x-kom sp. z o.o.

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o x-kom sp. z o.o.

Pracodawca

 Aktualność


Witamy wszystkich użytkowników portalu GoWork na profilu x-kom. Mamy nadzieję, że nasza obecność tutaj sprawi, że poznacie nas lepiej, a my z chęcią odpowiemy na wszystkie Wasze pytania i wątpliwości.

Bardzo dziękujemy za każdą dotychczasową opinię płynącą zarówno od naszych byłych, jak i obecnych pracowników. To dla nas cenne źródło wiedzy, dzięki któremu możemy stale się rozwijać, a na tym bardzo nam zależy. Chętnie przyglądamy się wszystkim opiniom i wyciągamy z nich wnioski, dlatego będziemy wdzięczni za każdą z nich. 

Jednocześnie prosimy, aby Wasze wypowiedzi były merytoryczne i zgodne z prawdą, bo one również stanowią informacje dla innych, np. dla potencjalnych kandydatów.

Zdajemy sobie sprawę, że zawsze można zrobić coś lepiej i jeszcze wiele wyzwań przed nami. Cieszymy się jednak, że wiele dotychczasowych zmian, jakich dokonaliśmy w różnych aspektach, już przynosi efekt.

Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji zachęcamy do odwiedzenia naszej strony: https://kariera.x-kom.pl oraz do kontaktu: hr@x-kom.pl

W sprawach dotyczących zakupów prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta: tel. 34 377 00 00, e-mail: x-kom@x-kom.pl
anonimowo
Pracownik

Pracuję dla x-komu od niedawna, ale już widzę, że pracują tu fantastyczni ludzie. Każda osoba jest chętna do pomocy i bardzo uczynna. Atmosfera pracy sprzyja do efektywności i zaangażowania. W firmie dzieje się mnóstwo interesujących i innowacyjnych projektów, które mogą przyczynić się do, nie tylko sukcesu firmy, ale też pracowników. Generalnie polecam :)

Aktualizacja
Pracownik
@anonimowo

Przypięli by bardziej aktualną opinię, bo już koniec 2022, więc już prawie 2 lata ma ta opinia A w tym czasie mnóstwo się zmieniło. Na gorsze niestety.

Damian
Pracownik

Pracuję w x-kom od trzech miesięcy i właśnie podpisywałem nową umowę, która zakłada moją obecność w firmie na 2 następne lata. Jeszcze zanim zacząłem pracę otoczono mnie niezwykłą opieką. Później dochodziły szkolenia w bardzo luźnej atmosferze, skupiające się na firmie i mojej pracy. Okres próbny zleciał aż miło. Poznałem w dziale marketingu wiele wspaniałych osób, spoza parę również. Jestem szczęśliwy, że udało mi się tutaj zostać pracownikiem, bo nie mam nikomu ani niczemu nic do zarzucenia. Mało tego, mam przed sobą fajną dla siebie drogę rozwoju, którą zdaje się x-kom wspierać. Czas pokaże, co jeszcze będzie, ale ten czas dotąd jest dla mnie nawet bardziej niż zadowalający. Mam nadzieję, że współpraca nadal będzie się tak układać. Długo błądziłem bez pracy i ufam sobie, że jest to miejsce, którego potrzebowałem. Ufam też, że nie jest takim tylko dla mnie. Do zobaczenia na czatach. :)

Magazyn
Były pracownik
@Damian

Bzdury piszesz niestety.

Anula
Inne

Hej. W zakładce „kariera” znalazłem ofertę na stanowisko TECHNICAN. Czy kandydat może wybrać zatrudnienie w oparciu o umowę zlecenie lub umowę o pracę? Zastanawiam się czy na początek dadzą umowę o prace

Pracodawca

@Anula

Zazwyczaj na pierwsze trzy miesiące pracy podpisujemy umowę zlecenie, a dopiero później umowę o pracę. Jeśli kandydat ma duże doświadczenie, zdarza się, że od razu podpisujemy umowę o pracę.

Karolka
Inne
@x-kom sp. z o.o.

I ta praca na zlecenie czymś się różni? Wydawało mi się zawsze, że umowa zlecenie jest do trochę innego typu pracy, ale no nie wiem. A ciężko potem jest, żeby przedłużyła firma?

Pip
Pracownik
 Pytanie
@x-kom sp. z o.o.

A czy to nie jest łamanie prawa? Kiedy praca ma znamiona UOP, stałe godziny, zakres prac- dawać UZ?

Kot w sandałach Nowy wpis
Były pracownik
@Pip

Rząd zamierza w tym roku ozusowac także umowy zlecenia, więc firmy nie będą już na tym zarabiać. Rząd nie zrobi tego oczywiście bo martwi się o przyszłe emerytury Polaków tylko dlatego że już teraz jest dziura w Zusie.

