Opinie o Fujitsu Poland GDC
Dzień dobry, czy na stanowisku Service Desk Agent with English w chwili obecnej pracuje się zdalnie czy normalnie w biurze?
Kolesiostwo i praca za przysłowiową miskę ryżu. Jak kogoś jara wpis "Fujitsu" do CV, to można tam iść, ale najdłużej na 3 miesiące XD Żeby was przyjęli, trzeba pokazać swą uległość na rozmowie rekrutacyjnej i powiedzieć, że na start będziecie z przyjemnością i uśmiechem na ustach pracować za minimalne krajowe wynagrodzenie. Jeżeli jesteście słabo ogarnięci i to widać, to nawet można powiedzieć, że wasze szanse na przyjęcie rosną. Spokojnie, można dukać po angielsku, nawet jest to wskazane, bo będziecie spokojnie siedzieć na stanowisku i nie szarpać się o jakiś awans. Dla osób ambitnych, odradzam, bo to strata czasu. Osobiście, zmiana pracy była dla mnie jak przejście w inny wymiar. Okazało się, że jednak nie trzeba robić masę bezsensownych rzeczy na raz za parę groszy. Niestety oznaczała także zmianę Łodzi na Warszawę :]
Dzien dobry, chciałbym przestrzeć wszystkich, którzy chca aplikowac do tej firmy: 1/ Leadership Team, który ja pamietam został w całości zwolniony lub zapewniono im quasi awanse do globala (czytaj ucieczka) 2/ Kultura pracy to japońskie korpo - "umieram za robotę" - bezsensowne nadgodziny z uwagi na duzą ilość pracy manualnej lub kompletnie nie potrzebnej. 80% obowiązków to pozory i waste 3/ W tej firmie nie chodzi wcale o pracę, tylko o udawanie, pozory, trzymanie z "górą" i tak dostaje się awans, nie za kompetencje 4/Dział HR to jakiś koszmar, głownie dzięki poprzedniej zarządzającej, Pani OLI, która swoją toksyczną postawą rozwaliła go 3 razy. Obecnie nie pracuje w nim nikt z poprzedniej ekipy. 5/ Ignorancja praw pracowniczych - jak jest problem i o nim komunikujesz nie dostaniesz rozwiązania - jestes olewany, toksyczne milczenie et 6/ Last but not least - niestety ale jestes tylko rekordem w excelu, jak trzeba sciąć koszt to rekord się usuwa. Nie polecam.
Firma jest dramatem.Kultura organizacyjna polega na udawaniu ze wszystko jest dobrze a grunt pali sie pod nogami. Dotyczy to zarowno linni biznesowych jaki dzialow wewnetrznych tzw OPEX. Trzeba pracowac bardzo długo i bardzo duzo i BARDZO BEZ SENSU. oczekiwany jest "drive biznesowy" polegajacy na tym ze Cie zajezdzaja maksymalnie za ten sam pieniądz. Wsparcia z gory nie ma wogole. Jak idziesz i mwisz ze cos nie dziala, obiecuja ze sie tym zajma po czym nic nie rozbia.Dodatkowo, tzw Leadership Team czyli 6 "wspanialych" headow z lini + baaardzo fataaaalna Pani Manager z Hr to banda niekompetenych ludiz podejmujacych decyzje w stresie, ktore dlugofalowa niszcza zdrowie wszystkim wkoło. Samonakrecajace sie wariatkowo. Nie polecam .ODRADZAM.
Szczerze mówiąc zmartwiłeś mnie tą opinią, bowiem właśnie poważnie rozważałam podjęcie zatrudnienia w Fujitsu Services. Wiem, iż nie masz dobrego zdania o tym pracodawcy, ale i tak chcę Cię dopytać o jedną kwestię. Jak przedstawiają się tam zarobki?
Czytając tę opinię miałam wrażenie jakby to była kompletnie inna firma niż ta, która ja poznałam ;) Pomijając coroczne podwyżki, każdy manager może nagrodzić swojego pracownika za dobrze wykonywaną pracę. Te nagrody nie są za wyjątkowe osiągnięcia na skalę światową - czasem to dobry pomysł, miłe podejście i odrobina zaangażowania. Zdecydowanie się nie zgodzę ze stwierdzeniem, że chcą człowieka "zajechać". Nikt nie wymaga więcej niż faktycznie jest konieczne, a jeśli robisz coś ponad swoje standardowe obowiązki zdecydowanie jesteś doceniany. Leadership Team działa bardzo intensywnie i robi wszystko co w ich mocy, żeby firmę usprawniać, a nie żeby pozostała w stagnacji. Tak samo HRy - nie spotkałam się jeszcze ze złym traktowaniem albo niewłaściwymie decyzjami z którejkolwiek ze stron. Łatwo jest krytykować, kiedy nie wie się jaki jest faktyczny nakład pracy i zaangażowanie innych. Ja bardzo polecam! :)
a ja bardzo NIE :) i to co napisałem to faktyczne rzeczy,ktore się wydarzyły. Nie dziwi mnie ze opisujesz to w inny sposób niż ja, gdyz tam polowa ludzi mnie przyznaje się do tego jak jest żle.Dla uzytkownikow jednak ważne są fakty i PRAWDA a nie kłamstwa.
to zależy na jakim stanowisku. Im niżej tym zarobki są niższe , im wyżej zarobki wyższe ale i więcej presji.
nie dziwi mnie to, ze masz inną opinię. Większosc ludzi tam pracujących ukrywa prawde. Ja napisałem to co sie faktycznie wydarzyło. SZCZERZE i KU PRZESTRODZE.
Rozumiem, że pracowałeś we wspomnianym Leadership Teamie, skoro tak dokładnie znasz ich pracę od kuchni i wiesz jakie decyzje podejmują i jaka presja na nich ciąży? Nie za bardzo wiem co masz na myśli pisząc, że "pracownicy zajeżdżani są za ten sam pieniądz". Każdy doskonale zna swój zakres obowiązków, ale też każdy ma szansę się rozwijać i wtedy, owszem bywa, że delegowane są mu zadania osób z innych stanowisk, ale tylko jeśli taka osoba wyrazi na to zgodę. W ten sposób Fujitsu umożliwia awans swoim pracownikom. Nic nie jest nikomu wpychane na siłę :) Pracować trzeba dużo? Znasz firmę gdzie nie trzeba pracować? :)
Witam, przepraszam bardzo, ale w każdej innej firmie trzeba dużo pracować żeby osiągnąć sukces. Szybciej to przyjdzie czy dłużej, to już inna sprawa. Zawsze trzeba pamiętać ze proaktywnosc i odpowiedzialność, kultura osobista na pewno pomagają przyspieszyć osiągnięcia sukcesu. A razem z tym zarobki tez się poprawia.
Zainwestuj w bardziej wysublimowane narzędzia do wybielania bo robienie z ludzi idiotów tak jakby nie działa ? Zachowujesz się jakby w Polsce nie istniał Kodeks Pracy. W nim jest jasno napisane ze norma czasu pracy to 100% a nie 300 %. Twoja wypowiedż jest przykładem absolutnej ignorancji praw pracowniczych i idealnie dowodzi tego co napisałem wcześniej - udawanie ze wszystko jest ok, a zajeżdzania na maksa. Zenada.
1etap to rozmowa z HR. 2 etap to techniczna i kilka soft skills z team leadem. Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole. Odpowiedź obiecują do maksymalnie 2 tygodni, ale niestety okazały się to puste słowa.
Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole, gotowość do pracy na zmiany.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Witam, Czy HelpDesk pracuje teraz 100% zdalnie ?
Widzę, że czasem wypowiadają się tutaj osoby pracujące w Fujitsu Poland, to naprawdę świetnie. Tak się składa, że chciałabym zapytać o szczegół rekrutacji w firmie. Chodzi konkretnie o to, w jakiej formie ten proces się odbywa. Powiedzcie, można odbyć rozmowę w pełni online?
Nie polecam. Pensje bardzo niskie. Praca odtwórcza. Generalnie beznadzieja.
Rozpisałbym się bardziej, ale nie ma sensu. Posty tutaj są solidnie monitorowane a niepochlebne wpisy szybko usuwane. A szkoda, bo mam naprawdę wiele do powiedzenia. Jest jeden ważny pozytyw - ta firma jest świetna, ale na krótki dystans. Zrobić doświadczenie zaraz po studiach i szukać szczęścia gdzie indziej. Pod warunkiem, że masz nerwy i żołądek ze stali.
Cześć, Jak wygląda praca na stanowisku Service Desk Agent with English w Fujitsu? Czy rzeczywiście to call center, tyle że w języku angielskim? Jaka jest realna ścieżka rozwoju zaczynając od tego stanowiska? Czytając komentarze i opinie na innych grupach często pojawia się opinia, ze to miejsce pracy = brak możliwości rozwoju i ciągły stres. Pozdrawiam serdecznie
Hejo... Z Agenta możesz awansować na drugą linie lub Service Desk Experta, lecz jeśli jesteś zainteresowany pracą w innym dziale to wystarczy porozmawiać ze swoim managerem. Starać się o awans możesz po 6 miesiącach pracy. Mi udało się awansować po 8 miesiącach (poza service Desk.) Bardzo polecam :)
od "skanera" do inżyniera. Jeśli będziesz się uczył to można daleko zajść. Na jakiekolwiek szkolenia nie licz :)
Pracowałam jako service desk agent. Na fabrycznej. Plusem jest to że w pracy używałam angielskiego . Minusów jest całe mnóstwo. Praca bardzo monotonna. Na rozwój tu nie można liczyć. Awansują koledzy lub osoby zaprzyjaźnione z " górą ". Samą rzetelną i uczciwą pracą można się tu nabawić depresji. Gdy przychodzisz jako nowy pracownik i zachowujesz się normalnie to znajomych tu nie znajdziesz. " starzy " pracownicy próbują pokazać swoją wyższość na pomoc nie bardzo można liczyć. A to źle bo przynajmniej moje " szkolenie wstępne " polegało na tym że siedziałam z pracownikiem patrzyłam co robi itd. A że miał dużo pracy to z łaski odpowiadał na pytania. Więc jeśli się sam nie nauczysz to nikt cię tu niczego nie nauczy. Wynagrodzenie marne jak na taką firmę i wymagania. Udało mi się znaleźć lepszą pracę i cieszę się że nie muszę się tam już męczyć.
Business Support Administrator (receptionist)- na jakie zarobki można liczyć posiadając doświadczenie na podobnym stanowisku i zakładając pomyślny przebieg rozmowy?
Fujitsu rekrutuje obecnie na stanowisko Business Support Administrator- Receptionist. Na jakie zarobki może liczyć osoba z doświadczeniem na podobnym stanowisku w przypadku pozytywnego przejścia rozmowy o pracę?
Witam, Jestem studentem na 3 roku informatyki, obecnie pracuje na dziale Service Desk ale próbuję przebić się na stanowisko bliższe mojemu kierunkowi studiów, np. staż w R&D ambo junior developer. Jaki pakiet umiejętności trzeba posiadać, aby kandydatura na staż/juniorskie stanowisko została przyjęta? Dajmy na to Java Developer Internship.
Fujitsu zawsze mega wspiera chęć rozwoju, także i tym razem kibicujemy. Przed kandydowaniem do (usunięte przez administratora) dobrze jest odhaczyć kilka punktów: 1. Skonsultować z przełożonym, że takie zamiary są i poprosić o wsparcie. 2. Upewnić się, że poziom języka angielskiego jest wysoki (C1 lub wyżej). Jeśli nie, doszlifować! 3. Na stanowiska programistyczne, opanować w wysokim stopniu przynajmniej jeden język programowania – lepiej jeden dobrze niż trzy po trochu. W tym celu można: a. Zdecydować, jaki stos technologii będzie naszą specjalnością (może Python i data science? C i Linux? Web i full-stack?) b. Starać się i uzyskiwać wysokie oceny na studiach c. Pokazać swój kod np. na GitHubie – spróbować zrobić coś przydatnego (i czemu nie razem z kolegami i koleżankami?) albo dołączyć do fajnego projektu open-source d. Odwiedzać fora (StackOverflow), webinaria (meetup.com) i konferencje (usunięte przez administratora) – zobaczyć, co piszczy w trawie w naszej wybranej specjalności e. Polecam też branie udziału w hackathonach i konkursach – nawet kiepski wynik przekłada się na błyskawiczne tempo nauki :) Konkrety na temat wybranych technologii są do znalezienia w internecie. W przypadku Javy, bo o nią jest pytanie, wiedza na poziomie Oracle Certified Associate będzie wystarczająca przynajmniej na staż. Egzamin i kurs Oracle są dość drogie, ale można przejrzeć spis treści (https://education.oracle.com/java-se-8-programmer-i/pexam_1Z0-808) i samemu się nauczyć. Trzymam kciuki! :)
Dziekuje za odpowied,ź,aczkolwiek chciałbym doprecyzować co do znaczy dobra znajomość języka programowania. Tzn jaki projekt na githubie byłby zadowalajacy aby móc dostać się na staz?
