Wywiady Logintrade S.A.

Tomasz Wudarzewski Prezes Logintrade S.A.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, od 2001 wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, w pierwszych latach aktywności zawodowej związany ze szkoleniami w obszarze sprzedaży oraz zarządzania. W roku 2006 założył agencję interkatywną Webshock, a następnie w 2008 r. roku firmę specjalizującą się w dostarczaniu rozwiązań IT dla zakupów biznesowych. Jest autorem oraz kierownikiem studiów podyplomowych "Zakupy w biznesie", "Zarządzanie sprzedażą", "Nowoczesny marketing" w WSB Wrocław. W 2013 r. wprowadził firmę Logintrade S.A. na Newconnect. Obecnie specjalizuje się w obszarze zakupów B2B, realizuje projekty szkoleniowe oraz konsultingowe, pełni funkcję CEO w Logintrade S.A. Pasjonat start-upów oraz innowacji technologicznych.

Historia Logintrade ma początki w 2008 roku. Jak tego czasu rozwinęła się firma?

Firma Logintrade rzeczywiście powstała w 2008 r. natomiast sam pomysł pojawił się znacznie wcześniej w trakcie realizacji szkoleń oraz projektów konsultingowych w obszarze zakupów biznesowych. Zaczynaliśmy w dwie osoby z bardzo skromnym kapitałem, a na dzień dzisiejszy Logintrade to ponad 30 osobowy zespół. Firmie udało się w ciągu kliku lat stworzyć zarówno produkt, ale także pozyskać wielu klientów.

Państwa społeczność obecnie skupia ponad 130 tysięcy sprzedawców oraz ponad 7 tysięcy osób odpowiedzialnych za realizację zakupów B2B w swoich firmach. Z czego wynika taka dysproporcja?

Dysproporcja wynika przede wszystkim ze specyfiki naszych klientów, którymi są raczej duże przedsiębiorstwa realizujące zakupy na znaczne kwoty. Z tymi przedsiębiorstwami współpracuje bardzo wielu dostawców z różnych branż.

Rok 2012 miał duże znaczenie dla firmy. Spółka zadebiutowała wtedy na rynku NewConnect. Jak wejście na giełdę wpłynęło na rozwój Logintrade.

Pozyskane środki finansowe pozwoliły na znaczne przyśpieszenie rozwoju, co w szczególności dotyczyło struktur IT oraz handlowych.

Co wyróżnia Logintrade spośród innych firm z branży e-procurement?

Stawiamy na kompleksowe rozwiązania obsługujące procesy zakupowe. Staramy się jednocześnie profesjonalnie wdrażać projekty zgodnie z oczekiwaniami klientów, oraz dopasowywać się do zmieniającego się rynku.

Jakie są zalety korzystania z oferowanego przez Państwa systemu zakupów?

System usprawnia komunikację z dostawcami, a także podmiotami wewnętrznymi. Pozwala jednocześnie na pozyskiwanie ciekawych ofert handlowych z rynku. Istotna jest również transparentność prowadzonych postępowań zakupowych oraz usprawnienia organizacyjne.

Kim są Państwa kontrahenci? Czy są to firmy polskie, czy również współpracujecie z firmami międzynarodowymi?

Naszymi klientami są przede wszystkim polskie przedsiębiorstwa reprezentujące branże produkcyjną, finansową oraz energetyczną. Współpracujemy również z kilkoma klientami zagranicznymi. Aktualnie jesteśmy na etapie wprowadzania naszego produktu na rynki zagraniczne.

Ile osób obecnie liczy Państwa zespół?

Obecnie zespół Logintrade to ponad 30 osób.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukują Państwo pracowników?

Wraz z rozwojem firmy tworzymy zarówno nowe działy, jak i zwiększamy zatrudnienie w strukturach już funkcjonujących. Poszukujemy zarówno programistów, jak i osób związanych z obsługą użytkowników.

Z jakich kanałów rekrutacji Państwo korzystają?

Kanały rekrutacyjne wykorzystywane są w zależności od poszukiwanych kandydatów. W IT korzystamy głównie z headhuntingu. W przypadku pozostałych stanowisk głównie są to ogłoszenia umieszczane na stronach internetowych.

Jakie warunki zatrudnienia Państwo oferują?

Staramy się być z jednej strony przyjazną rodzinną firmą, ale z drugiej strony wykorzystujemy najlepsze praktyki stosowane w korporacjach. Punktem odniesienia oczywiście są głównie firmy technologiczne. Duży nacisk kładziemy na kulturę organizacyjną, a w tym atmosferę w pracy. Zależy nam, aby praca w Logintrade była ciekawa i angażująca.

Na jakie benefity pozapłacowe mogą liczyć Państwa pracownicy?

Nasi pracownicy standardowo korzystają z kart MultiSport oraz pakietów medycznych.

Czy oferują Państwo możliwość pracy zdalnej?

Na niektórych stanowiskach istnienie możliwość pracy zdalnej.

Duże znaczenie dla osób szukających nowej pracy jest możliwość rozwoju. Czy pracownicy Logintrade mają taką możliwość?

Firma Logintrade została założona przez byłych wykładowców jednej z wrocławskich uczelni i w związku z powyższym bardzo duży nacisk kładziemy na rozwój naszych pracowników zarówno w odniesieniu do kompetencji miękkich, jak i twardych.

Jak wygląda atmosfera w firmie? Czy organizują Państwo spotkania integracyjne?

Organizujemy cyklicznie imprezy integracyjne. Zwykle wybieramy ciekawe miejsca z możliwością organizacji eventu, który zapadnie nam na dłuższy czas w pamięć. Spotkania wspierają komunikację i integrację naszego zespołu, w ich trakcie możemy dowiedzieć się o naszych współpracownikach wielu nowych rzeczy, oraz zbudować długoterminowe przyjaźnie.

 

Czy prowadzą Państwo program staży lub praktyk dla studentów/absolwentów?

Aktualnie firma Logintrade nie prowadzi programu staży oraz praktyk. Z naszej perspektywy bardzo istotne jest wdrożenie nowych pracowników oraz długofalowa współpraca. Jednocześnie praca na wielu stanowiskach wymaga przejścia przez zaawansowane programy szkoleniowe.

Dlaczego warto współpracować z firmą Logintrade?

Wierzymy w filozofię work - life balance, dlatego niezwykle ważna jest dla nas równowaga pomiędzy pracą, a życiem prywatnym. Stawiamy na rozszerzanie kwalifikacji pracowników, oraz zdrową atmosferę. Przekłada się to na wzrost efektywności, co sprawia, że stajemy się wiarygodną firmą zarówno dla naszych pracowników jak i użytkowników portalu Logintrade.

Dziękuję za rozmowę.