Costa Coffee Polska S.A.

1.7 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Costa Coffee Polska S.A.

Anonnimus

Nie rozumiem tego hejtu na Costę. Pracuję w kawiarnii w Krakowie, mam super team, bardzo w porządku KK i też KR. Pieniądze także są wystarczające. Moje dyspozycje zawsze są brane pod uwagę, a jeśli mieliby mi dodać jakąś zmianę na zasadzie supportu to wszystko jest ze mną wcześniej uzgadniane i zawsze mogę powiedzieć nie. Nie jest to moja pierwsza praca i zdecydowanie nie mogę powiedzieć, żeby była tak straszna jak próbują to przekazać osoby wypowiadające się na tej stronie.

Były barista Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 10 godzin.
Były pracownik
 Pytanie

Niedawno zakończyłem współpracę z tą cudowną firmą i z ciekawości chciałem poczytać co o niej myślą inni pracownicy. No cóż, od 3 lat są ciągle te same problemy i nic się nie zmienia xD To znaczy zmienia się, na gorsze. Pracowałem 2 lata i jedyne plusy tej pracy to poznanie naprawdę fajnych ludzi (miałem szczęście do świetnego teamu) oraz świadomość tego jak uciążliwa jest praca w gastro. Chyba już nigdy nie wyjdę z pracy bez zostawienia napiwku. Naprawdę nie wiem co powiedzieć więcej. Od siebie mogę tylko dodać, że chcąc załatwić z centrum wsparcia ważną sprawę nie można tego zrobić bo Costa nie udostępnia swoim pracownikom danym do kontaktu z biurem, można to uzyskać tylko przez kierownika. A jeżeli ma się konflikt z kierownikiem - powodzenia. Ja np czekam już dwa tygodnie na odpowiedź w pilnej sprawie, a o numer telefonu się doprosić byłej już szefowej nie mogę. Sam bym znalazł, tylko gdzie? I to jest problem od zawsze w tej firmie. A, no i świetnie się firma broni przed (usunięte przez administratora) Jak źle się czujesz w obecnej kawiarni (każdy wie chyba co to oznacza) to zgodę na zmianę musi wyrazić Twój obecny kierownik :) No bardzo mądre, zwłaszcza kiedy zazwyczaj chce się zmienić miejsce ze względu na tego kierownika. A nikt dobrowolnie nie puści nawet połowy osoby przez braki jakie są narzucane odgórnie. Cieszę się że już tu nie pracuje, pierwszy tydzień po odejściu był chyba moim najlepszym momentem życia od bardzo dawna. Dopiero odejście z costy uświadamia jak bardzo ta praca powoli zabija od środka. I ja naprawdę nie przesadzam. Poprawiło się nastawienie psychiczne, nawet takie głupoty jak nauka, sprzątanie w domu, waga - wszystko zmieniło się na lepsze. I to nie jestem jedynym przypadkiem, niemal cały team który odszedł w przeciągu dwóch miesięcy (bo znalazł normalną robotę) odczuł na sobie te pozytywne zmiany. Ale to zapewne przypadek :)

Kz Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 2 dni.
Pracownik
 Pytanie

Tragedia, milion obowiązków za grosze, widząc pasek mam ochotę się popłakać, codziennie rano trzeba przyjść wcześniej bo jak przyjdziesz punktualnie to się wyrobisz i zbierasz pretensje, czemu czegoś w witrynie nie ma, na zamkach oczywiście zostajesz później, bo kiedyś trzeba biurowe rzeczy zrobić, a spróbuj tylko coś zrobić niedokładnie to zostaniesz publicznie upokorzony przy współpracownikach. Do tego ciagle pretensje od klientów, którzy nie widza kolejki na 15 osób i tego ze latasz jak mały samochodzik z kawami i jedzeniem. Straszne miejsce, przeżyłabym ten cały (usunięte przez administratora) gdybym dostała wypłatę, która starczy mi na coś więcej niż czynsz, rachunki i dojazd do pracy

lalaladida Nowy wpis
Klient

Ogólnie nie polecam kawiarni Costa w Warszawie. Zapomnieli o moim zamówieniu i ja jako aspołeczna osoba musiałam się upominać, a dostałam tylko przepraszam od niechcenia.

Monika
Kandydat

Rozmowa w Costa Coffee Warszawa Chopin bardzo miła, pan który ze mną ja przeprowadzał zadawał merytoryczne pytania, rozmowa naprawdę luźna ale to nie tak ze niczym nie trzeba się wykazać. Polecam cieplutko naprawdę jest miło, na ten moment jestem naprawdę zadowolona ;)

Stefan
@Monika

I jakie konkretnie mieli wobec ciebie wymagania? Trzeba mieć jakieś większe doświadczenie?

Odradzam
Były pracownik
@Monika

Odradzam :) nie idź w ten (usunięte przez administratora) Ja nauczyłem się tylko i wyłącznie tego jak nie zarządzać gastronomią i ogólnie firmą.

Zbigniew
@Odradzam

No to chyba nie tak źle jak się czegoś nauczyłeś. A odradzasz czemu? Bo nie podałeś żadnych konkretnych argumentów, a przydałoby się.

Odp
Pracownik
@Zbigniew

Zapewne dlatego, że szukają (usunięte przez administratora) i super warunki przedstawiają i od razu na starszych baristów zapraszają, a tak naprawdę wykorzystują ludzi, bo nie ma komu pracować. Człowiek się zarobi w tej firmie za małe pieniądze i co najwyżej dostanie maila z podziękowaniami :))

X Nowy wpis
Pracownik
@Stefan

Doświadczenie zawsze się przydaje, tego nigdy za wiele.

Pracownik Kawiarni (Wrocław)
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Rozmowa 1-1. Od razu zaproponowano mi kawkę :) Przemiła Pani, super atmosfera całej rozmowy. Szukają osób otwartych na innych, pogodnych, energicznych. Ja akurat do takich należę, więc od razu odnalazłyśmy wspólny język z Panią Manager :) Chcą zobaczyć, że jesteś sympatyczną osobą - bo przecież będziesz w pewnym stopniu wizytówką ich kawiarni. Poinformowano mnie, że przejdę 8-dniowe szkolenie, na którym nauczą mnie przyrządzać wszystko, co jest w Menu. Będę musiała również wszystkiego spróbować, żeby później móc ewentualnie doradzić coś gościom kawiarni. Uważam to za bardzo dobre podejście, ponieważ pracowałam wcześniej na McCafé w McDonaldzie i tam, żeby czegoś spróbować, musiałabym sobie to kupić, a "zniżki" były śmiechu warte... I często zdarzało się, że klient prosił o to, bym mu coś doradziła lub pytał o to, jak smakuje jakaś kawa, czym się różni lub jakieś ciastko... A ja nie potrafiłam na to pytanie odpowiedzieć. Więc jest to, uważam, wielki plus w stronę Costa Coffee. Dość duże zniżki - 70 % na kawy i 40 % na jedzenie. Dodatkowo jakieś też bony, itp... Cała rozmowa była fajną, miłą konwersacją - nie czułam się absolutnie przepytywana. Przygotowałam się do tej rozmowy dzień wcześniej - poczytałam, jakie pytania mogą paść, poczytałam też trochę o samej firmie, więc nie czułam się żadnym pytaniem zaskoczona. Po jakichś 10-15 minutach Pani stwierdziła, że "chce mnie w swoim zespole" :) I podpisałyśmy dokumenty.

Pytania

Powiedz coś o sobie, Co wiesz o naszej firmie?, Jakie są Twoje słabe strony?, Jak poradziłabyś sobie z trudnym klientem?, Do jakich kawiarni najczęściej chodzisz?

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
Ana
Pracownik

Costa coffee Poznan Glowny super poranna piątkowa ekipa Krzysiek, Ania, Kamil Smacznie i miło. Super obsługa.

K.laudynka
Kandydat
 Pytanie

Mam pytanie, zastanawiam się nad praca w costa w wymiarze 3/8 etatu. Ktoś ma jakieś opinie na temat tego jak to w praktyce wychodzi? I jak wyglada grafikowanie. Czy jest z tygodnia na tydzień w jakieś apce jak jest np w starbuckie czy inaczej?

uciekaj
Pracownik
@K.laudynka

Grafik jest układany na miesiąc kalendarzowy do przodu, musisz najpóźniej tydzień przed jego rozpoczęciem podać swoją dyspozycyjność. Idąc do Costy licz się, że codziennie w jakiejś kawiarni jest kryzys z obsadą i będą telefony żebyś przyszła do pracy. Zamiast 60 godzin zrobisz w miesiącu ze 2x tyle.

Unicorn
Były pracownik

Pracowałam w Costa Tamka , moja znajoma też mobbing przez kierowniczke i jej wredna zakompleksioną koleżanke pamiętam do dziś , to jedyne co mi w tej pracy przeszkadzało. Traktowanie jak smiecia , kiedyś przyjde po kawe i będziecie mi ją 100razy robiły bo tak jest napisane na serwetce i wam ją 100 razy pokaże , klient rządzi i ma być zadowolony a ja bede zadowolona dopiero kiedy na wlasnej skórze przekonacie się co to wbijanie człowieka który sie stara w ziemie!

1
Stefan
@Unicorn

Myślisz że są jakieś perspektywy na poprawę sytuacji w Costa Coffee? Może wymienisz też jakieś pozytywne aspekty dla odmiany? :) Co powiesz o wynagrodzeniu w tej firmie? Można dobrze zarobić? Czekam na Twój wpis! :)

Pozytywna
Były pracownik
@Stefan

Z plusów masz tak: -szybka możliwość awansu. Jednak jest ona nie bez powodu. Ludzie rotują, zwalniają się, bo mają dosyć -pensja kierownicza jest całkiem w porządku. Natomiast to stanowisko jest naprawdę ciężkie i wiele trzeba znosić -zdobywasz porządne doświadczenie w pracy z klientami. Tych szkoleń trochę jest i można z nich coś wynieść. Niestety nie wszystkie miasta i kawiarnie prowadzą porządne szkolenia, czasem to po prostu zmywak przez kilka dni -jak dobrze trafisz to fajny zespół

xD
Pracownik
 Pytanie
@Pozytywna

Pensja kierowniczka w porządku? XD Zarabianie kilka stów więcej od zwykłego baristy jest w porządku? XD Gdzie na Ciebie spada odpowiedzialność za zmianę, hajs, czystość w kawiarni.

Pozytywna
Pracownik
@xD

Jednak z drugiej strony, żeby być kierownikiem nie musisz mieć wykształcenia, doświadczenia, znać języków ani w sumie niczego. Poziom stanowiska jest niski to i pensja również. W tej firmie są kierownicy i pełno "kierowników", którzy w sumie nic nie wnoszą po za rozliczaniem dnia, przyjęciem dostawy (a i tego czasem porządnie nie zrobią) i jakimś zadaniem raz na miesiąc + tacy najczęściej dopuszczają się tych przykrych akcji z mobbingiem i się po prostu nie nadają. Dla takich nie widzę powodu, żeby pensja miałaby być wyższa. Górne widełki płacowe (dla dobrych kierowników) nie są aż takie złe, ale o to trzeba zagadać i powalczyć, co nie zawsze się da przy nieodpowiednim KK. Nie są to miliony, ale to w końcu praca dla ludzi na studia, gdzie nic nie musisz potrafić na starcie i nikt nie wiąże z Tobą dłuższej przyszłości. To jest łatwa firma do wyrobienia sobie doświadczenia kierowniczego, które być może otworzy drzwi do firmy o lepszym poziomie i lepszych zarobkach. Największy problem jest taki, że ludziom zależy i robią dużo ponad swoje obowiązki. Za to firma Wam nie zapłaci dodatkowo.

AntyPozytywna
Pracownik
@Pozytywna

Ja jednak uważam, że zatrudnianie ludzi z zewnątrz przez agencję i płacenie im nawet 24zł/godzinę to lekko mówiąc nie w porządku wobec pracowników. Costa jest zdziwiona, że nikt nie chce pracować za ochłapy, więc teraz musi wydawać kasę i na agencję i na pracowników, którzy są zdecydowanie drożsi nawet od kierowników zmian, a przez 8 godzin jedyne, co robią to zgarniają naczynia z sali i je zmywają. Nie winię tych ludzi, też bym poszła zmywać za takie pieniądze. Ale w tym momencie totalnie gnoją pracowników. No cóż, przy takich decyzjach zarządu jestem w stanie stwierdzić, że za 5 lat Costa zniknie z polskiego rynku.

