Tpa

2 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Tpa

Ewelina
Pracownik

W TPA jestem już prawie pół roku. Zaczynając od początku. Sam proces rekrutacyjny wspominam pozytywnie - poszło sprawnie jeśli chodzi o decyzję a to co usłyszałam podczas rozmowy (zakres zadań, specyfika pracy itp.) pokrywa się faktycznie z tym, czego doświadczam obecnie. Mam nadzieję, że nie zmienię zdania;) ale póki co jest naprawdę bardzo fajnie. Firma dba o pracowników, można liczyć na dofinansowanie szkoleń, jest też program rekomendacji pracowników (gdzie można dostać dobra premię) niedawno też ruszył program dofinansowania szkoły językowej. Bywa tak, że pracy jest dużo, ale to w końcu outsourcing i tempo pracy w takim miejscu trochę się różni od pracy in-house. Choć ja i tak uważam, że ma to swoje plusy bo można szybciej rozwinąć swoje kompetencje. Wróciłam do pracy po urlopie macierzyńskim i mam też duża elastyczność, kiedy potrzebuje np. odebrać dziecko ze żłobka, choroby rzecz jasna też się zdarzają i jest to przyjmowane normalnie, powiedziałabym nawet że z troską ze strony przełożonego :) Uprzedzając komentarze typu "ta opinia to ustawka", które właściwie gdy komentarz jest pozytywny u każdego pracodawcy zawsze się pojawiają. Ludzie tak już mają, że piszą gdy jest im źle i potrzebują gdzieś wylać swoją frustrację, zamiast po ludzku pogadać, a gdy jest fajnie zwykle nie czują potrzeby by docenić i napisać mile słowo :) Jeśli czujesz się dobrze w swojej pracy warto napisać parę słów na profilu pracodawcy. Niech to działa w dwie strony:) Także raz jeszcze polecam to miejsce a nad komentarzami, które nie wnoszą żadnej merytoryki proponuje się zbyt długo nie zatrzymywać. Dobrego dnia!

28
123
Kandydat
 Pytanie
@Ewelina

w jakim zespole pracujesz? Bo zastanawiam się nad aplikowaniem a Twoja opinia jest bardzo pozytywna.

10
Do 123
Pracownik
@123

W tpa kolejni pracownicy się zwalniają, dlatego tyle jest ofert. Nikt o imieniu Ewelina nie pracuje w tpa i nie ma nikogo kto wrócił po macierzyńskim- jest to fake HR. Obecnie po negatywnych wpisach HR się produkuje na tym forum. Warto zwrócić uwagę na poprzednie wpisy, które od lat są negatywne. tpa nie cieszy się dobrą opinią i ta firma mocno na to zapracowała.

123
Kandydat
@Do 123

Sprawdziłam na linkedinie i jest Ewelina w TPA z HR-u.... Wszystko już jasne.

Pracodawca

@Do 123

Dzień dobry, trudno się odnieść do wpisu, w którym jest sporo nieprawdziwych informacji. W TPA pracuje kilka Ewelin oraz pracownicy wracają po macierzyńskim - to są fakty. Fakty są też oczywiście takie, że są pracownicy, którzy zmieniają pracę z najróżniejszych przyczyn.

Pracodawca

@123

Drogi/a 123 - mamy więcej koleżanek o tym imieniu. Wszystko co wychodzi od pracowników HR - jest podpisane jako Pracodawca - to tutaj, jak piszesz HR się produkuje. Od jakiegoś czasu staramy się rzeczowo i konkretnie odpowiadać na również Twoje opinie.

