Indemar Sp z o.o.

4.7 Dodaj merytoryczną opinię
KODEKS ETYKI FIRMY

Preambuła

Każdy z nas niezależnie od stanowiska, powinien brać odpowiedzialność za swoje czyny oraz postępować zgodnie z zasadami etyki. Kodeks etyki stanowi uzupełnienie zagadnień z zakresu etyki i wykracza poza obowiązujący kodeks pracy, warunki zatrudnienia oraz inne wewnętrzne przepisy obowiązujące w firmie INDEMAR. Kodeks zawiera punkty i zalecenia, które reprezentują moralne zasady pracowników naszej firmy oraz pomaga nam w codziennej pracy.

Naszym wspólnym celem jest, aby firma INDEMAR w największym możliwym stopniu realizowała obraną strategię oraz odnosiła sukcesy zgodnie z zasadami najwyższej etyki. Kodeks etyki opisuje podstawowe zasady  dotyczące relacji między pracownikami, współpracownikami, podwykonawcami i klientami. 

Rozdział I - Postanowienia ogólne

  1. Działamy w oparciu o standardy etyczne mając świadomość, że długofalowe i konsekwentny styl realizowania celów zwiększa wiarygodność firmy.
     
  2. Współpracowników, partnerów biznesowych oraz klientów zawsze traktujemy z należytym szacunkiem i uwzględnieniem ich potrzeb. Uprzejmość i szacunek wobec innych to cechy wyróżniające pracowników firmy INDEMAR.
     
  3. Budujemy z klientami długoterminowe relacje oparte na zaufaniu oraz partnerstwie.
     
  4. Szukamy praktyk, metod i sposobów świadczenia najwyższej jakości oraz terminowych usług, tak aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów. 

Rozdział II - Wartości pracowników INDEMAR

W naszej codziennej pracy kierujemy się 6 podstawowymi wartościami. Są to: współpraca, zaufanie, rzetelność, stabilność, rozwój, relacje. Te sześć zasad stawiamy w centrum każdej podejmowanej przez nas decyzji. To znaczy:  

  1. Wykorzystujemy moc współpracy, by maksymalnie wykorzystać nasze zasoby.
     
  2. Ufamy sobie i naszym partnerom biznesowym wiedząc, że podstawą zaufania jest transparentność i przewidywalność.
     
  3. Cenimy w swojej pracy rzetelność realizując swoje obowiązki tak, by nie trzeba było poprawiać efektów naszej pracy.
     
  4. Wierzymy, że podstawą rozwoju firmy jest stabilność zarówno finansowa jak i oparta na kompetencjach naszych pracowników i znajomości rynku.
     
  5. Wiemy, że rozwój firmy jest ściśle powiązany z rozwojem jej pracowników dlatego promujemy wewnątrz organizacji środowisko wymiany wiedzy i doświadczenia. 
     
  6. Podstawą współpracy są relacje, dlatego bardzo dbamy o ich rozwój. Dbamy o to, by nasi pracownicy lubili swoją pracę, swoich kolegów, partnerów biznesowych oraz klientów.

Rozdział III - Jak rozumiemy realizacje naszych wartości w praktyce? 

Poniższa lista nawet nie próbuje opisać pełnego spektrum relacji międzyludzkich w których przejawiają się wartości firmy INDEMAR. Listę tą należy rozumieć jako zestaw przykładów oddających ducha naszych intencji. 

1. Współpraca 

  • projekty realizujemy wspólnie jako zespół INDEMAR i klient
  • omawiamy na bieżąco postęp projektów, konsultujemy się wewnątrz zespołu
  • mamy świadomość, że codzienna jakość naszej pracy wpływa na realizację celów całego zespołu 
  • cenimy wymianę wiedzy i doświadczenia

2. Zaufanie 

  • wierzymy, że podstawą współpracy jest wzajemne zaufanie
  • w krytycznych sytuacjach wspieramy się nawzajem
  • głęboko znamy się jako zespół, oraz poznajemy naszych klientów
  • cenimy prawdomówność
  • promujemy wspólne rozwiązywanie problemów
  • zachowujemy transparentność w działaniu
  • dotrzymujemy obietnic, słowa 

3. Rzetelność

  • dbamy o terminowość
  • jesteśmy dumni z jakości naszej pracy
  • wykorzystujemy swoją wiedzę i kompetencję do osiągania celów firmowych
  • przekazujemy innym wszystkie istotne informacje
  • dobrze wykonujemy swoją pracę tak, by uniknąć poprawek

    4. Stabilność

  • nie lubimy marnotrawstwa
  • informujemy klienta na jakim etapie jest realizacja zadania
  • chcemy pracować z naszymi pracownikami przez lata
  • dbamy o stabilność zatrudnienia rekrutując wykwalikowanych pracowników oraz szkoląc ich

5.  Rozwój 

  • znamy swoje kompetencje i drogę rozwoju
  • rozwijamy umiejętności i kompetencje wewnątrz firmy
  • staramy się zauważać nawet drobne sukcesy i chwalimy się nimi
  • podnosimy kwalifikacje przez szkolenia, kursy branżowe, samokształcenie
  • kultywujemy relacje i styl pracy oparty na modelu Mistrz-Uczeń

6. Relacje

  • Dbamy o klarowny przepływ informacji (telefony, emaile, rozmowy)
  • Jesteśmy responsywni zarówno na potrzeby współpracownika jak i klienta
  • Znamy się nie tylko od strony służbowej, ale także prywatnej

 
Rozdział IV - Postanowienia końcowe

  1. Każdy z pracowników firmy INDEMAR jest jej rzecznikiem, swoją postawą promuje jej wizerunek na rynku. To jak będziemy postrzegani zależy od zachowania każdego z Nas. 
     
  2. Wiemy, że to, co robimy, jest równie ważne, jak to, w jakim stylu to robimy. Konsekwentny styl naszego działania pomaga nam budować lepszą opinie i zadowolenie wśród wszystkich osób mających styczność z firmą INDEMAR.
     
  3. Powyższy kodeks etyki firmy INDEMAR nie wyczerpuje wszystkich możliwych sytuacji w których możemy się znaleźć. Dlatego w sytuacjach wątpliwych pamiętamy na mądre słowa Antoniego Słonimskiego: „Jeśli nie wiesz, jak należy się w jakiejś sytuacji zachować, na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie.“

 

 

 

www.indemar.pl

 
Indemar Sp z o.o.