Jakie zmiany w Xeos w związku z wirusem? Firma pracuje? Redukują zatrudnienie? Firma zapewnia żele czy rękawiczki, przystosowała stanowiska pracy do odstępów od siebie? Jakie są perspektywy, w związku z przestojem w lotnictwie?
Dzień dobry Czy planują Państwo otworzyć w najbliższym okresie rekrutacje do działu logistyki lub planowania produkcji?
Pięknie skoszono opinię o firmie z ponad pół roku. Brawo takiej cenzury to nawet za komuny nie było.
Ale tu bzdury ludzie piszą. Więc dodam coś od siebie. Xeos to MRO czyli taki serwis naprawczy silników odrzutowych, widziałem już hasło ze xeos to fabryka silników Praca w Xeosie nie jest dla każdego, bo wiąże się z nią odpowiedzialność, zrobisz coś celowo źle i to jest do namierzenia ślad zostaje w papierach, więc jak lubisz robić na od****dol, to praca nie dla ciebie, po co masz mieć kogoś na sumieniu. Rekrutacja i wymagania : dot stanowiska mechanik lvl A: -Bycie osobą nie karaną przez Polski wymiar sprawiedliwości -Wymagana jest znajomość języka angielskiego na dobrym poziomie tak by móc zrozumieć i móc się porozumieć z trenerami którzy będą cię szkolili. -Wykształcenie mile widziane jest wykształcenie techniczne, nie koniecznie wyższe. -Doświadczenie jest mile widziane i nie chodzi tu o doświadczenie w branży lotniczej, a mechanicznej np. mogłeś naprawiać odkurzacze, samochody, wiertarki, czy czołgi przez ostatnie 5 lat -Rozmowa rekrutacyjna w całości jest po Angielsku, bo z anglikiem w towarzystwie osoby z hr -Część praktyczna bo i taka jest ( wycięcie kształtu w aluminiowej blaszce) ma na sprawdzeniu to jak pracujesz, jak organizujesz miejsce pracy jak planujesz prace, jak dbasz o BHP. -Test z języka angielskiego, ponoć nie ma dużego wpływu. -Zarobki kształtują się jeżeli mówimy o Stanowisku mechanik LVL A 5000-6500 brutto w zależności od doświadczenia i tego co powiecie Praca: Jak już was przyjmą i jesteście Traniee czyli osobą szkoloną, macie szklenie które trwa 15 miesięcy : -Szkolenie jest jak studia tyle ze tu płacą -6-7 miesięcy teorii (wszystkie kursy w języku angielskim, egzaminy również) na początku miesiąc angielskiego żeby wyrównać poziom i zapoznać z językiem technicznym. -8+ praktyki na silniku ale również miesiąc "ślusarki", pół roku musicie spędzić na silniku genx2 lub podobnym może się zdarzyć wyjazd w tym celu za granice do UK lub Niemiec -Po każdym kursie jest egzamin żeby go zdać min 75%, -Pierwsza umowa na 3 miesiące następna już zazwyczaj na stałe, chyba że oblałeś 3 egzaminy wtedy znowu na 3 miesiące i jak wyniki nie są zadowalające to żegnasz się z firmą. -Umowa na stałe wiąże się z "lojalką" na 50 000 PLN na okres 3 lat po skończeniu szkolenia i co roku kwota maleje 50-25-10 tys PLN -Licencja Machnika lotniczego , (bo ktoś z doświadczeniem niżej nie wiedział co pisze) Xeos jest MRO Maintenance, Repair and Operations i działa w oparciu o Part-145( zainteresowani wiedza o co chodzi, a reszcie nie potrzeba), z tego wynika że nie można tu zrobić licencji mechanika lotniczego Part-66, ponieważ żeby ją uzyskać musi to być organizacja działająca w oparciu o Part-147. Xeos zajmuje się silnikami nie samolotami!.
Mechaniku silników lotniczych za 3500 zł na rękę, nie mów o tym innym mechanikom bo cię śmiechem zabiją.
To, że Tobie zaproponowano 3000, nie oznacza, że reszta tyle zarabia. Widocznie na tyle wyceniono Twoje zdolności i wiedzę...