Leszek
Inne
@Do 123

A jaka jest przyczyna tych zwolnień? Dlaczego pracownicy tak masowo się zwalniają?`

Pracodawca

@Leszek

Panie Leszku, nie mamy masowych odejść pracowników. W grupie TPA Poland pracuje cały czas prawie 300 osób. Oczywiście nie oznacza to, że nasi pracownicy nie odchodzą. Dzieje się tak z najróżniejszych powodów - czasami związanych z potrzebą zmiany w swojej karierze, czasami z powodów osobistych ale również z takich, że praca nie spełniła wszystkich oczekiwań. Tak jak w życiu - są różne scenariusze. Natomiast to nie są masowe sytuacje. Jeśli chciałby Pan porozmawiać, poznać szerszy obraz to serdecznie zapraszam do kontaktu z działem HR.

n
Pracownik
 Pytanie
@Ewelina

W ciągu pół roku udało się skorzystać z urlopu macierzyńskiego? :)

Do p. Leszek
Były pracownik
@Leszek

Panie Leszku, powodów jest kilka: - niepłatne nadgodziny, - niskie wynagrodzenie podstawowe (nie jest rynkowe, a podwyżkę można dostać po wypowiedzeniu umowy), - praca po godzinach, również w weekendy, - pogardliwy stosunek managerów i ‚szefowej’ do pracowników, - brak realnego dofinansowania do szkoleń (z dofinansowania kursów/egzaminów zawodowych mogą korzystać wybrane osoby, w bardzo ograniczonym zakresie), - brak wdrożenia nowych pracowników. Po szkoleniu bhp, it, HR nowy pracownik, dostaje zadanie merytoryczne pierwszego dnia pracy i musi je wykonać samodzielnie. Potem należy przedstawić wyniki pracy i wytłumaczyć przepisy managerom, - kiepska atmosfera w firmie (można to zaobserwować z zewnątrz po chociażby wypowiedziach HR), - brak osób silnych merytorycznie- przyjmowane są osoby bez doświadczenia na różne stanowiska, nie tylko te najniższe w strukturze. Tak, obecni pracownicy odchodzą, a nowi nie przedłużają umów po okresie próbnym- to jest fakt.

Pracodawca

 Aktualność
Summer is coming pierwsza edycja za nami!

Ponad 100 osób z naszej organizacji dołączyło do zabawy pokonując na rolkach, rowerze czy spacerze niesamowite liczby - 16 000 km łącznie, 3711 aktywności, a z nich prawie 900 to aktywności związane z podróżą do biura!


Poznaliśmy najaktywniejsze osoby @Filip@Monika@Ania- Gratulacje! Wasze wyniki są imponujące, brawo dla Was.

Gratulacje dla całej pierwszej 10, ale również dla wszystkich, którzy dołączyli!

II edycja Lato z TPA!
Nie zwalniamy tempa , rozpoczynamy rywalizację zespołową i zbieramy punkty już dziś. Zwycięski zespół będzie mógł przeznaczyć zdobyte pieniądze na dowolny cel charytatywny.

#TPA#BakerTillyTPA
Pytanie
Kandydat
 Pytanie

Dzień dobry, Powiedzcie mi, ile wynosi wynagrodzenie na stanowisku konsultanta (1,2,3...) w dziale podatkowym. Jak wygląda ścieżka awansu? Czy odpowiada to mniej więcej wynagrodzeniom na takim stanowisku w big4? I czy dodatkowo można oczekiwać jakiś benefitów?

Pracodawca

@Pytanie

Dzień dobry, wynagrodzenie na każdym poziomie stanowiskowym jest dostosowane do doświadczenia i kwalifikacji kandydata. Z przyczyn oczywistych nie możemy odpowiedzieć na takie pytanie, natomiast jak najbardziej nasze wynagrodzenia muszą być adekwatne do tych rynkowych. Zachęcam do aplikowania i dołączenia do procesów rekrutacyjnych. Opowiemy jak wygląda ścieżka kariery, przedstawimy program benefitów.

Leszek
Inne
@Tpa

Na jaki adres mailowy mam wysłać CV?

Pracodawca

@Leszek

Dzień dobry, podaje adres @ hr@tpa-group.pl.

Info
Pracownik
@Pytanie

W big4 jest o 3-5 tys wyższe i rozwój nieporównywalnie lepszy.. w tpa poziom i atmosfera jest słaba. Na wsparcie doświadczonych osób nie ma co liczyć. Podczas rozmów hr dużo obiecuje i na tym koniec. Myślę, że warto rozważyć inne opcje.

