WiseEuropa Fundacja Warszawski Instytut Studiów Ekonomicznych i Europejskich

1.2 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o WiseEuropa Fundacja Warszawski Instytut Studiów Ekonomicznych i Europejskich

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Aleksandra Sawicka

Pracownik firmy - P.O. Dyrektorki Zarządzającej

28.02.2024 03:02

Czym zajmuje się Państwa firma?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

WiseEuropa to niezależny think-tank, który specjalizuje się w tematach społecznie istotnych, takich jak: energia, klimat, zrównoważony transport, zrównoważone finanse i ESG, makroekonomia oraz polityki gospodarcze.

Gdzie znajduje się Państwa siedziba?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Od początku istnienia WiseEuropa ma swoją siedzibę w Warszawie, ale obszar naszego zatrudnienia rozszerzyliśmy na terytorium całej Polski, proponując naszym pracownikom pracę zdalną. Co więcej, siła działań naszego Instytutu wykracza poza terytorium kraju, ponieważ już od kilku lat większość projektów, które realizujemy, to projekty międzynarodowe.

Jak wyglądały początki Państwa firmy?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Pierwowzór WiseEuropa powstał przeszło 20 lat temu, kiedy prezes Maciej Bukowski postanowił założyć pierwszą taką organizację, opartą na tradycji anglosaskich think-tanków. Misją tych organizacji było wspieranie opinii publicznej i decydentów w podejmowaniu racjonalnych decyzji, w oparciu o naukowe dowody i proces konsultacji, a nie czysto polityczne przesłanki.

Jak ta historia potoczyła się dalej?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Polska lat 2000 była już innym krajem, niż 10 lat wcześniej. Rozpoczynał się etap transformacji, ale nadal było wiele gospodarczo pilnych wątków, takich jak na przykład: ogromne strukturalne bezrobocie, akcesja Polski do Unii Europejskiej, czy transformacje sektorowe. Wiele decyzji podejmowanych przez administrację publiczną wynikało nadal z decyzji czysto politycznych i nie opierało się na żadnych dowodach ani analizach. Podobnie system konsultacji publicznych dopiero zaczynał się kształtować. W Polsce nie było też wiele organizacji, takich jak think-tanki. W ten sposób pojawiła się idea stworzenia w kraju takiego zbiornika myśli w zakresie gospodarki i ekonomii. WiseEuropa powstało kolejne 10 lat później, jednak w związku ze zmianą rzeczywistości w Polsce, zmieniły się tematy zainteresowań. Rynek pracy przestał aż tak angażować decydentów, a coraz silniejszymi tematami okazały się kwestie klimatyczne i energetyczne. W związku z tym idea istnienia tego typu organizacji była dla nas bardzo ważna.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Ponad 20 lat temu takie organizacje w Polsce można było policzyć na palcach jednej ręki, zaś przeszło 10 lat temu, gdy powstawało WiseEuropa działało ich już kilka. Obecny rynek jest coraz bardziej nasycony. Organizacje funkcjonujące na nim konkurują ze sobą w dużej mierze dostępem do wysokiej jakości ekspertów. Większość firm to małe organizacje, które żyją z kilku grantów i kilku stałych donorów. Stabilność takiego istnienia jest zawsze niepewna. W związku z tym, że jesteśmy jedną z najstarszych organizacji na rynku, to podstawy naszego funkcjonowania są dużo bardziej stabilne, niż młodych, świeżych organizacji i nie są aż tak zależne od systemów grantowych, sytuacji politycznej czy dostępności funduszy strukturalnych.

