Dziś t.j.25.08.2019. Jest jakaś zmowa firmy kontrujacej bilety MPK i MPK. Bo kontrolę są w każdym pojeździe a automaty biletowe w pojazdach wyłączone. To wygląda na celowe działania żeby wykonać normę z mandatami. A ktoś kto ma ulgi nie będzie kupował biletu u kierowcy za 6 zł. Tym bardziej że niektóre automaty stacjonarne na przystankach też nie działają.
Aplikujesz na jedno stanowisko - proponują umowę o pracę. Na miejsce dowiadujesz się że są praktyki absolwenckie(kasa to tajemnica chociaż wynagrodzenie za coś takiego to żenada i masz ubezpieczenie wypadkowe nawet NFZ i głodowej emerytury nie dostaniesz za 3 miesiące których nie masz gwarantowanych). A na rozmowie o pracę o pracę było 1 pytanie: "czy ma Pan rodzinę w MPK"?
Myslę o zmianie pracy ale Wasze forum niestety nie napawa optymizmem. Co do munduru, kolejarze związani z obsługą klienta i maszynista ( ruch pasażerski) mają mieć mundury, koszule wizytowe itp. Co do pracy od 3 w nocy czy do 3 w nocy - przecież wiecie do jakiej pracy przyszliście,prawda? Skargi ,cóż jest monitoring, również zewnętrzny jestem pewien ,że 3/4 skarg są w stanie udowodnić nieprawdę skarżącemu. Co do maszynisty pkp istnieje pojęcie karta znajomości szlaku,bez której maszynista nie może wyjechać na dany odcinek kolejowy.Trochę się nie dziwię, bo gdybym miał prowadzić autobus przez całe miasto o nazwie warszawa, gdzie znam jedynie dworzec centralny, wschodni i zachodni było by krucho, agps z tego co wiem pokazuje najdogodniejszy wariant trasy, niekoniecznie związany z wytyczonymi miejscami wymiany podróżnych zwanych przystankami. O sobie mogę napisać ,że urodziłem się w krakowie i od szkoły podstawowej korzystam z mpk i przez 25 lat nigdy nie zdarzyło mi się ,aby ktoś krzyczał na kierowcę ( może ktoś napisać ,że to nieprawdopodobne ale tak jest). A co do ludzi - najgorszy gatunek wśród zwierząt a czemu nie są tak odważni - w odróżnieniu ode mnie aby swój humor wyładować na kontrolerze biletów, bo do kierowcy mają odwagę ( oczywiście pisze o sobie na publicznym forum nikogo nie namawiam do takiego zachowania....). Magiczne słowo pewność i stabilizacja. Każda biedra czy tesco też jest pewne, a nowy typ wynagordzenia to 500+ na kazde dziecko - też gwarantujące stabilizacje do ukończenia przez bobmbelka 18 lat ,więc jeśli jedynym argumentem dla krakowskiego przewoźnika to stabilizacja to cieniutko. Kolej potrafi przeszkolić wewnętrznie na rózne specjalności kolejowe za darmo, ale za np 3 letnią lojalkę. W krakowie 6 tysięcy odtrącają od wypłaty, po mimo braku ludzi. Urocze. Maszynista ma przychodzić do pracy wypoczęty. Rozumiem,że kierowca autobusu, z tego co czytam już nie. Za czasów mojej szkoły średnij, a więc 20 lat temu praca w mpk była "rekoomendowana". Obecnie się reklamują. Ciekawe skoro już 50 panów z Ukrainy jeździ w takiej firmie, to taka przyszłość polski. dziękuję wszystkim za opinie, otwierają oczy
Drodzy, Jak się kształtują obecnie zarobki na własnej działalności gospodarczej zarówno w charakterze pracy jako motorniczy jak i kierowca autobusu?
Ostatni raz jadę i płace za to .... Po 20 min opóźnione nie dziwię się że ludzie wola siedzieć ś swoich autach i stać w korkach . Tak trzymaj jacusiu
Tramwaj nie taxi ale od dawna nie trafiłem na skład który by przyjechał zgodnie z rozkładem. Na ekranach od razu jest napisane od 1-2 minut spozniena i to o 6 rano.
To jest skandaliczne ze przy takich cenach biletow,w transporcie publicznym przy tak wysokich temperaturach nie jest wlaczana klimatyzacja !!!!
Klimatyzacja w 194 mrozi ludzi . Jak chcieliśmy ją wyłączyć to kierowca powiedział nie . Ja byłam cała skostniała z zimna - a młody gówniarz tak na mnie z agresją huknął ze musiałam uciekać z autobusu , po za tym dwoje staruszków też na nas agresywnie skoczyło . Do domu wróciłam z płaczem , silnym stanem zapalnym , a moje koleżanki przeżyły traumę i boją się jeździć mpk . Oczywiście nikt nam pieniędzy za bilety nie zwrócił ! To jest skandal .
Na tym polega transport zbiorowy- nie dogodzisz kazdemu. Niech Pani kupi sobie ladna apaszke i gotowe ????
Hej. Chciałam się Was zapytać jaki jest koszt całkowity uprawnien na motorniczego (bez dofinansowania) Z góry dziekuje za odpowiedzi :)
Masz rację, na stronie http://www.mpk.krakow.pl/pl/uslugi-dodatkowe/szkolenia/ są oferty szkoleń na motorniczych. Niestety nie znam obowiązujących obecnie stawek za takie szkolenie, ani wysokości dofinansowań. Może ktoś kto już był na takim kursie mógłby pomóc Annie? Ponadto MPK prowadzi szkolenia bhp dla różnych grup zawodowych, prowadzone w systemie stacjonarnym, seminaryjnym, samokształceniu kierowanym oraz instruktażowym. Chętnie dowiem się jak one przebiegają i jaki certyfikat dostaje się po ich ukończeniu.
Jak wygląda sprawa urlopów w MPK ?
Witam, aktualnie jestem w trakcie robienia uprawnień,. Chciałabym rzetelnych info., czy osoba po kursie sobie poradzi, wiem że to dziwnie zabrzmi ale do której najpóźniej godz pracują kobiety? Ile osoba po kursie jest wstanie zarobić na rękę? Czy są stałe linie? Czy Cie przerzucają z jednego końca miasta na drugi?
Cześć, nie sprecyzowałaś czy chodzi ci o tramwaje czy o autobusy, ale zakładam że o to drugie. Czy osoba po kursie sobie poradzi? Ja zaczynałem pracę świeżo po kursie, bez żadnego doświadczenia, kurs po kat B. To zależy od Twoich predyspozycji, ja sobie jakoś poradziłem, choć łatwo nie było. Wyczucie gabarytów pojazdu to jedno, a specyfika pracy w MPK do zupełnie inna para kaloszy, do 14 dni max jeździsz z tak zwanym patronem, czyli bardziej doświadczonym kolegom. W teorii taki patron powinien cię nauczyć co i jak, no a w praktyce to zależy na kogo trafisz, ja miałem takich patronów czterech w ciągu 9 dni i tylko jeden był w miarę ogarniętym człowiekiem który potrafił przekazać jakąś wiedzę i wskazówki, pozostali no cóż, nie każdy się nadaje do nauki drugiego. Tak że do większości rzeczy trzeba dochodzić samemu, lub z pomocą kolegów na zajezdni. Co do godzin pracy, raczej nie ma podziału na płeć, najwcześniejsze wyjazdy są jeszcze przed 3 nad ranem, a najpóźniejsze zjazdy w okolicach 1 w nocy. Wachlarz godzin jest bardzo duży, raz możesz mieć pracę od 3 do 8 rano, innym razem od 6 do 15, a na popołudnie od 10:30 do 19 lub od 14 do 1 w nocy, raz masz 10 godzin pracy innym razem 4 godziny, to oczywiście tylko kilka teoretycznych przykładów. Ile zarobisz, to zależy od tego czy jesteś na etacie czy na ajencji, no i przede wszystkim od ilości godzin w miesiącu. Na etacie to średnio 2800/2900 zł o ile czegoś nie przeskrobiesz i ci kierownik nie potrąci z premii. Nie nie ma stałych linii, przez pierwsze dwa tygodnie dadzą ci te linie które robiłaś z patronami, a potem koniec zabawy, możesz dostać wszystko, jednego dnia masz odbiór na Czerwonych Makach następnego na Kombinacie a jeszcze następnego na Salwatorze i jedziesz gdzieś chen na wieś. Lub dostajesz pracę łączoną i może to być kilka linii na jednej robocie np: robisz kółko na 229 potem dwa kółka na 259 i na koniec jedno na 239. Grafik niby jest na miesiąc w przód, ale tak na prawdę jaką będziesz mieć pracę dowiadujesz się dzień wcześniej i to po piętnastej, gdy planowanie zatwierdzi, może być ta co w grafiku, a może być zupełnie coś innego. Tak że reasumując rozrzut jest dość duży, jeśli chodzi o godziny pracy i linie. Mam nadzieję że pomogłem, nie chcę nikogo zniechęcać, starałem się opisać realia takie jakimi one są bez przesady w jedną lub drugą stronę. Pozdrawiam.
Kto nie idzie do przodu ten stoi w korku na Matecznym ????
Ile się zarabia na ajeci aktualnie ?? Ile daja godzin ??
MPK jeździ jak chce notoryczne spóźnienia przez które można spóźnić się do pracy
To nie wina instytucji MPK tylko zakorkowanego miasta - pretensje do prezydenta, że pozwala budować więcej bloków mieszkalnych. Będzie gorzej zatęsknisz za tym co jest teraz. Metra w Krakowie przed długo nie będzie albo w cale. Jedyna opcja zmienić miejsce zamieszkania.
Nie dość że trzeba wozić trzodę, która nie potrafi się zachować, to jeszcze jesteś gnębiony w celu podlizania się tejże. Ktoś napisze skargę to już masz sie tłumaczyć, pisać wyjaśnienia, a często jesteś karany niezgodnie z prawem, wbrew regulaminowi przewozów i wewnętrznemu. To kierownictwo MPK Kraków wymyśliło pojęcie "pasażera dobiegającego", na którego masz czekać wbrew przepisom i rozsądkowi, bo przecież nie prowadzisz taksówki. Dyrektor robi łaskę że daje podwyżkę, a zarząd MPK Kraków przyznaje sobie po 4000, do prawie 35 000 na głowę. Chwalą sie certyfikatami i innymi głupotami, i w ich świecie żyją oderwani od rzeczywistości. Ktoś im co roku daje Fair Play, tylko jakoś żaden pracownik nie przypomina sobie, aby przedstawiciel Krajowej Izby Gospodarczej rozmawiał z nim na temat stosunku do pracodawcy, no chyba, że pracownik biurowy na Brożka podstawiony przez zarząd. Prowadzący pojazd jest nikim, chodź w rzeczywistości jest fundamentem działania firmy. Można go opluć, obsikać, pomówić, a pracodawca nic, to znacz masz być grzeczny i uprzejmy. Kierownik potrafi powiedzieć bez ogródek, że jak się nie zgodzisz na karę to cię zwolni, ludzie się boją więc podpisują. Przez 22 lata pracy tylko dwa razy spotkałem się z tym że kierowca wytoczył im proces w sądzie, i obaj wygrali. No, ale tak jest skoro władze miasta na to pozwalają.