Niepoważne
Były pracownik
@AntyPozytywna

Jak się dowiedziałem o tych agencjach i o tym że osoba która sprząta zarabia więcej niż kz to się uśmiałem a zarazem zasmuciłem bo takie zagranie to brak szacunku do pracowników. Dobrze ze uciekłem z tego syfu. Nikomu nie polecę pracy w tej firmie

Na wypowiedzeniu
Były pracownik
@AntyPozytywna

Nawet więcej niż 30zl/h będą im płacić…

Unicorn
Były pracownik
 Pytanie
@Stefan

Wynagrodzenie ? No cóż wiedziałam na jakie wynagrodzenie się godzę do tego umowa o pracę jest już chyba w całej sieciówce . Praca fizyczna jak wszędzie . Kto jest ogarnięty sobie w tej pracy poradzi. Jednak jeśli umiesz za dużo na Tamka znasz za dużo języków i robisz lepsze kawy od niby kierowniczek (bo tak jak tam kadra zarządzająca się nie zachowuje) to niestety doprowadzą do tego że sam odejdziesz. Nie można się nawet komu poskarżyć bo nikogo zwykły pracownik tam nie obchodzi, robią z tobą co chcą.

Angela
Kandydat
@Na wypowiedzeniu

Dobra to ja za 24-30zł też mogę zmywać gary bardzo chętnie. Gdyby ktoś chciał mnie na zmywak z Costa za takie pieniadze netto to prosze o kontakt.

Wolny czlowiek
Użytkownicy czekają na odpowiedź 25 dni.
Były pracownik
 Pytanie

Nie polecam tego miejsca. Dla osób ambitnych zero rozwoju, firma awansuje tylko osoby z plecami lub koleżanki i kolegów kierownictwa. Nie ma mowy o prawdziwych umiejętnościach tych osob, a osoby pracujące kilka lat zarabiają tyle ile nowe osoby na danym stanowisku. Brak docenienia pracownika, jedynie (usunięte przez administratora) i pełna manipulacja aby tylko nie stracili pracowników, którzy w tej firmie wykonują obowiązki dla 5 osób.

Sp.
Klient

Kupując kawę w kawomacie otrzymuje się coś na wygląd kawy a te dwa rodzaje cukru przydzielone do jednego kubka to żenada No i kubek nie nadaje się do zabrania w podróż tylko trzeba pić na miejscu gdyż się z niego wylewa pierwszy i ostatni raz kupiłem w costa kawę

Patrząc z boku
Były pracownik
 Pytanie

Niestety na dobrą jakość i miłą obsługę w swojej kawiarni trzeba sobie zapracować. Najlepszym przykładam na to jest kawiarnia na Rynku Głównym w Krakowie. Kiedyś był to team nie do zdarcia. Nie ważne było czy to środek tygodnia czy weekend zawsze dawaliśmy radę robiąc po 350 TC na danej zmianie. Po jakimś czasie na rynku pojawiło się pierwsze poważne pękniecie za którym poszło wiele zwolnień i wypowiedzeń. Jak tłumaczył się KK? czas odświeżyć zespół. Zostało zatrudnionych wiele osób na różnych stanowiskach po wielu miesiącach kawiarnia znów stała się zgranym zespołem, który potrafił ze sobą pracować do czasu pandemii i kolejnego pęknięcia z którym ten sam ale już SKK nie potrafił sobie poradzić. Zwolnienia poleciały lawinowo do tego stopnia, że obecnie osoby wykwalifikowanej trzeba ze świecą szukać. Poczytajcie opinie na Google porozmawiajcie z obsługą bo od SKK za pewne znów usłyszycie, że trzeba odświeżyć zespół a uwierzcie mi to nie prawda.

Prawda
Pracownik
@Patrząc z boku

Widzę, że ktoś tu bardzo zważał na słowa a prawda jest taka że wielu osobom SKK nacisnął na odcisk…

senior
Pracownik

Miałam nadzieję, że wszystko idzie ku lepszemu, ale firma nie pozostawia miejsca na zluzdzenia. Znowu motywacja do pracy na poziomie poniżej zera. Jednego dnia kierownik przychodzi ze świetną wiadomością, że mamy super realizację budżetu, zacieramy rączki, że w końcu włożony trud się opłaci, a na drugi dzień przychodzi mail, że wznawiamy w lipcu i sierpniu costa check - wewnętrzny audyt oceniający WSZYSTKO i wplywajacy bezpośrednio na wymiar premii. To pierwszy w historii costy sezon wakacyjny, kiedy będą odbywały się kontrole, ale ma to oczywiście jak zawsze biznesowe wytłumaczenie - pewnie co raz to więcej kawiarni zaczęło realizować cele sprzedażowe i trzeba uwalić audyty, żeby nie wypłacić pracownikom premii. Bardzo sprytnie :-) od razu wyprzedzę dyskusję - za barem bedzie kilkanaście nowych osób (oczywiście mówię w skali klastra) i nowi nie pomogą nam w zaliczeniu na dobrym wyniku. Tak jest zawsze i ze wszystkim w tek firmie. Cieszysz się, że coś ruszy ku lepszemu, a tu *PLASK* w twarz, nagle zmiana warunków, tu jakaś mała gwiazdka, coś drobnym druczkiem, byle do... ać pracownikowi. Ale oszczędzanie na premiach to jest jak naplucie nam w twarz, za ten (usunięte przez administratora), w którym żyjemy od kilku miesięcy.

Xyz
Klient
@senior

Zgadzam się z Tobą w 1000%. Przecież ta firma ma swoich pracowników za nic. (usunięte przez administratora) Firma zachowuje się tak jakby pracownicy byli dla firmy a nie firma dla nich.(usunięte przez administratora) Jeśli firma jest OK i REALNIE docenia swoich pracowników to i ludzie będą inaczej pracować. COSTA nauczcie się w końcu doceniać ciężką prace ludzi w gastro. Chodzenie w te i wewte 8 czy 10 h to to nie jest NIC. Obciążenie dla kręgosłupa praktycznie cały tydzień. Przyjmowanie dostaw, ogarnianie witryn i dbanie o sale. (usunięte przez administratora) Ogarnijcie to w końcu.

