Opinie o METRO Global Solution Center sp. z o.o.
witam problem jest ten sam od wielu lat z nadgodzinami . tak więc to chyba nigdy się nie skończy
Zima
nadgodziny są i będą narastać bo pracowników BRAKUJE i będzie brakować!!!
Problem od wielu lat jest ten sam - przeciwstawne decyzje... Masowe wypychanie pracowników na odbiór nadgodzin powoduje, że inni muszą pracować w nadgodzinach, a to sprawia, że za pracę pod presją i w zmęczeniu dostają eskalacje. Eskalacja oczywiście jest jak łatka przypinana pracownikowi, a to ma swoje konsekwencje na rozmowach rocznych... Nadgodziny nie biorą się znikąd, a kolejny manager nie pomoże ich rozładować będzie tylko kolejnym ogniwem głuchego telefonu.
coraz więcej ofert pracy na stronie internetowej coś jest nie tak z atmosferą i wynagrodzeniami jak taka rotacja w firmie jest
przyjmowani są ludzie po znajomości bez doświadczenia i z językiem podstawowym . A póżniej są chronieni przez koleszków .
i co dobiliście do tych 250 pracowników ? ? ?
TA FIRMA MA JEDNĄ Z NAJWIĘKSZYCH ROTACJI W SZCZECINIE ! JAK JEST ROTACJA TO JEST COŚ NIE TAK ( ATMOSFERA , WYNAGRODZENIE , NADGODZINY Z BRAKU PRACOWNIKÓW, PLOTKARSTWO I KOLESIOSTWO ) POZDRAWIAM
@irku ciekawe, że na profilu jednej z firm częściowo konkurencyjnych dla Metro i bardzo znanych na rynku szczecińskim pojawiła się prawie identyczna opinia - o brakach kadrowych i "żenujących rekrutacjach", tez od użytkownika irek, napisana tego samego dnia minutę wcześniej. Przypadek? Nie sądzę ;)
Fun fact: Po opinii Metro-stan_umysłu , HR w firmie zaczęły rozsyłać maila w którym proszą o "nie pisanie paszkwili na GoWork". Metro to jednak stan umysłu. Oceńcie sami.
Mail poszedł od "Managementu" nawet nie od HR . Prawda chyba zabolała. Zamiast skulić uszy i naprawić swoją postawę zaczyna się zamiatanie problemów pod dywan. Nie wspomnę już o nagonce na "anoninowego" pracownika i obrażaniu mnie w tym mailu ????. Pozdrawiam pracownikow i życzę powodzenia w przyszłych rekrutacjach. Jest teraz tyle miejsc pracy, ze czas pożegnać Metro.
tylko czy ta prawda dotyczy hr-u i to hr powinna zaboleć, czy może raczej właśnie tych, co siedzą wyżej? pomijajac już fakt że osoba, która wysłała maila jest managerem hr właśnie. wszyscy na dole jesteśmy tylko trybikami w maszynie, na każdym stanowisku.
Akurat w przypadku Działu HR idealnie pasuje stwierdzenie że "ryba psuje się od głowy"...
rotacja jest u nas MEGA a chętnych do pracy jak na lekarstwo !!!!
Jeżeli to co przeczytałam i jest prawdą to NIGDY tam nie będzie dobrze i zawsze będzie rotacja a HR niech nie wmawia że w każdej firmie jest rotacja. Ja pracuje 14 lat w księgowości w szczecińskiej firmie i przez ten okres 1 osoba z naszego działu odeszła bo wyjeżdzała za granicę . Nawet TARGI PRACY wam nie pomogą bo DOBRYCH pracowników do księgowości bardzo trudno jest zachęcić do zmiany pracy a po tych opiniach na portalu to życzę powodzenia .
Rozumiem że ta wspaniała firma to ZUS, Urząd Skarbowy albo miejski? No chyba że faktycznie wszyscy na pięciocyfrowych wypłatach, to gratuluję.
kilkanaście opinii zostało usuniętych
Metro-stan_umysłu MASZ ODE MNIE NAGRODĘ ZA OPISANIE 100% CO TU SIĘ DZIEJE !!!!!!!
WITAM koleżanka kiedyś tam była na testach . Firma uważa się za się za konkretną a w rzeczywistości to co tutaj przeczytałam to jedna wielka G. Rekrutacja to żenada połowa ludzi nie umie deklaracji VAT -7 zrobić a uważają się za nie wiadomo kogo. Z rachunkiem zysku i strat lub bilans to już kosmos dla nich. TL totalne betony i kolesiostwo.
kobieto tam są takie braki kadrowe i MEGA rotacja powiedz koleżance że by żałowała teraz . A te testy to mogli robić jak było 20% bezrobocie w szczecinie a nie jak jest 2,7%
CO M-C KTOŚ ODCHODZI TO TAM SIĘ DZIEJE?
po tych wszystkich wpisach aż się nie chce tam pracować a co dopiero aplikować !!!