Kot w butach Nowy wpis
Były pracownik
@Kot w sandałach

Człowieku odwórć się

Go022
Były pracownik

Pracować w - komie a móc pracować to dwie różne sprawy. Systemy w tej firmie w salonach stacjonarnych nie dają swobodnie pracować. Serwery nie dają rady, a proste zapytanie wysłane na serwer może skończyć się awarią w całej firmie. Co kończy się wydaniem zamówienia dla klienta lub przyjęcia reklamacji czasem powyżej 30min.. Nie wspomnę o systemie magazynowym który zupełnie potrafi być nie dopracowany. Jednym słowem firma komedia. Zarobki żenujące, mają zgadzać się tabelki. Zapomnieć można o podwyżce od firmy od lat, ale do chwalenia pierwsi z zysków.. ;)

Nik
Pracownik
@Go022

Czyli nadal bez zmian, wprowadzili nowe systemy, utrudnienia miały potrwać chwilę, a trwają już ze 2 lata. Ale jak mówili na kwartalnym spotkaniu to normalne przy wdrożeniach i trzeba przecierpieć, aż to połatają.... no nie, to nie jest normalne, widziałem wdrożenia w wielu firmach, ale tylko w tej za każdym razem przy okazji jakiś większych zmian są takie jaja...

obiektywny
Pracownik
 Pytanie

Trytytki są super i pewnie niejeden biznes na nich stoi :D. x-kom nie jest idealny, ma swoje bolączki i problemy jak również całą masę plusów, których nie widać do czasu w którym się je traci. Jeśli masz doświadczenie z kilku różnych firmy, to wiesz ze trawa jest zawsze bardziej zielona gdzieś indziej... a realnie gdzie nie trafisz, to trzeba (usunięte przez administratora). x-kom dalej daje możliwość zdobycia doświadczenia i rozwoju dla tych którzy naprawdę tego chcą. Jeśli was to nie spotkało, to może nie warto marudzić i narzekać jak to jest źle tylko wziąć odpowiedzialność za swoje życie i szukać miejsca, w którym będziecie szczęśliwi. Narzekanie nie da wam awansu, nie sprawi że będziecie lepszymi ludźmi - będzie tylko pogłębiało wasze niezadowolenie. Dlatego namawiam do tego, by zamiast narzekać spróbować zrobić coś by doprowadzić do wzrostu kompetencji i w konsekwencji awansu lub dać sobie szanse pracy w innej firmie w której może bardziej się wam poszczęści. To wasze życie i to wy odpowiadacie za to czy jesteście w nim szczęśliwi czy nie - jak będziecie pasywnie czekać na lepsze, to obawiam się, że możecie się nie doczekać. Dla wszystkich, którzy nie zgodzą się z powyższym- zanim napiszecie krytykę o niesprawiedliwości i niedocenianiu, to odpowiedźcie sobie najpierw na pytanie, co zrobiłeś w zeszłym miesiącu wyjątkowego, by twój przełożony miał szansę zobaczyć twoją wyjątkowość na tle pozostałych?? Być może odpowiedz na to pytanie pozwoli wam zrozumieć, dlaczego awanse właśnie was omijają...

naiwny
Były pracownik
 Pytanie
@obiektywny

Przez jakiś czas też miałem takie podejście jak ty. I wiesz co dostałem w zamian? Jeszcze więcej pracy. Pracownik musi widzieć, że jego wysiłek ma sens i zostanie należycie za to nagrodzony - z inicjatywy przełożonych, a nie po miesiącach dopraszania się o podwyżkę czy awans. A x-kom przez takie podejście i malowanie suchej trawy na zielono prędzej czy później zapłaci. Jako pracodawca nie ma dobrej opinii i nie jest konkurencyjny. W Krakowie jest mnóstwo innych korporacji, które dają lepsze warunki, a w Częstochowie ilość pracowników specjalistów jest mocno ograniczona.

Nik
Pracownik
@obiektywny

A ja zgadzam się z powyższym, wiele się w x-kom nauczyłem i teraz z sukcesem wykorzystuję tę wiedzę poza strukturami firmy, dając szansę innej firmie, która potrafi docenić i dać przestrzeń na dalszy rozwój, której w x-kom nie miałem. Pamiętajcie drodzy, że x-kom nie jest jedyną firmą na świecie, a jak doświadczenie moje i innych niepracujących naszych znajomych z x-kom - inne firmy chętnie wykorzystają wiedzę i doświadczenie które mamy, bo to pozwoli im rozwinąć skrzydła. Będąc cały czas w x-kom możecie śmiało rozglądać się za inną, lepszą firmą, która Was doceni, dla której będziecie ważni. I lepiej zacząć to robić teraz, jak macie pracę, niż jak już odbierzecie zaskoczeni papier, bo jakiś "rozsądny" mózg wymyślił, że będzie likwidował stanowiska wręczając dyscyplinarki...

Hehe
Pracownik
 Pytanie
@obiektywny

O jakim awansie Ty mówisz?Firma jest zamknięta na pracę hybrydową - z salonów dostali ją tylko ludzie z Wrocławia, bo mają dobre kontakty z koordynatorem, tak samo jak pewna ładna pani, którą wkręcili do marketingu. Rzekomo są wewnętrzne rekrutacje, ale tylko na stanowiska kierownicze w salonach lub taki, na które chętnych nie ma, a o reszcie awansów/zmian stanowisk dowiadujesz się z LinkedIn pracowników... Trawa jest zielona bla bla stały x-komowy tekst ludzi, którzy siedzą w tej firmie od kilkunastu lat:))

Hehe
Pracownik
@Hehe

Przykładowo właśnie tak pi znajomości obsadzane są stanowiska scrum masterów;)

#nonono
Pracownik
@Nik

Zgadzam się. Na xkom się nie kończy świat. Tam się kończy świat dla ludzi, którzy nie potrafią się przemóc i iść dalej. Pełno tam ludzi zasiedziałych, dla których praca w xkom nie znaczy nic oprócz źródła dochodu. Nauczyli się przez lata jak płynąć z prądem, z kim trzymać i komu kadzić. I tak się kiszą w kółeczkach wzajemnej adoracji. Przełożony ich nie zwolni, bo znają się ich żony ze sobą, stworzyli sobie swoje grupki i tak się trzymają.

Anonim
Były pracownik
@#nonono

Masz rację. Pracownicy w x-kom dzielą się na dwa typy: 1. nowi mlodzi, którzy szybko orientują się jaki to bajzel i uciekają 2. Starzy zasiedziali pracownicy pracujący zgodnie z zasadą (usunięte przez administratora)ale stabilnie i myślą, że 5 tys. na rękę to szczyt marzeń :)

Riff Nowy wpis
Były pracownik
@obiektywny

Nie, nie jest idealny. Ale nie miał plusów. Poza wypłata na czas. Wow. Pokażesz że masz więcej niż 2 klepki to dostaniesz więcej pracy. Pracowałem 2 lata na umowie od starego magazynu po bojemskiego. Zmiany na dużo gorsze. Paru ciekawych ludzi i tyle. Stracony czas w życiorysie. Bo trudno się chwalić taka praca. Cieszę się że już mnie tam nie ma. Oczywiście że komuś innemu może się podobać. Szanuję to i życzę powodzenia.

Doom Eternal Nowy wpis
Pracownik
@Riff

Super gra, aktorem (usunięte przez administratora) zostań

1
Ulka
Inne

Hejka. Czy ktoś pracuje jako doradca klienta w salonie ? Zastanawiam się czy bardzo zwracają uwagę na znajomość sprzętu czy można liczyć na jakieś konkretne szkolenie wprowadzające do pracy

Nick
Pracownik
@Ulka

Nie musisz się znać na sprzęcie. Musisz umieć sprzedawać ubezpieczenia i dosprzedawać akcesoria.

nie_polecam
Kandydat

Rekrutacja jest naprawdę bardzo dziwna w tej firmie. Po kontakcie rekruterki zostałam poproszona o przesłanie próbki tekstów (stanowisko redaktora). Odpowiedzi nie było przez dłuższy czas, a zatem prosiłam o aktualizację. Za każdym razem rekruterka pisała, że odezwie się za tydzień/ następnego dnia z decyzją - czego oczywiście nigdy nie robiła. W końcu przestała odpisywać. Bardzo nieprofesjonalne zachowanie i brak szacunku dla kandydatów. Tak się nie robi. Nie polecam. Do tej pory nie wiem, co tam zaszło.

Pracodawca

@nie_polecam

To nie jest standard naszej rekrutacji. Bardzo nam przykro, że doszło do takiej sytuacji. Chcemy ją wyjaśnić, dlatego prosimy Cię o wiadomość na adres hr@x-kom.pl.

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Brak pojęcia odnośnie pracy z sprzętami komputerowymi przez rekruterów. Nastawienie na winiki nie na opinię klientów. Liczą się słupki i ilość wciśniętych usług niż miłe podejście do klienta. Pani która je zadawała nie miała bladego pojęcia co z czym się je, natomiast obok niej był w miarę doświadczony człowiek, potrafił wskazać błąd w montażu, lecz co ma na sucho gadanie o montażu bez widocznych części. Oczywiście jak później się dowiedziałem było to kierownictwo jednego z salonów, na rozmowie z kandydatami pili sobie kawę. PS jak chcesz pracę w xkom powiedz że będziesz pracował za najniższą bo jak powiesz wyższą kwotę sory ale na to miejsce jest inny kandydat co godzi się za najniższą krajową pracować. kolejnym aspektem jest brak informacji o benefitach nie chcą wgl o tym mówić, lecz dowiedziałem się od pracowników że benefity sa lecz trzeba za nie płacić firma dofinansowuje grosze a reszte płacisz ty xD co było inną informacją podczas rozmowy, a i najlepsze benefity z dofinansowaniem możesz otrzymać najwcześniej po roku i dobrym sopie (ocenie przez przełożonego) więc jeśli będziesz robił tak zwanego louuuuda to masz pracę w miłej atmosferze, jeśli raz się nie zgodzisz z głupotą przełożonych np. przy wykonywaniu bezsensownej czynności twój soop ucierpi. Ogólnie kandydacie szukaj innej pracy, lepiej zarobić mniej i nie mieć burdel(usunięte przez administratora)łowa niż więcej i potem leczyć się od mobingu :)

Pytania

Czy do każdego komputera można włożyć pamięć RAM? Moja odpowiedz, tak do każdego lecz trzeba odpowiednio dobrać parametry. I tutaj było zdziwienie Pani od rekrutacji.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
anonim
Inne

Byłem chętny do pracy jako Doradca Klienta w salonie stacjonarnym co jeszcze przecież niedawno ogłaszali. A teraz zniknęła treść ogłoszenia, czyli już nie można aplikować? Mam nadzieję, że jest odwrotnie, tylko jeden wakat jest na to stanowisko czy więcej? Bo w okolicy to ciężko o podobną pracę.

Kacper
Były pracownik

Ogólnie sprawa wygląda w ten sposób że (usunięte przez administratora) ma głęboko gdzieś jak radzi sobie pracownik. Nie starają się pomagać, motywować. Masz robić cyfry i po problemie. Dodatkowo nie można się na nic umawiasz bo obiecuje Ci kierownik i jego zastępca jedno a później jak trzeba się wywiązać to nagle nic takiego nie było. Ciągle były spiny o targety, których niby doradca nie ma ale jak nie zrobisz to problem.(usunięte przez administratora) zniechęca klientów do montażu w firmie twierdząc, że serwis/montaż zrobią (usunięte przez administratora) a on to w czasie pracy zrobi taniej. Dodatkowo potrafi kłóci. Się z doradcami a z tego co słyszałem nawet po odejściu kogoś z zespołu potrafi na nich najeżdżać i obrażać. HR nie reaguje na zgłoszenia co potwierdzi sytuacja moja i kolegi z pracy, który miał nawet rozmowę z panią z HR i zero efektów. (usunięte przez administratora) doprowadził do jego odejścia mimo, że robił wyniki. Ja odszedłem ze względu na atmosferę i ciągłe odwalanie (usunięte przez administratora), ktorego najczęstszy argument to "nie wiesz jak to jest" "to jest moja decyzja" " to ja tu jestem (usunięte przez administratora) nie ma". Ten sam (usunięte przez administratora) potrafił wprowadzić pracownika w błąd by później mi to wypominać co także spowodowało odejściem do innego sklepu. Każdy (usunięte przez administratora) wie, że (usunięte przez administratora) jest nie do ruszenia więc nikt nie wchodzi w dyskusję tylko przegląda oferty pracy. Doszło do tego, że przez 3 miesiące częściej odpalany był pracuj.pl niż system sprzedaży czy strona x-kom. Pozdrawiam że Szwecji.

Anonim
Pracownik

Wspomniany (usunięte przez administratora) to pierwszarzędny lizus a tacy są w tej firmie pożądani - mimo, że wiedzy nie ma zupełnie, szczególnie z zakresu d365, nieraz się śmiejemy jak jego doradcy muszą się pytać o coś innych salonów, bo (usunięte przez administratora) nie wie lub źle coś podpowiedział

DOROTA STRĘBSKA
Inne
@Kacper

Jeśli wypisujesz takie rzeczy o swoim pracodawcy czy tez o swoich przełożonych to mnie odwagę się podpisać a nie swoje żale, które wypisujesz bez ładu i skład podpisując się jako mój syn .Jeśli dzieje się Tobie krzywda to zmień sobie pracę !!!.Mój syn zrezygnował przez takie osoby jak Ty ,czyli jak zrobiły coś źle to zwalały na innych nie miały odwagi się przyznać .Pracodawco proponuję zbudować nowy zespół .

DR
Pracownik
 Problem

Jestem pracownikiem sezonowym magazynu x-komu i opisze kilka spraw związanych z ta pracą. Po primo przestroga dla wszystkich osób ubiegających się o pracę na umowę zlecenie bezpośrednio z x-kom. Nie warto gdyż będziecie bardzo stratni finansowo. Jeżeli w ogóle interesuje was sezonowa praca w tej firemce to tylko poprzez AAS. Na umowie bezpośredniej z x-kom dostajecie stałą stawkę godzinową 21 zł/brutto także w weekendy i nocki. Poprzez AAS stawka to 22 zł/h no i dodatki +20% noc, +50% soboty, +100% niedziela. Do tego z AAS dostajecie obuwie robocze, koszulkę czy kamizelkę przy bezpośredniej pracy z x-komu nie dostajecie zupełnie nic, wszystko we własnym zakresie. Reasumując gwałt na logice i bardzo słaba reklama jako pracodawcy bo x-kom oszczędza na "własnych" pracownikach i woli więcej płacić pośrednikowi pracy który daje lepszą stawkę, dodatki, wyposażenie i który bierze prowizję za usługi pośrednictwa. Do tego bardzo niski standard samej pracy w magazynie. Brak wartościowego wprowadzenia do pracy przez co nowi pracownicy robią właściwie co chcą, potęgując panujący już tam chaos. Brak podstawowych narzędzi pracy. Wyposażenie BHP (kamizelka, kask) albo we własnym zakresie, albo trzeba zwyczajnie komuś ukraść. Praca na działach rozkładanie czy przyjęcia to przewożeniu zastreczowanych palet a x-kom nie potrafi dać pracownikom zwyczajnego nożyka do rozfoliowania palety (wiekowe tępe noże krąźą po magazynie na zasadach pożyczanie lub kradzieży). Do tego magazyn ma bardzo ograniczoną ilość paleciaków (w wielu wypadkach w opłakanym stanie technicznym) i pracownicy magazynu niejednokrotnie muszą rozwozić towar z użyciem wózków transportowych czyli towar z palety muszą przerzucać na raty na ten niewielki wózek. Żenada. Ostatnia sprawa to samo funkcjonowanie magazynu. Bałagan. Nie istnieje jeden standard poszczególnych czynności. Pomiędzy funkcjonowaniem dwóch zmian występują wykluczające się działania (trzecia tj. nocna to już samowolką pracownicy robią co chcą). Jedna zmiana musi później poprawiać to co zrobiła druga. Przestrzeń magazynowa jest znacząco za mała i nieprzemyślana na ilość i zróżnicowanie towaru który tu trafia. Ilość uszkodzeń i poziom traktowania towaru przeraziłaby osoby dokonujące tu zakupów. Do tego powraca temat niedouczonych nowych pracowników którzy sami wymyślają sobie co i jak mają robić co potęguje chaos w funkcjonowaniu. Generalnie Prezio Świerczewski zamiast przepłacać badziewnych piłkarzy w Rakowie zająłby się lepiej średniowieczem w swojej firmie bo to kiedyś fizycznie (usunięte przez administratora)

Magazyn
Były pracownik
@DR

Ale się kręci i wszyscy zadowoleni...

HelpDesk
Były pracownik
 Pytanie
@DR

Rozumiem, że problemy, które opisałeś zgłosiłeś przełożonemu/kierownikowi/dyrektorowi magazynu?

1
Paweł
Pracownik
 Problem
@HelpDesk

W x-komie zgłaszanie problemów nic nie daje. Bystrzy przełożeni raczej uważają, że jak ktoś widzi problem, to sam jest problemem, którego trzeba się pozbyć. Jeszcze - nie daj Boże - uświadomi innym, że coś jest nie tak, i ludzie zaczną oczekiwać czegoś więcej.

St
Pracownik
@Paweł

Mam identyczne doświadczenia w biurze..

DR
Pracownik
 Pytanie
@HelpDesk

Mam zgłaszać problemy które widać gołym okiem osobom odpowiedzialnym za ten bajzel? Kpisz czy o drogę pytasz?

Magazyn
Były pracownik
@DR

Zgłoś, lecisz po papierek...

DR
Pracownik
@Magazyn

Zrobię taką Ninje że niejeden popełni seppuku.

Ja
Pracownik
@DR

Mój syn tam pracuje na umowę zlecenie i zaczął od pakowania a teraz po miesiącu przenoszą go na magazyn.Dzień wcześniej usłyszał o talibach na 300 złoty i się ucieszył a dzień później o przeniesieniu na magazyn i stracie talonu bo na magazynie on nie obowiązuje.Kolejna sprawa to sposób naliczania pensji.Jest stawka godzinowa 21 zł.brutto a przy wypłacie traci około 500 z groszami i sam nie wie na co bo żadnego kwitka nie dostaje.Rozmawiał z innymi pracownikami na zlecenie i każdy ma inaczej płacone.Jeden mniej drugi więcej.Wiem że przerwa jest bezpłatna ale syn jest na niej od 5 do 10 minut więc aż tyle nie odchodzi z dniówki.Uważam że pracownikowi powinno być wytłumaczone dokładnie na co są potrącane pieniądze.Dziwi mnie w ogóle że co chwilę przyjmują nowych na zlecenie a pracujących po trzy miesiące zwalniają i tak w kółko,zamiast wyszkolić sobie pracownika porządnie to taki bez sensu przemiał.

Abba
Pracownik
@Ja

Szkoleniami pracowników tu się nikt nie przejmuje, wszystko jest na podstawie excela, pracownik to pracownik. Polecam poprosić przełożonego o informację, która księgowa rozlicza syna, a następnie żeby udał się do niej po pasek płacowy, ma do tego prawo i na pewno dostanie dokładne informacje, ja nigdy nie miałem z tym problemu. Bon na 300 zł zgodnie z informacjami jakie otrzymywaliśmy przysługuje każdemu pracownikowi, proszę o to dopytać, bo szkoda żeby przepadł.

Mikołaj
Inne
@Abba

Bon jest na święta? Tylko raz w roku dają bony czy na święta na wiosnę tez coś jest?

Żeni
Były pracownik
@Mikołaj

Bon jest jedynie na święta i do wykorzystania tylko w x-komowym sklepie, bo szkoda im kasy.

DR
Pracownik
@Ja

Bon świąteczny dostaję pracownicy mający umowę o pracę i umowę zlecenie ale podpisaną przed 1 września czyli wszyscy sezonowi którzy zaczęli się pojawiać dopiero w połowie września nie dostaną. Od taki sprytny środkowy palec dla pracowników sezonowych.

Magazyn retro
Były pracownik
 Pytanie
@Ja

Obawiam się że pracownik sam powinien potrafić się zapytać co mu przysługuje i o pensje. Poza tym powinien znać prawo pracy. Proszę wybaczyć ale czy syn to kompletna pupa? Straszne niedorajda teraz. A podcięta się już sam? Sznurówki wiąże?

29
anonim
Inne

Naprawdę nie da się inaczej pracować, niż w biurze w Częstochowie albo Krakowie? Trochę mają teraz tych ofert (usunięte przez administratora) typu Senior SEO Specialist, Senior Web Analyst czy redaktor Geek, ale poddałbym tą sprawę miejsca (usunięte przez administratora) pod negocjacje, gdybym miał się zatrudniać. Bardzo chętnie poznam relacje ludzi, pracujących w tych rejonach firmy (pozycjonowanie). Jaki macie zespół i jak Wam tam jest?

1
Anonim
Pracownik
@anonim

Naprawdę. Tylko szefostwo może i ci co mają znajomości.

Klara
Kandydat
 Pytanie

Chciałbym się dowiedzieć nieco więcej o dziale graficznym, bo zamierzam tam aplikować. Jak atmosfera, zarobki?

Dobra rada
Były pracownik
 Pytanie
@Klara

A nie szkoda ci zdrowia? Są inne firmy które płacą o niebo lepiej. A i atmosfera o niebo lepsza. Zastanów się.

1
Nie pakuj się w to
Były pracownik
@Klara

Bardzo dużo pracy pod bardzo dużą presją czasu. Ciągły stres czy się ze wszystkim wyrobisz. Niskie zarobki poniżej stawek rynkowych, nieadekwatne do potrzebnych umiejętności i tempa pracy. Słaby system premiowania. Premia zależna od wyrobionych punktów za zrobione zadania. Przygotuj się, że zlecający będą traktować cię jak swojego (usunięte przez administratora) który musi zrobić wszystko na już. Team leader bez szacunku dla pracowników, nie doceniający ich, patrzący tylko na wyniki. Nie reagujący na uwagi i spostrzeżenia pracowników. Potrafiący ucinać premie za nic. W ciągu kilku miesięcy zespół zmniejszył się z ok. 16 osób do ok. 8. Wiele osób już miało dość, w tym wieloletni pracownicy. Osoby w zespole w porządku, ale atmosfera słaba przez całą otoczkę pracy. Każdy kto przychodził był w szoku ile tu jest pracy i jakie jest tempo. Praca mocno wyniszczająca psychicznie. Ta osoba wyżej o nicku "Pro" to prawdopodobnie team leader, który ma problem ze skompletowaniem zespołu. To jego styl pisania. Moja rada: nie pakuj się w to. Możesz sobie poczytać inne komentarze, jaka jest atmosfera w całej firmie i jak traktowani są pracownicy.

anonim
Inne
@Nie pakuj się w to

Można prosić o padnie widełek? Ciekawi mnie, co faktycznie oznacza tutaj stwierdzenie "niskie zarobki"? Poza tym, możesz rozjaśnić o co chodzi z tym systemem premiowania? O ocenianie jakich zadań tutaj chodzi? Kto to będzie weryfikował? I w jakiej wysokości to dodatkowe wynagrodzenie?

Nie pakuj się w to.
Były pracownik
@anonim

Widełki to najniższa krajowa, jak ci się uda wynegocjować to może kilkaset złotych więcej, na start ciężko o więcej. O podwyżki też ciężko. Każde zadanie wpisujesz w raport, podajesz rodzaj, ilość grafik itd., za to dostajesz punkty. Masz normę, którą musisz wyrobić w danym kwartale. Jak zrobisz mniej punktów niż norma, dostajesz mniej kasy z premii, jak więcej dostajesz trochę więcej. Samemu musisz się oceniać w skali od 0-10. 10 - to pełna premia, każda ocena niżej to mniej kasy z premii. Przełożony może ci obniżyć ocenę jak mu akurat tak będzie pasowało i wypłacić mniejszą premię, co się często zdarzało, tak samo może ci w ogóle tej premii nie wypłacić, co też się zdarzało. Kwota premii zależy, są tacy (o tych wiem) co mają kilkaset złotych i tacy 1000+. To niewiele patrząc na to, że podstawa pensji jest niska, a premia wypłacana raz na kwartał, a nawet jej możesz nie dostać. Przełożony na rozmowie będzie ci wciskał kit, że z premią zarobisz "tyle" miesięcznie, dzieląc premię na 3, ale o reszcie już nie wspomni. Jak nie musisz to naprawdę nie warto się pakować w to (usunięte przez administratora) są lepsze firmy dla grafików.

Hehe
Pracownik

Oczywiście nie wszyscy sami się zwolnili, przecież każdy w firmie wie, że robili cięcia kadrowe i podsuwali pracownikom wybór plan naprawczy czy rozwiązanie za porozumieniem stron. I tak uszczuplili wiele działów od IT, przez marketing, dział jakości itd... Za to dyrektorów jak grzybów po deszczu :D a w istotnych działach cięcia kadrowe, bo przecież można dołożyć ludziom pracy i nowych zadań spoza ich kompetencji:D

Szanuj się!
Były pracownik
@Klara

Jeżeli zaproponują 5000 netto to tak, w przeciwnym razie odrzuć ich propozycję.

Smog
Były pracownik
@Klara

Atmosfera w x-kom od wielu lat jest fatalna. To już nie ten x-kom co kilkanaście lat temu. Na szczęście na x-komie świat się nie kończy. Każda pracowita osoba bez problemu znajdzie pracę.

Byly pracownik
Były pracownik
@Klara

Ja tylko dodam, że każda osoba odchodząca z (usunięte przez administratora) zgłaszała na exit interview nieprawidłowości i niepokojące zachowania ze strony TL i nic z tym nie zostało zrobione.

Hehe
Pracownik
 Pytanie
@Szanuj się!

5 tys netto w x-kom? Tyle zarobią doradcy w salonach na ubezpieczeniach, ale nie graficy czy w marketingu

Pracodawca

@Byly pracownik

W każdej sytuacji, kiedy pracownicy zgłaszają nieprawidłowości lub niepokojące zachowania współpracowników, osoby z działu HR badają sytuację, żeby poznać szerszą perspektywę i reagują odpowiednimi działaniami. Nie zostawiamy takich zgłoszeń bez odpowiedzi.

x-komie dokąd zmierzasz
Były pracownik
@x-kom sp. z o.o.

Team Leader zespołu, którego nazwę właśnie ocenzurowaliście i o którym mowa, regularnie wypadał fatalnie w ankiecie "Ocena przełożonego", odchodzący z zespołu mówili co o nim sądzą na exit interview. Nic z tym nie zostało zrobione, a i sam TL nie miał zbyt wiele autorefleksji nad swoim zachowaniem. Przykre.

wow
Były pracownik
@x-kom sp. z o.o.

Zaskakujące bo kilkanaście osób zgłaszało nieprawidłowości, a nic się nie zmienia. Nie polecam pracy tam jako grafik.

Panek
Pracownik
@Byly pracownik

Skarg i żali na exit nikt nie bierze pod uwagę, szkoda tracić na to czasu, jest to odbierane jako robienie piany bo się odchodzi. A firma powinna z tego mega wnioski wyciągać, ale mają to gdzieś.

Nick
Pracownik
@Smog

To nie jest piknik. Masz z firmą kontrakt biznesowy. Jeśli liczysz na to, że potraktują Cię inaczej, bo długo pracujesz lub fajnie się dogadujesz z ludźmi to tak nie ma.

29
Nick
Pracownik
@x-kom sp. z o.o.

Jasne. Ciekawe kto jeszcze w to wierzy. Pracownicy, którzy zgłaszali nieprawidłowości już nie są pracownikami. (usunięte przez administratora)

Marcin
Użytkownicy czekają na odpowiedź 39 dni.
Były pracownik
 Pytanie

Ok, pracowałem w tej firmie przez 5 lat, od kolejnych 4 widzę co się dzieje tam z zewnątrz i stanowczo, stanowczo nie polecam. Ciśnienie na nierealistyczne targety sprzedażowe, wpychanie ubezpieczeń gdzie się da, sobotnie zmiany w galerii handlowej obsadzone przed DWOCH pracowników (przy sobotnim ruchu..) Moje odczucie jest takie że centrala sobie wymyśliła że jest mega duża zachodnią korporacja, jednakże słoma z januszowych butów wystaje, to w swoim rdzeniu wciąż jest rodzime przedsiębiorstwo. I tak, współprace, marketing, status i ogólne wrażenie X-kom robi świetne. Ale pod maską ludzie są wręcz upokorzeni i gnojeni. Najbardziej mi się podobało cięcie premii w tym samym czasie kiedy jeden z decydentów chwalił się nowym audi RS6 xd O, wspomniałem że kombinowali jak koń pod górę, zakładając jakąś firme-corke która wypłacała premie? Dajcie spokój. A. I praca po 12.5h dziennie przez 3,4,5 dni w tygodniu jest chora, zabija i wypala. Nigdy, przenigdy nie rozważacie pracy w tym "korpo" przedsiębiorstwo elo

Nikt
Pracownik

Firma o różnych standardach. Inne standardy obowiązują dyrektorów, inne menadżerów, a jeszcze inne szeregowych pracowników. Nas rozliczają co do minuty z odbić kartą na wejściu, w biurach wycofali pracę zdalną, ale pupile menadżerów i koordynatorów mogą pracować zdalnie (przykład pracownicy z salonu we Wrocławiu przechodzący do centrali), koordynatorzy mogą pracować całkowicie zdalnie i siedzieć w tym czasie z dziećmi w domu, a my jak bierzemy L4 to zaraz są domysły, że oszukujemy firmę.

Klarysa
Inne

Obowiązki dosyć szczegółowo rozpisali na Tech Support Administration Specialist a co ze stawką zarobków? Nie ma nic konkretnego o wynagrodzeniu, mam nadzieję, że tutaj zdobędę jakieś konkrety przynajmniej.

anonim
Inne
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Nick
Pracownik
 Pytanie

Ciężko powiedzieć. Może brak etyki pracy hr przeszkadza ludziom?

Holz
Inne
 Pytanie

Mam pytanie, jak wygląda obecnie praca na magazynie na Bojemskiego? Czy jeśli będzie otwarta rekrutacja tam to warto aplikować?

Magazynier
Pracownik
@Holz

Zależy o co pytasz. Ogólnie między styczniem, a październikiem pracy jest mniej także wszystko na spokojnie, od października do końca grudnia zamówień jest sporo i jest co robić. Co do zarobków szału nie ma. Na plus to, że na magazynie jest czysto, ciepło, na głowę nie leje się woda.

Holz
Kandydat
 Pytanie
@Magazynier

A mam pytanie, jeśli udałoby mi się załapać tam do pracy na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy to jaka byłaby szansa że pod koniec roku przedłużyliby mi umowe?

Magazynier
Pracownik
@Holz

Raczej zależy od Twoich wyników i zdolności dogadywania się z liderem. Jak będziesz pyskował i się obijał to raczej nie ma możliwości przedłużenia umowy.

20
anonim
Inne

w sieci pojawiła się oferta pracy na stanowisko brand manager. firma daje możliwość wyboru, jeśli chodzi o formę współpracy. która z nich jest bardziej korzystniejsza, patrząc na kwestie finansową? B2B czy UoP? :) poza tym, jak to jest z tym elastycznym czasem pracy? pracownik sam decyduje, w jakich godzinach chce pracować? :> rozjaśnijcie, jeśli coś wiecie na ten temat..

MateuszMag
Kandydat
 Pytanie

Hej, na chwilę obecną polecacie zatrudnić się w Lublinie jako doradca klienta w sklepie stacjonarnym? Zarobki to najniższa krajowa bez zmian?

anonim
Inne
 Pytanie

Spora lista obowiązków na portfolio managera w ofercie, a o stawkach coś wiadomo? Jeśli ktoś był na rozmowie i się dowiedział to bym prosił o informację, jak się przedstawia finansowo to wszystko z dodatkami łącznie. Nie tylko podstawa mnie interesuje tylko całość.

Docelowy
Kandydat
 Pytanie

Na jakie wynagrodzenie może liczyć osoba, która zajmuje się treścią produktową na stronie x-kom?

Nikt
Pracownik
@Docelowy

Marne, teraz jest trend, że szukają wolontariuszy wśród pracowników do takich rzeczy, a co dopiero zapłacić komuś z zewnątrz dobrze

Zaciekawiona
Inne
 Pytanie

W sieci pojawiło się sporo ogłoszeń do dzialu markektingu - co się tam stało, że tyle osób wymiotło? i jak w oógle praca w tym dziale? Może ktoś orientacyjnie da widełki zarobków

Michu
Inne
@Zaciekawiona

Zarobki słabe, warunki pracy dramatyczne, mega dużo stresu, przełożeni zainteresowali własnymi wynikami, nie polecam.

jabadaba
Kandydat
 Pytanie
@Michu

Możesz podać jakieś sensowne przykłady? Co się tam dzieje? Może spróbuję złożyć papiery.

30
Były pracownik
Były pracownik
@Zaciekawiona

Poczytaj inne komentarze. Zarobki niskie, poniżej stawek rynkowych.

Elo
Pracownik
@Zaciekawiona

Typowo po xkomowemu. Chcą jakość wykwalifikowanych pracowników, ale płacić jak stażystom mówię szczególnie o działach marketingu i IT, gdzie normalne firmy mocno stawiają na te działy. Tu zatrzymali się w czasach, gdy zatrudniali młodych ludzi bez doświadczenia i żerowali na ich lojalności. Nawet scrum masterów mają bez certyfikatów, tylko biorą jeleni z innych działów, którzy chcieli się wykazać, a zarobią mniej niż doradcy w salonach :D Do tego ostatnio pojawiły się bezpłatne staże dla chwały x-komu :D

Pracownik x - kom Lublin
Były pracownik

x kom Lublin, Kierownik dramat - koleś wybrany chyba przypadkiem bez żadnych kompetencji miękkich, rekrutuje pracowników żeby zrobić z nich swoich pionków a jeśli za bardzo się zakolegują z resztą załogi czyli ( z tymi złymi pracownikami którzy byli tam przed nim) i nie donoszą na nich, odrazu robi problemy i mimo dobrych wyników nie przedłuża umowy, rozmowy z tym ze jego mościem są bardzo nieprzyjemne, pracownik jest zastraszany i padają groźby. Zastępca kierownika który został awansowany z Handlowca jest spoko aczkowiek widzę że ma niewiele do gadania, Pan kierownik jakieś problemy może do przepracowania ma z własnym ego, polecam terapie, w ogóle śmieszna sytuacja bo postanowiłem się zwolnić w momencie kiedy w salonie było 17 stopni a kierownik nie naprawił klimatyzacji, która miała grzać tam powietrze w zimie bo salon znajduje się przy wejściu do galerii, a Pan kierownik nie pozwolił mi założyć bluzy i powiedział że albo siedzę i marznę w krótkim rękawku albo na zaplecze i za kare mam coś robić :) sami oceńcie. Ogólnie gdyby nie on to atmosfera była super, chłopaki pracują i pomagają wdrożyć się nowemu pracownikowi i są mega pomocni. Zastępca jest też spoko. Kierownik nazywa się Artur jak by ktoś pytał. Po zmianie kierownika można śmiało składać CV.

Elo
Pracownik
@Pracownik x - kom Lublin

To nie kierownik jest problemem, a koordynatorzy. U nas w salonie też było zimno i kierownik pytał o zgodę to koordynator się nie zgodził. Przez jakiś czas mimo tego zakładaliśmy bluzy, ale potem zaczęli nas szpiegować na monitoringu i wytykać każdy najmniejszy błąd.

Zostaw merytoryczną opinię o x-kom sp. z o.o. - Częstochowa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w x-kom sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy x-kom sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 183.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w x-kom sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 125, z czego 8 to opinie pozytywne, 88 to opinie negatywne, a 29 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy x-kom sp. z o.o.?

    Kandydaci do pracy w x-kom sp. z o.o. napisali 20 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

x-kom sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii