Pytania do firmy Koleje Dolnośląskie S.A.
Witam serdecznie. Mam pytanie na ile może liczyć nowo zatrudniony pracownik KD jako konduktor nie ukrywam że jestem zainteresowany pracę w firmie z uwagi na zamiłowanie do kolei lubię podróżować jestem komunikatywny otwarty z uwagi na pełniona funkcje jako funkcjonariusz publiczny. Pozdrawiam.
Dzięki za info. Mnie też marzy się praca konduktora i chciałem dopytać o grafik. Zwykle trasy są cały czas takie same czy można pracować na różnych połączeniach i czy na miesiąc z góry ustawiają czas pracy na zmiany? Wiesz tak żeby sobie można coś było zaplanować jeśli chodzi o życie prywatne.
Jesli chodzi o grafik, na kazde gniazdo przypisane sa zmiany a w tych zmianach zawieraja sie trasy danej zmiany (tzw obiegi) - sa rozne przypisane obiegi do danego gniazda - grafik przygotowywany jest co miesiac na caly miesiac - takze wiesz kiedy dokladnie pracujesz i po otrzymaniu tych obiegow - wiesz co danego dnia bedziesz dokladnie robil (gdzie jechal) - wszystko w zaleznosci od gniazda a takze od grafikowych (jak zapelni im sie grafik calego gniazda) - czasami sa zmiany, ale to tylko za twoja zgoda - bez przymusu, ale dobrze patrza jak sie zgadzasz - jesli potrzebujesz wolne jest link do prosb grafikowych - wysylasz prosbe i moze zostac uwzglednione ale nie musi - chyba ze bierzesz urlop - to wtedy zrozumiale ze raczej go otrzymasz
Cześć, fajnie, że mówicie o grafiku. Ja też ostatnio widziałam kobiety konduktorki i myślę, czy aby nie zahaczyć się tu. Praca wydaje się dość interesująca. A co do grafiku, to jak z wyprzedzeniem np. 3 miesiące zgłosi się, że danego dnia chcemy mieć wolne, to wtedy uwzględniają to? Bo jak rozumiem te prośby to dotyczą grafiku, który już jest ustalony.
Ja mam pytanie z innej beczki. Jak wygląda rozmowa na konduktora? Geografia, matematyka? I jak jest z egzaminami? Są trudne do zdania?
Oooo, ale gdzie jest oferta pracy dla konduktora? Na ich stronie jest oferta pracy dla maszynisty, ale nie wiem, czy to jest to samo stanowisko. Może ktoś inny ma informacje jak zostać właśnie konduktorem.
Mam pytanie Chodzi mi o rekrutację do Kolei Dolnośląskich czy łatwo jest się dostać Czy trzeba mieć znajomości mówię tutaj o stanowisku konduktora kierownika pociągu?
Ja znajomości nie miałem, najpierw pracowałem jako konduktor, a po kilku latach jako kierownik pociągu.
@Yetti ja podobnie jak @JR, tu nie są potrzebne żadne znajomości. Ja kilka lat temu zaczynałam podobnie: wysłałam dokumenty, dostałam telefon i po rozmowie zostałam przyjęta. Fajne jest to, że w KD istnieje możliwość awansu np. z konduktora na kierownika. Chociaż początkowo ciężko mi było przyzwyczaić się do służb o różnych porach, to po kilku latach już przywykłam. Wcześniej pracowałam w handlu - i w sieciówkach i u prywaciarzy. Wynagrodzenie nie zawsze dostawałam na czas...W KD wypłata na koncie jak należy, dobry socjal, premie i dodatki. Ja jestem zadowolona.
@Ja Grafik może wyglądać tak, że dziś masz np. służbę 11 godzin i zaczynasz o 3:50, jutro 10 h,a pojutrze 8h na 14:30. Jak idziesz na nockę to zaczynasz np. o 22:00. Jedna służba ma od ośmiu do dwunastu godzin. Ale to ma swoje plusy, bo często jest tak, że po trzech dniach pracy masz trzy dni wolnego.
