PKP Intercity S.A.

2.2 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o PKP Intercity S.A.

Zenon K
Kandydat
 Pytanie

Chciałbym zapytać jak to jest z tym kursem na licencje maszynisty i z tym na świadectwo maszynisty? Składałem papiery do pkp intercity w innym mieście niż Gdynia, w ogłoszeniu była mowa, że praca w moim mieście, a teraz okazuje się, że na licencje muszę wyjechać na dwa miesiące do Gdyni, a co ze świadectwem? Czeka mnie zmiana miejsca zamieszkania na półtora roku? Czy to już będzie odbywało się w mieście, do którego aplikowałem? Mam małe dziecko, nie wyobrażam sobie wyjechać na 20 miesięcy do innego miasta. Już te dwa miesiące teraz są mocno problematyczne...

Xyz
Kandydat
@Zenon K

Dobre pytanie, też się z chęcią dowiem.

POmagacz:)
Pracownik
@Zenon K

Na rekrutacji była przekazywana informacja, że szkolenie na licencje może być w innym mieście niż to do którego aplikowałem. Następnie szkolenie na świadectwo - składa się z 3 części. Pierwszy jest staż i tu szkolenie (praca przy rewidencie i jazdy jako obserwator) odbywa się w siedzibie, do której aplikujesz jedynie na warsztat mogą wysłać Cię do innego miasta jeśli w miejscowości do której aplikujesz nie ma zaplecza technicznego (warsztatu). Następnie jest kurs teoretyczny i on zazwyczaj odbywa się w większych miastach tam gdzie są sale szkoleń bo kurs jest dla większej grupy osób. Potem jest trzecia i najdłuższa część szkolenia (ponad 1500 godzin) i ona odbywa się w lokalizacji do której aplikowałeś albo aplikowałaś .

Ala
Pracownik
@Zenon K

Niekotrzy się przenosili między zakładami bez problemów a innym kazali się zwolnić ze swojego i zatrudnić na nowo w kolejnym. Wszystko zależy od dyrektorów czy będą pomocni

Plan100&200
Pracownik

Ja nie wiem dlaczego wy narzekacie ja gdy znudzi mi się makrela bałtycka dzwonię do pokoiku za białymi drzwiami i dostaje co chce zawsze w zabawny sposób pytają się na co mam ochotę „to co kebabik rzepiński obwarzanek krakowski ,wrocławski żurek śląski czy może wodzionka” zawsze kieruje się żołądkiem gdy zjem coś w mieście do którego przyjechałem na wolnych km dostaje obstrukcji dlatego już nie jeżdżę pozdrawiam

900
Pracownik
@Plan100&200

Jednak nie ma to jak stołówka na przejeździe w razie obstrukcji można cały dzień spędzić na grunwaldzie i będzie ok

Łukasz
Inne

Witam! Jechaliśmy wczoraj rano z Bydgoszczy Głównej do Warszawy Centralnej i z powrotem z Warszawy do Bydgoszczy. W obie strony na nasze nieszczęście podstawiono skład PESA Dart. Według mnie ten pociąg powinien nazywać się PESA Dramat a nie Dart. Zacznę od siedzeń. Otóż bardzo krótkie siedzisko wraz z oparciem tworzy kąt 90 stopni. Jak zwykłe drewniane krzesło. Siedzi się tragicznie na tym. Nawet w autokarze Sindbada na trasie 1200 kilometrów Innsbruck - Bydgoszcz się tak nie wymęczyłem jak podczas wczorajszej podróży z Bydgoszczy do Warszawy i z powrotem. Jeszcze dziś mnie wszystko boli. Kolejna rzecz to zagłówki wygięte w jakiś dziwny pałąk który jeszcze bardziej uniemożliwia przyjęcie wygodnej pozycji. O drzemce nie ma mowy, gdyż nawet jak jakimś cudem uda się zasnąć w tej niewygodzie, to zanim się ścierpnie wybudzi człowieka jakiś ględzący jegomość obok który opowiada historie życia wszystkim wewnątrz. Trzeba słuchać tych durnot i tego ględzenia czy się chce, czy nie bo wszyscy siedzą razem. Tragedia! Do tego pociąg zatrzymuje się jak tramwaj co chwila. Piszczący sygnał alarmu zamykających się drzwi jest nie do zniesienia. Bardzo liczyłem na to że jak będziemy wracać z Warszawy to przyjedzie normalny pociąg. Będzie przedział, normalne siedzenia. O zgrozo! Znowu ta Pesa „Dramat” przyjechała niestety. Za miesiąc znowu do Warszawy musimy jechać. No nie ma opcji tym pociągiem. Jak nie będzie innej możliwości trzeba będzie rozważyć autokar. Do zalet mogę zaliczyć Wars. Pyszny żurek, świeżutkie pachnące pieczywo, frankfurterki sałata z rukolą, pomidorek. Ceny… jak to w Warsie. Tanio nie jest ale tragedii też nie ma zważywszy na to że naprawdę smacznie i obsługa przemiła. Wars to Wasz największy atut i jedyny chyba tego tragicznego pociągu!

