Pracuję już ponad rok na stanowisku Customer Support i nie narzekam. Pieniądze są nie za niskie, nie za wysokie w moim odczuciu, kultura pracy jest bardzo na plus, fajni ludzie, cudowni managerowie. Ja jestem zadowolony! Jasna sprawa praca nie dla każdego, tym bardziej że odbieranie telefonów nie jest zupełnie bezstresowe, ale jak komuś to nie przeszkadza to będzie zadowolony.
Po trzech latach mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że jestem zadowolony. Praca z domu, typowo biurowa, atmosfera w zespole bardzo dobra, awansować można mniej więcej po roku na danym stanowisku. Każdy z moich dotychczasowych managerów był nawet więcej niż w porządku, traktował swoich ludzi po partnersku, można śmiało mówić, jeśli coś się nie podoba. Zarobki może dość przeciętne, ale komfort pracy to w dużej mierze rekompensuje. Można sobie upatrzeć jakieś lepiej płatne stanowiska i iść w ich kierunku albo po prostu zdobyć swoje pierwsze doświadczenie w korpo i poszukać czegoś bardziej zgodnego z zainteresowaniami. W każdym razie polecam.
Uwaga! ponizsze opinie dotyczą Krakowskiego oddziału firmy. *Natomiast w Katowicach pracuje sie super, zwlaszcza na szeblu specjalisty i mlodszego specjalisty ds payrola z jezykiem niemieckim. Masa benefitów i wysoka pensja. Katowicki alight to dawne NGA HR.
Ta masa benefitów brzmi kusząco, powiesz co do nich należy? Piszesz również o wysokiej pensji, ile w takim razie netto to "wysoko"?
Stanowczo odradzam ta firmę . Managerowie wogole nie pomagają jak kogos lubią to masz super. Jeśli kogos nie lubią to traktuja jak osobę niższego szczebla. Ci Managerowie wogole nie powinni mieć takiego stanowiska. Dużo pracy i traktuja cie jak robota. Niskie zarobki.
Nie polecam tej firmy, niszczą psychicznie pracowników. Manager jak cię lubi to masz fajnie a jak nie to jesteś mieszany z błotem. Naprawdę trzeba się zastanowić nad ta firma.
Nie, każdy zespół ma innego managera. Ale bardzo nie polecam zespołu TAO manager tam jest okropny. Jak cie lubi to spoko jak nie to jest strasznie. Nie wiem jak jest w innych zespołach ale ten akurat zespół jest najgorszy według mojej opini. Radzę zastanowić sie wiele razy nad tym czy ktoś chce w tej firmie pracować.
Pewnie to zależy od działu, ale w Customer Care praca jest bardzo wyczerpująca, bo kierownictwo wymyśliło sobie, że każdy ma być przeszkolony na dwóch różnych klientów. W praktyce wygląda to tak, że odbierasz telefony z dwóch różnych firm jednocześnie, w których są różne procedury i inne zasady. Jednocześnie żeby awansować, trzeba mieć świetne oceny Twoich interakcji i robić dużo dodatkowych rzeczy, na które zazwyczaj nie ma czasu (pisanie maili, robienie ticketów, podsumowań dla zespołu, jakieś szkolenia, prezentacje itp) i jest oczekiwanie, że większość zrobisz "w wolnym czasie między telefonami"... Więc jak co 5 minut dzwoni telefon to zaczynasz ciągle od nowa to samo zadanie... Z dwoma językami można zarobić 4500 na rękę i praca zdalna jest możliwa, ale na dłuższą metę można się takim trybem pracy wykończyć. Jak w większości centrów obsługi klienta, tutaj też panuje "kultura(usunięte przez administratora). Ale ludzie są mili i jak ktoś jest odporny psychicznie i nie stresuje go, że czasem nie ma pojęcia co powiedzieć klientowi przez telefon, to może próbować.
Pracuje tutaj od pół roku. W firmie panuje przyjazna atmosfera, jest możliwość pracy zdalnej, wynagrodzenie na wysokim poziomie plus szeroki pakiet benefitów i dodatków z okazji świąt czy urlopu. Polecam
pracuję co prawda niezbyt długo , ale jestem bardzo zadowolona. Nowa wiedza dawkowana bardzo roztropnie, świetna atmosfera i ludzie, z pensji jestem zadowolona, oby tak dalej. Pełna opieka medyczna luxmed, myBenefit, nikt nie stoi i czasu nie sprawdza na przerwy czy obiad, kompetentne Managerki.
No benefity i atmosferka wydają się być jak najbardziej spoko. A co powiesz na temat wynagrodzenia w takim razie? Są jakieś premie, co nie?
Emilio premii jako takich nie ma. Co wynegocjujesz to masz, na pewnych stanowiskach są przewidziane, na moim nie. Ja jestem z pensji zadowolona, wcześniej zarabiałam brutto tyle ile teraz mam netto na juniorskim stanowisku. Widzę że wszyscy pracują po kilka, kilkanaście lat, to chyba dobry prognostyk. Jak narazie podtrzymuje swoją pozytywną opinię.
Po dwóch. Na specjalistę można spokojnie awansować po 7-9 miesiącach, wtedy pensja coś około 1,5k w góre.
Ej to faktycznie super, a tak z ciekawości to co dalej z karierą potem? Jakie możliwości są?
Czy pracownicy Alight Solutions mają możliwość uczestnictwa w jakichś formach integracji?
Tak, pracuję od kilku miesięcy i w międzyczasie były dwie duże integracje oddziału krakowskiego, z barmanem, fotobudką, itp, był piknik rodzinny, plus spotkania wewnątrz teamu na które również jest jakiś skromny budżet - ogólnie bardzo spoko.
Może być na pierwszą pracę. Na plus możliwość pracy z domu, ładne biuro, można się czegoś nauczyć. Z atmosferą bywa różnie, zależy gdzie się trafi. Jedni są ok inni nie za bardzo jak to w pracy. Duża rotacja w firmie spowodowana niskimi wynagrodzeniami. Dostaje na rękę 3700 pln i nie dostałem podwyżki po otrzymaniu umowy na stałe co uważam za niską pensję, w innych firmach dają po 7 tysięcy z tym że tam trzeba mieć więcej doświadczenia a tu biorą jak leci. Na umowach długie okresy wypowiedzenia żeby przypadkiem za szybko nie uciec haha ;D ogólnie można lepiej trafić, można gorzej trafić.
Bardzo nieprofesjonalny proces rekruracyjny. Powięciłam godzinę na interview po czym brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej w ciągu miesiaca.
Ujme to jak najkrócej bo szkoda mi słów Jeśli ktoś jest entuzjastą średnich zarobków jak na standardy Krakowskie, nauki jak mobbingować pracowników niższego szczebla, aby wymusić na nich nadgodziny czy przyjście w dni wolne od pracy to zapraszam! Na początku obiecują bardzo dużo, dają perspektywy rozwoju, są mili, ale jak tylko jesteś dłużej to zaczynają Cię traktować jak robota. Organizacja pracy nie istnieje, managerki lubią sobie nie pracować i Cię olewać, gdy masz pytanie, a kiedy wspominasz o obiecywanych opcjach rozwoju słyszysz, że szkolenie już miałeś. Odradzam.
No to faktycznie źle to brzmi. A w jaki sposób kazali Wam traktować pracowników niższego szczebla?
W moim wypadku mobbing dotyczył mnie i moich współpracowników, wymuszanie nadgodzin, rezygnacji z urlopów, passive agressive. Raz była taka sytuacja że w callu grupowym manager napisała do drugiej, żeby nie była taka miła dla kolegi, bo starała się być wyrozumiała. Po czasie zaczęła się zachowywać tak samo i ignorować oraz stosować naciski. Przykre to doświadczenie było. Dlatego odroadzam, bo żadne z promowanych wartości nie istniało w tej firmie. Przynajmniej w moim wypadku.
jaki był koniec tej twojej pracy w tym miejscu ? czy po odejściu złożyłaś jakieś zawiadomienie do PIP o tym traktowaniu czy zdecydowałaś się jedynie tutaj napisać ?
Czy Alight Solutions w Krakowie pracuje zdalnie / hybrydowo? Firma wypożycza podstawowy sprzęt do pracy z domu, lapka, monitor? Czy w praktyce są szkolenia wdrażające nowych pracowników? Ile trwają?
Dzień dobry, zdecydowana większość naszych stanowisk jest dostępna w formie stacjonarnej, jak i zdalnej (opcja hybrydowa lub całkiem zdalna jest możliwa). Zapewniamy cały potrzebny sprzęt do pracy. Zapewniamy również szkolenia wdrażające - w zależności od stanowiska trwaja od kliku tygodniu do kilku miesięcy.
Tak, obecnie jest to praca zdalna z domu. Dostajesz lapka, jest też możliwość wypożyczenia z biura monitora oraz krzesła. Podstawowe ogólne wdrożenie to 2 pierwsze dni pozniej szkolenia są już zależne od działu w którym będziesz pracował.
Firma Alight to bardzo przeciętny pracodawca i typowy przedstawiciel branży HR BPO. Pensje są to bardzo przeciętne, żeby nie powiedzieć niskie, o negocjacjach wynagrodzenia przy podpisywaniu umowy można zapomnieć.To jednak nie dziwi, ponieważ jedyną "kompetencją" de facto wymaganą w Alight jako wyznacznik zaawansowania kariery jest ilość lat spędzonych na różnych stanowiskach w branży. Staż pracy jest tu zresztą jedynym miernikiem gotowości do awansu: pal sześć wiedzę, ważne ile dana osoba wysiedziała na danym stołku. Wynika to też z osobnego faktu, wspominanego w innych recenzjach, że lwia część "wiedzy" wyniesionej z pracy w Alight nie przyda się nigdzie poza tą organizacją: jest to bowiem wiedza dotycząca głównie klientów i nadto rozbudowanych korporacyjnych procesów. Oferta szkoleń to standardowo Excel, soft skill'e i wielbiony przez tutejszy Lean Management. Organizacyjnie panuje tu kultura hołubienia wyczerpująco długich spotkań i calli', które powinny być maksymalnie dwuakapitowymi mailami i które ciągną się w nieskończoność. Rzecz jasna, po spędzeniu 10+ godzin tygodniowo na takich spotkaniach zdajesz sobie sprawę, że jesteś do tyłu z pracą, której nigdy nie nadrobisz, bo nadchodzą kolejne spotkania, catch-up'y, one-to-one, call'e z klientem, call'e zespołem regionalnym, call'e z zespołem regionalnym, team meeting'i, call'e projektowe, call'e o call'ach projektach i tak ad absurdum - do wyboru, do koloru. Taka kultura firmy zresztą promuje typ pracownika-bezrefleksyjnego cyborga, od którego wymagany jest nieustanny entuzjazm w stosunku do najbardziej bezsensownych czynności. Podsumowując: jeli nie masz nic przeciwko powyższemu, bierz to. W innym wypadku: poszukaj ciekawszego pracodawcy, w porównaniu do Alight, jest ich całkiem sporo na rynku krakowskim.
Trzeba też dodać, że krakowski Alight mentalnie w podejściu do pracownika wciąż tkwi w latach słusznie minionych. Elastyczne godziny pracy, oferowane w ogłoszeniach o pracę, po podpisaniu umowy stają się mitem: okazuje się, że klient wymaga pracy w określonym przedziale godzinowym i nie da się tego zmienić, nawet jeśli podczas rozmów rekrutacyjnych i rekruter, i manager mówi coś innego. Po drugie: słusznie przemijająca praktyka 8,5 godzinnego dnia pracy z bezpłatną półgodzinną przerwą na lunch służy tu tylko i wyłącznie temu, żeby pracownik był o te pół godziny dłużej w pracy. Alight jest jedną z ostatnich firm na krakowskim rynku BPO, która nie potrafi przystosować się do jego obecnych realiów.
Obawiam się że muszę się zgodzić z oboma moimi przedmówcami. Na początku szkolą Cię wewnętrznie na dane stanowisko (czyli siedzisz i patrzysz jak inni pracują) a potem jesteś sam sobie. Jak się nie upomnisz o rozwój to Cie nawet na tego excela nie zapiszą (bo na tym stanowisku powinieneś już umieć!). Bez odpowiedniego rozwoju wiedzy i umiejętności gro z awansów jest wysiedziane. Generalnie niby zależy im na ludziach, ale jeśli widzą że ktoś już chciałby coś więcej i trzeba by jakiś nakład finansowy poświęcić to już jest olewka dopóki sam nie odejdziesz z firmy a oni sobie wezmą kogoś nowego kto będzie znowu szkolony za darmo wewnętrznie. Pieniądze, ot tajemnica.
Piszecie że pensje przeciętne a nawet niskie, ale nie piszecie dokładnego przedziału... taka informacja nic nie mówi. Dla kogoś kto żyje na wyższym poziomie ma wydatki miesięczne na poziomie 6500zł to wynagrodzenie 7500zł będzie odczuwalne jako niskie lub przeciętne. natomiast dla kogoś takiego kto 10 lat pracuje w jednej firmie i zarabia 5000zł netto 7500 to będzie nagle DUŻE wynagrodzenie. Nie chcecie podawać konkretnej kwoty? Okej... ale co to za problem podać widełki, przedział?