Pamiętliwa
Były pracownik
@senior

Costa tak mocno negatywnie zapadła mi w pamięci, że mimo iż od jakiegoś czasu nie pracuje to wchodzę czasem poczytać komentarze i cieszę się, że ludzie tak się ostrzegają przed tą firmą. Sposób zarządzania tą firmą i zasobami ludzkimi był fatalny długo przed pandemią. Uciekajcie z niej za nim sobie zniszczycie nerwy, pracy jest teraz naprawdę sporo w lepszych miejscach, a oni niech sobie sami stoją za barem w warunkach jakie stworzyli. Lubiłam mój zespół i kawiarnie, dla nich siedziałam w tej pracy, ale nie warto napychać górze kieszeni kosztem własnego zdrowia - także psychicznego.

po co?
Pracownik
 Pytanie
@Xyz

Po co wybrałeś pracę w gastro, skoro biedny musisz się nachodzić i posprzątać???? Znajdź sobie pracę na kasie w sklepie, będziesz siedzieć 8-10 godzin w pampersie bo przecież trzeba być na stanowisku pracy bez przerwy. Zmień pracę jeśli ci się nie podoba, po co tu siedzieć i się tylko skarżyć

3
Były Barista
Były pracownik
@po co?

Może też znależc sobie powazną prace w jakimś biurze i zarabiać tak, żeby starczyło w przyszłości na samochód, własne mieszkanie i utrzymanie dzieci a nie tyrać 12h, zeby dostać 1800 do ręki.

xyz
Klient
@po co?

Typie/Opko to że Ty chcesz robić za popychadło w kawiarni i dajesz się wyssać do cna to OK, chcesz to se bądź "wynieś, przynieś, pozamiataj" najlepiej 12 h dziennie 7 dni w tygodniu za marne grosze i opier.dol od przełożonych i KR. Tu nie chodzi o to że trzeba sprzątać - bo wszędzie trzeba i to nie jest pretensja o której tu piszę tylko o to - JAK JEST PRACOWNIK TRAKTOWANY i za kogo ma firma swoich pracowników. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

Xoxo
Pracownik
@po co?

Ktoś tu chyba z biura przyszedł :D w końcu taka jest polityka cw „nie pasuje - papa, znajdziemy kogoś na twoje miejsce”. Szkoda tylko że tego kogoś trzeba przeszkolić żeby ogarniał, ale co tam, przecież w kawiarniach jest mało do roboty, znajdzie się chwile na szkolenie nowego :) Prawda jest taka, że pracy jest od cholery, a wypłata nieadekwatna do takiej ilości roboty. Trzeba dodać jeszcze premie, które uwaga dostajesz raz na kwartał jedynie wtedy kiedy wszystkie kawiarnie w klastrze zaliczą audyty!(czyli możesz na danej kawiarni nie pracować ale i tak premii nie zobaczysz na własne oczy :)). Czyli znowu firma znalazła sposób żeby oszczędzić na pracownikach, porażka

Michał
Były pracownik
@Pamiętliwa

Mam dokładnie tak samo, cieszę się ze mogę teraz na to spojrzeć ze śmiechem z boku :))

Michał
Były pracownik

Praca w firmie Costa Coffee nie ma żadnego związku z pracą w kawiarni. Miejsce pracy co prawda, jak również codzienne zajęcia, z pozoru mogą taką prace jednak przypominać. Pracowników na codzień spotyka inna rzeczywistość, w której na każdego pracownika korporacji którą jest Costa, spadają podobne obowiązki, jak również dążenie do podobnych celów, bez znaczenia czy pracujesz na stanowisku baristy, czy kierownika klastra (jak to jest teraz ładnie nazwane). Wszystko podporządkowane jest jak największej maksymalizacji zysków, czyli zarabiania coraz więcej pieniędzy przez firmę. Wszystko kierowane jest z góry, nawet wspomniani kierownicy nie maja wpływu na jakiekolwiek działania w swojej kawiarni. Coraz to nowa oferta produktów kawiarni, sprawia ze nawet sami klienci się gubią. Pracownicy rozliczani są nie z jakości serwowanych napojów, a z miesięcznych wyników sprzedaży, oraz obsługi GOŚCI, co moim zdaniem tez mija się z celem. Oczywiście, wielu osobom taka praca odpowiada, bo umowa o prace, bo dodatki na święta, bo minimalna krajowa etc., co jest jedynym plusem. Możliwości rozwoju są na prawdę marne, w kawiarni w Lublinie osoba przechodząca stanowisko wyżej dostaje 100-200 zł brutto podwyżki, na co musi pracować 2 lata- śmieszne. Oczywiście, atmosfera w pracy jest zależna od pracowników, i można trafić na na prawdę sympatyczne koleżanki i kolegów, lecz koniec końców i tak wszyscy podlegają pod to samo kierownictwo, w Warszawie. Jeśli komuś zależy na słabej, ale stabilnej pracy, to na pewno się nie zawiedzie, jednak jeśli ktoś szuka alternatyw na podobnym poziomie, proponuje zatrudnić się w McDonalds, z tego co wiem oferują oni podobne (a nawet lepsze) warunki, przy czym nie trzeba stwarzać niepotrzebnych pozorów :) Pozdrawiam

Anna Betańska
Klient
 Pytanie

Chciałabym napisać jako klientka, że bardzo przykro czyta się negatywne opinie o firmie, która jest moją ulubioną firmą od kawy. Nie mogę znaleźć opinii na temat Costy w Bydgoszczy czy Toruniu, a najczęściej tam właśnie spędzam czas. Mam nadzieję, że w Bydgoszczy to, co widzi i czego doświadcza klient - czyli wspaniałej i życzliwej atmosfery w bydgoskich kawiarniach, które charakteryzuje czystość, szybkość w obsłudze - to nie tylko fasada, ale rzeczywistość również ze strony pracownika.

1
PosłaniecZłejNowiny
Były pracownik
@Anna Betańska

Zniszcze Pani nadzieje, ale niestety sprawa nie wygląda tak kolorowo. Klienci w Toruniu/Bydgoszczy tego nie zauważą, bo nie w nich leży problem i bariści nie mają powodów by sie do nich nie uśmiechać. Problem niestety jest wewnetrzny, degradacje, żałosna pensja, zmiany po 14h i napięta atmosfera miedzy pracownikami tak, że nic nie można nikomu powiedzieć, bo zaraz to trafia do kierowników.

