W jaki sposób ten zawód jest postrzegany przez społeczeństwo, opinię publiczną oraz dziennikarzy? Czy zwroty takie jak czarny PR zachęcają podjęcia pracy w agencjach reklamowych lub firmach marketingowych? Na pewno nie każdy odnajdzie się na stanowisku, w którym stres i presja czasu istnieją na porządku dziennym. Jednak są również pozytywy pracy w tej specyficznej branży.

myśli

marketing

Jeśli chcemy pracować w branży marketingowej lub zajmować się obszarem public relations, musimy być kreatywni i mieć głowę pełną pomysłów.

Podejmując pracę w marketingu lub public relations powinniśmy mieć przede wszystkim wykształcenie kierunkowe – odbyte studia, ukończony kurs lub zaświadczenie ze szkoły policealnej dotyczące ukończenia nauki. Pracodawcy z tej dziedziny częściej honorują wykształcenie wyższe lub policealne, a rzadziej wybierają kandydatów, którzy ukończyli tyko kurs z branży. Poza tym bardzo ważną kwestią jest też, aby osoba na tym stanowisku miała ugruntowaną wiedzę merytoryczną z zakresu PR, wiedzę ogólną na temat życia społecznego i biznesowego, łatwo nawiązywała kontakty i budowała relacje międzyludzkie oraz swobodnie formułowała myśli i redagowała teksty […] znała nowoczesne narzędzia komunikacji w internecie. – odpowiada jeden z serwisów zajmujących się rekrutacją i zatrudnieniem w branży.

wykres

źródło: PRoto.pl

Jakie są główne powody chęci podjęcia pracy w sektorze public relations? Okazuje się, że kobiety i mężczyźni odpowiadają podobnie. Najważniejsze dla nich jest spełnienie w zawodzie. Wybierają pracę w branży, ponieważ jest ona zgodna z ich zainteresowaniami. Drugą, najczęściej wybieraną odpowiedzią jest możliwość kreatywnych wyzwań, niebanalnych zadań. Monotonność nie jest możliwa w zawodzie związanym z public relations. Musimy być gotowi na coraz to nowe wyzwania. Można by sądzić, że młodzi ludzie często podejmują ten kierunek nauki ze względu na medialność branży, możliwość nawiązania ciekawych kontaktów ze sławnymi osobami. Jest to jednak mit, ponieważ na ten czynnik wskazują odpowiednio 8% i 11% respondentów.

Entuzjasta czy realista?

Decydując się na pracę w marketingu, związaną z promocją marki musimy wiedzieć, że społeczeństwo nie podchodzi pozytywnie do tego zawodu. Nieufność budzi przede wszystkim brak profesjonalizmu ze strony osób zajmujących się public relations. Nie wszyscy bowiem kierują się etyką, co odbija się na całej opinii na temat branży. Jeśli mamy dużo dystansu do siebie, jesteśmy gotowi podejmować nowe wyzwania i co najważniejsze – interesuje nas ten zawód, śmiało możemy aplikować na to stanowisko.

Autor wpisu: GoWork.pl