Uwielbiam te bzdurne opinie "wszedzie dobrze gdzie nas nie ma"????♀️ ulubione powiedzenie (usunięte przez administratora) by nie zapragnąć przypadkiem czegos wiecej.... Sa zawody lepsze i gorsze, mniej i bardziej wyczerpujace.... Co wy gadacie takie bzdety? W przypadku KD jak chcesz wracac do domu o 1 w nocy albo wstawac o 1 w nocy bo masz sluzbe na 3 to śmiało skladaj papiery... bo przecież po co robic nocki i placic pracownikom, lepiej ich zrywac w srodku nocy.. za jakis czas zegar biologiczny tak Ci sie rozreguluje, ze na wolnym tez sie przestaniesz wysypiac.... Do tego na wolnym oczekuj telefonow o każdej godzinie czy chcesz nadgodziny. Zero poszanowania zycia prywatnego czy wypoczynku, miedzy służbami 12h przerwy i nikogo nie obchodzi, ze nim dotrzesz do domu zostanie 11, wyjechac do oracy tez trzeba wczesniej, przygotować się itd to pospisz ile? 6 moze? Z reguly na 3 dni pracy u mnie wychodzi lacznie 12-16h godzin snu maksymalnie, 4 dni pracy ciagiem w takiej specyfice to makabra, mijasz tysiace ludzi w pociagach, na peronach, którzy sa jak pijawki energetyczne...do tego oczywiscie ludzie z KD, wiecznie naburmuszeni (nie wszyscy ale wiekszosc), do tego wisienka na torcie jest kuktura pracy w której nawet po latach nie masz pojecia komu mowic dzien dobry a komu czesc - normą w firmach jest, ze od prezesa po sam dół wszyscy sa na "czesc" a tu jakos dziwnie, sztywno.... Druzyny konduktorskie traktuje sie jak ludzi gorszego sortu i to po prostu czuc w firmie, no i oczywiście nie zapominajmy o tym, ze za wszystko jestes oceniany a w roznych sytuacjach masz sekundy na decyzje, potem inni sie doktoryzuja nad tym co zrobiles i czemu, firma stoi przeciwko pracownikom, jedynie zwiazki zawodowe stoja za Toba.... Bardzo dziwne..... W rece pasażerów oddano cala wladze na pociagu a Ty masz nadstawiac drugi policzek... Jak mam byc szczery to nie polecam nikomu, na l4 jak pojdziesz to frekwencyjne tracisz wiec masz chory chodzic do pracy - taki jest niemy przykaz.... Takie rzeczy jak tu, robilo sue 20-30 lat temu, mamy XXI wiek, jakas makabra.... Szafy zawalisz sluzbowymi ciuchami, na peronach zamarzniesz, w 12h pracy zrobisz 8 pociagow i w 8h rowniez 7-8, nastawienie jest takie bys non stop jezdzil a nikt nie mysli o tym jak psychicznie wykanczajaca jest ta robota, bycie z tyloma osobami w ciagu dnia, stykanie sie z dziesistkami roznych krzywych sytuacji dziennie w ktirych mususz polubiwnie temat zalatwic bo skoonczyc sie moze zle.... Tysiace ludzi obrazonych, ze musza pokazac bilet, nieswiadomych jakie sa zasady, ulgi itd, kazdemu setki razy dziennie kazdego dnia gadasz i gadasz to samo a ludzie jak nieporadne owieczki nie moga nawet swojego peronu znaleźć.... Kazda z tych rzeczy odbiera Ci energie w ciagu dnia az przyjezdzasz wypruty do domu a nastepnego dnia przychodzisz do pracy i okazuje sie, ze dostales raport od rewizorów (tak, Ty kontrolujesz bilety ale ciebie tez ktoś kontroluje czy dobrze kontrolujesz - fajnie co?), bo z 500 skanow dziennie nie wylapales biletu, ktiry nie zostal podpisany - ziemia orzestanie sie krecic przez to, tragedia sie stala.... No i wyjasniasz bijac sie w pierś, mozesz się biczowac, moze to cos da... Inni moga popelniac w bledy - w biurach, na dyspo itd...Ty nie mozesz bo sprawdzajac bikety, dajac gotowosci, pilnujac skladu, gadajac z ludzmi musisz byc perfekcyjny, nie mozesz miec tez gorszego dnia jak w innej pracy bo bezruch na terminalu zostanie szybko ukarany wiec nie licz, ze w gorszy dzien się jakoś przeslizgasz...nie nie... Z pozytywow- kasa na kolejarza fajna, jak druga wyplata, podobnie swieta i dodatek na wakacje....i to chyba na tyle... No karta multisport i opieka medyczna to juz standard w wiekszosci firm... Wg mnie to praca na rok lub max dwa, potem Cie dojedzie... Ludzie tu siedza latami bo nie maja porownaniaz weszli tu 10-15 lat temu i tak siedza, nie majac swiadomosci jak mozna pracowac w normalnej firmie i potem gadaja bzdety "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma".... Na kolei dobrze to juz bylo, teraz jest orka i zero przyjemności z pracy, z roku na rok obroża wokół szyi sie bardziej zaciska, coraz wiekszy (usunięte przez administratora) ktory dawno juz przekroczył poziom w wiekszosci korporacji i to większych od KD. Jak liczysz na rodzinna atmosfere to sie przeliczysz, choc sa tez gniazda, które zyja ze soba dobrze, potrafia sie spotkac a nawet usmiechac do siebie, jak np klodzko czy wegliniec ... No wlasnie, bo w zaleznosci od gniazda, w którym jestes ta praca bedzie lepsza lub gorsza i zarobisz wiecej lub mniej (rozne trasy i rozne ilości sprzedawanych biletow)..
