Fujitsu Poland GDC

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Fujitsu Poland GDC

Opinia
Były pracownik

Kadra pseudokierownicza bez kompetencji, dodatkowo emocjonalnie nie dojrzała.

Katka
Były pracownik
@Opinia

A ja akurat miałam super managerów w Fuji, ale może to były dawne czasy 2016. Wyższy management na projektach, na których pracowałam był naprawdę ok. Dodam, że doświadczenie w Fujitsu też dobrze wygląda na CV

Magdalena
Inne
@Katka

Kiedy pracowałaś tam, miałaś możliwość uczestnictwa w jakiś szkoleniach czy kursach? Umożliwiali rozwój pracownikom?

Łobecny
Pracownik
@Magdalena

Hej, ja Aktualnie pracuje i powiem ci że tak, szkolenia i kursy są na porządku dziennym, czy to prywatnie przez pluarsight, czy, dla bardziej wymagajacych, co jakiś czas są rozdawane kursy wraz z egzaminem dla Cisco, Jubilera, czy jest też program partnerski z Microsoft, gdzie egzaminy są za darmo!

masz rację
Kandydat
@Opinia

rzeczywiście HRy nieprzygotowane do rozmów i próbuj z nimi rozmawiać to się niczego nie dowiesz dwie rozmowy umówione i one nie wiedzą nic, muszą się pytać menedżera

Była pracownica
Były pracownik
@Opinia

Totalnie się zgadzam. Spotkałam się tylko z jedną managerką, która była na poziomie.

Arni
Kandydat

Stanowiska - HR Intern, są aktualnie do obsadzenia kilkoma osobami. Rekrutacja zdalna, praca w biurze lub hybrydowa na UoP. Zrozumiałem z tego, że to płatny, 3 m-czny staż, gdzie można poznać procesy rekrutacyjne w korporacji. Tylko, cz nauka jest tu dopasowana do danej osoby w miarę możności, czy raczej każdy jest nauczany wg. ściśle określonych procedur? I czy zdanie oraz pomysły stażysty również są brane pod rozwagę?

VV
Kandydat

Ja złożyłem swoje CV w styczniu. Do tej pory jest "under consideration" mało tego, ogłoszenie dalej sobie żyje swoim życiem, a na linkedinie codziennie mi się przewija.... :)

anonim
Kandydat
@VV

Hej, a na jakie stanowisko? Może innym odpowiadają na zgłoszenia, ciekawa jestem właśnie. I czy po ewentualnej rekrutacji też tylko do niektórych by dzwonili czy pisali?

Passa
Inne
 Pytanie

Cześć. Jakie teraz są zarobki brutto na stanowisku SDA z angielskim? Jest możliwość pracy zdalnej, w ogóle to praca zmianowa? Szukam w Łodzi.

NN
Pracownik
@Passa

(usunięte przez administratora)k brutto na pozycji agenta, praca hybrydowa (zależnie od projektu, możesz korzystać z biura, ale nie jest to wymagane poza pierwszym dniem pracy). Co do zmian to znów wiele zależy gdzie trafisz, niektóre projekty pracują 24/7, inne tylko w określonych godzinach.

NN
Inne
@Passa

(usunięte przez administratora)k brutto na start, praca hybrydowa (ogólnie praca zdalna, ale twój manager może polecić Ci prace z biura w danym dniu np. w celu podpisania dokumentów lub odbioru sprzętu), zmiany zależnie od projektu - niektóre projekty pracują 24/7, a inne tylko w określonych godzinach, dlatego warto to poruszyć w trakcie rekrutacji.

Maria
Kandydat
@Passa

Ale ciekawe, czy to 100% zdalna, bo w ogłoszeniu widziałam jednym tylko, że jest możliwość tak pracować, ale przez ile czasu? Tego nie podali już. Wiadomo coś więcej aktualnie? I czy sprzęt zapewniają do pracy?

Pracodawca

@Maria

tak, jest możliwość pracy w pełni zdalnej przez cały czas zatrudnienia. Sprzęt jest również zapewniony.

Passa
Inne
 Pytanie
@NN

A można na rozmowie zastrzec, że nie chce się pracować na nocną zmianę? Ma to jakiś wpływ na przebieg rekrutacji?

Passa
Inne
 Pytanie
@Fujitsu Poland GDC

Widzę teraz, że mało jest ofert na stanowisko SDA. Nie macie zapotrzebowania?

Maria
Kandydat
@Fujitsu Poland GDC

A czy są jakieś stanowiska, z których można pracować zdalnie, dla osób niebędących specjalistami i początkujących na rynku pracy? Byłoby to dla mnie na wagę złota. I jak wygląda szkolenie wstępne, też online czy w siedzibie firmy się odbywa?