Nie polecam pracy w tej firmie. Wynagrodzenie niskie, dużo obietnic bez pokrycia. Atmosfera sztywna, brak chęci pomocy, oceny zależą od tego co powie o Tobie team/manager (co najczęściej oznacza ocene na podstawie sympatii i antypatii). Po pracowniku oczekuje się tu wszystkiego co najgorsze (ciągła obserwacja, czy aby na pewno ktoś nie za często chodzi do toalety, czy nie wyjdzie z pracy 3 minuty za wcześnie).
Haha, totalna nieprawda. Pracuję 7 lat i nigdy nikt mnie nie kontrolował :) Może jak ktoś bimba to idzie pod lupę, nie wiem :)
Alight Solutions szuka aktualnie specjalisty do działu HR. Ogłoszenie jest po angielsku więc domyślam się, że trzeba znać ten język. Na jakim poziomie? Rozmowa rekrutacyjna obywa się także w języku angielskim?
Hej, jestem w procesie rekrutacji na to stanowisko. Pierwsza rozmowa po polsku, a potem dzwonią do Ciebie ze szkoły językowej i dość dokładnie wypytują, jest też wcale niełatwy test z gramatyką do rozwiązania, ale na szczęście nie na czas.
Hej, a mógłbyś/ mogłabyś coś powiedzieć o tej rozmowie ze szkołą językową? Jakich pytań można się spodziewać? Ponoć ma to być luźna rozmowa, ale fajnie by było wiedzieć na co się przygotować. :)
Właśnie dostałam taką propozycję przez LinkedIn (nie aplikowałam), co jest dziwne, bo sami w mailu napisali, że Previous payroll experience is now required, a ja nie miałam wcześniej styczności z taką pracą. Zaproponowali 4500 brutto
Dzień Dobry,? Któś może opisać prace na stanowisku Data analyst specialist? Jak wygląda rozmowa kwalifikująca z lektorem ? Jakich pytań można się spodziewać ? Jak długo trwa?
Cześć, też właśnie jestem ciekawa, jak wygląda taka praca w Alight Solutions na tym stanowisku. Czy udało Ci się może czegokolwiek dowiedzieć na jej temat? Będę ogromnie wdzięczna, jeśli się podzielisz jakimiś informacjami. A może ktoś inny odpowie? Czy na tym stanowisku można się rozwijać?
Dzień dobry, czy mogłabym dopytać o pełną nazwę stanowiska (ewentualnie link do ogłoszenia)? Wtedy będę mogła udzielić bardziej szczegółowych informacji dotyczących stanowiska i procesu rekrutacyjnego.
Czy ktoś składał wypowiedzenie w Alight i mógłby powiedzieć gdzie najlepiej się z tym udac? Nie pracuję długo, nie znam struktury ale czuję, że to nie dla mnie a nie wiem gdzie się zgłosić bez rozmowy z menadżerem (byłaby dość niezręczna).
Może powiesz dlaczego chcesz zrezygnować z pracy w Alight Solutions? Jak długo tam pracowałeś i co sprawiło że jednak stwierdziłeś że czas na zmiany?
Dzień dobry, najlepiej skontaktować się z działem HR, aby uzyskać szczegółowe informacje. Rozmowa z Managerem na pewno jest konieczna, dlatego rekomenduję powiadomienie go jak najszybciej - Manager pomoże ci też dopełnić formalności.
Hej, jak się Wam pracuje zdalnie w Alight? Czy często trzeba pisać na komunikatorze z szefem/innymi pracownikami? Są jakieś spotkania online - jak często? Jak wygląda zdalne szkolenie? Czy firma wysyła firmowego laptopa do miejsca zamieszkania? Dużo jest raportowania czasu pracy i innych rzeczy, czy to idzie jakoś automatycznie? Z góry dzięki za info :)
Cześć, czy w Alight Solutions często są organizowane szkolenia dla pracowników? Fajnie gdy pracodawca dba w ten sposób o wzrost kompetencji osób pracujących w firmie i na pewno przełoży się to w przyszłości na ich korzyść. Napiszcie proszę jak jest.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Alight Solutions?
Zobacz opinie na temat firmy Alight Solutions tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 31.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Alight Solutions?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 19, z czego 5 to opinie pozytywne, 9 to opinie negatywne, a 5 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!