Czym kierują się Państwo w swoich działaniach?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

W ciągu ostatnich trzech lat Instytut przeszedł mocny trening wzrostów, redukcji i znowu wzrostów oraz zmian w kierunku profesjonalizacji. Stworzyliśmy struktury i organizację, która opiera się na skutecznych założeniach biznesowych. Obecnie jesteśmy na końcówce zoperacjonalizowania procesów, dzięki czemu działalność i kondycja organizacji przestały zależeć od pojedynczych osób. Pracują z nami nie tylko wysokiej klasy analitycy, ale też profesjonalni eksperci obsługujących procesy w organizacji (HR, komunikacja, finanse, projekt management). Chcemy stale udowadniać, że organizacja pozarządowa think-thank swoje procesy biznesowe w organizacji może obsługiwać na najwyższym poziomie, w rozumieniu dzisiejszego świata biznesu. Nasza praca w dużej mierze opiera się na relacjach z innymi organizacjami międzynarodowymi, z którymi stale współpracujemy i biznesem, który jest przyzwyczajony do swoich standardów działania. Na rynku międzynarodowym raczej nie konkurujemy. Współpracujemy zaś z największymi i najciekawszymi organizacjami z Brukseli oraz innych krajów, nie tylko Unii Europejskiej. Współdziałamy także z ośrodkami naukowymi i uczelniami z całego świata.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Struktura naszej organizacji uległa zmianie i okrzepła w ostatnim czasie. Niemniej jednak stale jej się przyglądamy i jesteśmy gotowi na dostosowywanie jej do potrzeb zespołu i organizacji. Aktualnie struktura WiseEuropa składa się z kilku działów.

Jakie są to działy?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Pierwszym z nich jest Zespół Programowy. To team Analityków i Projekt Managerów. Analitycy są osobami, które swoją ekspertyzę, zaangażowanie i serce wkładają w nasze produkty od strony wypełnienia ich treścią – tworzą badania, analizy, raporty, biorą udział w dyskusji publicznej. Reprezentują nas w projektach, również w tych międzynarodowych. Do kompetencji Project Managerów należą z kolei kwestie dbania o procesy w projektach i zaopiekowanie się projektami w taki sposób, żeby analitycy mogli skupić się na obszarach swojej ekspertyzy. W wyniku analizy naszych potrzeb i zmian w strukturze, w organizacji pojawił się najmłodszy team — Zespół Rozwoju. Jest on odpowiedzialny za: przygotowywanie rekomendacji dotyczących strategii oraz kierunków rozwoju Fundacji, mapowanie trendów rynkowych, określanie obszarów tematycznych działań organizacji, a także opracowywanie strategii pozyskiwania funduszy. Jest to też zespół, który każdorazowo nadzoruje proces, czy to ubiegania się o granty i dotacje, czy też rozmowy biznesowe.

Jakie inne piony funkcjonują w Państwa firmie?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

W organizacji istnieje oczywiście Zespół Komunikacji. Jego zadania obejmują główne trzy obszary. Pierwszym z  nich jest obsługa działań komunikacyjnych i desyminacyjnych, czyli potocznie mówiąc, realizacja komunikacyjnych KPI w projektach. Zespół odpowiada też za komunikację oraz relacje całej organizacji. Funkcjonuje także u nas Zespół HR i Administracji. Jego ramach przedstawiciel HR opiekuje się obszarami rekrutacji oraz dba o zespół pod kątem zagadnień z obszaru HR twardego, oraz miękkiego. Z kolei nasz Office Manager opiekuje się kwestiami administracyjnymi, zamówieniami i zakupami, obiegiem dokumentów IT, a także sprawnym funkcjonowaniem biura. Zespół Finansowy odpowiada z jednej strony za wszystkie kwestie budżetowe i rozliczeniowe w projektach a z drugiej za finanse całej organizacji i jej Cashflow. Mamy poczucie, że w ostatnim czasie udało nam się zbudować stabilny i godny zaufania rodzeń organizacji, który stanowią osoby o wysokich kompetencjach, doświadczeniu i zaangażowaniu w swoją pracę.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Poszukiwaniem kandydatów na aktualnie dostępne stanowiska zajmuje się zespół HR i Administracji. Rozmowy kwalifikacyjne odbywają się zdalnie — jesteśmy elastyczni i poszukujemy kandydatów do pracy na terenie całej Polski. W ramach standardu WiseEuropa proces rekrutacyjny składa się z dwóch etapów. Pierwszy z nich to rozmowa z przedstawicielem HR i potencjalnym bezpośrednim przełożonym. W ramach drugiego etapu, aby sprawdzić kompetencję w praktyce, kandydat proszony jest o rozwiązanie zagadnienia merytorycznego, przygotowanego pod kątem wymagań określonego stanowiska w formie pisemnej/mailowej. Kolejność wspomnianych etapów stosowana jest zamiennie, w zależności od specyfiki danego procesu rekrutacyjnego.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Każdy nowy pracownik zostaje wprowadzony w najważniejsze zagadnienia dotyczące charakteru i funkcjonowania organizacji, a co za tym idzie, uzyskuje pomoc w lepszym zaaklimatyzowaniu się w firmie. Standardem naszej organizacji jest to, że w pierwszym dniu swojej pracy nowy pracownik przechodzi onboadring z przedstawicielem HR. Zostaje zapoznany ze wszystkimi benefitami, obowiązkami, procedurami HR, procesami, dokumentami, a także strukturą organizacji. W pierwszym tygodniu swojej pracy odbywa również spotkania onboardingowe z Kierownikami wszystkich zespołów, aby poznać obszary działania i zakres odpowiedzialności. Nowy pracownik bierze udział w spotkaniach, które pomagają szybciej zbudować więź ze współpracownikami oraz wdrożyć się w zadania. Pracownik jest stopniowo wprowadzany do pracy przez przełożonego już od pierwszego dnia zatrudnienia. Celem onboardingu jest zapoznanie świeżo upieczonego pracownika WiseEuropa ze strategią organizacji, jej misją, wizją oraz celami, jakie są przed nią postawione. Ponieważ w naszej organizacji funkcjonuje proces ewaluacji pracowniczej – każdy nowy pracownik wspólnie z przełożonym ustala swoje cele w ramach tego procesu, również na samym początku zatrudnienia.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Udział w ciekawych projektach, inicjatywach i konferencjach, duża przestrzeń do działania i doświadczania, czy możliwość wdrażania swoich pomysłów i usprawnień są obszarami rozwoju zawodowego, które przyciągają do nas nowych pracowników. Badamy również potrzeby szkoleniowe naszych pracowników, zarówno w trakcie procesu kwartalnej ewaluacji, jak i też niezależnie od niego – raz w roku przy pomocy ankiety. Wierzymy, że potrzeby zespołu są najlepiej nazwane przez samych pracowników. Doceniamy inicjatywy dążące do polepszania lub uproszczenia pewnych działań. Jak już wspomniałam, każdy pracownik bierze udział w cyklicznych spotkaniach ewaluacyjnych, które odbywają się co kwartał. Kluczem do sukcesu jest rozmowa o miejscu pracownika w organizacji, zespole, o celach pracownika, zarówno tych związanych z rozwojem organizacji, jak i jego samego. Jest to też przestrzeń na rozmowę o nowych wyzwaniach czy potrzebach uzupełnienia kompetencji.

Czy organizują Państwo jakieś spotkania integracyjne dla pracowników?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Raz na kwartał organizujemy większe spotkania integracyjne, na które przyjeżdżają nasi pracownicy z całej Polski. W ramach takich spotkań zawsze proponujemy naszym pracownikom warsztaty lub wykłady tematyczne z wybranego obszaru. Szkolimy między innymi z: komunikacji, procesu wnioskowania, zarządzania projektami, planowania pracy, czy też wellbeingu.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w najbliższym czasie?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

