Opinie o Fujitsu Poland GDC
beda jakies podwyzki na 2023? slyszal ktos?
A to ile teraz Wam płacą, że temat podwyżek takie zainteresowanie budzi? W sumie część pracodawców oferuje z racji inflacji takie wsparcie. Tu nic takiego nie było jeszcze czy pytacie o kolejne?
Był newsletter w grudniu że będą dla pracowników frf08 i 09 :) w styczniowej wypłacie ma już być podwyżka
kadrowa nie przygotowana dwa razy do rozmowy o wszystko musi pytać menedżera stracony czas, energia i pieniądze
kadrowa dwa razy nie przygotowana do rozmowy z doświadczonym kandydatem
Witam, mam takie pytanko.. Jaki sprzęt dostanę na SDA zdalnie z home office?
Hej, Najprawdopodobniej dostaniesz PC wielkości małego pudełka na buty, myszkę, klawiaturę i słuchawki.
Hej :) Dostaniesz PC oraz monitory lub dwa, klawiatura słuchawki w zależności od Twoich potrzeb. Możesz również otrzymać krzesło czy też poduszkę profilującą,,generalnie to zależy czego potrzebujesz i można się dogadać na spokojnie z firmą. W Fujitsu jest również dopłata do home office na prąd oraz internet.
Niee sorka ale zapomniałem, tak, dostaniesz dość duży monitor, co do laptopów, z tego co wiem to chyba tylko RIM dostaje i MiMowie ale mogę się mylić.
Hej. Aktualnie, całe gdc ma problem z laptopa mi, mam kolegę który czeka już 6 miesięcy, więc nie zdziwiłbym się gdyby to był PC
1etap to rozmowa z HR. 2 etap to techniczna i kilka soft skills z team leadem. Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole. Odpowiedź obiecują do maksymalnie 2 tygodni, ale niestety okazały się to puste słowa.
Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole, gotowość do pracy na zmiany.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Hej mam pytanie odnosnie pozycji: ,,DevOps Technical Services Engineer" Jakie sa widelki na tym stanowisku brutto z doswiadczeniem 10lat? Czy warto aplikowac do firmy - tzn. czy ta pozycja jest warta aplikacji? Bedac juz w projekcie pod firma - jakie taski itd? Czy praca jest dla wielu klientow czy 1 dedykowanego? Z gory dzieki za odp i pomoc!
Hej, czy w tej firmie jest jakakolwiek umowa lojalnościowa? Jeżeli tak, to na czym polega? Jakie są jej warunki?
Hej, ogólnie nie ma w Fujitsu umów lojalnościowych, jedynie czasami przy niektórych szkoleniach może byc taka sytuacja, ale to indywidualnie decyzja managera.
Czy orientuje się ktoś jakie są widełki w Fujitsu na stanowisku Incident Manager?
Jakie sią widełki w Fujitsu na stanowisku Incident Manager?
Witam. Gdyby ktos planował zacząć tu pracę, serdecznie polecam Networking, 2 i 3 linie. Menedżerowie są spoko, jest dużo osób które chętnie wam pomogą i jest możliwość zdobycia tak cennego w tych czasach doświadczenia, i nauki nowych technologii.
Być może dla ludzi z Fujitsu to zabawa dla mnie nie. Nie po to człowiek kończy studia kierunkowe zdobywa dyplom, ma wiedzę zdobywaną latami na które poświęcił swój własny czas, żeby później być ocenianym przez managerów bez kwalifikacji że się ktoś nadaje czy nie. To jest kabaret. Firma dla ludzi którzy chcą się załapać, nie dla specjalistów IT.
Wiesz co, Możesz mieć nawet Doktorat, ale jak za przeproszeniem gówno wiesz to się nie dziw że nawet Fujitsu ciebie nie chce xd, Proponuje się trochę douczyć wiedzy Praktycznej, i Będzie git
Właśnie pokazałeś poziom pracowników i poziom kultury osobistej. Douczyć wiedzy praktycznej ;) Czytanie pytań w kartki w j. angielskim to jedyna umiejętność jaką masz. Jak ci się pytanie w języku angielskim to się motasz i ledwo mówisz składnie próbując sklecić zdanie. I nie bawcie się w egzaminatorów bo nie wiele umiecie. A waszą rolą nie oceniać mój poziom bo nie macie do tego żadnych uprawnień. A uwierz chciały mnie znacznie lepsze firmy niż ta.
