GOMEZ

2.2 Dodaj merytoryczną opinię
Etapy rekrutacji

Każdy proces zatrudniania nowego pracownika jest dostosowany do precyzyjnych wymagań danego stanowiska, dlatego poszczególne etapy rekrutacji mogą się różnić między sobą. Mają jednak pewne cechy wspólne:

1

APLIKACJA I SELEKCJA KANDYDATÓW

„Jak Cie widzą, tak Cię piszą” - mówi stare porzekadło. Przykładamy się do analizy aplikacji, które  otrzymujemy. O tym, czy dany kandydat zostanie zaproszony na kolejny etap rekrutacji decyduje nie tylko jego doświadczenie i wykształcenie, ale i aktywność pozazawodowa. Cenimy ludzi z pasją i zainteresowaniami!

Przypominamy, że aplikacje bez dołączonych ważnych klauzul o ochronie danych osobowych nie są brane pod uwagę. Warto sprawdzić, czy dołączyło się stosowny zapis.


2

SPOTKANIE Z PRZEDSTAWICIELEM DZIAŁU HR

Rozmowa jest etapem, podczas którego weryfikujemy kompetencje, motywację i postawę danego kandydata. Przy niektórych stanowiskach sprawdzamy również znajomość języków obcych. Chcemy poznać szczegóły dotyczące doświadczenia zawodowego, a także przyszłe aspiracje. Na tym etapie pytamy się również o przewidywane oczekiwania finansowe kandydata. Osoby, które pozytywnie przejdą ten etap, zostaną zaproszone na spotkanie z przyszłym przełożonym.


3

SPOTKANIE Z BEZPOŚREDNIM PRZEŁOŻONYM

Ten etap rekrutacji różni się zawsze w zależności od oferowanego stanowiska, i działu, do którego dany kandydat aplikuje. Może to być krótka rozmowa z przełożonym, który sprawdzi kompetencje specjalistyczne oraz stopień dopasowania do całego zespołu, a można również zostać poproszonym o rozwiązanie case studies. W niektórych przypadkach, punkt ten zostaje rozszerzony o etap dodatkowy - zależy od stanowiska.


4

WYBÓR KANDYDATA

Po pozytywnym przejściu powyższych etapów, odezwiemy się do kandydata z ofertą pracy. Dział HR umawia się w celu ustalenia warunków zatrudnienia oraz określenia przewidywanego terminu rozpoczęcia pracy. Na tym etapie poprosimy również o dostarczenie wszystkich wymaganych dokumentów oraz dopełnienie formalności. 


5

INFORMACJA ZWROTNA

Ze wszystkimi kandydatami pozostajemy w kontakcie e-mailowym bądź telefonicznym przez cały okres trwania rekrutacji, począwszy od rozmowy z pracownikiem działu HR. Zawsze chętnie odpowiemy na dodatkowe pytania i rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Nie udało się? Nic straconego! Kandydatów, którzy nie przeszli rekrutacji pozytywnie, zachęcamy do udziału w kolejnych.