Kilka informacji, które mam nadzieję pomogą podjąć decyzję, o tym czy warto podjąć pracę jako kierowca autobusu w MPK S.A. w Krakowie na zajezdni Bieńczyce. Średnio kierowca na umowie o pracę wyrabia 168h miesięcznie, w rozliczeniu kwartalnym. Jeśli w jednym miesiącu będzie miał powyżej 168h to w następnych miesiącach zostanie to wyrównane. Na wypłacone nadgodziny raczej nie ma co liczyć. Zarobki średnio na grudzień 2023 to jakieś 4800 zł na rękę ale to już z wysługą i dodatkami nocnymi i świątecznymi. Pracując jako ajent czyli będąc podwykonawcą MPK na własnej działalności wyrabiając 168h miesięcznie możesz liczyć na około 8000 zł netto ale od tego musisz odjąć ZUS, podatek, ubranie robocze, księgową i różnego rodzaju dziwne kary narzucane przez MPK. Na szczęście jest możliwość wyrobienia większej ilości godzin gdzie każda godzina powyżej 170 jest płatna 78,70zł. Pracując jako ajent należy pamiętać, że zarobki mogą wydawać się super, ponieważ przy 200h można zarobić 10500zł netto czyli jakieś 8000 zł po odliczeniu kosztów ale w skali roku to już nie wygląda tak kolorowo ponieważ kiedyś wolne trzeba wziąć. Jako ajent nie masz płatnego urlopu, chorobowego. Jako ajent lub jeśli w jakiś śmieszne sposób odmówisz planowaniu, będziesz miał przydzielane prace w gorszych godzinach i trudniejszych warunkach – korkach, miejscach gdzie prowadzone są roboty drogowe, lub trasach gdzie spodziewane są niekorzystne warunki pogodowe. Dzięki takim zabiegom MPK unika odpowiedzialności za kolizje i wypadki oraz oskarżeń o (usunięte przez administratora) Jako ajent w razie wypadku odpowiadasz za wszystko osobiście jako zewnętrzna firma. Ajenci mają osobne ubezpieczenie, które z roku na rok rośnie. Na tą chwilę to 350 zł kwartalnie czyli co 3 miesiące. Godziny pracy w MPK S.A. w Krakowie to jest coś co pozostawia wiele do życzenia. Kosztem pracowników i ich życia rodzinnego firma wykręca wyniki. Pracę na rano możesz zacząć między około 3:00 a 10:00 rano i skończyć między 8:00 a 19:30 O dokładnych godzinach pracy dowiadujesz się dzień wcześniej o godzinie 13:45. Pracę na rano na szczęście zaczynasz z zajezdni. Jeśli chodzi o pracę na zmianie popołudniowej to podobnie dzień wcześniej koło 13:45 dowiadujesz się gdzie i kiedy zaczynasz. Popołudniówki zaczynają się już koło 11:30 a kończą nawet i przed 3:00 rano. Możesz zacząć na zajezdni, Czyżynach albo Kombinacie ale możesz zacząć też na Bronowicach Małych czy Brożka, gdzie z Nowej Huty jest godzina dojazdu, więc żeby być pewnym że zdążysz musisz sobie zrobić jeszcze 20 minut zapasu. Jedynym czasem kiedy służba jest planowana z wyprzedzeniem, to ta na weekend i poniedziałek. Kolejnym problemem w tym wszystkim są rezerwy kiedy przychodzisz na zajezdnię koło 3:45 i czekasz czy wszyscy przyjdą do pracy. Do ostatniej chwili nie wiesz gdzie i o której godzinie skończysz bo równie dobrze może to być 8:00 albo 16:00. Oczywiście najczęściej rezerwy trafiają się ajentom. Całkowitą bezczelnością jest to, że kiedy czekasz na zajezdni na rezerwie to nie masz płatnej pełnej stawki, a godziny nie są wliczane do normalnego czasu pracy czyli np. nie doliczane do nadgodzin po przekroczeniu 170h w miesiącu. Dotyczy to również sytuacji w której autobus zjeżdża awaryjnie na zajezdnie i kierowca musi czekać żeby ponownie wyjechać na linię. MPK pośrednio przyczynia się do zmniejszenia bezpieczeństwa na drodze ponieważ duża część kierowców woli jeździć niesprawnym autobusem niż zjeżdżać awaryjnie i tracić pieniądze. Niesprawne autobusy to temat rzeka na Bieńczycach. W skrócie – codziennie pracujesz na innym autobusie i nie ma dnia żeby w tym autobusie jakieś kontrolki z błędami się nie świeciły, coś nie stukało w zawieszeniu. Kabiny kierowcy śmierdzące i zniszczone do stopnia, że wstyd i strach w niej siedzieć. Fotele kierowcy wysiedziane, wybite, często z brakiem odpowiedniej regulacji z powodu awarii lub co gorsza przez cięcie kosztów podczas przetargu. Jednym słowem wstyd i katastrofa. MPK S.A. traci pieniądze na utrzymaniu przerośniętych struktur kadrowych, które nie przekładają się na zyski firmy. Mówię tu o zarządzie, o obsadzonych na sztucznych stanowiskach pracownikach biurowych oraz inspektorach ruchu plątających się po mieście bez celu. Restrukturyzacja firmy pomoże wrócić MPK na właściwy tor pomagając zwalczyć problemy kadrowe i finansowe wśród kierowców. Pracując w MPK SA w Krakowie jako kierowca możesz zapomnieć o jakimkolwiek wsparciu. Jesteś tylko numerem, którym trzeba wykręcić wynik. Kierownictwo nie wykazuje, żadnej chęci w celu rozwiązania problemów mimo, że ma podsuwane pomysły. Ciemnogród , nepotyzm i kolesiostwo. Zarówno ze strony kadry zarządzającej jak i pasażerów całkowity brak poszanowania dla kierowcy.