Pracodawca

@Passa

Warto o tym wspomnieć na rozmowie rekrutacyjnej, manager może wziąć pod uwage Twoją dostępność i w miare możliwości ustawić zmiany dzienne, lub przekierować Twoja kandydaturę do innego projektu, gdzie zmian nocnych nie ma. Myslę że to interes obu stron aby swoje preferencje przedstawiać jasno od samego początku aby potem każdy był zadowlony :)

Pracodawca

 Pytanie
@Passa

Jak najbardziej jest zapotrzebowanie :) Mamy bardzo dużo ofert na Service Desk Agenta z różnymi językami. Oto link do ofert: https://edzt.fa.em4.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/en/sites/CX/requisitions?keyword=service+desk+agent&location=Poland&locationId=300000000361706&locationLevel=country

Pracodawca

 Pytanie
@Maria

Hej, tak świetną ofertą będzie Servce Desk Agent, gdzie nie trzeba być specjaistą i posiadać wiedzy technicznej gdyz wszystkiego się tu nauczysz. Głównym wymogiem jest znajomość angielskiego, lub angielskiego+innego język obcego. Szkolenie odbywałoby sie online, chyba że jestes blisko biura i chętnie spotkasz sie z kims w biurze, ale to już od Was zależy jak sie ugadacie :) Podsyłam link do ofert na Service Desk Agenta: https://edzt.fa.em4.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/en/sites/CX/requisitions?keyword=service+desk+agent&location=Poland&locationId=300000000361706&locationLevel=country

ja_to_ja
Kandydat
 Pytanie
@NN

W jakim języku odbywa się rekrutacja?

Pracownik
Pracownik
@ja_to_ja

Rekrutacja odbywa się na początku trochę po polsku, potem po angielsku oraz jeżeli pozycja wymaga znajomości innego języka, to to też jest oczywiście weryfikowane :)

Irena
Inne
@NN

A ten pierwszy dzień pracy, to jest jakieś szkolenie i trzeba być w firmie wtedy, tak? Jak wygląda taki pierwszy dzień w biurze, co się dzieje?

huadgal
Kandydat
@Fujitsu Poland GDC

Od 23.03 moja aplikacja na stanowisko Service Desk Agent with English posiada status Under Consideration. Do tej pory nie było żadnego odzewu, nie ma też informacji z kim w razie czego się kontaktować ani jaki status aplikacja otrzyma w razie odrzucenia i szczerze nie wiem co z tym faktem zrobić.

Dorota
Inne
@Pracownik

Poza rozmową w języku obcym w jakiś inny sposób jest język weryfikowany? Weryfikacja języka zawsze mocno mnie stresuje, dlatego chciałabym wiedzieć czego w razie co mogę się spodziewać. Ogólnie etapów rekrutacji ile przeważnie jest?

Pracownik
Pracownik
@Dorota

Hej, Język jest weryfikowany poprzez rozmowę w danym języku i ewentualnie testy językowe. Jeżeli chodzi o etapy rekrutacji to w zależności od roli - tutaj masz pełen opis :) https://www.fujitsu.com/pl/imagesgig5/Recruitment-Process.pdf

Sebastian
Inne
@Pracownik

Hej. A są w firmie takie stanowiska na których wystarczy znać j. polski? Żałuję bardzo ale nie mam zdolności lingwistycznych. No chyba, że firma wykazałaby się cierpliwością pod tym względem i poczekała aż podszlifuje angielski? No chyba, że nawet w tym pomaga, opłacając naukę?

Pracownik
Pracownik
@Sebastian

Hej, raczej trzeba jednak znać ponieważ duża część komunikacji w firmie jest po angielsku. Może warto troche podszlifować, a potem już pracując w fimire mamy okazję korzysać z darmowych lekcji z np. angielskiego i niemieckiego.

Pracownik
Pracownik
@huadgal

Dziękujemy za opinię. Jest ona bardzo cenna dla poprawy procesu rekrutacji. Pragniemy jednak przypomnieć, że kontaktujemy się jedynie z wybranymi kandydatami spełniającymi wymagania stanowiska. Aktualne otwarcia polecamy śledzić bezpośrednio na naszej stronie internetowej. Od teraz usprawniliśmy nasz system rekrutacyjny i osoby, które nie będą brane pod uwagę w danym procesie rekrutacyjnym dostaną notyfikację mailową

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

1etap to rozmowa z HR. 2 etap to techniczna i kilka soft skills z team leadem. Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole. Odpowiedź obiecują do maksymalnie 2 tygodni, ale niestety okazały się to puste słowa.

Pytania

Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole, gotowość do pracy na zmiany.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
Pytanie
 Pytanie

Atmosfera w miejscu pracy odgrywa ważną rolę. Jak wygląda ten aspekt w Fujitsu Poland GDC?

Kakadu
Kandydat
 Pytanie

Moze sie ktos pracujacy w firmie wypowiedziec jak wygladaja poczatki pracy na Help Desk? Jest duzo do ogarniecia? Mnostwo telefonow, czy wiecej maili? Z gory dziekuje.

xyz
Pracownik
@Kakadu

same telefony, maile jesli nawet beda to i tak takie na ktore trzeba odpowiadac telefonicznie duzo sie ta praca nie rozni od zwyklego call center

Kakadu
Kandydat
 Pytanie
@xyz

A czy to wyglada tak, ze np masz podane z góry odpowiedzi-krok po kroku co nalezy zrobic w danej sytuacji- na najczestsze zadawane pytania przez klientow i wg nich obslugujesz?

xyz
Pracownik
@Kakadu

tak ale czesto sa problemy nieszablonowe a trening stoi na zenujacym poziomie i trzeba sie potem o wszystko dopytywac i oczywiscie kazdy jest zbyt zajety zeby pomoc albo ma wazniejsze sprawy

Zen
Były pracownik
@Kakadu

Hej, czy tego czy jest więcej telefonów czy maili to w dużej mierze zależy od projektu na który trafisz. Najlepiej zapytać się o to już na rozmowie kwalifikacyjnej z managerem. Do dyspozycji masz bazę wiedzy i możesz z niej skorzystać, ale czasami mogą zdarzyć się sytuacje kiedy będziesz musiał kogoś podpytać albo poszukać wiedzy w Google (ale to w sumie jak w każdej pracy, nie da się wszystkiego przewidzieć)

Kakadu
Kandydat
 Pytanie
@Zen

Dzieki wam. Jeszcze jedno-jak wyglada kwestia monitoringu? Trzeba byc na kamerce, czy nie jest to wymagane?