No proszę wszechwiedzący pracownik z wysokim poziomem kultury osobistej. Chcieć to chciały mnie znacznie lepsze firmy niż ta, a i rozmowy w tych firmach były na znacznie lepszym poziomie i to były rozmowy z prawdziwymi specjalistami 10+ lat doświadczenia, a nie z osobami po przekwalifikowania ja w tej firmie i płatającym się językiem podczas mówienia w języku angielskim.
Już? Dobra Dzieciaczku z Doktoratem, Przestań sobie samemu dodawać wpisy i pal wrotki. Tak Jak ci powiedziałem, Weź ty się lepiej za naukę, aktualnie na w każdym możliwym miejscu są wakaty, a ludzie są wręcz nakłaniany żeby tutaj przyjść, a Ciebie, O wieli Doktorze nie chcieli?! I proszę, nie dodawaj już sobie odpowiedzi z 3 Kont czy tam 4, Bo trochę wstyd robisz samemu sobie. Ps. Jakby ciebie aż tak bardzo te " lepsze firmy chciały" to byś teraz na jakiś Forum nie płakał.
ups... managerku. jesteś tylko pionkiem dla swoje kapitalisty. Natomiast to ewidentnie nie jest miejsce dla specjalistów IT. Powodzenia.
do 123123 , a czy szczęśliwy pracownik fujitsu siedzi o godz 22:23 i przegląda forum o swoim pracodawcy ?
Może nie płacze, tylko ktoś próbuje ostrzec innych. Wszak w takich firmach łatwo się naciąć na nie odpowiedniego przełożonego.
Komentarze z pineską na czerwonym tle są tylko pozytywne bo sponsorowane przez firmę jako promowane. Wiec proszę się nimi nie sugerować
Kieruj się swoją głową. Ten portal służy do zarabianiu na pracodawcach i tyle, to nie jest portal który można brać w 100% na serio. Kto tak naprawdę ma ochotę wchodzić na jakąś stronę i lać jad w kierunku pracodawcy - ktoś kto albo został bardzo skrzywdzony albo wydaje mu się że tak się stało, ale nie rozumie że wina jest po jego stronie. Cała reszta ludzi, którzy tu pracują i są zadowoleni żyją sobie swoim życiem. Znałem ludzi, którzy pracowali tu kilka miesięcy w 2009 roku, jak rózne dziwne wały tu się odbywały i dalej uważają tę firmę za (usunięte przez administratora) mimo że wiele się zmieniło. Jest to GDC, jest to korpo, więc masz wszystkie jego wady i zalety - lepsza kasa niż i januszpola, więcej możliwości do schowania się i nic nie robienia(usunięte przez administratora)
korporacje kolego to są za zachodnią granicą, w Polsce to jest low cost center, a nie korpo.
żeby poznać prawdę o tej firmie wystarczy przejrzeć profile team leaderów i managerów. Abstrakcyjne kierunki studiów, do tego jak się można przekonać po kontakcie z pewnymi osobami duży poziom buractwa.
Widełki podane w ogłoszeniach nijak mają się do rzeczywistości, szukają frajerów którzy się zgodzą na niższą kwotę. Jak wiedzą że ktoś się nie zgodzi to nie procesują go dalej.
Czy da sie wyciagnac w tej firmie 10 000 brutto jako ops manager?
