Procontent Sp. z o.o.

2.7 Udziel wywiadu o firmie
opinie o firmach | GoWork.plznak

Twój głos ma znaczenie,

podziel się swoją historią!

Chcę opowiedzieć o firmie

Wywiady Procontent Sp. z o.o.

Miniaturka
Paulina Keler
Office Manager Procontent Sp. z o.o.
Procontent działa na rynku PR od blisko 10 lat jak wyglądały początki firmy? Zaczynaliśmy od 3 osobowego start-up'u. Dziś nasz zespół liczy kilkunastu specjalistów PR. Nasza agencja należy do międzynarodowej sieci i stowarzyszeń branżowych. Jest również członkiem Związku Firm Public Relations. W rankingu agencji PR opublikowanym przez Press znajdujemy się w pierwszej 30-tce największych firm PR w Polsce. Mamy również wielu klientów, którzy są z nami prawie od samego początku istnienia firmy. Naszą najsilniejszą stroną są kampanie edukacyjne i PR dla branży medycznej. Często realizujemy także projekty z obszaru PR-u korporacyjnego oraz projekty public affairs. Na swoim koncie mamy wiele nagród zarówno w polskich, jak i zagranicznych konkursach. Zdobyliśmy Złote Spinacze, Effie, Stevie Awards, Magellan Awards czy Spotlight Awards. Jakim pracodawcą jest Procontent? Z pewnością Procontent jest stabilnym pracodawcą, który daje możliwość dobrego połączenia pracy z życiem prywatnym. Po godzinach jest czas na odłączenie się od spraw służbowych i realizację pasji oraz własnego hobby. Firma daje również możliwość podnoszenia kwalifikacji w zakresie umiejętności public relations oraz social mediowych. Stawiamy na kreatywne kampanie wykorzystujące nowe technologie, Internet rzeczy oraz ciekawe eventy. Cały czas poszerzamy swój know-how poprzez uczestnictwo w międzynarodowych konferencjach PR oraz sędziując w polskich i zagranicznych konkursach branżowych.

Procontent działa na rynku PR od blisko 10 lat jak wyglądały początki firmy?

Zaczynaliśmy od 3 osobowego start-up'u. Dziś nasz zespół liczy kilkunastu specjalistów PR. Nasza agencja należy do międzynarodowej sieci i stowarzyszeń branżowych. Jest również członkiem Związku Firm Public Relations. W rankingu agencji PR opublikowanym przez Press znajdujemy się w pierwszej 30-tce największych firm PR w Polsce. Mamy również wielu klientów, którzy są z nami prawie od samego początku istnienia firmy. Naszą najsilniejszą stroną są kampanie edukacyjne i PR dla branży medycznej. Często realizujemy także projekty z obszaru PR-u korporacyjnego oraz projekty public affairs.

Na swoim koncie mamy wiele nagród zarówno w polskich, jak i zagranicznych konkursach. Zdobyliśmy Złote Spinacze, Effie, Stevie Awards, Magellan Awards czy Spotlight Awards.

 

   

Jakim pracodawcą jest Procontent?

Z pewnością Procontent jest stabilnym pracodawcą, który daje możliwość dobrego połączenia pracy z życiem prywatnym. Po godzinach jest czas na odłączenie się od spraw służbowych i realizację pasji oraz własnego hobby. Firma daje również możliwość podnoszenia kwalifikacji w zakresie umiejętności public relations oraz social mediowych.

Stawiamy na kreatywne kampanie wykorzystujące nowe technologie, Internet rzeczy oraz ciekawe eventy. Cały czas poszerzamy swój know-how poprzez uczestnictwo w międzynarodowych konferencjach PR oraz sędziując w polskich i zagranicznych konkursach branżowych.

Jakie benefity oferuje Procontent?

Pracownicy Procontent mają dostęp do prywatnej opieki medycznej. Przyznajemy również okresowe premie. Organizujemy wyjazdy integracyjne połączone ze szkoleniami z zakresu rozwoju kompetencji komunikacyjnych i rozwoju osobistego.

Cenimy rozwój naszych pracowników, dlatego też dofinansowujemy nauczanie. Nasza firma organizuje również spotkania edukacyjne nt. public relations z cyklu PR-ranki, podczas których eksperci z branży mówią o swoich doświadczeniach i prezentują najlepsze praktyki.

 

 

Jak bardzo zmieniła się branża PR na przestrzeni ostatnich 10 lat oraz Państwa firma?

Dziś więcej pracujemy z nowymi technologiami i kanałami społecznościowymi oraz influencerami. Nasi pracownicy na co dzień korzystają z monitoringu nie tylko mediów, ale również mediów społecznościowych.

Spory nacisk kładziemy na systemy CRM umożliwiające współdzielenie pracy w zespołach, zautomatyzowany kontakt z mediami oraz raportowanie projektów i kampanii.

Jak wygląda proces rekrutacji do Procontent?

Poziom złożoności procesu rekrutacji zależy od stanowiska. Zazwyczaj rozpoczyna go publikacja oferty na portalach takich jak: pracuj.pl oraz branżowych grupach społecznościowych. Następnie analizowane są nadesłane CV i wybrani kandydaci są zapraszani na spotkanie. Pierwszym etapem jest rozmowa rekrutacyjna z managerem zespołu, do którego kandydat aplikuje. W ostatnim etapie kandydaci mają do zrealizowania zadania testowe polegające np. na napisaniu informacji prasowej.

Jak można dowiedzieć się więcej o firmie Procontent?

Wszelkie informacje o Procontent dostępne są na naszej stronie. W agencji organizujemy również Dni Otwarte. podczas których można poznać pracę piarowca od kuchni. Zobaczyć jak wygląda nasz dzień pracy, kontakt z mediami, przygotowanie materiałów oraz posłuchać o tym jakie cechy i umiejętności powinien mieć początkujący piarowiec.

Z pracownikami firmy można również porozmawiać podczas spotkań z cyklu PR-ranki, na które zapraszamy również studentów i absolwentów kierunków związanych z dziennikarstwem, komunikacją i PR.

Bardzo istotne jest dla nas to, aby kandydaci dostrzegali nie tylko te aspekty pracy piarowej, które wiązą się z kampaniami typu lifestyle, czyli pracę z celebrytami, kreację i materiały graficzne oraz wideo, ale również rozumieli strategiczną i doradczą rolę PR-u, jako partnera organizacji w budowaniu relacji z otoczeniem.

Na co zwracają Państwo uwagę chcąc przyjąć kogoś do swojego zespołu?

Oprócz wymogów stanowiskowych i wykształcenia dużą wagę przywiązujemy do kompetencji, które mają wyróżniać pracowników firmy. Cenimy sobie dokładność i dobrą organizację pracy oraz dbałość o jakość.

Od naszych pracowników oczekujemy inicjatywy, odpowiedzialności i samodzielności. Szukamy osób, które mają pozytywną energię i chęć do działania, a dodatkowo będą wystarczająco ambitne, aby stale doskonalić się i realizować indywidualne cele zawodowe.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukujecie pracowników?

Ze względu na rozwój nowych projektów najczęściej poszukujemy specjalistów PR z doświadczeniem w branży medycznej. Mamy też sporo rekrutacji związanych z rynkiem cyfrowym oraz produkcją treści na potrzeby social mediów.

Czy aktualnie prowadzone są jakieś procesy rekrutacyjne?

Aktualnie poszukujemy pracowników na stanowisko junior consultant oraz młodszych specjalistów ds. contentu wideo i social mediów.

Jak wygląda polityka stażowa firmy Procontent?

Firma Procontent jest bardzo przyjazna stażystom. Staramy się dopasowywać do uczelnianego grafiku studenta i umożliwiamy współpracę z nami w elastycznych godzinach skorelowanych z godzinami przerw pomiędzy wykładami. Często osoby po stażu pozostają z nami na dłużej i trafiają na stanowisko asystenta lub młodszego konsultanta (junior consultant).

 

 

Czy organizujecie też praktyki?

Procontent jest organizatorem staży i praktyk dla studentów. Współpracujemy w tym zakresie z kilkoma uczelniami wyższymi. Jesteśmy również partnerem Rady Biznesu Uniwersytetu Śląskiego. Nasze projekty praktyk i staży dają możliwość skonfrontowania swoich umiejętności z doświadczeniem w nowoczesnej firmie medialnej. Staramy się, aby były one jak najbardziej praktyczne i polegały na wykonywaniu konkretnych, merytorycznych zadań pod okiem opiekunów.

Czy organizujecie Państwo jakieś spotkania, imprezy integracyjne dla Pracowników?

Organizujemy spotkania świąteczne i imprezy integracyjne dla pracowników. Imprezy integracyjne często są połączone z formą szkolenia, zwykle organizowane są jako podsumowanie po udanym roku działalności.

 

   

Jakie cele stawiacie przed sobą na nadchodzący rok?

Z perspektywy rozwoju pracowników mamy kilka ważnych tematów do realizacji, oto główne z nich:

  • mamy zamiar wprowadzić długofalową koncepcję rozwoju opartą na szkoleniach i realizacji innych aktywności rozwojowych;
  • planujemy także działania nakierowane na podnoszenie efektywności organizacji poprzez wdrażanie udogodnień cyfrowych.

Jakie główne zadania czekają na nowych pracowników?

Oczywiście zadania są uzależnione od stanowiska. Większość projektów wymaga dobrej organizacji czasu pracy. Szczególnie osoby pracujące przy eventach czy konferencjach będą musiały wykazać się takimi umiejętnościami. Część projektów to działania kreatywne, w których liczyć się będą nowe, niesztampowe pomysły. Na nowych członków zespołu Procontentu czeka praca przy ciekawych projektach, różnorodność obowiązków i raczej zadaniowy tryb pracy.

Dlaczego warto z Wami pracować?

W Procontent pracują ciekawi, pełni pasji, młodzi ludzie. Nie mamy sztywnego dress code’u, co może być atutem dla osób, które lepiej się czują w mniej oficjalnym ubiorze. Cenimy czas prywatny naszych pracowników, dlatego raczej nie zostajemy po godzinach. Praca jest z pewnością wymagająca, ale też uczy nowych kompetencji.

Pracujemy w samym centrum Warszawy, dlatego rano można pójść na dobrą kawę, a po pracy można być od razu w samym centrum wydarzeń odbywających się w mieście.

 

   

Jak wyglądają pierwsze dni pracy nowego pracownika?

Zwykle od samego początku po tzw. onboardingu – czyli zapoznaniu się z prezentacją o firmie, jej wartościach, systemach informatycznych i procedurach, nowa osoba dołącza do poznawania projektu, przy którym będzie pracować. Na początku wykonuje mniejsze działania, zapoznaje się z prezentacjami projektu i harmonogramem działań. Powoli włączana jest w coraz więcej zadań dotyczących projektu, przejmuje również kontakt z podwykonawcami, a z czasem jak czuje się w miarę swobodnie w projekcie z klientami firmy.

Pierwsze dni w pracy to czas absorbowania wiedzy. Nowa osoba poznaje firmę i zespół, w którym będzie pracować.

Czy Procontent angażuje się w akcje społeczne?

Realizujemy projekty pro bono szczególnie dla Fundacji i stowarzyszeń pacjenckich. W ramach tego typu akcji nasi pracownicy poświęcają swój czas na realizację zadań wspierających m.in. prawa pacjenta, prawa dzieci oraz działania proekologiczne. Współpracujemy m.in. z Komitetem Ochrony Praw Dziecka.

Często inicjatorami działań, w które angażuje się cała firma jest wybrany zespół, lub jedna osoba, której pomysł staramy się wspólnie zrealizować, tak jak działania na rzecz Szlachetnej Paczki.

 

Procontent Sp. z o.o.