Małgorzata
Inne
@Zen

Rozumiem że tej wiedzy na nieszablonowy problem klienta szukasz w google, a klient czeka na linii? lol

A
Pracownik
@Kakadu

Nie trzeba, pewnie nawet nie dostaniesz kamerki w paczce ze sprzętem.

A
Pracownik
@Kakadu

Telefony, maile czy czaty mocno zależą, na jaki projekt trafisz - podczas rozmowy z managerem zapytaj konkretnie,w niektórych projektach trzeba wisieć ciągle na telefonie i zgadywać, dlaczego myszka nie działa, w innych możesz mieć większość czasu czaty gdzie user będzie wiedział, w jakiej sprawie pisze. Do ogarnięcia jest sporo, jeśli wcześniej nie pracowałeś w IT, bo jednak podczas personalnego używania komputera prawdopodobnie nie korzystałeś z narzędzi, którymi się posługujemy, ale będąc uważnym podczas szkoleń i shadowingów powinieneś dać sobie radę. W moim projekcie większość osób jest kompetentnych i chętnie Ci pomogą podczas pracy, jeśli oczywiście wykażesz chęci, by się nauczyć. Na początku nie trzeba się spieszyć, ważniejsze, aby się nauczyć poprawnie wykonywać swoje zadania. Tak przynajmniej jest u mnie, mam nadzieję, że Ty też będziesz mieć fajnych ludzi w projekcie :)

Kakadu
Pracownik
@A

Dziekuję za wyczerpujacą odpowiedz:) Mam nadzieje, ze trafie wlasnie na taki pomocny team. Jeszcze raz dzieki.

Kasia
Pracownik
 Pytanie
@A

A ile płacą na start?

Random
Pracownik
@Małgorzata

Kwestia na czym polega nieszablonowość problemu - jeśli komuś cos dzieje ze wg na ustawienia na pc to google jeśli problem wymagający specjalistycznej wiedzy albo lepszych credentiali to z reguły idzie do drugiej albo 3 lini

Irena
Inne
@xyz

Dużo się nie różni ale jednak się różni . Czym ? Bo pracowałam kiedyś w callcenter to może bym wiedziała o co chodzi .

Zen
Były pracownik
@Kasia

Zdecydowanie za mało :( ZNACZNIE poniżej średniej rynkowej jeśli chodzi o entry-lvl stanowiska lub kontrolerów/ekspertów.

Katka
Były pracownik
@A

U mnie było podobnie jak pracowałam w Fuji. Ogólnie pozytywne wspomnienia

Pytanie
Pracownik
 Pytanie

Cześć, czy można pracować zdalnie z za granicy?

Xina
Pracownik
@Pytanie

Hej. Tu zależy czy w obrębie EU czy poza i jaki klient. Jeżeli chcesz poza EU to musisz prosić o aprovale od wszystkich świętych, security Officera, PMa, SDMa i klienta. W obrębie EU bez pozwolenia do chyba 3 miesięcy można tak o

Pracownik
Pracownik
@Pytanie

Jeżeli jestes juz pracownikiem Fujitsu, polecam skontaktowanie się z działem HR w celu uzyskania dokładnych informacji. W obrębie EU bez pozwolenia z tego co wiem jest to 30 dni na rok.

Elżbieta
Kandydat
@Pracownik

Te pozwolenia to są związane z bezpieczeństwem czy o co chodzi? To jest jakaś różnica dla firmy skąd pracownik się loguje? Jak ogólnie wygląda taka droga służbowa? Można wszystko załatwić?

Ssksj
Pracownik
@Elżbieta

O ile dla firmy nie, to klienci sobie lubią zażyczyć że np inżynier może się logować tylko z Polski itp. Sprawdzanie jest to trochę za pomocą tych wszystkich programów na laptopie

Karolina
Kandydat
 Pytanie

Dzień dobry, mam kilka pytań w sprawie pracy w dziale Service Desk. Proszę o informacje na jakim poziomie trzeba znać język angielski? Czy CV jest wymagane w j. Angielskim i czy rozmowa rekrutacyjna jest w j. Angielskim? Chcialabym pracować w tej firmie, moj poziom j. Ang. To B1 - chodze też na kurs językowy. Od 8 lat pracuje w dziale obslugi klienta i chcialabym zmienic pracę. Czy sa teraz wolne etaty? Na jakim poziomie kształtuje sie wynagrodzenie?

A.
Kandydat
 Pytanie

Hej, na Hardware Support z niemieckim rozmawia sie z klientami tylko po niemiecku czy trzeba koniecznie znac angielski do rozmow ? czy raczej anglieski potrzebny tylko do dokumentacji technicznej i szkolen wewnatrz firmy? Czy rozmowa kwalifikacyjna na to stanowisko jest polski/niemiecki czy polski/angielski? Z gory dzieki za odp

Damian
Kandydat
@A.

tez jestem ciekaw. 10,5 brutto to raczej powinno być za jeden język pracy

Renata
Inne

Jakie są widełki płacowe dla stanowiska GL Expert? Widze że jest oferta, a nie wiem czy opłaca mi się zmieniac pracę. Wiecie coś? Poza tym czy polecacie to miejsce pracy pod kątem rozwoju zawodowego? Dbają tu o pracowników?

