Costa Coffee Polska

1.7 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Costa Coffee Polska

Pytanie
 Pytanie

Jak wygląda aspekt współpracy ze studentami w Costa Coffee Polska S.A.? Chętnie zatrudniają?

Rekrutacja Costa
Pracownik
@Pytanie

Jak najbardziej, mamy elastyczny grafik, który bez problemu połączysz z zajęciami na uczelni:) zachęcamy do aplikowania: https://www.costacoffee.pl/kariera/dolacz-do-nas

@jakmutam
Były pracownik
@Pytanie

Bez zadnego problemu, jeżeli akurat ilość godzin, które jesteś w stanie pracować akurat pasuje do profilu jakiejś kawiarni. Od kiedy pamiętam firma zawsze zatrudniała studentów. Nie ma sztywnego całego etatu, są różne wymiary etatowe.

@jakmutam
Były pracownik

Czytam te wszystkie opinie i powiem tak: wiele zależy od osób, na które trafisz w teamie. Możesz mieć fajną ekipę i praca będzie łatwiejsza, możesz trafić na łajzy - ale to nie jest tylko specyfika Costy. Ot taki urok pracy z większą ilością ludzi. Natomiast ja po kilku latach pracy stwierdzam, że jak chcesz być pracownikiem, jesteś studentem i zadowalasz się najniższą krajową - to ok, to spoko praca na początek. Natomiast jeśli chodzi o stanowiska kierownicze - tu już zaczynają się schody. Według mnie jest dużo obowiązków i pilnowania procedur, co nijak nie jest poparte finansami. Ciągłe braki pracownicze (podejrzewam, że powstałe przez zbyt dużą ilość obowiązków za zbyt małą kasę), powodują ciągłe zmiany grafikowe i wciąż szuka się ludzi na nadgodziny. W przypadku ich braku - cóż prowadzący zmianę zasuwa za dwie osoby, w międzyczasie robiąc zamówienia, przyjmując dostawy i czasem inne biurokracyjne rzeczy. To zniechęca i to bardzo. Jeśli chodzi o kasę - jest siatka płac. Trochę inaczej zarabia pracownik Trójmiasta, inaczej Warszawy, a inaczej Krakowa. Tak samo trochę inna stawka będzie dla pracownika z małej kawiarni, a inna z np: PKP Warszawa Centralna czy lotnisko, gdzie jest po prostu przemiał klientów, ale stawki ZAWSZE są i powinny byc podawane na rozmowie kwalifikacyjnej. Co do haseł, że pracownik wyzyskiwany itd: w dużej mierze zalezy to oczywiście od przełożonych, ale o dziwo też od samego pracownika. Przy podpisaniu umowy dostajecie tzw. Zakres Obowiązków przypisany do danego stanowiska, gdzie łopatologicznie jest wszystko napisane (a przynajmniej powinniście dostać z kompletem dokumentów do wypełnienia). Zawsze można sobie zeskanować, albo poprosić o wydruk). Jeżeli coś przekracza wasze obowiązki, ten dokument was chroni. A jeśli boicie się, że ktoś was zwolni, więc wolicie odwalać pracę nie przypisaną do was - to już wasza indywidualna sprawa, że się nie stawiacie i nie walczycie o swoje :). Co do premii: są uznaniowe, ale też wiele elementów ma na nie wpływ. Trzymiesięczne wypracowane cele finansowe/sprzedażowe kawiarni/zespołów kawiarni, pozaliczane audyty finansowe, hccp, wewnętrzne kawiarni itd, itp. Oczywiście wszystkie te informacje może udzielić wam prowadzący zmianę (mówię o pracownikach) lub samemu można znaleźć na intranecie firmowym - tylko trzeba chcieć. Dodatkowo w umowie jest dostęp do Medicoveru - ale podstawowy pakiet jest bardzo ubogi. Warto dopytać się o bardziej rozbudowane, a także możliwość wykupienia Medicover Sport. No i oczywiście pracownicy mają również zniżki na produkty. Co miesiąc przyznawana jest na pracowniczą aplikację kwota, z której potrącana jest suma zniżki za zakupiony produkt. Największa zniżka jest na napoje na bazie kawy/mleka, herbaty. Oczywiście nie jest to 100%, ale na tyle wysoka, że nie odczuwa się aż tak bardzo zakupu kawy w innej lokalizacji Costy. Podsumowując: według mnie wszystkie informacje odnoście tego, co się robi w kawiarni można spokojnie znaleźć w procedurach, nie ma widzi mi się. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie szukać. Praca na początek, na najniższym stanowisku - ok. Im wyższe stanowisko tym więcej (dużo więcej obowiązków) za zbyt małą kasę - przy czym nie wypowiadam się na temat stanowiska kierownika kawiarni. Mówię o starszym bariście i kierowniku zmiany.

Piotr Pieprzyk
Inne

26 września godzina 11:45 nieobsłużono mnie w waszej kawiarni przyczyna podana była w ten sposób iż Pani nie miała drobnych na wydanie Ja nie mogłem zapłacić kartą ponieważ mieszkam na stałe w Holandii przyleciałem do Polski dzisiaj wcześniej rano Chciałem się napić kawy nie chciałem zapłacić kartą wszystko pani poinformowała mnie że nie może wydać wszystkich pieniędzy Taka reakcja jest skandaliczna to wy powinniście dbać o klienta dbać o to aby były pieniądze na wydawanie a nie po stronie klienta jestem oburzony w waszym stosunkiem do klienta straciliście w mojej osobie i we wszystkich moich znajomych i przyjaciół o klientów których mogliście mieć i pozyskiwać dalej tracicie dobre imię własnej marki przez tą osobę która mi odmówiła Proszę o odpowiedź i odpowiednią reakcję na moją wypowiedź w tej kwestii dziękuję Nadmieniam iż nagrywam wiadomość dlatego mogą powstawać błędy literowe Kłaniam się Piotr pieprzyk

8

Pracodawca

@Piotr Pieprzyk

Dzień dobry, Bardzo nam przykro, że taka sytuacja miała miejsce. Natomiast Go work jest serwisem o tematyce dotyczącej opinii o pracy w Costa. Jeśli Pana nie obsłużono, proszę napisać na adres: coffeeteam@costapolska.pl - opisując w której kawiarni i kiedy wydarzyła się ta sytuacja. Na pewno skontaktujemy się z Panem, w sprawie zaistniałej sytuacji. Pozdrawiamy, Costa Team

Piotr von pieprzyk z Holandii
Pracownik
@Piotr Pieprzyk

XDDD wstawaj zesrałeś Twoim (usunięte przez administratora) obowiązkiem jest mieć odliczoną kwotę XDDDDDDDDD WYDANIE RESZTY TO TYLKO DOBROĆ SKLEPU TAKZE WYTRZYJ (usunięte przez administratora) I WRACAJ DO HOLANDII XDDD

Maja
Kandydat
 Pytanie

Czy ktoś pracował w Costa Caffee na terenie Gdańska? Jakie macie odczucia?

Barista
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

U mnie rekrutacja wyglądała identycznie jak u osoby, która opisała ją poniżej. Zadanie grupowe to przygotowanie wycieczki dla rekruterów. My gralismy biuro podróży. Później oni wcielają się w rolę trudnych klientów.

Pytania

Co twoim zdaniem jest ważne w pracy baristy? Co nie podoba ci się w tym, jak obsługuje się Gości w kawiarniach (niekoniecznie w Coście)

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
bańka wstańka
Pracownik

Zatrudniłam się w jednej z kawiarni przed wakacjami, w maju. Lokalizacja w miarę spokojna. Pracuje się w porządku, ale zdecydowanie nie motywuje fakt, ze ktoś zamawia kawę droższą niż kosztuje godzina twojej pracy :) Dużo bezsensownych procedur, bo przecież „tak jest w standardach”. Nie ważne, ze cos można zrobić szybciej i lepiej. Szkolenie zdecydowanie za krótkie, po półtorej tygodnia nie ma szans zapamiętania wszystkich receptur (czego oczywiście wymagają, najlepiej żeby znać je jeszcze przed końcem szkolenia). Szczególnie, ze „szkolenie” często kończy się siedzeniem na zmywaku 7h, bo w kawiarni jest ruch…Za takie pieniądze nie wyobrażam sobie pracować w kawiarni gdzie rzeczywiście cały dzień są tłumy ludzi. Polecam dla studentów na wakacje, ewentualnie na rok żeby sobie dorobić, ale nie dłużej, bo można się zajechać. Nie jest to najgorsze gastro na świecie, ale tez zdecydowanie nie najlepsze. A, i dla osób na zleceniu super byłyby grafiki tygodniowe, a nie miesięczne.