(usunięte przez administratora)
Witaj Biedronka - bez ogonka :D. Jestem pracownikiem od 2018 roku, miedzy czasie na 10 miesięcy odszedłem do innej firmy gdzie skusiły mnie większe pieniądze - to był błąd. Sam zaczynalem na SDA po 2 miesiacach udało mi się awansować na 2 linie za lepszy hajs i lepsze warunki pracy - bez znajomości... pożniej niestety zmienilem firme ale wrocilem po 10 miesiacach jako PC, a aktualnie jestem szczebel wyzej, bez znajomosci, praktyka nauka i troche odwagi.. Jeśli masz jakieś pojęcie, a zakładam że masz, o prowadzeniu firmy zajmującej się technologiami informatycznymi, na pewno wiesz, że system zgłaszania usterek, requestów i wszystkiego innego co musimy dostarczyć do klienta zgodnie z podpisanym kontraktem, jest niezbędny, aby to wszystko działało, i nie sądzę abyś był w stanie wskazać mi jakieś korpo gdzie nie ma ticketing toola co najmniej jednego lub kilku. Te umowne KPI's o których wspominasz również występują w każdym biznesie, czy to finanse, czy informatyka czy inne dziedziny. Polecam poczytać więcej o ITIL, albo zmienić branżę jeśli nie rozumiesz zasad funkcjonowania takiej firmy, żyjemy w wolnym świecie, możesz pracować gdzie chcesz i za takie pieniądze jakie wynegocjujesz jeśli tylko posiadasz odpowiednie umiejętności i jesteś w pozycji z której możesz stawiać wymagania. Co do wymagań językowych, jeśli pracujesz na SD to zakres twoich obowiązków jest raczej powtarzalny, tak samo zgłoszeń, rzadko zdarza się coś bardzo skomplikowanego a jeśli już to i tak idzie na 2-3 linie i tam muszą być ludzie z biegłym technicznym językiem angielskim + inne języki jeśli jest to dedyk do danego projektu. Zawsze możesz iść do lidla i biedronki :) i zamiast 8 godzin przy komputerze z kawką w klimatyzowanym pomieszczeniu, dostępem do kuchni, kawy, miejscem do wypoczynku możesz pracować po 12h na sklepie użerać się z klientami na żywo a nie na słuchawce i do tego tyrać w regałach :). Niestety Process Controllerzy mają taką niewdzięczna pracę, że muszą pilnować aby linia była pokryta, na każdą godzinę przed kompem przysługuje ci 5 min przerwy na co tylko chcesz. Na budowie raczej tak nie ma :D. Do tego przerwa obiadowa, myślę, że byłeś tego świadomy/ świadoma zanim kontrakt został podpisany. Dodatki jezykowe w tej chwili to np. 2000 za Niemiecki. Co do programistów to widzę że nie masz zielonego pojęcia ile zarabiają, ale żyj w tej niewiedzy. Pominę twoje plusy i minusy o firmie które wymieniłes bo nie chce mi się tego komentować. :) Natomiast dla osób które to czytają : Jeśli jesteś leniem i nierobem który liczy na socjal, granie w queka, ogladanie youtube i netflixa i będzie miał płacone i całowane po rączkach to polecam branże gier albo cieciówke jakąs na parkingu strzeżonym a nie korpo informatyczne. Ja w ciągu 3 lat, z 10 miesięczną przerwą w innej firmie, z Service Desk Agenta jestem Managerem z otwartym planem rozwoju na Service Delivery Managera. Zrobiłem kilka certyfkatów za które zapłaciła firma choćby ITIL 4 który jest totalnym minimum jeśli chce się iść wyżej, w zależności od potrzeb biznesowych można ich robić więcej. Rozwijam się również indywidualnie, o wszystko pytałem, dowiadywałem się, obserwowałem otwarcia i możliwośći, shadowingi, treningi, obrałem cel i do niego dążę. Bez ambicji, zacięcia i chęci nic nie osiągniesz a nikt tutaj nie poprowadzi Cię za ręke i poda na talerzu to co sobie zażyczysz. Każdy swój krzyż niesie :) A co do SD to prawda, to cięzka i wymagająca praca, ale można się szybko wybić jeśli się tylko chce, to zawsze znajdzie się sposób. Poznałem tutaj masę naprawdę pomocnych i miłych ludzi, to oni tworzą tutaj super atmosferę. Pozdrawiam niedowiarków :)
Nie pracuje w HR :) ale prawie ci sie udalo Sherlocku.