Były pracownik
Były pracownik

Ostatnio pojawia się sporo ogłoszeń o pracę w TPA i nie jest to bynajmniej spowodowane rozwojem firmy. Z TPA pracownicy odchodzą masowo. Zakończenie współpracy po okresie próbnym nie jest rzadkością. Niektórzy kończą współpracę wcześniej. Z działu doradztwa podatkowego w Warszawie odchodzą pracownicy różnego szczebla, w tym managerowie, seniorzy (odeszło 5) i konsultanci. Pierwszego dnia pracy jest się informowanym, że puste biuro to efekt pracy zdalnej. Braki kadrowe jednak są już widoczne po kilku dniach pracy. Powodem rotacji jest sposób zarządzania organizacją, w tym pogardliwy stosunek do pracowników kadry zarządzającej. Niestety wartości firmy które ogłasza kadra zarządzająca na swojej stronie czy przy okazji m.in różnego rodzaju konkursów nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Porażający jest również niski poziom merytoryczny. Praca w tej firmie to strata czasu. Nie polecam.

Paulina
Inne
@Były pracownik

Ta masowo jakby odchodzili to by firma upadła?? Pokaz mi te rekrutacje na każde stanowisko skoro tam ludzi nie ma? Może na kierownika szukają :D

12
Haha
Pracownik
@Były pracownik

(usunięte przez administratora), skoro firma nie przedłużyła z tobą umowy po okresie próbnym za mobbing to nie oznacza, że w firmie jest zła atmosfera. :)

22
Były pracownik
Były pracownik
@Paulina

Konsultant czy praktykant to nie jest kierownicze stanowisko. Polecam poczytać poprzednie wpisy drogi HR

1
RPA
Kandydat
 Pytanie
@Były pracownik

To bardzo niepokojące co piszesz. Czy naprawdę z działu doradztwa podatkowego w Warszawie odchodzą managerowie i seniorzy??? Czy tych odejść jest tak dużo? Jak rozumiem dział liczy pewnie z 20 osób, więc jeśli rocznie odchodzi 5 to chyba sporo...

Pracownik W-wa
Pracownik
@RPA

Potwierdzam opinię @Były pracownik. W dziale doradztwa podatkowego w w-wie co roku wymienia się prawie cały zespół. Managerowie i seniorzy się zwolnili, obecny skład to sami nowi pracownicy z krótkim stażem, głównie na najniższym szczeblu. Oczywiście tpa przyjęło politykę usuwania negatywnych wpisów, natomiast ukrywanie oczywistych faktów nie wpłynęło na zmniejszenie rotacji i poprawę atmosfery. Według mnie z zespołu, który dobrze funkcjonuje pod względem zarządzania i atmosfery nie zwalnia się aż tyle osób. Jeśli z 20 osób, kilka się zwolniło na wyższych stanowiskach, a reszta to nowi pracownicy zatrudnieni poniżej roku, wnioski nasuwają się same. Fakowe wpisy hr z tpa faktów nie zmienią.

 Rozmowa kwalifikacyjna
Co sądzisz o rozmowie kwalifikacyjnej w firmie Tpa? Czy wziąwszy pod uwagę Twoje wrażenia, poleciłbyś innym aplikację do tego miejsca? Podziel się z nami swoimi doświadczeniami.
anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

Pan K
Były pracownik

Jedyną toksyczną tam osobą byłaś Ty. Firma najlepsza na świecie nie jest, ale są osoby które ją pogrążają, takie jak Ty. Bez nich to byłoby normalne środowisko pracy.

17
Były pracownik
Były pracownik
@Pan K

Bardzo profesjonalne podejście ze strony TPA napisać do administratorów strony aby usunęli wpis. Chociaż podobno gowork podkreśla, że nie usuwa wpisów...

Pracodawca

@Były pracownik

Dzień dobry, Pana/Pani opinia naruszała zasady regulaminu GoWork poprzez zamieszczenie danych identyfikujących obecnych pracowników. Opinia zostanie przywrócona po ukryciu tych danych przez Administratora. Chcielibyśmy aby to miejsce służyło do wymiany opinii i konstruktywnej rozmowy.