1
Hero
Pracownik
@bańka wstańka

Zgadzam się. Szkolenia sa zdecydowanie na krótkie jak na fakt, ile wiedzy i umiejętności trzeba przyswoić.

anonim
Pracownik
 Pytanie

Lotnisko to jedna wielka farsa. Każda kawiarnia ma wielkie braki ale najważniejsze jest Fresco z kierowniczka która wiecznie ma dużo rzeczy w biurze do zrobienia. Nie może przyjść na ranek bo nie ma pociągu max może być do 21 bo ma pociąg a to że inni nie mają jak to już nie jej problem. Jak jest jakaś wizytacja to każą malować trawę na zielono wymyślają a potem w ostatniej chwili przychodzi KR i zmienia. Procedury? Wybieramy tylko takie jakie są dla nas korzystne. Rozwiązania chwilowe trwają wieki. To nie jest kawiarnia to jest korporacja dla której liczy się tylko zysk. Ludzie nie wiedzą co mają robić bo nie są doszkoleni. Ale grunt żeby hajs się zgadzal obszarowej i asystentom a kz i pk niech ponad siły pracują. Ogólnie od momentu zmian struktur to nie ma rąk bo obszarowa nie ogarnia, nie ma pojęcia co robi, jak jest problem nie umie porozmawiać, traktuje ludzi jak (usunięte przez administratora) ale i tak jej nikt nic nie zrobi bo się nie wychyla więc jest wygodna. Ma 5 kawiarni a uważa tylko 1 za najważniejszą. Nie mam pojęcia kto daje na tak odpowiedzialne stanowiska osoby które nie są kompetentne ani nie mają kompetencji miękkich. Jak by tak przyszedł jakas konkretna kontrola to Fresco powinni zamknąć taki (usunięte przez administratora) kiła i mogiła.

Kz
Były pracownik
@anonim

Oj tak a jak chcesz się zwolnić to przychodzą i proponują tak marne pieniądze byle Cię zatrzymać i żebyś za nich zasuwał

ggg
Były pracownik
@anonim

Zgadzam się w 100 % pracowało się to było tam samo

1
ta
Były pracownik
@anonim

największy cyrk w Warszawie

1
Zbigniew
Inne

Czyli co? Można się dostać tylko po znajomości? Widziałem komentarz że proponują marne pieniądze. Powiesz jakie żebym mógł ocenić?

budrys
Pracownik
@Zbigniew

Najniższa krajową.

Jan
Inne
@budrys

Serio nic więcej? A są chociaż nadgodziny żeby cokolwiek dorobić do wypłaty? Albo chociaż premia, jakieś dodatki?

v
Były pracownik
@anonim

Kierowniczka która nie ogarnia sama siebie, wraz ze swoją "prawą reką'' Zgadza się w 100% Z OPINIĄ

Seb
Inne

Dobra kawa ,super ciasto ,atmosfera miła tylko ze w 10 minut z deptaku w strone molo weszlo z 10 osob szukalo ubikacji no Za darmo I nikt nie pilnuje

1
Administrator

Costa Coffee Polska S.A. poszukuje osoby na stanowisko Kierownik Zmiany. Czy ktoś z Was brał udział w procesie rekrutacji? Napiszcie, jak wyglądała rozmowa kwalifikacyjna!

on
Pracownik
@Administrator

Wywiad telefoniczny, potem spotkanie z Kierownikiem w kawiarni, jeśli Twoje kompetencje będą ok na to stanowisko, to następnie otrzymasz skierowania na badania i dokumenty do umowy o pracę:)

Pytanie
 Pytanie

Czy w Costa Coffee Polska S.A. poza podstawowym wynagrodzeniem obowiązują jeszcze jakieś świadczenia dodatkowe?

Justyna
Inne

Serio czy tak tylko sobie żartujesz? A w takim razie wymienisz wszystko co pracownik może tutaj zyskać?

Dorota
Inne

Dlaczego takie choroby można zyskać ? Co je powoduje dokładniej ?

Pozytywna
Były pracownik
@Dorota

Powszechny mobbing, stres, brak wsparcia ze strony centrali, długie zmiany na nogach czasem bez przerw, brak wystarczającej obsady i czasu na wykonanie wszystkich obowiązków przez co się zasuwa za dwoje, upokarzająco niskie premie, narzucanie niewykonalnych wytycznych, bałagan w strukturze firmy, tak zwane wieczne "obiecanki cacanki" odnośnie poprawy warunków pracy, przekłamania w grafiku - zmiany niezgodne z prawem pracy np. bez przerwy 11 godzinnej. Chyba, że coś się zmieniło przez ostatnie kilka msc, ale po tym co tu czytam to raczej nie

dominika
Inne

Pani Aleksandra z costy w plazie w Toruniu- cudowna osoba, wspaniała obsługa, często przychodzimy z chłopakiem na kawę i pani zawsze jest miła, doradza i emanuje pozytywna energia! pozostała obsługa równie przyjazna, a napoje i desery najlepsze w całym mieście!

