x-kom sp. z o.o.

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o x-kom sp. z o.o.

Istnienie
Były pracownik

Żałosna firemka. Wchodzą po plecach zwolnionych i później chwalą się na LinkedIn jacy to nie są z nich ludzie sukcesu. Korpo pełną gębą.

3
Nikt
Były pracownik

Pracowałem w Xkom ponad 2 lata, jako że to była moja pierwsza po studiach praca nie miałem porównania z innymi firmami. Niestety pracując jakiś czas miałem wiedzę i jakieś tam doświadczenie co robiłem , struna została niestety przerwana jak zmieniono mi kolejny raz przełożonego na większego buca niż wcześniejszy . Standardy i doświadczenie osób które powinny coś wiedzieć czy znać będąc na jakimkolwiek stanowisku w Xkom nie występują. Ciągle tylko słyszałem jak za (usunięte przez administratora) reguły i zasady z których później się wszyscy śmiejemy. Chmura pomysłów Kazien itp i oczywiście że pomysły są punktowane jak są wprowadzone będzie jakiś bonus finansowy to fikcja. Po 2 latach pracy w Xkom mam tylko 1 zalecenie omijajcie tą śmieszną firmę z daleka. Poza małą garstką naprawdę cennych ludzi (która cały czas się pomniejsza) pracuje tam masa jak by to ładnie ująć niekompetentnych ludzi którzy powinni być inspiracją i przykładem dla innych którymi zarządzają. Niestety masa stanowisk jest obleganych po znajomości i wchodzeniu w d…ę. Jak zaczynałem pracę wiele cennych ludzi po prostu się zwalniała , wg Xkom to normalne że jest rotacja ludzi, jednak tych wg mnie cennych już było tak mało, że nie było z kim pracować. Niestety Xkom w swojej polityce nie robi nic aby utrzymać ludzi z doświadczeniem. Absurdy gonią absurd dlatego jeśli ktoś ma jakakolwiek propozycje pracy szybko ucieka z tej śmiesznej firmy. Początkowo sądziłem, że może prezes nie wie jakie absurdy są w jego firmie , jednak przekonałem się że w tym drzewie to już pień zaczyna gnić wiec wymiana gałęzi w krótce nie będzie miało sensu bo całe drzewo niedługo runie.

Jarek K.
Były pracownik
@Nikt

Z tego co widzę w ciągu ostatniego roku-dwóch coraz częściej pojawiają się tego typu opinie. Coś musi być na rzeczy i warto, żeby się nad tym firma pochyliła, bo jedna, dwie czy trzy opinie mogą jeszcze o niczym nie świadczyć, ale skoro w zasadzie co chwile ostatnio pojawia się ten temat, to znaczy, że pojawił się problem i pracownicy też to widzą. Kiedyś x-kom kojarzył się z profesjonalizmem. Najwyraźniej szybki rozrost firmy przerósł kierownictwo.

Smuteczek
Były pracownik
@Jarek K.

Kiedyś w x-komie liczył się człowiek. Aktualnie już nie.

Pracownik_
Były pracownik

Witam, pracowałem w tej firmie kilka lat i co musze powiedzieć to każdemu nowemu pracownikowi doradzam uważać, firma dość często (usunięte przez administratora) i (usunięte przez administratora) własnych pracowników, często sprzedawcy muszą z własnej kieszeni płacić za błędy na które firma jest ubezpieczena. Dodatkowo firma nie wymaga żadnych dokumentów odnośnie niekaralności więc jeśli jesteś kłamca śmiało będziesz pasował do grona pracowników x-kom :) Pamiętaj że twoim celem to nie profesjonalne doradztwo klientowi lecz sprzedawanie ubezpieczeń i produktów marki x-kom czyli silver monkey. Na plus pracy w tej firmie to wypłata gotówki prawie na czas chyba że pracujesz na magazynie to wtedy różnie bywa, benefity płatne przez pracownika co prawda 20% ale jednak płatne, możliwość wejścia do benefitów po roku od zatrudnienia. Ogólnie x-kom to już nie ta firma co kiedyś, masówka, ciśnięcie rat, ubezpieczeń, tony stresu, nerwy, telefony abyś przyszedł do pracy bo nie ma kto pracować, robota za 3 osoby a wypłata za jedną :) ogólnie nie polecam tej firmy nikomu :) Kolejną kwestią jest w tej firmie jest menadżerowie, czyli kierownicy regionalni którzy w większości nie mają pojęcia o sprzedaży i nigdy nie potrafili nic sprzedać, dostali się na wyższe stanowisko dzięki tzw. lizaniu *upy :) Ich celem jest przyjechanie wypicie kawy powiedzenia swojej kwestii i zniknięcia, nie ma czegoś takiego w x-kom że jest to rodzina teraz każdy każdego (usunięte przez administratora) :D Moja odpowiedź dla nowego kandydata w tej firmie to nie warto tu pracować, już lepiej iść do Biedry więcej zarobisz i z spokojem ducha :)

Pracodawca

@Pracownik_

Dziękujemy za Twój komentarz. Chcielibyśmy odnieść się do poruszonych przez Ciebie tematów. Pracownicy ponoszą odpowiedzialność finansową jedynie w przypadku dokonanych przez nich (nie przez klientów) kradzieży oraz w przypadku, kiedy Pracownik popełnił błędy finansowe. Wprowadzenie takich zasad ma za zadanie jedynie zapobiegać nadużyciom. Wszystkie inne sytuacje są oczywiście objęte ubezpieczeniem i Pracownik nie ponosi za nie żadnej finansowej odpowiedzialności. Odnośnie niekaralności, zgodnie z obowiązującym prawem Pracownik nie ma obowiązku przedstawiać tego dokumentu, a Pracodawca może go żądać tylko w sytuacjach określonych w art. 6 w ustawy o KRK. Musimy też odnieść się do kwestii doradztwa, bowiem absolutnie nie możemy zgodzić się ze stwierdzeniem jakoby „celem nie było profesjonalne doradztwo klientowi, lecz sprzedawanie ubezpieczeń”. Profesjonalne doradztwo jest naszym nadrzędnym celem i kładziemy na nie ogromny nacisk podczas wdrożeń oraz szkoleń. Właśnie uruchomiliśmy nawet kolejny cykl szkoleń naszych pracowników. Ponadto chcemy podkreślić, że jesteśmy bardzo dumni z tego, jaki poziom wiedzy prezentują nasi doradcy i jak dzięki temu są pomocni dla naszych klientów. Oczywiście, że sprzedawanie ubezpieczeń i produktów marki x-kom jest jednym z naszych celów, ale mamy w tym temacie rozsądnie wyważone oczekiwania względem pracowników. Jeśli zaś chodzi o kierowników regionalnych – każdy z nich, bez wyjątków, ma wieloletnie doświadczenie w pracy w salonie. Ponadto, aby być na bieżąco, stale współpracują i podejmują decyzje w porozumieniu z kierownikami oraz konsultują tematy z reprezentantami salonów. Jeśli masz pomysły na usprawnienie pracy, prosimy, abyś podzielił się nimi np. w naszej chmurze pomysłów. Każda opinia jest dla nas cenna i chętnie korzystamy z doświadczenia i kreatywności naszych pracowników, by poprawiać obszary, które tego wymają.

XKONG
Pracownik
 Pytanie
@x-kom sp. z o.o.

Warto byłoby przedstawić pracownikom dokument o odpowiedzialności finansowej, skoro taka bynajmniej jest w tej firmie. Czy błędy finansowe zrobione przez pracownika który nie posiada odpowiednich narzędzi do uniknięcia ich są dalej jego błędem? Załóżmy przykład brak możliwości podliczenia szybkiej gotówki, niesprawny system, brak możliwości łaczenia kilka zamówień?

Lolek
Były pracownik

Zakończyłem współpracę z tą firmą, ludzi traktują bardzo źle, kierownicy nie rozwiązują problemów tylko zamiatają je pod dywan. Jeden z kierowników w magazynie miał , a może dalej ma romans z podwładną i co, wszystko zamiecione, a on się tylko uśmiecha. Szkoda pisać.

Marta
Inne
@Lolek

O co chodzi z tym bardzo złym traktowaniem? Możesz wytłumaczyć na jakimś przykładzie?

Już tłumaczę
Były pracownik
@Marta

I wymieniam: - Benefity, za które trzeba płacić - Ostatnia redukcja etatów, zwalnianie ludzi serią bez wyraźnego powodu albo szukanie sobie wytłumaczenia, bo zabrakło pieniążków - Komunikacja między działami a górą, ci niżej traktowani jak psy, góra nie ma zielonego pojęcia o cudzej pracy i nie wykazuje żadnej empatii - Zabieranie czasu pracy ludziom durnymi spotkaniami, też odwoływanymi na sekundy przed rozpoczęciem, a później "rób target" - Nierealne oczekiwania względem pracy innych, czyli ponownie presja targetu i straszenie konsekwencjami - Wielki powrót do biur, bo "w biurze jest miło" i pozbywanie się pracowników zdalnych zatrudnionych podczas pandemii, bo tak Ale wystarczy, że prezesik udobrucha jakąś firmową imprezką jak iksiory i szczekania nie ma, bo można powywijać na parkiecie po alko z kolegami i koleżankami, i zapomnieć, że jest się traktowanym jak śmieć. Nie ukrywam, często sami sobie winni.

1
Wędkarz
Pracownik

Wizerunkowi x-komu szkodzi jego zarząd a nie pracownicy, którzy chcą po prostu pracować i otrzymywać godną wypłatę. Ryba psuje się od głowy.

1
Pracownik

Ale to co napisał jest prawdą, jeśli takie informacje do Ciebie nie dotarły, to albo nie pracujesz w xkom, albo ludzie nie chcą z Tobą rozmawiać i dlatego o niczym nie wiesz...

Hm
Były pracownik
 Pytanie

Jakiemu wizerunkowi? Od paru lat firma staje się miejscem gorszym nawet od TRW- jeśli chodzi o zwykłych pracowników rzecz jasna- brak jasnych zasad zatrudnienia- na 3/4 etatu, wezwania na telefon, odsyłanie do domu bo nie ma pracy- tzw urlopy. Premie a i jakże są, ale chyba jest jakiś wyścig który z liderów więcej z tych premii upi...li. nie polecam i na szczęście już tam nie pracuję.

Tobiasz
Były pracownik
@Hm

Ta firma nie ma wizerunku już dawno xD

Pracownik
Pracownik
@Hę

Dział logistyki mały, ale się dzieje, samiec podobno już wolny, bo ona odeszła. Jaja

Pracownik
Pracownik
@Hę

Dokładnie tak jak piszesz. Ją chyba zwolnili, bo on kierownik to wiadomo, ręką rękę myje.

Pracownik
Pracownik
@Hę

W firmie da się pracować, ale widać układy i kto z kim. Lolek racja, w magazynie liczą się znajomości, a że tam się ktoś z kimś prześpi, dajcie spokój, młodzi ludzie.

Michu
Pracownik

Taaa, dział HR coś zrobi... będąc pracownikiem można sobie do nich pisać, a odpowiedzieć już nie ma komu, to ja się nie dziwię że ewentualni kandydaci mają takie problemy... ciężko znaleźć kogoś w xkom żeby nie narzekał na nasz HR, tylko nie ma komu zrobić tam konkretnego porządku i zatrudnić poważne kompetentne osoby za konkretne pieniądze. Jak zwykle po taniości to i efekty widać...no znaczy nie widać..

Pracodawca

@Michu

Michu, w pionie HR pracuje 20 osób i są to doświadczeni specjaliści z wieloletnim stażem. Wszystkie osoby są dostępne dla pracowników oraz kandydatów. Każdy zgłoszony temat zostaje też odpowiednio zaopiekowany. Jeśli Twoje zgłoszenie nie otrzymało odpowiedzi, napisz przypomnienie do osoby, która miała je otrzymać. W przypadku dalszego braku reakcji znajdź na firmowym korytarzu lub komunikatorze Teams Bartka Głowackiego (jeden z moderatorów na tej platformie), który dla Ciebie zweryfikuje dokładnie tę sytuację.

Mathew
Były pracownik
@Już tłumaczę

Wszystko się zgadza. Spędziłem w tej firmie 5 lat, Niestety tylko dwa pierwsze lata wspominam dobrze. Można było fajnie zarobić, atmosfera super, dobry kontakt z przełożonymi. Teraz ta firma wewnątrz to prawdziwy bałagan na kółkach. Zerowy kontakt z przełożony, góra nie wie czego oczekuje. Dodatkowo dochodzą do tego masowe zwolnienie oraz redukcja etatów, a jak Ci coś nie pasuje, jesteś pierwszy na linii do odstrzału.

Magazyn
Pracownik

Odpowiem- cisza bo wszyscy wiedzą że to nic nie zmieni. Odezwiesz się - jesteś na wylocie. Później mały błąd urasta do rangi zbrodni jaka wykonałeś na wspaniałej firmie i fiuuuuu lecisz. Musisz się wpasować w ramy xkomowe albo nie pracujesz.

V5676485
Pracownik
@Magazyn

Aż się nie chce wierzyć, że tak funkcjonuje x-kom. Szkoda tym większa, że kiedyś to była wspaniała firma.

Magazyn
Były pracownik
@V5676485

W polontexie- owszem.

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Brak pojęcia odnośnie pracy z sprzętami komputerowymi przez rekruterów. Nastawienie na winiki nie na opinię klientów. Liczą się słupki i ilość wciśniętych usług niż miłe podejście do klienta. Pani która je zadawała nie miała bladego pojęcia co z czym się je, natomiast obok niej był w miarę doświadczony człowiek, potrafił wskazać błąd w montażu, lecz co ma na sucho gadanie o montażu bez widocznych części. Oczywiście jak później się dowiedziałem było to kierownictwo jednego z salonów, na rozmowie z kandydatami pili sobie kawę. PS jak chcesz pracę w xkom powiedz że będziesz pracował za najniższą bo jak powiesz wyższą kwotę sory ale na to miejsce jest inny kandydat co godzi się za najniższą krajową pracować. kolejnym aspektem jest brak informacji o benefitach nie chcą wgl o tym mówić, lecz dowiedziałem się od pracowników że benefity sa lecz trzeba za nie płacić firma dofinansowuje grosze a reszte płacisz ty xD co było inną informacją podczas rozmowy, a i najlepsze benefity z dofinansowaniem możesz otrzymać najwcześniej po roku i dobrym sopie (ocenie przez przełożonego) więc jeśli będziesz robił tak zwanego louuuuda to masz pracę w miłej atmosferze, jeśli raz się nie zgodzisz z głupotą przełożonych np. przy wykonywaniu bezsensownej czynności twój soop ucierpi. Ogólnie kandydacie szukaj innej pracy, lepiej zarobić mniej i nie mieć burdel(usunięte przez administratora)łowa niż więcej i potem leczyć się od mobingu :)

Pytania

Czy do każdego komputera można włożyć pamięć RAM? Moja odpowiedz, tak do każdego lecz trzeba odpowiednio dobrać parametry. I tutaj było zdziwienie Pani od rekrutacji.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
Shdn
Kandydat
 Pytanie

Rozważam pracę na magazynie, oferują umowę zlecenia na październik- grudzień 21 netto, warto? Czytając opinie jestem nastawiony dosyć negatywnie

Pracownik
Pracownik
@Shdn

Stawka 21 zł brutto - chyba, że masz status studenta lub ucznia to netto.

