UPC Polska

Warszawa

Ocena pracodawcy 2/6

na podstawie 336 ocen.

UPC Polska
2 336

Opinie o UPC Polska

Pracodawco! Chcesz wiedzieć ile osób odwiedziło Twój profil?

Dbamy o każdą opinię, dlatego pracodawca nie może ich usuwać. Sprawdź, kiedy Twoja opinia łamie regulamin - więcej.

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie UPC Polska

Edyta

@MOS, a jak ocenisz obecne warunki pracy w firmie UPC Polska? Z miłą chęcią dowiemy się czegoś w temacie aktualnych postępów tej firmy, będzie nam niezwykle miło za Twój kolejny wpis w tym temacie! Najświeższe informacje dotyczące pracy w tej firmie, będą tu bardzo pomocne dla wielu osób!

   
Edyta

Jakiś czas temu widziałam ofertę pracy w firmie UPC Polska, oferta dotyczyła pracy jako przedstawiciel handlowy. Czy może ktoś z was udzielić informacji, na jakie benefity można liczyć będąc pracownikiem tej firmy? Samochód służbowy u tego pracodawcy jest normą? A jak ma się kwestia premii? Zapraszam was do udzielenia nam odpowiedzi, chętnie dowiemy się tych informacji!

   
MOS
@Edyta 23.05.2018 03:37

Nie opłaca się podejmować roboty. Dział D2D zaczyna się buntować z powodu nałożonych targetów sprzedażowych oraz że mają gorsze oferty dla nowych klientów niż inne kanały sprzedaży firmy. Atmosfera jest obecnie napięta.

   
Anton

To się porobiło. Cele zostały takie same ale zasady jego realizacji się zmieniły co oznacza ze nie zawsze nowa sprzedaż liczy sie do celu. Trochę nie fer ze strony firmy bo poziom realizacji został taki sam a ucieli sporo. Niestety ale w niektórych miastach nie będzie on do zrealizowana. Powodzenia dla wszystkich ☺

   
MARZENKA
@zniesmaczony 13.05.2018 19:08

To koniec tej firmy . Smutne ale prawdziwe

   
Masterblaster

Upc Polska idzie na sprzedaż !

   
Edyta

@Zbynio Niewiele wynika z Twojej wypowiedzi. Czy mógłbyś ją zatem nieco rozwinąć? Może pracujesz już jakiś czas w UPC i wiesz coś więcej na temat pracy tam? Śmiało możesz poruszyć na tym forum rozmaite kwestie z nią związane, pamiętając jednak o autentyczności przekazywanych informacji.

   
Jasiek94

Nie polecam, brak perspektyw na rozwój, wysokie targety patologiczne zarządzanie zespołami sprzedażowymi. Pracuje w średnim segmencie dwa miesiące i to już mój ostatni miesiąc nie da się w takiej atmosferze pracować. Na rozmowie złote góry obiecują zamydlają rzeczywistość. Ta firma jest co najmniej 10 lat za innymi firmami telekomunikacyjnym. Na jednym produkcie ledwo działającym nie da się realizować tak absurdalnych celów...

   
majczaj1711

Czy mnie się wydaje czy "karczoch" zmienił logo z niebieskiego na jakieś takie zielonkawo-sraczkowate?? Ludzie... z dala od tej firmy...

   
Zbynio

Niektórzy tylko narzekać potrafią!!

   
Adu

Firma docenia i promuje patologie. Psychopata bijacy kobiety co raz awansuje a normalni ludzie musza odchodzic.

   
Amazonka95

Witam, Jak oceniacie pracę w tej firmie? Chodzi o bezpośrednia obsługę klienta w salonie (sprzedaż). Czy sytuacja poprawiła się na chwilę obecną? Wcześniejsze komentarze nie zachęcają do podjęcia tam pracy. Targety nadal są na wygórowanym poziomie? Jak wyglądają zarobki?

   
Kasiek
@Basia.. 04.04.2018 12:16

Jakby normalnie firma funkcjonowała to bym dostawała premie co miesiąc za realizacje targetu, a że funkcjonuje jak funkcjonuje czyli wszystko co się dzieje w firmie jest dziełem przypadku to premię wypłacają za realizacje planu sprzedażowego przez kilka miesięcy niby doliczyć się nie mogą :/ po prostu nie mieści mi się to w głowie jak tak można...

