Bylem i.. Uciekłem. Na początku wydaje się być OK, ale po czasie wychodzi szydło z worka - FIS jest miejscem toksycznym. Zero onboardingu, nie ma prawdziwych liderów z soft skillami w tej firmie, raczej zastraszanie.. System caly czas pada. Benefity OK. Atmosfera w firmie napięta. Nie polecam.
Zdecydowanie potwierdzam, oddział w Poznaniu, zastraszanie, zero motywacji, zero onboardingu. Atmosfera napięta. Jak macie wybór to szukajcie gdzie indziej.
Hej, pracuję tu od jakiegoś czasu i jest w porządku. Atmosfera fajna, mam szansę się rozwijać a zarabiam na tyle nieźle, że w sumie jakoś nie czuć tego braku podwyżek.
Atmosfera to połowa sukcesu. Widzę, że nie narzekasz na wynagrodzenie. Co jeszcze firma daje od siebie, macie jakieś dodatki chociaż typu Multisport? Prywatna opieka medyczna?
Czy w Fis jest praca w formie zdalnej, jeśli tak to jak jest w praktyce ?(zdalna 100%,hybryda)
Jeśli chodzi o onboarding: Jest on w 100% zdalny, omawiane są tam różne programy na bazie których działamy, wytyczne, na jakie przypadki można trafić itp. Praktycznie na każdą sytuację istnieje odpowiednia procedura. Ogólnie nie ma znaczenia czy będziesz w biurze czy nie, chyba że bardzo zależy Tobie na networkingu. :) Sprzęt jest dostarczany kurierem na podany przez Ciebie adres, jeśli wystąpią z nim jakiekolwiek problemy, kontaktujesz się albo z osobą odpowiedzialną za wysyłkę lub z jednym z "onboarding leaders" - wszystko jest na bieżąco rozwiązywane.
Czytam w ofercie na Specjalistę ds. obsługi klienta z językiem angielskim, że stabilizację miałbym tu m.in. dzięki umowie o pracę. Od razu jest więc ona na czas nieokreślony?
A ten okres 3 miesięcy to jest okres próbny? No i ciekawe czy wtedy też jest umowa o pracę...Ja jeszcze dopytam, bo oferta jest z dopiskiem od zaraz, więc od kiedy można zacząć?
Pierwsze trzy miesiące to okres próbny, na którym również jest umowa o pracę i ta sama stawka na po okresie próbnym. Od zaraz oznacza że pewnie w najbliższych tygodniach będzie planowane szkolenie dla nowej grupy. W moim przypadku rekrutacja była całkiem sprawna- po jakiś 2 dniach telefon od rekruterki a potem umówienie na rozmowę online z kilkoma osobami i następnego dnia decyzja.
wyslalem cv. jak dlugo czeka sie na odzew? @Pracodawca
Nie polecam - zdecydowanie odradzam! Firma chyba sobie szuka kumpli, a nie pracowników. Proces rekrutacyjny w ktorym Pan MANAGER z UK wystawia kandydatowi z 10letnim stażem pracy w IT feedback w stylu: ,,Although the technical questions were answered correctly by Łukasz, his answers to other non-technical questions raised concerns about if the candidate would be the right fit for the team and the FIS culture.” Najlepsze jest to ze to byla rozmowa techniczna wiec o jakie nietechniczne pytania tutaj chodzi? NO IDEA :D Nie aplikujcie strata czasu.
Co do samej rekrutacji, to jeszcze przez rozmową, kandydat wie, że rozmowy z rekruterem są po angielsku?? I czy taka rozmowa z osobą z UK to jest pierwszy etap procesu, czy wcześniej był jakiś inny np. zadanie rekrutacjne, czy jakiś formularz selekcyjny do wypełnienia?
Z rekruterem miałem po polsku - potem rozmowa z Managerem i osoba techniczna Hindusem, który sam nie zna technologii po angielsku. Reasumując dno.
Nie polecam pracy w tej firmie, a przynajmniej w dzialach przejetych z firmy Franklin Templeton. To co sie teraz tutaj dzieje to jest jeden wielki S.. balagan. Co chwile zwalniaja jakichs ludzi albo od razu cale zespoly z roznych krajow. Przez outsourcing widac mega oszczednosc na kazdym kroku, nawet na dostanie slozbowego laptopa z firmy FIS a nie FT czeka sie dlugimi miesiacami i trzeba pracowac na jakims smiesznym remote desktop ktorego mozna uzywac tylko na jednym ekranie xD Najwiekszym wyzwaniem w tej pracy jest to ze nikt kompletnie nic nie wie. Menago mowia o projektach i zmianach ktore uslyszeli od kogos wyzej ale nikt na zadnym szczeblu nie wie jak to wszystko ma wygladac. Nie ma jednego spojnego kierunku dzialania tylko gadanie gadanie i ciagle bezsensowne zmiany. W firmie jest slaba struktura i ciezko zaplanowac sobie jakis rozwoj. Zakres technologii bardzo slaby, ciezko wyprosic licencje na cokolwiek. Jesli myslisz o dluzszej karierze w jakiejs firmie to nie polecam FIS, jesli chcesz tylko gdzies sie zaczepic na chwile to okej.