W końcu ktoś mówi prawdę, jak w tej firmie jest. Ta firma jeszcze nie wyszła z czasów (usunięte przez administratora) panuje (usunięte przez administratora) wśród kadry zarządzającej i totalny zlew na kierowców. Autobusy to totalna zbieranina, trochę tego i tamtego, a warsztat nie potrafi tego ogarnąć. Ogromne cięcia na częściach- co odbija się na bezpieczeństwie twoim i pasażerów. Kierownik (usunięte przez administratora) patrzący tylko (usunięte przez administratora) z tej słabej (usunięte przez administratora) Godziny pracy to tak jak kolega pisał 4xrano dzień wolny 4xpop. Czyli totalne rozlegulowanie organizmu. Generalnie na chwilę obecną, nie polecam pracy w MPK z obecną władzą. Tym bardziej, nie polecam podpisywać z nimi (usunięte przez administratora)na prawojazdy, lepiej jak coś zrobić za swoje i być wolnym. Pozdrawiam: Kierowca PB
A można wycofać się z podpisanej lojalki jeszcze przed rozpoczęciem kursu na prawo jazdy które mój miało finansować i samemu je sobie zrobić?
Ale podpisywałeś już ją czy nie? na niej nie ma zasad ewentualnego odstępstwa od zawartej umowy? Albo czy można w ogóle cos elastycznie sobie ustalić czy raczej każdego tak samo traktują?
od dłuższego czasu widzę ogłoszenia że zarobki od 4800 na rękę, więc kłóci się to trochę z tą wysługą i dodatkami, ale być może to kwestia doprecyzowania, jakiegoś zaszeregowania itp - nie wiem nie znam się i nie posądzam o złą wolę w wypowiedzi ale najprościej byłoby stwierdzić że ktoś tu kłamie, albo Ty albo mpk...
Ten cały główny planista to jakiś deb... Rzucają nas po całym mieście. Pracuję na zajezdni Bieńczyce a większość odbiorów mam w Łagiewnikach i Bronowicach. To jest jakaś kpina. Brak szacunku dla pracownika. Jak w firmie która od kilkudziesięciu lat zajmuje się transportem można tak nisko cenić kierowcę..
W MPK kolesiostwo i układy a my pasażerowie i kierowcy cierpimy. Wzięli koperty za elektryki a teraz pół miasta stoi i czeka po godzinie na autobus. Wstydzili by się. Osoby odpowiedzialne za te przetargi na elektryki i cały ten pomysł powinny być pociągnięte do odpowiedzialności.
133 , 135 robi Płaszów. 433 robi Wola. Bieńczyce mają tylko jedną linie z Podgórza SKA. Z TR odbiera się tylko 307. Żeby pisać coś w temacie trzeba być kierowcą.
Do puki ten beton w zarządzie tam będzie i do puki będą nastawiać przeciwko sobie kierowców, ajentow i etatowych, to tam nic się nie zmieni.
Z tymi dojazdami na drugą stronę Krakowa to jest tragedia. Tak nas rzucają. Bieńczyce na Łagiewniki a wolę duchacką na kombinat. Nienormalni.
Wszędzie podobnie w dużych korporacjach z tego co widzę, kadry wypchane po brzegi,a robić nie ma kto,tylko trzeba na nich(usunięte przez administratora) Dramat u mnie w fabryce tak samo,ty nie możesz chorować co tyrasz cały czas,a biurowi z katarem siedzą na L4
No faktycznie słabo, a nie da się nic z tym zrobić? Zgłosić, ze jednak coś jest nie tak? Może wtedy planista zmieni podejście. Sorry ze się wtrącam, ja dopiero wysyłam swoje cv na kierowce, ale dają mi do myślenia takie wpisy, czy aby na pewno dobrze robię. Podzielisz się jeszcze czymś w temacie pracy? Jakieś plusy czy minusy? Pozdro:)
Słuchaj, w MPK tak było od zawsze. Ja pracowałem lata temu i było dokładnie to samo - dostawałeś prace z odbiorem na drugim końcu miasta. Czyli nie dość ze np. miałeś ok 10h pracy na rozkładzie, to z domu musiałeś wyjść tak ze 2,5h wcześniej żeby dojechać z bezpiecznym zapasam czasu, bo przesiadki... korki... Co by za dużo czasu wolnego nie mieć. Tak że często popołudniówka to było łącznie 13/14h poza domem, z dojazdami, powrotami i pracą. Praca średnio 4 na 1 więc zero realnego odpoczynku, bo nie wiedziałeś we wolne za co się zabrać a co może poczekać... jak się trafił raz na 1,5 msc wolny weekend to Ci jeszcze dyspozytor dzwonił żeby przyjść dodatkowo bo ludzi brakuję. A ludzi brakowało i z tego co widzę nadal brakuje... ciekawe dlaczego ;) haha Oczywiście Święta, Sylwester, Wielkanoc w pracy. Jak się ktoś kiedyś wkurzył to usłyszał że wolne na sylwka wypada grafikowo raz na..... 6 lat !!! Serio ! Śmiech na sali i kpina. Ale z tego co widzę ludzie się zwalniali, zwalniają i będą zwalniać.... i nic się nie zmieni. Więc jak wam ta robota nie leży to smiało się zwolnijcie bo można znalezc spokojna robote za te pieniądze albo i lepsze. Pozdro.