   
Rozczarowana

Nie polecam. Rekrutacja w UPC to jakaś farsa. Wszystko niby super, pięknie a potem w ogóle się nie odezwali. Zero szacunku, szkoda czasu na rozmowę z HR. Aplikowałam do działu IT

   
Była pracownica

Byłam wieloletnim pracownikiem tej firmy. Pracowałam w jednym z biur obsługi w Warszawie. To co się teraz dzieje to jakaś farsa. Firma wręcz nakłania parowników do oszustw, do wyciągania z klienta wszystkiego... z jego zgodą lub bez. Mimo, że liderzy przymykają oko na to co wyprawiasz to w momencie weryfikacji nagle nikt nic nie wie i pracownik zostaje sam. Dno den. Nikomu nie polecam pracy w tej firmie. Kiedyś było przyzwoicie i chciało się tam chodzić. Dziś jak nie będziesz oszukiwać to nie zarobisz. Tak oceniam tę firmę. Kolejna rzecz to ludzie nowo zatrudnieni - gimnazjum.... zamiast obsługiwać, szperają w internecie/grają na maszynach przez internet. Oczywiście co chwila na forum leci jakaś ku*wa - klienci oczywiście to słyszą i też dopóki ktoś sprzedaje to jest wszystko super. Straszna firma, wszystkim będę mówiła, że nie warto.

   
Pussydestroyer
@Była pracownica 14.02.2018 18:18

Pomocna informacja :) jednakże mam pytanko.. Skoro pracownicy grali w maszyny to wiesz może czy wygrywali ? ;D

   
Logan

Idą lepsze czasy dla pracowników salonów i punktów :)

   
Janko Muzykant
@Logan 24.03.2018 19:32

Jaka odprawa ? Ha ha w tej firmie nie ma czegoś takiego i nigdy nie było :)

   
Edyta

@Logan, możesz bardziej rozwinąć oraz uzasadnić swoją wypowiedź. Dlaczego właśnie tak uważasz, albo czemu tak jest? @Józef, wyjaśniłeś tą kwestię ze swoim przełożonym? Wiesz już coś więcej? @Olala, co ty myślisz o pracy w UPC Polska oraz dlaczego? No i przypominam, że pisząc posty stosujemy się do regulaminu. Nie używamy obraźliwych słów, niezależnie, czy piszemy pozytywnie czy negatywnie. Sporo jest wypowiedzi na temat warunków pracy oraz atmosfery. Natomiast interesujące jest, czy UPC Polska prowadzi obecnie rekrutacje nowych pracowników oraz na jakie stanowiska. Podzielcie się również swoimi doświadczeniami odnośnie przebiegu rozmowy rekrutacyjnej.

   
Marta
@Edyta 04.04.2018 08:56

Zapomnij broń boże nie daj się namówić na prace w Upc . Targety, przepracowanie , nędzne pieniądze , wyspy w galeriach - (usunięte przez administratora) !

   
Olala

Firma rodem z epoki kamienia łupanego. Wyobraźcie sobie że czekanie na wyceny techniczne wynosi średnio 4-6 tygodni. Wstyd wysyłać po takim czasie oferty klientom. Taka biedronka wśród firm telekomunikacyjnych... niskie zarobki, podła atmosfera donoszenie na współpracowników, kolesiostwo nie z tej ziemi :( Pracuje od nowego roku i już mam dość. Myślałam że jak pracowałam u Francuzów to była tragedia z zarządzaniem i ogólną pracą ale u Amerykanów to jest coś po prostu niesamowitego jak to wygląda. To trzeba przeżyć takiej żenady i poziomów absurdu nie idzie chyba nigdzie indziej spotkać. Trzeci miesiąc mojej pracy i muszę przyznać, że ja nie wiem jak ten biznes funkcjonuje. Kto tym zarządza i czemu nikt nie zmienia nie wprowadza, innowacji zmian ? Jeśli są zmiany to czemu aż tak utrudniają nam pracę ? Nie potrafię tego zrozumieć... Generalnie w tej firmie nikt nic nie wie i nie potrafi odpowiedzieć na proste pytania. Szkoda tylko, że co innego usłyszałam na rozmowie jak się zatrudniałam.