Z pewnością trzyma go po prostu praca, ciężko znaleźć w miarę dobrą pracę w okolicach Legnicy, Węglińca, Jeleniej Góry, Jaworzyny czy Kłodzka bez dojazdów - duża ilość osób planuje zwolnienie tylko jak coś innego się nadarzy - praca wyczerpująca fizycznie i psychicznie - jeśli chodzi o pieniądze - nie można narzekać, ale jednak nie wszystko kręci się wokół pieniądza. Spróbuj a się przekonasz - każdy widzi to indywidualnie ale jeśli lubisz wstawać z rana o 2,3 w nocy i niedosypiać, pracować ponad normę godzin, żeby mieć fajna wypłatę to próbuj. Może tobie akurat podpasuje ????
Przecież to nie jedyny zawód gdzie pracuje się z ludźmi, bez przesady z tym jaka to wykańczająca praca. Wiadomo, że nie dla każdego, ale to że Tobie nie pasuje praca z ludźmi i cie aż tak męczy, to nie znaczy że innym też się to nie spodoba. Mam znajomego konduktora i jemu akurat ten aspekt w ogóle nie przeszkadza, sam się zastanawiam nad zmianą zawodu w tym kierunku.
Witam. Czy ktoś się orientuje kiedy można spodziewać się rekrutacji na Głogów lub Legnicę jako konduktor? Oraz z czego składa się wypłata. Podstawa+ jakieś premie?
Dzień dobry, czy ktoś z osób biorących udział w rekrutacji 28.02.2024 na stanowisko mechanika dostał informację zwrotną na temat zatrudnienia?
Czy w Koleje Dolnośląskie S.A. zatrudniani są obcokrajowcy?
Czy długo czekaliście na telefon od rekrutora z zaproszeniem na rozmowę? Stanowisko konduktor Głogów. Albo czy jest tutaj ktoś koto aplikuje na to stanowisko
Na jakie zarobki może liczyć mniej więcej maszynista teraz w.KD ? Za norme godzin.
Czy zdarzają się nadgodziny w Koleje Dolnośląskie S.A.?
Na jakie wsparcie w Koleje Dolnośląskie S.A. mogą liczyć kobiety w ciąży? Czy przestrzegane są ich prawa wynikające z Kodeksu pracy?
To co głównie reguluje prawo tu, umowy czy jakiś wewnętrzny regulamin? Często pojawiają się nowe oferty pracy? Ciekawa jestem czy jak ktoś pracuje kilkanaście lat to może liczyć na stażowe czy coś w tym stylu.
Witam. To prawda,że w KD konduktorzy mają prawie 8 tys brutto ? :O Jak szybko można zostać kierownikiem w tej spółce?
Widać, by brakowało rąk do pracy? Jeśli tak, to czy to kwestie zarobkowe, czy wymagania, których kandydaci nie są w stanie spełnić? I jak w takim razie pracownicy to odczuwają, jest więcej obowiązków, tak że zdarzają się nadgodziny?
Cześć , Mam pytanie odnośnie zarobków na stanowisku maszynisty-ucznia? Wiadomo, ze nie będą to kwoty maszynisty, ale w tym czasie tez trzeba z czegoś płacić swoje zobowiązania. Z góry dzięki za info
Cześc mam pytanie mianowicie chodzi mi o zmiany w kd na stanowisku konduktora to znaczy czy duzo wypada dni wolnych w miesiącu i czy zmiany są raczej poranne czy wypada dużo do póznych godzin popołódniowych. czy kazdy weekend jest pracujacy? Mam małe dziecko i zastanawiam się nad aplikowaniem do firmy,z góry dziekuje za odpowiedz,pozdrawiam,Ania
W zasadzie pracuje się około 16 dni w miesiącu. Możesz pracować do 3 niedziel z rzędu, zmiany są bardzo różne, jednego dnia jest to 3 rano do 15 stej, drugiego może być na 14 do 1szej w nocy.
Witam. Jestem zainteresowany zrobieniem kursu na licencje maszynisty poniżej świadectwo. Wiem że aby zostać maszynistą i móc samemu prowadzić pojazd trzeba przejść drogę od warsztatu do kilkunastu miesięcy jako uczeń maszynisty. Bardzo interesuje mnie kwestia zarobków od samego początku czyli od warsztatu do ucznia. Gdzieś usłyszałem że jest to najniższa krajowa i czy to faktycznie jest prawda???Może mi ktoś coś bardziej naświetlić sprawę??
