Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie

0 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie

BylyUzytkownikRbs
Były pracownik

Najgorszy bank jaki w życiu miałem, częste błedy popełniane przez pracowników, źle wpisany e-mail przez jedną z pracownic na umowie co wiązało się z ponownym przyjazdem do Wieruszowa oraz ponowienia adresu, aby można było zalogować sie na strone banku. Mało tego aplikacja ma liczne błędy, podczas przyjazdu do Wieruszowa jedna z pracownic była na tyle miła że olała moją sprawe. Nie polecam :) wpis z dnia 27.10.2022

Nowy wpis

Pracodawca

@BylyUzytkownikRbs

Drogi Kliencie, przykro Nam za zaistniałą sytuację. Nasz bank dynamicznie się rozwija wciąż wprowadzając funkcjonalne sposoby prowadzenia rachunku przy których wdrażaniu nietrudno o błędy. W razie problemów zapraszamy do placówek naszego banku lub prosimy o kontakt pod numerem telefonu 43 871 40 23.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Tomasz Klimecki

Pracownik firmy - Prezes Zarządu

16.02.2024 09:02

Czym zajmuje się RBS Lututów?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Jesteśmy Rejonowym Bankiem Spółdzielczym w Lututowie, na co dzień zajmujemy się więc przede wszystkim przyjmowaniem depozytów, udzielaniem kredytów oraz szeroko pojętymi rozliczeniami. Prowadzimy także wymianę walut, działalność ubezpieczeniową i leasingową – mogę śmiało stwierdzić, że jesteśmy lokalnym centrum finansowym.

Od jak dawna firma jest obecna na rynku?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Rok założenia to 1907, choć oddział w Łęczycy, z którym się połączyliśmy, powstał jeszcze wcześniej, bo w 1899 roku. Będziemy więc obchodzić 125-lecie powstania banku w Łęczycy i jest to nasze wspólne święto.

A od jak dawna Pan jest związany z RBS Lututów? Czy przed objęciem posady prezesa również pracował Pan w tej samej placówce?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Na stanowisku prezesa jestem od 3 lat, natomiast swoją karierę zawodową zacząłem właśnie w tym banku. Przeszedłem właściwie przez wszystkie stanowiska, od stażysty i referenta przez specjalistę do spraw kredytów, pracowałem również na sali obsługi, byłem dyrektorem oddziału, członkiem zarządu i wiceprezesem, a obecnie pełnię wspomnianą funkcję prezesa.

Co może powiedzieć Pan o rynku, na którym działacie? Czy lokalna konkurencja jest duża?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Dziś nie możemy patrzeć na usługi bankowe lokalnie. Trzeba traktować je w wymiarze globalnym: kiedyś, gdy w danej miejscowości nie było żadnej placówki bankowej, można było założyć, że nie istnieje tam żadna konkurencja. Obecnie klienci są bardziej mobilni, a samo założenie rachunku wcale nie wymaga pojawienia się w oddziale. Konkurencja jest więc ogólnokrajowa, swój udział w tej branży mają też organizacje fin-tech czy instytucje pożyczkowe, dlatego – podobnie jak każdy inny bank – mierzymy się z ogromną konkurencją. Z drugiej strony, w mojej opinii konkurencja jest pozytywnym bodźcem, który motywuje działające na rynku podmioty do większych starań, na czym klienci tylko zyskują.

W takim razie czemu RBS Lututów zawdzięcza wieloletnią obecność na rynku? Co wyróżnia Państwa placówkę na tle konkurencji?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Mogę stwierdzić, że każdy podmiot musi znaleźć swoją niszę rynkową. Dla każdego banku spółdzielczego, w tym także dla nas, niszą jest nasza uniwersalność: obsługujemy klientów o bardzo zróżnicowanych profilach. Mamy także placówki w lokalizacjach, które dla komercyjnych podmiotów nie są opłacalne. Warto podkreślić, że jesteśmy bankiem spółdzielczym, czyli nastawionym na klienta, na budowanie relacji, a nasi klienci często są wielopokoleniowi – kolejne pokolenia tych samych rodzin wracają do nas. Jesteśmy nastawieni na bliski kontakt z klientem, a mój gabinet jest zawsze otwarty, dlatego z każdą sprawą – w zakresie moich kompetencji – można się zgłosić bezpośrednio do prezesa placówki.

Jak dużym podmiotem Pan zarządza?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Obecnie mamy 18 oddziałów i zatrudniamy około 180 osób. Jesteśmy jednym z największych banków spółdzielczych w kraju. W mniejszych podmiotach z niewielką liczbą pracowników, struktura zatrudnienia jest zazwyczaj płaska, ale w naszym przypadku mówimy już o dość rozbudowanym organizmie: zatrudniamy dyrektorów, m.in. handlowych czy regionalnych, działają wydziały, naczelnicy, rada nadzorcza i zarząd. Każdemu nowo zatrudnionemu pracownikowi staram się pokazywać tę perspektywę mówiąc, że dzięki odpowiedniemu zaangażowaniu w pracę, można piąć się po kolejnych szczeblach i od stanowiska stażysty dojść do posady prezesa.

Mówi Pan o doskonałych warunkach do rozwoju zawodowego i szansie na awans w pionowej strukturze. Czy zdarza się, że pracownicy migrują nie tylko na wyższe stanowiska, ale również zmieniają całkowicie dział lub charakter dotychczasowej pracy?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Tak, takie sytuacje mają miejsce. Dobieramy kompetencje zatrudnianych osób do stanowisk. Zdarzyło mi się nawet, że ktoś, kto przyszedł na rozmowę kwalifikacyjną jako kandydat na analityka, opuścił spotkanie jako dyrektor oddziału. Mogę też powiedzieć, że ta osoba świetnie się sprawdza na swoim obecnym stanowisku.

Na jakich stanowiskach zatrudniacie najwięcej pracowników?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Są to przede wszystkim: doradca klienta, doradca kredytowy, analityk kredytowy. Mamy też dużą, bo liczącą około 30 osób, kadrę kierowniczą.

W jakiej formie prowadzone są rekrutacje?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Wiele rekrutacji jest otwartych, ponieważ uważamy, że świeże osobowości napływające do nas z zewnątrz to ogromna wartość. Nawet konkursy na dyrektorów często są otwarte, a my chętnie pozyskujemy specjalistów z zewnątrz.

Rekrutacje odbywają się stacjonarnie czy zdalnie?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Zapraszamy kandydatów do naszej siedziby, a sam proces jest ściśle związany z charakterem danego stanowiska. Zdarzają się np. testy, które pełnią funkcję preeliminacji mających wyłonić najlepszych kandydatów, ale każda rekrutacja swój finał znajduje właśnie na osobistym spotkaniu z osobą z kadr i członkami zarządu.

Jak wygląda proces wdrożenia nowo zatrudnionej osoby?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Specyfika pracy jest taka, że – niezależnie od doświadczenia, jakim może pochwalić się nowo zatrudniony pracownik – konieczne jest przeprowadzenie szkolenia. Nawet specjaliści przechodzą wstępne szkolenie dotyczące np. produktów.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Oferujemy mocno rozbudowany pakiet socjalny, który nasi pracownicy bardzo doceniają. Proponujemy również pakiet medyczny, szkolenia, dofinansowanie studiów podyplomowych, można również uzyskać u nas Europejski Certyfikat Bankowca – zdało go niedawno 32 pracowników.

Na jakie stanowiska RBS Lututów obecnie poszukuje pracowników?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Na pewno będą pojawiały się nowe stanowiska i otworzymy kolejne rekrutacje – wszystkie informacje można znaleźć na naszej stronie internetowej, na naszym profilu na Facebooku oraz różnych portalach ogłoszeniowych w sieci.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Tomasz Klimeckiikona wywiad

Uważam, że stanie w miejscu i brak rozwoju oznaczają w rzeczywistości uwstecznianie, dlatego planujemy wiele zmian organizacyjnych. Nie chcę jeszcze zdradzać szczegółów, ponieważ zmiany wymagają czasu, ale na pewno chcemy dążyć do modernizacji placówek i wzmocnienia organizacyjnego, a także częściowego rebrandingu. Na zakończenie mogę dodać, że wyobrażenia o pracy w banku często są inne, niż jej rzeczywisty kształt, dlatego zachęcam osoby, które nie boją się wyzwań i ciężkiej pracy, lubią działać w dynamicznym zespole i doceniają firmy stawiające na rozwój, do kontaktu – aplikuj do nas i wnieś swój wkład w rozwój RBS Lututów.



Zostaw merytoryczną opinię o Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie - Lututów

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Firma Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie prowadziła rekrutację na poniższe stanowiska:

  • Doradca klienta, Łęczyca - Sierpień 2023
  • Pracownik Działu Księgowości, Lututów - Marzec 2023
  • Pracownik sekretariatu, Lututów - Marzec 2023

Czy pracujesz w firmie Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie lub pracowałeś/aś? Zostaw raport z rozmowy rekrutacyjnej i powiedz jak Ci się pracuje .

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie?

    Zobacz opinie na temat firmy Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 1.

Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie
Przejdź do nowych opinii