Dostałem propozycję od agencji pracy w CC , czy trudno się tam dostać? Czy długo trwa rekrutacja? Czy długo trzeba czekać na odpowiedź?
Dostać się nie jest trudno, ale sam proces w moim zdaniem przypadku trwał bardzo długo, bo od momentu pierwszej rozmowy do podpisania umowy minęło ponad 1,5 miesiąca, co tydzień dowiadywałam się, że ostateczna decyzja będzie do końca przyszłego tygodnia... Już wtedy powinna zapalić się lampka ostrzegawcza, że organizacja i ogólny przepływ informacji leży
u mnie np. rekrutacja poszła bardzo szybko, dosłownie z dnia na dzień, umowa szybko podpisana tylko potem 3 tyg czekania na sprzęt (więc nie pracowałam, ale $ się zgadzał). No i to był najprzyjemniejszy moment pracy dla tej firmy, potem to już dramat. Nie polecam.
A możesz rozwinąć czemu nie polecasz ? Czy praca to tylko telefony czy też maile/czat ?
Ponad 3-letnia działalność w Poznaniu jasno pokazuje, że jeśli znasz języki obce, a szczególnie niemiecki i angielski, to już masz solidne atrybuty, aby odnieść u nas sukces. Twoja gotowość do uczenia się zagadnień związanych z IT i pewna smykałka do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi sprawiają, że to praca dla Ciebie.
Możesz myśleć o sobie jak o humaniście i się tutaj odnaleźć. Jak to możliwe? Dajemy Ci porządne szkolenie w pierwszym miesiącu pracy. Nikt nie mówi, że będzie lekko. Ale jeśli lubisz rozkładać rzeczy na czynniki pierwsze i rozumieć ich funkcjonowanie, to na pewno opanujesz zagadnienia techniczne, z którymi borykają się nasi klienci. A to właśnie im będziesz na co dzień pomagać.
A kiedy poczujesz, że potrzebujesz nowych wyzwań, możesz wziąć udział w naszym programie ścieżek kariery. Spróbujesz swoich sił jako team leader lub będziesz rozwijać się technicznie pogłębiając swój poziom wtajemniczenia w IT. A jeśli te dwie ścieżki, team leaderska i techniczna, nie zaspokajają Twojego apetytu na rozwój, to mamy dla Ciebie mnóstwo możliwości pracy na całym świecie. W każdej chwili możesz aplikować na otwarte stanowiska w całym Computacenter. Spójrz tylko na dołączoną mapę.
Tymczasem sprawdź aktualne oferty pracy w Poznaniu:
- First Line Analyst with German
- Back Office Coordinator with French
- Back Office Coordinator with German
- Back Office Administrator with French
- Second Line Analyst with German
- Operations Manager with German
Twój ruch.
Praca jest zdalna, świetni ludzie,każdy kto się udziela i ma bardzo dobre wyniki może liczyć na awans. Nie zgodzę się z opiniami, że to "call center", bo tutaj pracuje się dla klientów biznesowych (nie dzwoni nikt z ulicy, ani nie sprzedajesz nikomu żadnego syfu), dzwoni osoba z firmy, że np. nie działa mu Skype, zakłada się ticket i rozwiązuje problem techniczny. Fajna praca na początek rozwoju w tematach z IT. Na duży minus - ścieżka rozwoju kończy się na stanowisku Team leader tak naprawdę, więc pracownicy po awansie tracą szybko motywację, bo brak dalszych perspektyw rozwoju, a podwyżek brak (prócz tych 'obowiazkowch' co roku spowodowanych inflacja). Na plus - dobra atmosfera, jasne zadania, brak wyścigu szczurow (ale przez to też niestety brak premii dla lepszych pracowników - każdy po równo jak za komuny).
Czekaj, praca zdalna w tym sensie, że obsługujesz klienta zdalnie, czy że można pracować z domu? Ciekawe, czy wtedy sprzęt firmowy, czy apki instaluje się na swoim...
@TERMINATOR, Bardzo dziękujemy za Twoją opinię, jest nam niezmiernie miło czytać o pozytywnej atmosferze, która u nas panuje. Co do premii to w tym roku wprowadzilismy pewne zmiany umożliwiające zdywersyfikowanie premii dla pracowników osiągających różne wyniki w pracy. Dodatkowo oferujemy nowe ścieżki rozwoju dla stanowisk technicznych (1-sza i 2-ga linia wsparcia) zawierające ciekawe szkolenia. Mamy także ciekawy system benefitowy.