Espresso252

W mojej opinii praca w dziale doradztwa podatkowego wymaga od pracowników umiejętności samodzielnej nauki i proaktywnej. Niestety nie odnajdą się tutaj osoby nastawione na to, że bezpośredni przełożony wyjaśni im wszystko "od początku do końca". Wynika to przede wszystkim ze specyfiki branży. Przepisy podatkowe podlegają nieustannym zmianom i z tego powodu wiedzę nt. podatków trzeba CODZIENNIE uaktualniać. Ciężko ją na bieżąco przekazywać. Pracę w TPA polecam osobom, które posiadają zarówno umiejętność logicznego myślenia (sporo obliczeń w excelu) jak i spójnego formułowania myśli (pisanie opinii podatkowych). Jeśli ktoś uważa, że posiada obie te cechy to moim zdaniem odnajdzie się w TPA bez najmniejszego problemu. Co więcej będzie bardzo zadowolony, ponieważ szybko dostaje się tutaj możliwość samodzielnej pracy na projektach! W innym przypadku może poczuć, że pracodawca za dużo od niego wymaga... No cóż w dzisiejszych czasach sam fakt ukończenia wyższej uczelni (np. słynnego SGH) nie oznacza od razu, że mamy narzędzia ku temu, aby doradzać klientom jak powinni prowadzić swój biznes (np. jak uniknąć ryzyk podatkowych). Wszystkiego trzeba się nauczyć a do tego potrzeba trochę dobrej woli :) Zapytacie się mnie czy skoro non stop trzeba uaktualniać swoją wiedzę to czy w takim razie możliwy jest work-life balance? Otóż tak! Jak każdy młody człowiek ja też posiadam swoje hobby, na które poświęcam co najmniej 8h tygodniowo (dużo, prawda?). Czasem nawet potrzebuję wyjść wcześniej z pracy i wiecie co? Pracodawca nie ma z tym problemu. :) Wystarczy, że poprzedniego dnia zostanę dłużej lub wezmę home office. Istotne jest to, aby zlecona praca została wykonana. Sztywne godziny pracy to przeżytek.

21
Były pracownik
Pracownik
@Espresso252

True

Pytanie
Kandydat
 Pytanie

ostatnio często pojawia się ogłoszenie na stanowisko specjalisty ds kadr i płac w ogłoszeniu firma oferuje jasną ścieżkę kariery i rozwoj w środowisku międzynarodowym - czy rzeczywiscie jest szansa? wymagany jest angielski - używa się go w pracy codziennej? jaki jest zespół (skąd częste ogłoszenia) jacy przelozeni klienci?

Kandydat
Pracownik
 Pytanie
@Pytanie

tez jestem ciekawa opinii - ogloszenie na starszego specjalistę ktoś coś powie?

do Kandydat
Pracownik
@Kandydat

nikt nic nie powie bo za maly zespol i od razu by wiadomo bylo kto pisze dosc powiedziec ze w ciagu roku-dwoch wymienil sie prawie caly zespol bo z zostaly dwie a reszta to nowi ostatnio jedna osoba popracowala miesiac i uciekla wnioski wyciagnij sama

do Kandydat
Pracownik
@Kandydat

Negatywne opinie dobrze oddają poziom tej firmy. Jeśli popełnisz błąd i się zatrudnisz to i tak szybko odejdziesz

Pytanie
 Pytanie

Jak wygląda ścieżka kariery w Tpa Horwath? Czy trudno jest zdobyć awans?

Ania
Pracownik
@Pytanie

nie wiem jak w innych zespołach ale moim nie ma scieżki kariery i możliwości na awans podejscie przelozonych jest takie - twoj rozwoj to mozliwosc pracy u nas - i jest to glowny powod dla ktorego ludzi decyduja sie odejsc

były pracownik 2
Były pracownik
 Problem

Potwierdzam opinię z 17.11.2019. W firmie brakuje mocnych merytorycznie osób. Manager nie jest osobą po studiach prawniczych i podchodzi z dużą rezerwą i niechęcią do absolwentów prawa, bo jak twierdzi, woli pracować z osobami po finansach... Nie polecam wybrania się tam po WPiA, z wiedzą prawniczą będziecie bardziej docenieni gdzie indziej. Typowego doradztwa podatkowego tam nie uświadczycie, 90% to deale nieruchomościowe, więc jak ktoś chce się zawężać tylko do jednej branży, nie polecam TPA. Dla niektórych może być plusem że specjalizacja jest branżowa, a nie z konkretnego podatku. Work-life balance nie jest idealny, ale to też nie jest tyranie po 16 godzin dziennie przy większym obłożeniu, więc tutaj na plus. Mimo wszystko, polecam wybrać jednak inną firmę na start.

byly pracownik 3
Były pracownik
@były pracownik 2

potwierdzam. Firma znalazła sobie kiedyś niszę w postaci robienia transakcji nieruchomości komercyjnych. Kasa dla właścicieli niezła, ale jako młoda osoba szukająca dla siebie miejsca zastanowiłby się kilka razy. Tam nie robi się i nie poznaje zdecydowanej większości obszaru doradztwa podatkowego - prawie wyłącznie tylko te nieruchomości, aż mdliło człowieka od tej monotonii:). Taki ruch w karierze jest bardzo ryzykowny, bo po kilku latach specjalizowania się w czymś tak wąskim jest trudno odnaleźć się w innych obszarach biznesu (oczywiście jak wytrzymacie kilka lat na robieniu transakcji dopinanych jak ktoś już tu pisał zawsze-na-ostatnią-chwilę i po nocach i weekendami transakcjach hi-hi:)). W dziale księgowym i audycie to też może być niebezpieczne (choć chyba w szczególności infekuje to podatki). Biorąc pod uwagę, że świat się zmienia - co pokazała pandemia i kryzys na rynku centrów handlowych, hoteli i biurowców - to taka wąska nisza jest ryzykowna. Co do work-life-balace - w przeszłości to to zupełnie tam nie funkcjonowało. Harówa na 200% (zwłaszcza księgowość i audyt w sezonie). Co do kasy to kiedyś płacili lekko mniej niż średnia rynkowa (na pewno mniej niż B4). Jak jest teraz nie wiem - zwłaszcza jak w B4 też kasa spadła.

Pyrol
Były pracownik
@były pracownik 2

wiem o jaką menedżer chodzi ;) też potwierdzam, za to w Poznaniu już nie ma tego problemu - nieruchy są domeną tylko Warszawy, w Poz już normalne doradztwo, różnorodność branż

Były pracownik TPA
Były pracownik
@były pracownik 2

(usunięte przez administratora) brak przygotowania merytorycznego i pomysłu na dział a to przekłada się na jakość usług. Zamiast się skupić na tym aby zbudować fajny zespół ludzi to za każdym razem odchodzi bardzo wartościowy pracownik. Nikt się nie przejmuje jak nie ten to inny. Generalnie masakra. (usunięte przez administratora). Czas spojrzeć na to bliżej bo tracicie bardzo wartościowych specjalistów a konkurencja nie śpi.

2
Krystyna
Pracownik
 Pytanie
@Były pracownik TPA

no właśnie - ciągle gadają, że atmosfera pracy jest najważniejsza ale nic z tego nie wynika. A kiedyś to podobno robili jakieś zestawienia i ogłaszali które biuro (to znaczy czy Warszawa czy Poznań) zużyło więcej wody, a które więcej papieru toaletowego i to ogłaszali. że niby miało być śmiesznie. Nie wiem czy tylko mnie to nie śmieszy? Ale podobno więcej ludzi było oburzonych czymś takim.

Kandydat
Kandydat
 Pytanie

Na jakie wynagrodzenie można liczyć na stanowisku młodszej księgowej lub księgowej? Jak wygląda ścieżka rozwoju w Tpa ? Jest możliwość awansu?

