Zakładka kariera na oficjalnej stronie www organizacji to jedno z najlepszych miejsc do prowadzenia działań employer brandingowych. Oto 4 powody, dla których Twoja firma potrzebuje atrakcyjnie zaprojektowanej zakładki kariera.

 

 

1# Zakładka kariera pomoże Ci zbudować świadomość marki w umysłach odbiorców

Zakładka kariera odgrywa kluczową rolę w lejku rekrutacyjnym, szczególnie w pierwszej fazie. Na tym etapie celem jest budowanie świadomości marki: przyciągnięcie uwagi odbiorców i zachęcenie do przyjrzenia się bliżej marce. Uczyni to jedynie część kandydatów. By zwiększyć szansę, że znajdą się wśród nich poszukiwane osoby, warto wdrożyć działania employer brandingowe. Zakładka kariera to doskonałe miejsce do komunikowania wartości, misji oraz osobowości firmy – nie tylko za pomocą tekstu, ale także obrazów i materiałów wideo. 69% osób szukających pracy jest bardziej skłonnych złożyć CV do firmy, w której aktywnie zarządza się marką pracodawcy.

 

2# Najwięcej zatrudnianych osób aplikuje z poziomu strony internetowej organizacji

77% osób szukających pracy robi to za pośrednictwem stron internetowych firm, które ich zainteresują. Znaczna część zatrudnionych pracowników zostaje zatrudnionych dzięki publikowaniu ofert w zakładce kariera – niemal 29% obecnie zatrudnianego personelu aplikowała z poziomu strony www pracodawcy. Z kolei drugim najbardziej popularnym źródłem są popularne portale z ogłoszeniami rekrutacyjnymi (np. oferty pracy na GoWork.pl), skąd pochodzi 19% aktualnie zatrudnionych pracowników w różnych organizacjach. Tego typu portale umożliwiają również tworzenie wizytówek, które warto zagospodarować w taki sposób, by prezentowały pozytywny wizerunek pracodawcy. Twoja firma najbardziej skorzysta na optymalnym wykorzystywaniu możliwości oferowanych przez obydwa kanały.

 

3# Szansa na pozyskanie kandydatów wśród osób, które aktualnie nie szukają pracy

Osoby odwiedzające stronę Twojej firmy będą widziały odnośnik w menu do strony z aktualnymi ofertami pracy. Wśród nich mogą znaleźć się zarówno klienci, jak i osoby szukająca wiedzy na dany temat. Szczególnie, jeśli na blogu firmowym publikowany jest wartościowy content. Często są to osoby, które nie szukają aktywnie pracy. Jeżeli jednak przyciągniesz ich uwagę, mogą kliknąć w odnośnik do zakładki z aktualnie prowadzonymi rekrutacjami. Jeżeli zamieszczone treści będą atrakcyjne dla użytkowników, część z nich dojdzie do wniosku, że chcieliby pracować w Twojej firmie. Wtedy takie osoby mogą wysłać CV pomimo tego, że wchodząc na stronę firmy, nie zamierzały szukać pracy.

 

4# Większość potencjalnych kandydatów odwiedza zakładkę kariera

Większość kandydatów odwiedza stronę internetową Twojej firmy – nawet jeśli o rekrutacji dowiadują się z innych źródeł (np. portale z ogłoszeniami, media społecznościowe, kampanie reklamowe). 76% kandydatów chciałoby dowiedzieć się, dlaczego warto pracować w danej firmie. Większość z nich sprawdza zakładkę kariera. Masz niemal gwarancję, że trafi tam znaczna część kandydatów – wykorzystaj zatem tę sytuację. Tak jak wspominaliśmy wcześniej – zakładka kariera to przestrzeń idealna do zaprezentowania wszystkiego, co najlepsze w Twojej organizacji. Miej na uwadze to, że jeżeli kandydaci nie znajdą informacji na temat tego, jak się u Ciebie pracuje, 37% z nich zrezygnuje z aplikowania.

 

Obecność zakładki kariera to początek drogi do sukcesu, jednak kluczowa jest atrakcyjność przekazu. Traktuj ją jak wizytówkę Twojej firmy – postaraj się, by była zaprojektowana w sposób użyteczny i estetyczny. W następnym artykule podzielimy się kilkoma wskazówkami, jak stworzyć atrakcyjną zakładkę kariera.

 

Źródła, z których pochodzą przytoczone statystyki:

Jobvite

Careerbuilder

Glassdoor

Linkedin