   
Olala
@Szaraczek 21.03.2018 20:15

Ojj na ostatnim spotkaniu dowiedziałam się, że mamy super jakość za którą klienci muszą płacić. Ludzie którzy zarządzają tą firmą chyba uważają, że zatrudniają jakiś niedorozwojów jak myślą że będziemy łykać takie bzdury. Ale jak mamy takich przełożonych jakich mamy to trudno się dziwić jak ta firma funkcjonuje już sami nie wiedzą co robią i mówią.

   
Uki

Z mojej perspektywy 3 lata temu zarabiałem 10 tys zł w sprzedaży na rękę Dziś w tej samej firmie nie całe 5 tys minus zus , księgowa , podatek dochodowy A nadal sprzedaje najdroższą kablowkę Warszawie. Z roku na rok trudniej o klienta Ludzie nie chcą płacić tak wysokich cen za abonament szukają ofert w granicach 50-60 zł Naganiasz sprzedaż firmy swoją reklamą i ciągła konkurencja w działach sprzedaży bo masz najsłabszą ofertę Ty jako przedstawiciel handlowy firme reklamujesz ulotkami plakatami itd ale zeby firma wspomniala o przedstawicielach w jakies reklamie nie do pomyslenia. Jesli od kwietnia 2018 roku wejdą zmiany znów na gorsze To dział sprzedaży D2D przestanie funkcjonować

   
Alii
@Uki 16.03.2018 16:48

B2B też powoli staje się wymarłym tworem. Handlowcy tylko na rozmowy latają i uciekają z firmy. Każda zmiana w firmie to cios w handlowców tak sie nie da pracować.

   
Stefan

Jesteście pewni, że nic pozytywnego nie można napisać? Idealnych firm nie ma.

   
Juras
@Stefan 15.03.2018 11:56

Można cos pozytywnego napisać, juz pisze pozytywne jest to, że z żalu odchodzę z tego bagna.

   
Mateusz

A jak się sytuacja prezentuje, jeśli chodzi o pracę w charakterze instalatora TV? Mam zamiar rozpocząć pracę w tej firmie i słyszałem, że na tym stanowisku zarobki są dobre. Jak to wygląda w rzeczywistości?

   
firma
@Mateusz 12.12.2017 17:43

Weż załóż firmę usługową ale nie ładuj się w UPC stawki na przeżycie, bez życia rodzinnego,wakacji,auta,paliwa. Zlecenia zakładają od 9. do 21...sobota...i niedziela... Głupio dajecie sie wykorzystywac Amerykusom!!!

   
nicość

A mnie jako technikowi na przestrzeni ostatnich lat ucięli 40% zarobków, a dodali jakieś 50% obowiązków. Nagradzając to sowicie 150 zł kary a ujmując średnio 300 złotych nagrody uznaniowej z bólem wypracowanej. Nikt u Was "nas" jak to pieszczotliwe nazywacie.... nie patrzy na instalatora jako twarz firmy. Jesteśmy jedynymi osobami którzy stają u klientów w domu i odpowiadają za wizerunek UPC. Z tych całych waszych "naszych" pracowników za większość opinii odpowiadamy My a nie Wy. I mam nadzieję że z takim podejściem wykończycie się osobiście. Ja gdzie zaczynałem od budowy linii a skończyłem jako serw-inst a trwa to już jakieś 11 lat. Chciałem Wam szczerze podziękować za ostanie wszelakie zmiany. Dzięki nim już dłużej nie wytrzymam i dlatego kończę tą mordęge... i co zrobię ????? po prostu ODETCHNĘ

   
Robo
@nicość 13.12.2017 23:08

Prawda,że żle traktują instalatorów a wszystko na nich spada !