Twoja opinia jest mocno subiektywna. Kierowca, po obsłużeniu przystanku - zakończeniu wymiany pasażerów - zamyka drzwi i nie ma obowiązku ponownego ich otwarcia ponieważ JEST ZAJĘTY WŁĄCZANIEM SIĘ DO RUCHU. Takie stanowisko od lat prezentuje Zarząd firmy. W każdym sądzie wygrasz sprawę, jeżeli nadgorliwy kierownik zabrał ci chociaż złotówkę premii za to, że postąpiłeś tak jak opisałem. Natomiast stosunek do pasażera wynika z tego, że pracujesz w usługach. Klient to każdy przypadek: idiota, baran, prymityw, itp. ale rownież mądry, spokojny, zrównoważony, cierpliwy itp. Kierowcy również są różni, ale wobec klienta, niezależnie od tego, jaki on jest, muszą zachowywać się godnie. Co to by było, gdyby na słowną agresję kierowca odpowiadał tak samo! Klienta zachowującego się nieodpowiednio należy olać, a jak jest to niemożliwe, bo utrudnia jazdę to należy wezwać odpowiednie służby, a nie szamotać się z nim. Reasumując - trzeba lubieć tę pracę - i pewnie ją lubisz bo pracujesz w firmie 22 lata. Pogratulować cierpliwości :)
Witam wszystkich kierowców MPK z woli chcialem podziękować za pomoc bo tylko na kierowcę można było liczyć w tej chorej instytucji .Szkoda że tak traktują kierowcę .Dziś rozwiązała mi się umowa i jestem wolnym człowiekiem.Pozdrawiam i dziękuję
Cześć Maly, Ja pracuje na Woli od 10 miesięcy, co u Ciebie przeważyło o decyzji odejścia z firmy? Mnie na początku wszyscy przekonywali że po pierwszym pół roku będzie ok, tym czasem wcale ok nie jest. Najbardziej męczący jest ten rozrzut na liniach, rozrzut godzin pracy, raz masz 3 nad ranem innym razem zjazd prawie o pierwszej w nocy, wieczny stres i dojazdy do końcówek. Ja na razie jeszcze pracuje, ale ile wytrzymam tego nie wiem. Pozdrawiam
Witam, podobna sytuacja u mnie umowa półroczna dobiega końca i nie zamierzam podpisywać następnej. Ciężka praca, albo wstajesz w środku nocy do pracy albo wracasz w środku nocy po pracy. Wynagrodzenie całkowicie nie adekwatne do wykonywanej pracy. Na etacie ledwo 3 tyś wyciagasz przy 3 weekendach w robocie a jak jeszcze Ci się coś przytrafi i kierownik zabierze z premi to zostaje Ci 2700. Warto za te pieniądze? Odpowiedzialność niesamowitą- musisz myśleć za innych. Wracam na ciężarówki - tam za robotę od pon - pt i wolne weekendy spokojnie 4 tyś można wyciągnąć. Kolega wyżej ma rację- tylko na życzliwość załogi można liczyć. Kto się waha polecam spróbować. Ale nie napalac się za bardzo - można się rozczarować. Pozdrawiam
Jestem kierowcą w MPK pół roku.Uważam szkoda życia, codziennie inna linia,codziennie inny autobus i nikt się nie pyta czy wiesz czy nie, jedziesz jak coś się stanie pamiętaj, że jesteś sam.Firma cię nie zna biorą drugiego. Pozdrawiam wszystkich kierowców.
Witam Mam podobne pytanie jak użytkownik Wabik Wysłałem do MPK CV w sprawie pracy na stanowisku elektronik, czekam na odpowiedź, ale chciałem zapytać o wysokość wypłaty i warunki pracy. Wie może ktoś, jak to wygląda w MPK ? W mojej obecnej pracy proponują mi 2200 zł ( oczywiście netto ) + premia 300-350 zł. Nie wiem, czy warto przechodzić - umowa w obecnej pracy kończy mi się ostatniego dnia maja.
Jak wygląda praca i jakie są zarobki w działąch serwisowych/naprawczych mpk ? ( stanowisko elektryk/elektronik)
Czy ktoś orientuje się jak wygląda atmosfera i praca w biurze na ul.Brożka? Interesuje mnie Dział Księgowości.
Tam, gdzie pracują przede wszystkim kobiety, atmosfera jest identyczna. Praca w MPK nie odbiega od normy. Bo niby dlaczego ma być inaczej? Poza tym ocena atmosfery będzie zawsze subiektywna - dla jednego będzie super a dla innego piekło. Zadawanie takich pytań bardzo dużo mówi o twoim charakterze :)
Witam wszystkich mam kilka pytan odnosnie bycia motorniczym jakiepieniadze mozna liczyc na start ?ile godzin dziennie sie jezdzi czy standardowo 8 godz czy mozliwa jest jazda po 10 godzin przy czym kilka dni jest wiecej wolnych ?w ktorej zajezdni panuja normalne warunki z gory dziekuje za odpowiedź pozdrawiam
Znalazłam na stronie firmy interesującą Cię ofertę pracy. Nie mogę odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania, ponieważ nie jestem pracownikiem firmy, jednak postaram się pomóc Ci zasięgnąć informacji na temat pracy w charakterze motorniczego. Na opisanym stanowisku firma proponuje pomoc finansową w zdobyciu uprawnień oraz szkolenie w profesjonalnym Ośrodku Szkolenia. Ponadto potencjalny kandydat może liczyć na stałe zatrudnienie w stabilnej firmie, możliwość rozwoju zawodowego i pakiet socjalny. Czy takie warunki są dla Ciebie satysfakcjonujące? Dodaję link: http://www.mpk.krakow.pl/pl/praca/
Jak Paulina nie może to morze ja: jeżeli zatrudnisz się na etat to masz średni czas pracy w ciągu miesiąca taki, jaki obowiązuje wszystkich zgodnie z kodeksem pracy - 40 godzin tygodniowo, średnio 8 godzin dziennie. Jednak rozkład jazdy i przepisy wymuszają taką sytuację, że możesz pracować od 6 godzin do 10. Jeżeli "nadrobisz" godziny tzn. popracujesz parę dni dłużej niż 8 godzin i uzbiera ci się 8 godzin to dostaniesz dodatkowy dzień wolny. Czas rozliczeniowy to 3 miesiące - w tym czasie musisz wypracować nominalny czas pracy. Jak zaliczysz mniej godzin to ci firma dopłaci a jak więcej to zapłaci za nadgodziny. Jeżeli zatrudnisz się jako ajent to ilości godzin są odpowiednio wyższe (nawet do 12 godzin dziennie) i 208 miesięcznie, ale średnio tygodniowo nie możesz przekroczyć również określonych godzin. Wolne możesz mieć praktycznie zawsze - oczywiści jak jest taka możliwość, że możesz sobie zmienić grafik.
Dziekuje bardzo Paulina i emerytowany doradca za odpowiedzi jeszcze m pytanie odnosnie plac na start chodzi mi o etat i jakie godziny sa pracy z reguly np 4-14 czy tam 14-24? Pozdrawiam
Praca jest na dwie zmiany jeżeli umowa na etat i na trzy dla ajenta. Godziny rozpoczęcia pracy na zmianie rannej od 4 do 8 a na zmianie popołudniowej od 11 do 16 a czas pracy od 6 do10 godzin.
1.Czy na tramwajach praca jest bardzo stresująca? 2. Czy motorniczy tramwaju w ogóle w jakiś sposób nim kieruje? czy trasa jest już ustalona a on tylko dodaje gazu bądź hamuje. Na logikę tramwaj jedzie po szynach to nie autobus.
1. Tak jest bardzo stresująca - presja czasu ogromna. A na niektórych liniach nie ma czasu na nic. A do kibelka leci się na minusach. 2. Tramwaj może jechać też do tyłu dla twojej wiedzy co prawda jest to nie wskazane i niebezpieczne w pracy na linii ale przypadki cofania się zdarzają. Nim tramwaj trafi na daną linie powiedzmy linie nr 50 musi jakoś do niej dojechać. Fakt "hamuje i gazuje ;)"
To jest skandal że kierowca widzi że ktoś biegnie , jest już przy drzwiach i stoi przez 2minuty naciskając przycisk , a kierowca i tak nie otwiera , ja rozumiem że musi jechać dalej oczywiście ale jeżeli stojąc przez 2/3min mógł by otworzyć , nic by się tak naprawdę nie stało , brak słów na ich zachowanie
I bardzo dobrze. Drzwi zamknięte to przystanek obsłużony. Jesteś za późno jedziesz następnym.
Właśnie nie dobrze , jeżeli człowiek widzi że ktoś biegnie i stoi przy drzwiach a autobus dopiero po 3minutach odjeżdża to jest nie normalne , bo mógłby normalnie otworzyć jeszcze , a po za tym i tak był wcześniej niż powinnen .
Przecież bufon motorniczy spieszy się na zajezdnię bo faje trzeba wypalić. Wstyd że takie gady psuja opinię całemu MPK
Zatrudnij się jako kierowca/motorniczy i otwieraj każdemu chetnemu drzwi. A po tygodniu podziel się refleksjami. Pozdrawiam.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w MPK Kraków?
Zobacz opinie na temat firmy MPK Kraków tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 119.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w MPK Kraków?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 65, z czego 7 to opinie pozytywne, 43 to opinie negatywne, a 15 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy MPK Kraków?
Kandydaci do pracy w MPK Kraków napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.