MAR
11

5 porad jak być dobrym szefem

Szef to nie tylko właściciel firmy czy danego przedsiębiorstwa, ale również manager, team leader czy kierownik. Każdy z nich powinien dbać o swoich pracowników i motywować ich do dalszej pracy, jednak w praktyce nie zawsze to wychodzi…

Same chęci i dobre wynagrodzenie czasem nie wystarczy, by zatrzymać pracownika w firmie. Dobry szef powinien unikać błędów w zarządzaniu, które mogą stać się przyczyną odejścia dobrego i wykwalifikowanego pracownika. Jakich błędów powinien unikać dobry szef? Sporządziliśmy listę 5 kluczowych porad, które powienien przestrzegać każdy kierownik!

1. Komunikacja to podstawa!

Jeśli pracownicy nie mają jasno wyznaczonych celów nie tylko nie potrafią wykonywać zadań w kolejności priorytetowej, ale również nie mają poczucia wartości swojej pracy. Takie przekonanie może prowadzić do frustracji i spadku efektywności. Zawsze należy dawać pracownikom jasne komunikaty, nadawać odpowiednią rangę ważności zlecanym zadaniom. Musimy również pamiętać o ciągłym kontakcie z podwładnymi.

2. Dawaj przykład kompetencji

szefSzef nie tylko zarządza, ale również motywuje zespół. Powinien dawać przykład również pod względem wykształcenia. Dobry manager powinien mieć nie tylko doświadczenie, ale również potwierdzenie swoich kompetencji na papierze. Dzięki temu utwierdzi przekonanie wśród swojego zespołu, że zna się na swojej pracy, wie jak działają dane schematy zarządzania.

3. Bądź decyzyjny

Nie ma niczego gorszego niż niezdecydowany szef! Jeśli jesteś osobą decyzyjną zarządzaj szybko, ale rozsądnie, by decyzja przyniosła zysk dla całej firmy. Nie zmieniaj zdania co 2 minuty, ponieważ pracownicy uznają, że nie wiesz czego chcesz, nie masz jasno określonych celów, a być może także i kompetencji. Brak zdecydowania może również znacznie utrudniać pracę pozostałych zespołów oraz opóźniać projekty.

4. Okazuj entuzjazm!

Prawdziwy kierownik jest w pełni oddany swojej pracy, zaraża swoją pasją pozostałych pracowników. Jeśli codziennie przychodzisz do pracy, narzekasz na wszystko – nerwowa atmosfera udziela się całemu zespołowi i dezorganizuje pracę. Podchodź do swoich obowiązków z entuzjazmem i nie traktuj ich jako przykry obowiązek!

5. Dbaj o rozwój

Pracownik, który się nie rozwija, nie widzi perspektyw na awans jest nieefektywny. Organizuj szkolenia, tematyczne konferencje, by pracownicy mogli zwiększyć swoje kompetencje i rozwijać się w danym kierunku. Taka inwestycja zaowocuje od razu!

Autor wpisu: GoWork.pl


Dodaj komentarz

Nie będzie opublikowany na stronie.