A nie wiesz przypadkiem, czy firma nie organizuje takich kursów? Albo przynajmniej czy nie oferują dofinansowania jakiegoś. W ogóle biorą pod uwagę osoby bez doświadczenia?
Z tego co wiem, to organizują kurs na licencję dwa razy w roku. Na ich stronie jest informacja, że nabór będzie na jesień. Na licencję chyba nie ma dofinansowania, przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Żeby zacząć kurs nie trzeba mieć doświadczenia w kolei, tak to działa w każdym ośrodku szkolącym na licencję maszynisty. Koszt kursu to około 5000 zł, plus badania lekarskie okolice 750 zł.
Na ten kurs to mogą iść wszyscy chętni jeśli chodzi o dofinansowanie, czy są wybierani kandydaci na podstawie jakiś kryteriów? A wiesz może czy robiąc kurs można jednocześnie pracować i uczyć się na maszynistę?
Tak jak napisałem wyżej, nic mi o dofinansowaniu nie wiadomo. Chyba najlepiej będzie jak zapytasz bezpośrednio w ośrodku, jak nie w tym to jest wiele miejsc w okolicy robiących kursy na licencję. Druga część nie jest dla mnie zrozumiała, ale jeśli pytasz o pracę podczas kursu na licencję, to zajęcia są w większości ośrodków w trybie weekendowym. Więc pn-pt można pracować, ale i tu znów najlepiej udać się bezpośrednio do danego ośrodka.
Cześc mam pytanie mianowicie chodzi mi o zmiany w kd na stanowisku konduktora to znaczy czy duzo wypada dni wolnych w miesiącu i czy zmiany są raczej poranne czy wypada dużo do póznych godzin popołódniowych. czy kazdy weekend jest pracujacy? Mam małe dziecko i zastanawiam się nad aplikowaniem do firmy,z góry dziekuje za odpowiedz,pozdrawiam,Ania
Jestem kandydatką do pracy jako konduktor w kojach Dolnośląskich i czytając wasze opinie Mamy mnóstwo wątpliwości nie mam już 20 lat i zależy mi na stałe i pewnej pracy zawsze chciałam zostać konduktorem. Bardzo proszę o jak najwięcej informacji na temat pracy czy faktycznie jest tak źle czy może są jakieś dobre strony zawodu Będę bardzo wdzięczna za każdy wpis. Mam też pytanie odnośnie zarobków Czy od stycznia będą jakieś podwyżki w związku z podwyższeniem płacy minimalnej?
Te (usunięte przez administratora)z kd zatrudniają młodych Żydów którzy nie znają polskiego prawa i żadają dowodu osobistego żeby sprawdzić czy bilet jest . A teraz do tych (usunięte przez administratora)z dyrekcji : wy (usunięte przez administratora) jak wy szkolicie tych młodych (usunięte przez administratora)że te (usunięte przez administratora)nie wiedzą że nie mają prawa żądać dowodu tożsamości Polaka ponieważ nie zezwala na to polska kobstytucja ? Sami jesteście (usunięte przez administratora)i drugich wprowadzacie w błąd. Zacznijcie się uczyć polskiego prawa bo występek nie tlumaczy nieznajomości prawa .
A ja mam takie jedno pytanie do KD ta oferta weekendowa mogła by też się zmienić chodzi o godziny obecnie to 18 godz w danym dniu przed dniem wolnym i do godz 6 rano dnia roboczego w tym okresie to aż tak siadka połączeń nie jest mocną stroną w KD niż w dni robocze nie chodzi o to że ma być pociąg co 15 minut z danej stacji i do danej stacji ale lepiej dopasowane i zkomunikowane być ceny biletów wzrosły i dlatego tu uważam iż bilet weekendowy powinien się rozpocząć od godz 16. lub 17. w dniu pierwszym przed wolnymi dniami no i co najmniej do godz siódmej, ósmej dnia roboczego bo czasami rozkład jazdy nie tak jest dopasowany przy powrotach chodź by do domu, pracy i gdzieś jak jest potrzeba a bilet weekendowy też podrożał może i warto się zastanowić i zrobić ukłon do pasażerów, którzy korzystają z koleii KD co?
Dzień dobry, czy ktoś może napisać ile zarabia się na stanowiskach biurowych na rękę? Konkretnie w marketingu - obecnie jest prowadzona rekrutacja, zastanawiam się nad aplikowaniem.
I jak tam? Aplikowałeś? Jak wygląda rozmowa? Jakie pytania zadają? W ogóle masz jakieś doświadczenie na stanowisku biurowym?