KWI
05

Employer Branding – jak i gdzie pokazać, że jesteś wiarygodnym pracodawcą?

Wskazówka na rynku pracy przesuwa się w kierunku pracownika. Niezależnie od tego, czy twierdzimy, że już mamy do czynienia z sytuacją, w której to kandydaci stoją na uprzywilejowanej pozycji i mogą pokusić się o dyktowanie warunków potencjalnym pracodawcom, czy też jeszcze nie, to ich pozycja wyjściowa jeszcze nigdy nie była tak silna.

Bezrobocie utrzymujące się na najniższym pułapie w historii sprawia, że firmy bardziej niż na rywalizacji o klienta, konkurują ze sobą o zainteresowanie wykwalifikowanych specjalistów. Zatrudnienie dobrego pracownika przekłada się na zwiększenie przychodów firmy, a właśnie maksymalizacja zysków jest celem każdego przedsiębiorcy. Jak zatem w tym niekorzystnym dla pracodawców ekosystemie to osiągnąć? Odpowiedź jest prosta – przez Employer Branding.

Dlaczego warto inwestować w Employer Branding?

Przede wszystkim dlatego, że to właśnie wizerunek jest jednym z głównych czynników wpływających na to, czy kandydat zdecyduje się podjąć zatrudnienie w danej firmie. Zarówno sowite wynagrodzenie, jak i pokaźny pakiet pozapłacowych benefitów może okazać się niewystarczający jeśli wizerunek marki będzie negatywny.

Jak ważny jest wizerunek pracodawcy w przypadku przyjęcia oferty pracy?

Żadna firma nie chce zatrudniać osoby, z którą w krótkim czasie – z różnych przyczyn – będzie musiała się rozstać. Proces rekrutacji pochłania dwa cenne zasoby – pieniądze i czas. Skuteczne działania Employer Brandingowe pozwalają zmniejszyć margines błędu do minimum. Dlatego warto podejmować działania mające na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku marki jako pracodawcy. Istotne jest to, że wizerunek musi być spójny z faktycznym stanem rzeczy. Traktowanie Employer Brandingu tylko jako metody PR-owej przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego, a rozgoryczony, były już pracownik, z dużą dozą prawdopodobieństwa podzieli się swoimi wrażeniami z okresu zatrudnienia w firmie z innymi ludźmi. A to, w czasach powszechnego dostępu do Internetu, jeszcze nigdy nie było tak proste. Należy sobie zatem zdać sprawę, jak istotną rolę w postrzeganiu marki na zewnątrz, odgrywają opinie byłych i obecnych pracowników. Jak wynika z raportu Moniki Czaplickiej Jak radzić sobie z opiniami o pracodawcy w mediach społecznościowych, przygotowanym dla serwisu GoWork.pl, opinie są jednym z trzech najważniejszych czynników, determinujących postrzeganie firmy jako pracodawcy.

Co wpływa na nasze postrzeganie firmy jako pracodawcy?

Jak budować wizerunek marki?

Najprostszym, a zarazem najskuteczniejszym sposobem na budowę pozytywnego wizerunku marki jako pracodawcy jest komunikacja z obecnymi, potencjalnymi i byłymi pracownikami. Niestety zdecydowana większość firm wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy i wraz z końcem współpracy przestaje komunikować się z osobami niegdyś zatrudnionymi. Nawet jeśli z jakiegoś powodu drogi firmy i pracownika się rozeszły, warto zadbać o to, by pozostawiony w głowie obraz był możliwie jak najkorzystniejszy.

Ile firm, w których pracowałeś nadal się z Tobą komunikuje?

Jednocześnie komunikacja nie powinna ograniczać się tylko do mailingu wewnętrznego i zewnętrznego. To także reagowanie na pojawiające się w Internecie opinie. W serwisie GoWork.pl jest ich już ponad 2,5 mln. Ogromna baza, w której byli i obecni pracownicy wypowiadają się na tematy związane z warunkami zatrudnienia i atmosferą pracy. To właśnie ich zdanie może okazać się kluczowym aspektem dla osób, które rozważają podjęcie zatrudnienia w Twojej firmie. Nie reagowanie na krytyczne komentarze, to nieme przyznanie im racji. Warto zatem przedstawić inny punkt widzenia. Marka, która chce być postrzegana jako rzetelny i wiarygodny pracodawca nie może pozwolić sobie na pozostawienie komentarzy samych sobie. Budując wizerunek pracodawcy nie powinno się zapominać o już zatrudnionych osobach. Odpowiednia komunikacja z nimi znacznie ułatwia zbudowanie wiarygodnego i spójnego wizerunku firmy. Większość z nich jednak w dalszym ciągu nie zdaje sobie z tego sprawy.

Czy firma w której pracujesz komunikuje się z pracownikami?

Dlaczego warto budować wizerunek firmy z GoWork.pl?

Działalność GoWork.pl dedykowana jest nie tylko pracownikom, ale również firmom, które mogą w skuteczny sposób budować swój wizerunek i komunikować się z użytkownikami. Coraz częściej zdają sobie z tego sprawę sami przedsiębiorcy. Z roku na rok coraz większa ilość z nich decyduje się podjąć współpracę z serwisem, przedstawiając tym samym swoją działalność na portalu śledzonym miesięcznie przez 2 mln osób. Co więcej, szacuje się, że nawet ponad 70% osób poszukujących informacji o firmach czerpie wiedzę właśnie z takich źródeł jak GoWork.pl.

Skąd czerpiemy informacje o pracodawcach?

Nie powinno jednak dziwić, że marki, które w największym stopniu są świadome korzyści jakie niosą za sobą działania podejmowane na portalu GoWork.pl, to często liderzy swoich branż. Są oni świadomi korzyści jakie niosą za sobą działania Employer Brandingowe. Dla nich takie serwisy to rzesza potencjalnych pracowników, nierzadko świetnych specjalistów. Zbudowanie w takim miejscu profesjonalnego portfolio swojej firmy to możliwość zaprezentowania swojej działalności ponad dwóm milionom użytkownikom i szansa na łatwiejszą i tańszą rekrutację.

Autor: GoWork.pl


  • Tomek

    Fajny reportaż ale większość z doświadczenia wiem że się zgadza, wiele firm jest takich którym ciągle czegoś brakuje, po prostu nie ma tam ludzi którzy by się tym zajęli i wtedy morale takiego pracownika spadają bo czuje się niedoceniany, wiele firm jest takich w których wgl praca jest na krytycznym poziomie i źle się traktuje pracownika. Takie wykorzystywanie pracownika ile się da nie jest zdrowe a coraz bardziej popularne w naszym kraju.

    Odpowiedź

    • GoWork.pl

      Panie Tomku,
      ma Pan rację – niestety wiele firm w dalszym ciągu nie zdaje sobie sprawy, że pracownik zadowolony z warunków zatrudnienia jest bardziej efektywny, a tym samym napędza rozwój przedsiębiorstwa. Miejmy jednak nadzieję, że spadające bezrobocie, a tym samym coraz trudniejszy proces rekrutacji, uświadomi pracodawcom, że warto dbać i doceniać swój zespół 🙂

      Odpowiedź

Dodaj komentarz

Nie będzie opublikowany na stronie.