   
ZiMek

Wysokie targety, niskie zarobki, małpi gaj ... brak podstawowych narzędzi oraz warunków do wykonywania swojej pracy. Nikt nic nie wie, nikt nie potrafi Ci pomóc, doradzić, managerowie tylko targety potrafią rozsyłać.

   
anonymous

Obsluga klienta w UPC sieci jest do dupy;ich program internetowy obslugi jest typowo polski niskiej jakosci in brak uwagi na dobro klienta.Jest gleboko rozczarowany jakoscia tej uslugiu

   
Adamus

Po ponad dwóch latach pracy w UPC z tzw. klientami kluczowymi pozwolę sobie również wypowiedzieć się na temat warunków w jakich pozyskuje klientów. Początki swojej kariery oceniam pozytywnie, mimo że w żaden sposób nie zostałem przeszkolony na początku swojej pracy chociażby z systemów na których pracujemy. Firma UPC nie prowadzi profesjonalnych szkoleń. Szkolenia sprzedażowe prowadzą produktowcy co jest nie raz bardzo śmieszne. Na szczęście przyszedłem do UPC z konkurencyjnej firmy gdzie nauczono mnie pracy z dużymi klientami więc większego problemu nie było z aklimatyzacją. Ludzie w zespole są w miarę pomocni mimo że nie którzy są lepiej a nie którzy gorzej traktowani przez Menagera. Jeśli chodzi o szklenia sprzedażowe do managerowie powinni być przeszkoleni porządnie bo nie mamy co liczyć na ich wsparcie w żaden sposób. To jest jeden z największych minusów że ludzie zarządzający zespołami sprzedażowymi to ludzie bez wiedzy merytorycznej w zakresie pracy z dużymi klientami... Praca w ostatnim roku po odejściu ludzi do Ericssona to jest dramat firma wpadła w (usunięte przez administratora) kto zdecydował o outsourcingu techniki to osoba która powinna bezwzględnie wylecieć i mieć zakaz pracy w telekomunikacji. Odkąd nie mamy działu technicznego na miejscu skończyła się dla handlowców cała nasza przyjemna praca w tym zawodzie i zaczęliśmy pracę na 3 etaty oczywiście na podwyżkę nie ma co liczyć firma oszczędza :). Firma wypłaca prowizje po podpisaniu przez klienta protokołu odbioru usług, natomiast przez ostatnie 1,5 roku ani razu firma nie dotrzymała warunków umowy z klientem i termin uruchomienia usług nie trwa 30-60 dni tylko 120-200 a czasem i dłużej. Klienci co dzień składają zażalenia oczywiście do nas do handlowców bo KP nie odbierają telefonów. Najgorsze jest to, że my nie dostajemy 100% prowizji póki nie zainstalują się usługi. Firma nie szanuje pracowników często wydaje mi się że celowo w ramach oszczędności źle nalicza prowizje później wyjaśniamy reklamujemy i zanim dostaniemy prawidłowe prowizje to trwa 3-4 miesiące. Managerowie wymagają dużej ilości spotkań i sprawdzają gdzie jeździmy na spotkania a nie zdają sobie sprawy, że po zrealizowaniu targetu to my świecimy swoim nazwiskiem za burd** w technice i nie realizowanie terminowo umów zawartych z klientami. Nie polecam szczerze odradzam przychodzenia do pracy w UPC w charakterze pracy w handlu. Kolesiostwo i układy to dodatkowy minus o którym chyba nie wspomniałem.

   
Alojzy
@majczaj1711 06.02.2018 21:11

Tak dalej jest, w dalszym ciagu sztuczne zakłamywanie rzeczywistości. Nie długo handlowcy będą z kablami latać aby podłączyć usługi. Taki kibel w tej firmie jest ze to głowa mała. Blokowanie zmian bo góra boi sie ze się wyda ze pojęcia o biznesie nie mają że nic nie robili przez tyle lat aby firma dobrze funkcjonowała. Wszystko pod dywan zamiatamy... śmiech mnie ogarnia jak pomyśle to dzieje się w tej firmie.

   
Andrzej

w UPC to jakaś masakra. Tam pracują ludzie o przeogromnym deficycie intelektualnym. Giną złożone u nich pisma o zmianie konta z którego mogą pobierać opłaty, złożone ponownie pisma leżą i czekają na lepsze czasy (jakie???). Potem zalewają człowieka SMS-ami, że nie zapłacone. To jakaś paranoja ! ! ! ! ! ! Infantylność ludzi rozmawiających z klientami powalająca. Nie wiedzą jakie mają najnowsze oferty i w tej sprawie trzeba dzwonić do Katowic. Jak tylko skończy się umowa to trzeba uciekać jak najdalej od nich. Niech dyrekcja UPC za stratę klientów podziękuje swoim "pracownikom" w Szczecinie. Wszyscy moi sąsiedzi namawiali mnie na zmianę operatora, teraz już dojrzałem i spadam.