Cześć, Na rozmowie dadzą Ci jakieś zadania z Javy do zrobienia, potem trochę pytań z teorii, nie powinno być źle. Daj sobie szanse i aplikuj, na staż nie powinni wymagać własnych projektów
Tak naprawdę nie ma w Łodzi korporacji w której można byłoby coś osiągnąć od skanera do menadżera może poza jakimiś nielicznymi wyjątkami taka jest prawda że Łódź niby trzecie największe miasto a tak naprawdę to jest zlepek wieśniaków z podłódzkich miejscowości ewentualnie jest z Łodzi którzy głównie zatrudnia ją się poza znajomości i awansują się po znajomości dlatego już od prawie paru lat pracuje w Warszawie dlatego że tam szybciej można zarobić porządne $$
A co powiesz na to, że znam osobiście osobę, która zaczęła pracę na 1 linii i została Head of GDC w Łodzi? Także lepiej być ostrożnym ze swoimi opiniami. Ja zacząłem pracę w Local IT w marcu 2017, przeszedłem potem na 2-gą linie, a od maja 2020 pracuję na 3 linii jako inżynier w zespole , który zajmuje się GNU/Linux. Więc proszę, nie opowiadaj bajek. Znam kilka innych przykładów osób, które dość szybko awansowały na przestrzeni kilku lat w Fujitsu i nie pisz mi, że przez znajomości, lecz wiem, że zawdzięczają to swojej pracy. Takie są fakty. Co do samej Warszawy, to fakt, jest ona sztucznie pompowana finansowo od czasów Gierka co najmniej. Patrz chociażby Zakopianka, żeby sobie Pan sekretarz mógł jeździć na wczasy do Zakopanego. Zobacz sobie ile w Warszawie jest "słoików". Przyganiał kocioł garnkowi. Może poznaj historię najpierw, a potem dopiero zastanów się, czy warto pisać farmazony?
(usunięte przez administratora)Zachowujesz się się jakby to była najlepsza praca i pokazujesz siebie jako typowego idiotę tak robiąc. Zauważyłeś to?
Witam, Dla osób zainteresowanych własnym rozwojem i zdobyciem nowych umiejętności to dobre miejsce pracy. Fujitsu oferuje szeroki pakiet szkoleń od tzw. "miękkich", po bardziej "techniczne", tworzy programy szkoleniowe "szyte na miarę", wynagradza za zaangażowanie i pomysły. Z własnego doświadczenia wiem, że pracownik często ma możliwość wyboru interesujących go zadań, nie zawsze są one odgórnie przydzielane przez menedżera.
Z niczym tutaj się nie zgadzam. Łódź to porządne miasto, jest dużo charakterniaków, fajnych konkretnych ludzi, a w Fujitsu można zrobić karierę. Znam Architektów, którzy zaczynali na SD (tzn znam z IT banashi, bo jak było z wirtualek to dwóch kolegów prezentowało ciekawe treści o wirtu, a na samym początku powiedzieli coś o sobie, i ich przygoda w fuji trwa 8-10 lat, i jak wyżej - od dołu aż po sam techniczny szczyt) , sporo seniorów, którzy przeszli 1,2 linię a potem od juniora na 3 ( kilku znam osobiście). Są możliwości rozwoju, tylko trzeba je łapać Pozdro z Katowic
Jestem zainteresowany pracą w FJ. Przeszedłem juz pierwszy etap - rozmowa przez telefeon. Zostałem zaproszony na kolejny etap rozmowy. Czy rozmowa z managerem oraz osoba techniczną odbywa sie w językuj angielskim? Czy wstępny audyt przeprowadzony przez rekrutera jest wystarczający aby sprawdzić poziom języka? Czego mogę się spodziewać podczas drugiego etapu rozmowy? Dziękuję za wszelkie informacje.