Praca nie jest najgorsza , lecz najgorsze jest koleśostwo przynajmniej na zajezdni Płaszów. Jest grupa ludzi którzy pracują tylko na jedną zmianę czyli na rano zmiana A i co najlepsze dostają linie(prace) wokół zajezdni aby mieć szybki powrót do domu, a co poniektórzy to mają na rano i zawszę tą samą linię i normalną godzinę że nie muszą wcześnie wstawać. A jak ty pójdzesz do kierownika poprosić żeby Ci dał zmianę na rano to się nie zgodzi ale 100 innych osób może . Planowanie na zajezdni też rozdziela nie sprawiedliwie pracę bo linię blisko zajezdni daję tylko po ciotkom z biur i znajomym a ty jak pójdziesz tam do pracy jako nowy to ci dają najgorsze roboty z dalekimi odbiorami . Prezes MpK powinien zakazać takich praktyk bo jeśli około 100 osób może robić tylko rano i drugie 100 na popołudnie to czemu reszta ma pracować na zmiany i być wycieńczona wiecznym przestawianiem swojego organizmu .Prezesie MPK proszę Cię zrób z tym porządek bo dużo ludzi się przez to zwalnia że inni mogą robić na jedną zmianę a drugi nie !!!!!. A jeszcze jedno ci co dostają wiecznie te same linię koło zajezdni mają mniejsze szanse pomylenia trasy i przejechania przystanku ,a nas rzucają jak psów po całym mieście na różne linię codziennie inne wiadomo że się musisz pomylić to dostajemy kary za ominięcie przystanku itp. @Pracodawca@Pracodawca
Przeczytałam twój wpis i faktycznie bardzo niesprawiedliwe. Długo już tu jesteś pracownikiem? Bardzo konkretnie to napisałeś, dasz znać coś więcej na temat warunków zatrudnienia, kasy? Podwyższają regularnie wynagrodzenie? Żeby być kierowcą trzeba już mieć doświadczenie i uprawnienia? Czasem firma przyjmuje osoby i finansuje im kurs. Coś takiego tu działa czy nie ma na co liczyć? Dopytuje, bo syn chciałby się przyjąć.
Hej. Jestem kierowcą na woli Duchackiej i myślę że gorsze kolesiostwo jest u nas tzn. nie dość że wapniaki(stare (usunięte przez administratora) mają układy i jeżdżą tylko na rano i nawet maja przypisane autobusy np. DR 525 lub DR 588 np. DR 539 np. DR 534. Tu jest totalne kolesiostwo tylko wybrani dostają solarisy reszta stare łupy czyli citaro. Dodam jeszcze że dwurazowki wyjeżdżają solarisami bo maja plecy u dyspozytorów a to jest chore bo oni jadą na 3 lub 4 godziny a reszta 9 lub więcej godzin stare citaro. Także sam widzisz kolesiostwo jest na każdej zajezdni a na woli to już przechodzi ludzkie pojęcie. Powiem ci jeszcze że na woli masz auto na stanie to jeździsz nim od przypadku do przypadku. Nie wiem jak u ciebie ale na woli żeby wyjechać dobrym autobusem to musisz dyspozytorom wejść w (usunięte przez administratora) a czasami to i tak nie pomoże a dlaczego bo liczy się KOLESIOSTWO
Nawet mówią , że Borek opanowała (usunięte przez administratora) emerycka z (usunięte przez administratora)) Dlaczego chcą tam jeździć? Bo na aglomeracji są "normalni" pasażerowie , mają blisko do zajezdni , długie przerwy między kursami i w miarę krótkie kursy. A ,że jeżdżą krócej to ich wybór. Są na działalności więc mają płacone tylko za godziny. Znam też kierowców , którzy mają przypisane "przeguby" i chwalą sobie pracę tylko po mieście choć praca np: na 123,139,163,164,182,199, 503,511,513 nie należą do super łatwych , prostych i przyjemnych. W ogóle praca kierowcy komunikacji miejskiej jest BARDZO odpowiedzialna i stresująca co niestety nie przekłada się na wynagrodzenie ale jak chcesz zdobyć doświadczenie w prowadzeniu autobusu to w MPK masz taką możliwość.
Więcej tu opinii od klientów niż od ludzi, którzy naprawdę warunki pracy tu ogarniają. Piszecie o brakach w ludziach, a od kiedy występują tak na oko? Zastanawiam się od jakiego czasu tak jest i czy będzie wobec tego jakaś reakcja? Myślicie ze jakaś kasa lepsza wpadnie od kolejnego sezonu? Wtedy bym może oferty poobserwował
Witam czy ktoś z kolegów/koleżanek mógłby podpowiedzieć ile można realnie zarobić za goły etat jako kierowca? Ewentualnie czy jest możliwość nadgodzin i czy są dodatkowo płatne ? Z góry dziękuję za odpowiedź. Szerokości
Mi po roku pracy ( zatrudnienie w listopadzie 2022) średnia wypłata wyszła 5200, na nadgodziny chodzę ale nie zawsze :)
Dzięki, myślisz kolego że z nad godzinami szło by zarobić te 6000?
Mógł byś jeszcze powiedzieć jak jest z umowami ? najpierw na okras próbny pozniej na stałe czy na rok?
