Neuroidea

1.9 Dodaj merytoryczną opinię

pomiary

W naszych badaniach łączymy tradycyjne pomiary deklaratywne z innowacyjnymi pomiarami biometrycznymi. Poniżej możesz zapoznać się z wszystkimi stosowanymi przez nas pomiarami.

Eye tracking

Dysponujemy własnym sprzętem do przeprowadzania badań eyetrackingowych. Sprzęt który posiadamy to produkty renomowanej niemieckiej firmy SMI. Konfiguracja posiadanego sprzętu pozwala nam wykonywać badania:

  • na dowolnym rodzaju monitora
  • z wykorzystaniem bodźców w skali 1:1 pokazywanych z rzutnika multimedialnego

Posiadamy również Eye tracking mobilny idealny gdy zaistnieje potrzeba wykonania wszelkiego rodzaju obserwacje w warunkach naturalnych takich jak:

  • sklepy
  • punkty obsługi
  • ulice np. (badania outdooru)
  • Wszelkiego rodzaju obserwacje w warunkach naturalnych
Pomiar emocji

Oceny reakcji emocjonalnych wywołanych danym komunikatem dokonujemy na podstawie nieinwazyjnego pomiaru fizjologicznego (Pomiaru ekspresji mimicznej twarzy), a nie deklaracji respondenta.

Pomiar dostarcza:

  • Zagregowanych informacji na temat reakcji pozytywnych, neutralnych i  negatywnych
  •  Informacji o poziomie podstawowych  emocji:
    • radości
    • smutku
    •  złości
    • zdziwienia
    • strachu
    • obrzydzenia
    •  Jaki poziom emocji wywołuje badana reklama i reklamy marek konkurencyjnych w porównaniu do całego bloku reklamowego
    •  Które sceny wpływają na poziom odbioru emocjonalnego całej reklamy.

Przebieg badania:

  • Podczas prezentacji dowolnych bodźców na ekranie komputera lub z rzutnika multimedialnego twarz osoby badanej jest filmowana wysokiej jakości kamerą
  • System komputerowy analizuje ekspresję mimiczną respondenta, która jest emocjonalną odpowiedzią na badany bodziec

Zalety:

  • Obiektywny pomiar odpowiedzi emocjonalnych
  • Nie wpływa na zachowanie osoby badanej

Respondenci nie wiedzą, że badane są ich reakcje emocjonalne

Pomiary deklaratywne

W naszych badaniach wykorzystujemy również pomiary deklaratywne. Pomiary te zawsze uzupełniają badania z wykorzystaniem reakcji fizjologicznych, a często są wykorzystywane jako jedyne źródło danych o konsumencie.

  • Pomiary zapamiętania materiałów reklamowych:
    •  Zapamiętanie spontaniczne
    •  Zapamiętanie wspomagane
    •  Pomiar zrozumienie materiałów reklamowych:
      •  Jak jest rozumiana komunikowana treść
      •  Czy są obszary w których treść jest nie zrozumiała
      •  Co sprawia, że treść jest niezrozumiała
      •   Metody badawcze CATI oraz CAWI:
        •   metody oparte na tradycyjnych pomiarach kwestionariuszowych
        •   stosowane do badań na próbach reprezentatywnych dla populacji
        •  Wykorzystywane do prostych testów oceny:
        •   marki oraz produktów
        •   haseł, tytułów oraz nazw
        •   materiałów reklamowych
        •   Metody badawcze FGI oraz IDI:
          • Podczas przeprowadzania badań FGI oraz IDI prócz pytań otwartych stosowane są metody projekcyjne które:
            • wykorzystywane są wówczas gdy pytanie dotyczy bezpośrednio osoby badanej
            • ludziom bardzo trudno jest opisywać wprost samych siebie, swoje doznania, emocje, przyzwyczajenia

Metody projekcyjne umożliwiają poznanie konsumenta, jego postaw i opinii na podstawie tego co respondent mówi o innych ludziach i przedstawionych sytuacjach

Efektywność sprzedażowa

Metoda oparta na symulacji naturalnych zachowań i decyzji konsumentów dostarcza informacji czy i w jakim stopniu badany bodziec wpływa na sprzedaż/chęć skorzystania z naszej marki i marek konkurencyjnych

Ilościowy pomiar na skali ciągłej – obserwujemy subtelniejsze zmiany w porównaniu do pomiaru na skali nominalnej (wybrał / nie wybrał)

Hierarchia atrybutów

Pomiar mający na celu analizę ważności cech produktów z danej kategorii

Planimetria

Planimetria – komputerowy pomiar nieuświadomionej oceny poznawczej opartej na paradygmacie dążenia- unikania

  •  respondent nie sugeruje się poprzednią odpowiedzią
  •  odpowiedzi są udzielane spontanicznie (bardziej intuicyjnie)
  •  respondent nie jest świadomy co jest mierzone jakiego typu dane są poddawane analizie
  •   Planimetria pozwala określić:
    • w jakim stopniu dane atrybuty wizerunkowe są komunikowane przez badany bodziec
    • W jakim stopniu atrybuty funkcjonalne pasują do badanych bodźców
    • W jakim stopniu komunikacja marketingowa/materiały reklamowe pasują do marki lub produktu
    • Pomiar dotyczący słowa „ja” daje możliwość zbadania poziomu utożsamiania się z badanym bodźcem
    • Planimetria  stosowana jest do oceny emocjonalnej i funkcjonalnej:
      • materiałów reklamowych
      • komunikacji marketingowej
      • haseł, nazw, tytułów
      • wizerunku marek
      • Planimetria może również służyć do oceny dopasowania:
        • materiałów reklamowych do produktu i marki
        • aktorów do produktu oraz marki

haseł, nazw i tytułów do produktów, programów, prasy itp.

Czasy reakcji

Pomiar czasów reakcji to metoda, której celem jest ponad deklaratywny pomiar postaw:

  •  im krótszy czas reakcji tym atrybut wizerunkowy silniej związany z badanym bodźcem (logotypem/opakowaniem/osobą).

Pomiar czasów reakcji pozwala określić:

  •  jakie atrybuty wizerunkowe są przypisywane naszej marce, a jakie markom konkurencyjnym
  • Jakie atrybuty wizerunkowe są w równym stopniu przypisywane nam i konkurencji.

*Anthony Greenwald profesor psychologii na Uniwersytecie Waszyngtońskim twórca testu utajonych postaw (test oparty na analizie czasów reakcji)

 

Neuroidea