Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o

3.9 Dodaj merytoryczną opinię

Pytania do firmy Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o

Daniel84
Inne
 Pytanie

Witam. Takie pytanko. Czy w firmie Forum coś się zmieniło może? Dziś miałem telefon od konsultanta w sprawie szkolenia które mnie zainteresowało. Oczywiście przystałem na obietnice ale potem jak poczytałem opinie to się za głowę złapałem i za bardzo nie wiem co mam robić z tym tematem dalej

Sylwia
Pracownik
 Pytanie
@Daniel84

Cóż to za szkolenie tak bardzo cię zainteresowało w tej firmie ? Co się miało zmienić te same osoby na stołkach. Więc nawet jak są nowe osoby na stanowiskach kierowniczych to i tak dobierani i kierowani przez tych którzy są na niewłaściwych miejscach w tej firmie. Więc decyzja do ciebie należy. Cenisz swój spokój to daj sobie spokój.

Pracodawca

 Pytanie
@Daniel84

Cześć Daniel84, czy możesz nam podać numer Twojego zamówienia? Zaczyna się ono od WF-XXXXXX. Proszę podaj nam w wiadomości mailowej na adres zgloszenie@forum-media.pl, wtedy będziemy mogli już w wiadomościach prywatnych wyjaśnić Twoje wątpliwości. Pozdrawiamy

Klient
Inne
@Daniel84

Nic się nie zmieniło. Straszą windykacją, sądami jeśli nie zapłacisz za kurs, który wedle opinii użytkowników mało merytoryczny jest.

Forum Media Nowy wpis
Inne
@Daniel84

NIC!!!!

Piotr Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 10 dni.
Inne
 Pytanie

Moja opinia o firmie jest skrajnie negatywna. Firma sprzedaje treści dydaktyczne w sposób urągający etyce i przyzwoitości. Stosują techniki psychomanipulacji: "niska piłka", "stopa w drzwi". Miła Pani jak zauważa minimalne zainteresowanie ofertą po stronie klienta, podbija ją proponując darmowe, bezwartościowe bonusy i w ten sposób, zmusza go do decyzji o zakupie, z którego nie można się ani wycofać, ani go reklamować, ani zwrócić!!!! Gdzie, pytam gdzie tak jest, że nie można towaru reklamować, zwrócić, zrezygnować z zakupu w ciągu 14 dni? Właśnie tutaj w firmie :Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o. Mój przypadek tak wyglądał. Miła Pani wcisnęła mi bezwartościowy towar, mamiąc mnie darmowymi bonusami. Materiały okazały się być przepisaną książką, którą mam na półce za 50 zł, a tak zwany "kurs" który proponowali kosztował 1200 zł! Wykazałem się brakiem czujności i swoistą naiwnością. Jednak to była pułapka, w którą trudno nie wpaść. Kto zdecydował by się na kurs, z którego nie może zrezygnować???? Tam pracują osoby, które przypominają kłusowników, a klientów traktują jak zwierzynę łowną. Cała procedura nosi znamiona (usunięte przez administratora) i manipulacji. Tak się nie sprzedaje treści intelektualnych. Czuję się (usunięte przez administratora) i wykorzystany Sprawę zgłosiłem do Rzecznika Praw Konsumenta, mam prawnika, nie odpuszczę. Pozostałych (usunięte przez administratora) zachęcam do kontaktu ze mną,

Monika Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 30 dni.
Kandydat
 Pytanie

Hej, jakie jest wynagrodzenie na stanowisku projekt managera w Państwa firmie? Chciałabym aplikować na takie stanowisko, jakich zarobków mogę się spodziewać? Czy możecie podać widełki wynagrodzenia? Pozdrawiam, Monika

Aga
Inne
 Pytanie

Ja jestem klientem przez przypadek .Po przeglądaniu kursu na Facebooku pani do mnie zadzwoniła namawiając mnie na kurs , mimo że się wykręcalam pani bardzo nalegała i nie chciala odpuścić, wstępnie podalam adres mailowy i poprosiłam o propozycje na drugi dzień dostałam kurs z fakturą do zapłaty. Próbowałam się dodzwonić, albo nie ma takiego numeru slbo nikt nie odbierał. Napisalam meila ze nie zamawiałam kursu . Obecnie straszą mnie windykacją i każą płacić za kurs którego nie chcialam i nie odbyłam. Co dalej można z tym zrobić?

Pracodawca

@Aga

Prosimy o przeslanie wiadomości na skrzynkę mailową zgloszenie@forum-media.pl. Postaramy się przeanalizować Pani sytuację.

Jola
Inne
@Aga

Taka, jest właśnie polityka firmy. Myślę,że może pani żądać odtworzenia rozmowy, bo każda jest rejestrowana.

1
Klient Nowy wpis
Inne
 Pytanie
@Aga

Mam dokładnie taką samą sytuację ???? Czy u Ciebie sprawa się wyjaśniła?

Kamil
Kandydat
 Pytanie

Dzień dobry. Macie państwo wystawione ogłoszenie na trenera sprzedaży, jakie jest wynagrodzenie na tym stanowisku? Czy wcześniej ktoś był na tym stanowisku czy to jest nowa rola w firmie?

pracownik
Pracownik
@Kamil

Szkoda Twojego czasu i nerwów, jeśli rozważasz pracę w tej firmie. Stanowisko nie jest nowe, pracowało na nim kilka osób. Od momentu zwolnienia w 2022 roku ówczesnego kierownika CC jest spora rotacja na w tele na stanowiskach typu manager zespołu czy wspomniany trener sprzedaży. Wymagania osób zarządzających Forum są niewspółmierne do proponowanego wynagrodzenia.

Pracownik 2
Pracownik
@pracownik

No jak się nie szanowało starych , dobrych pracowników to niestety rotacja teraz jest. Wymagania zawsze były duże, managerowie i trenerzy na maksa wykorzystywani do wszystkiego a jeszcze niezadowolenie bylo. Po roku 2022 nie ma tam osoby która by dobrze zarządzała, a trener czy manager jest od wszystkiego. Ludzie wykończeni planami i sytuacjami w tle. Nie da się w tej firmie już zarobić jak kiedyś. Ludzie bez motywacji jak i chęci do działania i zmian.

Straszne miejsce
Były pracownik
 Pytanie

Chcesz wiedzieć ile zarabia się w FMP? Odejmij 20% od rynkowej stawki i dołóż obowiązków za 3 osoby. Nic innego ta firma dobrze nie robi, jak oszczędzanie na pracownikach... Tylko po to, żeby pod koniec miesiąca robić wielkie zebrania pt. "Jak uratować wykon, kiedy jest już za późno?" i wtedy nagle znajdują się budżety na przepalenie kasy bez żadnej konsultacji z pracownikami odpowiedzialnymi za budżet. Ciekawe, czy do sprzątania kuchni zaczęli dokładać opróżnianie koszów na (usunięte przez administratora) czy odkurzanie... Zaraz obok codziennych obowiązków :D

Byly juz pracownik
Były pracownik
@Straszne miejsce

Nieodpowiednie osoby na nieodpowiednich stanowiskach to czego oczekiwać... W tele też był (usunięte przez administratora) a teraz podobno jest jeszcze gorzej ... Ratowanie planów, które są zawyżane żeby ludzi wydoić i żeby ludzie nie osiągali planów wtedy prowizje mniejsze. Biznesowe podejście firmy do ludzi...

anonim
Inne
@Byly juz pracownik

A to jakie stanowiska są konkretnie obsadzone przez te nieodpowiednie osoby? Chodzi o to, że są to osoby z brakiem kompetencji na dane stanowisko? Ktoś w opiniach wspominał o szkoleniach stanowiskowych. Te szkolenia nie pomagają w nabyciu brakującej wiedzy?

Zainteresowany
Kandydat
 Pytanie

Witam. Czy jest możliwość pracy zdalnej ?? Jeżeli ktoś nie mieszka w Poznaniu a byłby zainteresowany ofertą pracy. Czy po szkoleniu, które u Państwa się odbywają można pracować zdalnie?

Pracodawca

 Pytanie
@Zainteresowany

Cześć, jakie stanowisko Cię interesuje?

Lucy
Inne
@Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o

Nie wiem o jakie poprzednikowi chodziło ale spośród tych trzech bieżących ofert z takiego portalu widać, że i tak każda ma opcje na hybrydę? Czy Event Marketing Manager mógłby w ten sposób podjąć się współpracy? byłoby to skuteczne?

Pracodawca

@Lucy

Dzień Dobry, na większości stanowisk jest możliwość pracy hybrydowej, oczywiście po wcześniejszym przeszkoleniu pracownika na danym stanowisku. Jeżeli chodzi o pracę wyłącznie w formie zdalnej, musielibyśmy poznać dokładne stanowisko, aby móc się odnieść. Pozdrawiamy

Jola
Pracownik
@Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o

Praca hybrydowa czyli taka gdy masz chore dziecko albo samemu się jest chorym wtedy oczekują pracy zdalnej od ciebie ! I bardzo chętnie na nią wysyłają. Każda inna jest mało dobrze odbierana.

Pracodawca

@Jola

Jola, odpowiadając na Twoje pytanie dostrzegamy sygnały, które powinniśmy wyjasnić. Formy pracy zdalnej w naszej firmie są następujące: - Całkowita, czyli forma pracy w której to pracownik w pełnym wymiarze pracuje zdalnie, - Częściowa (Hybrydowa), czyli forma pracy kiedy pracownik częściowo pracuje z domu, a częściowo stacjonarnie, - Okazjonalna, czyli przyznane 24 dni w roku, w której to pracownik sam składa wniosek, tak samo jak wniosek urlopowy. Ostateczna decyzja należy do bezpośredniego przełożonego, - Na polecenie pracodawcy, czyli forma pracy zdalnej w stanach epidemii lub zagrożenia epidemicznego lub kiedy to pracodawca nie może zapewnić odpowiednich warunków, np. BHP. Infromacje, które przekazujesz są dla nas niepokojące, dlatego też prosimy o szerszy kontekst sprawy. Przekaż swoje spostrzeżenia lub opis sytuacji na pracafmp@forum-media.pl. Pozwoli nam to wyjaśnić sytuacje, które nie powinny mieć miejsca. Pozdrawiamy

Pytanie
 Pytanie

Jak długo trwa proces awansu w Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o?

Gość
Inne

Z ciekawości tu w sumie zaglądam i kwestia tego awansu, a raczej odpowiedź mnie zaciekawiła. Podałeś dwa warianty, mnie zainteresował ten pierwszy. Jakie wybitne uzdolnienie masz w tym momencie na myśli? Jakie cechy liczą się w tym przypadku i w zasadzie na kogo można awansować, bo tego także jeszcze nie wiem?

Pytanie
 Pytanie

Ile jest zmian w Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o?

Pracodawca

@Pytanie

Dzień Dobry, Praca w wydawnictwie odbywa się w godzinach 8;00 - 16;00. Pozdrawiamy

Pytanie
 Pytanie

Jaka umowa obowiązuje w Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o podczas okresu próbnego?

Pracodawca

@Pytanie

Dzień Dobry, w większości przypadków na okresie próbnym obowiązuje Umowa o Pracę. Prosimy jednak o wskazanie konkretnego stanowisko abyśmy mogli udzielić poprawnej odpowiedzi. Pozdrawiamy

Kasia
Kandydat
 Pytanie

Na pracuj.pl pojawiła się oferta na stanowisko Asystent ds. koordynacji prac wydawniczych. Czy ktoś ma może informacje, jakie są szanse rozwoju na tym stanowisku oraz jakich widełek wynagrodzenia można się spodziewać (w ogłoszeniu niestety brak tej informacji)?

Beti
Były pracownik
@Kasia

Najniższa krajowa, raczej żadnych możliwości rozwoju, ogrom pracy, zero wdzięczności.

Pracodawca

@Beti

Wynagrodzenie uzależnione jest od posiadanych kompetencji, umiejętności kandydata oraz zakresu odpowiedzialności za powierzone do koordynacji produkty. Każdy z tych elementów wpływa na wysokość wynagrodzenia. Stanowisko asystenckie skierowane jest do osób rozpoczynających pracę w branży wydawniczej oraz tych, które pod okiem doświadczonych kolegów zdobędą dopiero umiejętności koordynowania produkcji produktów wydawniczych.

Beti
Były pracownik
@Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o

Niestety nie. Pracowałam, wiem. Asystent ma nawet więcej obowiązków niż młodszy specjalista. Wszystko zależy od tego, jak chce się daną osobę i jej kompetencje wykorzystać. Osoby nieświadome tylko ucierpią.

Kasia
Kandydat
@Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o

Wymagania w ogłoszeniu wskazują, że firma szuka raczej kogoś z doświadczeniem, stąd nazwa stanowiska nie do końca wydaje się adekwatna. Pytanie, czy wynagrodzenie jak za nazwę, czy jak za wymagania...

1
Bożena
Inne
@Beti

Witam. Jeśli faktycznie Pani stwierdza takie fakty to czy można prosić o przyrównanie do siebie tych wspomnianych zakresów obowiązków? Co w rzeczywistości się wykonuje? Za co jest się odpowiedzialnym?

Wiola
Pracownik
 Pytanie

Czy Forum dostosowuje się do rynku oferując "podwyżki inflacyjne"? Jaka jest polityka firmy w sprawie podwyżek, wzrostu wynagrodzenia minimalnego oraz dostosowywania się do ofert konkurencji? Czy pracownik z dużym stażem otrzymuje bardziej atrakcyjne warunki zatrudnienia, niż świeżo zatrudnione osoby? Czy w Forum rozmowa o wynagrodzeniach między pracownikami jest źle postrzegana? Jeśli tak - dlaczego? Czy w firmie funkcjonują rozmowy roczne/podsumowujące, na których pracownik może spodziewać się pytań o oczekiwania finansowe?

2

Pracodawca

 Rekomendacja
@Wiola

Dzień Dobry, Dziękujemy za Twoje pytanie. Postaramy się w wyczerpujący sposób na nie odpowiedzieć. Firma FMP nie stosuje wzrostu wynagrodzeń w oparciu o wskaźnik inflacji. Wszystkie podwyżki mają charakter indywidualny. Rozmowy o wynagrodzeniach odbywają się z bezpośrednim przełożonym. W toku tych rozmów firma uwzględnia zarówno aktualną sytuację gospodarczą, perspektywy rozwoju spółki jak też potrzebę zachowania konkurencyjności w stosunku do innych podmiotów działających na tym samym rynku. Jako pracodawca jesteśmy zobligowani ustawowo, aby na konto pracownika wpływało wynagrodzenie o wartości minimalnej, założonej w ustawie. Należy jednak pamiętać, że znacząca część wynagrodzeń w FMP – składa się z wynagrodzenia podstawowego + wynagrodzenia premiowego lub prowizyjnego, dzięki temu pracownik zawsze ma możliwość wypracowania wynagrodzenia większego niż stawka minimalna. Niestety nie możemy jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie dotyczące wysokości wynagrodzenia dla pracowników z większym stażem vs. nowych pracowników. FMP stosując obowiązujące przepisy Kodeksu Pracy wdrożyła system organizacyjny, który umożliwia zachowanie w poufności informacji na temat wynagrodzenia każdego pracownika. Zachowanie poufności należy do podstawowych obowiązków pracowniczych, a jednym z nich jest zachowanie tajemnicy wobec wszystkich informacji dotyczących wynagrodzeń, systemów prowizyjnych, nagród itp. obowiązujących i stosowanych przez Pracodawcę. Trzeba przy tym podkreślić, że jest wiele czynników, które wpływają na różnice płac np. rodzaj wykonywanej pracy, doświadczenie, umiejętności, kwalifikacje. Każdy z tych elementów determinuje wysokość wynagrodzenia. Forum Media Polska jako część międzynarodowego Holdingu, posiada wewnętrzne zasady ws. przeprowadzania rozmów podsumowujących. Wskazane spotkania odbywają się z bezpośrednim przełożonym na początku nowego roku. Dokumenty z takiego spotkania przechowywane są w dziale kadr. Firma FMP nie ingeruje w tematykę indywidualnie poruszaną z każdym pracownikiem. Ta, wyłącznie zależy od Szefa danego działu lub pionu. Dbając o dobre praktyki przeprowadzania rozmów rocznych/podsumowujących z pracownikami, wszyscy Managerowie zostali przeszkoleni w jednym z pierwszych modułów – Akademii Managera, z rzeczonego tematu. Pozdrawiamy,

Malami
Były pracownik
@Wiola

Nie dostaliśmy podwyżki inflacyjnego bo „mamy prowizje więc po co nam podwyżka” …

Marzena
Inne
 Pytanie

Dla mnie straciła firma zaufanie zakupiłam prenumeratę nie tania nowa sprzedaż czekałam długo na egzemplarz w końcu okazało się ze będzie elektroniczna Miałam mieć dostęp archiwalny a w momencie pojawienia się nowego numeru poprzedni został zablokowany z komentarzem tylko dla prenumerujących to kim jestem po wykupienia prenumeraty ? Wiem ze chcą z kolejnego wydania zrezygnować na rzecz e wydania Szok nie stać ich na papierowe wydanej ja sobie to cenie zrezygnuje ze wszystkiego mam nadzieje ze skutecznie i uważa Ze idzie firma w złym kierunku

Jola
Kandydat
 Pytanie

Dlaczego w ostatnim czasie padło tyle negatywnych komentarzy na temat pracy w Forum ? Chyba nie wszystkie są wymyślone ? Firma widać mocno przejmuje się złymi komentarzami i bardzo szybko odpisuje na nie, boi się prawdy ?

1

Pracodawca

@Jola

Cześć! Nie mamy wpływu na to jakie opinie się pojawiają. Natomiast jako Firma chcemy wyjaśnić wszystkie opisane sytuacje, a w szczególności te, które wypaczają wizerunek Forum Media Polska jako pracodawcy.

Abc
Pracownik
 Pytanie
@Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o

Te które wypaczają wizerunek jako pracodawcy? To jakiś żart?? Jaki jest wasz wizerunek to chyba widać w opiniach od wielu byłych i obecnych pracowników. I tu zdaje się nikt nie zmyśla, dobrze przecież widać po komentarzach jak ludzie w firmie są i byli traktowani w różnych działach. To nie jest przecież kilka negatywnych opinii od garstki osób. Na negatywne komentarze pracowaliście wiele lat, ileż osób dodaje tu swoje historie pełne smutku i żalu, sądząc złudnie że coś się zmieni na wyższych szczeblach. Jak klienci przestrzegają wszystkich przed zakupami w firmie też można poczytać- ale na negatywne komentarze pracuje się tak jak mówiłem latami.

Panda
Były pracownik
 Pytanie
@Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o

Wypaczają???. Pracowałam w tej firmie na CC i potwierdzam tu wszystkie negatywne komentarze!!. Ludzie piszą prawdę!. Ja też jestem tego przykładem. Firma ma okropną reputację, klienci się skarżą..nie było dnia podczas którego żalili się że zostali w błąd wprowadzeni, i prenumeraty automatycznie się przedłużają...aż dziw bierze że ta firma się jeszcze utrzymuje na rynku!.

Pracodawca

@Panda

Cześć! Dziękujemy za Twoją opinię. W poprzednich odpowiedziach staraliśmy się odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości dotyczące pracy w zespole Call Center. Mając doświadczenie pracy w CC doskonale wiesz, jak dużą uwagę przywiązujemy do prawidłowego informowania klientów ws. automatycznego przedłużenia prenumeraty. Sam proces informacyjny zaczyna się już podczas przyjmowania zamówienia drogą telefoniczną. Doradca nie ma prawa przyjąć zamówienia bez poinformowania klienta o najważniejszych warunkach umowy, m.in. o automatycznym przedłużeniu prenumeraty oraz sposobie rezygnacji. Klient potwierdzający zamówienie, świadomie i wyraźnie musi zaakceptować wszystkie warunki zamówienia. Doradca po zakończonej rozmowie jest zobowiązany do wysłania potwierdzenia zamówienia, w którym również są zawarte informacje o sposobie przedłużania, jak i sposobie rezygnacji. Na wystawionej fakturze, wskazujemy również zakres dat trwania subskrypcji, a z przed ostatnim wydaniem w ramach opłaconej prenumeraty, klient otrzymuje jasną informację o kończącej się prenumeracie oraz propozycji cenowej na kolejny rok. W tym samym momencie, klient dowiaduje się po raz kolejny o sposobie złożenia rezygnacji. W chwili obecnej pracujemy jeszcze ciężej, aby udostępnić klientom indywidualny panel do zarządzania swoimi zakupami w FMP. Jesteśmy przekonani, że jest to kolejny, konieczny krok do ułatwienia współpracy z naszymi klientami. Pozdrawiamy,

Izabela
Inne
 Pytanie

Na swoje nieszczęście zostałam klientką. Obecnie muszę płacić za automatycznie przedłużoną aktualizację kursu, z której nie wiedząc, czy coś tam przegapiwszy nie zrezygnowałam. Na maila nikt nie odpisał, telefony, które wcześniej się urywały-milczą. Nikt nie odbiera. Na stronie nie ma podanego telefonu do kontaktu. Bo i po co? Żeby wysłuchiwać, że są naciągaczami i klienta to mają gdzieś? W dzisiejszych czasach takie podejście i uszczęśliwianie na siłę jest podłą zagrywką. Każdego, w każdym możliwym zakątku ostrzegę przed tą firmą. Pierwszy raz spotkałam się z takim traktowaniem. mam nadzieję, że nadejdzie czas, gdy się od nich uwolnię, bo są jak rzep na psim ogonie. A materiały wcale nie są jakoś specjalnie wartościowe. Bez szału. Ostatnich nawet nie rozpakowuję, bo sama koperta z napisem firmy podnosi mi ciśnienie i psuje kilka najbliższych dni.

Pracodawca

@Izabela

Dzień Dobry, bardzo prosimy o kontakt przez skrzynkę mailową zgloszenie@forum-media.pl

Ane
Inne
 Pytanie

Jestem niedoszłą klientką, zadzwonił do mnie pan okropnie mnie namawiał na kurs, nie odpuszczał, aż się zgodziłam Kiedy ponownie rozmawiałam z konsultantem powiedziałam przez telefon że nie chce brać udziału w kursach i chce zrezygnować (miałam trudna sytuacje finansowa) mimo to dostałam fakturę a teraz strasznie firmą windykacyjną za kursy w których nie chciałam i nie brałam udziału Czy ktoś był w podobnej sytuacji ?

1
Marek
Kandydat
 Pytanie

Ile się zarabia w forum?

Kogito
Pracownik
 Pytanie
@Marek

Jaki dział / stanowisko Cię interesuje?

Marek
Kandydat
@Kogito

Praca na słuchawce w call center ile płaca podstawy i ile można wyciągnąć z prowizji

Piotrowski
Pracownik
@Marek

3500 zł brutto podstawy. Prowizja uzależniona od comiesięcznej sprzedaży. Jeśli masz dryg do tego typu pracy, faktycznie chcesz pracować plus nie przychodzisz (usunięte przez administratora)się to wypłaty wahają się w przedziale 4000-12000 zł na rękę

Ja
Pracownik
@Marek

3500 zł brutto podstawy plus prowizja od sprzedaży

Qwerty
Były pracownik
@Marek

Twoja podstawę jest najniższą krajowa , co do premii i prowizji bywa to różnie na różnych działach. Ogólnie jak cenisz swój komfort psychiczny i chcesz się rozwijać w firmie która daje taki rozwój to nie polecam FOrum !

Robcio
Były pracownik
@Qwerty

Podpisuje się pod tym.

Zizi
Pracownik
@Qwerty

Tak ,też tak uważam. Firma nie daje żadnych możliwości ,nie robisz wygórowanych planów jesteś nikim, robisz duże plany to cię zajeżdżają i chcą więcej i więcej. Brak dobrej atmosfery, produkty średniej jakości, jeszcze kiedyś klienci chwalili teraz w czasopismach więcej reklam niż artykułów , firma nie cieszy się dobrym imieniem wśród klientów ! To tylko marketing na stronach . Zdała od tego miejsca ....

Basia
Kandydat
 Pytanie

Jak wygląda praca na stanowisku "Product manager w redakcji"? Czy mogę liczyć na info od pracowników?

Marek
Kandydat
 Pytanie
@Basia

A co rozwoju tam nie ma? Te komentarze wcześniej to właśnie o tym komforcie psychicznym czy o co chodzi?

Robert_G
Kandydat
 Pytanie

Czy mogę prosić o opinię osoby pracujące przy realizacji projektów i w redakcji?

Www
Pracownik
@Robert_G

Przeczytaj sobie komentarze, to chyba opinie sobie wyrobisz. Zatrudniają stażystów , oczekują rewelacyjnych wyników , brak kasy , najczęściej produkty są robione z już stworzonych . Brak komunikacji między działami. Jeśli masz ochotę zatrudnij się sprawdzisz sam jak jest tam naprawdę. Ja ogólnie nie polecam, szkoda czasu i energii.

1
qwerty
Były pracownik
 Pytanie

Mam nadzieję, że ta opinia nie zostanie usunięta, bo chwilę zajęło mi jej napisanie, a zauważyłem, że czasem opinie o Forum tutaj magicznie znikają... Pracowałem w Forum przez prawie 2 lata w latach 2018/2019. Jeśli to były czasy, gdy było "lepiej", aż trudno wyobrazić mi sobie, jak wygląda to teraz. Z osób, z którymi pracowałem na tym samym piętrze, 90% już tam nie pracuje, tylko w czasie mojej pracy odeszło jakieś 20 osób - niektóre z powodu zwolnień i cięcia kosztów, ale większość sama składała wypowiedzenia. Firma już wtedy się nie rozwijała - w kółko oferowaliśmy klientom to samo, ci byli coraz mniej zainteresowani, a szefostwo cisnęło, że plany sprzedażowe muszą być zrobione. Jeśli były robione, było naprawdę spoko, przyjemna kasa na koncie, klepanie po plecach. Ale wystarczał jeden słabszy miesiąc, by wszyscy zapominali o twoich wcześniejszych wynikach, pojawiały się podprogowe sugestie o cięciu kosztów, zwolnieniach czy nawet zamykaniu działu. W Forum nie istniało pojęcie inwestycji - jeśli miałeś pomysł na nowy projekt, musiał od zwrócić się natychmiast. Tworzysz nowy magazyn? Od pierwszego numeru musisz zarobić na reklamach wystarczająco dużo, by pokryło to koszty pensji, druku czy słynnych w całym Forum kosztów operacyjnych - ponad 30% przychodów z każdego projektu było przejadane przez firmę. Nikt nie wie, na co, ponieważ wszelkie koszty administracyjne, delegacje itp. były liczone osobno. Firma próbowała oszczędzać na wszystkim, co się dało, doszło do tego, że ekipa sprzątająca przychodziła coraz rzadziej, służbowe wyjazdy zostały ograniczone do minimum, nawet jeśli chodziło o wyjazdy na eventy kluczowych klientów czy na targi, gdzie nowych klientów można było zdobyć. Miałeś siedzieć przy biurku, dzwonić i w sumie to liczyć na cud. Dział call center miał jeszcze gorzej, zwłaszcza po wejściu RODO, bo musiał ciągle "dłubać" w tych samych bazach, których potencjał tylko spadał. Nie było w tym przypadku, bo produkty, które musieliśmy oferować klientom, często były robione po łebkach. Byle szybko, byle załatwić dodatkowy przychód dla firmy. Wszystko musiało być robione jak najniższym kosztem, dlatego trudno się dziwić, że tak wiele osób, które raz skorzystały z naszych produktów, nigdy więcej nie chciało mieć z nimi nic do czynienia. Nikogo w firmie to jednak nie obchodziło, liczyło się tylko tu i teraz, perspektywa dalsza niż miesiąc nie istniała. Dlatego na papierze wszyscy mieliśmy ambitne plany i takie zgłaszaliśmy szefom - żeby ci byli zadowoleni, a my przez chwilę mieli święty spokój. Na dłuższą metę nie da się tak jednak funkcjonować. Zrobiłeś 110% planu w marcu? Super, w marcu następnego roku będziesz musiał zrobić 130%. Dlatego niektórzy, gdy osiągnęli swoje cele sprzedażowe na dany miesiąc, nie trudzili się dalej, woleli myśleć już o kolejnym. Zbyt duże przekraczanie zakładanych planów było jak zastawianie pułapki na samego siebie. Warto też wspomnieć o polityce z automatycznym przedłużaniem prenumerat, na które tyle osób tutaj narzeka. Ta polityka nie wzięła się znikąd. Był to problem także dla pracowników - jak zmotywować się do pracy, gdy w internecie czytasz tyle złych opinii o swojej firmie? Nie mieliśmy na to wpływu, taka była polityka "góra", ale niesmak był duży i niektóre osoby z tego powodu rezygnowały. Sam, gdybym przeczytał więcej opinii zanim zdecydowałem się przyjść do Forum, pewnie bym podjął inną decyzję. Poznałem w Forum dużo fajnych ludzi, ale nie ma przypadku w tym, że niemal wszyscy z nich stamtąd odeszli, a ich projekty się "zwinęły". Nie jest możliwe robienie w kółko tego samego i oczekiwanie różnych rezultatów, a zdecydowanie tak wyglądało to w Forum. Ryba psuje się od głowy i tak właśnie jest w tej firmie.

2

Pracodawca

@qwerty

Dzień Dobry, dziękujemy za Twoją opinię! Na wstępie chcielibyśmy zaznaczyć, że rotacja w naszej firmie jest konsekwencją podejmowania nowych działań i projektów, które wdrażamy. Rocznie podejmujemy kilka strategicznych decyzji dot. rozwoju wydawnictwa, dlatego regularnie podejmujemy współpracę z nowymi osobami, których umiejętności, doświadczenie i pomysły pomagają nam realizować kolejne projekty. W swoich szeregach mamy pracowników, którzy pracują z nami od wielu lat. Niektórzy są z nami od samych początków powstania Forum, rozwijali i nadal rozwijają swoją karierę na kolejnych szczeblach zawodowych. Odpowiadając na kolejną poruszaną kwestie, z uwagi na wielkość firmy i ilość prowadzonych projektów faktycznie nie wszyscy pracownicy wiedzą o realizowanych działaniach. Nie ma możliwości, abyśmy wprowadzali w życie wszystkie pomysły naszych pracowników, ale najlepsze z nich trafiają do realizacji. Dzięki temu tylko w bieżącym roku wprowadziliśmy na rynek nowe czasopismo, kilka nowych publikacji specjalistycznych, kilkadziesiąt nowych kursów doszkalających na platformie Uniqskills. Ponadto realizujemy długofalowy projekt zmiany procedur komunikacji z klientami, a także rozszerzamy kanały kontaktu z działem BOK. Regularnie dbamy także o podnoszenie kwalifikacji naszych pracowników. W ostatnim czasie stworzyliśmy roczną Akademię Managera FMP – w której cyklicznie podnosimy umiejętności kierowników w kluczowych obszarach funkcjonowania Firmy. Jeszcze raz dziękujemy za czas poświęcony na pozostawienie opinii. Wyciągniemy z niej w nioski, aby jeszcze lepiej zadbać o wewnętrzną komunikację w firmie.

Były pracownik
Były pracownik
@qwerty

Ze wszystkim się zgadzam. Dodam jeszcze do tego fakt, że nie można robić z klientów jeleni i tworzyć te same produkty tylko w innym wydaniu jak nie idzie publikacja to zrobić z niej płyty na dvd a jak płyty nie idą to może kurs online. Najważniejsze że Kasa się zgadza tylko ludziom sprzedają ten sam produkt i później się dziwią, że klienci nie chcą współpracować. jak dzwoni setny raz doradca z forum właściwie z taką samą oferta od lat. Pracowałem kilka lat przez jakiś czas było ok, ale nic ta firma się nie rozwija ,mało tego nie inwestuje w swoich pracowników. Na stanowiska biorą tylko ludzi którzy przytakują i się nie wszystko zgadzają ,ci co mają inne poglądy i wizję nie mają szansy. Najważniejsze tam ,to umieć się ustawić wtedy ci wyjdzie kariera w Forum.pytanie czy warto ...

1
Potwierdzam
Były pracownik
@qwerty

Smutne ale to prawda, szkoda ludzi którym się chciało dawać z siebie 150% a potem rozwiązaniem było już tylko odejście

1

Zostaw merytoryczną opinię o Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o - Poznań

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie
Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o
Przejdź do nowych opinii