Ja żeby tyle zarobić na tramwaju musiałbym mieć z 200h a tyle nie dają na etacie. I prawda jest taka że jak jest mniej godzin w miesiącu to tych reklamowanych 4800 nie złapiesz
Cześć, to ile maksymalnie na pełnym etacie można mieć tych godzin razem z nadgodzinami? I w druga stronę, jak miesiąc jest słaby pod względem godzin, to ile wtedy się dostaje, jak nie te 4800 deklarowane? Święta idą, dostaliście jakiś bonus/premie od firmy? Czy raczej pod względem benefitów czy nagród płacowych słabo tu jest?
Absolutne minimum to . Stawka godzinowa to w przybliżeniu 26 zł brutto. Średnia ilość godzin w miesiącu to 168. Daje nam to kwotę 4368 zł brutto. Do tej kwoty w uproszczeniu możesz dodać 16 godz. Dodajesz ponieważ będziesz pracował w min. dwie niedziele które są liczone jako setki. Da Ci to kwotę 4784 zł brutto. To jest podstawa do której MPK doliczy Ci ok . 40 %. Dlaczego tak jest. Nie będę się rozpisywał, ale tak jest . W zaokrągleniu da Ci to kwotę 6700 brutto. Do wynagrodzenia są doliczane jeszcze inne składowe ale nie są one bardzo istotne w stosunku do podstawy. Mpk reklamuje że Średnia zarobków to 4800 netto. Jest to wyliczona średnia z 3 miesięcznego okresu rozliczeniowego. Bez nadgodzin, bez dodatkowej dyspozycyjności, bez godzin nocnych i przy założeniu że w każdym miesiącu pracujesz 168 h to kwota 4800 netto jest lekko zawyżona. Niestety są miesiące w których pracujesz mniej niż 168 h. Na obecną chwilę większość miejskich przedsiębiorstw komunikacyjnych boryka się z brakiem pracowników. Myślę że spokojnie będziesz mógł wypracować w miesiącu ok 200 h.
Masz rozliczenie 3 miesieczne. Jeżeli w pierwszym i drugim miesiącu masz nadgodziny to w trzecim miesiącu tak rozpiszą pracę żeby zniwelować różnice godzinową( mniej godzin). Jak miesiąc jest słaby to zdarza się i 4200. Co do benefitow/nagrod to nie narzekam bo jest ich trochę i ostatecznie pod tym względem uważam że firma daje rade
Hej, a mógłbyś napisać coś więcej o tych benefitach i nagrodach? W poprzednich robotach nigdy nie miałem systemu z nagrodami, więc ciekawy temat. Dodatki też zawsze miałem podstawowe typu ubezpieczenie :) Te benefity i nagrody wszystkie przysługują już od początku pracy? Czy dopiero po jakimś okresie przepracowanym?
potwierdzam, byłem na rozmowie. Pierwsza pensja 4800, nastepna już z premia 5000. i trzeba odliczyć ubezpieczenie autobusu 180 zł na miesiac
Piszę z zaniepokojeniem w sprawie funkcjonowania zajezdni MPK Bieńczyce, a szczególnie działań planisty Sebastiana Z., który nie spełnia oczekiwań związanych z jego stanowiskiem. Wydaje się, że ignoruje polecenia przełożonych i celowo utrudnia pracę kierowcom, zamiast im pomagać. Jego zachowanie wskazuje na brak zrozumienia podstawowych obowiązków –(usunięte przez administratora) Pozostawanie na stanowisku można tłumaczyć jedynie osobistymi powiązaniami, ponieważ kompetencje nie mają tu znaczenia. Liczę na szybką poprawę, bo cierpliwość pracowników jest na wyczerpaniu.
Tego gościa już dawno powinni przenieść na inną zajezdnię. Z resztą sam już wielokrotnie straszył że odejdzie ale w sumie gdzie pójdzie jak nic nie umie.
Wielki szacunek dla kierowcy autobusu nr 174 w stronę Kurdwanowa, który dn 8.10.2024 o 11.23 jechał z ronda Czyżyńskiego. Zawsze nim jeżdżę i panowie kierowcy jeżdżą jak chcą, zazwyczaj odkazd jest minutę wcześniej do dwóch i dobiegając, otwieram drzwi a autobus rusza mimo, że ma jeszcze czas do odjazdu. Dziś kierowca czekał min bo tyle wcześniej podjechał. Dla nas pasażerów czasem taminuta jest zbawienna. Więc dziękuję
Witam zadzwonili do mnie z MPK SA na rozmowę mam jedno pytanie jak wygląda umowa że kurs za free i czy w trakcie kursu od razu płacą jakaś tam wypłatę czy trzeba kurs i dobiero miesiąc przepracować i dostać pierwsza wypłatę? Druga kwestia jak wygląda grafik kierowcy gdyż tygodniowo można 56 godzin czyli średnio po 9 godzin i dwa razy po 10 godzin jak wygląda wolne i wgl ? Trzecia kwestia czy dodatki nocne są płacone ? Jak weekend ? Czy płatne 100 procent ?
Rozważam pracę jako kierowca która zajezdnia Wola czy Płaszów? Na Wolę mam 12-13 km z domu zaś Płaszów 17 km i nie wiem co wybrać jaka różnica jest?
No chce normalną pracę, na Wolę Duchacka mam bliżej bo 13 km z domu natomiast na Płaszów 17 km i kilka minut dluzej samochodem.Sam już nie wiem bo w komentach ile ludzi tyle opinii.Brac co bliżej i nie wydziwiać czy kierować się nie wiadomo jakimi kryteriami i subiektywnymi opiniami? W końcu robota wszędzie ta sama albo spasuje albo nie...?