   
DATA

Zarobki pracy jako kam adekwatne dla studenta albo świeżo upieczonego absolwenta, plusem jest od razu podpisana umowa o pracę najpierw na okres próbny 3 mies, później na czas nieokreślony. W porównaniu do zarobków jakie otrzymałem na start w konkurencji to zarobki w UPC są mega śmieszne. Naśmieszniejsze jest brak aut służbowych... jeden na dwie osoby. :)

   
DATA
@Janusz 21.01.2018 21:23

Doświadczenie mam 4 lata przepracowane w dużej spółce telekomunikacyjnej na Śląsku. Przed przyjściem do UPC mialem inne wyobrażenie o pracy w tej firmie dodam, że bardzo pozytywne. Ale cóż mam nadzieje, że coś się zmieni i nie będę zmuszony na zmianę pracodawcy.

   
Agu$

W firmie pracownicy traktowani są jak pachołki które łatwo można wymienić. Rażący brak odpowiednich cech i umiejętności u dyrektorów. Managerowie nie mają podstawowej wiedzy czy to sprzedażowej czy to organizacyjnej. Jak na pracę w handlu niskie zarobki natomiast targety wyciągnięte do granic możliwości po to aby firma nie musiała wypłacać premii pracownikom za zrealizowanie planów sprzedażowych. Podstawa wynagrodzenia na żenującym poziomie. Nawet jak się uda zrealizować target to kierownicy projektu muszą wrzucić naliczenia po uruchomieniu usług do systemu, później one muszą zostać zaakceptowane przez inny zespół wtedy dopiero otrzymujemy prowizje. Instalacja usług internetu trwa często miesiącami ( ok. 120 dni) później 2 miesiące średnio czekania na prowizje. Firma nie dotrzymuje obietnic, zero szans na podwyżkę czy to awans mimo długiego stażu pracy. Obowiązków mamy coraz więcej, ostatnimi czasy ogromna rotacja, kto przyjdzie nowy to ucieka po 2-3 miesiącach jak zobaczy ten bałagan. Starzy pracownicy także emigrują do konkurencji. Brak szkoleń, jedno się odbyło ale produktowcy szkolili handlowców co było na mega żenującym poziomie. Ale tak jak wspominałam na początku dyrektorzy czy managerowie nie należą do osób wykwalifikowanych którzy są w stanie rzetelnie pomóc przy trudnych projektach. Skupiają się na uwalaniu projektów i lansowaniu własnych osób.

   
Janusz
@Agu$ 19.01.2018 16:49

To proszę się wypowiadać jasno i zrozumiale że pracujesz w takim i takim dziale. Po twoim wpisie można było odnieść wrażenie że pracujesz z klientem indywidualnym a nie dużymi przedsiębiorstwami a tym wprowadzasz ludzi w błąd

   
xx

Byłam na spotkaniu na przedstawiciela handlowego, jestem studentką więc praca od 13 do 21, pracujemy wtedy kiedy możemy i ile chcemy albo do 13 do 16, ale od 17 do 21....wszystko fajnie tylko? wynagrodzenie jest na podstawie albo podstawa + prowizje czyli 1500 netto na koniec miesiąca albo same prowizje...wiecie co jest ciekawe? że oni nie mają żadnej stawki godzinowej!!!!!! jeżeli nie złapiesz nowych klientów i nie przedłuzysz umów (podają tam miesięczne liczby) to NIE DOSTAJESZ NIC!!!! ANI GROSZA!!! to samo z prowizjami!!! Tylko dostajesz kasę jak sprzedasz pakiety UPC albo jak przedłużysz ileś tam umów!!!! Porażka!! Czyli przez pierwsze miesiące nie dostajesz nic, czyli pracujesz za darmo...jakiekolwiek pieniądze zobaczysz na swoim koncie jak coś sprzedasz!!!! W innych call center zawsze była jakaś stawka godzinowa a tutaj? Normalnie pracujesz za darmo, a różnie bywa z klientami jedni przedłużą, jedni nie...no i fajnie nie dostaniesz nic :) Umowa zlecenie a wynagrodzenia żadnego?! Coś tu nie halo!!! Przecież powinna być jakaś stawka godzinowa!!! Jakakolwiek!!!!!Jestem w szoku, że tak można wykorzystywać!!!! Nie polecam, szkoda waszego czasu...no i chyba że chcecie pracować za darmo to można iść.. taka firma wstydziłaby się!!! akurat piszę o innym województwie, ale myślę że nie w całej Polsce tak jest!