Konsument
Inne

Byłem w kroście na starówce i zdecydowanie już więcej nie zajdę do takiego lokalu. Poprosiłem dla siebie i partnerki kawę bezkofeinową. Bździna stojąca za ladą poleciła coś pomiędzy deserem a kawą o smaku twixa. Kosztowało to 17 zł za kubek (usunięte przez administratora) Całości tej żenady dopełnił dołączony twix, a raczej coś co miało go przypominać przynajmniej na opakowaniu, chyba tylko po to żeby jeszcze bardziej zdenerwować klienta. Byłem tam raz i już wiem że każdą krostę będę omijał z daleka!

9
Była pracownica
Były pracownik
@Konsument

Po pierwsze primo to portal na opinie pracowników na temat pracy, a nie żale klientów, którzy nie potrafią zamówić tego o co im chodzi. Po drugie primo trochę szacunku do ludzi. Widać, że nigdy nie pracowałeś w sprzedaży. Ta "bździna" poleca taką kawę, bo takie są wytyczne firmy i za to jej płacą. Mam nadzieję, że kiedyś będziesz zmuszony stać po drugiej stronie i obsługiwać ludzi Twojego pokroju. Tfu.

Ilona
Inne
@Była pracownica

Święte słowa! Brawo! Ciekawe czy byłby taki odważny jakby miał to tej Pani powiedzieć prosto w twarz. Ludziom się w głowach przewracało... chamstwo się wylewa.

Anka
Inne
@Konsument

Przecież widziałeś co Ci proponowała, trzeba było podziękować i nie byłoby problemow, ale pewnie chciało się pokazać że na się kasę w portfelu;)

ta
Były pracownik
@Konsument

no sorry, (usunięte przez administratora) się do biura o to jakie (usunięte przez administratora) wymyślają i każą polecać

1
Lotnisko Warszawa
Były pracownik

Polecam pracę na lotnisku-ma swój klimat. Jest chyba 5 kawiarni w Warszawie i spoko jest to ze zawsze możesz pójść na inną kawiarnie. minusem pracy na lotnisku jest lotnisko-mnóstwo procesów no i najgorsze: latania przez pierwszy miesiąc-dwa na tzw. V-ce czyli przepustce visitor i ktoś musi cię eskortować. generalnie z tymi przepustkami jest duży problem bo nie możesz sam pracować i zawsze musisz na początku dostosowywać grafiki do innych osób. na lotnisku są chyba największe premie i wydaje mi się ze więcej się zarabia niż na mieście, zmiany są na 4, na 5 rano albo nocki bo kawiarnie są całodobowe ale da się to dogadać. kierownicy niektórzy są extra niektórzy nie. klienci-specyficzni zwłaszcza pijani sąsiedzi ze wschodu i ci którzy przylatują z chin i to twoja wina ze jeszcze nie umiesz pisać po japońsku. kłótnie z klientami minimum 3 dziennie, ewakuacje z powodu zostawionego bagażu-minimum 2 na tydzień. ogólnie praca z wyzwaniami ale da się przeżyć. ja niedawno skończyłam z powodów rodzinnych ale chyba bym wróciła.

jki
Pracownik
@Lotnisko Warszawa

żeby się fajnie pracowało to trzeba się przyjaźnić z kierowniczka, wtedy jest super

ggg
Były pracownik
@Lotnisko Warszawa

Ha. ha ha właśnie pomaluj kierowniczkę paznokcie to będzie miała atmosfera :p

ta
Były pracownik
@Lotnisko Warszawa

Lotnisko to tragedia i jeden wielki (usunięte przez administratora) większy nawet niż w reszcie tej poważnej firmy

Charlie
Były pracownik
 Pytanie

Miałem nieprzyjemność pracować w tej firmie dwa lata. Z początku było naprawdę w porządku. Pieniądze co prawda śmieszne, ale trafiłem na całkiem spokojną, biurową kawiarnię ze stałymi klientami, poszczęściło mi się z kierownictwem. Przez dobry rok mieliśmy team idealny, każdy robił swoje i współpraca była po prostu przyjemna. Problemy zaczęły się po zmianie struktur. Kierowniczka, którą nam przysłali na pewno ni powinna zajmować takiego stanowiska. Wieczne błędy w grafikach (brak kogoś za zamknięcie? Trudno, kawiarnię zamknie się wcześniej. Było to tak częste, że w pewnym momencie sami nie wiedzieliśmy, o której zamykamy), (usunięte przez administratora) przez baristów samemu na zmianie, dopraszanie się o grafikowe korekty (nie dla mnie charytatywna praca), braki podstawowego wyposażenia apteczki, które próbowałem wywalczyć kilka miesięcy i wiele innych niedociągnięć. Nie wspominając o dwulicowej naturze pani szefowej, która z uśmiechem potrafiła z Tobą rozmawiać, a potem puszczać niestworzone plotki do innych na Twój temat. Generalnie nie polecam. Nierówne traktowanie, pretensje o to, że ktoś śmiał się rozchorować, śmieszne zarobki i brak jakichkolwiek perspektyw. Praca może dobra na dorobienie sobie przy studiach, ale nie wiem czy ktokolwiek przy aktualnych warunkach tam panujących wytrzyma dłużej. Może z dobrym kierownictwem. A elastyczne godziny pracy? No właśnie, wszystko zależy na kogo się trafi, są osoby, z którymi cudownie się współpracuje i wszystko można wynegocjować, w ten sposób faktycznie mogąc pogodzić swoje życie prywatne z pracą.

Zofia
Inne
@Charlie

A co masz na myśli pisząc "śmieszne pieniądze"? I czy dodatkowo można było liczyc na jakieś napiwki?

Charlie
Były pracownik
 Pytanie
@Zofia

Najniższa krajowa po prostu. A napiwki? Coś tam było, ale naprawdę niewiele, wszystko zależy od lokalizacji tak naprawdę, w jednych klienci sypali chętniej, w innych prawie wcale. Jednak co do napiwków to wiem, że w niektórych klastrach praktykowane było odkładanie jakiegoś ułamka z łącznej sumy na wydatki kawiarniane. Nie coś dla pracowników, a np. na chemię.

6669
Pracownik
 Pytanie

Czy kadry mogłyby z łaski swojej wyjaśnić co się stało z wypłata za marzec, że jest tak żałośnie niska? Wiele osób dostało nawet o kilkaset złotych za mało, niż jest zapisane w umowie.

.
Pracownik
@6669

Piszesz, że w umowie- natomiast kwota umowy to kwota brutto a nie netto, która jest przelewana na konto bankowe. Są paski i za każdym razem można dokładnie sprawdzić jakie podatki zostały potrącone. Z tego co wiem, to dużo osób przyzwyczaiło się również do braku podatku dochodowego i zapomniały, że jednak już skończyły 26 rok życia. Należy również nie ZAPOMINAĆ, że chorobowe jest rozliczane na podstawie wszystkich dni z l4 a nie tylko tych dni, które miało się zaplanowane w pracy:)

Anonim
Pracownik
@.

Każdy wie czym różni się stawka netto, a brutto przy UP i UZ. Ten post był dodany przed otrzymaniem pasków wypłat. I w tym miesiącu były jakoś wyjątkowo późno. Wypłata marcowa była dość niska w porównaniu z poprzednimi miesiącami oczywiście przy takiej samej ilości przepracowanych godzin. Wiele pracowników było dość zestresowanych tym, bo nie wiedzieli z czego to wynika

Była pracownica
Były pracownik
@Anonim

Prawdopodobnie jest to związane z tym, że w marcu przez brak świąt i dni wolnych od pracy jest więcej godzin roboczych. Grudzień, styczeń, luty mają po około 160 i mniej, marzec nagle 184. Jeśli podzielisz pensje (nie wiem ile teraz, zakładam 2500) na 160 godzin wyjdzie 15,62/h jeśli na 184 wyjdzie 13,58. Więc np. Dopełnienia za 100 godzin pracy wyrobione w lutym będą więcej płatne niż 100 godzin w marcu.