Witam z racji że mocno rozważam pracę w MPK i lojalkę mam kilka pytań. 1)Przeglądałem tutejsze forum i często są wpisy że system pracy to mniej więcej 4/1 wolny i 2 weekendy robocze,jak sytuacja wygląda w 2024 roku np na zajezdni Wola Duchacka lub Płaszów bo te dwie rozważam...2)Jak z urlopami bo słyszałem że przydział z góry jest na określony miesiąc i wtedy 10 dni trzeba wykorzystać wtedy kiedy mnie wypiszą a resztę kiedy chce czyli np dadzą na cały luty to mogę w lutym 10 dni a resztę np wrzesień lub październik??? Co jeśli dopiero koło marca się zatrudnie jak wtedy z urlopem skoro planowania są pod koniec roku a ja np zacznę pracę w marcu 2025? 3)Czym się kierować przy wyborze zajezdni? Najbliżej domu mam Wolę Duchacka trochę dalej Płaszów...ludzie na forum piszą różnie i sam nie wiem...wybrać to co najbliżej domu? Ktoś by doradził? Wola czy Płaszów czy bez większej różnicy? 3) Czy podpisując lojalkę na kat D sam wybieram dowolny OSK i przynoszę do mpk rachunki paragony czy oni mi wskazują gdzie mam zrobić kat D? 4)Czy mając kat C przychylniej spojrzą na moje CV bo wtedy kurs na D jest mniej godzin bo 40 a nie 60 więc tańszy i mpk mniej na mnie płaci? 5) Ile sie średnio czeka od momentu wysłania CV do rozmowy i podpisania lojalki abym mógł szkolenie rozpocząć? 6)Czy dobrym pomysłem jest na początku jeździć na aplikacji jak dojadę bo tam są trasy autobusów na mapie itp 7)Czy podpisując lojalke Ile mi potrącają miesięcznie z wynagrodzenia kasy? 8)Czy przychodzić z wolnego trzeba bo niektórzy piszą że jak nie to się ma pod górkę potem że planista się mści itp faktycznie tak jest? No bo powiedzmy że czasami mogę przyjść ale też nie na każde zawołanie żeby ich też nie uczyć że zawsze i co wolne mogę 9)Jak jest płatne takie przyjście z wolnego 10) Co do pracy w święta jak to jest układane? wszystkie się robi dni w kalendarzu na czerwono czy jak pracuje 1 dzień świąt to drugi też a jak tak to krócej czy dluzej? Jak to układają? 11) Jaka umowę na jakiś okres czasu dają nowemu Cóż dużo pytań ale mam nadzieje ze ktoś się trafi i rozwieje wątpliwości
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie myśl aby iść do MPK i zrobić kat D w ramach lojalki...cóż zrobiłem kat C i większość ofert pracy to dystrybucja spozywcza paletowa szukam czegoś innego..Mam kilka pytań. 1)Czy zajezdnie można sobie wybrać bo tak piszą w ogłoszeniu? mi najbardziej by pasowała Wola Duchacka gdyż w miarę niedaleko domu.... 2)Jak wygląda przykładowy grafik,bo oglądam kanał YT gościa z wawy i tam pokazywał rozpiskę ze 2 tyg na rano i 2 tyg na południu i zmiany nieraz po 10 h nieraz krótsze itp a jak w Krakowie? 3) Czy jest szansa załapać się na dofinansowanie na kat D Czy raczej wola brać ludzi którzy już mają kwity,ile sie czeka od momentu wysłania cv do potenjalnego odzewu 4)Jak nowy ma się nauczyć linii i przystanków skoro podobno po różnych liniach się jeździ ktoś mnie przeszkoli na początku 5)Czy istnieje jakiś dzień próbny aby móc się upewnić czy chce się bawić w lojalkę itp
Wisi oferta dla elektryka samochodowego w której piszą ze praca może być na 1, 2 lub 3 zmiany. sam wybieram? Idą na rękę?
Cześć zaznaczę że posiadam wszystkie kategorie oraz badania oraz kursy na przewóz osób i żeczy złożyłem podanie o prace do mpk . Pan Prezes odrzucił moje podanie o etat w kadrach zaproponowano mi współpracę o ajenta czy to normalne na zajezdni . Na broszka pani kadrowa mówiła że wszystko jest ok i że będzie etat co chodzi . Nie mają pieniędzy na etaty a na autobusach są reklamy z zarobkami . Barto
Mają kasę na etatowych i to na takich im najbardziej zależy. Muszą mieć pewien procent ajentów żeby ktoś im czarną robotę za grosze robił, czyli weekendy, święta i wczesne wyjazdy/późne zjazdy. Dadzą Ci etat jak się nie zgodzisz na ajenta, jeśli nie teraz to oddzwonią w niedługim czasie.
Wstawili ostatnio ogłoszenie dla mechanika napraw pojazdów. Faktycznie jest zapewnione doskonałe zaplecze socjalne w miejscu pracy?
Czy w MPK nadal można dostać pracę jako ajent? Jakie są stawki i na jakie godziny można liczyć? @Pracodawca
Dużo kierowców bunutuje się bo jednak zarobki nie są za wysokie. A jak to wygląda w biurach ? Planuje aplikować na specjaliste ds. wynagrodzeń i licze, że w zespole panuje przyjazna atmosfera a nie wieczne narzekanie ludzi na wszystko.
Cześć czy MPK planuje podwyzki w związku z podniesienm najnizszej krajowej?
Czy zarobki na stanowisku kierowcy autobusu, a motorniczego różnią się? Jeśli tak to jak to wygląda? Czy na umowie o zlecenie na kierowcę autobusu jest faktycznie 45zl/h? Czy można zrobić kurs na kierowcę autobusu w zamian za "lojalke" i zarabiać te 45zł/h ? @pracodawca
Witam . Pytanie do obecnie pracujących w MPK Kraków. Co sądzicie o najnowszych propozycjach zarządu w sprawie wynagrodzeń , pracy ponad 10,5 h
Czy jak u Państwa pracuje np. żona i mąż na jednej zajezdni to czy można dostawać te same weekendy wolne?
Wydaje mi się że nie . Chyba że pracownicy z planowania przejdą szkolenie z empatii. Ich podejście jest 0 jedynkowe
Jak MPK Kraków zdziera z ludzi pieniądze?A no tak.Dostałam mandat za jazdę na gapę,zapłaciłam tego samego dnia mandat przelewem na konto.Po jakimś pół roku przyszło mi pismo że mam do zapłaty 290zł.Napisałam do sądu-bo tylko taka była możliwość-wysłałam potwierdzenie zapłaty mandatu. a wielmożny sąd mi odpisał ,że za późno wysłałam odwołanie i mam płacić,nie ważne ,że zapłaciłam ,mam płacić jesze raz i to dwa razy więcej.Ale to nie koniec teraz dostałam pismo od komornika,że mam do zapłaty 690zł.I co ja mam zrobić?Komornik siądzie mi na emeryturę-1370zł-i w zębach oddam MPK za zapłacony mandat,razem to będzie ponad 800zł.Ja się pytam dlaczego i za co?za (usunięte przez administratora) jaki ma MPK
Tym wszystkim zarządza Marta Migas, która celowo (usunięte przez administratora) pasażerom pieniądze. Za (usunięte przez administratora), których się dopuszcza zarząd mpk sa w Krakowie płaci jej wysokie premie. W końcu trzeba jakoś zdobyć pieniądze ,,na zakup autobusów elektrycznych i nowoczesnych tramwajów", które po Nowej Hucie i tak celowo są puszczane stare. Kraków ma około miliona mieszkańców. Jeśli od każdego mieszkańca i turysty odwiedzającego Kraków mpk sa (usunięte przez administratora) ok. 1000zł albo i więcej, to łatwo policzyć ile mpk zarabia pieniędzy w ten nieuczciwy sposób. A później się dziwimy, że rada nadzorcza opływa w luksusy. Prywatne samochody osobowe o wartości powyżej miliona zł, czy wielkie wille z basenami na Woli Justowskiej będące własnością poszczególnych członków zarządu mpk to tylko niektóre przykłady. Jest tylko jedno rozwiązanie: Cały zarząd mpk sa w Krakowie wraz z prezesem do natychmiastowej dymisji!!! Miejmy nadzieję, że nowy prezydent miasta się weźmie za mpk.
Ale MPK nie inkasuje gapowiczów, to robią firmy zewnętrzne. Więc pretensje do tychże firm odnieś moja droga. Nie to że, bronię MPK tylko zwracam uwagę na strukturę opłat i poboru niezapłaconych biletów.
Wszyscy winni tylko nie (usunięte przez administratora) który skorzystał z usługi i za nią nie zapłacił, tak jazda bez biletu to (usunięte przez administratora) i (usunięte przez administratora) i sami sobie jesteście winni jestecie zwykły plebs (usunięte przez administratora)i żebraki które nie mają 6 zł na bilet.
Dzień dobry. 24.05 wsiadając do autobusu Lini 301 o godz.8 zapytałam czy automat jest zepsuty kierowca odburkną No jak widać, pasażerka chciała przy Rondzie Mateczny uzyskać informację i też jej odburknoł. W Wieliczce staruszka z wózkiem dosłownie jeden krok miała ale kierowca udając że jej nie widzi zamkną drzwi i odjechał. Bardzo nie miły ,nie grzeczny pracownik. Autobus linia 301 nr. PR776.
Witam czy ktoś z kolegów/koleżanek mógłby podpowiedzieć ile można realnie zarobić za goły etat jako kierowca? Ewentualnie czy jest możliwość nadgodzin i czy są dodatkowo płatne ? Z góry dziękuję za odpowiedź. Szerokości
Mi po roku pracy ( zatrudnienie w listopadzie 2022) średnia wypłata wyszła 5200, na nadgodziny chodzę ale nie zawsze :)
Dzięki, myślisz kolego że z nad godzinami szło by zarobić te 6000?
Mógł byś jeszcze powiedzieć jak jest z umowami ? najpierw na okras próbny pozniej na stałe czy na rok?
Ja żeby tyle zarobić na tramwaju musiałbym mieć z 200h a tyle nie dają na etacie. I prawda jest taka że jak jest mniej godzin w miesiącu to tych reklamowanych 4800 nie złapiesz
Cześć, to ile maksymalnie na pełnym etacie można mieć tych godzin razem z nadgodzinami? I w druga stronę, jak miesiąc jest słaby pod względem godzin, to ile wtedy się dostaje, jak nie te 4800 deklarowane? Święta idą, dostaliście jakiś bonus/premie od firmy? Czy raczej pod względem benefitów czy nagród płacowych słabo tu jest?
Absolutne minimum to . Stawka godzinowa to w przybliżeniu 26 zł brutto. Średnia ilość godzin w miesiącu to 168. Daje nam to kwotę 4368 zł brutto. Do tej kwoty w uproszczeniu możesz dodać 16 godz. Dodajesz ponieważ będziesz pracował w min. dwie niedziele które są liczone jako setki. Da Ci to kwotę 4784 zł brutto. To jest podstawa do której MPK doliczy Ci ok . 40 %. Dlaczego tak jest. Nie będę się rozpisywał, ale tak jest . W zaokrągleniu da Ci to kwotę 6700 brutto. Do wynagrodzenia są doliczane jeszcze inne składowe ale nie są one bardzo istotne w stosunku do podstawy. Mpk reklamuje że Średnia zarobków to 4800 netto. Jest to wyliczona średnia z 3 miesięcznego okresu rozliczeniowego. Bez nadgodzin, bez dodatkowej dyspozycyjności, bez godzin nocnych i przy założeniu że w każdym miesiącu pracujesz 168 h to kwota 4800 netto jest lekko zawyżona. Niestety są miesiące w których pracujesz mniej niż 168 h. Na obecną chwilę większość miejskich przedsiębiorstw komunikacyjnych boryka się z brakiem pracowników. Myślę że spokojnie będziesz mógł wypracować w miesiącu ok 200 h.
Masz rozliczenie 3 miesieczne. Jeżeli w pierwszym i drugim miesiącu masz nadgodziny to w trzecim miesiącu tak rozpiszą pracę żeby zniwelować różnice godzinową( mniej godzin). Jak miesiąc jest słaby to zdarza się i 4200. Co do benefitow/nagrod to nie narzekam bo jest ich trochę i ostatecznie pod tym względem uważam że firma daje rade
Hej, a mógłbyś napisać coś więcej o tych benefitach i nagrodach? W poprzednich robotach nigdy nie miałem systemu z nagrodami, więc ciekawy temat. Dodatki też zawsze miałem podstawowe typu ubezpieczenie :) Te benefity i nagrody wszystkie przysługują już od początku pracy? Czy dopiero po jakimś okresie przepracowanym?
Hejka, przeglądałam okoliczne oferty pracy dla ślusarzy i MPK też mi wyskoczyło. Chłopak ma doświadczenie i będzie niedługo sobie czegoś szukać. czy warto mu polecić? I ile teraz zarobi? nie piszą wprost w ofercie
Witam szukam osoby do kontaktu która pracuje jako kierowca autobusu w MPK Kraków. Chciałbym podpytac o wiele różnych szczegółów gdyż rozważam zrobienie kat D i zatrudnienie.. jednak na tym forum i ogolnie w zyciu mase roznych sprzecznych opinii..mnie jednak bardziej interesuje takie kwestie jak grafik,ile rodzajow zmian jest,zarobki,dodatki i różne socjale....Jak ktoś zna kogoś lub jest chętny na rozmowę zostawiam maila . artur.nieborodo@interia.pl
Odpowiedz Sygnaliście i załóż darmowe konto Compliance Officera
Skorzystaj z usługi GoWhistle i porozmawiaj z autorem wpisu. Dowiedz się więcej o usłudze GoWhistle tutaj.
Etap 1 - Zgłaszasz nieprawidłowość w firmie
- wybierasz zgłoszenie anonimowe lub imienne
- decydujesz o kategorii zgłoszenia np. łamanie przepisów prawa
- możesz szczegółowo opisać sytuację
Etap 2 - Przekazujemy Twoje zgłoszenie pracodawcy
- informacja o sygnale pojawia się na wątku firmy
- upoważniony Compliance Officer dostaje możliwość odpowiedzi na sygnał
- GoWork dba o terminowy odzew ze strony firmy
Etap 3 - Pracodawca udziela odpowiedzi
- sygnalista informuje, czy problem został rozwiązany
- dostajesz możliwość upublicznienia sygnału
- dostajesz możliwość podziękowania pracodawcy
Zostań Sygnalistą w MPK Kraków - Kraków
Firma nie ma zarejestrowanego Compliance Officera. GoWork oraz GoWhistle nie zobaczą treści Twojego zgłoszenia! Dzięki nam będziesz miał gwarancję, że firma otrzyma Twoją informację o chęci zgłoszenia sygnału.
POTWIERDŹ EMAIL
Dziękujemy za zgłoszenie nieprawidłowości w MPK Kraków
Zgłoszenie sygnału wymaga weryfikacji. Prosimy o zapoznanie się z treścią przesłanej wiadomości na Twój adres e-mail i potwierdzenie. Po poprawnej weryfikacji poinformujemy Cię o kolejnych krokach.
Nie otrzymałem e-maila, wyślij ponownieZarejestruj Compliance Officera
i odpowiedz bezpłatnie sygnaliście
POTWIERDŹ EMAIL
Aby zarejestrować darmowe konto Compliance Officera, musisz jeszcze potwierdzić adres e-mail.
Wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym na podany przez Ciebie adres. Po naciśnięciu w niego, poinformujemy Cię o kolejnych krokach.
Skontaktuj się z nami
Pracodawco, skorzystaj z naszych usług
Dzięki nam, Twój sygnał dotrze do Pracodawcy!
Etap 1 - Zgłaszasz nieprawidłowość w firmie
- wybierasz zgłoszenie anonimowe lub imienne
- decydujesz o kategorii zgłoszenia np. łamanie przepisów prawa
- możesz szczegółowo opisać sytuację
Etap 2 - Przekazujemy Twoje zgłoszenie pracodawcy
- informacja o sygnale pojawia się na wątku firmy
- upoważniony Compliance Officer dostaje możliwość odpowiedzi na sygnał
- GoWork dba o terminowy odzew ze strony firmy
Etap 3 - Pracodawca udziela odpowiedzi
- sygnalista informuje, czy problem został rozwiązany
- dostajesz możliwość upublicznienia sygnału
- dostajesz możliwość podziękowania pracodawcy
Drogi Użytkowniku,
Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:
NIE dodawaj opinii, która:
Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.
Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.
Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.
Chcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Chcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Znajdź firmę
Zapisz się na powiadomienie o nowej opinii już teraz!
Zapisz się na powiadomienie już teraz
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w MPK Kraków?
Zobacz opinie na temat firmy MPK Kraków tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 128.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w MPK Kraków?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 67, z czego 7 to opinie pozytywne, 44 to opinie negatywne, a 16 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy MPK Kraków?
Kandydaci do pracy w MPK Kraków napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.
- św.wawrzyńca 13
31-060 Kraków - NIP: 6790085613 KRS: 0000025692
Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.
(real users)
- GoWork.pl 3 047 220
- Pracuj.pl 2 781 864
- Olx.pl 2 460 294
- Jooble.org 1 734 372
Aktualne oferty pracy w pobliskich miastach
Obowiązek informacyjny przedsiębiorcy
Szanowny Przedsiębiorco!
Poniżej znajdują się informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych przez GoWork.pl Serwis Pracy Sp. z o. o.
- 1. Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
- Administratorem Twoich danych osobowych jest GoWork.pl Serwis Pracy Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Wirażowa 124 A, 02-145 Warszawa.
- 2. Jak skontaktować się z wyznaczonym w GoWork.pl Inspektorem Ochrony Danych?
- Przestrzeganie zasad ochrony danych w GoWork.pl Serwis Pracy Sp. z o. o. nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz skontaktować się poprzez adres e-mail: iod@gowork.pl
- 3. W jakim celu oraz w oparciu o jaką podstawę prawną przetwarzamy Twoje dane osobowe? Jak długo przechowujemy Twoje dane?
- W zakresie swojej działalności zajmujemy się pozyskiwaniem informacji na temat sytuacji panującej w przedsiębiorstwach. Umożliwiamy Użytkownikom Serwisu zapoznanie się z opinią oraz dokonanie oceny przedsiębiorcy, w szczególności jego wiarygodności i rzetelności jako pracodawcy lub partnera biznesowego.
Kategorie osób | Cel przetwarzania | Podstawa prawna | Retencja danych |
---|---|---|---|
Osoby fizyczne prowadzące własną działalność gospodarczą | Utworzenie i udostępnienie profili przedsiębiorców w serwisie GoWork.pl, w celu umożliwienia zapoznania się z opinią oraz dokonania oceny przedsiębiorców. | art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora - prowadzenie portalu internetowego umożliwiającego jego użytkownikom wyrażanie opinii o przedsiębiorcach) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes osób trzecich - możliwość zdobycia przez przedsiębiorców opinii na swój temat przydatnych do podnoszenia jakości warunków pracy oraz polepszania wizerunku) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora lub osób trzecich – ustalanie, dochodzenie roszczeń, obrona przed roszczeniami związanymi z prowadzoną działalnością gospodarczą) | Dane będą przetwarzane do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją osoby, której dane dotyczą, a następnie, po wniesieniu sprzeciwu dane będą archiwizowane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Po wskazanym wyżej okresie dane osobowe będą usuwane lub anonimizowane. |
- 1. Komu przekazujemy Twoje dane osobowe?
- Odbiorcami Twoich danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz GoWork.pl Serwis Pracy Sp. z o. o. (w szczególności usługi takie, jak obsługa systemów informatycznych) oraz GoWork.pl Andrzej Kosieradzki, a także podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie przepisów prawa.
- 2. Jakie jest źródło pochodzenia Twoich danych?
- Twoje dane pozyskaliśmy ze źródeł publicznie dostępnych, takich jak: Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG), inne publiczne rejestry, strony internetowe.
- 3. Jaki jest zakres danych osobowych, które przetwarzamy?
- Przetwarzamy Twoje dane osobowe w zakresie obejmującym: dane teleadresowe (takie jak: imię, nazwisko, nazwa firmy, adres siedziby firmy), dane kontaktowe (takie jak: adres email, numer telefonu).
- 4. Jakie przysługują Ci prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych?
- Zapewniamy realizację Twoich uprawnień wskazanych poniżej. Możesz realizować swoje prawa przez zgłoszenie żądania na adres e-mail: iod@gowork.pl
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych | Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, jeżeli przetwarzamy Twoje dane w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes. Jeżeli Twój sprzeciw okaże się zasadny i nie będziemy mieli innej podstawy prawnej do przetwarzania Twoich danych osobowych, usuniemy Twoje dane, wobec wykorzystania których wniosłeś sprzeciw. |
Prawo do usunięcia danych | Masz prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych, jeżeli:
|
Prawo do ograniczenia przetwarzania | Masz prawo do żądania ograniczenia wykorzystania Twoich danych osobowych, gdy:
|
Prawo dostępu do danych | Masz prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, w związku z tym masz prawo:
|
Prawo do sprostowania danych | Masz prawo do sprostowania i uzupełnienia podanych przez siebie danych osobowych. Masz prawo żądać od nas sprostowania nieprawidłowych danych oraz uzupełnienia niekompletnych. |
Zgłaszania skarg | Jeżeli uważasz, że Twoje prawo do ochrony danych osobowych lub inne prawa przyznane Ci na mocy RODO zostały naruszone, masz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (www.uodo.gov.pl). |