Ziuta
Kandydat
 Pytanie

Pracował/pracuje ktoś na stanowisku Vulnerability Scanning Engineer w Łodzi? Może napisać o atmosferze, teamie, zarobkach itd? Wielkie dzięki z góry!

była pracowinica
Były pracownik
 Pytanie

Pracowałam w firmie prawie 1,5 roku.. Pracowałam w dwóch teamach przez ten czas. Na pierwszym team leader nie wiadomo skąd się wziął. Kompletnie nie potrafił panować nad emocjami i załatwić dostępów. Będąc w biurze przeklinał i walił rękami w biurko, a jeśli chodzi o dostępy, przed 2 miesiące nie byl w stanie załatwić mi dostępów do guacamole. Wszyscy mieli je poza mną i nawet osoby, które przyszły po mnie. Na 8h pracy conajmniej 20 calli, przerabianie ticketow, zakładanie ticketow na techników, zgłaszanie braku internetu w sklepie, któremu swiadczylismy serwis, asysta przy sprawdzaniu kabli i jednocześnie przekazywanie odpowiedzi pracownika sklepu do osob odpowiedzialnych za naprawę, przerabianie dodatkowo conajmniej 70 ticketow przypisanych. Po całym dniu pracy patrzyłam w sufit. Wszystkie rzeczy, o których rozmawiałam z team leaderem zostały przez niego zapisane. Team taki sobie, bo osoba przychodząca na popołudniową zmianę w trakcie pracy zamawiała ubrania, nie pracowała, ale była koleżanką managera, niektorzy olewali pracę albo byli chamscy. Oczywiście były tez osoby bardzo pomocne, ale awansowały, bo chciały uciec od (usunięte przez administratora) Przed rozpoczęciem pracy na drugim projekcie miałam ponowna rozmowę i dostałam prace. Team leader był super, team większości ekstra poza 2 osobami,które odbierały calle i od razu się rozłączaly. W czasie pracy na 2 projekcie zmieniła mi się managerka, która jest moim zdaniem w nieodpowienim miejscu. Po 9 miesiącach powinnam była dostać podwyżkę.. dostałam ją po 12. Powodzialam managerce, ze dostałam ja o 3 miesiące za późno, na co ona zareagowała zdaniem, ze ona „sobie tego pilnuje” serio? Na następny dzień zapytałam czy można to gdzieś zapisać na następny raz, żeby kolejna podwyżka mnie nie pominęła. Uslyszlam, ze „drążę”. Żenada. Najśmieszniejsze jest to, ze nieroby z dłuższym stażem pracy zarabiały więcej…Zgłaszanie pracownika, który nic nie robi i klienci dzwonią z pretensjami kończy się sprawdzaniem zgłaszającego. W moim przypadku managerka poprosiła byłą kontrolerkę o sprawdzenie nas oboje. Zarzuciła mi na rozmowie, ze robię NIE WIELE WIĘCEJ OD NIEGO sprawdzając TYLKO DWIE rzeczy z 5 innych, które obsługujemy. Moim zdaniem, manager powinien sprawdzić WSZYSTKO zanim zarzuci komuś robienie NIEWIELKIEJ ilości rzeczy. Jeśli chodzi o awans i prace z niemieckim, to ilosc stanowisk jest bardzo ograniczona. Pracując z niemieckim i angielskim nie miałam złej pensji, ale współczuje osobom, które pracują tylko z angielskim. Plus za dopasowanie grafiku pod preferencje. Nie można zapytać o widełki na stanowiskach, bo usłyszysz, ze nie mogą Ci powiedzieć w chamski sposób. W HR mają bajzel, bo 4 razy dostałam prośbę o podpisanie tej samej umowy. Nie można do nich pisać na teams, bo maja za dużo zapytań. Serio? Mam zakładać ticket opierniczajac kogoś o błędy?Monitory brudne od jakichś paskudnych mazi. Jestem wdzięczna za szansę. Nabrałam pewności siebie patrząc na to, jakim wartościowym na rynku pracy jestem.

Robb
Kandydat
 Pytanie

Hej, Jak wygląda praca na stanowisku pMO assosiate? czy jest możłiwosć pracy całkwoicie zdalnej i czy 9-10 k brutto da się uzysakć po 5 latach doświadczenia? pozdrawiam i dziękuje