1
Była pracownica
Były pracownik
@Anonim

Na umowie zlecenie nie ma znaczenia ile jest godzin roboczych w miesiącu, bo stawka zawsze jest taka sama. Ale na UP jeśli masz powiedzmy pół etatu to w lutym, żeby go wyrobić musisz przepracować 80h, a w takim marcu 92 i dostaniesz tyle samo. I teraz jeśli robisz załóżmy 100 godzin to w lutym za 80 godzin masz te ok 1200 zł + 20godzin dodatkowo, a w marcu 92h za 1200 zł + 8h dodatkowo

Ania
Były pracownik

Bardzo dużo się nauczyłam pracując w Costa. Firma.kladzie mocny nacisk na naukę i poszerzanie doświadczenia. Dzięki tej pracy otworzyłam się na innych. Bardzo dużo dała mi praca w kawiarni, chociaż bywał bardzo ciężko. Do tego wszytskie procedury, receptury ale było warto

Amanda
Kandydat

Wszystkie opinie negatywne są kasowane. A pochlebne, oplacane-zostawiane. Gratuluje

niedoszły pracownik
Kandydat

Któregoś pięknego dnia zadzwoniła miła Pani rekruterka, zadała mi kilka pytań i zapytała się o lokalizację jaka najbardziej mi odpowiada, po czym powiedziała, że pewnie odezwie się za jakieś 3 dni kierownik sklepu. Oczywiście, w przeciągu 3 dni dostałam zaproszenie na rozmowę...i tu zaczęły się schody. Sprawdzałam lokalizację, okazało się że muszę przejechać całą Warszawę, ale pomyślałam, że tam po prostu będzie odbywać się rekrutacja. Poczytałam komentarze, i przeważnie rozmowy odbywały się w miłym towarzystwie, wiec pojechałam z dobrym nastawieniem. Chciałam jeszcze dodać, że aplikowałam na stanowisko z-cy kierownika. I cóż, na rozmowę musiałam czekać, parę minut, po czym zostałam zaproszona ......do stolika na sali sprzedaży przy klientach!!!!!! Chciałam dodać, że na sali sprzedaży 3/4 stolików było zapełnionych i był gwar. Nie zapytano się mnie czy mam ochotę na kawę, wodę nic. Także nie wierzcie że jest tak miło i przyjemnie. Następnie dostałam kartki z pytaniami po czym miałam 30min na zrobienie ich...chciałam odpuścić i wyjść, bo dla mnie taka rekrutacja to dziecinada, ale w sumie zrobiłam pytania i po 15 min zaprosiłam Panie (była kierownik i jakaś niesympatyczna grubaska, z grymasem na twarzy). Chwile pogadałyśmy, zadały bzdurne pytania, kazały mi się przesiąść do innego stolika (bo grubaska nie mogła się wcisnąć) zapytały się mnie jakie mam oczekiwania itp. Nie mówiąc o tym że panie nawet nie przeczytały mojego cv, zero przygotowania się do rozmowy, nawet jedna nie wiedziała jakie pytania były na kartce. Jedyne czym mogą zwabić to umową o prace. Jeżeli jesteś poważnym człowiekiem, to szanuj się i nie idź tam. Mi powiedziano że przekazano moje cv do innego sklepu bo miałabym za daleko a od 5,30 zaczyna się zmiana. Targano mnie po całej Warszawie żeby zrobić durne pytania. Tragedia

Lil
Były pracownik

Byłem w Krakowie i generalnie nie polecam tej pracy... Strasznie dużo bezsensownych rzeczy do robienia, ciągłe kontrole i ciśnienie osób z góry. Do tego stawka nieadekwatna do tego co sie tam dzieje..... Ktoś kupuje kawe za więcej niż wynosi twoja stawka godzinowa nie motywuje :D Polecam firmie więcej chillu moze tez w ich zasadach bo inaczej nie wiem kto tam będzie pracował ;)

1
Si
Były pracownik
@Lil

Zgadzam się ! Kraków to inny stan umysłu a rynek to już w szczególności. Jak masz L4 i ledwo mówisz to krzywo na Ciebie patrzą bo przecież nie ma Cię kim zastąpić :D

Swiety Mikołaj
Pracownik
 Pytanie

No niestety tegoroczne premie swiateczne to zart... Nizsze niz rok temu, chociaż obroty firmy wzrosly, dodatkowo ciagle nie ma.imprez pracowniczych, wiec na co wydali reszte z socjalu? Plus premia liczona od października gdzie przyznawane były premie kwartalne co zaniza wartość bony. ROZCZAROWANIE

Elf zgret
Pracownik
@Swiety Mikołaj

Najłatwiej narzekać Mikołaju???? Ale Najlepiej siedzieć i nic nie robić. Wesołych świąt

2
Elf maruda
Były pracownik
@Elf zgret

Człowiek pracujący za dwóch tyle powinien dostawać. Costa to (usunięte przez administratora) Uciekłam z niej i w nowej pracy jako szary pracownik dostałam na święta tyle, co w Coscie przez 3 lata na stanowisku kierowniczym (premii świątecznych i rocznych razem), a nie muszę się tyrać. So...

