Obecnie mamy bardzo dużą ofertę kursów sprzedażowych. Możemy je znaleźć również na portalu GoWork.pl, ale także na stronach innych firm, szczególnie tych o profilu handlowym. Czy takie szkolenia się przydają? Z pewnością tak. Więcej na ten temat w artykule.

Jeśli chcemy postawić na rozwój pracowników i zorganizować taki kurs w firmie, możemy być pewni, że przyniesie to tylko korzyści. Nie będzie to efekt krótkotrwały, lecz działanie długofalowe, które wraz z poziomem zdobywania doświadczenia w relacjach z klientami stale będzie wrastać. Jeśli jesteśmy w naszej firmie na stanowisku managera, coacha sprzedaży, lidera, trenera wewnętrznego i chcemy podnieść kwalifikacje, dobrym pomysłem jest zapisanie się na kurs trenera sprzedaży.

Zacznij się rozwijać!

Z pewnością większość z nas uzna, że taki kurs jest niepotrzebny. Po co wydawać pieniądze i tracić czas, skoro możemy kupić książkę i skorzystać ze wskazówek w niej zwartych? Oczywiście zakup takiej lektury zawsze się opłaca – szczególnie warto polecić książkę Charlesa Gardnera „Sztuka sprzedaży”. Przedstawia ona, w jaki sposób zdobywać dobre rekomendacje, sprawdzać kiedy klient kłamie, czy jak radzić sobie w trudnych chwilach, kiedy wszystkie sposoby zawodzą. Są to bardzo konkretne porady napisane w przystępny sposób. Sam autor mówi: Zasada, jaką kierowałem się przez ostatnie 30 lat w zawodzie handlowca, jest prosta: nie ograniczaj się do oferowania klientowi produktów. Nie nakłaniaj go do czegoś, czego nie chce. Jeśli chcecie wiedzieć, czy sprawdzicie się w tym zawodzie, koniecznie przeczytajcie artykuł: Czy nadaję się na sprzedawcę?

Tylko teoria?

Wadą książek jest jednak fakt, że  jest to wiedza teoretyczna poparta tylko przykładami. Nie ma w nich ćwiczeń i praktyki. Co zyskujemy przez udział w kursie? Porządkujemy całą zdobytą dotychczas wiedzę z zakresu sprzedaży, motywowania pracowników, psychologii sprzedaży i zachowań klientów. Łączymy tutaj teorię z praktyką poprzez konkretne ćwiczenia. Pozwalają nam one również na przygotowanie własnych projektów szkoleń zależnie od profilu naszych klientów. Ważne jest nie tylko dobre przygotowanie programu, ale również odpowiednie zaangażowanie naszych słuchaczy i przede wszystkim wyniki, które przełożą się na sukces w sprzedaży. Tego na pewno nie nauczymy się tylko z książki.

A jeśli właśnie szukasz pracy na stanowisku sprzedawcy czy przedstawiciela handlowego, skorzystaj z wyszukiwarki ofert na stronie GoWork.pl. Jest wygodna i praktyczna – pozwala filtrować ogłoszenia pod kątem interesujących użytkownika aspektów. Zajrzyj także do sekcji „opinie o pracodawcach”. Dzięki nim będziesz mógł nieco poznać potencjalnego szefa i zastanowić się, czy na pewno chcesz wysłac swoje CV do danej firmy.

Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_100531122_ludzie-biznesu-%C5%9Bciskaj%C4%85cy-d%C5%82onie-ko%C5%84cz%C4%85cy-spotkanie.html

Oceń artykuł
0/5 (0)