Edward
Były pracownik

(usunięte przez administratora)i tragedia. Kierownicy działów finansowych to wyzyskiwacze. Nie chcą dzielić się wiedzą. Nie polecam i współczuje. Wymagania jak z Warszawy do Ameryki a kasa jak psia (usunięte przez administratora) ;) Adie adie

Wiktoria
Inne
@Edward

Jeśli mówimy o wysokości wynagrodzenia, to miej na uwadze, że jest to raczej kwestia indywidualna. Szkoda jedynie, że, jak wspomniałeś, w Tpa Horwath nie chcą dzielić się wiedzą. Na jakim stanowisku byłeś tam zatrudniony?

księgowa
Kandydat
 Pytanie

Jak wygląda praca w dziale księgowości w Warszawie? jest równie źle co w doradztwie?

1
Pytanie
 Pytanie

Czy organizowane są wyjazdy, imprezy, spotkania integracyjne w Tpa Horwath?

Lady Cake
@Pytanie

Tak. Raz w roku jest wyjazd integracyjny dla całej firmy, kilka razy do roku są wyjścia sekcyjne (np. śniadanie podatkowe) oraz organizowane są spotkania integracyjne (np. wieczory gier), których częstotliwość jest zależna od zgłaszanego przez pracowników zapotrzebowania. Firma znana jest obecnie pod marką TPA Poland i działa w ramach Baker Tilly International. :)

Ziggy

Ta firma to jakaś porażka - totalne (usunięte przez administratora) Trzymać się z daleka!

1
byly pracownik

Długo myślałem nad tą opinią, bo przez dłuzszy czas było to dla mnie pozytywne miejsce pracy. dział doradztwa podatkowego w biurze w Warszawa polecam wszystkim którym nie zależy na tak szeroko promowanym przez tę firmę work -life balance. Niestety mimo wielu rozwojowych projektów, zaplecza integracyjnego i benefitów podstawowym problemem tego miejsca pracy jest brak mocnej merytorycznie kadry menegerskiej. Po zmianie pracy dopiero mam porównanie jak powinno wyglądać zarządzanie projektami i prawidłowa normalna komunikacja z pracownikami. Na porządku dziennym jest brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej od menegerów, przypisywanie współpracownikom własnych błędów (a sobie cudzej wiedzy) i sprytne odwracanie kota ogonem. Im większe braki merytoryczne tym bardziej odczuwało się traktowanie z góry pracowników. Podziwiam za mnóstwo determinacji ambitne osoby, które postanowiły rozwijać się w tym miejscu a od których miałem możliwość się wiele nauczyć.

inny były pracownik
@byly pracownik

W 100% potwierdzam ten wpis. Po kilku miesiącach pracy w innej firmie (też doradztwo podatkowe) muszę potwierdzić, że podstawowym problemem tej firmy jest skostniała, czysto feudalna struktura oraz niski poziom merytoryczny kadry menadżerskiej. Nie będę ukrywał, że przez cały okres mojej pracy wsparciem merytorycznym każdorazowo byli inni koledzy i koleżanki na openspace oraz współpracujący z firmą doradca podatkowy wspomagający zespół zarządzania wiedzą podatkową, a nie posiadający uprawnienia zawodowe menadżerowie, którzy co do zasady bardziej zajmowali się, jak już w ogóle znajdowali czas, wyżywaniem się za literówki i niepasujące im zwroty po angielsku, niż jasnym feedbackiem merytorycznym. Co do kandydatów: omijajcie to miejsce szerokim łukiem. Szkoda czasu, na rynku jest tyle pracy i są lepsze firmy niż TPA, gdzie można zarabiać lepiej, pracować mniej, mieć bezpośredni kontakt z klientem i do tego wszystko w znacznie spokojniejszej atmosferze nie nastawionej na ciągłe dowożenie projektów M&A, przy których zawsze wszystko jest na ostatnią chwilę.

Weronika

Pracuję w dziale Outsourcingu Kadr i Płac (na szczęście już nie długo). Zespół o którym piszę to ten przejęty od MSCA z Siennej. Generalnie organizacja tego biura to jeden wielki śmiech na sali. Brak osób silnych merytorycznie: starszy specjalista i managerki działu mają wybitnie małą wiedzę na temat dziedziny w której pracują. Robią absurdalne błędy, a gdy zwróci im się uwagę mieszają Cię z błotem co najmniej parę tygodni... Bałagan w dokumentacji, listy płac robione byle jak byle by "odwalić" robotę (a potem zaskoczenie, że klient się awanturuje). Oczywiście nie jest istotne, że gdy przyszłaś do pracy to nie było np. dokumentacji płacowej bo Twoi poprzednicy jej nie zrobili - to i tak Twoja wina. Bałagan w teczkach osobowych, który powstawał przez lata również Twoja. Jedna z dziewczyn przyszła do pracy kwiecień/maj a i tak otrzymuje zje*y że dokumentacja ze stycznie zawiera błędy i jest byle jak wpięta. Oczywiście codziennością jest obrażanie i poniżanie pracowników przy wszystkich pracownikach i managerka jest wielce zaskoczona, że może Ci to nie odpowiadać. Rotacja w zespole jest na absurdalnie wysokim poziomie (w ciągu 1,5 roku przewinęło się przez zespół kilkanaście osób, a zespół składa się z 5 pracowników + 2 managerki). Generalnie nie polecam - nic się nie nauczysz, a stracisz czas i nerwy.

Irena
Inne
@Weronika

Niewesoła opinia, jednak dziękuję Ci za nią, bo dość dokładnie opisujesz problemy na linii management-pracownicy w Tpa. Napisałaś, że managerka jest zaskoczona, gdy pracownicy nie pozwalają na obrażanie. To znaczy, że doszło do rozmowy o tego typu niewłaściwych zachowaniach? Czy taka rozmowa odniosła skutek i w Waszym dziale zaszły zmiany na lepsze?

Weronika
@Irena

Była rozmowa i właśnie na niej okazało się że manager jest zaskoczona, że komuś to nie odpowiada. W dziale o którym piszę króluje podejście, że jako pracownik jesteś nikim i nie masz prawa głosu, a jak coś Ci nie odpowiada to cię zwolnią... W każdym razie dział o którym mówię został dołączony do TPA (po połączeniu się firm) w niezmienionym składem. Być może w innych działach panują lepsze relacje.

byłypracownikTPA

Opinia odnosi się do działu doradztwa podatkowego (w Warszawie). TPA jako miejsce pracy jest bardzo dobrym miejscem szczególnie dla osób młodszych bądź chcących uzyskać dużo wiedzy w zakresie podatku CIT, w mniejszym stopniu VAT i podatku od nieruchomości (firma specjalizuje się w obsłudze podmiotów działających w branży nieruchomościowej). Jest bardzo dużo ciekawych projektów zarówno podatkowego M&A jak i bieżącego wsparcia zarówno działu outsourcingu księgowego jak i bezpośrednio klienta (głównie zagranicznego, z dużym naciskiem na Niemcy i Austrię). Ciekawej pracy jest dużo i dla kogoś kto chcę się dużo nauczyć - dobra praca na początek. Ponadto jest bardzo przyzwoite zaplecze socjalne (opieka medyczna, Multisport, świeże owoce). Ogromnym plusem jest pozytywna atmosfera wśród współpracowników na openspace. Pensje są na poziomie rynkowym, choć są oczywiście firmy płacące lepiej i to nie tylko B4. W firmie funkcjonuje również program szkoleń wewnętrznych, w ramach których co tydzień prowadzona jest niejednokrotnie bardzo ciekawa dyskusja na tematy podatkowe co jest niewątpliwie wielkim plusem TPA (szczególnie że w szkoleniach biorą często aktywny udział nawet partnerzy zarządzający, partnerzy oraz menadżerowie z Poznania). Aby nie było tak cukierkowo - praca ma jednak niestety swoją ciemną stronę. Jest nią niestety kulejący system zarządzania ludźmi skutkujący ogromną rotacją pracowników na niższych stanowiskach (praktykant, konsultant, senior konsultant) - w przypadku Warszawy niepokojąca jest również rotacja na poziomie menedżerskim. Firma łapie ogromne ilości zleceń, co skutkuje - przy braku pracowników, którzy masowo odchodzą - coraz większym obciążeniem osób które zostają bądź drastycznym obniżeniem terminowości świadczonych usług (po prostu fizycznie nie da się wyrobić) Niezależnie od tego jacy są pracownicy, przy średnim stażu przekraczającym rzadko kiedy 1 rok w firmie (w Warszawie, w Poznaniu jest lepiej) trudno mówić o wystarczającej znajomości specyfiki klientów pozwalającej na efektywną pracę. Ponadto dużym problemem w firmie jest wadliwa komunikacja pomiędzy kierownictwem (ściślej - kadrą menadżerską) a pracownikami - nie da się ukryć że praktyczną wiedzę trzeba w zasadzie nabywać samemu licząc się z brakiem wsparcia bezpośrednich przełożonych. Skutkiem błędów w komunikacji jest masowe odchodzenie niejednokrotnie ambitnych pracowników którzy by chcieli coś zmienić na lepsze w organizacji ale tłamszonych i wgniatanych po prostu w ziemię. Ten długi wpis jest nieprzypadkowy. TPA było dla mnie bardzo ważnym pracy w którym się wiele nauczyłem i spotkałem mnóstwo ciekawych i inteligentnych ludzi . Niemniej jednak polecam tą firmę osobom po pierwsze odpornym, a po drugie nieoczekującym że zwiążą się z tym miejscem pracy na dłużej. No i mam nadzieję, że coś się jednak w firmie zmieni na lepsze choćby z sentymentu do ludzi którzy zostali oraz poniekąd z wdzięczności za solidne poznanie jasnych i mrocznych stron konsultingu. Dla osób rozważających aplikację - zastanówcie się co jest w waszym momencie życia ważne - jeśli jest to zbieranie doświadczeń spróbujcie, jeśli spokojna i stabilna praca - radzę trzymać się od TPA z daleka.

1
Irena
Inne
@byłypracownikTPA

Bardzo dziękuję za opis pracy w RPA. Napisz proszę jeszcze, jak wygląda ścieżka rozwoju w Tpa Horwath? Jest możliwość awansu?

1
AZ222

Nie ma to jak prowadzić rekrutację na praktyki (na których z definicji powinieneś mieć możliwość nauczenia się czegoś, zdobycia doświadczenia, postawienia pierwszych kroków w branży et cetera) i wymagać specjalistycznej wiedzy (dość dogłębnej) jako etap rekrutacji - oczywiście nie wspominając nigdzie o tym w ogłoszeniu (sic!). To jest właśnie najlepszy myk - wyłowić kogoś z niemała wiedzą, najlepiej żeby na starcie był we wszystko już wtajemniczony - ale tak tylko z pensją praktykanta na śmieciowej umowie - niechajże odrabia pańszczyznę, oczywiście w imię jakże podbudowującej możliwości pracy w młodym, otwartym zespole. Polecam omijać i nie tracić cennego czasu - proszę nie nabierać się na HR-owy bełkot i innego rodzaju pijarowe hasełka. Rzeczywistość - prędzej czy później - wszystko brutalnie weryfikuje.

1
Abba

Firma w której jest dużo pogardy dla ludzi (w szczególności kadra zarządzająca), idzie się po trupach do celu.

Pracownik

Polecam pracę w TPA. Jest to konsulting dla ambitnych. Można się bardzo dużo nauczyć. Potencjalnych pracowników czeka wiele wyzwań, ale też bardzo dobry pakiet benefitów, zaplecze integracyjne, codzienne owoce w biurze i możliwość stałego podnoszenia kwalifikacji.

5

Zostaw merytoryczną opinię o Tpa - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Tpa?

    Zobacz opinie na temat firmy Tpa tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 16.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Tpa?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 9, z czego 1 to opinie pozytywne, 4 to opinie negatywne, a 4 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

Tpa
Przejdź do nowych opinii