Prawda co drugi team połowe pracownikow na wypowiedzeniu niestety ale jak inne firmy proponuja 2x lub 3x tyle to nie ma co się dziwić :(
Litosci - assasment polegajacy na stworzeniu usera, ustawieniu mu hasla, dodaniu komentarza do profilu, stworzeniu grup, folderow i ustawieniu ich ownerow czy pokazniu ostatnich 5 lini pliku .csv w danej lokalizacji. To jest prog wejscia na ktory mozna wyuczyc sie po godzinie czytania poradnika redhata i cwiczen, a ktos zainteresowany tematem linuxow i nie bojacy sie terminala ma to w malym palcu.
Co do tego wybicia bardzo dużo zależy od projektu i managera na jakiego trafisz. Ludzie potrafią mieć zięć zrobiony assesment prawie rok wcześniej a ugrzęźli bo manager im awans blokuje . Fajnie ze udało ci się wybić ale w to nie jest standard w tej firmie. Główne problemy wynikają z tego 1) Średnia kasa 2) Managerowie nie mogą awansować ludzi bo nie maja kogo wstawić na ich miejsce 3) Nowi ludzie nie są zainteresowani pracą za takie pieniądze 4) Większe projekty nie maja czasu na szkolenia, xyz open days? - Nie mam kogo obstawić, Szkolenie nie z itila tez nie bardzo bo wtedy zaplanowaliśmy wam niedobory ludzi bo się pozwalniali... 5) Braki personalne na wszystkich poziomach od SD przez PC , Managment na rimach kończąc 6) Account jest oderwany od rzeczywistości - nazywanie payrewiev podwyżka jest delikatnie mówiąc śmieszne bo: a) W najlepszym przypadku można to uznać za wyrównanie inflacji której i tak nie doganiają b) uzależnienie tego od wyników i tego kiedy ostatnio dostało się awans - po 3 awansach nie czuje jakby standard mojego życia znacząco się podniósł c) Po co Ci awans na PC skoro stracisz dodatek językowy i zamiast 6k dostaniesz 4200 :) d) Stawka na sd była konkurencyjna 4 lata temu za chwile złapiemy moment kiedy uderzy o najniższa krajową
Kolega manager chyba nie ma pojecia jak wyglada praca na 3ciej linii, bo jak najbardziej - mozesz pracujac zdalnie spedzic caly dzien na youtubie )))
Czy pracował ktoś na 3 lini wintel? Jak wygląda Work load,temat nocy i i manager? Trudno się dostać? Z Góry dziękuję Państwu za odpowiedź
Pracuje od około roku w Wintelu. Widzę dużo plusów. Możliwość pracy w dużych środowiskach, dla dużych klientów. Można wiec się sporo nauczyć. Są szkolenia zewnętrzne jak i takie online. Wynagrodzenie w dużej mierze zależy ile sobie wynegocjujesz. Jako miejsce w którym się można nauczyć oceniam pozytywnie. Winteli jest kilka w Fujitsu wiec trudno oceniać menadżera. U mnie jest ok, ale trzeba zaznaczyć ze większość kadry menadżerskiej Fujitsu to osoby nie techniczne co rodzi wiele absurdalnych a czasem śmiesznych sytuacji :)
Nocki - u nas nie ma. Jedynie osoba która ma dyżur jest dostępna pod telefonem. Workload - pracy jest dużo. Czasami za dużo jak na tą ilość osób. Ale zdarzają się tez spokojne okresy.
A czy w tych cięższych okresach można liczyć na pomoc innych czy trzeba sobie samemu radzić z obowiązkami?
Wszystko zależy od teamu, np u mnie, na 2nd Line, w razie czego zawsze jest ktoś kto ci pomoże się z tego szamba odkopać. Jak napisał wyżej kolego, w fj są chyba 3 albo i 4 teamy Zajmujące się wintelem dla różnych klientów, więc ciężko powiedzieć jak to wygląda.
Hej! Jakie widełki są przy stanowisku Scrum Master/IT PM ? Polecacie w ogóle pracę na tym stanowisku w Fujitsu?
początkujący policjant 5000 zł netto + emerytura po 25 latach, wyk. średnie bez matury fujitsu dev 4000 zł netto wyższe, emerytura po 40 latach, wyk. wyższe
Praca w Fujitsu na poziomie trzecioliniowym to bardzo duże mozliwośi rozwoju, mnóstwo okazji do nauki i sprawdzenia siebie i swoich umiejetności. Potrzeba zapłacenia rachunków była jednak silniejsza niż satysfakcja z pracy, musiałem więc odejść do konkurencji, która do wyżej wymienionych zalet dodaje jeszcze wypłate pozwalającą zjeść więcej niż jeden skromny posiłek dziennie po opłaceniu kredytu i reszty rachunków.
