Done Deliveries Sp. z o.o.

3.3 Dodaj merytoryczną opinię

Aktualności

Pracodawca

 Aktualność

Cześć!

Cieszymy się, że odwiedzasz nasz profil. Liczymy, że poniżej znajdziesz satysfakcjonujące odpowiedzi na swoje pytania! W DONE! dbamy o otwartą komunikację i cenimy wszystkie merytoryczne opinie, które pomagają nam stawać się coraz lepszym miejscem pracy. Jeżeli zamierzasz dzielić się swoją opinią – zarówno dla nas jak i dla potencjalnych kandydatów - warto wskazać tzw. obszary do poprawy oraz to, co powinniśmy jako firma kontynuować. Liczymy na szczerość, obiektywność i kulturę słowa!

Jeśli jesteś zainteresowany pracą w naszej firmie lub chcesz o czymś porozmawiać, pamiętaj, że nasze drzwi są zawsze otwarte. Spotkaj się z nami lub zadzwoń. Z chęcią odpowiemy na Twoje pytania! Znajdziesz nas pod adresem: hr@donedeliveries.com lub tel.: 730 570 805  

Zauważyliśmy pewne, najczęściej pojawiające się wątki w postach, do których postanowiliśmy się ustosunkować poniżej. Mamy nadzieję, że pomogą Ci one uzyskać pełny i obiektywny obraz naszej firmy. 

 

Kiedyś to było…

Zdarza się nam słyszeć, lub czytać opinie, że “kiedyś to było...”. Rzeczywiście sami kiedyś prywatnie korzystaliśmy z Naszej Klasy oraz Nokii, jednak zależy nam na tym, aby się rozwijać i podążać za światowymi trendami.

Ostatnie 8 lat to ewolucja firmy od 3-ch do 140 pracowników. W tym czasie przechodziliśmy przez różne fazy organizacji firmy. Kiedyś wszyscy siedzieliśmy obok siebie w jednym biurze 30m2, dzisiaj zajmujemy 3 piętra, 1200m2. Kiedyś wszyscy robili wszystko, dzisiaj to 18 różnych działów i 27 zespołów. Kiedyś mogliśmy dogrywać sprawy pomiędzy sobą nieformalnie, dzisiaj potrzebujemy uporządkowania i zasad. Kiedyś mogliśmy wszystko zapamiętać, dzisiaj potrzebujemy dokumentować to w raportach i Excelach. Kiedyś uczyliśmy się sami od siebie i na błędach, dzisiaj uczymy się od najlepszych firm doradczych i mamy wypracowane tzw. best practies. Kiedyś pracowaliśmy na darmowym Open Office, dzisiaj korzystamy z autorskich narzędzi które  „developuje”  nasz zespół R&D (narzędzia nie są jeszcze idealne, ale będą).

Czy wszystko robimy lepiej niż kiedyś? Nie. Popełniamy mnóstwo błędów. Czasami coś zaczynamy i nie kończymy. Niektóre pomysły się nawarstwiają. Czasami standard, który wypracowaliśmy jest gorszy niż byłaby spontaniczna reakcja. Czasami nowa zmiana po prostu się nie przyjmuje.

Jednak wierzymy, że kilka rzeczy robimy dobrze. Brytyjski Financial Times nas wyróżnił wśród 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie (3x z rzędu). Puls Biznesu uznał nas za 12-tą najszybciej rozwijającą się firmę w Polsce oraz 2-gą w Małopolsce. Natomiast Dziennik Gazeta Prawna w swoim corocznym rankingu firm TSL plasuje nas w pierwszej 5-tce najszybciej rosnących w branży. Nasz wskaźnik NPS badania satysfakcji klientów i przewoźników to odpowiednio 35 i 58 punktów, czyli wynik, o jaki ubiegają się najwięksi gracze naszej branży.

Mamy świadomość, że taka droga nie jest dla wszystkich i z pokorą przyjmujemy fakt, że niektóre osoby w tęsknocie za “kiedyś to było” wybierają inne miejsce pracy. Każda faza wzrostu organizacji ma swoje uroki i minusy. Jedno jest pewne – jesteśmy i będziemy w ciągłej zmianie. Paradoksalnie, ta ciągła zmiana zapewnia nam stabilizację. Perspektywa dalszego rozwoju daje nam spokój i możliwość zagwarantowania całemu zespołowi bezpieczeństwa oraz uczestniczenia w ekscytującej przygodzie!

 

Kadra zarządzająca 

Powiększający się zespół wymaga także nowych menedżerów. Czasami pochodzą oni z awansów wewnętrznych, czasami dołączają do nas z zewnątrz. DONE! oferuje im duży wpływ na kreowanie kierunku rozwoju firmy i przestrzeń do działania, co sprawia, że złożoność zadań i dynamika pracy jest wysoka. Są menedżerowie, którzy  uwielbiają pracę w takiej przestrzeni, ale mamy świadomość, że wdrożenie w tego typu środowisko może trwać dłużej niż w dużym, ustrukturyzowanym przedsiębiorstwie. Zatem, bądźmy dla siebie wyrozumiali, obdarzajmy się cierpliwością i zaufaniem, szczególnie w tych pierwszych miesiącach pracy.   Zależy nam na tym, żeby zespół menedżerski był wsparciem dla całego zespołu, rozwiązywał problemy, rozwijał i inspirował swoich podopiecznych. Wierzymy, że jesteśmy bardzo blisko tego celu.


Słuchanie opinii pracowników 

Pomysły naszych pracowników są dla nas niezwykle ważne. Czy bierzemy pod uwagę? – Tak. Czy wszystkie przekładają się na realne zmiany? – Nie. Jesteśmy już firmą na tyle dużą, że musimy godzić interesy wielu stron. Najlepsze i najbardziej dopasowane do strategii pomysły naszego zespołu wdrażamy z wielką satysfakcją!

Jak zbieramy opinie naszych pracowników? Dla projektów IT używamy kanałów gitlab i skype i są one obsługiwane w czasie rzeczywistym. Jeśli ktoś ma pomysł niezwiązany z konkretnym projektem, może go zgłosić za pomocą specjalnie do tego stworzonej skrzynki IDEABOX.  Opinię pracowników badamy w cyklicznej ankiecie PULS, a następnie wnikliwie analizujemy wyniki i komentarze. Po praktycznie każdym szkoleniu i większym spotkaniu pytamy o opinię i usprawnienia na przyszłość.

 

Umowy lojalnościowe 

Bardzo ciężko pracujemy na zbudowanie relacji z klientami, które gwarantują naszemu zespołowi stabilizację i pewność pracy. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie odpowiednie kompetencje naszych pracowników. Większość z nich nie miała wcześniej do czynienia z branżą TSL – uczymy więc zawodu od zera. Inwestujemy potężne pieniądze w R&D i tworzenie narzędzi IT. Ochrona tego know-how gwarantuje  bezpieczeństwo zatrudnienia i rozwoju dla całej naszej załogi. Stąd nasza decyzja o zawieraniu umów o zakazie konkurencji w trakcie i rok po zakończeniu współpracy z DONE!, w zamian za wynagrodzenie odszkodowawcze.  Szczegóły umowy są precyzyjnie tłumaczone przed zatrudnieniem, nie mamy bowiem nic do ukrycia, ani nie wstydzimy się tego, że korzystamy z prawa do ochrony naszej własności intelektualnej.

Ku naszemu zaskoczeniu, są wśród byłych pracowników osoby, które mimo podpisanej umowy i pobieranego odszkodowania decydują się na współpracę z konkurencją i naszymi klientami. Jest to działanie na szkodę całego zespołu DONE! oraz po prostu łamanie prawa. Stąd, po kilku próbach nawoływania do zaprzestania tych incydentów, zdecydowaliśmy się ostatecznie oddać sprawę w ręce Sądu.  

Naszych obecnych i przyszłych pracowników zapewniamy, że umowy, które zawieramy są zgodne z prawem i w przypadku jakichkolwiek wątpliwości w ich interpretacji nasz dział prawny służy pomocą - compliance@donedeliveries.com 

Done Deliveries Sp. z o.o.