WiseEuropa to organizacja, która od wielu lat łącznie zatrudnia około 30 osób. Staramy się utrzymywać stałą strukturę organizacji. To znaczy, że zależy nam, aby zatrudniać pracowników na stałe oraz długodystansowe i stabilne umowy, a nie tylko do konkretnych projektów. Na naszej stronie internetowej informujemy o wszystkich aktualnie toczących się rekrutacjach. Natomiast w myśl rozwoju i poszerzania potencjału oraz perspektyw organizacji na naszej stronie można też znaleźć ogłoszenia „stałe”, ponieważ nieustannie jesteśmy otwarci na rozmowy z ekspertami w dziedzinach z zakresu działalności organizacji, do których należą: polityki publiczne, ekonomia i polityka gospodarcza, cyfryzacja i technologia, polityka zagraniczna i stosunki międzynarodowe oraz energia, klimat i środowisko. W ten sposób ostatnio trafiło do nas wiele cennych osób. Poza stałym zatrudnieniem w sytuacjach wyjątkowych (na przykład specyfika projektu) decydujemy się na współpracę z odpowiednimi osobami, tylko przy konkretnej tematyce.

W jaki sposób firma się rozwija?

Aleksandra Sawickaikona wywiad

Z jednej strony nasz Zespół Rozwoju odpowiada za analizowanie i wskazywanie trendów oraz przygotowywanie rekomendacji ofertowania, a z drugiej strony organizujemy specjalne spotkania i warsztaty rozwojowe na różnych poziomach w strukturze organizacji. Staramy się słyszeć głos całego zespołu. Na poziomie kierowniczym natomiast podejmujemy decyzje, uwzględniając w naszych planach kompetencje oraz doświadczenie naszego teamu analitycznego. Nie mniej ważne są dla nas zainteresowania naszych ekspertów, które odnosimy do możliwości rynkowych i potrzeb organizacji. Nieustannie staramy się też rozglądać za nowymi obszarami działalności, ponieważ chcemy być w trendach. Od dłuższego czasu obserwujmy również pewne przesycenie rynku niektórymi tematami. W myśl częściowego funkcjonowania w modelu biznesowym dywersyfikujemy nasze źródła przychodów.



Nowy wpis

Pracodawca

 Aktualność
Witamy wszystkich użytkowników GoWork!

Dziękujemy, że zechcieliście się zapoznać z opiniami na temat naszej firmy. Dbamy o to, abyście znaleźli w tym miejscu wartościowe informacje i wierzymy, że pojawiłeś/łaś się tutaj, aby takiej właśnie opinii udzielić.

Czytamy wszystkie treści pojawiające się na naszym profilu i staramy się wyciągać wnioski z konstruktywnej krytyki. Będziemy jednak wdzięczni, za pozostawianie prawdziwych opinii. Swoboda w dzieleniu się informacjami na forum nie oznacza pozwolenia na szerzenie informacji mijających się z faktami, obrażanie, czy naruszania czyjejś godności i dobrego imienia.

Wpisy, które nie będą prawdziwie uzasadnione, będą usuwane przez administratora. Pragniemy, aby było to miejsce kulturalnej i merytorycznej wymiany informacji.

Jesteśmy również otwarci na Wasze sugestie i pytania. Jeśli macie jakiekolwiek uwagi lub chcielibyście podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami, prosimy o kontakt bezpośredni pod adresem e-mail: office@wise-europa.eu

Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i konstruktywny udział w dyskusji.

Pozdrawiamy serdecznie,
WiseEuropa
Ania
Kandydat
 Pytanie

Jakie benefity pozapłacowe przewiduje firma? Jakie są możliwe formy kontraktu?

anonim Nowy wpis
Inne
@Ania

O super, że ktoś o to pyta, ja nie wiem, bo nie pracują, ale także chętnie się dowiem. Poza dodatkami, to wiecie, czy firma dofinansuje szkolenia, kursy czy nawet studia podyplomowe?? Mnie ciekawi głównie praca jako stażysta ds komunikacji, bo w sieci widziałam taką rekrutację.

anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
anonim
Inne

(usunięte przez administratora)ludzie nie mają perspektyw na stałą pracę w tym miejscu? Co w ogóle różni, jeśli chodzi o to co mówione jest w biurze, podasz konkrety? No i czy to prawda z tymi przyjęciami nowych ludzi?

Pracownik Nowy wpis
Pracownik
 Pytanie
@anonim

Mają perspektywy. Problem w tym, że w zasadzie nie wiadomo komu ufać. W biurze ludzie udają wiernych i rzetelnych, jednocześnie obrabiając tyłek pracodawcy na GoWorku. Chyba jedynie (usunięte przez administratora)miał na tyle odwagi, żeby powiedzieć wprost co jest nie tak i domagać się zmian. I to było znacznie lepsze niż chowanie się za GoWorkiem. Chciałbym też zwrócić uwagę, że wiele komentarzy tu jest pisanych przez byłych pracowników mających jakąś dziwną wewnętrzną potrzebę dowalenia byłemu pracodawcy. Człowiek zdrowy odchodzi z jednego miejsca do drugiego, wynosząc doświadczenia, dobre i złe, i nie poświęca pół życia na wypisywanie na GoWorku tylko skupia się na nowych wyzwaniach zawodowych i prywatnych. Jak widać, (usunięte przez administratora)nie brakuje. I patrząc z tej perspektywy, wymiana kadry jest mocno wskazana. Który pracodawca chciałby mieć u boku takiego pracownika?

2
JJ Nowy wpis
Pracownik
@Pracownik

(usunięte przez administratora)Wymiana kadry jest mocno wskazana!

1
anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Kacper
Pracownik

Takie zrzucanie to przesada. Komunikacja ciężko pracuje i zgodnie z danymi liczbowymi jest najbardziej niedocenionym działem. Popatrz na siebie skoro się już odzywasz.

anonim
Inne
@Kacper

Najlepiej oceniany? Super, a wiecie, jak dostać się do pracy w tym dziale? Mam doświadczenie w marketing digital i czy to pomoże? Czy jak to jest taki dobry dział, to mają tu rekrutacje wewnętrzne, czy sa też zewnętrze i można normalnie wysłać cv?

 Rozmowa kwalifikacyjna
Firma Wiseeuropa Fundacja Warszawski Instytut Studiów Ekonomicznych i Europejskich w ostatnim czasie przeprowadzała rekrutację na stanowisko Starszy Analityk / Starsza Analityczka w obszarze Energetyki i Klimatu. Brałeś udział w rozmowie kwalifikacyjnej? Jaki rodzaj umowy oferuje pracodawca? Podziel się swoimi wrażeniami ze spotkania w sprawie pracy.
anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

Lilka
Inne

No a konkretnie,(usunięte przez administratora) to jakiej są wysokości? Każdy dostaje tyle samo, czy jednaka na lepszych posadach są lepsze premie? I wgl firma da komukolwiek na start (usunięte przez administratora)o? To jest realne jak np. ktoś jest juniorem?

anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

Zawiedziona
Pracownik

(usunięte przez administratora). Albo konkretnie napiszcie co wam przeszkadza żeby (usunięte przez administratora) zauważył albo zatrzymajcie te wasze głupoty dla siebie.

3
Ela
Pracownik
 Pytanie

Na stronie pracodawcy od października wiszą dwa ogłoszenia na stażystów do analitycznych. Jest tak źle że co chwila wymieniacie czy nie możecie nikogo znaleźć?

anonim
Pracownik

(usunięte przez administratora)

Wiki
Inne

(usunięte przez administratora)? Czyli ile mniej więcej te premie wynoszą? Tu chodzi konkretnie o każdą premię np. frekwencyjną, uznaniową, czy taką na koniec roku jako nagrodę za całoroczną pracę?

Jin
Pracownik

(usunięte przez administratora)z projektów też już coraz mniej bo dostajemy mniej projektów niż (usunięte przez administratora)

anonim
Inne

Cześć, takie pytanie odnośnie pracy i godzin. Czy ekspertka w obszarze energetyki i klimatu nadal ma do wyboru cały etat i pół, tak jak kiedyś było? Przynajmniej według ogłoszenia z września. A jeśli tak to ile na pół etatu można zarobić przy tych godzinach? Ciekawa jestem tego.

JJ
Pracownik
@anonim

Teraz to zależnie od poziomu ekspertyzy może to być pomiędzy(usunięte przez administratora) J(usunięte przez administratora) Zastanów się jednak nad tym czy warto. (usunięte przez administratora)

anonim
Były pracownik

(usunięte przez administratora)

anonim
Inne

(usunięte przez administratora)ile osób odeszło w ostatnim kwartale? Interesuje mnie szacowana ilość, czy było to dużo ludzi. Ludzie odchodzą z innych powodów niż kasa? (usunięte przez administratora)

K
Pracownik

Będzie jakoś 6 na około 20os skład. Od około 1.5 roku skład wymienił się w przynajmniej 90%.

Inna
Pracownik
@K

Wprowadzasz ludzi w błąd. W WiseEuropa pracuje ok. 45 osób. Zapomniałeś też wspomnieć, że te 6 osób, o których mówisz, to nie tylko osoby, które odeszły (m.in. dlatego, że dostali lepiej płatne propozycje pracy - przechodząc z Fundacji do Spółki to raczej oczywiste). Nie zapominajmy, że to też takie osoby, którym z różnych powodów nie została przedłużona umowa. 90% procent wymiany kadry to też mocne nadużycie. Stanowisko analityka zobowiązuje do sprawdzenia rzetelności danych zanim się je upubliczni.

K
Pracownik
@Inna

(usunięte przez administratora). Te 40 o których piszesz do dorywczy na zlecenie, (usunięte przez administratora) Nie pracownicy. (usunięte przez administratora)

Inna
Pracownik
@K

(usunięte przez administratora) Domyślam się, że masz złe doświadczenia z fellowami na zlecenie. Ale Twoje doświadczenia to głównie doświadczenia działu (usunięte przez administratora), więc nie wkładajmy wszystkich do jednego worka. Nie tylko w tym dziale są osoby na zlecenie. No i jak to zazwyczaj bywa, ktoś ma nad tymi osobami kontrolę - a przynajmniej powinien. I struktura organizacji mówi, że kontrolę powinna sprawować osoba odpowiedzialna za dany dział. Jeśli ktoś się z czegoś nie wywiązuje to się na to w porę reaguje. Zastanawia mnie natomiast czy dołożyłeś cegiełkę do poprawy sytuacji, żeby ułatwić zadanie zarówno sobie jak i innym (np. poprzez zgłoszenie niekompetencji (usunięte przez administratora), polecenie kogoś, kto mógłby wesprzeć prace, udział w rekrutacji, ogólnie poprzez konstruktywną dyskusję o sytuacji + zaproponowanie rozwiązań). Bo to, że rzucać kamieniami jest łatwiej to wiadomo nie od dziś.

Analityk
Pracownik
@Inna

(usunięte przez administratora) Temat dotyczy pracowników a nie jakości współpracy z (usunięte przez administratora). No i jeszcze to że pracownik to z definicji prawnej osoby na umowie o pracę :D (usunięte przez administratora)

nick
Były pracownik
@anonim

sporo osob odeszlo, faktycznie w przeciagu 1,5 roku wymienila sie duża czesc zespolu, w tym core, i ludzie nie odchodzą z powodu pieniedzy do korporacji ...

nick
Były pracownik

Pracownicy angazuja sie jak widza dla siebie miejsce w firmie i perspektywy rozwoju. Jezeli czuja sie "aktywem" łatwozastępowalnym to się nie angażują. TT powinien opierac sie na dlugofalowej wizji rozwoju i jednak jakiejs specjalizacji, nie mozna robic za eksperta jezeli temat sie pierwszy raz na oczy widzi albo sie o czymś PRZECZYTAŁO. Proste. Myślę ze to głowny powód odejść + jeszcze brak zaufania do organizacji wynikajacy (usunięte przez administratora) Zaufanie buduje sie długo ale zniszczyc można w minutę. Umiejetnosci każdy ma jakies, trzeba tylko umiec zauawazyc kto ma jakie i tak rozdzielac prace, żeby optymalnie wykorzystac to sie ma i uzyskać efekt synergii. Tego tez nie ma.

Zadowolona
Pracownik

Łatwo jest pisać o tym co złe a ja postanowiłam że napiszę o tym co dobre. W całej atmosferze odchodzenia i narzekania dostałam tu od zarządu ostatnio wyjątkową szansę i znacząco uwierzcie mi że znacząco lepsze warunki. (usunięte przez administratora)

Prez
Były pracownik

Od dawna tu nie zaglądałem, ale od mojego ostatniego komentarza tutaj nie dość, że nie widzę poprawy to wydaje mi się że jest tylko gorzej. (usunięte przez administratora). Jak odchodziłem to mieli zamiar wyrównać braki wewnątrz rozwijając (usunięte przez administratora)i (usunięte przez administratora)i teraz widzę jak im wyszło. (usunięte przez administratora)

anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

ja
Pracownik

Mi się wydaje ze jakość pracy i zaangażowanie pozostaje jednak na wysokim poziomie. Narzeka się i się pracuje. Nawet jak ktoś wie ze odchodzi lub jest niezadowolony to i tak stara się uprzątnąć podwórko i dowieźć swoje.(usunięte przez administratora)

anonim
Inne

W sieci można znaleźć ofertę na stanowisko eksperta/ekspertki w obszarze energetyki i klimatu. W ogłoszeniu zostały podane różne formy zatrudnienia. Czy to oznacza, że kandydat może wybrać taki rodzaj umowy, jaki mu odpowiada? Jeśli tak, to dacie znać, który z nich jest najkorzystniejszy? I wyjaśnicie dlaczego? Poza ty, widzę, że jest to praca zdalna i możliwy jest elastyczny czas pracy. Trzeba zmieścić się w jakichś ramach czasowych, czy nie ma to znaczenia, o której godzinie się pracuje? Jestem zainteresowana pracą w tej firmie.

Pracownik
Pracownik
@anonim

Myślę, że z takimi pytaniami wystarczy zgłosić się bezpośrednio (teledonicznie/mailowo) do biura i z pewnością na wszystkie pytania dostaniesz odpowiedź :) Ale uogólniając, każda forma zatrudnienia jest możliwa, ale preferowana jest umowa o pracę. Elastyczny czas pracy oznacza, że pracę możesz rozpocząć między 7 a 10 (co też jest w razie konieczności negocjowalne). Większość z nas pracuje zdalnie. Jedni to chwalą, inni wolą przyjechać do biura i pracować w grupie nad poszczególnymi zagadnieniami.

anonim
Inne

Może opowie ktoś o stanowisku Starsza Analityczka w obszarze Energetyki i Klimatu?? Czy pracownik dostaje tu jakiś dodatek reprezentacyjny? Piszą o reprezentowaniu firmy na różnych konferencjach, spotkaniach, dyskusjach, to pracownik sam musi zadbac o swój wygląd? Czy jest na to odpowiedni budżet firmowy?

Obiektywna prawda
Pracownik
@anonim

Głównym źródłem finansowania są środki publiczne. Nie jest więc tajemnicą, że w projektach nie ma środków na takie wydatki. Jest też do sprawdzenia i znów to żadna tajemnica bo wydatkowanie środków publicznych jest w dużym stopniu jawne, że znacząca część środków idzie na (usunięte przez administratora)i (usunięte przez administratora). (usunięte przez administratora)ch (usunięte przez administratora).

Joanna
Inne

Spodobała mi się oferta pracy stanowiska Specjalistka ds. komunikacji, ogłoszenie dodane było 2 lata temu. Planuje zostawić w firmie po sobie jakiś ślad, może akurat będą przyjęcia. Widziałam w ogłoszeniu, że forma daje możliwość rozwoju, chodzi o szkolenia? Pracodawca pokrywa takie koszty w całości? Jak z możliwością awansów, jest taka możliwość?