Cześć, Do jakiego działu się rekrutujesz? Albo najpierw: BPO czy IT? Jeśli IT to mam trochę wiedzy, ale to też może różnie przebiegać, zależnie czy starasz się do SD, RIMu, R&D czy BASu. Wiem jak to wygląda na RIM, tam drugi etap jest częściowo po angielsku, z managerem jest raczej soft-skillowa rozmowa, potem włącza się ktoś techniczny i zadaje kilka pytań. Ale atmosfera (zgodnie z tym, co sam przeszedłem) była jak najbardziej ok, pełna profeska. W skrócie : przygotuj się na luźną rozmowę po angielsku z managerem i na etap techniczny z kimś z zespołu (czyli do powtórki angielski small talk i do powtórki to co wymagają na ogłoszeniu, ale na luzie i bez spin)
IT Support to dobre miejsce do rozpoczęcia kariery w korpo. Po maksymalnie pół roku wypada uciekać. Osobiście trafiłem na projekt, na którym po prawie 5 miesiącach nie miałem najbardziej podstawowych dostępów, musiałem korzystać z dostępów innych pracowników. Totalny brak profesjonalizmu pod tym względem. W momencie jak już złożyłem wypowiedzenie, dostępy się pojawiły. Poza tym straszna presja spowodowana nieprzemyślanymi decyzjami na wyższych szczeblach - przychodząc na projekt odbierałem po 20-25 telefonów dziennie i było to jak najbardziej do przyjęcia. Kończąc, po różnych dziwnych zmianach, na które nikt nie powinien się zgodzić, odbierałem telefonów blisko 50. Jeśli chodzi o ludzi, to ja akurat trafiłem na projekt, na którym siedziało wiele pozytywnych osób, które służyły radą i pomagały mi, gdy byłem nowy. Duża rotacja. Największym minusem jest to, że jeśli klient płaci to można mu wszystko. Zdarzały się sytuacje, że klient obrażał pracowników pierwszej linii i nikt nic z tym nie robił. Osobiście nie próbowałem nawet poruszać kwestii awansu, gdyż wiedziałem, że chcę szybko odejść, ale z rozmów z innymi pracownikami wiem, że jest z tym ciężko. Na projekcie były ze mną osoby pracujące po 2-3 lata bez awansu (z najniższego przecież szczebla). Podsumowując, dziękuję za pierwsze doświadczenie w korpo, obecnie jestem zatrudniony w korpo, w którym szanują pracownika, w którym czuję, że moje wysiłki są doceniane i - co najważniejsze - w którym nie muszę odbierać żadnych telefonów. Fujitsu i pierwsza linia wsparcia to świetna opcja dla studentów i nikogo więcej. Pozdrawiam.
Hej, jak wygląda praca na stanowisku frontenda ? Jaka atmosfera i płaca ? :)
O placy trudno dyskutowac- to zawsze zalezy ;) Jesli chodzi o atmosfere - bardzo fajna :) jestem tu dopiero 3 lata, ale pracuje z ludzmi, ktory sa w FJ od 9 czy 11 lat i nie planuja zmian :)
Witam. Chciałbym się zapytać jak wygląda rekrutacja na stanowiska programistyczne - szczególnie Front-end na juniorskie/staż? Ciężko się dostać ? Jakie języki programowania warto ogarnąć ?
Hej, wszystko zalezy od aktualnego zapotrzebowania. Polecam sprawdzic https://fujitsu.referrals.selectminds.com/ wyfiltrowac Polske i zobaczysz czego aktualnie szukaja - przekroj jest duzy, wiec chyba odpowiedzia bedzie "co Ci najbardziej pasuje" ;)
Dają opcje wyboru b2b czy tylko uop ?
Co mówicie jeśli pytają jaka chcecie mieć stawke? Kiedyś powiedziałem za dużo i Pani powiedziała że tyle nie mogą zapłacić i się pożegnała. Nie chce zrobić podobnego błędu...
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Fujitsu Poland GDC?
Zobacz opinie na temat firmy Fujitsu Poland GDC tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 97.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Fujitsu Poland GDC?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 44, z czego 5 to opinie pozytywne, 20 to opinie negatywne, a 19 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Fujitsu Poland GDC?
Kandydaci do pracy w Fujitsu Poland GDC napisali 3 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.