Jerzy
Pracownik
@Łukasz

to jest taki atut że firma wysłała nam pracownikom drużyn oficjalne pismo że nie należy nam się od nich kawa w żadnym z pociągów za wyjątkiem Pendolino

Łukasz
Kandydat
 Pytanie

Cześć. Podobno bardzo szukają manewrowych we Wrocławiu. Jakie zarobki na początek? Dodam że nie pracowałem wcześnie na kolei wirlec pewnie jakby wzięli to jako uczen. Może się ktoś wypowiedzieć co pracuje lub pracował jako manewrowy we Wrocławiu? Bo słyszałem że brakuje ludzi i biorą jak leci. Jak wygląda praca jakie godziny zarobki jacy ludzie itp. Dzięki wielkie za ewentualne odpowiedzi

Filip
Pracownik
@Łukasz

Praca jest zmianowa czyli pewnie będzie to jak w innych zakładach spółki 7-19/19-7. Ludzie bardzo różni jak wszędzie chociaż Wrocław raczej nie ma złej atmosfery. Co do kasy to niestety u nas jest wiecznie problem z podwyżkami więc pewnie nie będą to rozsądne pieniądze niestety. No ale na start próbować można

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.

Pytania

Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
Tragedia
Inne

Duże opóźnienia na stacjach i musiałem zamawiać bilety na następny pociąg 2 godz po czasie przyjazdu. Najgorszy transport świata

Filip
Inne
@Tragedia

a będzie gorzej

Stefan
Kandydat
 Pytanie

Czesc. Osoby ktore teraz mają badania i szkolenie od lutego (Gdynia). Ktoś już po badaniach? Na nowych lżejszych zasadach? Ile mniej więcej trwają? Drugie: Ktoś wie gdzie będziemy zameldowani w tej Gdyni? Jak ktoś był to wie jakie są warunki? Pozdrawiam. Stefan z Bydgoszczy.

Marek
Pracownik
@Stefan

Badania są ciężkie ale do przejścia, nie tylko okulista ale też morfologia i mocz ma duże znaczenie. Badania zazwyczaj trwają od 7 do 14/15. Powodzenia

niedoszły
Kandydat

Ja już po badaniach. Niestety nie wyszły dobrze jak się wydawało. 8 z 11 osób odpadło. Głownie na badaniu krwi...

Henio
Kandydat
@niedoszły

Można sie odwołać od decyzji

Brawo Dorsze
Pracownik

Pozdrawiamy orła gdyńskiej szkoły powożenia błękitnego Konia. 17 styczeń br. Pociag 5406, przejechanie Ph Ciechanów. Mam nadzieje że związki pomogą by Panu włos z głowy nie spadł. Ale czemu tu się dziwić. Halibuty nie jeżdżą do Zachodniej bo się władza boi że dzieciaczki zgubią się w połowie drogi. Mam nadzieje ze tym razem EIP z Gdyni bedzie zatrzymywał się tylko przy 4 peronie, by sie wam zwoje nie przepalały od zbyt skomplikowanych zadań, jak zatrzymanie sie przy peronie.

9
Atatata
Pracownik
 Pytanie
@Brawo Dorsze

A po co się zatrzymywać na jakiejś wiosce? Co to jest jakiś Ciechanów?

@Maszol
Pracownik

Forum prywatne nie bedzie dla spolecznego redaktora dostepne dla szerokiego grona czytelnikow. To nie leczy kompleksow malej meskosci i nudnego zycia prywatnego. Wieksze osiagniecia pisarz ma tutaj jak w pracy. Zycze autorowi od dorszow wiecej masci na bol(usunięte przez administratora) A chlopakom z Gdyni zeby zwiazki rzeczywiscie im pomogly bo od tego w koncu sa.

św katarzyna
Pracownik
@Brawo Dorsze

szanowny kolego w imieniu kolegów ze spółki serdeczne podziękowanie za długi jęzor jeszcze starej napisz w smsie co się stało jak się tobie coś wydarzy to napiszemy na rynku kolejowym.

Tadek z ciepłej emerytury
Pracownik
@@Maszol

to niestety nasz mały rudy z brodą instruktorek tak tutaj miesza bo jest sfrustrowany życiem

Pytanie na kolację
Pracownik
 Pytanie

Siemka koledzy ja z zapytaniem. Pod którymś wpisem ktoś napisał "mały rudy". Podobno to jeden z autorów wielu wpisów oczerniających Brać Maszynistowską. Tylko że ten wpis został błyskawicznie pozgłaszany i zniknął. Prawdopodobnie autor trafił w sedno i tamten członek naszej braci się przestraszył, że nie pozostaje już anonimowy. Czy ktoś zna konkretne szczegóły o kogo chodzi ? Śmiem podejrzewać , że niejeden z oczernionych tu kolegów będzie chciał zapytać tego naszego członka co nim kierowało gdy pisał te rzeczy.

dwa zera pięć drewniak czeka
Pracownik
 Pytanie
@Pytanie na kolację

brać maszynistowska? buhahaha a co to?? przecież wy byście tu się posprzedawali nawzajem za lepszy grafik. Skoro taki jesteś ciekaw szczegółów to sam napsiz kim jesteś. Poza tym jak oczerniacie instruktora to nie dziwne że admin reaguje

anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

L.L.
Pracownik

Z UTK -u

coś strasznego
Inne

w (usunięte przez administratora) z waszymi połączeniami. szlag by was trafił jak pierwszy raz zagrzmi. podwyżki owszem ale nauczyć się punktualności po co

Marta
Inne

Słuchajcie! IC (usunięte przez administratora) ludzi. Trzeba kupić z osobą emerytką osobno bilet bo taniej z bliskimi 2 os. + Emerytka nakłaniają by ludzie płacili za błąd jeszcze raz 100% za bilet. Kup osobny bilet dla emerytów i później na dwie osoby;)

typki
Inne
 Pytanie

czy są jakieś oferty dla osób zainteresowanymi torami? oczywiście

Kierownik
Kandydat
 Pytanie

Na jakie wynagrodzenie może liczyć konduktor a w przyszłości kierownik pociągu w ic?

1
Sławcio
Pracownik
@Kierownik

Na tyle na ile uznam za stosowne

mlody
Kandydat
 Pytanie
@Sławcio

Czy odezwali się do kogoś w sprawie ostatniej rekrutacji na konduktorów? Jakie zarobki na początek?

Pasażer
Inne

Podziękowania dla „utrzymania ruchu” dzięki któremu mój pociąg ma 40+ min opóźnienia. Inny pociąg był ważniejszy? Pendolino, za 200 PLN, 2023 rok, ta firma musi upaść. Współczuje pracownikom, nawet nie wiecie jak ludzie Was nienawidzą za marną jakość usług. Jak Wam nie wstyd być twarzą takiego badziewia? Od dziś tylko Ryanair na trasie Waw-Krk

Lewy
Inne
@Pasażer

PKP powinno upaść, gorszej firmy transportowej nie widziałem w życiu...

Top
Inne
@Pasażer

Chodzi zapewne o awarię na CMK spowodowaną wykolejeniem pociągu towarowego. IC nie ma na to wpływu, tylko jak już to PLK...

Dzan
Pracownik

Ceny biletów IC to rozbój w biały dzień , w tym PKP same (usunięte przez administratora) i (usunięte przez administratora)

Pablo
Kandydat
 Pytanie

Czy dzwonili już do kogoś z rekrutacji na konduktora w Warszawie?

Rybieoko #art. 129 k.p
Pracownik
 Pytanie

Rozkład czasu pracy danego pracownika może być sporządzony – w formie pisemnej lub elektronicznej – na okres krótszy niż okres rozliczeniowy, obejmujący jednak co najmniej 1 miesiąc. Pracodawca przekazuje pracownikowi rozkład czasu pracy co najmniej na 1 tydzień przed rozpoczęciem pracy w okresie, na który został sporządzony ten rozkład. A ja się pytam gdzie są nasze harmonogramy pracy czy może Pani Dyrektor coś z tym zrobi???To już nie pierwszy MIESIĄC gdzie pracownicy odpowiedzialni za harmonogramy w naszej sekcji łamią kodeks pracy.

3
Hmmm....
Inne
@Rybieoko #art. 129 k.p

dokładnie tak, nie zasupujcie gruszek w popiele

BZWST
Były pracownik
@Rybieoko #art. 129 k.p

Po co tutaj wylewać swoje smutki jak tylu pracowników to akceptuje i nic z tym nie robi. Nikt nie zgłasza problemu dalej tylko milczy a osoby decyzyjne tj. Przedstawiciele ZZ nabierają wody w usta bo oni i ich ludzie już dawno maja grafiki i wszystko jest ok a reszta niech czeka na akceptację władz aż swojaków zatwierdza aby tylko nie było niepokoi społecznych.

