Jak wygląda i na czym polega praca w obsłudze klienta? Łódź i okolice
Praca w Łodzi w obsłudze klienta często sprowadza się do opieki nad dotychczasowymi klientami firmy, w której działa pracownik, ale równie ważne jest także pozyskiwanie nowych klientów. Pomaga tu m.in. monitorowanie konkurencji i przygotowywanie lepszych ofert handlowych. Z klientem pracuje np. zarówno kelner, jak i doradca finansowy. Choć to skrajnie różne stanowiska, każda osoba zatrudniona w obsłudze klienta powinna nastawić się na realizację celów, które są podobne.
To m.in. trafne rozpoznawanie potrzeb klienta i zapewnienie jak najlepszego poziomu obsługi, zgodnego ze standardami danej firmy. Zadania osób zatrudnionych w branży sprowadzają się do tego, aby klient był zadowolony i wrócił do konkretnego miejsca, przedsiębiorstwa, produktu czy marki. W zbiorze obowiązków często kojarzonych z obsługą klienta znajduje się m.in. sprzedaż produktów i wystawianie dokumentów sprzedażowych, udzielanie informacji, przyjmowanie i rozwiązywanie problemów technicznych czy umawianie i prowadzenie spotkań z klientem.
W branży powszechna jest również telefoniczna obsługa klienta. Kontakt z klientami umożliwiają także m.in. komunikatory video, czaty czy poczta e-mail. Dzięki temu praca w obsłudze klienta w Łodzi to często praca zdalna, w której pracownik nie nawiązuje bezpośredniego kontaktu z klientem. Mieszkańcy stolicy województwa łódzkiego mają dzięki temu szanse znaleźć zatrudnienie także w firmach funkcjonujących w innych częściach kraju.
Najczęstsze wymagania pracodawców do pracy w obsłudze klienta w Łodzi
Wykonywanie pracy opartej na ciągłych kontaktach z klientami potrafi być bardzo obciążające, również psychicznie. Od pracowników wymaga się nieustannego uśmiechu i pozytywnej energii, a to trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Zwłaszcza gdy zdarzają się nieuprzejmi i roszczeniowi klienci, których nie sposób zadowolić. Dlatego też wielu pracodawców oczekuje od pracowników, nie tylko doświadczenia, co odpowiednich kompetencji miękkich.
W ofertach pracy z obsługi klienta z Łodzi często można przeczytać takie zdania jak: "Poszukujemy kandydatów z rozwiniętą komunikatywnością, o wysokiej kulturze osobistej, gotowych do nauki, cierpliwych, uprzejmych i nastawionych na rozwiązywanie problemów. Zapewniamy system szkoleń i pełne przygotowanie do pracy na stanowisku. Doświadczenie nie jest konieczne". Im bardziej wyspecjalizowane miejsce pracy, tym wyższe wymagania.
Na niektórych stanowiskach konieczne jest kierunkowe wykształcenie, np. wyższe z dziedziny finansów czy nauk medycznych. Firmy, które obsługują również zagranicznych klientów, oczekują od swoich pracowników także doskonałej znajomości języka angielskiego lub innych języków obcych. Ponadto dobrze, jeśli pracownik zdalny, który będzie rozmawiał z klientem przede wszystkim telefonicznie, będzie miał dobrą dykcję i miły ton głosu.
Kształt rynku zatrudnienia w Łodzi a oferty pracy w obsłudze klienta
Sektor usługowy to dziedzina, w której pracę podejmuje najwięcej osób, których miejscem zamieszkania jest Łódź. Praca w handlu, sprzedaży czy finansach również wiąże się z obsługą klienta i, według danych Głównego Urzędu Statystycznego, jest udziałem około 32,7 proc. wszystkich pracowników z Łodzi. Oznacza to, że stolica województwa łódzkiego dostarcza wielu wakatów na różnorodnych stanowiskach związanych z obsługą klienta.
Możliwe jest tu podjęcie zatrudnienia na pełny etat. Wiele osób szuka stabilności i interesuje ich umowa o pracę, ale w branży obsługi klienta da się także zgarnąć niejedno zajęcie dodatkowe, a wtedy bardziej dopasowaną formą współpracy jest np. elastyczna umowa zlecenie.
Praca w obsłudze klienta w Łodzi i okolicach — ile można zarobić?
Około 6,7 tys. zł brutto miesięcznie to przeciętna kwota zarobków, jakie swoim pracownikom według danych Głównego Urzędu Statystycznego, jeszcze pod koniec 2022 roku, oferowała Łódź. Specjalista ds. obsługi klienta średniego szczebla statystycznie zarabia natomiast około 5,1 tys. zł brutto miesięcznie — tak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak.
To mediana zarobków w skali całego kraju, natomiast duże wojewódzkie miasta, właśnie takie jak Łódź, znane są z tego, że można w nich liczyć na nieco wyższe wynagrodzenia. Wedle badania firmy Sedlak & Sedlak młodszy specjalista ds. obsług klienta pobiera średnio 4,6 tys. zł brutto miesięcznie, a starszy specjalista — średnio 5,8 tys. zł brutto miesięcznie. Źródło to wskazuje jeszcze na najczęstsze benefity pracownicze, jakich można spodziewać się na tym stanowisku.
Są to m.in. możliwość pracy zdalnej, prywatna opieka medyczna oraz karnety na siłownie i do klubów fitness. Branża obsługi klienta grupuje jednak dużo więcej profesji. Dlatego warto pamiętać, że zarobki osób zatrudnionych np. w gastronomii, finansach, ochronie zdrowia czy wszelkich innych dziedzinach zawsze zależą m.in. od doświadczenia, stażu pracy oraz konkretnych kwalifikacji i skuteczności poszczególnego pracownika.
Gdzie szukać aktualnych ofert pracy w obsłudze klienta w Łodzi?
Ofert pracy szuka się najczęściej w oparciu o takie kryteria, jak miejsce lokalizacji potencjalnej firmy czy proponowana wysokość wynagrodzenia. Dla wielu osób równie ważne jest, żeby pracować w konkretnej branży lub na stanowisku i w ramach najdogodniejszej umowy oraz formy etatu. Wszyscy cenimy sobie też miłą atmosferę w miejscu zatrudnienia, możliwości rozwoju oraz jasną ścieżkę kariery.
GoWork.pl to jeden z największych portali pracy w kraju, który umożliwia znalezienie zatrudnienia dzięki porównaniu wszystkich tych aspektów. Zastanawiasz się, jak wygląda rekrutacja w firmie, o której myślisz? Wejdź na forum GoWork.pl i przeczytaj, co o procesie kwalifikacyjnym mówią osoby, które już wzięły w nim udział. Znajdziesz tu także opinie już zatrudnionych pracowników.
Ich komentarze wskażą Ci, do którego przedsiębiorstwa aplikować, by liczyć na najlepsze możliwe warunki. Oferty pracy w obsłudze klienta z Łodzi, dostępne na GoWork.pl, zapiszesz wygodnie w prywatnym koszyku ogłoszeń. Natomiast opcja multi aplikowania pozwoli Ci przesłać swoje CV do wielu pracodawców, jedynie za pomocą jednego kliknięcia.
Oferty pracy w obsłudze klienta w Łodzi z lokalnego urzędu
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi mieści się w dwóch lokalizacjach:
-
Przy ul. Milionowej 91,
-
Przy ul. Kilińskiego 102/102 A.
Wspólny dla obu placówek jest jednak numer telefonu. To infolinia o numerze: 19524, za pomocą której możliwy jest zdalny kontakt z konsultantami urzędu. Zawsze działa także strona internetowa Powiatowego Urzędu Pracy w Łodzi — lodz.praca.gov.pl. Umożliwia ona m.in. zarejestrowanie się w bazie urzędu jako osoba bezrobotna bez konieczności osobistego stawiennictwa, w którejś z placówek instytucji.
Nawiązanie kontaktu z pracownikami urzędu za pomocą którejś z kilku dostępnych opcji to zawsze dobre rozwiązanie, jeśli szukamy zatrudnienia w branży obsługi klienta w regionie i nie przynosi to zadowalającego efektu. Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi dysponuje ofertami pracy i staży, które mogą nas zainteresować, a ponadto służy pomocą także na inne sposoby. Może m.in. umożliwić nam odbycie konsultacji z profesjonalnym doradcą, przyznać fundusze na założenie własnego biznesu czy skierować na odpowiednie kursy i szkolenia, które podniosą nasze kwalifikacje.