9
Service Desk Agent
Były pracownik
 Pytanie

Korpo jak korpo nic specjalnego. Zacznijmy od tego co będziemy robić. Praca polega na odebraniu telefonu bądź chatu, następnie stworzenia stosownego ticketu i w miare możliwości próby rozwiązania lub przesłania ticketa dalej do innego teamu (pozdrawiam second line który odbijał każdy możliwy ticket). Przy tym wszystkim korzystamy z archaicznych narzędzi wybranych przez Fujitsu, dodatkowo uzupełniając kompletnie nieprzydatne w kontekście inca informacje tylko po to żeby skrypt wam wyłapał %. Sama praca mogłaby być przyjemna, jednak z tymi toolsami i skryptami raczej nie jest to zbytnio możliwe, a firmie raczej na tym nie zależy. na plus tutaj sesje shadowingowe z których da się czegoś nauczyć. Pracę można wykonywac na callach lub chatach i jeżeli macie możliwość to idźcie na chaty, chyba że bardzo lubicie gadać z ludźmi. Sprzęt jest raczej na obecne standardy mało akceptowalny, nie można wymagać dużo ale praca na monitorze 17 cali 1260x1024 w momencie kiedy praca z założenia wymaga od was operowania na 4-5 kartach nie jest zbyt przyjemna. Dodatkowo Teamsy które są wymagane do odpalenia czegokolwiek potrafiły odpalać się do 20 minut. Firma oczywiście nie narzuca wam na jakich peryferiach macie pracować oprócz komputera ale jest to zwyczajnie niekomfortowe i proponuje od razu zmienić myszkę klawiaturę i monitor. Ludzie jak wszędzie, są tacy super pomocni i tacy dla których praca tutaj to spełnienie ambicji mimo tego, że nic specjalnego to oni nie potrafią. Obiektywnie jest problem z menadżerami gdyż widać, że to ludzie którzy dostali tą pozycje bo nie mieli już gdzie awansować dalej. Czy jest to ich wina? Raczej nie, a kwestia tego jak działa Fuji. Szkolenia jakieś tam niby są, ale menadżerowie będą naciskać na szkolenia z polityki firmy (co jest zrozumiałe) zamiast z przydatnych rzeczy. Z perspektywy SDA ten awans niby gdzieś tam jest, ale nie dojdziecie do niego naturalnie proces zmiany pozycji wymaga poświęcenia własnego czasu na doszkalanie i przypomina proces rekrutacyjny od nowa. W wakacje 2022 poszła fala zwolnień po których z 8-15 telefonów dziennie (co jest adekwatną liczbą do płacy w tej firmie ale do tego przejdziemy później) doszło do sytuacji gdzie 3-5 agentów odbierało pod 30 telefonów dziennie, w między czasie ludzie na chatach nie mieli co robić bo potrafiło być ich w tym samym czasie koło 10. Co do płacy no to była żałosna i prawdopodobnie dalej jest, nie da się tego wybronić w żaden sposób nawet tym, że firma weźmie dosłownie każdego kto jakoś tam umie angielski. Po 9 miesiącach pracy zaoferowano 200zł brutto więcej czego chyba nie wypada komentować. Do śmiesznie niskiej pensji dostajecie jakieś bajery pokroju kart podarunkowych itp generalnie to samo co wszędzie, fajnie że jest i nic poza tym. Grafik jest ustalany pod was pod warunkiem, że go zgłosicie jeżeli nie to dostaniecie weekendy 2 zmiany (które akurat polecam) itd. Reasumując jak nie macie gdzie iść to Fujitsu jest fajną opcją żeby nabić doświadczenie, niestety to tyle.

Pytanie
 Pytanie

Czy Fujitsu Poland GDC organizuje staże dla studentów?

Pracownik
Pracownik
 Pytanie
@Pytanie

Zachęcam do sledzenia ofert staży i praktyk pod tym linkiem: https://edzt.fa.em4.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/en/sites/CX/requisitions?keyword=internship&location=Poland&locationId=300000000361706&locationLevel=country Ogólnie mamy też wiele ciekawych stanowisk juniorskich (np. Service Desk Agent), na których często wymagany na początek jest tylko język obcy, a w firmie nauczysz sie wszystkiego i możesz rozwijać sie dalej w wybranym przez siebie kierunku.

Elżbieta
Inne
@Pracownik

Czy pracę na takim juniorskim stanowisku można pogodzić ze studiami? Szukam czegoś z elastycznym grafikiem, tak, aby móc obronić pracę magisterską

Pracownik
Pracownik
@Elżbieta

Tak, jak najbardziej! grafik może zostać dopasowany do Twoich potrzeb po uzgodnieniu z managerem! :) Jest u nas wiele studentów, którzy bez problemu godzą studia z pracą!

Agent
Były pracownik
 Pytanie
@Pracownik

A czy w 2023 podstawa na agent service desk to nadal najnizsza juz teraz krajowa ?;)

Grata
Pracownik

Plusy: System stars- można przyznać nagrodę o różnej wartości innemu pracownikowi. Newsletter- jest się na bieżąco że wszystkimi sprawami od rekrutacji po aktualności VTT- można dorobić prowadząc szkolenia Platforma Percipio i dostęp do szkoleń Płatne certyfikacje ze szkoleniem opłacane przez pracodawcę bez lojalki Minusy: -sprawy związane z HR często słabo komunikowane. Oczekiwanie na anex dość długie -system awansu - często jest się ocenianym przez managera, który nie wie na czym konkretnie polega assignment. -duży rozstrzał między obowiązkami wykonywanymi przez osoby na tym samym stanowisku na innych klientach. -wynagrodzenie nie jest obecnie szałowe Ogólnie atmosfera jest ok, można pracować zdalnie. Raz w roku organizowane są eventy firmowe.

obiektyw rim
Były pracownik
 Pytanie

w RIM'ie spedzilem za duzo czasu i widzialem rozwoj od garstki ktora miescila sie przy 4 biurkach do masy ktora potrzebuje calego pietra czy dwoch wszedobylskie komentarze Adriana bralbym z duza doza dystansu to osoba ktora mysli ze wspiela sie na szczyt hierarchii spolecznej i praca w fj to ucielesnienie lodzkiego snu. kiedys razem pracowalismy ale to zwykl przecietniak dla ktorego nazwa stanowiska i pracodawcy to powod do dumy. niestety ale wiekszosc osob ktore sie rozwija i jest technicznie bardzo dobra szybko daje sobie spokoj praca/zadania/klienci (usunięte przez administratora) oczywiscie sa wyjatki sa fajni klienci sa fajni ludzie. niektorzy placa za szkolenia. niektorzy wysylaja podziekowania. wiec niektore zespoly notorycznie na townhallu dostaja nagrody za zadania ktore inne zespoly robia bez zajakniecia malym palcem u stopy. zdecydowanie idealne miejsce dla kogos swiezo po studiach. niski prog wejscia i wpis do cv. ale jak chcesz sie rozwijac to 2-3 lata i uciekaj szkolenia kiedys bywaly zewnetrzne normalnie platne bez lojalki. bywaly platne certyfikaty. ale nie bylo sprawiedliwosci. byly osoby ktore przez 3 lata nic nie otrzymaly a w tym samym czasie inne ziomki szly na 3 szkolenie z rzedu. kasa srednio na jeza. na lodzkie warunki jest spoko lecz rynkowo znacznie ponizej. lepiej nie bedzie. machina jest zbyt rozpedzona zeby sie zatrzymac tymbardziej ze wiekszosc ludzi narzeka a siedzi tam latami. na townhallu wprost head mowil ze nie ma co liczyc na podwyzki bo przeciez klient ma miec taniej a nie drozej najwieksze zalety - mozliwosc obcowania z klientami klasy enterprise - szkolenia i certy zewnetrzne - przynajmniej kiedys - luz - jak sie uprzesz to mozesz siedziec po 3h w kuchni gadajac i grajac w fife jak w zespole ludzie ogarniaja robote - to oznacza ze masz luz kosztem innych czyli standard - stablina praca i pakiet socjalny najwieksze wady - niski prog wejscia - zatrudnia sie ludzi z service desku (bo nikt z zewnatrz przyjsc nie chce) ktorzy nie maja doswiadczenia ani wyksztalcenia i czesto predyspozycji ktorych szkoli sie z konkretnych rzeczy ale jak cos wychodzi poza schemat to juz nie wiedza jak rozwiazac problem i odbijaja tickety jak pilka do pingponga i nastepnie ktos kto juz ma i tak ma na glowie najgrubsze sprawy musi po nich poprawiac - niski poziom ekspercki - to wynik powyzszego oraz tego co ponizej tylko jest to wyjatkowo frustrujace z punktu widzenia pracownika. przypuscmy administrujac wirtualnymi maszynami bardzo czesto administratorzy rowniez z tytulem senior czy lead nie znaja systemu operacyjnego ktorym zarzadzaja i trzeba im tlumaczyc podstawowe rzeczy bo inaczej pingpong ticketami nie ma konca - standardowy brak wiedzy o warstwach iso/osi to nie odosobniony przypadek nie mowiac o nieznajomosci cmd czy powershella - nieudolni managerowie - to jest zmora fujitsu. spotkalem tam przez +6 lat moze jednego managera ktory wywodzil sie ze stanowiska technicznego przez co robil sensowna robote wspierajac zespol broniac i doceniajac. wiekszosc managerow chce sie tylko wdrapac wyzej zeby dostac kase a jedyne co potrafia robic to nieudolnie delegowac zadania (usunięte przez administratora)

420
Były pracownik
@obiektyw rim

nie ma co się silić na rozbudowaną krytykę, bo i tak wytną co im nie pasuje do retoryki :D trzeba po prostu mieć świadomość, że FJ w Łodzi to GDC czyli Global Delivery Center. takie centra różnie zwane mają wszystkie większe korporacje i ich jedynym zadaniem jest optymalizować koszty za pomocą taniej siły roboczej lub jak w naszym przypadku o dobrym stosunku ceny do jakości. takie miejsca są zazwyczaj traktowane jak ludzkie cmentarzyska, kto utknie tutaj zbyt długo, to grzęźnie jak w bagnie i trudno mu się wydostać, bo ma doświadczenie w wąskiej specjalizacji, nie wie jak wygląda prawdziwa praca i takich ludzi nikt za bardzo zatrudniać nie chce, bo praca w takim korpo rozleniwia - procesy decyzyjne trwają miesiącami, odpowiedzialność się rozmywa, więc można się ślizgać do upadłego :) jeśli jesteś pasjonatem IT - programowanie czy sysadminka - to spróbuj na rok, dwa, jak w tym czasie nie ogarniesz certów czy nie będziesz w rozwojowym projekcie to nie miej złudzeń i uciekaj. managerowie będą mówić okrągłymi zdaniami, że zaraz będzie super projekt, super klient, nie odchodź, ale po roku czekania okaże się że nowy klient i obowiązki tam, to takie samo pitu pitu, jak zwykle - a kolejny roczek zmarnowany zleciał.

rimming
Pracownik
@420

specjalisci (usunięte przez administratora), smiechu warci, wiekszosc seniorow w software housach ma wieksza wiedze niz architekci pozal sie boze i seniorzy projektowi razem wzieci. jeden spec od awsa, buja sie ze on wielki devops, a nie potrafi prostych skryptow pisac, a jedyne co robi to restartuje ec2. nastepny wielki cloud engineer w azure, tez nazywa sie devopsem, a tylko klika w gui i nie rozumie procesu e2e. straszna cienizna, ale co sie dziwic, jak firma placi marne grosze, nikt kompetentny przyjsc nie chce, no chyba ze ktos dodrapie sie seniora/architekta, obrobi swoje kilka godzin roboty w tygodniu i jedzie drugi etat czy prowadzi swoja firme - i taka jest tajemnica poliszynela, ludzie siedza w fuji, bo moga rownoczesnie robic inne rzeczy w czasie pracy, nikt nikogo nie godni, reszta ekipy ogarnie. jak szukasz firmy w ktorej sie nie narobisz to polecam.

1
Zapracowana
Pracownik
@rimming

Dziwne że to piszesz,że masz tak dużo czasu.ja nie mam czasu żeby coś zjeść.To jakieś nie uczciwe rozłożenie pracy.

rimming_love
Pracownik
 Pytanie
@Zapracowana

uczciwosc w tej firmie? czy uczciwe jest ze kolega na takim samym stanowisku ale w innym kraju zarabia 4k euro a ktos w polskim oddziale (usunięte przez administratora) euro za wykonywanie takich samych obowiazkow? czy uczciwe jest to ze przejmowalismy najgorsze projekty od kolegow z za granicy nastepnie wyprowadzalismy je na prosta a jak juz wszystko bylo poukladane to znowu projekty wracaly tam skad przyszly a w ramach podziekowan jeden manager z drugim odtrabil sukces i poklepal po pleckach? jesli masz tak duzo pracy, ze nie masz na nic czasu, to jestes idealnym pracownikiem tej firmy, jak zaczniesz marudzic, to moze dostaniesz recognition award i gadke szmatke od managera. tutaj najdalej zaszli najbardziej zdeterminowani do sukcesow a nie najbardziej zapracowani i uczciwi. bylem tutaj w wielu projektach i schemat byl ten sam 80% roboty robilo kilka osob ktore bylo albo bardzo ogarniete i szybko zalatwiali sprawy albo najbardziej zahukani ktorzy pracowali skrupulatnie na swojego garba. reszta kawka spacer plotki i kiszenie zgloszenia przez godzine ktore realnie jest do zamkniecia w 10 minut

byla pracownica
Były pracownik
@rimming_love

moze nie porownujmy stawek polskich do zagranicznych, bo zawsze bedziemy wychodzic na poszkodowanych - polecam zatrudnic sie w zagranicznej firmie, gdzie dostaniesz swoje 4k EURO. @Zapracowana, jesli nie masz czasu zjesc nawet to warto zaznaczyc, ze to jest niezgodne z przepisami. Znam przypadki, gdzie manager przypominal pracownikom o przerwach, bo sie zasiedzieli i zapominali, ze to jest cos co im sie nalezy ;) To nie jest (usunięte przez administratora) - z wiekszoscia managerow mozna normalnie porozmawiac i da sie cos zrobic z wysokim obciazeniem pracy, ale wymaga to wspomnianej rozmowy, a nie kiszenia tego w sobie ;) to nie prowadzi do niczego dobrego ;) Tak samo z rozlozeniem pracy w zespole - rozumiem, ze nie chce sie wkopywac kolegi, ze wykonalo sie robote za niego, ale niestety czasme trzeba od razu powiedziec, ze zrobilo sie cos samemu albo podac nazwiska osob, ktorym nalezy sie za to uznanie.

licktherim
Były pracownik
 Pytanie
@byla pracownica

@byla pracownica porownujmy, oczywiscie ze porownujmy. firmy ktore obecnie zatrudniaja globalnie specjalistow, maja ten sam budzet niezaleznie skad ktos pracuje - np te nieszczesne cztery ka euro. problem w fuji polega na tym, ze klient im placi standardowa stawke za inzyniera, ktora w przeliczneiu na zlotowki jest tak duza, ze jeden senior oplacony przez klienta, to zatrudnionych w polsce dwoch czy trzech, wiec jeden klient oplaca de facto caly zespol specjalistow, ktorzy pracuja nie raz dla 3,4,5 klientow. gdzie sie podziewa reszta kasy? tyle o uczciwosci tej firmy

1
Pogromca błaznów
Pracownik
 Pytanie
@rimming_love

Baałwanie, na zachodzie ceny wszystkiego są 4x drozsze niz w polsce, wiec pensje sa dostosowane do cen tam. W pl kupisz piekny dom 150m2 za 400tys zł , w niemczech czy holandii bez 400ys euro nie próbuj nawet. Mowi co to coś dyletancie ekonomiczny ?

11
asia
Pracownik
 Pytanie
@rimming_love

"czy uczciwe jest ze kolega na takim samym stanowisku ale w innym kraju zarabia 4k euro a ktos w polskim oddziale (usunięte przez administratora) euro za wykonywanie takich samych obowiazkow?" Kolejny ruski komuch co nie rozumie zasady wolnego rynku i kapitalizmu. Wedlug niego ceny wszystkiego powinny byc stałę i regulowane centralnie bez wzgledu na lokalizacje. Buahahahahahaha!

8
Ja
Inne
 Pytanie
@Pogromca błaznów

LOLDom za 400 tys?? Chyba działkowy ???????????? Na wsi piekny dom kosztuje ok 1,5 mln..W duzym miescie min. 2,5 mln. Zalezy co rozumiemy pod pojeciem piekna.... Za 400 k w duzych miastach nie kupi sie nawet działki..

