Remarketing pozwala utrzymać kontakt z potencjalnym klientem, który odwiedził daną witrynę. Umożliwia wyświetlanie reklam tym najbardziej zainteresowanym odbiorcom. Na jakiej zasadzie działa? Co to jest remarketing i jak go ustawić, aby pozyskać grono nowych użytkowników? Poznaj rodzaje remarketingu i sprawdź, na czym polegają kampanie remarketingowe.

Co to jest remarketing

Remarketing – co to?

Działania marketingowe przyjmują coraz różniejsze formy, czego przyczyną jest stale zmieniająca się przestrzeń online. Co to jest remarketing? Surfując po internecie, użytkownicy sieci często przeglądają sklepy internetowe i katalogi różnych produktów. Wszelkiego rodzaju reklama internetowa jest skierowana właśnie do nich! Często scrollują, przewijają zdjęcia, a nawet dodają rzeczy do koszyka, nie finalizując transakcji. Jak nakłonić potencjalnego klienta do dokończenia swoich zakupów online? W tym celu warto wykorzystać remarketing i różnego typu reklamy remarketingowe. Co to jest i na czym polega?

Remarketing: definicja

Remarketing to rodzaj kampanii reklamowej. Jej celem jest dotarcie do potencjalnych klientów, którzy wcześniej odwiedzili daną stronę internetową i skłonienie ich do dokonania transakcji zakupowej w witrynie. W celu uzyskania informacji o użytkownikach wykorzystuje się pliki cookies, tzw. „ciasteczka”. Reklamy remarketingowe to narzędzie, które pozwala skutecznie docierać do osób – potencjalnych klientów, za pomocą wielu formatów. Za pomocą sieci reklamowej potencjalny klient utwierdza się w przekonaniu, że produkt jest mu potrzebny, w efekcie czego robi zakupy na naszej stronie internetowej.

Jak działa remarketing?

Cała procedura remarketingu jest możliwa, dzięki zapisywaniu plików cookie (ciasteczka). To właśnie w nich gromadzone są dane na temat tego, co robią na naszej stronie potencjalni klienci. Algorytm zapisuje wiele ważnych informacji np. długość przebywania w witrynie, wyświetlane podstrony, czy podejmowane przez daną osobę akcje – kliknięcia linków lub porzucenie koszyka. Jak działa remarketing po uzyskaniu tych danych? Osobie, która przeglądała karmy dla psów i wyszła ze sklepu, będą wyświetlane na innych serwisach kampanie remarketingowe nawiązujące do żywności dla zwierząt lub do konkretnej karmy.

Do jakich osób kierowany jest remarketing?

W zależności od celu, jaki zakładamy, można dotrzeć z naszą ofertą do różnych grup odbiorców. Reklamy remarketingu są najczęściej kierowane do:

  • odbiorców, którzy odwiedzili naszą stronę i oglądali konkretne produkty,
  • osób, które chciały dokonać zakupu, ale z jakichś powodów tego nie zrobiły,
  • klienta, który pozostawił produkty w porzuconym koszyku,
  • użytkownikom, którzy skorzystali z wyszukiwarki i opuścili witrynę.

To, czy forma remarketingu się sprawdza, a więc odbiorcy ją wyświetlają i klikają, należy sprawdzać w czasie rzeczywistym. Ewentualną zmianę ustawień można przeprowadzić w Google Ads czy Facebook Ads na bieżąco.

O czym trzeba pamiętać wdrażając remarketing?

Jak ustawić remarketing w swojej witrynie internetowej? W tym celu należy wdrożyć skrypt, który dzięki plikom cookies utworzy listę potencjalnych klientów, którzy odwiedzili daną stronę. Ciasteczka powinny działać na każdej podstronie, aby jak najlepiej ustalić preferencje danego użytkownika. W innym przypadku zebrane informacje będą zbyt ogólne. Następnie w celu utworzenia kampanii reklamowej należy skorzystać z Google AdWords.

Remarketing sprawi, że reklamy danego produktu zaczną pokazywać się w różnych witrynach, odwiedzanych przez użytkownika. Jednak aby taki przekaz reklamowy wykazywał się wysoką skutecznością, warto zastosować capping. Jest to limit ograniczający wyświetlanie reklam remarketingowych, by ich ilość i częstotliwość nie była odstraszająca dla potencjalnej grupy odbiorców. Podczas ustawiania reklam remarketingowych dobrze jest zastosować rabaty, które wzmocnią chęć zakupu u odwiedzającego naszą stronę internetową. Samo wdrożenie tej formy marketingu jest bardzo proste, a może przynieść wiele korzyści twojej firmie.

Kolejnym, ważnym punktem w kampanii remarketingowej jest usunięcie osób, które już dokonały zakupu z list remarketingowych. Do grupy odbiorców tego rodzaju, zamiast wysyłać treść nakierowaną na dokonanie zakupu, lepiej wyświetlać inny rodzaj reklamy.

Reklamy remarketingowe

Remarketing – rodzaje

Kampanie dotyczące remarketingu przyjmują różne formy. Wybierając odpowiedni typ i tworząc różnorodne listy remarketingowe, można w pełni wykorzystać potencjał sieci reklamowej i znacząco zwiększyć współczynnik dokonania zakupu. Specjaliści Google wyróżniają cztery główne rodzaje remarketingu. Zgodnie z ich podziałem takie działania marketingowe można podzielić na:

  • Remarketing statyczny (standardowy) – najczęściej stosowany przez właścicieli sklepów internetowych. Ten format skupia się na jednym przekazie reklamowym, nie biorąc pod uwagę podstron, które odwiedził dany użytkownik. Nie wykorzystuje do końca możliwości sieci reklamowej – potencjalni klienci zamiast wyświetlenia poszukiwanego produktu, mogą otrzymać ofertę, która wcale ich nie interesuje.

  • Remarketing dynamiczny – polega na automatycznym tworzeniu reklam konkretnego produktu. To najbardziej zaawansowane technicznie działania remarketingowe, do których realizacji niezbędna jest pomoc profesjonalnych programistów. Remarketing dynamiczny wymaga wgrania pliku z produktami, by system mógł tworzyć reklamy automatycznie. Reklamy tego rodzaju wykorzystywane są w kampaniach skupiających się na dokładnej personalizacji odbiorcy. Potencjalny klient otrzymuje tutaj to, czego szuka. Ze względu na to, że remarketing dynamiczny wpływa na znaczące zwiększenie konwersji, poleca się go szczególnie w sposobie promowania sklepów internetowych.

  • Remarketing aplikacji mobilnych – dobrane dzięki plikom cookies reklamy są wyświetlane potencjalnym klientom podczas używania aplikacji mobilnych. Ten rodzaj kampanii prowadzonej w telefonach lub tabletach, dostępny w Google Ads, również mocno stawia na personalizację i wzmacnianie świadomości marki wśród klientów.

  • remarketing wideo – jest to remarketing Google Ads połączony z kontem YouTube. Reklamy produktów są wyświetlane na podstawie określonych przez potencjalnych klientów czynności na stronie.

Remarketing na Facebooku

Właściciele witryn i sklepów internetowych często decydują się na remarketing na Facebooku. Reklama na najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie znacznie wpływa na konwersję danej strony. Jak ustawić takie działania na Facebooku? Należy wykonać następujące kroki:

  1. Założyć konto biznesowe na Facebooku lub w Menadżerze Firmy.

  2. Utworzyć katalog produktów.

  3. Zainstalować Facebook Pixel.

  4. Zebrać grupę odbiorców.

  5. Utworzyć kampanię remarketingową.

Tworząc daną reklamę, warto wykorzystać odpowiednie grafiki, przyciągające uwagę odbiorców treści oraz wejść w integracje z użytkownikami np. umożliwiając dodawanie reakcji i komentarzy pod daną kampanią.

E-mail remarketing

Inną formą dotarcia do potencjalnych klientów jest wprowadzenie kampanii mailingowych. Jak wykorzystać w tym celu remarketing produktowy? Należy wysłać wiadomość e-mail do użytkowników danej witryny i nakłonić ich do ponownego odwiedzenia danej strony i zakupu określonego produktu w sklepie internetowym. Skąd wziąć adresy mailowe klientów? Taką formę remarketingu można zadedykować osobom, które w przeszłości zdecydowały się kupić coś na danej stronie i udostępniły swoje dane do wykorzystania w celach marketingowych. Pisząc przykładowy komunikat mailowy, należy nawiązać bezpośrednią relację z klientem i pokazać, że jest ważnym użytkownikiem naszej strony, to pomoże zwiększyć konwersję naszej witryny.

Czy warto stosować remarketing?

W branży E-commerce remarketing jest powszechnie stosowanym działaniem reklamowym. Przypominanie klientom o niedokończonych zakupach i skłonienie ich do powrotu na daną stronę sprawia, że wiele osób postanawia sfinalizować swój wybór i decyduje się na transakcje. Takie działania zwiększają obroty sklepów internetowych i konwersje danej strony, co pozytywnie wpływa na jej ruch i pozwala budować pozytywne relacje z klientami.

Remarketing a potencjalny klient

Remarketing dynamiczny odpowiada w bardzo precyzyjny sposób na potrzeby, które wskazują potencjalni klienci. Uwzględniając potrzebne dane, można wyświetlić użytkownikowi konkretną reklamę, która ma znacznie większe szanse na zainteresowanie niż w przypadku bardziej ogólnej kampanii w sieci.

Różne formy przekazów reklamowych w remarketingu na wielu platformach typu Facebook czy na Instagramie, pozwalają dotrzeć do całych grup odbiorców zaangażowanych w media społecznościowe. To świetna alternatywa dla promowania się w przeglądarce.

Listy remarketingowe i ogrom możliwości względem sposobu wyświetlania reklam – miejsca, częstotliwości i treści pozwala wypróbować różne strategie, a tym samym testować wiele rozwiązań, by stworzyć to najkorzystniejsze dla naszej firmy.

Użytkownik, który zapozna się z naszą ofertą właśnie wtedy, gdy tego potrzebuje, będzie bardziej skłonny do finalizacji zakupu. Ciężko przebić się przez inne witryny w Internecie, dlatego stosując spersonalizowaną kampanię, zyskujemy zarówno samego klienta, jak i rozwijamy jego świadomość marki. Innymi słowy, tym, którzy odwiedzili naszą stronę, dajemy szansę na zaspokojenie najbardziej aktualnych potrzeb i to za pomocą nowoczesnej reklamy remarketingu.

Oceń artykuł
0/5 (0)