KierowniczkaZlosci
Były pracownik
 Pytanie

Z firmy odeszłam w trakcie pierwszej fali pandemii, więc jeżeli już wtedy było tragicznie, to nie wiem co jest teraz. Na początek dostajesz minimalną. Przy przejściu ze stanowiska Barista na Team Leader (kierownik zmiany - duża odpowiedzialność za kawiarnię i pieniądze, dużo większe obowiązki i odpowiedzialności) "podwyżka" w wysokości jednego najmniejszego trzycyfrowego banknotu brutto/pełen etat. Możliwość awansu na kolejne stanowisko - Barista Maestro - za kolejne pół roku-rok, w zależności od widzimisię Kierownika Kawiarni/Regionalnego. I wtedy kolejna podwyżka o jeden banknot, kolejny skok w obowiązkach i odpowiedzialnościach. Większość kadry kierowniczej niestety bez wykształcenia (wiele osób nawet po angielsku nie umie skleić dwóch zdań). Kończy się to nieumiejętnym zarządzaniem budżetem, wiecznymi wojnami o największe pierdoły (serio, te sytuacje z postu gdzieś niżej o reprymendach za "zbyt duży plaster sera" na kanapce za 10,90zł - to nie jest żart). W kawiarniach panuje bałagan, "przedatowywanie" rzeczy które powinne być wyrzucone, a jednocześnie udawanie na "audytach", że wszystko z tych "większych rzeczy" jest w porządku, ale czepianie się o 31ml espresso (bo przecież powinno być 30ml). Może mała historia z kranikami "z wodą pitną" - "przefiltrowaną". Poszedł prikaz od centrali, żeby w każdej kawiarni taki się znalazł - więc zostały zamontowane. Na początku obok kranu - bo tak było najwygodniej. Jednak po wizycie osoby z centrali, okazało się, że wtedy KLIJENT nie widzi, że dostaje wodę "przefiltrowaną", bo myśli że dostał taką z kranu. Więc było rozmontowywanie baru i postawienie kraniku w innym miejscu - zupełnie niepraktycznym i do tego nie przystosowanym (kran jest głęboki, więc można tam włożyć np. karafkę na wodę).(usunięte przez administratora). A filtr w kraniku nie został zmieniony przez 2 lata. Tragiczna atmosfera w pracy, każdy każdemu wrogiem. Pracowałam w kilku kawiarniach, wszędzie dokładnie to samo. Dostawaliśmy polecenia, żeby wciskać ludziom dodatkowe rzeczy, nie informując ich o dodatkowej cenie. "Woli Pan delikatniejszą czy mniej delikatną mieszankę kawową?" I buch, +1zł do już i tak wygórowanej ceny kawy. Klient: "Poproszę kawę Mocha", na co my mieliśmy odpowiadać: "Z bitą śmietaną i sosem czekoladowym?" nie mówiąc już o tym, że takie dodatki to +5zł do ceny. To jest niestety nagminne w kawiarniach. Jak tak nie robisz, wypadasz źle w KPI dotyczącym wciskaniu dodatków i dostajesz reprymendę. Swoją drogą to ceny są kosmiczne, na przykład identyczne croissanty co w Biedronce - a cena jak wiadomo 3 razy wyższa :) Wieczne braki w grafiku, zmiany fizycznie męczące, nierzadko po 10-11h (szczególnie po awansie), i tylko 15 minut przerwy (a i tak po awansie 0 minut, bo kto kierownika zastąpi - a zawsze "coś" może się wydarzyć), do tego ogromna odpowiedzialność za wszystko. Zawsze trzeba przyjść około 10 minut wcześniej do pracy - bo wciskają tam bajkę o tym, że pracownik ma być już gotowy do pracy jak się jego zmiana zaczyna. Po pracy przebrać się można oczywiście najwcześniej wtedy kiedy jest koniec naszej zmiany (a i nierzadko trzeba zostać 10-15 minut, i nierzadko za darmo - bo nie ma budżetu, a coś jest niezrobione). Już nawet mówienie obrazkowo - przykładowo wyobraźcie sobie ile taki astronauta musiałby "za darmo" się przebierać - nie działa. KP to w ogóle jest tam głęboko w poważaniu - są też zmiany nanoszone ręcznie na wydrukowany grafik - "bo w aplikacji od grafików nieprzechodziło, ale i tak masz wtedy być" - i np. przychodzenie ze zmiany popołudniowej (koniec o 22), na zmianę poranną następnego dnia (początek o 6 rano) - i nikogo nic nie obchodzi, że to nielegalne. A jeszcze potem się po tobie kierownik kawiarni przejedzie, bo coś tam nie zauważyłaś po tak krótkim odpoczynku. Za nieodpisanie na FB kierownikowi można też oberwać (FB to główny kanał komunikacji - i niestety zatruwa życie codzienne). Każda aktualizacja “standardów” jest publikowana na grupie FB i trzeba w wolnym czasie (za darmo) się nauczyć i przyjść "zdać test" - chodzi tu o opisy nowych ciast, dokładne receptury na nowe kawy, napoje, kanapki. Myślę, że spokojnie przepracowałam +50% więcej godzin niż to za co mi zapłacili. No i kierownicy proszą pracowników o pisanie pozytywnych opinii o kawiarni w społecznościówkach. I to wszystko za psie pieniądze już przed pandemią. Teraz podobno jeszcze gorzej XD Dramat. Omijać szerokim łukiem. Jeszcze tak przy okazji gdzieś na dole zauważyłam komentarz - "wystarczy umiejętnie zarządzić czasem na zmianie" Podam przykładowy dzień: 6 rano początek, do zrobienia 30 bagietek, 16 tostów, wypieki, lemoniadka i inne. Samemu. Otwarcie ekspresu, sprawdzenie kawiarni, otworzenie zmiany na kasie i komputerze. O 7 otwierasz kawiarnię. Dopiero o 10 przychodzi następna osoba żeby Ci pomóc. Tu się nie da dobrze zarządzić czasem, bo czasu po prostu nie ma. Ani pracowników. Ani inteligencji jakiejkolwiek w firmie. Polecam przeczytać opinie z dalszych stron, dobrze oddają "klimat".

Stekbzdur
Były pracownik
@KierowniczkaZlosci

Firmie mozna zarzucić naprawdę sporo, wydaje mi się, ze wszystko zależy od konkretnej lokalizacji. W mojej (lotniskochopina) kadra była bardzo w porządku, nie mogłem na nic narzekać, ale uniknąć absurdów CW nie da sie uniknąć nigdzie. Co do awansow i stawek - stek bzdur. Teraz podobno jest inaczej, kiedys przy TL byl tylko dodatek 150, a KZ dostawal stawke taka jaka wynegocjował KK. W zadnej siatce płac podwyzka nie wynosiła mniej niz kilka stowek. Na firme mozna narzekac jak sie źle trafilo, ale zmyślanie to juz śmieszność:)

pki
Pracownik
@Stekbzdur

No, kiedyś team leader miał dodatek 150zł a teraz każdy pracownik ma obowiązki i odpowiedzialność kierownika zmiany za najniższą stawkę, senior barista jest stanowiskiem odpowiedzialnym za wszystko zwlaszcza, ze w zakresie obowiązków dodano zapis o innych zadaniach zleconych przez przełożonego, więc tak na prawdę teraz najzwyklejszy pracownik robi wszystko

Była pracownica
Pracownik
@KierowniczkaZlosci

Przygotowanie się do pracy nie liczy się do czasu pracy. Co do reszty się zgadzam, zależy też gdzie się trafi. U mnie KK i zespół byli super, ale Centrum "Wsparcia" rujnowało każde starania

Anonnimus

Nie rozumiem tego hejtu na Costę. Pracuję w kawiarnii w Krakowie, mam super team, bardzo w porządku KK i też KR. Pieniądze także są wystarczające. Moje dyspozycje zawsze są brane pod uwagę, a jeśli mieliby mi dodać jakąś zmianę na zasadzie supportu to wszystko jest ze mną wcześniej uzgadniane i zawsze mogę powiedzieć nie. Nie jest to moja pierwsza praca i zdecydowanie nie mogę powiedzieć, żeby była tak straszna jak próbują to przekazać osoby wypowiadające się na tej stronie.

Tymczasowy
@Anonnimus

Sformułowanie "wystarczające pieniądze" powinno pozostać wystarczającą obelgą dla firmy i przestrogą dla przyszłych chętnych. Jeśli masz małe potrzeby, lubisz jeść tanio i do syta, zbierać cały rok na wakacje i ubierać się na ostatnich przecenach - śmiało! WYSTARCZAJĄCE PIENIĄDZE! Piękne. Aż sobie zapiszę. Podstawa bytowa zapewniona! Bijemy brawo!

Ania
@Anonnimus

Twój komentarz wygląda jakby był napisany pod wpływem wypłaconej premii za niego. Otóż też pracowałam w Krakowie - tak, zgodzę się większość KK jest w porządku dlatego, że chcą mieć święty spokój z rotacją pracowników i mieć stałe zespoły a nie ciągle zatrudniać i szkolić oraz przychodzić charytatywnie do pracy bo nie ma kto przyjść. Odnośnie KR- wielka manipulacja ludźmi, brak szczerości- jedno mówi, drugie robi a trzecie myśli. Liczą się tylko wyniki i ciągła presja na sprzedaż, audyty. Czasami zastanawiałam się czy aby podejście i działanie KR nie zakrawało o mobbing. Często ludzie pracują sami na zmianach , wynagrodzenie niskie, premie marne brak docenienia.

4
Ja89
@Anonnimus

Ile dostałeś za opinię? A tfu! Costa to najgorsze korpo, najgorsza sieciówka i najbardziej fałszywi ludzie w CW, jakich kiedykolwiek znałem. Nie polecam. Już wolę głodem przymierać bez pracy, bo z pracą w Costa to nie zaskoczenie!

Cichy
@Ania

Mobbing to mało powiedziane. Ruch jak w ulu, nie ma ludzi na barze, za to przed kasą ile fabryka dała! I wpada regio. Ooo godziny grozy przed nami powiecie. Nic takiego. Audyt niezaliczony, kierowniczka wychodzi z nim na peta i wraca z wynikiem powyżej 92. Magia! Czysta magia! Benc sialala aha! Ale, jasne, nie obyło się bez krzyku przy klientach, przy reszcie ekipy, notatkach i robieniu z nas niedorozwiniętych. Pozdro PKP skład, już nigdy więcej air train w Wawie!!!

Anonnimus
@Ja89

żebym coś dostała, najpierw musieliby wiedzieć, że coś napisałam xdd jestem studentką, więc wypłaty jak na pierwszą pracę są naprawdę w porządku, nie mam na co narzekać

Anonnimus
@Ania

Jeśli byłaś kierownikiem zmiany, to faktycznie mogłaś zostawać sama na zmianach, taka kolej rzeczy - ja to zwykły pracownik, więc nawet nie ma o tym mowy Jeśli miałaś takie doświadczenia to aż mi się zrobiło przykro, bo ja akurat czuję się doceniana xd

Anonnimus
@Tymczasowy

wypowiedziałam się z perspektywy studenta, nie planuję w Coście spędzić całego życia i tak zarabiać

Ja
@Anonnimus

Minimalna jest ok? Upadłam i nie wstanę. A później wielkie zdziwienie po studiach, że rynek zepsuty i same najniższe na bruku leżą, skoro studenci pracują za chleb i suchary. Rewelka. Tak trzymać. Z całego serca życzę wejścia na rynek pracy i spr na ile może wystarczyć min życiowe po 26 roku życia :)

Rajza
@Ania

Praca w Costa to dobra opcja dla obcokrajowców którzy przyjechali do Polski zarobić , Ukraińców , Wietnamczyków i Hindusów im sie taka praca będzie opłacała bo po powrocie do kraju przykładowo dla Ukraińca 1tyś pln to 3tyś pln na Ukrainie pracując w Costa zarobi 6-7tyś pln natomiast polski student zarobi grosze najniższa krajową bony i premie to 50-100zł wiec niewiele , Costa obiecywała jeszcze w zeszłym roku umowę o prace po 6-miesiącach pracy ale dłużej tam nikt nie wytrzymuje , często po pracy jest sie styranym , po co tracić zdrowie i niszczyć ręce chemią za najniższą krajowa do tego dochodzi pomiatanie baristami przez kierownictwo , jedynie kierownicy zmiany maja trochę lepiej bo mogą usiąsić kiedy jest mniejszy ruch.

Aaaa
@Ja89

@Anonnimus rozumiem, że taką samą kulturę osobistą przejawiasz w życiu publicznym?. Bo jak widzę, to odwagę masz tylko przed klawiaturą.Obrażać ludzi anonimowo, brawo, cóż za dojrzałość!. Dam Tobie radę, za darmo, choć sądząc po powyższej wypowiedzi marnuje tylko czas- w każdej pracy są zadania do wykonania, na tym praca polega a nie na dowartościowywaniu się kosztem wylewania wiadra pomyj na innych i nie radzeniem sobie z własnymi emocjami. Praca to nie przedszkole, a w Coście nie zatrudnia się nieletnich! Jesteś dorosłym człowiekiem -zachowaj choć odrobinę kultury osobistej. Pracuje w Coście świadomie, wiem po co tu jestem! I bez ludzi z CW niewiele bym zrobiła, pracują tak samo ciężko jak każdy! I wiesz co, pewnie poleje się hejt, mam to gdzieś, znam swoją wartość! Uwielbiam swoją pracę! uwielbiam ludzi z którymi pracuję i tak pracuje w Costa Coffee! I mówię to w pełni świadomie! To jest praca z ludźmi i jak sam widzisz, nazywanie kogokolwiek fałszywym podpisując się jako anonim jest zwyczajnie nie na miejscu. Życzę Tobie abyś znalazł w swoim życiu spokój.