Bigos
Były pracownik
@Shdn

Jeśli interesuje Cię przedłużenie umowy to możesz zapomnieć. Nigdy nie oferują jej wydłużenia. Choćby nie wiem co Ci mówili.

Fgt
Kandydat
@Bigos

Byłem dzisiaj na tej oprowadzance i wydawało się całkiem spoko prócz tego, że Pani, z którą rozmawiałem przez telefon poinformowała mnie, że jest to praca poniedziałek - piątek na 2 zmiany a okazało się, że w weekendy też i na 3 zmiany.

Bigos
Były pracownik
@Fgt

Jeśli chcą dać Ci umowę o prace, chocby na 3 msc (okres próbny) to może i później zaoferują druga umowę na dłużej. Ale przy zleceniowce będą Ci tylko gadać, ze jak się wykażesz, to na pewno dostaniesz szanse. Ale nic takiego nie będzie miało miejsca. Od lat co roku szukają ludzi na magazyn na ten bardziej gorący okres, i co roku ta sama śpiewka o wykazywaniu się, a później d*pa. Jeśli szukasz pracy tylko na te 3 msc, to polecam jak najbardziej bo hajs na czas i bez komplikacji. Ale jeśli chcesz znaleźć stabilna prace na dłużej, to jeśli dają Ci teraz umowę zlecenie - nie rób sobie nadziei.

Pracodawca

@Fgt

Dziękujemy za Twój komentarz i cieszymy się, że pozytywnie oceniasz swoją wizytę w magazynie. Sytuacja w centrum dystrybucyjnym jest dynamiczna i rzeczywiście przyznajemy, że mogło się zdarzyć, iż w trakcie rekrutacji zmieniło się nasze zapotrzebowanie. Stąd pojawiły się te różnice w przekazanych Ci informacjach. To spotkanie, o którym wspominasz, organizujemy także po to, by przedstawić szczegóły, doprecyzować warunki współpracy, odpowiedzieć na pojawiające się pytania i rozwiać wszelkie wątpliwości, tak aby Kandydat otrzymał pełną i bieżącą informację, na podstawie której będzie mógł podjąć decyzję o współpracy.

Pytanie
Kandydat
 Pytanie

Warto iść na magazyn październik - grudzień?

abcd
Były pracownik
@Pytanie

Ale to nie będzie tak, że przepracujesz całe 3 miesiące. Jak będzie mało zamówień to wyślą cie do domu, im ogólnie chodzi, żeby mieć ludzi w okolicach grudnia jak ludzie będą prezenty kupować. Pamiętam jak rok temu zwolnienia zaczęły się już miedzy nowym rokiem a końcówką świąt. No i jeszcze jedna istotna sprawa, będziesz zarabiał około tysiąca zł mniej od kolegów na umowach o prace robiących tą samą prace co ty.

Magazyn
Były pracownik
@abcd

Świetnie kombinują. Zlecenie a więc w razie braku zamówień zostajesz w domu. Mogą cię też wysłać z powrotem gdy się pojawisz nawet w pracy. Ot taka przejażdżka. A jednocześnie gdy będzie robota możesz siedzieć po 12 godzin. Nie polecam.

Logismag
Pracownik

Pracuję ok 1 roku, praca wg mnie odpowiednią, kasa średnia. Teraz żyjemy romansem jednego z szefów, szkoda koleżanki, bo była ( jest ) super pracownikiem i koleżanką. A on, niby taki grzeczny, a zmiótł ja jak rzecz.....

Hm hm
Były pracownik
 Pytanie
@Logismag

Jaki dział?

Logismag
Pracownik
@Hm hm

Logistyka

Pracownik2
Pracownik
 Pytanie
@Logismag

Czemu pracodawca nie odniesie się do romansów w firmie ? One trwają latami, podwyżki tylko dla sypiących z kimś, czy na prawdę tego nikt nie widzi?

St
Pracownik
@Pracownik2

Prezes odniósł się już już takich sytuacji na spotkaniu dla wszystkich pracowników, powiedział że dopóki nie wpływa to na jakość wykonywanych obowiązków to każdy może robić co chce i nie będzie się wtrącał.