Analityk
Pracownik
@Joanna

Zdecydowanie polecamy. To teraz jedyny dział wspierający, który działa poprawnie.

N/A
Inne

I represent one of the partners who has been collaborating with them for several years. We constantly hear complaints from the main manager about how much work she has with her primary job since the project is just an addition. They always delay or provide very low-quality products. They constantly change staff as people leave, and eventually, they appointed someone with no experience to be the main analyst, someone who's not even qualified to be an independent junior. The manager hides behind the excuse of not having enough time, but in reality, she lacks competence. This all clearly shows how unstable this workplace is.

WiseEuropa
Inne
@N/A

Dear N/A, Thank you for sharing your feelings with us. We treat all comments from our partners very seriously. Every cooperation is crucial and important to us. Your opinion is a valuable tip for us. To improve the quality of our services, we would like to clarify this matter Please contact the Project Manager or Development Program Director at WiseEuropa by e-mail. We are waiting for your answer and best regards.

N/A
Inne
@WiseEuropa

These issues have been reported multiple times since she took over the project, and the only response has been to shift the blame onto the management. Having had multiple projects with you, we know that this is not an isolated incident. I just wonder why she still works there if she dislikes the management and the place so much. I have lost hope that anything will change, and I'm only writing out of respect for the profession of an analyst so that others will know what conditions await them when coming here. It's also a waste of EU funds, but that's another matter.

N/A
Pracownik
@WiseEuropa

It’s quite funny because suggesting the aforementioned people for contact only shows how little you know about your organization and employees.

JD
Pracownik

Zgadzając się z większością komentarzy tutaj, wydaje mi się że warto żebyśmy pamiętali o tym, że nie wszystko jest takie złe. Od dawna odczuwam duże wsparcie ze strony komunikacji, a od niedawna widzę jak progresywny stał się dział finansów. Można więc wszystko wyprostować jeśli ma się odpowiednie kompetencje i nastawianie.

Barbara
Inne
@JD

Oooo ale w jakim sensie ten dział jest progresywny? Jakieś nowoczesne narzędzia, sprzęt ma czy jakieś super nowoczesne procedury? O co chodzi dokładnie? Jaka progresywność?

Gaba
Inne

Fundacja 2 lata temu wystawiła ogłoszenie dotyczące Specjalistki ds. komunikacji. Zaintrygowała mnie oferta więc wpadłam zapytać czy może ktoś, coś wie na temat obecnych warunków na tym stanowisku. Podeślę w wolnej chwili dokumenty może akurat coś się zwolni niedługo. Jakich zarobków można się spodziewać? Powyżej 6 tysięcy to realne oczekiwania? Benefity z tytuły zatrudnienia też się znajdą? I to co dla mnie mega ważne jak z atmosferą pracy?

Rodzinna
Pracownik

Typowa firma „rodzinna” czyli relacje ponad jakość i zaangażowanie. Powiedziałabym, że awanse tutaj są częścią jakiejś dziwnej gry. Można ciężko pracować i się angażować a na koniec patrzeć jak najwyższe stanowiska obejmują osoby których w ogóle nie powinno tam być. Wracając jednak do tego że to firma rodzinna to jeśli ktoś lubi takie klimaty to można się zakręcić, przynajmniej do czasu gdy będą projekty.

Zostaw merytoryczną opinię o WiseEuropa Fundacja Warszawski Instytut Studiów Ekonomicznych i Europejskich - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w WiseEuropa Fundacja Warszawski Instytut Studiów Ekonomicznych i Europejskich?

    Zobacz opinie na temat firmy WiseEuropa Fundacja Warszawski Instytut Studiów Ekonomicznych i Europejskich tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 20.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w WiseEuropa Fundacja Warszawski Instytut Studiów Ekonomicznych i Europejskich?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 17, z czego 1 to opinie pozytywne, 13 to opinie negatywne, a 3 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

WiseEuropa Fundacja Warszawski Instytut Studiów Ekonomicznych i Europejskich
Przejdź do nowych opinii