Ecco Rail Sp. z o.o.

3.4 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Ecco Rail Sp. z o.o.

Pytanie Nowy wpis
 Pytanie

Jakie narzędzia pracy zapewnia Ecco Rail Sp. z o.o.? Można liczyć na telefon? Czy można z niego korzystać również poza godzinami pracy?

block100 Nowy wpis
Kandydat
 Pytanie

Witam. Na jakie zarobki można liczyć w tej firmie jako maszynista?

3
traktorzysta Nowy wpis
Pracownik
@block100

jakieś 5500 na rękę, i więcej do10000 w zależności od posiadanych uprawnień i wypracowanych nadgodzin( jeśli się powiedzie) :-)) Szkoda że już mijają 3 lata od ostatniego wzrostu płac :-(

traktorzysta Nowy wpis
Pracownik
@traktorzysta

No i zaczynaja się wycieczki po Polsce pasażerem zamiast samochodu

Lidia

Nie jestem pewna, czy jesteście zorientowani, ale firma Ecco Rail obecnie prowadzi rekrutację. Można aplikować między innymi na stanowisko specjalisty ds, controllingu. W ogłoszeniu jest napisane, że oferują atrakcyjne wynagrodzenie. No a czy to wynagrodzenie składa się z samej podstawy, czy można liczyć i na jakieś premie?

Dawid

Naprawdę nie ma u was socjalu?

.
Pracownik
@Dawid

Nie, nie ma. I dobrze Ci radzę, jak nie chcesz stracić zdrowia, głównie tego psychicznego, to daj sobie spokój

1
 Rozmowa kwalifikacyjna
Podziel się swoimi wrażeniami z rozmowy kwalifikacyjnej w firmie Ecco Rail Sp. z o.o.. Jakich pytań powinien spodziewać się kandydat na stanowisko Spedytor Kolejowy Międzynarodowy?
Pytanie
 Pytanie

Co wchodzi w socjal Ecco Rail Sp. z o.o.?

Xyz
Pracownik
@Pytanie

Niestety muszę Cię rozczarować. W ecco nie ma czegoś takiego jak "socjal". Nie ma w tym temacie zupełnie nic. Zero.

Odpowiedz
Pracownik
@Pytanie

500+ od rządu na każde dziecko ???? A tak poważnie to socjalu brak

Traktorzysta
Pracownik
@Pytanie

Cały socjal to nagroda roczna w wysokości jakieś 1800 brutto, wypłacana ok 20 grudnia, proporcjonalnie do przepracowanego czasu w danym roku kalendarzowym pracownikowi zatrudnionemu na umowę o pracę. Nie może być w okresie wypowiedzenia i być na L4 łącznie powyżej 30 dni. Być może w tym roku z okazji 10 lecia spółki będzie coś extra, ale domyślać się można że nie będzie. W sierpniu zeszłego roku został zaktualizowany tekst regulaminu wynagrodzeń, dostępny w Katowicach i Wrocławiu. Raczej nikt z pracujących poza tymi miastami nie wie jak i co zostało zaktualizowane. Jeśli coś jest inaczej Realia sprostują. Pozdrawiam

Pytanie
 Pytanie

W jaki sposób rozwiązany jest problem nadgodzin w firmie Ecco Rail Sp. z o.o.? Są one dodatkowo płatne czy może jest możliwość odbioru godzin?

Traktorzysta
Pracownik
@Pytanie

Wszystkie nadgodziny, jeśli się trafią, są płacone +100%, nie słyszałem o odbieraniu wolnego.

3
Realia
Pracownik
@Traktorzysta

Do 32 nadgodzin jest płacone +100%, powyżej już tylko stawka godzinowa (podstawa podzielona przez godziny w danym miesiącu)

1
Pracownik

Pracuje już trzy lata w tym (usunięte przez administratora)i jeszcze ani razu nie było żadnego dodatku na święta. Ciekawe kiedy firma pójdzie po rozum do głowy żeby wynagradzać najwytrwalszych pracowników.

2
Traktorzysta
@Pracownik

Co rozumiesz poprzez: najwytrwalszych pracowników. Poza tym przy podpisywaniu umowy wiedziałeś, że firma nie daje żadnego socjala oprócz nagrody rocznej.