1
Były pracownik
Były pracownik
 Pytanie

Brak profesjonalizmu to dalej hasło przewodnie firmy do klienta. Jako stary pracownik, nie zmienilo się wiele. Dziś dałem szansę , jako konkurencja nie miała towaru na stanie, czy długi czas oczekiwania, ale jak zwykle nie odbyło się bez cudownych sytuacji. Tak jak jako pracownik tak też jako klient. Wszystko jest u nich magią, czy problemy zamiata się pod dywan. Odebrałem swój internetowy towar, nie mam nawyku sprawdzania za każdym razem towaru, czy usług, ale opakowanie było nieco zniszczone. Odebrałem towar, poszedłem dalej na Centrum Handlowe, a po około 20minutach wrociłem by jednak upewnić się ze wszystko gra. Gdy okazało się ze nie, czy towar jest zepsuty, nawet nie z mej winy, bo nie miałem okazji go użytkować. Sprzedawca oznajmił , ze zrobi reklamację, a producent zdecyduję co dalej. Mineło 20minut, a prawa konsumenta się nie liczą, oraz bezpodstawna możliwość zwrotu bez przyczyny. Zostałem bez towaru, bez pieniędzy, oraz z 15 dniowym serwisem, czy towar będzie do użytku, naprawy, czy zwrotu. Nawet nie otworzyłem go dobrze, za to Sprzedawca wielokrotnie przewracał towar, z góry zakładając ze nie odda pieniędzy za uszkodzony towar, który do nich dopiero co przyszedł, czy został przez mnie odebrany, a ja dostałem delikatny brak profesjonalizmu oraz sygnał by się bujać. Bo przecież już zapłaciłem za ten towar. To jakiś absurd. Omijać szerokim łukiem. Zero szacunku do klienta, załatwianie spraw pośród kumpelstwa, a mówienie o procedurach sklepu, oraz nauczyonych jednostronnych linijek, a w tle chamstwo. Nie polecam! Prawa konsumenta, czy zwrot towaru, bądź anulowanie zamówienia, przy uszkodzonych kompentach to jakaś nowość, dla nich ? Szczególnie przy zamówieniu online? Załosne. Nie polecam zarówno pracy jak i sklepu. A skarg nadal pisać od tylu lat na nikogo nie można, czy chcac cokolwiek załatwić po ludzku. Firma od lat, a jednak tak bardzo zapatrzona w siebie, plany, czy chaos zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Nie pozdrawiam i odradzam tam zakupów, a tymbardziej pracy.

Pracodawca

@Były pracownik

Rozumiemy Twoje zdenerwowanie sytuacją. Wiele czynników mogło mieć wpływ na to, jaką procedurę obsługi zwrotu zastosował doradca. Chcielibyśmy bliżej przyjrzeć się sytuacji, ale abyśmy mogli to zrobić, potrzebujemy Twój numer zamówienia. Prosimy o przesłanie go w wiadomości e-mail na adres satysfakcja@x-kom.pl z powołaniem się na zgłoszenie z portalu GoWork.

huber
Kandydat
 Pytanie

Mam pytanie odnośnie zatrudnienia na magazynie, jak wygląda to zatrudnienie na 3/4 etatu ? Jest to po prostu mniej godzin w tygodniu czy ak jak kolega mówił, że jesteś na telefon ? Coś mi się w to wierzyć nie chce, że idziesz do pracy tylko wtedy jak zadzwonią.

Pracodawca

@huber

Huber, czas pracy zależy od umowy, która zostanie z Tobą podpisana. Zapraszamy na spotkanie rekrutacyjne, gdzie chętnie poznamy Ciebie, Twoje doświadczenie i oczekiwania.

Przyszły pracownik
Kandydat
 Pytanie

Nie chce mi się wierzyć, że wszystkie poniższe negatywne opinie są prawdziwe, coś chyba pozytywnego o x-komie da się powiedzieć? Czy aktualnie firma poszukuje ludzi? Na jakie stanowiska? Na jakie wynagrodzenie można liczyć na start? Jaka jest atmosfera w firmie?

Abc
Pracownik
@Przyszły pracownik

Wypłacają w terminie, są obszary i ludzie z którymi idzie pogadać, są miejsca gdzie na ogół dobrze się pracuje. Ale… możesz różnie trafić, mnie po latach pracy zmienił się przełożony i całe zaangażowanie i chęć do roboty szlag trafił. A dopóki wyniki się zgadzają a najniższy poziom pracowników dba o to żeby robota była zrobiona to nikt nie doszukuje się problemów, nie zauważa ze osoba kierownika czy dyrektora jest zbędna bo tylko chwali się sukcesami (podwładnych a nie swoimi) na spotkaniach z zarządem a realnie nie potrafi nic w firmie załatwić (np. szkolenia czy nowego oprogramowania dla ludzi, nie mówiąc już o podwyżce)

Tia
Pracownik
 Pytanie
@Przyszły pracownik

Chciało Ci się pisać komentarz, a wejść na stronę w listą ogłoszeń rekrutacyjnych już nie? Jakie zarobki? Wyślij mejla do HR i zapytaj o zarobki na stanowiskach, które Cię interesują...

20
Praca
Były pracownik
 Pytanie
@Tia

Mistrzu-, a znasz sytuację gdy pracodawca telefonicznie podaje zainteresowanemu chociażby widełki płacowe? Pierwsze słyszę. Ale próbuj, skoro takie jest twoje zdanie.

Pracodawca

@Przyszły pracownik

Wszystkie aktualne rekrutacje znajdziesz na naszej stronie kariery: https://praca.x-kom.pl/oferty-pracy Wynagrodzenie jest zależne od stanowiska oraz Twojego doświadczenia. Stawkę ustalamy indywidualnie podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Zachęcamy do zapoznania się z dostępnymi ofertami i zgłoszenia. Mamy nadzieję, że do zobaczenia przyszły Pracowniku :)

Tia
Pracownik
@Praca

Oczywiście, że tak. Na dane stanowiska są jakieś budżety, zapytać zawsze można, najwyżej nie odpowiedzą, a Ty nie będziesz tracił czasu na rozmowy rekrutacyjne. Niestety ciężko jest znać wynagrodzenia na wszystkich stanowiskach gdy się na nich nie pracowało, a też każdy pracownik ma innego skilla, więc mogą występować różnice. Nie napisałem tego złośliwie, tylko po prostu czasem najlepiej po prostu pogadać :)

