Preambuła
Każdy z nas niezależnie od stanowiska, powinien brać odpowiedzialność za swoje czyny oraz postępować zgodnie z zasadami etyki. Kodeks etyki stanowi uzupełnienie zagadnień z zakresu etyki i wykracza poza obowiązujący kodeks pracy, warunki zatrudnienia oraz inne wewnętrzne przepisy obowiązujące w firmie INDEMAR. Kodeks zawiera punkty i zalecenia, które reprezentują moralne zasady pracowników naszej firmy oraz pomaga nam w codziennej pracy.
Naszym wspólnym celem jest, aby firma INDEMAR w największym możliwym stopniu realizowała obraną strategię oraz odnosiła sukcesy zgodnie z zasadami najwyższej etyki. Kodeks etyki opisuje podstawowe zasady dotyczące relacji między pracownikami, współpracownikami, podwykonawcami i klientami.
Rozdział I - Postanowienia ogólne
- Działamy w oparciu o standardy etyczne mając świadomość, że długofalowe i konsekwentny styl realizowania celów zwiększa wiarygodność firmy.
- Współpracowników, partnerów biznesowych oraz klientów zawsze traktujemy z należytym szacunkiem i uwzględnieniem ich potrzeb. Uprzejmość i szacunek wobec innych to cechy wyróżniające pracowników firmy INDEMAR.
- Budujemy z klientami długoterminowe relacje oparte na zaufaniu oraz partnerstwie.
- Szukamy praktyk, metod i sposobów świadczenia najwyższej jakości oraz terminowych usług, tak aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów.
Rozdział II - Wartości pracowników INDEMAR
W naszej codziennej pracy kierujemy się 6 podstawowymi wartościami. Są to: współpraca, zaufanie, rzetelność, stabilność, rozwój, relacje. Te sześć zasad stawiamy w centrum każdej podejmowanej przez nas decyzji. To znaczy:
- Wykorzystujemy moc współpracy, by maksymalnie wykorzystać nasze zasoby.
- Ufamy sobie i naszym partnerom biznesowym wiedząc, że podstawą zaufania jest transparentność i przewidywalność.
- Cenimy w swojej pracy rzetelność realizując swoje obowiązki tak, by nie trzeba było poprawiać efektów naszej pracy.
- Wierzymy, że podstawą rozwoju firmy jest stabilność zarówno finansowa jak i oparta na kompetencjach naszych pracowników i znajomości rynku.
- Wiemy, że rozwój firmy jest ściśle powiązany z rozwojem jej pracowników dlatego promujemy wewnątrz organizacji środowisko wymiany wiedzy i doświadczenia.
- Podstawą współpracy są relacje, dlatego bardzo dbamy o ich rozwój. Dbamy o to, by nasi pracownicy lubili swoją pracę, swoich kolegów, partnerów biznesowych oraz klientów.
Rozdział III - Jak rozumiemy realizacje naszych wartości w praktyce?
Poniższa lista nawet nie próbuje opisać pełnego spektrum relacji międzyludzkich w których przejawiają się wartości firmy INDEMAR. Listę tą należy rozumieć jako zestaw przykładów oddających ducha naszych intencji.
1. Współpraca
- projekty realizujemy wspólnie jako zespół INDEMAR i klient
- omawiamy na bieżąco postęp projektów, konsultujemy się wewnątrz zespołu
- mamy świadomość, że codzienna jakość naszej pracy wpływa na realizację celów całego zespołu
- cenimy wymianę wiedzy i doświadczenia
2. Zaufanie
- wierzymy, że podstawą współpracy jest wzajemne zaufanie
- w krytycznych sytuacjach wspieramy się nawzajem
- głęboko znamy się jako zespół, oraz poznajemy naszych klientów
- cenimy prawdomówność
- promujemy wspólne rozwiązywanie problemów
- zachowujemy transparentność w działaniu
- dotrzymujemy obietnic, słowa
3. Rzetelność
- dbamy o terminowość
- jesteśmy dumni z jakości naszej pracy
- wykorzystujemy swoją wiedzę i kompetencję do osiągania celów firmowych
- przekazujemy innym wszystkie istotne informacje
- dobrze wykonujemy swoją pracę tak, by uniknąć poprawek
4. Stabilność
- nie lubimy marnotrawstwa
- informujemy klienta na jakim etapie jest realizacja zadania
- chcemy pracować z naszymi pracownikami przez lata
- dbamy o stabilność zatrudnienia rekrutując wykwalikowanych pracowników oraz szkoląc ich
5. Rozwój
- znamy swoje kompetencje i drogę rozwoju
- rozwijamy umiejętności i kompetencje wewnątrz firmy
- staramy się zauważać nawet drobne sukcesy i chwalimy się nimi
- podnosimy kwalifikacje przez szkolenia, kursy branżowe, samokształcenie
- kultywujemy relacje i styl pracy oparty na modelu Mistrz-Uczeń
6. Relacje
- Dbamy o klarowny przepływ informacji (telefony, emaile, rozmowy)
- Jesteśmy responsywni zarówno na potrzeby współpracownika jak i klienta
- Znamy się nie tylko od strony służbowej, ale także prywatnej
Rozdział IV - Postanowienia końcowe
- Każdy z pracowników firmy INDEMAR jest jej rzecznikiem, swoją postawą promuje jej wizerunek na rynku. To jak będziemy postrzegani zależy od zachowania każdego z Nas.
- Wiemy, że to, co robimy, jest równie ważne, jak to, w jakim stylu to robimy. Konsekwentny styl naszego działania pomaga nam budować lepszą opinie i zadowolenie wśród wszystkich osób mających styczność z firmą INDEMAR.
- Powyższy kodeks etyki firmy INDEMAR nie wyczerpuje wszystkich możliwych sytuacji w których możemy się znaleźć. Dlatego w sytuacjach wątpliwych pamiętamy na mądre słowa Antoniego Słonimskiego: „Jeśli nie wiesz, jak należy się w jakiejś sytuacji zachować, na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie.“