Cała prawda. Model firmy z wczesnych lat 90, wciśnięty na siłę w płaszczyk korporacji. Nie załapali, że za prace się płaci, a ludzi szanuje.
Szkoda że nikt nie ma odwagi, żeby się podpisać pod swoją opinią ;)
Metro.... serdecznie odradzam pracę w tej korporacji. Firma przyjazna pracownikom - być może przez pierwszych kilka dni szkoleń i korporyzowania umysłu. Później zaczyna się praca w zespole i pierwsze kontakty z Team Leaderami. To wtedy starają się zdobyć Twoje zaufanie fałszywymi uśmiechami, spotkaniami towarzyskimi po pracy, czy celebracją różnych innych zdarzeń losowych. Kiedy już je mają zaczyna się wykorzystywanie pracowników: Nadgodziny - gdy jest problem, albo klient zażyczy sobie absurdalne raporty -siedzisz do nocy bo trzeba, później zaś mimo wciąż dużego nakładu pracy musisz odebrać nadgodziny, by firma nie musiała wiele wypłacić - i "musisz" oznacza tu ogromną presję TL i robienie problemów z tego, ze owe nadgodziny posiadasz i wciąż masz przecież tyle "zaległości" :-) Żeby nadgodzin było mniej firma wprowadziła narzędzia do kontroli czasu pracy pracowników - rozliczana jest wiec każda minuta pracy pracownika włączając w to informacje ile czasu po włączeniu się do danej czynności uruchomiło się SAP'a… - czas zbyt długi - pretensje TL Przerwa na kawę - pretensje TL Narzędzie do eskalacji w firmie sprawia, że również współpraca z innymi pracownikami polega na ładnym uśmiechaniu się do nich i donoszeniu, że to oni popełnili błąd za który w przeciwnym razie nam może się dostać... należy donosić nawet na siebie … bo jak nie ... - pretensje TL. W tej firmie liderzy nie są prawdziwymi liderami, tylko zespołem osób patrzących z góry na swoich podwładnych i zarządzającymi nimi jak małymi robocikami które muszą sprostać normom i oczekiwaniom klientów i managementu. W firmie mamy tez konsultantów - zespól ludzi których celem pracy jest wspieranie pracowników wiedzą i praktyką, jednakże kończą oni swoje obowiązki na spychaniu pracy na innych i odkładaniu problemów na później. Taka postawa jednakże w Metro nagradzana jest awansem... czyżby kolesiostwo?? :-) Stanowisko TL w Metro ma jednakże wiele zalet. Znane są nam przecież historie koleżaneczek permanentnie przesiadujący w pokojach konferencyjnych lub nawet bardziej oficjalnie w kuchni i spijających wspólnie kawkę przy śniadanku i ploteczkach. Nie mówimy tu oczywiście o czasie przerwy lunchowej tylko takiej 45minutowej chwilóweczce o poranku :-) ( tak tak -pracownicy też potrafią mierzyć czas innym - tym bardziej ze czekają wtedy na wasze decyzje czy po prostu zwykłe wsparcie). Rotacja pracowników w Metro nie jest mitem - ludzie nie wytrzymują presji kompletnie nie wartej oferowanych pensji gdy nie znasz perfekt niemieckiego. Wynagrodzenie podlega jednak bardzo subiektywnej ocenie więc ten wątek pominę. Braki kadrowe jednakże sprawiają, że ogrom pracy i tym samym nacisk na pracowników jest bardzo duży. W wielu zespołach brakuje nawet po kilka osób - a nowe wypowiedzenia lądują każdego miesiąca na biurkach TL. Premie - są prawie zawsze, ale - skutecznie zaniżane nowymi narzędziami czy regulaminami, więc ich wysokość jest raczej żartem po całym kwartale pracy. Premia roczna - podstawy do jej przyznania zapisane są w gwiazdach ( kolesiostwo??? :-) ) Tak jak a początku tak na końcu - szczerze z całego serca odradzam współpracę z Metro Services Sp. z o.o. Pozdrawiam pracowników :-)
popieram w 100% - BRAKI KADROWE POTĘŻNE -WYPOWIEDZENIA LEŻĄ NA BIURKU TL NON STOP -WIEDZA TL ( niektórzy totalne nieporozumienie KOLESIOSTWO) -PREMIA ( szkoda słów ) -OGROM PRACY ( potężny z dnia na dzień przybywa) -NADGODZINY ( każdy robi przez braki kadrowe po kilkanaście osób brakuje w działach ) -ATMOSFERA ( sztuczne uśmiechy a w rzeczywistości jak masz nadgodziny odebrać to jest SZAŁ TL - Przecież masz tyle roboty) -PRACOWNICY ( ciśnienie i nadmiar pracy ) POZDRAWIAM PRACOWNIKÓW :-)
..pomijając pewne specyficzne cechy tej wypowiedzi niestety trzeba przyznać, że obecnie w firmie jest słabo z etatami i jest wrażenie tego, że ludzie odchodzą, a nowych na ich miejsce nie ma (nie ma na rynku?). Nowi nie mają od kogo się uczyć, stąd czasami błędy i nierealistycznym byłoby oczekiwanie, że ich nie będzie. Niestety wiele rzeczy ostatnio sprawia wrażenie chaosu, który bierze się raczej ze zbyt małych zasobów fizycznych (wiecznie niedziałające/psujące się oprogramowanie - Excel-e, narzędzia komunikacji z klientem do otrzymywania i wysyłania zleceń, dostępy do dysków, inne oprogramowanie, SAP-y itd.) jak i ludzkich. Z ludzkich problemów z zasobami wymienić mogę: - jeśli ludzie odchodzą z firmy, to za dwóch odchodzących może będzie jeden, - uciążliwość pracy po godzinach (przerzucanie przez część TL/managementu odpowiedzialności za niezrobienie zbyt dużej liczby nadgodzin na pracowników, zamiast bycie faktycznie liderem w szukaniu rozwiązań, które pozwolą rozwiązać przyczyny na dole... a nie np. kolejne dodatkowe raporty w szczytowym okresie zadań), - limitowanym czasem, kiedy możesz wziąć urlop - tylko nie w zamknięcie... (a Niemcy w Dusseldorfie mogą - tutaj trzeba powiedzieć, że wrażenie bycia podludźmi w niemieckim koncernie trochę słabo wypada...), - rozplanowaniem strategicznym obłożeniem pracą zespołu w ciągu miesiąca (czego efekty są powyżej), - średni poziomem wynagrodzeń (Ci co odchodzą, to dostają dużą podwyżkę w nowym miejscu pracy). Uczciwie też trzeba powiedzieć, że odnośnie zasobów, to czasem coś się w metro udaje... przykładowo pół roku temu, to średni czas logowania do swojego użytkownika na komputerze po rozpoczęciu pracy był około 15-30 minut, obecnie jest to znacznie lepiej. Może jak podniesiecie pensje, to ludzie mniej będą odchodzić? Dla tych co zostaną (bo nie zawsze wszyscy od razu mogą itd.) źle by było, jakby się zaczął wyścig szczurów z tonącego okrętu :( SĘP-y to dość specyficzny przykład czarnego korpo-humoru... nie jedyny zresztą przykład jednak nie najwyższych lotów jeśli chodzi o nazewnictwo w firmie... "benefity" opóźniające otrzymanie środków z ZFŚS bo muszą przyjść na MyBenefit, a nie na konto w banku itd. ... no, ale korpo jak to każde korpo ma swoje dziwne rzeczy... za kilka z nich nie zdobyłoby mistrzostwa świata za styl ;)
Witajcie, Bardzo nam przykro czytać tak krzywdzące opinie o naszych kolegach i koleżankach. Rozumiemy, że istotą forum jest swobodne dzielenie się opinią. Bardzo łatwo jednak tą drogą przekazać subiektywną, emocjonalną ocenę i mocno przerysowaną rzeczywistość. Osoby zadowolone ze swojego miejsca pracy dużo rzadziej mają potrzebę publicznie i anonimowo o tym pisać. Zadowoleni pracownicy raczej dzielą się informacjami z gronem znajomych, których często polecają nam do pracy poprzez wewnętrzny program poleceń „Refer a friend”. Zachęcamy wszystkich użytkowników do rzeczywistego poznania naszej firmy, aby wyrobić sobie własne zdanie na podstawie szerszych informacji. Idealną okazją będą zbliżające się Targi Pracy w dniach 18 oraz 24 października- zapraszamy serdecznie!
Dolaczam sie grupy, praca w Metro przypomina raczej (usunięte przez administratora) niz Korporacje 21wieku. Trzeba zaczac od pani dyrektor ktora nawet nie wie co sie u niej w firmie dzieje, zapatrzona w swoje tabelki wierzy na slepo swoim Managerom ktorzy sa nimi tylko z nazwy bo o zarzadzaniu personelem nie maja pojecia do tego awanse po kolezensku. Wymyslanie nowych procedur i narzedzi ktore maja rzekomo usprawnic prace w tym kurniku. Rowzniez odradzam prace w tym miejscu chyba ze ktos lubi jak go gnebi i wykorzystuje za marne grosze
puszka PANDORY otwarta dawać prawdę i tylko prawdę o METRO SERVICES!!!
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w METRO Global Solution Center sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy METRO Global Solution Center sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 35.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w METRO Global Solution Center sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 17, z czego 3 to opinie pozytywne, 10 to opinie negatywne, a 4 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy METRO Global Solution Center sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w METRO Global Solution Center sp. z o.o. napisali 4 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.