GDC = Global Delivery Center. Centrum dostarczania usług. takie firmy tworzą takie centra tylko po to żeby dostarczać usługi do krajów w których pensje są wyższe, a klient miał dostęp do tych usług których chce ale za niższą cenę. Dzięki temu oszczędza sobie na kosztach pracy. Z reguły w takich firmach podwyżki są max. kilkaset złotych na rok, ale nie zawsze. Natomiast dlaczego zatrudnia się na stanowiskach kierowniczych osoby po abstrakcyjnych kierunkach studiów ? Jeżeli taka osoba dostanie przykładowo pensje 8-10 tys. zł będzie usatysfakcjonowana, natomiast prawdziwy specjalista IT senior może liczy na rynku w innych firmach na stanowiskach szeregowych na 15-20 tys. zł., Więc sposób rozumowania jest takich. Po co zatrudniać takiego specjalistę skoro i tak na ucieknie. Lepiej zatrudnić takiego który będzie siedział dłużej np. 5-10 lat. Takich jest sposób rozumowania takich centrów. Innego logicznego wyjaśnienia nie ma. Można się oczywiście spierać i takie osoby, które takie firmy robią pranie mózgu "o jaki jesteś super bo pracujesz w korpo" to nie są korporacje, prawdziwe korporacje są w USA i na zachodzie Europy. Przeciętne zarobki specjalisty w USA to ok. 120tys. $ rocznie. Więc można obliczyć jak bardzo opłaca się tworzyć takie centra w takich krajach jak Polska. Tutaj liczy się tylko zysk przy jak najniższych kosztach. Taka jest prawda. Gdyby faktycznie takim firmom zależało na uszczęśliwianiu Polaków, to płaciły co najmniej 50-70% tego co można zarobić na zachodzie, ale po skoro można robić rekrutację 6-12 miesięcy by w końcu znaleźć kogoś za 1/5 1/4 ceny zachodniego pracownika. To nie są dobre miejsca pracy, chodź takimi się reklamują. Jeszcze trzeba wspomnieć że rotacji w takich firmach jest z reguł duża. Dużo osób koniec końcu zmienia po roku, dwóch firmę, a później kolejny raz i kolejny raz. To jest never ending story... Oczywiście takie firmy oczekują lojalności, ale same lojalności nie gwarantują. Jak kończy się projekt to takiego delikwenta mogą zwolnić i te w końcu ląduje z depresją u psychiatry. "przecież byłem taki super, codziennie mi to mówili" i mnie couchowali.
warto tez wsponiec ze fujitsu w lodzi (czy polsce, juz nie pamietam) robi wszystko zeby nie wykazywac zysku ma wylacznie generowac koszty. to tez powoduje ze pracownicy tutaj nie maja szans na fajne projekty gdzie beda mogli sie sensownie rozwinac bo firma bierze tylko to co dostanie od jednostek z zachodu. tym samym w gdc robi sie najbardziej odmozdzajaca robote ktorej nie chca robic koledzy z zachodu czy polnocy a wszystkie wazne decyzje dot architektury wdrozen itp robi sie tam a nasi tylko maja tylko przytakiwac na zasadnie 'jes, jes, senkju, senkju, baj'
A potem na Town Halach widzisz atricion rate blisko 40% i nagle się nie dziwisz że na wszystkich Liniach i Projektach brakuje Ludzi.....
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Fujitsu Poland GDC?
Zobacz opinie na temat firmy Fujitsu Poland GDC tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 100.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Fujitsu Poland GDC?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 46, z czego 5 to opinie pozytywne, 21 to opinie negatywne, a 20 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Fujitsu Poland GDC?
Kandydaci do pracy w Fujitsu Poland GDC napisali 3 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.