1
KZ
Pracownik
@Swiety Mikołaj

Wybacz, gdybys doczytał o premii, to dowiedziałbyś się że była wyliczana na podstawie wynagrodzenia za miesiąc X, a premia była wypłacana pod koniec listopada. Powinieneś wiedzieć że premia nie wlicza się w wynagrodzenie a później nie wpływa na wysokość bonu. Zresztą, przed pandemią była tak samo naliczana, bony były niższe i nikt nie narzekał. A w tym roku było 150zl mniej, ale za to miałeś więcej konkursów kawiarnianych, to że nie wygraliście to już rozwiazujcie problemy wewnętrznie w kawiarni.

Elf maruda
Pracownik
@KZ

No to przecież jest jasne, że firma kombinuje jak może, żeby wypłacić w premiach jak najmniej jak najmniejszej ilości ludzi, nie musisz tego tłumaczyć. "Trzeba było sobie wygrać" pieniądze, które się człowiekowi należą za ten (usunięte przez administratora) i sukcesywnie są zmniejszane. Dobre sobie.

cococo
Pracownik
 Pytanie
@Elf maruda

Firma chce zyskać dodatkowy milion zł na tych konkursach, zmusić pracowników do sprzedawania nienaturalnie drogiej kawy klientom. Przy czym wygrywa ten, kto najlepiej oszukuję ludzi, proponując "arabicę" albo "syrop dodatkowy" za dopłatę. Zazwyczaj chce się zrobić zniżkę klientom, jak widzisz, że za 2 kawy i ciacho ma zapłacić 40 zł. W dodatku premie za konkursy wiadomo dostanie jedna kawiarnia ze wszystkich, a zyski firma będzie miała od wszystkich placówek. Świetne konkursy. Rywalizacja pomiędzy kawiarniami za co? Za to, żeby bossy Costa sobie zgarnęli więcej kasy? Nie ogarniam

Costa
Pracownik
@cococo

To całe przelogowywanie się na swoje karty, wykazywanie kto najwięcej sprzedaje dodatków,wielokrotne pytania do klientów którzy są nimi zmęczeni.. wymusza to tylko rywalizację na współpracownikach.

nowy pracownik
Pracownik

Pracuje w coście od trochę ponad miesiąca, właśnie dostałem wypłatę na konto i aż chce się płakać, jak patrzę na stan konta. Każdego dnia ogromny ruch i masa pracy, non stop w stresie. Z dnia na dzień potrafią zmienić godziny pracy albo dzień wolny na pracujący, klienci traktują wszystkich z wyższością. Nie chciałem zmieniać tak szybko pracy, ale czuje, że nie mam wyjścia.

X
Pracownik
 Pytanie
@nowy pracownik

Ktoś zataił przed Tobą wysokość zarobków przy zatrudnieniu? Serio nie rozumiem tego, kierownicy przedstawiają wysokość wynagrodzenia i każdy się na to decyduje podpisując umowę,a potem zdziwienie. Dzieci ...

y
Pracownik
@X

Raczej chodzi o to, że otrzymywane pieniądze nie są w ogóle adekwatne do ogromu wykonywanej pracy. Zatrudniając ludzi mówię im wprost jak wygląda praca, jak dużo jest obowiązków, ale im się nigdy to w głowie nie mieści. Jak po miesiącu zasuwania dostajesz minimalną krajową, jako SPECJALISTA w dziedzinie serwowania kawy i osoba funkcyjna odpowiedzialna za prowadzenie zmian to chce się płakać :)

Zbysz
Były pracownik
@X

Tutaj chyba nie to jest istotą rzeczy. Tutaj chodzi o warunki w jakich się pracuje. Czuć w twojej wypowiedzi bufonade SKK albo paniusi z hr. Za coffeeheaven to było i się człowiek cieszył, że praca była a teraz wszyscy narzekają. Staruchy...

