Wywiady Jan-Dar Sp. Z o.o.
Wywiad udzielony przez użytkownika Monika
Pracownik firmy - Koordynator Regionu Sprzedaży
Od jak dawna pracuje Pani w tej firmie? Czy Pani stanowisko zmieniło się na przestrzeni lat?
W firmie pracuję prawie 3 lata. Na początku pracowałam na stanowisku ekspedientki, a niespełna rok później awansowałam na kierownika. Ucieszyłam się, że firma doceniła moje starania, ponieważ bardzo ciężko pracowałam na swój awans.
Obecnie nadal pełni Pani rolę kierownika?
Niedawno otrzymałam propozycję objęcia stanowiska managera. Bardzo mnie to zaskoczyło, ale też ucieszyłam się, że pracodawca we mnie wierzy i daje mi możliwość rozwijania kariery zawodowej na stanowisku wyższym niż dotychczas. Mogę więc już oficjalnie powiedzieć, że drogą awansu wewnątrz firmy przeszłam drogę od ekspedientki do managera.
Na czym obecnie polega Pani praca?
Dopiero zaczynam swoją pracę na stanowisku managera i trudno mi opisać szczegółowo, jak będzie ona wyglądała. Chętnie opowiem natomiast o tym, czym charakteryzuje się praca na stanowisku kierownika.
Czym zajmowała się Pani jako kierownik?
Osoba obejmująca stanowisko kierownika organizuje pracę pozostałych pracowników. Odpowiada za szkolenie nowo zatrudnionych osób, prowadzi miesięczne grafiki pracy, planuje urlopy i składa zamówienia pilnując, aby niezbędne dostawy pojawiały się na czas. W naszej firmie zamówienia są planowane na każdy dzień tygodnia – obecnie prowadzimy 60 sklepów firmowych i otwieramy kolejne punkty, dlatego terminowość dostaw jest dla nas bardzo ważna. Kierownik, wraz z dodatkową osobą, raz w miesiącu przeprowadza inwentaryzację. Zwykle odbywa się ona ostatniego dnia każdego miesiąca. Zadaniem kierownika jest także dopilnowanie, aby system HACCP został prawidłowo wypełniony każdego dnia, a badania lekarskie pracowników były aktualne. Gdy zbliża się odpowiedni termin, kierownik dba o odnowienie niezbędnych badań.
Jakie jeszcze obowiązki leżą w kompetencjach kierownika?
Jako kierownik, dbałam również o sprzedać. Mam tu na myśli minimalizowanie liczby zwrotów. To ważne, aby cała załoga wiedziała, jak dbać o zatowarowanie i ograniczać ilość marnowanego towaru. Każdy z nas, zaczynając zmianę, stara się, aby klienci mogli cieszyć się możliwością wyboru spośród szerokiej gamy produktów, ale jednocześnie zależy nam, aby jak najmniej towaru zmarnowało się. Z tego powodu organizujemy przeceny i rabaty, a polityka firmy pozwala na sprzedawanie towaru w niższych cenach, by ograniczyć ilość wyrzucanych produktów.
Jakie cechy wyróżniają dobrego kierownika?
Kierownik wie, jak rozwiązywać ewentualne konflikty, jakie mogą pojawić się niekiedy w każdym miejscu pracy. Nadzoruje i kontroluje, ale też pracuje z pozostałymi członkami załogi sklepu – potrafi prowadzić sklep i zarządzać ludźmi. Kierownik musi też szybko analizować i oceniać różne sytuacje, a następnie odpowiednio reagować. Powinien też mieć wysokie kompetencje w kwestii obsługi klienta oraz wiedzieć, jak załagodzić nieprzyjemne sytuacje.
Co ceniła Pani najbardziej w pracy na stanowisku kierownika?
Przede wszystkim pracę z ludźmi, z którymi współtworzymy zespół. Czułam, że mam szansę realizacji planu, którego celem był rozwój pracownika i awans. Kierownik ma możliwość wdrożenia swoich pomysł, ustala priorytety i deleguje zadania. To właśnie on odpowiada za przekazywanie zadań służbowych i tłumaczenie, w jaki sposób pracownik może sprostać tym zadaniom, aby realizować cele i oczekiwania firmy.
Czy kierownik może liczyć na wsparcie ze strony przełożonych?
Tak, przełożeni są bardzo pomocni. Podczas mojej pracy na stanowisku kierownika, nie zdarzyło się, aby ktokolwiek z przełożonych odmówił mi wsparcia lub nie pomógł, gdy czegoś nie rozumiałam czy nie mogłam sobie z czymś poradzić. Możemy liczyć na współpracę również w ramach zespołu sklepu i pomiędzy sklepami. Zdarza się często, że ktoś zachoruje lub pojawia się nagła, pilna sprawa prywatna – wtedy wzajemnie się wspieramy i możemy liczyć na wsparcie ze strony pracowników innych sklepów. Wymieniamy się też towarami w razie potrzeby. Nieważne, czy chodzi o sprawy osobiste, czy zawodowe, jesteśmy wobec siebie pomocni.
Czy ma Pani jakąś radę dla osób, które również chciałby rozwijać się na swojej zawodowej drodze i awansować?
Na pewno mogę powiedzieć, że nie warto się szybko poddawać. Każdemu zdarzają się trudniejsze chwile. Bywa, że na przykład zostajemy sami w sklepie, bo pozostałe osoby nie mogą przyjść do pracy – w takich momentach nie można z góry zakładać, że nic nie da się zrobić. Zamiast myśleć, że nie damy rady, lepiej jest dobrze zorganizować sobie pracę i czas – gwarantuję, że można sobie poradzić ze wszystkim. Warto słuchać i czytać instrukcje, aby się rozwijać i móc awansować. Sama ciągle uczę się czegoś nowego. Czasem żeby coś osiągnąć, trzeba włożyć w to dużo poświęcenia. Nie żałuję, że ciężko pracowałam, bo dzięki temu jestem teraz tu, gdzie jestem. Warto zaryzykować i iść dalej – inaczej nigdy nie dowiemy się, dokąd możemy dotrzeć w swojej zawodowej drodze. Głowa do góry!
Wywiad udzielony przez użytkownika Weronika Topolewska-Skrzypek
Pracownik firmy - Koordynator ds. inwestycji i marketingu
Czym zajmuje się Państwa firma?
Nasza firma to sieć sklepów piekarniczych, w których wypiek odbywa się na miejscu. Wypiekamy ze świeżego ciasta, nigdy z mrożonego, i to wyróżnia naszą sieć pośród innych marek w dyskontach. Sklepy Grochola Prawdziwy Chleb. można odwiedzić głównie w województwach kujawsko – pomorskim i wielkopolskim, gdzie liczba naszych punktów sięga obecnie aż 60. lokalizacji. Podkreślamy, że jest to aktualna liczba, ponieważ nasza spółka rośnie w siłę i planujemy dalszą ekspansję na rynku.
Czy Państwa firma zajmuje się nie tylko wypiekiem, ale także produkcją oferowanych wyrobów?
Piekarnia Grochola Prawdziwy Chleb. to nie tylko sklepy, ale również zakład produkcyjny czuwający nad jakością naszych wyrobów, które każdej nocy są dostarczane do sklepów firmowych przez naszych niezastąpionych kierowców. Motto naszej spółki to: „Tradycyjny wypiek oraz pielęgnowanie zakwasu piekarskiego sprawia, że nasze chleby są nie tylko smaczne, ale i niezwykle długo pozostają świeże”.
Jak wyglądały początki firmy?
Założycielem firmy JAN-DAR Sp. z o.o., a co za tym idzie marki Grochola Prawdziwy Chleb., jest Dariusz Grochola, który już w wieku sześciu lat, będąc na wycieczce szkolnej, zafascynował się zawodem piekarza. Od tamtego czasu podążał za swoimi marzeniami i dziś może pochwalić się prężnie działającym zakładem produkcyjnym z siecią dedykowanych sklepów.
Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?
Cieszy nas, że branża piekarnicza zmierza w dobrym kierunku. W naszym rozumieniu wspomniany dobry kierunek to jakość, tradycja i prawdziwy wypiek, czyli wypiek ze świeżego ciasta - nigdy z mrożonego. Widzimy działania naszego otoczenia i cieszymy się, że coraz więcej piekarni działa podobnie do nas. Chcemy oferować Klientom to, co sami chcielibyśmy jeść.
Jak wygląda struktura Państwa firmy?
Najwięcej pracowników zatrudniamy na stanowiskach związanych z obsługą Klienta. Struktura w przypadku sklepów firmowych Grochola Prawdziwy Chleb. przebiega według następujących stanowisk: ekspedient, kierownik sklepu, manager, dyrektor sprzedaży. W sklepach firmowych pracownicy zatrudniani są bezpośrednio poprzez managera. W każdej strukturze przewidujemy możliwość awansu, dzięki czemu z ekspedientki można się stać kierownikiem sklepu, a w późniejszym czasie nawet managerem. Inaczej wygląda sytuacja w zakładzie produkcyjnym, w którym zatrudniamy na stanowiskach piekarza, pomocnika piekarza, cukiernika, czy magazyniera. Za zatrudnianie pracowników jest odpowiedzialny główny technolog, a nad ciągłością produkcji czuwają główny technolog i nasi pracownicy biurowi, którzy trzymają rękę na pulsie w kwestii spraw związanych z planowaniem produkcji i dostępności towarów. Nasze biuro to nie tylko planowanie produkcji, ale i dział kadr, rozliczeń oraz marketingu i inwestycji.
Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?
W związku z prężnym rozwojem firmy i otwieraniem kolejnych sklepów firmowych, najwięcej ogłoszeń o pracę wystawimy na stanowiska: ekspedient/-tka oraz kierownik sklepu.
Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?
Na stanowiska związane ze sprzedażą i bezpośrednią obsługą klienta, rekrutacje przeprowadza manager. Etapy rekrutacji są bardzo proste: otrzymujemy CV, kontaktujemy się telefonicznie z kandydatem i umawiamy się na rozmowę. W przypadku kandydatów na stanowiska związane ze sprzedażą, najbardziej doceniamy komunikatywność i zaangażowanie w powierzone obowiązki - całej reszty możemy nowo zatrudnionego pracownika nauczyć.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
Każdy pracownik sklepu przechodzi wieloetapowe (co najmniej dwutygodniowe) szkolenie stanowiskowe ukończone certyfikatem. Szkolenie polega na: nauce obsługi pieca piekarniczego, prawidłowym przygotowaniu do wypieku oraz szykowania kanapek, a także nauce obsługi POSa, kasy fiskalnej oraz rozliczeń i zamówień dla sklepu.
W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?
Każdy pracownik może liczyć na wsparcie przełożonego na każdym etapie swojej pracy. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, pracownicy - zanim podejmą samodzielną zmianę - są przygotowywani poprzez wieloetapowe szkolenie stanowiskowe. Pracownicy sklepów, poza wynagrodzeniem podstawowym, otrzymują premię uzależnioną od wyników sprzedaży.
Jakie macie Państwo plany rozwojowe?
W najbliższym czasie zamierzamy otworzyć kolejne sklepy firmowe na terenie województwa kujawsko – pomorskiego oraz wielkopolskiego, co będzie wiązało się ze wzmożoną rekrutacją na stanowiska powiązane z obsługą klienta.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę