W zespole zdarzają się różni ludzie – od osobowości alpha po wycofanych introwertyków. Z każdym można ułożyć sobie choćby poprawne relacje. Ale zdarza się, że nie wiemy, dlaczego czyjeś zachowanie nas przytłacza i nie pozwala normalnie pracować.

Przygotowaliśmy listę najczęściej spotykanych typów toksycznych pracowników. Czy któryś z nich pasuje do Waszego kolegi z pracy? Sprawdźcie jak sobie z nimi poradzić!

Leń

Gdyby każdy był tak samo pracowity. Niestety, zawsze biurze znajdą się osoby, które będą pracować na pół gwizdka i zawalać terminy. Warto za wszelką cenę odciąć się od ich zadań, jeśli to tylko możliwe. Tak, by nie brać ich porażek na swoje konto. Szef to właśnie nas będzie obwiniać za wszelkie niepowodzenia. Jeśli zaufamy takiej osobie i przyjmiemy jej pomoc, zostaniemy wykorzystani albo wystawieni do wiatru na moment przed ważnym spotkaniem lub prezentacją.

Maruda

Marudzenie jest zaraźliwe. Osoba, która na wszystko mówi „nie” i cały czas staje w opozycji do tego, co robią inni może sprawić, że reszta zespołu zgorzknieje i stanie się podobnie marudna, nawet najbardziej pozytywni jego członkowie. Ciężko jest osiągnąć coraz lepsze wyniki, kiedy ktoś cały czas poddaje w wątpliwość sens podejmowanych działań. Takiego pracownika ciężko zadowolić. Co robić, by się nie dać? Jeśli nie musimy blisko współpracować z taką osobą, lepiej jej unikać. Najważniejsze to nie uaktywniać marudy.

Plotkarz

To jakby cofnąć się w czasie do podstawówki. Plotkarze funkcjonują w każdej pracy, bywają zupełnie nieszkodliwi, ale też i niebezpieczni. Każda plotka może stać się przyczyną poważnych problemów w firmie. Jeśli jest ona nieprawdziwa, może doprowadzić nawet do zwolnienia. Zdecydowanie najmądrzej unikać takich osób, jak ognia. Kiedy firmowy plotkarz chce wciągnąć nas w swoją grę, trzeba grzecznie odpowiedzieć, że nie interesują nas plotki. Komunikat powinien być prosty i bezpośredni. Jeśli sprawy zajdą za daleko, warto interweniować u szefostwa. To właśnie w ich gestii leży poprawa atmosfery w pracy, aby każdy pracownik był w niej szanowany, a nie obgadywany.

Autor wpisu: GoWork.pl

Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_126360049_young-king-businessman-working-in-the-office.html?vti=mu4uofraa6uxgu78f5-1-36

Oceń artykuł
0/5 (0)