Z tym rozwojem to mnie zaskoczyłeś, bo czytając ofertę dla technical support engineera miałem wrażenie, że właśnie dużo oferują w tym kierunku. Głównie pisali o wymianie wiedzy w firmie oraz różnych narzędziach wspierających w rozwoju kariery. Jak to się ma do tego co piszesz, te możliwości też są ograniczone? Finansują choćby platformy szkoleniowe?
Co do tematu dzwonienia to jasno jest napisane w ofercie na czym praca polega i czy trzeba czy nie, w ogłoszeniu dla Specjalisty ds. Obsługi klienta z językiem niemieckim, jest o tym wzmianka. Napisano również, że jest to projekt czasowy na okres 6 miesięcy, co po tym okresie? Jest możliwość przeskoczenia na inny projekt?
Jesli aplikujecie tu do pracy na szeregowym stanowisku ("Financial Client Associate")- bądźcie przygotowani na prace głównie w godz.14-22 w amerykańskiej organizacji kalendarza, naukę wielu rodzajów requestów jednocześnie i trudną współpracę z oddziałem w Indiach. Zarobki dość średnie jak na odpowiedzialność - praca z wrażliwymi danymi klientów i wiele transakcji na różne sumy. Benefity ok i odrazu umowa o pracę lecz to powinna być norma a nie ewenement. Na dłuższą metę nie jest to raczej praca marzeń łagodnie mówiąc. Jeśli ktoś jest świeżo po studiach i szuka pierwszej pracy w korpo to można się tu zaczepić na chwilę by np. złapać doświadczenia w biznesowym angielskim. Co do dzwonienia- wiele zależy od działu do którego traficie, sa też teamy które wogóle nie robią calli do klientów. Jeżeli szukasz miejsca na rozwój zawodowy i luźnej atmosfery to szukaj dalej.
Co znaczy w amerykańskiej organizacji kalendarza? O co chodzi właściwie? A co do godzin pracy, to dlaczego akurat te godziny? Na tej porannej zmianie jest już pełna zmiana i wakaty są tylko na te późniejszą?
Pracuję się według kalendarza amerykańskiego, czyli ich dni wolne są naszymi dniami wolnymi. Tak samo z godzinami, obsługujesz osoby z innej strefy czasowej więc 14-22 to jest 1 zmiana :)
No ja właśnie szukam dla siebie takiej pierwszej pracy i miejsca do zdobycia dobrego doświadczenia. Jak przychodzi taki świeżak, o na start ma zadania, które wymagają użycia biznesowego angielskiego? Czy to dopiero po czasie np. po wdrożeniu? I jak po dwóch latach chciałabym odejść, to czy są jakieś zachęty, aby jednak taka osoba została w pracy?
Angielski na przynajmniej B2 i chęć do bieżącego przyswojenia nowego słownictwa branżowego to konieczność w tej pracy. Szkolenie jest dość długie i wydaje się kompleksowe jednak gdy przychodzi do procesowania samodzielnie nie masz pewności czy nie trafisz na jakiś bardzo nietypowy scenariusz którego nie ma w materiałach szkoleniowych. SME i Specjaliści są w większości pomocni i każdy dostaje mentora jednak nadal to praca dla ludzi odpornych na mocny stres psychiczny. Jeśli aplikowałaś tutaj to radzę nie nakręcać się za mocno na wyniki i robić swoje. Za samo zrobienie super wyniku nie dostaniesz ani złotówki więcej (w FIS nie ma systemu premiowego), ewentualnie zwiększasz swoje szanse na dostanie się na stopień wyższe stanowisko za kilka/naście miesięcy gdzie poza procesowanie transakcji masz więcej zadań (mentoring,dodatkowe projekty/doctype, wspieranie nowych osób) za trochę większa kasę.
Oprócz procesu rekrutacji jest też etap weryfikacji historii przyszłego pracownika przez zewnętrzną firmę. Wprowadzenie do projektu jest dość ciekawe. Dostaje się zadanie(kilka punktów do wykonania) opisane w Wordzie oraz informację gdzie znajduje się repozytorium, a także wytłumaczenie dające +10 do zrozumienia zadania(i samego projektu) które brzmiało: "powodzenia". Jedyne osoby mające czas i wolę wytłumaczenia to byli to inni pracownicy którzy dość niedawno się przyjęli do firmy. Stara kadra jest ciągle zabiegana, a daną rzecz wytłumaczy, tak aby delikwent się odczepił, a menagerowi można było powiedzieć, że zostało wytłumaczone. Jest masa wiedzy którą posiadają osoby będące kilka/naście lat, a nie chcące się nią dzielić, ze względu na strach utracenia pracy, gdy za wiele osób będzie na ich poziomie. Jednakże nie dziwię się szeregowym pracownikom, niechęć do nowych jest częściowo spowodowana zakwalifikowaniem ich na wyższym poziomie niżeli aktualnym posiadających kilka/naście lat doświadczenia w projekcie. Powoduje to atmosferę dążąca do szybkiego wypalenia
Witam, mam pytanie odnośnie pracy na stanowisku Financial Services Account Associate, ponieważ widziałam ogłoszenie w różnych miejscach i w jednym jet napisane, że kontakt z klientem poprzed telefon, ale też email, a w drugim jest nacisk na to, że praca cały czas na telefonie. Czy ktoś mógły napisać, czy jest to faktycznie praca, gdzie cały czas odbiera się telefony? I druga, istotna sprawa - czy jest to tylko przyjmowanie zgłoszeń czy też skarg i posyłanie ich dalej dla kogoś do rozwązania, czy też jest się samemu odpowiedzialnym za załatwienie problemów, które klienci zgłaszają? Będę bardzo wdzięczna, gdyby ktoś zechciał się podzielić informacjami w tym temacie :)
Hejka! Wszystko zależy od działu w którym będziesz, ogólnie (o ile mi wiadomo) mamy osobne działy z połączeń wychodzących i połączeń przychodzących. Przy czym połączenia wychodzące to nie reklama, tylko kontakt z klientem jeśli coś jest nie tak i można to "naprawić" poprzez kontakt telefoniczny. Dużo zależy od twoich predyspozycji, znajomości języka itp. Zawsze będą szkolenia wdrażające i ogólnie nigdy nie jest tak że będziesz cały dzień wykonywać/odbierać *tylko* połączenia czy *tylko* wysyłać/odpowiadać na maile - każdy pracownik będzie przeszkolony z kilku typów dokumentów, jakie są obsługiwane przez FIS. Domyślnie te case'y, w sprawie których dzwonisz/odbierasz połączenia, powinny być przez Ciebie rozwiązywane. Ale nie zawsze, mamy co do tego odpowiednie procedury, wszystko na 100% będzie wyjaśnione podczas szkoleń.
Specjalista ds. obsługi klienta z językiem angielskim, akurat czegoś takiego w swojej karierze szukałam. Natomiast mam pytanie co do projektu. Napisane jest, że praca plus, minus 6 MSC. Co po skończonym projekcie? Jest możliwość, że przejdzie się do innego projektu czy to już koniec współpracy? Może jest możliwość stałego zatrudnienia w firmie na tym stanowisku?
Na początku kazdy pracownik w FIS zostaje zatrudniony na umowę o pracę na okres próbny. W moim przypadku, dołączył*m do firmy w ramach pewnej grupy "new-hire" (gdzie mieliśmy wspólne szkolenia itd.) - wszystkim zostały przedłużone umowy o pracę na czas nieokreślony. :) Nie wiem dokładnie o jaki projekt chodzi, w tej konkretnej rekrutacji o której piszesz, ale ogólnie mamy wiele działów, więc na pewno istnieje możliwość przejęcia innych obowiązków.
Czy w Fis jest praca w formie zdalnej, jeśli tak to jak jest w praktyce ?(zdalna 100%,hybryda)
Też bym chciała wiedzieć. Oby ktoś odpisał na ten komentarz. A wysyłałeś już tam papiery? Ja to w ogóle bym chciała wiedzieć, czy prawo jazdy trzeba mieć. Jeździ się gdzieś w tej firmie?
Praca zdalna zależy od teamu w jakim jesteś. Wcześniej mieliśmy w 100% zdalną pracę i okazjonalne przyjście do biura (raz na miesiąc albo raz na 2 miesiące) Ale od tego miesiąca musimy się pojawiać raz na tydzień w biurze. Prawo jazdy do pracy przy biurku xDDD Pierwsze słyszę. A co, będziesz robiła za ubera i dowoziła obiady pracownikom xDD
Serio wymagane jest prawko do pracy w biurze? Może żeby nie było problemu z dojazdami. Napisz jakie teamy pracują zdalnie. Pojawiając się w biurze raz w miesiącu trzeba podpisać jakieś papiery czy o co chodzi?
Jest możliwość pracy w 100% zdalnej, jeśli jesteś chętny będziesz mógł również przychodzić do biura, ale nic nie jest obowiązkowe.
Fajnie, że wyjaśniasz. Wdrożenie dla nowych osób w firmie również może się odbywać zdalnie, czy tu zaleca się już obecność w biurze? I co ze sprzętem do pracy?
wdrożenie/onboarding i szkolenia odbywają się w pełni zdalnie, oczywiście jeśli chcesz, możesz pojawiać się w biurze. na podany przez Ciebie adres zostanie przekazany cały sprzęt , nawet jeśli chodzi o pierwsze logowanie/jak poustawiać ekrany itp itd, na wszystko są przygotowane odpowiednie instrukcje.
A lepszą wiedzę można dostać stacjonarnie szczególnie na onboardingu? Bo jeśli tak to zdecyduje się przyjść do biura. Ten sprzęt przyjdzie kurierem czy osoba z wewnątrz firmy to ogarnia? Do kogo trzeba się odzywać w razie jakiś problemów technicznych ze sprzętem?
Jeśli chodzi o onboarding: Jest on w 100% zdalny, omawiane są tam różne programy na bazie których działamy, wytyczne, na jakie przypadki można trafić itp. Praktycznie na każdą sytuację istnieje odpowiednia procedura. Ogólnie nie ma znaczenia czy będziesz w biurze czy nie, chyba że bardzo zależy Tobie na networkingu. :) Sprzęt jest dostarczany kurierem na podany przez Ciebie adres, jeśli wystąpią z nim jakiekolwiek problemy, kontaktujesz się albo z osobą odpowiedzialną za wysyłkę lub z jednym z "onboarding leaders" - wszystko jest na bieżąco rozwiązywane.
Moje doświadczenia z FIS to mieszane uczucia, jeśli chodzi o zespół w jakim pracowałem to było fajnie, ludzie super. Menager bardzo okej zawsze pomocny, czasami zdarzały się jakieś nieporozumienia ale nic co negatywnie by wpływało na zespół lub moje chęci do pracy tam. Pracę wykonywałem prawie ze całkowicie zdalnie, raz w tygodniu do biura ale to też nie zawsze. Ale jest też sporo negatywnych stron a szczególnie jedna, jest to po prostu nie adekwatne do sytuacji na rynku wynagrodzenie i brak lub śmieszne podwyżki dla pracowników. Można odczuć że wyżej w firmie źle się dzieje chociażby przez to że integracje firmowe już się nie odbywają a kiedyś były co 3 msc tak samo nie było żadnej paczki ani nic na święta. W skrócie daje się odczuć zakręcony korek z pieniędzmi. Szkoda mi było podjąć taką decyzję bo czułem się tam dobrze ale jednak brak szacunku firmy do pracownika pod względem finansowym był dla mnie zbyt odczuwalny szczególnie w ostatnich czasach panującej inflacji. Wydaje mi się że to co dobre firma ma już za sobą a teraz liczy się tylko zaciskanie pasa, szkoda że na pracownikach.
Hej. Mialam rozmowe pare dni temu i cisza. Czy jak sie nie przejdzie pomyslnie procesu rekrutacji to tez dają znac czy czeka soe bez konca???
Mialam rozmowe wiecej niz dwa tygodnie temu. zadniej zwrotnej informacji. Nadal czekam na info.
cześć, i co z ta cala rozmowa? Kolejny tydzień widzę ze minął i po prostu się zastanawiam ile mniej więcej to trwa? Do miesiąca już na bank masz info gwarantowane? I tak w ogóle po jakim czasie Ci mówili ze decyzja może zapaść? Jak już dadzą znać to ile masz czasu do podpisania umowy? (pytam, bo niektórzy musza zrezygnować z wcześniejszej pracy przed tym)
Spróbowałam skontaktować się z nimi 2 tygodnie po rozmowie rekrutacyjnej i, pomimo wcześniejszych zapewnień, już nigdy nie raczyli choćby odpisać. Nieładny ghosting z ich strony. Nie polecam bawić się w ich testy. Szkoda tracić czas.
To jeszcze jakieś testy chcieli, by dla nich robić? O co w nich chodziło, jeśli pamiętasz, i w związku z jakim to było stanowiskiem?
Czy pracownicy FIS Technology Services Poland Sp. z o.o. mają możliwość uczestnictwa w jakichś formach integracji?
Stanowczo nie polecam! Na początku wszystko niby super, a po 3-4 miesiącach zaczyna się bardzo niefajnie. Wdrożenie w tematy - na zasadzie "to jest samochód, ma koła, kierownicę i silnik". A następnie wrzutka - teraz będziesz wymieniał rozrząd. Nie liczy się klient i jego potrzeby - liczy się tylko nabijanie na fakturę. Praca głównie zdalna, nikt nie ma czasu, żeby pomóc, nauczyć, wyjaśnić - a atmosfera jest sztucznie i fałszywie życzliwa. O stylu i umiejętnościach zarządzających wystarczy powiedzieć tyle, że w 2 lata wartość akcji spadła na giełdzie ze 150 na 50 USD. Bonusy? Tak - dla zarządu i wyższej kadry dyrektorskiej. Jasno wypowiadane są komunikaty, że trzeba mocniej pracować, bo szef przyzwyczaił się do tłustego bonusa i on nie zamierza go tracić. (usunięte przez administratora)
No, a czy za taką konkretną pracę szefostwo docenia swoich ludzi i wypłaca premie? Czemu akurat zmienia się po 4 miesiącach, wtedy zmienia się umowa?
Prawda to co tutaj pisał niżej ktoś, że nie ma żadnego wdrożenia? No ja niby mam doświadczenie i chciałem wysłać odpowiedź na to ogłoszenie Operations Software Analyst, ale jednak nie tak, żeby iść do obcej firmy i od razu wiedzieć, co i jak. A umowa tak to przysługuje zwykła z regularną stawką czy jeszcze płacą niżej na start?
Bylem i.. Uciekłem. Na początku wydaje się być OK, ale po czasie wychodzi szydło z worka - FIS jest miejscem toksycznym. Zero onboardingu, nie ma prawdziwych liderów z soft skillami w tej firmie, raczej zastraszanie.. System caly czas pada. Benefity OK. Atmosfera w firmie napięta. Nie polecam.
benefity nie są OK- Luxmed jest żałosną "opieką medyczną". Jak potrzebujesz lekarza to szybciej już na NFZ znajdziesz termin. A do internisty to tyko 1 w ciągu roku udało mi się umówić i to tyko dlatego, że akurat w danym momencie ktoś uprzejmie zrezygnował z wizyty. Także "opieka medyczna" jest to dosłownie żadna. Jedyne co ma dobre Luxmed to labo ale dostanie skierowania do tegoż labo to już inna bajka i droga przez mękę :)
Zdecydowanie potwierdzam, oddział w Poznaniu, zastraszanie, zero motywacji, zero onboardingu. Atmosfera napięta. Jak macie wybór to szukajcie gdzie indziej.
Firma żart. Proces rekrutacyjny to zwodzenie kandydata raz ze stanowisko startuje za miesiąc, potem ze jednak nie na to stanowisko Cię szykują kolejny miesiąc czekania, zwodzenia, oszukiwania kandydata żeby finalnie do współpracy nie doszło. Szanującym się ludziom i szanującym swój czas szczersze odradzam.
To ile finalnie czasu upłynęło od wysłania CV w odpowiedzi na ogłoszenie i finalną decyzję, że do współpracy jednak nie dojdzie? Ile spotkań w tym czasie odbyłeś i o jakie w ogóle stanowisko pierwotnie chodziło?
Informują, że wynagrodzenie Product Support Representative Seniora ma być konkurencyjne, a także, że w skład benefitów wchodzą prywatna opieka medyczna z możliwością dołączenia rodziny oraz ubezpieczenie grupowe na życie. Czy to wszystko, czy można z czegoś jeszcze korzystać? I czy jest czas, by w czasie pracy przebywać w chill roomie? No i co z zarobkami, jakie przewidują zakres pensji zasadniczej, żebym wiedział, w jakich granicach mogę się poruszać w trakcie rozmowy rekrutacyjnej?
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć na jakie mniej więcej zarobki może liczyć specjalista ds. procesowania transakcji finansowych na start?
Jak tam podwyżki? Były w końcu?
Obiecywali jakieś podwyżki? Związane z inflacją czy jakieś inne? w ogóle często tu u was można liczyć na podwyższenie zarobków albo jakieś premie?
Nawet jak indywidualnie się pójdzie po podwyżkę, to nie dają? Jak z tym jest? Czy może trzeba się tu jakoś szczególnie starać żeby dostać coś wiecej?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w FIS Technology Services Poland Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy FIS Technology Services Poland Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 44.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w FIS Technology Services Poland Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 22, z czego 3 to opinie pozytywne, 13 to opinie negatywne, a 6 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!