cześć, czy napiszecie mi proszę coś więcej o dziale Asset? Jaka atmosfera w nim występuje i czy w ogóle jest jakaś rotacja? Młodszego informatyka tam do niego poszukują, myślę o aplikowaniu
Od wczoraj poszukują Fullstack Developera na Low-code. Nie widzę tu zbytnio komentarzy odnoszących się do działu IT, byłaby więc na nie teraz szansa? Podział hybrydy z opisu jest 50 / 50, opiszecie przy tym jak wygląda współpraca z zespołem?
Płace niskie, podwyżki słabe, bardzo duża rotacja ludzi, stąd często pojawiają się oferty pracy (ogarnięci trochę popracują i idą dalej bo tutaj nie ma możliwości rozwoju), brak szkoleń technicznych (chyba z obawy managerów o to, że pracownik po szkoleniu zdobędzie kompetencje i zmieni pracę) jest jedynie dostęp do udemy, ale bez pełnej oferty. Komunikacja między działami jest na kiepskim poziomie. Dział IT raczej nielubiany przez HR. Ogólnie nic specjalnego firma nie oferuje, jak ktoś stracił pracę i desperacko czegoś szuka to może tu "przezimować" i tyle.
Zauważyłam, że Raben obecnie poszukuję specjalisty ds. taryf i ostrzegam wszystkich przed tym miejscem, w szczególności, że okres letni jak i zimowy to czas podwyżek, gdzie jest masa pracy i obowiązkowe nadgodziny, a jedna z TL jest po prostu przerażająca, jeśli nadal tam pracuje i pod nią traficie, to nie wróżę wam spokojnego życia, zarobki wyższe w porównaniu do innych działów, jednak nikt nie dostaje 100% premii, gdy w innych działach jest to norma.
Potwierdzam. Wielu moich znajomych z pracy uważa podobnie z tego powodu pojawiają się migrację z innych działów do taryf. Radzę unikać tego działu
weście skonczcie z tymi nadgodzinami za zeszly rok bo chyba z pięcset razy już było mowione ze sa dla chetnych i dodatkowo platne, wiec kazdy brał ile mogl bo wpadła dobra kasa za to. a najlepszy watek to ta "przerazajaca" szefowa.... nie no smiech na sali bo osoby bardziej na luzie i z ludzkim podejsciem do pracownikow w zyciu nie poznałem...
Tak to prawda, nie ma co się ładować do tego zespołu, nawet nie tyle do zespołu, ale ogólnie grupy Raben Business Services... Szefowie zamiatają wszystko pod dywan, ustalają wszystko za zamkniętymi drzwiami, niby mówią że nie ma jasno określonych ścieżek rozwoju, że nie ma awansów ani podwyżek w trakcie roku, ale jak położysz wypowiedzenie to nagle wszystko idzie załatwić (nawet jak będziesz "szantażować" pracodawcę takim pismem co 3 miesiące...) i nagle można zmienić stanowisko 4 razy w ciągu roku Poza tym brak jasno określonych celów, nic nie możesz zaplanować, bo o ewentualnych projektach czy zadaniach dowiadujesz się z może miesięcznym wyprzedzeniem, lista zadań nigdy nie maleje, a jak pokażesz że umiesz i możesz to zrobić to szefostwo będzie dokładać Ci tyle zadań, że nie będziesz się w stanie zmieścić w ośmiogodzinnym czasie pracy, a nadgodziny teoretycznie możesz robić, ale są one do obioru (zapomnij, żeby Ci za nie zapłacili) Dlatego jak masz inną możliwość, to nie wysyłaj do nich CV ;)
Czy rotacja pracowników w Raben Management Services Sp. z o.o. na Analityk jest duża? Znowu ukazało się ogłoszenie 27 grudnia na Pracuj.pl. Czy to pracownicy odchodzą z firmy, czy są zwalniani?
Moja opinia dotyczy wyłącznie procesu rekrutacji na stanowisko analityczne, przeprowadzonej przez panią Annę i panią Annę. Cały proces przebiegł bardzo pozytywnie. W niedługim czasie od wysłania CV otrzymałam telefon z zaproszeniem. Rozmowa przebiegła w bardzo sympatycznym nastroju, a pytania były konkretne. Pani zarządzająca działem, do którego aplikowałam, sprawiła na mnie wrażenie osoby profesjonalnej, odpowiedziała bardzo szczegółowo na wszystkie moje pytania. Mimo, że rekrutacja skończyła się negatywnym wynikiem (który jak najbardziej rozumiem), mogę obiektywnie powiedzieć, że jest to najbardziej przyjazna rekrutacja w której miałam okazję uczestniczyć. Dodatkowo informację o wyniku rekrutacji otrzymałam szybko, oraz z wyjaśnieniem, co zdarza się na rekrutacjach bardzo rzadko.