1
Kontrasolidarnościowa
Pracownik
 Pytanie
@Rybieoko #art. 129 k.p

Celowo i z premedytacją co miesiąc rybie oko lapówkowy opóźnia harmonogramy pracy maszynistów że niby taki zarobiony(jedzenie teraz ubek przynosi po sztuce z auta pod warsem żeby ludki nie widzieli i zajmuje mu to dużo czasu pare kursów robi tam i z powrotem a na głodniaka jak burczy w brzuchu to nie robota więc na pracę pozostaje może 2godziny z ośmiu)i nie daje rady się wyrobić żeby mógl przyjść w niedzielę za 1000zł brutto można na legalu kasę robići i wtedy się wyrabia(bo w czasie pracy trzeba zaufanym poupychać to co najlepsze kasowo)co za kuriozum panowie też tak byście chcieli?

2
Kochanek Ireny
Inne
 Pytanie
@Kontrasolidarnościowa

No a co Ty chcesz? Może chciałbyś grafik mieć tydzień przed kolejnym miesiącem?? haha jeszcze czego?? Może jeszcze chciałbyś mieć przynajmniej kilka służb na które nie musisz przyjeżdżać albo zostawać na spanie?? Haha ciesz się że jest ceratka z małymi przyjaciółmi z odnóżkami. To jest Prestiż tutaj się sika do butelki cały dzień, je kanapki bo na obiad nie ma kiedy i gdzie wyskoczyć a jak coś odwalisz to idziesz na pół roku w kanał bo Ewusia ma taki kaprys i ubecką mentalność!!! W ogóle co to są za roszczenia ??? Do roboty u siebie i u innych zakładów maszynistowskie nieroby!!! Może jeszcze przerw na służbach byście chcieli ???

Korzon
Inne

Czy mozecie w koncu ogarnac polaczenie Gdynia glowna szklarska poręba z przesiadka we Wrocławiu wiecznie spóźniony ! I Wrocław szklarska co 2 raz nie czeka na ludzi ogarnijcie sie ! W koncu barany !

Nowy
Inne
 Pytanie

Otrzymaliście już skierowania na badania? Bo ja czekam i czekam....

Sławcio
Pracownik
 Pytanie
@Nowy

Jak czekasz i czekasz, to dlaczego do mnie dzownisz?! Przecież bym to od razu na sekcji załatwił

Sławomir IV Rezerwowy
Kandydat
@Sławcio

Sławek weź no tam podpytaj kto zapił w Spale i czy znowu dali się ograć jak nasze orły na munidalu w starciach z mocnymi reprezentacjami innych zakładów, a zwłaszcza jak im się udał mecz o pociągi z miszczami świata IC Gdynia.

Nowy
Kandydat
@Sławcio

Sławcio dzwonię i dzwonię ale nie odbierasz. Byś w końcu wyszedł spod tej kołdry i odebrał telefon. W ramach rekompensaty załatw mi wycieczki na kebaba do Rzepina, przynajmniej 15 wyjazdów tam chcem mieć jak skończę kurs. Chcę spróbować dobrego kebaba bo w Łukowie jest niedobry :(

Sławcio
Pracownik
@Nowy

Nie wiem gdzie dzwonisz ale chyba do Baraniny bo ja nie mam połączeń od Ciebie. Dzwoń jeszcze to się dogadamy albo zawiadom Beduina, to przełączy Cię do mnie. Do mój osobisty sekretarz.

Ralph Aftertrack
Pracownik
 Pytanie
@Sławcio

Sławek zdradź nam przepis jak na sukces. Jak wydostać się z 300? Jak wydostać się z brązowej ligii w Irenie? Jak dostać dobrą służbę od Beudina? Tyle pytań i nie ma odpowiedzi:(

1
Fidłeł Kastrot
Pracownik
@Ralph Aftertrack

Po pierwsze z każdą ważną informacją kto co i gada należy chodzić do Krzywoustego i Kotunianki. Po drugie telefony od Jarusia należy odbierać a propozycje przyjmować i ładnie dziękować nawet za siódemkę luzem do Gdyni na podsył nocą. Po trzecie należy obyć z Rickim Martinem warsztaty w nagrywaniu rozmów a z Andrzejem ćwiczenia z technik manipulacji. Poza tym sztamę trzymać zawsze ze Sławkiem bo Sławuś tak jak Stonoga ma swój cykl życia i zawsze przychodzi moment że wraca na Rzepiny.

Zostaw merytoryczną opinię o PKP Intercity S.A. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 738.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 261, z czego 38 to opinie pozytywne, 87 to opinie negatywne, a 136 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?

    Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

PKP Intercity S.A.
Przejdź do nowych opinii