Miło że wypowiada się ktoś kto ma odrobinę wiedzy i jest dumny z tego co robi. A skoro jak widać wiesz jak i na jakich zasadach działa taka firma może mógł byś się podzielić wiedzą nieco bardziej praktyczna ? Otóż będzie to wielki zakład.. do którego trafia silniki z całego świata .. Jak będzie wyglądał proces ? Do każdego silnika przypisze się zespół fachowców którzy zdiagnozują, rozbiora , wyczyszczą , naprawia a potem poskładają silnik ? Czy może będzie to linia która rozbiera , refarbisztuje i sklada każdy jeden silnik jak leci...podzielona na cześć rozbiórki, naprawy lub wymiany części i montażu. Gdzie każdy człowiek będzie miał przypisane miejsce maleńka część procesu ... I dziennie powtarzała ta sama nudna czynność dzień po dniu... Czy każdy mechanik będzie w stanie przeprowadzić każda operacje ? W teorii napewno . A czy w praktyce ? Wiem jakiej teorii się tam uczy...i wiem jakie podejście ma pracodawca... Czy będzie to firma pełna super fachowców z olbrzymią wiedzą czy Olbrzymią firma wąsko wyspecjalizowanych ludzi...? Wiem to jest świat wąskich specjalizacji...ale jak wygląda praca przy rozbiórce LPC ?
Czy podczas szkolenia jest normalnie urlop/wakacje, czy jest to 15 miesięcy nauki od poniedziałku do piątku
Od samego początku jest to normalna praca. Pomimo faktu iż jest to cykl intensywnych szkoleń, nadal obowiązuje 8h dzień pracy urlop, urlop na żądanie ect ...przerwa. Śniadaniowa idarmowe owoce od pracodawcy Początkowo był to okres nawet dłuższy gdyż od momentu zatrudnienia grupy 1 do momentu uruchomienia ciągłej produkcji minęły co najmniej 2 lata...jeśli już ruszyła Dla pierwszych 5 grup był przewidziany okres do 6 miesięcy szkoleń za granicą..z ustawowa dieta..aleod gry miało zamiar zacząć szkolić praktycznie w Środzie śląskiej
Silniki są bardziej rozbierane liniowo, i każdy traktowany inaczej, ze względu na to co należny zrobić. Odnośnie tego czy każdy będzie wstanie przeprowadzić każda operacje się okaże ponieważ tak naprawdę zakład pracuje od 6 miesięcy
Tak jak już Ci odpisał Last man standing jest to "normalna" praca polega na uczeniu się, przez 15 miesięcy. Na szkolenie zagraniczne wciąż wyjeżdżają, ale część pracowników będzie już szkolona w środzie, aktualnie za granica są grupy 5 i 6 ale z nich cześć osób jest już w środzie, kolejna grupa podobnie.
Mowa tu o wynagrodzeniu dla osób które nie maja doświadczenia i przez półtora roku nie przyniosą firmie żadnych korzyści. Jak na Wrocław to nie jest złe wynagrodzenie za taka prace.
Z tego co mi wiadomo to jednak każdy silnik ma być traktowany dokładnie tak samo... Rozebrany..każda część oczyszczona, każda sprawdzona..każda wymieniona bądź oczyszczona bądź naprawiona... A następnie złożony w całość jako odnowiona jednostka... Gdzie tu jest miejsce na traktowanie inaczej ? No chyba że mówimy o tym że w każdym silniku zostaną wymienione lub naprawione inne części ..
No to źle Ci wiadomo, albo źle Ci mówiono, w dużym uproszczeniu to jak u mechanika masz problem z silnikiem samochodowym to każdego nie rozbierasz robisz to co trzeba, czy to wymienić tłoki, olej, panewki czy tez zrobi tuning/upgrade. Zależy od tego czy silnik jest na PiP czy Quickturn
(usunięte przez administratora)
Ake to nie fabryka broni czy elektrownia atomowa lub inną, która wymaga sprawnej ochrony. Przecież w xeos pracują tylko zwykłe parobki, które wszystkim w koło do znudzenia powtarzają, ze robią "w branży lotniczej " :) za 3do5k brutto, czy może Niemcy się boją, ze im mercedesy z parkingu ukradną?
Ty zenek zapraszamy na kawe i fajke ...pozdrawiam Marytniuk Zenek
Dwie gwiazdki na pięć..na podstawie 236 głosów... Resztę można sobie wyobrazic
Pochwalcie się bonusami świątecznymi.
Czy przy czyszczeniu silników używa się toksycznych substancji i czy pracodawca zapewnia odzież ochronną?
jaki jest Twoj priorytet?
Witam, Ma ktos informacje kiedy Xeos otwiera hamownie( test cell) i jakie tam zarobki sa przewidywane. Czy Xeos szuka tam ludzi ktorzy maja doswiadczewnie w branzy czy kto tanszy ten lepszy. .
Z tego co mi wiadomo to osoby z aktualnych rekrutacji mają być szykowano pod test cela, jak masz doświadczenie to aplikuje na b/c level, wymagania spadły w porównaniu z tym które były na początku. A samo otwarcie 2021-2022
Level A to najniższy, C najwyższy rożni je doświadczenie i zarobki. Jeżeli masz żadne to będziesz mechanikiem A-lvlem, wymagania są na stronie, wiec z doświadczeniem warto startować na wyższy lvl.
Czy Xeos oferuje wszystkim swoim pracownikom umowę o pracę czy jednak należy spodziewać się umowy zlecenia?
Witam, Czy na hali "produkcyjnej" jest klimatyzacja lub jakieś urządzenie do schładzania powietrza w upalne dni letnie??
W zimie jes tak ciepło, że można chodzić w krótkim rękawku. A wlecie załączone są centrrale chłodnicze i jest przyjemne 20 pare stopni.
Jest wysypany krystalicznie czysty piasek z plaż Bahama a skąpo odziane mulatki o figurach miss Universe roznoszą darmowe drinki...
No ale to w biurach a na hali naprawczej to już kufajki i saturatory ze szklankami na łańcuchu
Tak, jeszcze woda z saturatora odmierzana menzurką i nie więcej niż 100ml dziennie. Glupoty piszesz, z resztą nie tylko ty, bo widzę wiele osób tutaj się wypowiada a nawet w budynku Xeosa nie było, co dopiero mówić o pracy tam
Mówimy o budynku w Środzie śląskiej czy o budynku XTC na Bielanach wrocławskich ? Pytanie ważkie gdyż przez 2 lata firma Xeos nie produkowała absolutnie nic gdyż nie miała hali produkcyjnej .. Czy może mówimy o Grupie 0... Która praktycznie w całości opuściła szeregi firmy Czy o niezliczonych pracownikach HR którzy też zmienili pracodawcę ? Czy o umowach dawanych w ostatnim tygodniu pracy ze stwierdzeniem 'nie nie będzie podwyżki po okresie probnym' 'nie interesuje nas czy jest pan z Wrocławia i czy wynajmuje pan lokal, to pańska sprawa ile wynosi pański okres wypowiedzenia' ?
Niestety firma mimo chwalenia się wszędzie o poziomie i ogólnej profesjonalności, przy bliższym kontakcie wypada dosyć blado. Aplikowałem na mechanika silników. Po pierwsze- test "manualny" to jakieś nieporozumienie, brzeszczot i pilnik do obróbki? Mamy 2018 rok czy 1918? Ciekawe gdzie jeszcze się tak pracuje, zwlaszcza jak mówimy o nowoczesnej firmie branży lotniczej. Ale mniejsza, można było sobie pomachać i trochę się spocić. Kolejna rzecz, to te nieszczęsne zarobki- najpierw, telefonicznie przez rekrutera pytają się ile chciałbym zarabiać. Akceptują mój wniosek, dochodzi do rozmowy w ich siedzibie, znowu pada pytanie o zarobki- a więc powtarzam kwotę. Pani z HR stara się ukryć zdziwienie, ale wpisuje kwotę w laptopa. Kompletnie nie rozumiem o co chodzi, skoro podałem kosmiczną kwotę, to dlaczego na początku ją zaakceptowano i mnie zaproszono? Uznali że jak zobaczymy jakich z nas zrobią specjalistów to zgodzimy się robić za minimalną, byle tylko w takiej firmie pracować? A może w ogóle nikt nie przeglądał tych dokumentów z czasów rozmów telefonicznych? Poprosili o 2 tygodnie na decyzję. Minęło ponad 3, po czym telefon że mnie zakwalifikowano. Pensja- 4.5 tys brutto, sam prosiłem o 6. Wybaczcie, ale to całe mydlenie oczu o specjalistach, o tym że w całej Polsce nie szkoli się ludzi na takim poziomie jak oni będą szkolić, okazało się g... warte, po prostu szukają taniej siły roboczej, a Polska im odpowiada bo za lekko ponad 1000 euro miesięcznie mają pracownika i zakład blisko ich bazy w Niemczech. Do tego praktycznie brak bonusów w postaci pieniędzy, tylko takie podstawy typu karta multisport czy prywatna opieka zdrowotna. HRowiec coś wspominał o talonach np na święta, ale to wszystko są plany, zero konkretów, może będzie może nie, a jak będzie to nie wiadomo co. Tyle wiedzy, testów, szkoleń, a na rękę dostaniesz jakies 600zł więcej niż pracownik Biedronki. I mówimy tu o Wrocławiu, a nie jakiejś firmie pod Lublinem. Ich targetem są zapewne mechanicy samochodowi albo młodziaki świeżo po studiach, bo raczej nikt z doświadczeniem lotniczym się w to nie będzie pakować. Mówiono mi też o możliwości premii po zrobieniu egzaminów, ale ile, co i jak, nie wiadomo. Tak jak ktoś wspomniał, lojalka na 2 lata i kwotę 50 tys zł, dodatek relokacyjny 5tys dla singla i 8 tys dla kogoś z rodziną. Znajomy też tam był i uzgodniliśmy że zapytamy się o to samo- czy firma robi nam uprawnienia międzynarodowe, zgodne z EASA czy są to egzaminy wewnątrz firmy, ja dostałem odpowiedź że są to wewnętrzne, znajomy że zgodne z EASA. Chyba wciąż sami nie wiedzą, co dziwne bo przecież już pierwsze grupy ludzi są po szkoleniach. W czasie rozmowy dowiadujemy się że w sumie to są trzy stanowiska, tj. montaż/demontaż wstępny, całego silnika, kontrola jakości i mechanik szczegółowy, pracujący na konkretnych częściach. Żadne z tych stanowisk nie jedt bliżej opisane, dowiadujemy się o nich z pytania "co by pan bardziej wolał".
Odnośnie części manualnej... fakt narzędzia były tylko ręczne.... Pytałem o pneumaty...dostałem odpowiedź ze mogę używać tylko dostępnych narzędzi... Przyczyn ? Test nie ocenia tego co się zrobi...Test ocenia podejście do pracy, planowanie, urzywanie narzędzi, bhp, sposób myślenia kolejność prac..etc Efekt nie jest brany pod uwagę... co jest zresztą wspomniane na początku. BARDZO fany sposób rekrutacji
Wystarczy egzaminy pokazac w Urzedzie Lotnictwa Cywilnego, oni zweryfikuja mozesz tez sam zweryfikować jezeli na świadectwie masz wypisane PART 147, to znaczy ze odbyles nauke w osrodku szkoleniowym, kwestia czy ta firma ma part 147, part 145 mogą mieć bo robia obsługe, jezeli chodzi Ci o szkolenia typu: -Human Factor -Ewis -Fuel tank safety to koszt tych kursow prywatnie to 90funtów xD natomiast jezeli daja mozliwosc trzaskania modułów do licencji to bym się zastanowił, tylko po co im mozliwosc szkolenia pracownikow w tym kierunku skoro licencji i tak na mechaników nie odbierzecie bo sam silnik to za malo :)
Tak narzędzia są tylko ręczne...ale chodzi tu o sprawdzenie jak obsługujemy narzędzia..czy umiemy wlorzyc brzeszczot do ramki czy użyjemy ołówka czy zniszczymy materiał rysikiem...czy zalorzymy szczęki ochronne na imadło...są w szawce... Nie chodzi o wykonanie czynności tylko o ocenę zdolności manualnych Cała reszta 100 % prawda.. Zarobki niskie..szczególnie dla osób z poza Wrocławia..praca prawdopodobnie na taśmie.... Brak organizacji związkowej zmiany w regulaminie wchodzą od reki
Czytam i czytam i jest to chyba pierwsza merytoryczna odpowiedź. Miałem tu w ogóle nie pisać ale.. Aplikowalem na stanowisko czyszczenia części... Tak pomijane tutaj...Miałem 2 rozmowy kwalifikacyjne.. I niestety nie zostałem przyjęty.. Zarobki? 3500netto na szkoleniach i 4000netto na początek po szkoleniach........ Już wiem dlaczego.
Wymagają dobrego angielskiego za 3000 brutto?? To mega słabo
Ja także jestem ciekawa, na jakie stanowisko aplikował @Stefano italiano - może jeszcze nam odpowie. Pracujesz może w Xeos? Jeśli tak, to z chęcią się dowiem, jakie warunki płacowe oferują tam na chwilę obecną.
Ok, dzięki za odpowiedź. A jakich zarobków oczekujesz w Xeos? Powodzenia na rekrutacji, jeśli zdecydujesz się aplikować do tej pracy.
Przedstawie moze moja opinie na temat tej firmy. Pracuje w branzy lotniczej od wielu juz lat i posiadam wieloletnia praktyke, skonczonych mase szkolen, kursow w lotnictwie oraz skonczone wyzsze wyksztalcenie inzynierskie. Z czystej ciekawosci wyslalem moja aplikacje z CV aby zobaczyc jak przedstawiaja sie standardy rekrutacyjne, pracownicze, placowe itd. tak reklamowane w tej firmie… I przezylem maly wstrzas bo nie dostalem do dnia dzisiejszego zadnej odpowiedzi :) ! Dla porownania, gdy wyslalem moja aplikacje do trzech firm lotniczych w UK w ciagu trzech dni dostalem od kazdej telefon i rozpoczalem rozmowy rekrutacyjne. Nie dziwi mnie jednak podejscie dzialu HR, poniewaz mam sporo znajomych w branzy lotniczej m.in. w tej firmie rowniez i dokladnie przedstawili mi obraz schematu zatrudnienia w tej firmie. Krotko mowiac na wyzsze etaty firma zatrudnia fachowcow ale tych spoza Polski i placi im w EURO. Na wszystkie nizsze etaty zatrudnia Polakow i placi im w PLN. Sa wyjatki wsrod Polakow ktorzy zarabiaja tam w PLN pieniadze porownywalne z pensjami na zachodzie ale posiadaja oni wieloletnia praktyke przy pracy z silnikami lotniczymi na samolotach czyli krotko mowiac maja uprawnienia EASA Part-145 B1. Podsumowujac, moge ta firme tylko polecic mlodym ludziom, ktorzy dopiero rozpoczynaja swoja przygode z lotnictwem. Moga przez kilka lat zdobyc praktyke i po zrobieniu licencji EASA Part-145 B1 natychmiast zmienic prace na duzo bardziej dochodowa. Slyszalem jednak ze firma ta nie zamierza przeszkalac personelu na ten certyfikat, takze trzeba samemu w niego zainwestowac. Zapewniam jednak ze sie oplaci bo zarobki na zachodzie dla mechanikow i inzynierow z tym certyfikatem sa duuuuzo wyzsze :) Dodaj treść twojego wpisu
Jak prezentują sie widełki płacowe dla Team liderów ?
Aplikowałaś do firmy i byłaś na rozmowie kwalifikacyjnej? Jeśli tak, napisz proszę, czy była kilkuetapowa i trudna do przejścia. Takie informacje bardzo przydadzą się na forum.
Być może. Jednak każda kolejna osoba może napisać coś innego na ten temat, co wynika z różnych doświadczeń. To może chociaż powiesz mi, czy firma Xeos zapewnia nowym pracownikom profesjonalne przeszkolenie jeszcze zanim podejmą się właściwych obowiązków?
Jak znasz się na robocie i masz doświadczenie to możesz dostać nawet 20000, jak nic nie umiesz to nie oczekuj że ktoś ci zapłaci za to że pięknie bełkoczesz po angielsku
Sadac po twojej wypowiedzi sugerującej oczekiwanej odpowiedzi doskonale orientujesz się w sytuacji... CZYZBY ZNOW HR XEOSA ? Tak. Firma zapewnia WYMAGANE MIEDZYNARODOWYM PRAWEM LOTNICZYM niezbędne szkolenia. JAK ZAPEWNIA KADRA MENADZERSKA LUFTHANSY W ZASEN SPOSOB NIE WIAZA SIE Z UPRAWNIENIAMI MEXHANIKOW LOTNICZYCH. Pozdrawiam. Ufam iż zadowoliłam p. ciekawosc w stopniu wyczerpującym :)
Jak tam w branży lotniczej? Bardziej wzloty czy upadki. Z tego co widzę to HR robi karierę i piniądz a reszta za marny grosz ma robić, no ktoś biura musi zarobić.
Proszę nie zapominać że jest masa szkoleń wszystkie w języku angielskim, i nie jest to takie proste. Jeśli masz dobrą pracę nie polecam.