Widziałem tu we wpisach jakąś wzmiankę o dobrej kasie, zamieniam się więc w słuch. Po prostu kodeksowo była liczona czy jak? I czy takie sytuacje są u was powtarzalne? Teraz tez takie cos może wystąpić? Kto pierwszy ten lepszy czy raczej równy podział? I dużo tych nadgodzin może być od kolejnego roku?
Jako obecny pracownik niższego szczebla biura w Poznaniu widzę, że ten portal to wylewanie frustracji ludzi którym coś nie poszło. Nie jest tu idealnie, są jakieś spiny między ludźmi, błędy w zarządzaniu też się zdarzają, ktoś tam jest nie w porządku czy ma (usunięte przez administratora) charakter, też tak bywa, ale nie ma w tej chwili nic poziomie patologicznym. O większości osób nie można powiedzieć złego słowa a różnice charakteru to norma wszędzie i zawsze, jak ktoś jest niedojrzały i szuka walidacji swojego wrażliwego 'ja' w pracy to nie wróżę sukcesów. Ale jakaś 'toksyczność'? Nie ma. Monotonia? Raczej na własne życzenie. Jak się chce to można zmienić swoją sytuację. Są dostępne szkolenia, kursy, niedawno przedstawiono ścieżkę rozwoju, można mnóstwo kombinować na własną rękę. Ludzie siedzą na dupsku i wyobrażają sobie, że management jakimś cudem czyta w myślach i zna ich skryte pragnienia. Jak chcesz zmian to negocjuj, jeśli jesteś wart inwestycji to nie ma się czego bać. Podsumowując praca jak praca, trzeba wstawać rano i (usunięte przez administratora) nic specjalnie fajnego, norma. Managment Services w poznaniu na pewno daje opcje rozwoju przydatnych umiejętności, zebranie doświadczenia itp. Dementuje opinie o toksyczności. Z wszystkich osób z którymi pracuję to nie widziałem nikogo komu nie zwróciło się zaangażowanie, pod warunkiem że sygnalizowali do swoich przełożonych jakie mają oczekiwania. Proszę wziąć pod uwagę, że to co piszę, to opinia, a moje doświadczenie może się różnić od doświadczenia innych ludzi. Ale starałem się opisać jak najbardziej obiektywnie. Nie żałuję decyzji o zatrudnieniu się tutaj, jeśli opis zatrudnienia na jakieś stanowisko cię interesuje to polecam.
Jak już wspomniałeś o szkoleniach to firma narzuca na na jakie przeznaczy środki czy samemu można wybrać kurs branżowy i kierownik sfinansuje? Nie trzeba za to podpisywać umowy lojalnościowej jak szkolenie jest drogie?
Coraz więcej projektów, coraz mniej pracowników. W Ciągu ostatniego roku z działów kosztów, partnerów, sprzedaży i taryf liczące razem około 40 osób w ostatnim roku odeszło minimum 10 osób, nie zatrudniono nikogo nowego, a o podwyższkach nadal nie ma mowy. Liczą się tylko KPI i kontrola pracownika.
Cześć, Czy ktoś mógłby powiedzieć jak się pracuje w SSC w Raben? Jakie warunki,jakie zadania, jakie wynagrodzenie, czy przełożeni dbają o rozwój pracownikow?
Nie polecam nikomu. Wszystkie wpisy jednoznacznie pokazują (nie licząc np. Grażyny etatowego pracownika kadr Raben) że jest to toksyczne, zacofane względem konkurencji miejsce pracy. Zdecydowanie najgorsze pod KAŻDYM względem SSC w jakim pracowałam. Jeżeli ktoś rozważa pracę tu niech przeczyta opinie kilkudziesięciu osób i sam sobie w duchu odpowie.
Co wchodzi w socjal Raben Management Services Sp. z o.o.?
Nie polecam CDR, zamiast nowych przydatnych rzeczy wprowadzają "ulepszenia" służące tylko kontroli pracy i zwiększają stres
Nie polecam działu taryfowego, ciągła rotacja pracowników, monotonia, brak ścieżki rozwoju, a jedna z Team Leaderek, jest jedną z najbardziej nie kompetentnych osób w całej spółce, jeśli chcecie mieć w tej pracy karuzelę negatywnych emocji, to dopiero wtedy tą pracę mogę z radością polecić
Myślisz, że ktokolwiek by taką karuzelę chciał? :/ Pytanie tylko co masz na myśli pisząc o tym całym braku kompetencji? Bo też nie ma co przesadzać jednak cokolwiek musi jakoś na tym stanowisku robić, bo istotne to ono jest jakby nie patrzeć
Nie jestem do końca pewna czy to pytanie czy stwierdzenie? Bo jeśli to drugie no to faktycznie byłby wtedy dość spory problem ale raczej by do tego nie dopuścili?
Każdemu, kto chce tam pracować, radzę zaopatrzeć się w apteczkę z antydepresantami. To firma, w której stwarza się pozory, że wszystko dobrze funkcjonuje ..
