Wywiady Meble.Pl S.A.
![zdjęcia autora wywiadu](http://www.gowork.pl/media/cache/user_interview/uploads/user_interview/2/8/9/2893939000a10cdb9e0d05510609a301.png)
Wywiad udzielony przez użytkownika Jarosław Czarnik
Firma - Prezes Zarządu
Czym zajmuje się Państwa firma?
Meble.pl S.A. jest firmą, która istnieje i nieustannie rozwija się od ponad 16 lat. Zdobywając wieloletnie doświadczenie, staliśmy się liderem w branży meblarskiej. Obecnie jesteśmy jedyną firmą, która zapewnia internetową sprzedaż ponad 50 tysięcy produktów, takich jak: meble znanych marek, elementy wyposażenia wnętrz, akcesoria meblowe oraz meble na wymiar. Świadczymy również usługi stolarskie. Wszystkie nasze usługi, w tym meble na wymiar, wykonujemy w naszej w pełni zautomatyzowanej fabryce w Rzeszowie. To właśnie w naszym sklepie każdy fan DIY oraz stolarz znajdą niezbędne surowce takie jak: sklejki, płyty meblowe, płyty OSB, HDF, MDF, laminaty, obrzeża wraz z profesjonalnymi usługami rozkroju płyt, CNC, wiercenia, czy oklejania. Wszystko to jest dostępne w sprzedaży online.
Jak wyglądały początki Państwa firmy?
Nieodłącznym elementem historii Meble.pl jest firma Czarnik, która działała od lat 90-tych w branży tartacznej oraz drzewnej. W 2004 roku staliśmy się właścicielem domeny meble.pl, gdzie powstał serwis reklamowy, na którym właściciele firm meblowych prezentowali swoją ofertę. W 2008 roku - wraz z pojawieniem się inwestora - została wyodrębniona zorganizowana część przedsiębiorstwa i powstała spółka Meble.pl. Wraz z rozwojem rynku e-commerce i jego rosnącą popularnością, w 2015 roku podjęliśmy decyzję o zmianie dotychczasowego modelu biznesowego i uruchomieniu własnego e-commerce. Efektem tego było powstanie sklepu internetowego meble.pl - w miejsce ówczesnego serwisu reklamowego. Istotnym elementem e-sklepu, który stanowczo wyróżniał się na tle konkurencji, był unikalny konfigurator mebli na wymiar. Został on opracowany przez programistów i konstruktorów mebli tak, aby wyróżniać się łatwą i intuicyjną obsługą. Konfigurator online został doceniony przez stolarzy, którzy dzięki niemu mogli szybko i sprawnie zamawiać elementy do wyrobu mebli, tym samym oszczędzając czas i minimalizując straty materiału. Kolejnym etapem rozwoju naszych usług, było dostosowanie konfiguratora do potrzeb klienta indywidualnego, co okazało się strategicznym strzałem w dziesiątkę.
Co wyróżnia Państwa firmę na tle konkurencji?
Naszym celem jest budowanie marki, która w znaczący sposób wyróżni się na tle marek konkurencyjnych. Z tej racji od samego początku, na każdej płaszczyźnie, stawiamy na szeroko rozumianą innowacyjność - zaczynając od samej oferty produktowej, poprzez produkcję, na obsłudze klienta kończąc. Nasz sklep online - oprócz mebli gotowych, czy elementów wyposażenia wnętrz oraz akcesoriów meblowych - oferuje meble na wymiar. Nasza linia produkcyjna jest w całości zautomatyzowana. Pomiędzy zamówieniem klienta a rozpoczęciem produkcji mebli na wymiar nie ma żadnej ingerencji człowieka. Takie podejście do produkcji mebli pozwala nam na dostarczanie mebli na wymiar w rekordowo krótkim czasie. Jesteśmy w stanie doręczyć je do domu naszego klienta nawet w 7 dni od momentu złożenia zamówienia, co daje nam ogromną przewagę na rynku usług stolarskich i mebli na wymiar.
Gdzie znajduje się główny oddział Państwa firmy?
Główna siedziba naszej firmy znajduje się w Rzeszowie. Tam zlokalizowane są nasze biura i dział produkcji. Dodatkowo posiadamy oddziały w Warszawie, Krakowie i Kielcach.
Jak wygląda struktura Państwa firmy?
W sumie nasza firma zatrudnia około 190 pracowników w dziale administracji i dziale produkcji. Mamy wysoko rozwinięty dział IT, który od lat tworzy naszą platformę e-commerce. Ważnym elementem struktury naszej firmy jest dział konstrukcyjny, który czuwa nad poprawnością zamówień, tworzy nowe bryły mebli na wymiar oraz koordynuje duże zamówienia indywidualne i kontrakty. Dział marketingu i dział produktu dbają zaś o wizerunek firmy i produktów, które sprzedajemy. Mocno rozbudowany w naszej firmie jest również dział sprzedaży i reklamacji, ponieważ zależy nam na wysokim poziomie obsługi przed- i posprzedażowej klienta. Dział finansowo-księgowy i kadry są odpowiedzialne za kwestie finansowe. Pracownicy produkcji i magazynu dbają o to, aby świadczone przez nas usługi, były na jak najwyższym poziomie. Wszystkie działy ściśle współpracują z zarządem spółki, który wyznacza nowe cele strategiczne i kierunek rozwoju firmy.
Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?
Wyborem i rekrutacją nowych pracowników zajmują się managerowie działów. Taki system sprawdza się u nas idealnie. To właśnie te osoby znają najlepiej specyfikę naszej firmy i potrafią wybrać spośród kandydatów pracowników o odpowiednich kwalifikacjach.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
Pierwszy dzień w pracy to istotny moment - zarówno dla nowego pracownika, jak i pracodawcy. Po dopełnieniu wszelkich formalności, kierownik działu oprowadza nowego pracownika po firmie oraz przeprowadza szkolenie stanowiskowe. Przekazuje także informacje o zasadach panujących w firmie oraz o tym, jak korzystać ze sprzętów firmowych. Po wstępnym wprowadzeniu, nowemu pracownikowi przydzielony zostaje opiekun z dłuższym stażem, który czuwa nad nim i służy mu pomocą. Dokładamy wszelkich starań, aby nowo zatrudniona osoba w miarę szybko się zaadaptowała i usamodzielniła w wykonywaniu zleconych zadań.
W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?
Staramy się, aby pracownicy brali udział w szkoleniach produktowych, które pomagają lepiej poznać naszą ofertę. Często takie szkolenia czy targi organizowane są przez producentów wyrobów, które mamy w ofercie. Wybrani pracownicy mają również możliwość zwiedzania fabryk producentów oraz zrozumienia całego procesu produkcyjnego np. powstawania płyt, czy akcesoriów meblowych. Takie wyjazdy szkoleniowe to dla naszych pracowników ogromny zastrzyk wiedzy o produkcie. Raz na jakiś czas organizujemy spotkania lub wyjazdy integracyjne, z których zostaje masa wspomnień, co przyczynia się do tworzenia dobrej atmosfery pracy.
Jakie macie Państwo plany rozwojowe?
Za nami bardzo intensywny rok - rozpoczęliśmy współpracę z firmą Sfmeble. Ten krok przyczynił się do poszerzenia naszej oferty i zwiększenia naszej konkurencyjności na rynku. Zakończyliśmy właśnie proces wdrożenia naszego konfiguratora mebli na wymiar do sieci Leroy Merlin. Od czerwca nasze meble na wymiar są dostępne w sklepach Leroy Merlin. Klienci sieci z pomocą konsultantów będą mogli zaprojektować w naszym konfiguratorze meble idealnie dopasowane do ich wnętrza. Podejmujemy również kroki związane z ekspansją zagraniczną. W najbliższym czasie planujemy rozpocząć działalność w kilku krajach europejskich, oferując klientom meble na wymiar. Jeżeli chodzi o rynek polski, to dalej będziemy poszerzać naszą ofertę produktową i wprowadzać nowe funkcje do konfiguratora.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę