Nieważne, czy jesteś absolwentem wyższej uczelni, czy posiadasz wykształcenie zawodowe albo średnie – każda osoba, która szuka dla siebie odpowiedniego zatrudnienia, miała do czynienia z następującą sytuacją: przeglądała mnóstwo ogłoszeń rekrutacyjnych, a w odpowiedzi na te ciekawsze oferty wysyłała dokumenty aplikacyjne.

Zainteresuj pracodawcę!

W dalszym ciągu wszystko zależało od pracodawcy – czy zaprosi na spotkanie rekrutacyjne, czy też uzna, że nasze CV i list motywacyjny nie spełnią wymagań postawionym kandydatom. W drugim przypadku, lub też przy braku odzewu po rozmowie kwalifikacyjnej, osoba bezrobotna wraca do punktu wyjścia i po raz kolejny czyta ogłoszenia. Jak zainteresować rekrutera swoją osobą?

Pomocne mogą okazać się przykłady oryginalnych sposobów na znalezienie pracy. Jeśli zależy nam na pokazaniu się pracodawcy z jak najlepszej strony, to często staramy się  uatrakcyjnić nasze CV poprzez ciekawą formę albo odpowiedni kolor. Najczęściej jednak korzystamy z dobrodziejstw Internetu. Prowadzimy konto na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter), starając się, aby było ono najciekawsze. Wielu specjalistów w dziedzinie Human Resources podkreśla fakt, że w dzisiejszych czasach wielu pracodawców, zanim podejmie ostateczną decyzję, to sprawdza profil kandydata w Internecie. A jeśli nasz potencjalny szef przeczyta niepochlebny status sprzed roku lub obejrzy, delikatnie mówiąc, nieudane zdjęcia? Zanim coś napiszemy albo udostępnimy, przemyślmy to kilka razy.

Warto też odwiedzać różne targi pracy i kariery organizowane przez organizacje studenckie lub urzędy pracy. To idealna okazja do spotkania wielu potencjalnych pracodawców jednocześnie. W bezpośredniej rozmowie kandydat może nie tylko zrobić doskonałe pierwsze wrażenie, ale i uzyskać informację na temat wymagań, czy szczegółowych warunków zatrudnienia w danej firmie. Osoba, która wyróżnia się aparycją, energią, czy inteligencją ma zdecydowanie większe szanse na zapamiętanie przez pracodawców uczestniczących w targach.

Potęga Internetu

Jeśli widzimy ofertę rekrutacyjną prowadzoną przez firmę zewnętrzną, to warto poszukać w sieci oficjalnej strony firmy, na którą chcemy aplikować.. Wysyłając dokumenty bezpośrednio do pracodawcy, mamy większe szanse na to, że spotkamy się z jego zainteresowaniem. Jeśli aktywnie uczestniczymy w życiu sieci, to dobrym pomysłem będzie uwzględnienie w CV linków do naszych publikacji/portfolio. Musimy jednak pamiętać, aby aktywność wiązała się wyłącznie ze stanowiskiem pracy, na które się ubiegamy – pracodawcy nie zaciekawi raczej nasza znajomość piłki nożnej, gdy złożyliśmy dokumenty na stanowisko księgowego.

Tego typu sposoby na zwrócenie na siebie uwagi potencjalnego pracodawcy mogą doprowadzić do jednego wniosku – każdy, kto chce pracować w danej branży lub w konkretnej firmie, jest gotów zrobić wiele, aby otrzymać wymarzone stanowisko. W obecnych czasach, kiedy coraz szybciej rozwija się technologia, będziemy mieć do czynienia z coraz nowszymi możliwościami na pokazanie swoich zalet oraz kreatywności. Nasze dokumenty aplikacyjne nie muszą być czarno-białe – dodajmy więcej koloru.

Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_66836800_widok-z-g%C3%B3ry-telefonu-kom%C3%B3rkowego-le%C5%BC%C4%85cego-na-bia%C5%82ym-biurku-szukanie-pracy-na-ekranie-fragment.html?vti=lgjgt708j8z78ukf16-1-3

Oceń artykuł
0/5 (0)