Serten
Były pracownik

Na mecz rakowa dostaniesz urlop ale jak ktoś jest normalnym człowiekiem to(usunięte przez administratora) nie ma urlopów (usunięte przez administratora)

Pracodawca

@Serten

Serten, każdy pracownik ma takie samo prawo do skorzystania z urlopu, bez względu na to, jaki jest jego cel. Kluczowe w planowaniu wolnego jest jak najwcześniejsze zgłoszenie potrzeby do przełożonego, im później ma to miejsce — wtedy kierownik może odmówić np. ze względu na urlop innego pracownika. Masz jednak również prawo do wykorzystania w ciągu roku 4 dni urlopu na żądanie. Jeśli z Twoim urlopem pojawił się jakikolwiek problem — spróbuj porozmawiać o tym bezpośrednio z przełożonym, aby wyjaśnić wątpliwości. Jeżeli taka rozmowa nie rozwiąże problemu — możesz zgłosić to do jego przełożonego lub nawet dyrektora, który odpowiada za dział, gdzie pracujesz.

Olaf
Były pracownik

zmarnowany czas , nerwy , tony stresu , kasa dramat - nie polecam

1
Kacper
Były pracownik
@Olaf

Dokładnie, szkoda czasu na takie dziadostwa jak to :-)

Pawel
Były pracownik
@Olaf

Szkoda czasu na takie firemki śmieszne.

Kacper
Były pracownik

Dramat, nie miłe (usunięte przez administratora)z HR i jeszcze klamka, bo nie ma feedbacku po rozmowie.

Kacper
Były pracownik
@Kacper

* kłamią :-)

Cezary
Kandydat

Dno i trzy metry mułu. Baba na rozmowie HR nie miła, potem nie dają feedbacku po rozmowie technicznej. Szkoda czasu.

Legnica
Pracownik

No jest wszystko w porządku,jest dobrze,dobrze robią,dobrze wszystko jest w porządku.Jest git pozdrawiam dobrych chłopaków i niech sie to trzyma.Dobry przekaz leci.

18
Marcin
Kandydat

Brałem udział w procesie rekrutacji, naprawdę bardzo miernie to wszystko wypadło. Panie z HR były nieprzygotowane, proces rekrutacji zmieniał się w trakcie jego trwania. Najsłabszy jednak był brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej po jego zakończeniu. Pani zapewniała mnie, że po kilku dniach wróci do mnie z feedbackiem, ale później nie raczyła odebrać telefonu ode mnie. W żadnej rekrutacji nie potraktowano mnie z takim lekceważeniem i brakiem szacunku. Dodam, że stanowisko wymagało dużej wiedzy i doświadczenia, a proces zaangażowania. Jestem zażenowany i mam wiele żalu do Was. Bardzo słabo x-komie.

Pracownik
@Marcin

Może ta Pani z HRu już nie pracuje w x-kom, po ostatnich redukcjach to prawdopodobne :D

Marcin
Pracownik
 Pytanie
@Hę

@Hę - dobre... karma wraca? ;) Dobrze, że teraz mam pracę, w której pracownik jest traktowany z szacunkiem.

Niedoszły kandydat
Kandydat

Chciałem zaaplikować na stanowisko doradcy klienta ale po przeczytaniu opinii rezygnuje.. Pracowałem już w firmach gdzie ciągle podnoszono plany sprzedażowe i odradzam, można nabawić się głębokiej depresji przez ciągły nacisk ze strony przełożonych..

Praca XCom
Pracownik
 Pytanie

Dlaczego kasujecie opinie pracowników? Komu one nie pasują?

1234567890
Były pracownik
@Praca XCom

Może zarząd myśli, że x-kom dalej jest postrzegany jako rzetelna, solidna i profesjonalna firma, która dba o swoich pracowników jak nikt inny. I każdy negatywny wpis jest przez nich postrzegany jako zakłamywanie rzeczywistości. I stąd decyzja o kasowaniu i cenzurze. A prawda jest zupełnie inna. Dziwię się i jestem zdumiony, że nikt przez ostatnie powiedzmy 5 lat nie powiedział zarządowi, że wiele ich decyzji było po prostu złych i godziło w dobry wizerunek firmy. Jestem ciekaw czy kiedyś zarząd zrobi rachunek sumienia i naprawi to co zepsuł.