   
Janusz
@STEFAN 11.01.2018 18:46

Idz na rozmowę do kazdej firmy telekomunikacyjnej na stanwisko DOOR TO DOOR :) takie sa realia rynku

   
Timon

Po półrocznym stażu pracy w UPC mogę powiedzieć, że niestety ale praca w tej firmie jest dużym wyzwaniem. Z problemami jesteśmy zdani tylko wyłącznie na siebie... Inni pracownicy zrzucają robotę na handlowców. Ludzie z zespołu telesales obsługują leady które wpadają do firmy od zainteresowanych klientów. Na Managera nie ma co liczyć i jego pomoc. Trzeba się uśmiechać i sztucznie się zachowywać. Atmosfera fatalna przez oszustwa i kolesiostwo ogólnie panujące w firmie. Problemy w firmie są dosłownie ze wszystkim. Nie polecam.

   
FanKsięcia

Wszystko co znajduje się w opiniach poniżej dotyczących pracy handlowca to prawda. Firma opiera na na obrzydliwych kłamstwach sztucznym zakrywaniu żenującej rzeczywistości. Ludzie którzy powinni starać się ogarnąć ten syf dbają tylko i wyłącznie o własny tyłek i nie próbują pomóc handlowcom i działowi technicznemu aby usprawnić pracę . Boją się zrobić cokolwiek aby ułatwić pracę ponieważ wyjdzie na jaw, że przez tyle lat panuje bałagan. W tej chwili firma jest już na skraju załamania Handlowcy Mają Dość tego bałaganu i odchodzą. Człowiek idzie zgłasza przełożonym problemy raz drugi trzeci a słyszy od roku, że będzie dobrze naprawimy będzie lepiej, zmierzamy w dobrym kierunku ... a jak ktoś ma dość i odchodzi z tego bałaganu to opinia o byłym pracowniku jest następująca: ZA SŁABY BYŁ NA PRACĘ W TEJ WSPANIAŁEJ FIRMIE NIE poradził sobie z presją. Patolka w czystej postaci. Zapraszam do pracy w tej firmie ludzi którzy chcą zobaczyć jaki się pracuje w firmie która nie ma absolutnie żadnej organizacji gdzie króluje chaos w czystej postaci i gdzie handlowcy muszą ogarniać od wycen technicznych poprzez podłączenia klientów przygotowanie umów aneksów itd. Na pozyskiwanie klienta ma się w miesiącu max 1h pracy. :)) Wspaniała firma.

   
nowy

Witam. Jak wygląda sytuacja w Bydgoszczy z firmami podwykonawczymi, jestem zainteresowany tym rynkiem.

   
Instalator
@nowy 17.12.2017 23:15

Sytuacja w Bydgoszczy jest dziwna, firma współpracująca z Nplay zatrudnia pracowników na stałej pensji chyba jako jedyna w Polsce do tego samochód i benzynę ale w porównaniu do innych miast zarobki są o 2/3 niższe. Chłopacy się nie przemęczają. Ta praca polega na dobrym kodowaniu zleceń którego tu nie ma przez co nikt nie zarabia. prócz UPC

   
Milena

Przedstawiciel Handlowy UPC w Krakowie, czy to jest dobra praca?Podpowiecie coś?

   
Milen 2
@Milena 12.12.2017 20:39

A co to znaczy dobra praca ? bierzesz telefon dzwonisz po ludziach ale raczej latasz na mieście i pukasz do drzwi

   

Zostaw opinię o UPC Polska - Warszawa

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie UPC Polska