Czemu kluczowi pracownicy odchodzą? Chodzi o kwestie finansowe? Czy sa jakies inne powody
Nie polecam, najgorsza praca w jakiej pracowałam. Za całą negatywną atmosferę odpowiedzialni są Team leaderzy
Praca w Rabenie to dynamicznie zmieniające się środowisko każdego dnia. Brak ścieżki kariery, brak możliwości rozwoju, toksyczna atmosfera w pracy, jeżeli ktoś chce znaleźć zaufaną osobę, to ciężko taką osobę tu znaleźć. Przełożeni patrzą tylko na wysokość słupków KPI, nic innego się nie liczy. Zawsze jest pretekst do ucięcia premii. Przełożeni są przesiąknięci korporacyjnym ładem i każdy każdemu musi, kolokwialnie mówiąc, wchodzić w (usunięte przez administratora) Co tu dużo mówić, jako koordynator trzeba liczyć się z praca na 2 zmiany: wstajesz o 7 kończysz prace o 23, bo menedżerowie wymagają raportów na wczoraj a ilość obowiązków non stop wzrasta. Zwykły pracownik też, gdy sytuacja tego wymaga, powinien robić nadgodziny, najlepiej są traktowani Ci co pracują soboty i niedziele, oczywiście nadgodziny maja być rozpisane tak, aby nie było żadnej podstawy do wypłacenia nadgodziny w wysokości 100%
Jeśli, ktoś chcę pracować w firmie, gdzie nikt nie wie co się dzieje i spotyka się codziennie z wiecznym chaosem. W przypadku pracy jako specjalista ds. rozliczeń z blisko 3 letnim stażem- nie polecam. Kwestie finansowe słabsze niż u konkurencji, przełożony badają każdy twój ruch. Na 8 godzin pracy, trzeba uzupełniać informacje co i jak się robiło oraz przez jaki okres czasu się tym zajmowałeś. Czasami dłużej wypełnia się te informacje niż w rzeczywistości się daną rzecz robiło. Wieczna presja od przełożonych na poprawianie statystyk. Na przełomie listopad-luty obowiązkowe nadgodziny potrafiące sięgać powyżej 120 godzin- większość z nich do odebrania (dotyczy odziału w Poznaniu) duża rotacja pracowników.
Otrzymałem wiadomość od koleżanek i kolegów z działu z firmy Raben, gdzie do niedawna jeszcze pracowałem, o wystawieniu tejże opinii. Ja jako były pracownik z oddziału Raben w Poznaniu neguję powyższa opinie, ponieważ pracując przez prawie 3 lata otrzymałem ogromną dawkę doświadczenia oraz miło wspominam czas spędzony w Grupie Raben. Zbieżność imion jest przypadkowa. Nie utożsamiam się z powyższa opinią. Daniel Rudnicki
Daniel Rudnicki, Jak tak wspaniale jest w tej firmie to czemu już w niej nie pracujesz?
Zdecydowałem się zmienić pracodawcę z powodów osobistych. Na moją decyzje wpłynęło wiele czynników i dość długo analizowałem wszystkie za i przeciw, czasami to życie układa scenariusz :)
W ostatnim czasie pojawia się dużo ofert pracy w Raben Management Services w działach IT (Robakowo). Macie jakieś opinie na temat pracy w tych obszarach? Dbają o pracownika? Jak wynagrodzenie i atmosfera?
Dramat, co się w tej firmie dzieje o 2-3 miesięcy, kolejni kluczowi pracownicy od chodzą, zatrudniają studentów tylko po to, żeby zminimalizować koszty. W krótkim czasie odeszli od niej pracownicy pracujący tutaj powyżej 5 lat... Proponuję się ludziom awans poziomy do najgorszych działów, twierdząc, że to dla ich rozwoju i próbują tak zatrzymać pracownika. Nie zrobić nic by zatrzymać osobę pracującą 15, 5 czy 10 lat?
Są tu takie osoby, które po 15 lat już tutaj pracują? I czy ci studenci aż tak źle się tu sprawują, bo to że tną koszty to chyba nic aż tak złego? :(
W ostatnim czasie odchodzi najwięcej pracowników, przez niezadowolenie i brak docenienia przez szefostwo oraz coraz to śmieszniejsze pomysły zarządu. Coraz częściej odchodzą pracownicy z dużym doświadczeniem, co powoduje w firmie chaos, niestety nie potrafią zatrzymać przydatnych, a wręcz kluczowych pracowników. Powoduję to diametralny wzrost obowiązków przez nowych pracowników, którzy jednocześnie poza nowymi zadaniami nie otrzymają nic.
Odradzam, pracowałem w kilku firmach ale tak toksycznej atmosfery wcześniej nie zaznałem. Pseudokorporacja, psuedorodzinnafirma. Nierzadko zdarza się,że ludzie zajmujący wysokie stanowiska są w rzeczywistości pozbawieni kompetencji..
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Raben Management Services Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Raben Management Services Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 17.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Raben Management Services Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 13, z czego 1 to opinie pozytywne, 11 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!