p
Były pracownik
 Pytanie
@nowy pracownik

pracowałam w costie prawie 3 lata i nie raz płakałam przez wypłatę, wstajesz o 3 i pracujesz ponad 12h, a dostajesz wypłatę tak jakbyś ledwie tydzień był w pracy... raz wyrobiłam prawie cały etat a dostałam wypłatę 1100 zł xddd zgłosiłam to i wyszło ze ups się pomylili o pare stów :))) wielokrotnie zdarzyło się, że ja pracując po 100-110h zarabiałam mniej niż moja znajoma w innej kawiarni (tez costa) na 3/8 etatu i z czego to wynika?? inna premia?? pracowałam i studiowałam dziennie w tym samym czasie, nie miałam ani jednego dnia wolnego, pracowałam wszystkie weekendy i od wtorku do czwartku i co?? wypłata ledwie ponad 1tys na 5 dni pracy w tygodniu... i co z tego, ze krócej pracujesz w tyg raz 5 raz 6h jak potem w weekendy odrabiasz nadgodziny bo brakuje ludzi...

cc
Pracownik
@nowy pracownik

To prawda, obiecywane cuda nie widy a wychodzi dramat

Ilona
Inne
@cc

No ale wszystko macie przecież na umowie, prawda? A nawet z własnej obserwacji można wywnioskować że roboty jest masa i mnóstwo ludzi.

Niewiemwiem
Były pracownik
@Ilona

Dopóki nie popracujesz to nie wiesz kilku rzeczy: - obiecują na rozmowach kwalifikacyjnych premie i konkursy, których potem nie widzisz - często (zwłaszcza na stanowiskach wyżej niż barista) wykonujesz obowiązki ponad to co masz w umowie - znosisz wyzysk i łamanie praw pracy i nikt ci tego nie wynagradza Gdyby mówili o tym przy zatrudnianiu nie byłoby problemu z rozczarowaniem potem.

Ilona
Inne
@Niewiemwiem

Ale jak można słuchać obietnic na rozmowie i nie prosić o zapis na umowie? No ludzie... Jest zakres obowiązków i dla mnie to świętość. Nic ponad to nie zrobię. Zacznijcie się szanować!

3
domg
Kandydat
@X

roszczeniowi millenialsi chcieliby dostawac pieniadze za prace

Niewiemwiem
Były pracownik
@Ilona

Nie wpisuje się kwot dodatkowych premii do umowy...dlatego są dodatkowe. Był zapis o możliwych premiach, ale to jest dalej możliwość, której później nie realizują i tego się nie dowiesz na rozmowie. O dodatkowych obowiązkach też się nie dowiesz, to wychodzi w praniu, dlatego jedyne co pozostaje to się zwolnić jak coś nie pasuje, bo chodzenie i mówienie, że nie będziesz tego robić, bo nie należy do Twoich obowiązków i tak się skończy zwolnieniem (oczywiście za coś innego, żeby nie było), albo nie przedłużaniem umowy. Kiedyś ktoś tu pisał, że dziewczyna z działu HR miała umowę na bariste, bo to tańsze, a obowiązki zupełnie inne

nic
Były pracownik
 Pytanie
@Niewiemwiem

dokładnie, Ilona to nie jest praca w której masz przestrzeń szanować swój czas i obowiązki... no nie da się bo brakuje ludzi, wiele razy ciagnelam 2 zmiany naraz tego samego dnia (15h pracy) albo zamykałam 23 i następnego dnia otwierałam o 5 bo nie było nikogo innego kto mogłby otworzyć, a ktoś musi przyjść. Jakiś czas temu przyszła mi premia na konto i wynosiła ok 3zl (o tym ci nie mówią ze tyle płacą XDD) i naprawdę nigdy nie zarobiłam równo 2 tyś zł a pracowałam w miesiącu bardzo często po 120-130h :)) plus prawnie przysługuje ci przerwa, a ja nawet nie zliczę ile razy przepracowałam 12h na nogach bez wody i jedzenia bo było tyle ludzi i komu to zgłosisz? kierownikowi?? jak on sam wyrabia miesięcznie ponad 200h bo ludzi brakuje. Zacznijmy tez od tego, ze jeśli jako barista powiesz "wale to idę do domu bo mam nadgodziny" lub jako kierownik "nie zrobię tego bo to nie moje obowiązki" to nie dość ze cię zwolnią lub wyrzuca do innej kawiarni to osoba, która z tb pracuje tez będzie w(usunięte przez administratora) temu każdy się poświęca bo każdy wie co to oznacza dla innych

Zostaw merytoryczną opinię o Costa Coffee Polska - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Costa Coffee Polska?

    Zobacz opinie na temat firmy Costa Coffee Polska tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 88.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Costa Coffee Polska?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 73, z czego 4 to opinie pozytywne, 57 to opinie negatywne, a 12 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Costa Coffee Polska?

    Kandydaci do pracy w Costa Coffee Polska napisali 5 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Costa Coffee Polska
Przejdź do nowych opinii