@ELO, dziękujemy za pytanie, nasza Firma zapewnia sprzęt niezbędny do wykonywania pracy z domu.
Warto - ale tylko dla osób bez doświadczenia, studentów, albo osób bez ambicji. Po miesiącu szkolenia teoretycznego idziesz na linię i odbierasz telefony, Na początku na oswojenie z sytuacją najprostsze (hasła), później wszystko. Później jesteś dobry albo i nie - ale to nie jest ważne, bo wszyscy zarabiają tyle samo, a szans na awans nie ma, chyba że masz "dojścia". Z IT nie ma to wiele wspólnego, ale stanowisko IT Analyst fajnie wygląda na CV. Jest ok jako pierwsza praca, bo później człowiek już wie czego nie chce robić w życiu - siedzieć na słuchawkach w call center, bo na tym ta praca polega. Biuro ładne, ludzie fajni, decyzje ludzi zarządzających projektami nielogiczne (nie ważne jak dobry jesteś, ważne żebyśmy cię lubili). Wyznaczają wprawdzie cele (czas rozmowy, czas po rozmowie kiedy jesteś niedostępny), ale nie ma za to ani nagród ani konsekwencji. Czas między telefonami nie jest dla ciebie - w tym czasie masz pomagać innym, albo robić backloga (tickety źle założone lub przesłane), ale tu znowu nie ma ani nagród ani konsekwencji, nieważne ile robisz. Dodatkowo firma oferuje niewiele. Jest prywatna opieka medyczna, dodatkowo jest 200zł na kwartał (tak, 67zł miesięcznie na benefity...) za które można kupić bony na allegro czy do różnych sklepów (w tym również spożywczych). I to tyle. Firma obiecuje zajęcia dodatkowe (szkolenia językowe, rozwój kariery IT), ale przez kilka miesięcy pracy nie miałem okazji uczestniczyć - bo nic nie było. Niby coś planują, ale na dzień dzisiejszy to obietnice bez pokrycia. Podwyżek po okresie próbnym nie ma. Nie ma też jasno określonych celów, aby podwyżkę dostać - znów, musisz być lubiany (?), team liderzy również nie udzielają żadnych konkretnych informacji. Owoce są tylko raz w tygodniu a i to nie zawsze, rozchodzą się w niespełna godzinę - kto pierwszy ten lepszy. Praca w systemie zmianowym, godziny zależne od projektu - dość uczciwie starają się dzielić niepopularne godziny między ludzi, można się też zamieniać z kolegami. Bonusów gwiazdkowych nie ma, ale są korpo imprezy, na ważniejsze eventy biuro jest zdobione i wygląda to fajnie. Rozmów jest około 30 dziennie mimo że na rekrutacji mówią o 15, są godziny kiedy klienci nie przestają dzwonić. Ciężko zachować obiektywizm o firmie samemu będąc rozczarowanym pracą tam, jednak współpracownicy potrafią sprawić, że warto wstawać rano z łóżka.
@Gość, bardz dziękujemy za opinię. Co do zatrudniania osób bez doświadczenia w IT – to fakt, dajemy szansę osobom znającym biegle języki i nie wymagamy doświadczenia w IT. Jednakże osoby posiadające wiedzę techniczną zapraszane są na bardziej wyspecjalizowane stanowiska. Co do ścieżek rozwoju to minęło już trochę czasu od tego wpisu i musimy przyznać, że udało nam się wdrożyć w Polsce globalne programy rozwoju tym samym spełnić „obietnicę bez pokrycia”- szkoda, że nie udało się Tobie tego z nami doczekać. Czasami takie przygtowania trochę trwają- dziś jednak możemy pochwalić się ścieżkami rozwoju dla team leaderów, ale także dwoma kolejnymi dla Frist and Second Line analyst, które zaczniemy wdrażać w połowie tego roku. Cieszy nas jednak, że bardzo pozytywnie wypowiadasz się o swoich wspólpracowniach- a dla nas to oni tworzą firmę. Pozdrawiamy!
Osoba posiadająca jakąkolwiek wiedzę techniczną zdecydowanie nie ma co szukać, chyba że chce rozwinąć dodatkowo dany język i zdobyć jakieś tam pierwsze doświadczenie lub zobaczyć jak działa korporacja od wewnątrz. Te niby bardziej specjalistyczne stanowiska polegają bardziej na gaszeniu pożarów/odkręcania błędów mniej ogarniających kolegów, którzy albo nie zrozumieli klienta językowo i dali mu fałszywy obraz tego jak dana rzecz działa albo faktycznie nie wiedzą jak naprawić dany problem, gdzie problemy są bardzo schematyczne i powtarzalne więc osoba bardziej obeznana technicznie ogarnie wszystko już po 1 miesiącu pracy a humaniście zajmuje to jednak zazwyczaj dłużej. Oprócz tego L2 praktycznie każdego dnia jest zalewany masą pytań od L1 jak rozwiązać dany case, gdzie często sam agent L1 nie wie/nie rozumie o co pyta, więc często rozwiązuje się problem za niego, a oprócz tego musi jeszcze pilnować lini i w międzyczasie naprawiać jeszcze źle zrobione tickety po innych i zajmować się eskalacjami, a wszystko to za pensję nie wiele wyższą od L1 a czasami nawet i równą. By zostać L2 praktycznie nie ważna jest wiedza techniczna, a multitasking, bardzo dobry język by zrozumieć trudniejszy niestandardowy problem klienta, którego nie zrozumiała akurat dana L1 z gorszym językiem i obeznanie jak co działa(procesy jak postępować z danym ticketem)/jakie problemy są najczęstsze w danym projekcie, w którym się pracuje. Pomijając już fakt, że znam dziwne przypadki osób, które wiedzą techniczną przewyższały nie tylko L2 ale i team leaderów i z jakiś powodów pozostawały przez cały czas L1, na szczęście dla nich duża część z nich już pouciekała.
Osoba posiadająca jakąkolwiek wiedzę techniczną zdecydowanie nie ma co szukać, chyba że chce rozwinąć dodatkowo dany język i zdobyć jakieś tam pierwsze doświadczenie lub zobaczyć jak działa korporacja od wewnątrz. Te niby bardziej specjalistyczne stanowiska polegają bardziej na gaszeniu pożarów/odkręcania błędów mniej ogarniających kolegów, którzy albo nie zrozumieli klienta językowo i dali mu fałszywy obraz tego jak dana rzecz działa albo faktycznie nie wiedzą jak naprawić dany problem, gdzie problemy są bardzo schematyczne i powtarzalne więc osoba bardziej obeznana technicznie ogarnie wszystko już po 1 miesiącu pracy a humaniście zajmuje to jednak zazwyczaj dłużej. Oprócz tego L2 praktycznie każdego dnia jest zalewany masą pytań od L1 jak rozwiązać dany case, gdzie często sam agent L1 nie wie/nie rozumie o co pyta, więc często rozwiązuje się problem za niego, a oprócz tego musi jeszcze pilnować lini i w międzyczasie naprawiać jeszcze źle zrobione tickety po innych i zajmować się eskalacjami, a wszystko to za pensję nie wiele wyższą od L1 a czasami nawet i równą. By zostać L2 praktycznie nie ważna jest wiedza techniczna, a multitasking, bardzo dobry język by zrozumieć trudniejszy niestandardowy problem klienta, którego nie zrozumiała akurat dana L1 z gorszym językiem i obeznanie jak co działa(procesy jak postępować z danym ticketem)/jakie problemy są najczęstsze w danym projekcie, w którym się pracuje. Pomijając już fakt, że znam dziwne przypadki osób, które wiedzą techniczną przewyższały nie tylko L2 ale i team leaderów i z jakiś powodów pozostawały przez cały czas L1, na szczęście dla nich duża część z nich już pouciekała.
W porównaniu z konkurencyjnymi firmami o podobnym profilu CCPL zaczyna tracić - praca jest wymagająca, a zarobki niższe niż u innych.
@ONA zarobki uzależnione są od wymiaru etatu oraz stanowiska, na które aplikuje kandydat. Ze sprawdzonych źródeł wiemy (rynkowy benchmark), że nasze stawki odzwierciedlają realia rynkowe.... ale, ale ... nie ma co o tym opowiadać- przkonajcie się sami jak to wygląda. Zapraszamy do aplikowania.
to praca typowa na słuchawce? Call Center?
typowe call center, przerwy 7 min na godzine, jesli twoj kolega nie jest na przerwie, codzienie ile wygadales, kontroling, zawsze cos zle powiedziales
@ciekawi mnie, Computaceneter Poland to firma zajmująca się wsparciem technicznym naszych klientów biznesowych i świadczymy usługi Service Desk/ Help Desk. Więcej informacji na temat naszej fimry znajdziecie tutaj: https://www.cc-poznan.pl/pl/, https://www.computacenter.com/uk.
@Heh, Computaceneter Poland to firma zajmująca się wsparciem technicznym naszych klientów biznesowych i świadczymy usługi Service Desk/ Help Desk. Więcej informacji na temat naszej firmy znajdziecie tutaj: https://www.cc-poznan.pl/pl/, https://www.computacenter.com/uk. Co do przerw to podyktowane one są kodeksem pracy, mamy też przerwę lunchową 30 min- niewilczaną do czasu pracy.
O ile znam kodeks pracy (a znam dość dobrze), mowa w nim o co najmniej 15 min przerwie wliczanej do czasu pracy. Dodatkowa przerwa wynoszącą 5 minut co jedną godzinę wynika z rozporządzenia, które wspomina, że jest to przerwa od pracy przy komputerze, a nie przerwa od wykonywania obowiązków. Z jakiego wiec powodu 30 minutowa przerwa o której Państwo pisza niewliczana jest do czasu pracy? Rozumiem, że wówczas wymiar czasu wynosi 8h30minut?
@ARIA, Dzień dobry, dziękujemy za komentarz. Jeśli idzie o czas pracy, to postępujemy w zgodzie przepisami prawa pracy. Przerwa lunchowa jest dodatkową przerwą, niewliczaną do czasu pracy i wynosi ona 30 minut. Każdy pracownik ma prawo do płatnej przerwy 20-minutowej, w ramach 8-godzinnego czasu pracy.
Parę słów nt. rozmowy kwalifikacyjnej: Rozmowa krótka, nie kleiła się, pytanie - odpowiedź. Rekruterzy nie byli zbyt wylewni. Rozmowa w 2 językach obcych. Obiecali, że prześlą feedback - nie przesłali. Nie odezwali się. Olewka totalna. Szkoda czasu. Praca nudna i nierozwijająca, z tego co mówili.
@SHE, dziękujemy za feedback. Nasz proces rekrutacyjny odbywa się dwutorowo: kandydaci aplikują do nas bezpośrednio bądź za pośrednictwem agencji. W pierwszym przypadku feedback po rozmowie przekazujemy bezpośrednio, w drugim- trafia on do agencji i to ta kontaktuje się z kandydatem. Trudno nam odnieść się bezpośrednio do tej sytuacji, gdyż wpis jest anonimowy i nie posiadamy kompletu informacji. Niemniej jednak, w celu wyjaśnienia tej sytuacji zapraszamy do kontaktu bezpośrednio bądź z agencją (w zależności od trybu w jakim Pan/Pani aplikował/a).
Szkoda czasu na dobijanie się o feedback. To wasz obowiązek informowanie kandydatów o przeprowadzonej rozmowie. Jesteście typowi i niesłowni. I tak bym nie podjęła tej pracy, więc mimo wszystko dobrze się stało.
@qwer a te 2 to na rękę?
@Paulina, zarobki uzależnione są od wymiaru etatu oraz stanowiska, na które aplikuje kandydat. Ze sprawdzonych źródeł wiemy (rynkowy benchmark), że nasze stawki odzwierciedlają realia rynkowe.... ale, ale ... nie ma co o tym opowiadać- przkonajcie się sami jak to wygląda. Zapraszamy do aplikowania.
Dobra atmosfera w pracy. Mili, pomocni ludzie. Biuro bardzo dobrze wyposażone
@ Helena, bardzo dziękujemy! Obecnie wszyscy tęskinimy do naszego biura. Jeśli chcecie zobaczyć jak ono wygląda to zapraszamy na wirtualny spacer: https://goo.gl/maps/p3BCE8DCuNvVbs6P7
Jaki jest system premii uznaniowych w firmie Computacenter Poland Sp. z o.o.?
Tak, płatne są w styczniu za rok poprzedni. Brak bzdurnych celów. Wystarczy, że dobrze robisz swoją robotę.
premii nie ma żadnych, oprócz 6% zarobków z poprzedniego roku wypłacanych w styczniu - którą dostają praktycznie wszyscy, nie ważne jak ciężko pracujesz czy raczej nie lubisz się przemęczać
@Tomek, dziekujemy za komentarz, co do naszych systemów premiowych i celów, wszelkich infirmacji udzielamy na odpowiednich etapach rekrutacji.
czy jako student mogę się u nich załapać? nie będzie problemu z elastycznym grafikiem? Dobrze znam niemiecki a nie widzę żeby mieli jakieś dodatkowe wymagania
Możliwość zdobywania doświadczenia zawodowego przez studentów jest bardzo istotna, więc dobrze, że firma stwarza takie okazje. Dodaj więcej informacji na temat projektów, o których wspominasz i jak często są prowadzone do nich rekrutacje?
@zainteresowany, tak oczywiście zatrudniamy studentów i staramy się w miarę możliwości dopasować grafik do rozkladu zajęć.
Świetny pracodawca, fajna atmosfera więc cóż więcej można oczekiwać?
@Daria, bardzo dziękujemy za opinię :-) staramy się by każdy znalazł u nas swoje miejsce i czuł się swobodnie.
prowadzą aktualnie rekrutacje czy mają zawieszone? wysłałam cv ale cisza
Nie polecam, uważaj na to co będą Ci mówić na rozmowie, koloryzują żebyś tylko przyjął ofertę tacy są zdesperowani, jak przyjmiesz ofertę to szybko będziesz chciał uciec..
@EX, trudno nam się odnieść do zarzutów przedstawianych anonimowo na forum, jednakże dziękujemy za opinię. Jednego jesteśmy pewni w trakcie rozmów rekrutacyjnych przestawiamy warunki zgodne z rzeczywisośćią i jesteśmy chętni by odpowiedzieć na każde pytanie. Mamy nadzięję, że , jeśli jesteś naszym pracownikiem, to od nas jeszcze nie uciekłeś/aś, a jeśli tak to wiemy o powodach i nie powtórzymy błędu :-)
@kcrk a to call Center jest?
@Wojtek, Computaceneter Poland to firma zajmująca się wsparciem technicznym naszych klientów biznesowych i świadczymy usługi Service Desk/ Help Desk. Więcej informacji na temat naszej fimry znajdziecie tutaj: https://www.cc-poznan.pl/pl/, https://www.computacenter.com/uk.
Jeśli aplikujecie na pracę zdalna, to za kilka dni otrzymacie telefon informacją, że firma zmieniła zdanie i praca będzie odbywać się stacjonarnie po zakończeniu pandemii.
@Kandydat, dziękujemy za opinię. Jednakże, juz przy pierwszej rozmowie informujemy naszych kandydatów, iż czas pracy zdalnej przewidziany jest na okres trwania niestabilnej sytuacji COVID, a standadowy tryb pracy u nas to praca z biura. Niemniej jednak kandydatom spoza Poznania oferujemy atrakcyjne pakiety relokacyjne.
W jakim systemie wypłacane jest wynagrodzenie w firmie Computacenter Poland Sp. z o.o. na Specjalista ds. obsługi klienta? 10 lutego ogłoszenie na GoWork.pl.
hej, myślę o aplikacji na team lidera widziałem że szukają. Na jakie warunki mogę liczyć? Są jakieś prowizje/premie? Dużym zespołem miał bym zarządzać? Będę wdzięczny za informacje.
A firma w tej chwili potrzebuje kogoś do pracy? Chęci są duże, ale obawa czy są jakieś szanse też jest.
Ile jest etapów rekrutacji w firmie?
Zależy od projektu. Zazwyczaj dwa etapy - 1. rozmowa telefoniczna 2. rozmowa w biurze z rekruterem i kierownikiem zespołu, do którego można ewentualnie trafić.
Rozmowa w bardzo miłej atmosferze bez niepotrzebnego stresu. Weryfikowana znajomość języków obcych podczas swobodnej konwersacji . Szybka odpowiedź , dobry kontakt z rekruterem.
Computacenter Poland Sp. z o.o. to Waszym zdaniem dobra firma do pracy na pełen etat? Można tutaj rozwijać się w tej branży? Czy raczej nie ma nowych wyzwań, co może prowadzić do wypalenia zawodowego w tej dziedzinie?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Computacenter Poland Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Computacenter Poland Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 53.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Computacenter Poland Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 48, z czego 13 to opinie pozytywne, 27 to opinie negatywne, a 8 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Computacenter Poland Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w Computacenter Poland Sp. z o.o. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.