Nie ..że szkolenia są ale te które są niezbędne... Xeos produkuje sobie pracowników takich jakich chce i na konkretne stanowiska .. Nie spodziewał bym się żeby byli zainteresowani abyś zdobywał nowe umiejętności
Ogólnie praca jest w języku angielskim, jeśli to jest problem dla kogoś to rzeczywiście nie polecam. Choć jest to wiadome od początku...
Dobrze zatem wiedzieć, że aby ubiegać się o jakieś stanowisko w firmie Xeos należy znać w bardzo dobrym stopniu język angielski. Bardzo ciekawi mnie jeszcze, czy firma ta daje swoim pracownikom duże możliwości, jeśli chodzi o rozwój zawodowy. Myślisz, iż jest to odpowiednie miejsce pracy dla osób ambitnych, takich, które chciałyby awansować na wyższe stanowiska?
Brzmi znowu jak HR...Jeśli wszyscy awansują z niskich stanowisk na wyższe ..to kto będzie godzinami wkładał i wymowal loparki do i z dysków ?
Co tu podziwiać. W dzisiejszych czasach znajomość j. angielskiego nie jest jakimś niesamowitą zdolnością. Jeśli masz wystarczająco samozaparcia to ze średnia znajomością masz szansę. Przeciż firma zapewnia 4 tygodniowy kurs języka. Skupiony jest on głównie na języku technicznym. Jednak im lepiej się nim posługujesz tym łatwiej na rozmowie kwalifikacyjnej.
Masz stu procentową rację - w dzisiejszych czasach bardzo dobra znajomość języka angielskiego nie jest niczym nadzwyczajnym. Dobrze jednak, że firma Xeos pomaga swoim pracownikom w osiągnięciu jeszcze lepszego poziomu jego znajomości. Wspomniałeś o rozmowie kwalifikacyjnej i dzięki temu nasunęło mi się kolejne, ważne pytanie. Czy osoby bez doświadczenia mają tam szansę na zatrudnienie? Wiesz coś o tym?
Paulina, stuprocentową. Jak widać dobra znajomość j.ang nie jest niczym nadzwyczajnym, podstawowa j.pol już tak.
Czy pracownicy HR Xeos NAPRAWDE MUSZA na siłę tworzyć sztuczna atmosferę na tym forum... Zasypywanie wątków lukrowanymi pseudo wpisami NISZCZY istotę tego forum i przeszkadza urzytkownikom chcących dowiedzieć się jak wygląda rzeczywistos
Na forum każdy ma prawo przedstawić swoją opinię jak postrzega zatrudnienie. Jeżeli Ty widzisz to inaczej to też powinieneś to napisać. Przybliż jak wyglądają realne warunki pracy, wynagrodzenie i atmosfera w firmie. Szczególnie interesują mnie benefity i dodatki do pensji. Czekam na Twój wpis.
Jest ich tu całkiem sporo .. Gdyby nie 'falssywi moderatorzy' ...żądający pytania o rzeczy udające plusy.... Oraz kilka osób chcących przekonać zapewne siebie iż udalo im się znaleźć raj na ziemi znalazł byś je bez trudu. Jedyną osobą która podała kwotę brutto podała średnie wynagrodzenie w firmie. Ale są i wyższe stawki powiedzmy że o niecałe 20 procent. Jesli chcesz wynająć coś na miejscu i utrzymywać 2 dom...znajc sobie coś za 3 tys pod domem. Praca będzie praca na taśmie...pełen refarbisht silnika ....narazie jeden model docelowo 2. Nie wiąże się to w żaden absolutnie żaden sposób z mechanikiem lotniczym. Karta benefit. System kafeteryjny. Dozo wielkich słów. Brak związków i zmiany w regulaminach. Wszystko co nie na piśmie zawsze można zbyć słowami...'bycmoze obiecał to ktoś z HR ale nie firma.
Dział HR powinien douczyć się i poczytać sobie o podstawowych błędach w rekrutacji. Zostałam zaproszona na rozmowę kwalifikacyjną. Po rozmowie rekruter zobowiązał się do udzielenia informacji zwrotnej do 30.04.2019r. i do dnia dzisiejszego nie oddzwonił. Nadmieniam, iż była to rekrutacja na ważne stanowisko w organizacji. Wizerunek tej firmy padł dla mnie jak domek z kart. Firma nie rzetelna, robi wielką otoczkę wokół siebie i swojej niesamowitej działalności w branży lotniczej a nie dba o swój wizerunek zatrudniając niekompetentnych pracowników HR. Jestem rozczarowana i myślę, że jeśli już na samym początku firma tak postępuje z ludźmi to nic więcej dobrego Cię tam nie czaka.