Anonnimus
Pracownik
@Anonnimus

Po latach zmieniam zdanie.

Pracownik
Pracownik
 Pytanie
@Aaaa

Ja się zgadzam, mi również się tam miło pracuje z naprawdę w porządku ludźmi. Najczęściej ruch jest duży, a więc pracy też jest dużo, ale hej, kto idąc do gastro nie ma takiej świadomości?

Corazlepiej
Pracownik
 Pytanie

Drodzy współpracownicy, Słyszeliście już o tym, że obniżono składkę funduszu socjalnego do 0%? DZIĘKUJEMY WARSZAWKO Teraz ani dofinansowania do urlopów ani kart świątecznych. Można się jedynie .

Dydol
Były pracownik
@Corazlepiej

Trzymajcie się tam w tej coscie

Pracodawca

@Corazlepiej

@Corazlepiej doceniamy zwrócenie uwagi na temat ważny dla naszych pracowników. Jednocześnie pragniemy podkreślić, że komunikacja nie mówiła o zawieszeniu powyższych świadczeń. Wszystkie świadczenia z ZFŚS funkcjonują bez zmian. Pozdrawiamy, Zespół Costa Coffee

Corazlepiej
Pracownik
 Pytanie
@Costa Coffee Polska S.A.

Jeszcze nie zatrzymaliście świadczeń. JESZCZE Moje pytanie brzmi: dlaczego przedstawicielami pracowników są osoby, które pracują CW, a nie zwykli pracownicy? Żeby łatwiej było podejmować decyzje niewygodne dla pracowników? Dlaczego takie decyzje są podejmowane przez przedstawicieli pracowników bez wcześniejszej jakiejkolwiek dyskusji czy ankiety na ten temat?

dlaczego
Pracownik
 Pytanie
@Corazlepiej

Dlaczego nie pojedziesz na chłodną, nie spotkasz się z ludźmi z cw, na pewno chętnie odpowiedzą na Twoje pytania. Nie, lepiej siedzieć, być anonimowym i hejtować wszystko jak leci. Przedstawicieli pracowników sami wybieraliśmy kilka lat temu, nie były to osoby przypadkowe, są to też ludzie z kawiarni. Kolejny raz zadaję pytanie, po co pracujesz w tej firmie, skoro wszystko jest źle?

Corazlepiej
Pracownik
@dlaczego

Chętnie przedstawię się z nazwiska, jeśli ty to zrobisz, bo jak się domyślam, nie nazywasz się dlaczego, więc nie wytykaj mi tego, co sam robisz :) Jeśli również bardzo cię to interesuje to jestem na wypowiedzeniu, w tym dramacie nie da się już dłużej wytrzymać. Chętnie dodałabym cos na plus tej firmy, ale po czterech latach nie widzę żadnego

Ciekawa
Kandydat
 Pytanie

Hej, jak wyglada teraz sytuacja w Poznaniu? Warto aplikować?

Ciekawy.
Były pracownik
 Pytanie

Pracowałem kilka lat w Costa i moje odczucia są bardzo podobne do tych które są tutaj opisane. Rozstałem się w dość burzliwych warunkach ze swoim SKK i ostatnio doszła do mnie informacja ze moje exit interview zostało wyrzucone przez kierownika kawiarni. Na szczęście mam skany tych dokumentów w których dokładnie opisałem zaniedbania swojego przełożonego i nadużycia. Co więcej wiem, ze nie jestem jedyna osoba, której exit interview zostało wyrzucone. Droga Costo, w jaki sposób mogę przekazać Wam powyższe dokumenty? I czy SKK będzie poniesie jakiekolwiek konsekwencje?

3
ciekawe
Pracownik
@Ciekawy.

Od dawna exit interview odbywa się drogą internetową, pracownik otrzymuje na osobistą pocztę ankietę do wypełnienia, która nie przechodzi przez ręce kierownika. Tak więc chyba to rozstanie z Costą było jakiś czas temu.

Ciekawy.
Były pracownik
@ciekawe

To nie było odległe rozstanie. I każda osoba ode mnie z kawiarni dostawała kartki to wypisania ręcznie po czym zaklejało się to w kopertę i oddawało KK żeby wysłał z dokumentami na koniec miesiąca.

Pracodawca

@Ciekawy.

@CIEKAWY. Dziękujemy za informację. Sytuacja, którą opisujesz nie powinna mieć miejsca. Prosimy o przesłanie wyżej wymienionych dokumentów pod adresem rekrutacje@costapolska.pl, przyjrzymy się sprawie i będziemy odpowiednio reagować. Pozdrawiamy Zespół Costa Coffee

mamdość
Pracownik

Pracuję w tej firmie czwarty rok i mam nadzieję, że ostatni. (usunięte przez administratora) zaczął się już jakiś czas temu, gdy zaczęli kombinować, jak zapewnić tańsze benefity - oksystem zamiast multisportu, do którego i tak dopłaca pracownik. Do tego wprowadzono poziom Barista Plus, gdzie nie dostajesz ani grosza więcej, a możesz pełnić funkcję kierownika zmiany, więc odpowiedzialność rośnie. Pod koniec zeszłego roku podzielili kawiarnie na trzy strefy zarobkowe - Oczywiście najwięcej dostaje Warszawka, chociaż uważam, że tyle powinien zarabiać barista po okresie próbnym. W środkowej strefie znajdują się duże miasta, gdzie też generowane są duże zarobki, ale nie są Warszawką. Ostatnia strefa to miejscowości nie tak popularne turystycznie. Zniesiono podwyżki stażowe(których i tak się nie otrzymywało, jeśli nie było się psiapsi z kierownikiem kawiarni), wprowadzono "dodatek stażowy", co w skrócie oznacza, że jako osoba z 3-letnim stażem zarabiam w porywach do 70zł więcej niż osoba, którą szkolę. Oczywiście uznano, że bardzo sprawiedliwe jest zarabianie przez wszystkich baristów minimalnej krajowej (niecałe 13zł na rękę i niemożność przejścia na umowę-zlecenie dla studentów). W tym momencie praktycznie nie zatrudnia się nowych osób. Jest nas na zmianie trzy razy mniej osób niż rok temu, a ruch aż tak znacząco się nie zmienił. Pracujemy na nadgodzinach do odbioru nigdy. Bo, żeby były zapłacone, musi być zgoda KR. Dostajemy za to trzynaście złotych. Za poświęcenie, które w ogóle nie jest tego warte. I nigdy nie zostanie docenione. Od Centrum Wsparcia nawet głupiego dziękuję nie usłyszymy. Oznacza to tyle, że na czysto firma zarabia w tym roku więcej niż kiedykolwiek. Tarcza antykryzysowa + mniej pracowników w kawiarniach i tylko niewielki spadek sprzedaży. Dodatkowo kolejna przepaść między zwykłą kawiarnią, a kawiarnią w Warszawie: Dysponują lepszym sprzętem. Warszawa dostaje iPady do obsługi Ubera, my dostajemy tablet marki tablet. Warszawa dostaje pagery do zamówień - my je łaskawie dostajemy na miesiąc z przyrzeczeniem, żebyśmy nie popsuli i oddali Warszawie. Warszawa rok czasu testuje nowe rozwiązania, my możemy zapomnieć o czymkolwiek. Teraz od września będziemy jeszcze bardziej zawaleni nową ofertą, nie wyrabiamy się z przygotowaniem kawiarni do otwarcia. Nie możemy wyprosić z kawiarni ludzi, nawet jeśli siedzą godzinę po zamknięciu. Dramat.