Bobby
Kandydat
@Pogromca błaznów

Jest dokładnie tak jak to napisałeś ????

1
Marta
Inne
@Bobby

Super, że wszyscy na forum znają się na ekonomii, tylko że wątek nie jest od tego. Tutaj się opowiada o pracy w danej firmie, wadach i zaletach, można coś podpowiedzieć na temat rekrutacji. O kapitalizmie lepiej porozmawiać w stosownym miejscu...

Była pracownica
Były pracownik

Firma jak wiele innych korpo tych rozmiarów. Jeśli oczekujesz tego, że będziesz noszony na rękach za minimalny wkład w cokolwiek to zapomnij, ale jest to podejście, które spotkasz w większości firm. Żadna firma nie zapłaci workiem złota za siedzenie, nic robienie i narzekanie, że wszędzie nepotyzm i zero możliwości rozwoju... Firma dobra dla ludzi ambitnych, możliwości rozwoju naprawdę duże, ale musisz dać coś od siebie a nie tylko czekać aż ktoś łopatą załaduje Ci wiedzę do głowy i umożliwi przejście assessmentu. Problem z rotacją jest dość poważny i daje sie we znaki wszystkim, od pracowników na niskim szczeblu po Leadership Team i managerów. Uwierzcie, że oni też mają ciężki orzech do zgryzienia jak do tych problemów podchodzić, bo nie oszukujmy się pieniądze na podwyżki nie rosną na drzewach, a utrzymywanie dobrej jakości serwisu i zarabianie na nim tak aby sprostać oczekiwaniom na poziomie 5k dla ludzi bez żadnego doświadczenia i z kiepskim podejściem do pracy do łatwych nie należy. Management - jedni są lepsi, inni sa gorski, przez ponad 4 lata miałam okazję miećbardzo dobrych managerów i bardzo złych. Dla jednych jesteś numerkiem w excelu, dla innych człowiekiem, jedni mają podejście jak do zasoba, który można zredukowac pstryknięciem palcem, inni jak do człowieka... Rozwój W ciągu ponad 4 lat zmieniałam rolę 3-4 razy, nie można narzekać. Wiele szkoleń dostępnych na platformach, można sie certyfikować, można się czegoś fajnego dowiedzieć z Percipio Wynagrodzenia W ostatnich latach mało konkurencyjne aczkolwiek nie przesadzajmy, firma oferuje ogromną stabilność, dokłada starań aby szukać nowych projektów i nie redukować zatrudnienia jak jakiś klient wychodzi, co jest na plus, ale zapewne niewiele ludzi to docenia tak ogólnie. HRy to porażka, zero współpracy między poszczególnymi działami jak i również wielkie współzawodnictwo między nimi, zero dialogu. W HR Admin masa sfrustrowanych i zakompleksionych pań bez żadnej wiedzy o HR , wiecznie fochy i wybielanie sie procesami. Rekrutacja przeciążona na maxa przy tej rotacji, L&D nie istnieje, HR biznes partnerzy dramat - ani HR ani biznes partnerzy. Podsumowując, firma jak wiele innych na rynku. Każda firma ma swoje wady i zalety i zależy czego szukacie. Jeśli liczycie na wynagrodzenie 10k z 3 mies doświadczenia, to raczej nie znajdziecie tu miejsca dla siebie, ale jesli zależy wam na stabilnej firmie i stabilnym zatrudnieniu to jak najbardziej warto próbować i od razu rozglądać się za możliwościami awansu. Nigdzie nie jest idealnie :)

Były pracownik
Były pracownik
@Była pracownica

Opinia pisana przez osobę nadal pracująca w firmie.

Jolanta
Kandydat
@Była pracownica

cześć , dzieki za takie konkrety ! mam pytanie odnosnie wysokosci wynagrodzenia, nie jestem osoba z 3 miesiecznym doswiadczeniem wiec znam realia zarobkow w korpo ale ciekawi mnie czy przez te 4 lata przy zmianie stanowisk mialas takze spora znaczaca zmiane wynagrodzenia, było to odczuwalne przy wypłacie? zakładam ze skoro nadal pracujesz to możesz polecić prace? :)

1
podwyzki
Pracownik
 Pytanie

beda jakies podwyzki na 2023? slyszal ktos?

Pracownik
 Pytanie
@podwyzki

Podpinam się pod pytaniem, ktoś coś wie?

Maria
Inne
@…

A to ile teraz Wam płacą, że temat podwyżek takie zainteresowanie budzi? W sumie część pracodawców oferuje z racji inflacji takie wsparcie. Tu nic takiego nie było jeszcze czy pytacie o kolejne?

Będą
Pracownik
@podwyzki

Był newsletter w grudniu że będą dla pracowników frf08 i 09 :) w styczniowej wypłacie ma już być podwyżka

dno i metr mułu
Kandydat

kadrowa nie przygotowana dwa razy do rozmowy o wszystko musi pytać menedżera stracony czas, energia i pieniądze

Zostaw merytoryczną opinię o Fujitsu Poland GDC - Łódź

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Fujitsu Poland GDC?

    Zobacz opinie na temat firmy Fujitsu Poland GDC tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 98.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Fujitsu Poland GDC?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 45, z czego 5 to opinie pozytywne, 20 to opinie negatywne, a 20 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Fujitsu Poland GDC?

    Kandydaci do pracy w Fujitsu Poland GDC napisali 3 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Fujitsu Poland GDC
Przejdź do nowych opinii