A jak oceniłabyś samą rozmowę kwalifikacyjną? W Twojej ocenie była ona rzeczowa i konkretna? Osoba, która prowadziła rekrutację, sprawdzała w jakiś sposób Twoją wiedzę i umiejętności, których wymagał pracodawca? Chciałbym poznać szczegóły rozmowy, dlatego zachęcam Cię do dalszej aktywności.
HR w tej firmie musi przede wszystkim poznać specyfikę swojej branży / firmy, bo póki co chyba nie mają pojęcia, czym się firma zajmuje. Ludzie z doskoku, którym brakuje wiedzy i umiejętności. Szkoda, bo to mogła być naprawdę fajna firma :(
Dzień dobry! 100% zgadzam się. Rekrutowałam do Xeos dwa lata temu i dokładnie tak samo przebiegła rekrutacja. Nie otrzymałam odmowy mimo , że dzwoniłam i dopytywałam i wynik rekrutacji (wcześniej pytałam mailowo) i cały czas HR odpowiadał, że moja kandydatura jest dyskutowana. Rok później HR zadzwonił do mnie i zapytał czy jestem zainteresowana stanowiskiem specjalistycznym inżynieryjnym i proponują ofertę taka i taka. Kulturalnie odmówiłam i powiedziałam, że nie jestem zainteresowana. Wchodzę na go work bo jestem ciekawa jak firma jest odbierana przez pracowników.
Tak, bo pani w HR dostała awans.
To wypowiedź trochę już odbiegająca od właściwego tematu. Sporo dowiedzieliśmy się o tym, jak w Xeos przebiega proces rekrutacji, a więc może teraz skupilibyśmy się na czymś innym. Może wiesz, czy wynagrodzenie w tym przedsiębiorstwie rośnie razem z przepracowanymi latami? A może cały czas kształtuje się na podobnym poziomie? Rozwiń proszę tę kwestię.
Z czasem w dół nie pójdą ale zapewne staną w miejscu. Znana taktyka w korpo, przyciągają dobrymi stawkami A potem przez kilka lat dają tylko to co ustawa przewiduje i nic więcej.
Trudno jest przewidzieć tę kwestię. Z reguły zależne to jest od tego, jak rozwija się firma. Wracają do warunków zatrudnienia w firmie Xeos to chciałbym dowiedzieć się, czy pracownicy pracujący w tej firmie mają możliwości rozwoju zawodowego? Organizowane są kursy i szkolenia, które mają za zadanie podnosić kompetencje zatrudnionych osób? Mam nadzieję, że wiesz coś na ten temat.
pracuję w innej firmie lotniczej we Wrocławiu i uwierz mi, że niekompetencja HR-u to norma. Jak do branży lotniczej przesadza się prezesa z fabryki odlewów z PCV i on zabiera ze sobą cały HR to czego się spodziewać.
Jestem po ostatniej rekrutacji. Ich propozycja 5500 brutto, podwyżka do zaproponowanych przeze mnie zarobków po okresie szkolenia, czyli po 2 latach. Umowa lojalnościowa też na 2 lata na kwotę 50 000. Takie warunki proponują jakby ktoś chciał wiedziec konkretnie
Jakie masz doświadczenie /edukację? Z tego co wiem od nowych grup o ich zarobkach, to i tak dostałeś całkiem niezłą ofertę.
Czy podwyżka jest Abwara towana w umowie czy jest tylko obietnica ustna złożona przez np. pracownika HR podczas negocjacji ?
Propozycja firmy wydaje się być korzystna. Z jakiego powodu jesteś wciąż niezdecydowany podjęciem się pracy w Xeos? Czy podasz proszę przykłady, które według Ciebie są za i przeciw dla pracy w tej firmie? Będę bardzo wdzięczna zwłaszcza, ze rekrutację masz już za sobą.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Xeos?
Zobacz opinie na temat firmy Xeos tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 32.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Xeos?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 23, z czego 7 to opinie pozytywne, 3 to opinie negatywne, a 13 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Xeos?
Kandydaci do pracy w Xeos napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.