Dramat
Pracownik
@mamdość

Ludzie, Costa to nie jedyny pracodawca w Polsce , nie podoba wam sie to zmiencie miejsce pracy. Nikt nikogo na siłe nie trzyma, robienie za 3 pracowników nic nie zmieni. Nie szanujecie sie to siedzcie i marudźcie. Normalny człowiek zwalnia sie i szuka lepszej pracy.

Białystok
Pracownik
 Pytanie
@mamdość

Ostatni z ostatnich w zarobkach, a ponoć w momencie ustalania nowych stawek radziliśmy sobie całkiem nieźle. Nie dziwię się, że większość ludzi zwyczajnie z firmy ucieka. I zastanawiam się, why takie stawki?!

mamdość
Pracownik
 Pytanie
@Dramat

Łatwo powiedzieć. Ja jestem osobą, która studiuje dziennie i jestem na etapie szukania pracy od kilku miesięcy. Dlaczego? Bo poza strefą Horeca, praktycznie nikt studentów dziennych nie chce. Po tylu latach w gastro (z czego połowa spędzona w Costa Coffee), mam już serdecznie dosyć. A warunki w innych kawiarniach/restauracjach, wcale nie są aż tak znowu wybitnie lepsze. Szukanie pracy na kwartał czy dwa też się mija z celem. Więc nie dziw się, że w tej chwili ludzie trzymają się tej pracy, bo jest to jednak pewniak z umową etatową

Całkiem nieźle?
Były pracownik
@Białystok

No sorry, ale Biały zawsze radził sobie bardzo dobrze. Całkiem nieźle... Proponuję zajrzeć do raportów i samemu przeanalizować, jak Wasz KK nie umie.

November
Klient
 Pytanie
@Dramat

Drama, I dont understand your comment. The whole idea behind this forum is for the employees to share their work experiences within this company. It helps other interested job seekers to know if it is a good idea to apply. Everyone knows that they can look for another job, you are not making anyone any wiser. These comments on the othr hand, do. You have a problem, are you a manager for this company? If you are not a manager...then get a life.

2
Szok i niedowierzanie
Pracownik
@Całkiem nieźle?

Autorko komentarza proponowałbym zająć się prywatnym życiem, a nie komentować posty na stronie COSTY po prawie 2 latach od odejścia z firmy, zapraszamy osobiście do podzielenia się swoją opinia co w Duszy dalej boli... Na koniec ,, Wiecej życzliwości mniej jadu, a na pewno będzie żyło się lepiej” ????

JJ
Były pracownik
 Pytanie
@Szok i niedowierzanie

Trochę nie rozumiem. Fajnie, że pamiętacie o byłych pracownikach, ale - tak przyjemnie się składa - że życie idzie do przodu, ludzie się rozwijają i, obawiam się, że nie potrzebują pracować w słabym bida-gastro po 16 godz dziennie. Wiec komu tu żal oczy ściska? Z pewnością nie tym, którzy odeszli. Więc pozdro i bez spiny, bo na Costa życie się ani nie zaczyna, ani nie kończy.

Cyrk
Pracownik
 Pytanie

Cóż mogę rzec. Minęły prawie 2 miesiące i nadal nic się nie zmieniło. Kierownicy zmian / Bariści senior nadal zasuwają sami na zmianach próbując robić za 3 osoby. Podziwiam każdego na stanowisku Senior Barista ze pracuje w takich warunkach i to za takie psie pieniądze. To uwłacza godności ludzkiej. Teraz nagle firma się obudziła i zatrudnia ludzi na szybko, bo się okazało, ze nie ma komu pracować. Brawo, moje gratulacje. Szkolenie zespołów w okresie wakacyjnym, gdzie będzie największy ruch - bez komentarza. Zapewne również obietnice szybkich awansów i inne, nic nie warte, puste słowa. Wyobrażam sobie sytuacje jak ktoś np. wyleje sobie wrzątek na rękę i się poparzy, a w środku kolejka ludzi. Czy firmę to coś obchodzi, ze nie ka drugiej osoby za barem ? Oczywiście ze nie, wstrzymać sprzedaż na chwile ?? Broń Boże, zaraz dostajecie rozprawkę na pysk, ze jak to, dlaczego tak itp, co z tego ze moglibyście być nawet umierający. Ta firma traktuje pracowników jak roboty. Obiecywane premie - błagam, jakie premie, w życiu żadnych pieniędzy przez lata mojej pracy w tej „firmie” na oczy nie zobaczył*m. Wszystkie premie idą do biura i osób wyżej, AKK, SKK, itp. Pomimo ze to my zapieprzamy na te wyniki - nic z tego nie mamy. Zapraszam do dyskusji, czekam aż wystraszone biuro znowu będzie zgłaszać masowo komentarze piszące prawdę (takie jak mój teraz), zabawne.

Iks
Kandydat
 Pytanie
@Cyrk

Jest ogłoszenie na stanowisko Baristy. Na jaką pensję netto może liczyć?

Xxx
Pracownik
@Iks

To zalezy od lokalizacji

Iks
Kandydat
 Pytanie
@Xxx

W Warszawie?

Pracujewcyrku
Pracownik
@Iks

Zaczyna się z najniższą

Zostaw merytoryczną opinię o Costa Coffee Polska S.A. - Warszawa

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej

Costa Coffee Polska S.A.