OrangeJobs B.V.

2.2 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady OrangeJobs B.V.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Jean-Marc Langerak

Firma - Dyrektor - Właściciel firmy OrangeJobs

29.11.2023 04:11

Czym zajmuje się Państwa firma?

Jean-Marc Langerakikona wywiad

Działamy głównie w branży metalurgicznej, jednak - wraz z rozwojem firmy – marka OrangeJobs zaczęła powiększać swoją sieć, oferując pracę również w sektorze logistycznym i produkcyjnym. Jesteśmy obecni przede wszystkim na terenie centralnej i północnej części Holandii, w miastach takich jak: Amsterdam, Amersfoort, Gorinchem, Rotterdam, Dordrecht, Utrecht, Leiden, Velsen Noord, Alkmaar oraz Hoorn. W dalszym ciągu pracujemy nad swoim rozwojem, by sprostać oczekiwaniom pracowników na holenderskim rynku pracy.

Jak wyglądały początki firmy?

Jean-Marc Langerakikona wywiad

Ponad 16 lat temu założyłem OrangeJobs Uitzendbureau, aby pomagać firmom w obsadzaniu (tymczasowych) wakatów w branżach inżynierii, produkcji i logistyki, wykwalifikowanymi i rzetelnymi pracownikami tymczasowymi z kraju i zagranicy. Zrobiłem to od samego początku z zespołem ludzi, którzy koncentrują się na jakości i tym, co wyróżnia się osobistą uwagą oraz dbałością zarówno o naszych pracowników tymczasowych, przyjeżdżających do pracy w Holandii z Europy Wschodniej, jak i o każdego z naszych klientów w Holandii. Nie bez powodu OrangeJobs otrzymało wszystkie dostępne certyfikaty i akredytacje już na samym początku swojej działalności. To pokazuje, jak pracujemy, i jak można to robić dobrze, oraz w jaki sposób sprawiamy, że nasi pracownicy z Europy Wschodniej czują się w Holandii jak w domu. Jak, jako agencja pracy tymczasowej, nadajemy sens byciu dobrym pracodawcą. I jak budujemy osobiste relacje z naszymi klientami.

W jaki sposób rozwijała się marka Orange Jobs?

Jean-Marc Langerakikona wywiad

W ciągu ostatnich 16 lat wielu klientów zdecydowało się na współpracę z OrangeJobs. Na szczęście pierwsi klienci pozostali wobec nas lojalni, z czego jestem dumny i co jest dowodem na skuteczność sposobu, w jaki współpracujemy. Nasz zespół znacznie się powiększył. Z głównej siedziby w Abcoude, nasi konsultanci ds. sprzedaży, koordynatorzy, rekruterzy i pracownicy zaplecza, każdego dnia kierują setki pracowników tymczasowych do wielu klientów w kraju. Do tej pory staliśmy się jedną z największych agencji pracy tymczasowej w Europie Wschodniej. Podobnie jak 16 lat temu, rekrutacja i oddelegowywanie zarówno holenderskich, jak i wschodnioeuropejskich pracowników tymczasowych, stanowi podstawę działalności naszej firmy, ale w międzyczasie rozszerzyliśmy naszą sieć między innymi w Rumunii, na Węgrzech i Słowacji, aby i w tych krajach sprostać zapotrzebowaniu na dobry i wykwalifikowany personel. Aby zapewnić taki personel, sięgamy bardzo daleko - dosłownie, wybierając pracowników tymczasowych w naszych granicach i poza nimi.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Jean-Marc Langerakikona wywiad

Skupiamy się głównie na stabilnych klientach oferujących pracę w miejscach, gdzie pracownik jest człowiekiem, a nie tylko numerem – gdzie dba się nie tylko o rozwój zawodowy, lecz również o równowagę miedzy życiem prywatnym a pracą.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Jean-Marc Langerakikona wywiad

Obecnie działają u nas dwa niezależne działy rekrutacyjne: metalurgiczno-techniczny oraz produkcyjno-logistyczny. Oba wspomagane są przez dział koordynujący. Dzięki temu trafiający do nas kandydaci są należycie obsłużeni i w krótkim czasie podejmują zatrudnienie. Ponadto, każdy z naszych pracowników posiada swojego account managera, służącego pomocą w każdej sprawie. Aktualne oferty pracy można znaleźć na naszym Facebooku: OrangeJobs PL, naszej stronie www.organgejobs.nl/pl oraz innych portalach branżowych. Osoby poszukujące pracy mogą też po prostu przysłać do nas swoje CV na adres: praca@orangejobs.nl.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Jean-Marc Langerakikona wywiad

Jeśli chodzi o zatrudnienie, nasz proces rekrutacyjny jest bardzo prosty. Po otrzymaniu zgłoszenia na dane stanowisko, w ciągu 24 godzin odpowiedni rekruter kontaktuje się z kandydatem. Jeśli kandydat spełnia wszystkie wymogi klienta, zostaje mu przedstawiona oferta pracy. Po jej akceptacji i sprawdzeniu referencji kandydata, zostaje on przedstawiony klientowi. Klienci zapraszają wtedy kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne, pokazując zainteresowanym również zakład pracy. Uważamy, że jest to bardzo przydatne przy podejmowaniu decyzji o współpracy - zarówno ze strony kandydata, jak i klienta.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Jean-Marc Langerakikona wywiad

Każdy z naszych pracowników posiada koordynatora, przez którego otoczony jest opieką. W razie potrzeby koordynator jedzie z nim pierwszego dnia pracy do nowej firmy. Pomaga również w uzyskaniu numeru BSN, wizytach u lekarza czy sprawach związanych z zakwaterowaniem. Koordynator jest do dyspozycji przez całą dobę. Kontaktuje się on również z pracownikami w trakcie trwania zatrudnienia, by sprawdzić, czy wszystko jest w porządku.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Jean-Marc Langerakikona wywiad

W Orange Jobs proponujemy rożnego rodzaju możliwości rozwoju i są to m.in.: możliwość nauki języka holenderskiego, możliwość skorzystania z kursów podnoszących kwalifikacje zawodowych, oferta stałego zatrudnienia u klienta, regularne rozmowy ewaluacyjne.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Jean-Marc Langerakikona wywiad

Jesteśmy w trakcie pozyskiwania nowych klientów w branży produkcyjno-logistycznej oraz metalurgiczno-technicznej. Chcielibyśmy zdobyć więcej ofert pracy dla par lub grup zorganizowanych, jak również dla specjalistów. Obecnie trwają rozmowy z kilkoma nowymi klientami i jesteśmy dobrej myśli.



OrangeJobs B.V.