Zadowolony pracownik

Jak ktoś dobrze, żyje z ludźmi i poświęci się pracy, to można sporo zarobić. Jednak pensja ma mnie zadowalać bez nadgodzin, wiec to kwestia czasu, aż pojawi się nowy przewoźnik i będzie trzeba zmienić prace. Przy obecnej inflacji, dwa lata bez podwyżek to trochę za długo. Pozdrawiam !

2
Pracownik
@Zadowolony pracownik

Dokładnie. Na dzień dzisiejszy wypłaty w ecco przy normie niewiele się różnią od wypłat państwowych spółek, w których mamy socjal - wczasy itd i wiele innych udogodnień, których nie ma w ecco i nigdy nie będzie. I to bez hoteli oraz darmowych wycieczek po Polsce. Czas więc na zmiany.

Jan
@Zadowolony pracownik

Myślałeś, żeby wyjść z inicjatywą i wystąpić o podwyżkę. Pracodawca wspiera rozwój pracownika, a wydajna praca jest nagradzana szkoleniami lub premiami? Liczę, że się odezwiesz.

Traktorzysta

Jeśli chodzi o bloki pracy, myślę że ten system jeszcze ewoluuje, a to czy wyjdę w dniu wolnym do pracy zależy tylko ode mnie, dyspozytor ma prawo , a pewnie i obowiązek zadzwonić i zapytać, czy podejmę pracę, jeśli jest potrzeba. Odnosząc się do układania grafików, rzeczywiście można zasugerować dni wolne, jeśli potrzebujesz. Ale od stycznia jest tak, że jeśli potrzebuję więcej niż dwa dni wybrane przeze mnie, to zostanie wpisany urlop wypoczynkowy. Na wakacje okaże się że już połowa urlopu wykorzystana. Pieniądze. W maju miną dwa lata od ostatniej zmiany w siatce płac a najniższa krajowa poszła ostatnio dużo w górę... Pozdrawiam byłych, obecnych i przyszłych Ecco-ludków.

Mechanik

Opinie tutaj jak widzę są różne. Prawda jest jednak jedna. Jeśli więc jesteś kawalerem, ewentualnie starszym Panem ,który w domu się nudzi i denerwuje Cię własna żona, a Twoim hobby jest pobyt na hotelach, to zatrudnij się w Ecco, w przeciwnym wypadku szczerze odradzam , no chyba że liczysz że zmianę żony na inną, bo ta obecna ma już dość Twojej nieobecności. Pozdrawiam

Kol
@Mechanik

Haha. Są tacy co tak lubią na pewno :)

Pytanie
 Pytanie

W jaki sposób rozwiązany jest problem nadgodzin w firmie Ecco Rail Sp. z o.o.? Są one dodatkowo płatne czy jest możliwość odbioru godzin?

MSPT
@Pytanie

Jeżeli w ogóle się pojawią to są normalnie wypłacane. Firma dąży do tego żeby nadgodzin w ogóle nie było. Zdecydowana większość maszynistów nie robi nadgodzin. Ba! Nawet ze zrobieniem miesięcznej normy godzinowej są problemy. Służby typowo po 8 do maksimum 12h.

Norbert

Może żal za utracona pracą i to w dobrej firmie spowodował taką opinię?

Były pracownik "maszynista"
@Norbert

Norbert więc wstąp w szeregi firmy i sam sprawdź co jest tam nie tak może będzie ci się podobać siedzenie po hotelach i po za domem 22 dni z których nie jesteś w stanie przywieź normy A nie mówiąc o nad godzinach choć nie którzy i potrafią zrobić na godziny ale w jaki sposób nie wiem bo ja do pracy chodziłem na każde za wołanie i nie robiłem normy. Pozdrawiam

Pani Nikt

Dlaczego zanim jak się zatrudniłeś, nie zaznajomiłeś się z charakterem przewozów Ecco-Raila? Dobrze wszyscy wiedzą, że podstawą pracy przewozowej Ecco to pociągi kontenerowe, które muszą jechać jak TLki. Liczyłeś, że w 12h zrobisz na kontenerach (które po modernizacji E20 przez Konin lecą jak pośpiechy IC) maks 100 km trasy i zawsze wylądujesz w domku po pracy? Jak masz dzieci to szukaj roboty w Kolejach Wielkopolskich i lataj SA od Leszna do Ostrowa :-) I nie ośmieszaj się powołując się na kolegę-lepszego pracownika, w czym niby był lepszy skoro pracował tylko 3-miechy? Bo dostał w tyłek od Cargula na Jelonkach i się po tym zesrał ze strachu pracą na kolei??

5
Panie "nikt"
@Pani Nikt

Nie wiem co palisz ale odłóż to, bo Ci szkodzi. Zaprawdę powiadam Ci. Ja i sa do Leszna, szukaj mi już tam mieszkania bo dojeżdżac nie będę :) (ty płacisz) reszty nie skomentuje , nie ten poziom . Dzieci ?pff może kiedyś ;)

ECCOR
@Pani Nikt

No akurat u kolegi z "Jelonek" przeważyły sprawy rodzinne, a nie wypadek. Szczerze mówiąc szkoda, że odszedł bo był to jeden z naprawdę nielicznych fachowców. System pracy kłócił mu się że sprawami rodzinnymi. Najgorsi są natomiast ludzie którzy przychodzą tu "za kasą", z zerowym pojęciem, brakiem chęci do pracy i samymi wymaganiami. Ale z drugiej strony ktoś na to pozwala...

do abc

zapomniałeś dodać jeszcze jednej istotnej rzeczy: tzw "bloki pracy" . Obiecywali trzy dni pracy , trzy dni wolnego. Dziś wygląda to mniej więcej tak : sześć dni do pracy - dwa dni wolnego ( ten ostatni wolny dzień - tylko do północy) , reasumując w danym miesiącu jesteś do dyspozycji przez ok.23-24 dni w miesiącu przez 24h! i broń Boże odmów pracy w bloku albo zachoruj tudzież idź na opiekę, 30% premii idzie do kosza, okazuję się wówczas , że zarabiasz tyle co w PKP cargo ;). Podsumowując - jeśli masz rodzinę i dzieci daj sobie spokój z ecco. Aha na koniec ten grafik to pic na wodę i tak wydzwaniają w wolne, później się bloki jakoś poprzestawia.

kisiel
@do abc

Tyś chyba kolego w cargo nie pracował skoro takie(usunięte przez administratora)piszesz.

Obecny Ecco Rail
@do abc

O czym ty piszesz człowieku. Ja ustawiam sobie bloki co miesiąc inaczej. Piszesz takie pierdoly bo cię pewnie wywalili a w nowej firmie dostałeś na pierwszy miesiąc marchewkę za spanie na maszynie ale słowa nie piśniesz haahah

Inny
@Obecny Ecco Rail

Maszynista sam sobie układa plan pracy (bloki pracy) zaje.... ta firma!?!?.

Obecny Ecco Rail
@Inny

No jak się zadzwoni gdy przychodzą harmonogramy na przyszły miesiąc to zawsze można zrobić jakieś zmiany. Ten wyżej nie napisał już oczywiście takich ’’złych” rzeczy że jak cię nie wykorzystają do pracy w dniu harmonogramowym albo jak cię nawet na dwie godziny wezwą to i tak płacą za ten dzień hahaah

Były_ECCOR

Bądźmy szczerzy. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Nie zamierzam tu zaciekle bronić ECCO bo nie na tym rzecz polega. Po pierwsze. Firma niezła dla ludzi którzy nie mają rodzin bądź bliskich osób z którymi chcą spędzać czas. To nie ruch osobowy z pociągami o stałym, ściśle określonym kursowaniu. To też nie PKP CARGO gdzie jeździ się w okół komina. Jak ktoś liczy, że będzie jeździł tylko np Poznań-Kutno to grubo się myli. Fakt, sporo się zmieniło przez ostatnie kilka lat. Maszyniści mają zdecydowanie mniej obsługiwanych odcinków w karcie znajomości szlaku. W sytuacjach tego wymagających organizowane są normalne uczciwe jazdy na zapoznanie szlaku lub piloci. Jest zdecydowanie mniej jakiś pojedynczych "strzałów", większość tras jest stała. Tabor jest jaki jest. Jego stan po części wynika też z niedbałości lub braku prawdziwej znajomości pojazdów drużyny trakcyjne. Przyjętych zostało wielu ludzi czy to z przewozów pasażerskich czy towarowych gdzie mieli w papierach znajomość taboru, a wiedza tragiczna. Jeśli ktoś myśli, że przyjdzie do tej firmy i nic nie będzie musiał umieć to grubo się myli. Niech zostanie lepiej tam gdzie jest. W kwestii czasu pracy. Skończyły się czasy z biciem nadgodzin. Wielu narzeka, "bo w L... maszyniści to zarabiają po 20 tys i więcej". Może i tak. Jeśli komuś odpowiada spanie po lokomotywach, dziesiątki godzin na pojeździe np na pociągach roboczych to ok. Na rynku jest wybór. Jeśli ktoś narzeka na ECCO doga wolna. Dziwne tylko, że na codzień nikt nie ma odwagi oficjalnie wystąpić do władz firmy i dopiero podczas rozmowy z właścicielami dowiadują się o wielu rzeczach. Oni też na pewno o wszystkim nie wiedzą bo od tego mają ludzi, -kierownictwo, dyrektorów... Trudno żeby przy prowadzeniu takiej firmy być na bieżąco ze wszystkim. Fakt. "leży i kwiczy" komunikacja między dyrektorem, a maszynistami. Z jednej strony ludzie solidni dostają jeby i traktowani są jak najgorsi wrogowie bo odważyli się sprzeciwić albo odejść, z drugiej ludzie którzy są niesolidni nie ponoszą żadnych konsekwencji. W ostatnim czasie za dużo też naprzyjmowano ludzi "z łapanki". Ten kradł paliwo wcześniej, tamten wyleciał za alkohol,... Na garnicy w Terespolu drużyny bez nadzoru. Jedziesz na BLR i się zastanawiasz z kim i żeby tylko przypału nie było bo kolega chce dorobić... Jest też ekipa ludzi, którzy "żyją firmą" i wypruwają falki żeby to funkcjonowało i było bezpiecznie. Niestety w kółko dostają kłody pod nogi ze strony pionu zarządzającego. Dyspozytura się poprawiła po rozdzieleniu na Wrocław i Katowice. Niemniej jednak nadal część ludzi jest niereformowalna. Pion utrzymania technicznego w kółko dostaje w d. Ogrom defektów i problemów ale zawsze dyspozytor mówi "no weź jeszcze objedź". Po czym później dzwoni utrzymanie "gdzie chłopie jesteś bo serwis jest umówiony i czeka?". A lokomotywa już 200km dalej... Instruktorzy? Hmmm... Część ma (usunięte przez administratora)po całości zwłaszcza MI wschód... Reszta znów stara się ratować sytuację i praktycznie zawsze można liczyć na pomoc, jak nie na gruncie to telefonicznie. Mają(usunięte przez administratora) Za żadną kasę nie chciałbym tu robić za instr. Jest jak w cyrku. Generalnie nie żywię jakiejś urazy do ECCO. Po prostu mi nie przypasowało oraz wolę mieć czyste sumienie, stąd *były. W każdym razie wszystkiego dobrego. Przede wszystkim się szanujmy.

1
Aleale
@Były_ECCOR

Bardzo trafna opinia.

Bezstronny

Wszyscy się tu wymądrzacie a ja myśle, że jest inaczej Panie i Panowie. Nie mogę niestety już przyczyn zdrowotnych pracować na kolei choć ją kocham całym sercem. Obserwuje tą firmę jak i inne w branży. Wystarczy się na prawdę interesować kolejnictwem w naszym kraju i się wie, że ludzie którzy to tworzyli zaczynali w starym magazynie a teraz są gdzie są i jak ktoś sobie bezstronnie popatrzy to nie mogą nią zarządzać głupi ludzie. Jest tu kilka negatywnych opinii a już ponad tysiąc ich własnych wagonów i nawet takie, które sami stworzyli - odsyłam do Spółki Ecco Wood. Warsztaty w Spółce Ecco Service też się powiększają. Skoro osiągneli taki sukces to na pewno poprawią ewentualne błędy po drodze celu. Chcą coś zrobić i próbują gdy inni się śmieją i tracą przewozy. Jedyne co można im zarzucić to brak oficjalnych informacji o sukcesach i planach może ludzie by coś zrozumieli. Trzymam za Was kciuki a przynajmniej jednego... :-) Pozdrawiam resztę użytkowników forum - tych co potrafią spojrzeć na firmę w odpowiedni sposób.

Qwerty

Pani Prezes, ryba psuje się od głowy!Mam nadzieję że wie Pani co mam na myśli. Albo raczej kogo. Dajcie to, co obiecywane było a nikt was oczerniać w sieci nie będzie. Nie będę się powtarzał, bo wszystko to co w ostatnim czasie zostało tu napisane jest prawdą i jeśli nic się nie zmieni wypowiedzenia dalej się posypią. Póki co dla mnie na chwilę obecną jesteście niewiarygodni a te zapewnienia o rodzinie i jej wartości, to czysta hipokryzja. Nijak się te słowa mają do działań waszych.

Czytelnik

Jak sobie tak przeglądam opinie z ostatnich 2 tygodni to wygląda mi to na zmasowaną akcję trolowania przez jednego niezadowolonego pracownika. Cóż, nikt odchodząc z firmy dobrze o niej nie napisze.

Były pracownik "maszynista"
@Czytelnik

No jeśli jest też dobrze w firmie to też się ja szanuje i z niej nie odchodzi tylko po to że by wyrazić swoją opinię.

Były pracownik "maszynista"

Witam. Czytając te komentarze widzę że co nie którzy pracownicy otworzyli oczy. Brawo dla was. Zaczynając od początku (usunięte przez administratora)Po pierwsze tak zwane bloki pracy które są rozpisywane w grafiku po 8h a dyspozytor każe Ci pracować 12h więc 4h pracujesz charytatywnie w miesiącu Pan dyrektor wymaga od pracownika 22 dni po 24h dyspozycyjności więc łatwo obliczyć ile godzin jesteś dyspozycyjny dla firmy za 6300pln netto oczywiście jak będziesz dyspozycyjny dla firmy bo tak za 1 odmowę zabiera się 50% premii za dyspozycyjność choroba i zwolnienie l4 to też brak dyspozycyjności dla Pana dyrektora i wtedy wypłata nie jest rewelacyjna jak w cargo. Po drugie dyspozytornia która nie ma pojęcia o wykonywanej przez nich pracy może po za jedną osobą którą pozdrawiam. Dyspozytorzy nie mają pojęcia o topografii Polski wysyłając maszynistów na 8h wycieczki krajoznawcze po Polsce. Po trzecie oczekiwanie na podmiane po 4h i oczywiście za free i traktują to jako wypoczynek po pracy tak jak i podróż samochodem do hotelu czy domu po 4h to też jest twój wypoczynek. Po czwarte przetrzymywanie na hotelach po 2,3 doby hotelowe mówiąc że jesteś w bloku i masz siedzieć na hotelu i czekać na pracę jak na zbawienie i nie masz pisanego w tedy żadnego dyżuru więc siedzisz tam bez godzin pracy też charytatywnie. Kolejna sprawa to atmosfera w pracy jest fatalna bo dyspozytor woli wysłać zleceniodawce do pracy niż dac pracę osobie zatrudnionej na umowę o pracę. Dużo można było by tu pisać więc proszę się zastanowić przed podjęciem decyzji co do współpracy z tą firmą. Pozdrawiam

anonim

(usunięte przez administratora)

Ktoś

Praca nie najgorsza, lokomotywy trupy bynajmniej spalinowe, dyrektor tylko z nazwy dyspozytorzy wcześniej byli lepsi mówię o latach wcześniejszych A dopóki te upierdliwe babsko p.basia będzie robić to będzie niedobrze. I tyle chciałem napisać. Pozdrawiam

1

Zostaw merytoryczną opinię o Ecco Rail Sp. z o.o. - Katowice

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej

Ecco Rail Sp. z o.o.