Witamy w Placówkach Niepublicznych TIKA
Mamy nadzieję, że czas spędzony z nami będzie dla Państwa Dzieci
okresem rozwoju, radosnej zabawy, przygód i satysfakcji.
Bardzo zależy nam na wspieraniu wszechstronnego rozwoju oraz aktywnej współpracy w zespole.
Dla nas najważniejsze jest każde Dziecko, dlatego dbamy aby nasza praca z Dziećmi opiera się na przyjętych przez wszystkich wychowanków Przedszkola zasadach, nagrodach i konsekwencjach.
Służą one temu, aby ułatwić Dzieciom i nauczycielom wzajemne relacje i aby czas spędzony w naszym Przedszkolu był okazją do nauki umiejętności społecznych oraz utrwalania dobrych nawyków.
Każdą sytuację traktujemy jako sytuację edukacyjną – dlatego uczymy Dzieci nowych umiejętności poprzezodwoływanie się do zasad, docenianie ich starań oraz podkreślanie tego co robią dobrze. Wyciąganie konsekwencji traktujemy jako ostateczność. Konsekwencje które stosujemy, wcześniej ustalamy z Dziećmi po to aby wiedziały, że są one wynikiem ich decyzji i działań, a nie „karą za złe zachowanie".
Zasady dostosowane są do wieku i możliwości Dzieci
(inne zasady obowiązują 3-latków a inne 5-latków).
Zasady obowiązują na jadalni, na sali zabaw oraz w toalecie.
Na jadalni:
dotyczą one samodzielnego jedzenia, mówienia „dziękuję” po posiłku, utrzymywania czystości wokół siebie oraz proszenia o dokładkę.
Na sali zabaw:
dbamy o to, aby zabawki wracały na swoje miejsca, a podczas wspólnych zabaw mówić pojedynczo, słuchać aktywnie i cierpliwie czekać na swoją kolej. Naszym zdaniem, są to kluczowe umiejętności dla satysfakcjonującej współpracy w większej grupie.
W toalecie:
wiczymy czekanie na swoją kolej i samodzielne mycie ząbków, a każde skorzystanie z toalety traktujemy jak okazję do dbania o regularne mycie rączek.
Pamiętamy również o nagradzaniu Dzieci.
Najcenniejsze dla Dzieci są pochwały.
Dlatego, kiedy mamy okazję to chwalimy :)
gdy jest to potrzebne w budowaniu chęci współpracy. Jednocześnie kładziemy nacisk na motywację wewnętrzną dzieci, by nie niszczyć naturalnej chęci współdziałania, ciekawości i kreatywności.
Zależy nam, aby z jednej strony Dzieci wiedziały czego od nich oczekujemy i co jest dla nas ważne, z drugiej miały świadomość co robią dobrze, jakie są ich mocne strony.