Julian
Pracownik

Praca jak praca, wszędzie chcą nas wykorzystać, szkoda, że kasa taka mała, ale dziewczyny ładne

Zażenowany
Były pracownik
 Pytanie

Cóż, pracowałem w xkomie kilka ładnych lat na stanowisku biurowym i jedyne co z niej wyniosłem to wpis do cv "ze znanej firmy". Od czego by tu zacząć? Od zewnątrz wydawać się może, że firma profesjonalna więc powinna w odpowiedni sposób podchodzić do pracownika. Tu już mamy pierwszy zgrzyt, pamiętam gdy podczas rekrutacji zapowiedziana została informacja o podwyżce przy przedłużaniu umowy z okresu próbnego na kolejną, nic takiego nie miało miejsca a po kontakcie z hrem uzyskałem jedynie lakoniczną informacje, że musiałem coś źle usłyszeć ;) oczywiście rozmawiałem ze znajomymi z firmy a oni potwierdzali, iż również otrzymali takie informacje podczas rekrutacji lecz nie uzyskali żadnej podwyżki przy przedłużaniu swoich umów. Kolejną kwestią jest "micromanagement" w tej firmie opierający się na tym, że decyzje (chociażby ostatnia o przenoszeniu pracy w pełni do biur) podejmowane są w większości przypadków przez osoby nie mające zielonego pojęcie w jaki sposób powinno się zarządzać ludźmi oraz uważający, że wiedzą lepiej niż pracownicy o tym co jest dla nich dobre (no nie, praktycznie zawsze jest na odwrót). Nie wspominając już nawet o kwestiach samego zarządu, który twierdzi, że multitasking to bzdura jednakże excel musi się zgadzać więc każdy pracownik ma przykaz robić milion rzeczy naraz ponieważ w innym przypadku na horyzoncie pojawi się widmo rozmów z przełożonymi i słynny plan naprawczy. Innymi pięknymi cytatami plejady gwiazd zarządzających xkomem są "nie mamy w planach podwyżek waloryzacyjnych ani zapomóg w związku z szalejącą inflacją, przecież gdy była deflacja to nie obniżaliśmy wynagrodzeń więc dlaczego teraz mamy je podnosić?" na pytanie zadanie przez pracowników w kwestiach podwyżek podczas spotkania z jaśnie panującymi. Kwiecistą wypowiedzią była również informacja o tym, że jeżeli jakiś pracownik wyróżnia się pozytywnie to nie otrzyma premii bądź podwyżki bo nie taka jest idea xkomu, a w zamian oferowane będą szkolenia dla takich osób, guzik prawda gdyż nie znam żadnej osoby, która dostąpiła by tego "zaszczytu" a miałem kontakt z wieloma dobrze radzącymi sobie pracownikami. Istnieje również możliwość przesyłania swoich pomysłów dotyczących funkcjonowania firmy czy sklepu do rozpatrzenia, jak możecie zgadnąć osoba, której pomysł się przyjmie nie otrzyma nic oprócz informacji o tym. Podsumowując więc tę część, firma dąży do tego by wyciskać pracowników jak cytryny jak najmniejszym kosztem, bo nie ma się co (usunięte przez administratora) zarobki w tej firmie w wielu działach są fatalne, podwyżki praktycznie nie istnieją a jeżeli już jakieś się pojawiają to jedynie przy okazji waloryzacji wynagrodzenia minimalnego, ponieważ tak w wielu działach podstawa wynagrodzenia to parę groszy powyżej minimalnej + szczątkowa premia na którą się trzeba zaharowywać a może zostać odebrana ot tak przez przełożonego ;). Miałem w swojej karierze kontakt z kilkoma leaderami zespołów i szczerze mówiąc jestem przekonany, że byle chłop oderwany od pługa z podlaskiej wsi sprawowałby się lepiej na tym stanowisku niż niektórzy "zaangażowani w firmę". Komunikacja również dosłownie leży, przekazywanie jakichkolwiek informacji nie istnieje, chociażby na temat daty wypuszczania projektów, normą jest to, że pracownicy potrafią dowiedzieć się, że coś jest potrzebne na już gdy informacja została o tym wysłana tydzień wcześniej, ale oczywiście nikt nie omieszkał przesłać tego dalej. Firma również nie inwestuje w żadne szkolenia dla swoich pracowników więc jeżeli ktoś chce się czegoś nauczyć musi robić to na własną rękę. Wracając jeszcze do kwestii wynagrodzeń to o podwyżce tutaj można pomarzyć bo niezależnie od tego jak dobrze pracujesz to możesz jedynie usłyszeć od osób wyżej postawionych "żebyś bardziej się starał, wykazywał, więcej uczył a na pewno zostaniesz doceniony" no większej bzdury to w życiu nie słyszałem XD bo nie znam NIKOGO kto otrzymałby podwyżkę personalną, niezależną od swojego działu. Ostatnio w tej jakże profesjonalnej firmie dochodzi również do przetasowań gdzie pracownicy ze stażem 5/7/10 lat odchodzą a management nawet ich nie zatrzymuje i na spotkaniach mówią wprost bez owijania w bawełnę "jeżeli wam się coś nie podoba to zawsze możecie odejść, nikt nie jest niezastąpiony". Cóż, może to i prawda jednakże w mojej opinii pracownik z 10 letnim stażem, obyty na stanowisku jest bardziej wartościowy niż świeża osoba, która otrzyma na start prawie identyczne wynagrodzenie jak osoba odchodząca, to już jest nieśmieszny żart. Ogólnie więc odradzam jakikolwiek kontakt z tą firmą a po zobaczeniu jak wszystko tutaj funkcjonuje od wewnątrz nie byłbym skłonny kupić niczego więcej w tym sklepie.

Racja
Pracownik
@Zażenowany

Niestety smutne jest to o tyle, że prawdziwe. X-kom nie dba o pracowników, bo można ich zastąpić. Aktualnie w firmie trwa restrukturyzacja, która prowadzi do rozwiązywania zespołów i zwalniania ludzi. Już pierwsze ofiary są a to dopiero początek. Mikrozarzadzanie jest, bo na większości stanowiskach liderskich są osoby, które dostały awans bo pracują tam długo (oczywiście nie wszyscy). Firma za szybko urosła niekontrolowanie i teraz w panice szuka oszczędności. Władować miliony we współprace z beznadziejnymi firmami, czy w beznadziejne narzędzie też potrafią. Niestety konsekwencje tych złych decyzji nie ponosi management a zwykły pracownik.

Mal
Były pracownik
 Pytanie
@Zażenowany

Ktoś napisał niewygodną prawdę i x kom nie zamierza odpowiadać? Lepiej czekać aż „ucichnie” :)

Pracodawca

@Racja

Musimy odnieść się do tej wypowiedzi, ponieważ może ona wprowadzać użytkowników portalu i naszych pracowników w błąd. To prawda, że mają miejsce różnego rodzaju zmiany w niektórych działach i w różnych procesach, jednak każde takie działanie ma inne podłoże i nie jest nim ogólnofirmowa sytuacja, która mogłaby budzić niepokój. Każda firma wprowadza zmiany, a poprzez nie utrzymuje swoją konkurencyjność i atrakcyjność. Jeśli masz zastrzeżenia do niektórych działań w firmie, propozycje na usprawnienie pracy lub po prostu chcesz podzielić się szczegółowo swoimi uwagami, zachęcamy do kontaktu poprzez nasze wewnątrzfirmowe kanały, jak np. udoskonaloną ostatnio Chmurę pomysłów. My naprawdę bierzemy sobie Wasze uwagi do serca, dlatego cały czas poprawiamy nasze kanały kontaktu z pracownikami i szczerze zachęcamy do korzystania z nich.

Mal
Były pracownik
@x-kom sp. z o.o.

Gdyby to nie była prawda, to odpowiedzielibyście wcześniej, a nie „wywołani” do tablicy. Ta opinia to kwintesencja pracy w x kom. Mam nadzieje, że jak kandydat to przeczyta, to zastanowi się kilka razy czy warto. Odpowiem: nie warto

The
Pracownik
 Pytanie
@x-kom sp. z o.o.

Chętnie podzieliłbym się toną informacji, ale nie zrobię tego z obawy przed konfrontacją z przełożonym, a raka na pewno miałaby miejsce, vo za tym idzie problemy z awansem czy ogólnie postrzeganiem w firmie. Notabene już takie sytuacje mam i zostałem skutecznie zniechęcony do komunikowania problemów (zgodnie z firmową zasadą, że jak nie mówisz o problemach to ich nie ma). Doczekamy się w końcu jakiegoś kanału komunikacji anonimowej, ale wewnątrz firmowej, czy lepiej pisać na tego typu szmaciarskich portalach niż zostawić brudy wewnątrz? Spoko że firma stawia na otwarta komunikację, ale większość pracowników różnych działów woli się nie odezwać w takiej formie niż napisać otwarcie. A chyba dla firmy byłoby dobrze zbierać również te komunikaty o których pracownicy otwarcie boją się pisać...

Były pracownik
Były pracownik
 Pytanie
@x-kom sp. z o.o.

Drogi x-komie, wypowiedź użytkownika Zażenowany oraz Racja nie wprowadza użytkowników portalu oraz pracowników x-kom w błąd. Napisali oni szczerą prawdę i Wy jak mało kto doskonale o tym wiecie. Po co więc niepotrzebnie próbujecie wmówić ludziom, że jest inaczej?

Yyy
Były pracownik
 Pytanie
@x-kom sp. z o.o.

Ulepszona chmura pomysłów? To jakiś żart. Czytajcie komentarze pracowników, ze zrozumieniem. Informacje nie są błędne i dobrze o tym wiecie. Ciężko się przyznać do tego, że zwalnia się ludzi (dobrych ludzi), bo nie potrafiło się...zresztą, cokolwiek nie zostanie tu napisane wy zaprzeczycie. Misja, wizja i wartości istnieją już tylko na papierze. Tego x-komu, dla którego liczyli się ludzie już nie ma. Czas się z tym pogodzić. Dlatego nie polecam tam pracy.

1
XZY
Były pracownik
@Yyy

Wszystkie piękne ideały odeszły na Bocheńskiego bo smutna rzeczywistość je zabiła. Teraz liczy się tylko KASA. Oczywiście taki jest sens kapitalistycznego modelu gospodarki i nikt rozsądny go nie odrzuca, jednak można i przy takim podejściu umieć normalnie traktować pracowników. Tu nie chcą albo już nie muszą. Na jedno wychodzi.

XZY
Były pracownik
@XZY

Oczywiście nie Bocheńskiego tylko Bojemskiego. Autokorekta.

Zostaw merytoryczną opinię o x-kom sp. z o.o. - Częstochowa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w x-kom sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy x-kom sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 184.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w x-kom sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 126, z czego 9 to opinie pozytywne, 88 to opinie negatywne, a 29 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy x-kom sp. z o.o.?

    Kandydaci do pracy w x-kom sp. z o.o. napisali 20 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

x-kom sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii