Remarketing pozwala utrzymać kontakt z potencjalnym klientem, który odwiedził daną witrynę. Na jakiej zasadzie działa? Co to jest remarketing i jak go ustawić, aby pozyskać grono nowych użytkowników? Poznaj rodzaje remarketingu i sprawdź, na czym polegają takie działania reklamowe.

Remarketing – co to?

Działania marketingowe przyjmują coraz różniejsze formy, czego przyczyną jest stale zmieniająca się przestrzeń online. Co to jest remarketing? Surfując po internecie, użytkownicy sieci często przeglądają sklepy internetowe i katalogi różnych produktów. Wszelkiego rodzaju reklama internetowa jest skierowana właśnie do nich! Często scrollują, przewijają zdjęcia, a nawet dodają rzeczy do koszyka, nie finalizując transakcji. Jak nakłonić potencjalnego klienta do dokończenia swoich zakupów online? W tym celu warto wykorzystać remarketing. Co to jest i na czym polega?

Remarketing: definicja

Remarketing to rodzaj kampanii reklamowej. Jej celem jest dotarcie do potencjalnych klientów, którzy wcześniej odwiedzili daną stronę internetową i skłonienie ich do dokonania transakcji zakupowej w witrynie. W celu uzyskania informacji o użytkownikach wykorzystuje się pliki cookies, tzw. „ciasteczka”.

Na czym polega remarketing?

Jak ustawić remarketing w swojej witrynie internetowej? W tym celu należy wdrożyć skrypt, który dzięki plikom cookies utworzy listę potencjalnych klientów, którzy odwiedzili daną stronę. Ciasteczka powinny działać na każdej podstronie, aby jak najlepiej ustalić preferencje danego użytkownika. Następnie w celu utworzenia kampanii reklamowej należy skorzystać z Google AdWords. Remarketing sprawi, że reklamy danego produktu zaczną pokazywać się w różnych witrynach, odwiedzanych przez użytkownika. Wdrożenie tej formy marketingu jest bardzo proste, a może przynieść wiele korzyści twojej firmie.


Szukasz nowego zatrudnienia w województwie śląskim? Odwiedź zakładkę: praca Sosnowiec na GoWork.pl i aplikuj na najciekawsze oferty zatrudnienia dostępne w Twojej okolicy.


Remarketing – rodzaje

Specjaliści Google wyróżniają cztery główne rodzaje remarketingu. Zgodnie z ich podziałem takie działania marketingowe można podzielić na: 

  • remarketing dynamiczny – polega na automatycznym tworzeniu reklam konkretnego produktu. To najbardziej zaawansowane technicznie działania remarketingowe, do których realizacji niezbędna jest pomoc profesjonalnych programistów. 
  • remarketing standardowy – najczęściej stosowany przez właścicieli sklepów internetowych, skupia się na jednym przekazie reklamowym, nie biorąc pod uwagę podstron, które odwiedził dany użytkownik.
  • remarketing aplikacji mobilnych – dobrane dzięki plikom cookies reklamy są wyświetlane potencjalnym klientom podczas używania aplikacji mobilnych w telefonach lub tabletach.
  • remarketing wideo – jest to remarketing Google Ads połączony z kontem YouTube. Reklamy produktów są wyświetlane na podstawie określonych przez potencjalnych klientów czynności na stronie.

Remarketing na Facebooku

Właściciele witryn i sklepów internetowych często decydują się na remarketing na Facebooku. Reklama na najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie znacznie wpływa na konwersję danej strony. Jak ustawić takie działania na FB? Należy wykonać następujące kroki:

  1. Założyć konto biznesowe na Facebooku lub w Menadżerze Firmy.
  2. Utworzyć katalog produktów.
  3. Zainstalować Facebook Pixel.
  4. Zebrać grupę odbiorców.
  5. Utworzyć kampanię remarketingową.

Tworząc daną reklamę, warto wykorzystać odpowiednie grafiki, przyciągające uwagę odbiorców treści oraz wejść w integracje z użytkownikami np. umożliwiając dodawanie reakcji i komentarzy pod daną kampanią.

E-mail remarketing

Inną formą dotarcia do potencjalnych klientów jest wprowadzenie kampanii mailingowych. Jak wykorzystać w tym celu remarketing produktowy? Należy wysłać wiadomość e-mail do użytkowników danej witryny i nakłonić ich do ponownego odwiedzenia danej strony i zakupu określonego produktu w sklepie internetowym. Skąd wziąć adresy mailowe klientów? Taką formę remarketingu można zadedykować osobom, które w przeszłości zdecydowały się kupić coś na danej stronie i udostępniły swoje dane do wykorzystania w celach marketingowych. Pisząc przykładowy komunikat mailowy, należy nawiązać bezpośrednią relację z klientem i pokazać, że jest ważnym użytkownikiem naszej strony, to pomoże zwiększyć konwersję naszej witryny.

Czy warto stosować remarketing?

W branży E-commerce remarketing jest powszechnie stosowanym działaniem reklamowym. Przypominanie klientom o niedokończonych zakupach i skłonienie ich do powrotu na daną stronę sprawia, że wiele osób postanawia sfinalizować swój wybór i decyduje się na transakcje. Takie działania zwiększają obroty sklepów internetowych i konwersje danej strony, co pozytywnie wpływa na jej ruch i pozwala budować pozytywne relacje z klientami.

Oceń artykuł
0/5 (0)