Fujitsu Poland GDC

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Fujitsu Poland GDC

Pracodawca

 Aktualność
Apply Now! We're looking for Service Process Controller.

Dawid
Kandydat
 Pytanie

Jakie sią widełki w Fujitsu na stanowisku Incident Manager?

TM
@Pytanie

Taaaak, studenci są w Fujitsu mile widziani. Organizowane są praktyki i staże, po których możliwe jest stałe zatrudnienie :) A jeśli ktos chciałby rozpocząć karierę w trakcie studiów, to firma ma fajne oferty również dla dla osób bez doświadczenia. Wszystkiego uczą na miejscu, każdy nowy pracownik przechodzi przez proces onbiardingu, który trwa, w zależności od projektu, od dwóch do czterech tygodni i polega na uczestnictwie w szkoleniach i shadowingach, tak, żeby wszystkiego szybko i sprawnie się nauczyć :)

6
Przyszlosc to IT
 Rekomendacja

Czesc, Chcialabym zarekomendowac firme Fujitsu jako jedna z nielicznych firm dajaca mozliwosc odbyca praktyk zawodowych w dziale IT. Szczegolnie polecam praktyki w dziale R&D (R&D Internship). To dobry start jesli celem jest praca w rozwijaniu I poszezaniu nowych modulow i produktow IT.

1
Youtoo
@Przyszlosc to IT

Hey, dziękuję za pozytywny feedback. Mam nadzieje, że dotychczasowe doświadczenia zachęcą Ciebie do dalszej współpracy z Fujitsu. Pozdrawiam

2
SqueroSquero

Już rok za mną i pomimo stereotypu ,,korpo to zło" mam głównie pozytywne emocje związane z tym miejscem. WIadomo nie jest to praca na jachcie za milion baksów gdzie jedynie odbieram telefony jako Boss ale komą obudź się Xd hehe ja tam śmiało polecam. jak ktoś jest fair do pracodawcy to zdecydowanie się odwzajemni.

7
bob
@SqueroSquero

Po sposobie wypowiedzi widać, że jesteś jakimś gimbem i nie masz ani porównania, ani wygórowanych oczekiwań.

1
HomoViator
@Karola88

jasne! jest wiele dróg rozwoju i każdy znajdzie swoją. Ja sam jestem po zarządzaniu i swoją karierę dostosowuje pod własne jednocześnie oczekiwania ale też umiejętności, które wzrastają dzięki bogatemu zapleczu szkoleń bezplatnych możliwych w firmie. Z podniesioną głową i uśmiechem na buzi aplikuj śmiało ;)

4
Kajtek Nowy wpis
Były pracownik

PLUSY: -Możliwość złapania pierwszego komercyjnego doświadczenia jako stażysta -Pracowałem w dziale R&D i miałem ciekawe projekty :) -Certyfikaty AWS/Azure i różne szkolenia -Zajęcia z angielskiego -Świąteczne premie MINUSY: -Wynagrodzenie

Byla Pracownica Anonim 1 rok
Były pracownik

Pracowałam około rok na stanowisko Service Desk Agent. Firma ma + i minusy. Plusy (+): + bardzo dobra wiedza IT dla początkujących, bardzo dobre wdrożenie, eksperci wytłumaczą Ci wszystko, bardzo dużo uporządkowanych zbiorów wiedzy do nauki, tutoriale, testy, quizy itp. + relatywnie stabilność wykonywania prac (prawie że te same problemy Userów, po jakimś czasie człowiek rozwiązuje te problemy ''na automacie'') + doświadczenie z klientem niemiecko/francusko języcznym korporacyjnym, środowisko korpo, większa kultura pracy (niż np. w ubezpieczeniach czy windykacjach) + Preferencje harmonogramu pracy respektowane :) + (nawet) dobry wpis w CV, później w dalszych etapach rekrutacji (po zwolnieniu) zauważyłam, że firmy mają respekt do Fujitsu i dopytują co tam robiłam itp. + możliwość pracy w Home Office (choć na dłuższą metę to męczące - subiektywna opinia) + relatywnie stabilizacja pracy, dobre procedury Minusy: - bardzo niska płaca jak na wcześniejsze doświadczenie w IT i zaawansowane języki obce, dostałam więcej pieniędzy od mojego pierwszego pracodawcy niż tu od Fujitsu - (ze względu na specyfikę pracy i stanowiska): ekstremalnie nieregularne tempo pracy - raz jest X połączeń od Userów na dzień na cały Team a raz 5X - np. jeżeli jest tzw. P1 Incident wg ITIL - traktowanie jak zasób, bardzo niskie dodatki w porównaniu do konkurencji i poprzednich pracodawców - awans/podwyżka dopiero po roku, zapomnij wcześniej jako ''standardowy service desk agent''; istnieją wyjątki jeżeli masz np. 5-10 lat background w IT albo pokazujesz cechy ewidentnie, że powinnaś pracować w zespole +2 poziomy wyżej - (subiektywnie): nadmierne kontrolowanie, brak 100% zaufania do pracownika podczas pracy Home Office Ogólnie polecam na około rok dla osób młodych z językami, poszukujące pierwszej pracy w IT/bez doświadczenia w IT płaca bardzo niska, możliwości rozwoju są, choć jeżeli takie nastąpią, konkurencja najprawdopodobniej zapłaci ~30% więcej z pocałowaniem ręki.

Milan
Inne
@Byla Pracownica Anonim 1 rok

Cześć. Wspomniałaś, że zanim tu trafiłaś miałaś już doświadczenie w IT i w zaawansowanym stopniu znasz języki obce. Te czynniki są konieczne, by liczyć tu na pracę, czy można w ogóle nie znać IT, a z językami radzić sobie średnio? Twoje atuty pomagały Ci podczas rozmowy wynegocjować sobie wyższą pensję zasadniczą?

Ugha
Pracownik
@Milan

Obecnie pracuję w jednym z projektów fujitsu jako Service desk Agent. Prace dostałam bez wcześniejszego doświadczenia w IT, zaraz po ukończeniu studiów filologicznych. Jedynym wymaganiem (w moim przypadku) była dobra znajomość języka, ale wszystko zależy od projektu

123
Pracownik
@Ugha

Również pierwsza linia bez żadnego doświadczenia w IT. Z tego weszłam na wyższe stanowisko więc się da.

elo elo
Kandydat
 Pytanie
@Byla Pracownica Anonim 1 rok

Co to znaczy kontrola? Masz się spowiadać ile minut cię nie było przy ekranie czy jak to wygląda?

anonim
Inne
@Ugha

Angielski wymagali w stopniu komunikatywnym czy chodziło o inny język? Ktoś pisał, że będąc bez doświadczenia można awansować, tylko po jakim czasie przepracowanym?

Nana Nowy wpis
Były pracownik
 Pytanie
@elo elo

Po około roku można wskoczyć wyżej, a przynajmniej kiedyś się dało... teraz na 1st line szukają chyba tylko osób z innymi językami, bo zakładam że ciężko w bangladeszu o kogoś z niemieckim ;) Ale z drugiej strony nie wiem czy pozwolą komuś takiemu awansować wyżej, bo raczej nie ma komu tam pracować? Wszedzie indziej są lepsze stawki z innymi językami. Osobiście bez żadnego doświadczenia spędziłam około 8 miesięcy na 1st line i po tym pozwolono mi wejść wyżej na kontrolerkę. Ale z końcem umowy już się pożegnali, więc trzymali mnie tylko do zwolnienia...

Nana Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 5 dni.
Inne
 Pytanie

Firma chyba całkiem zrezygnowała z zatrudniania pracowników zewnętrznych. Skutecznie pozbywają się kogo się da i zostawiają "zbędne minimum" (tzn. pracujesz za 10 osób co robiły wcześniej albo dostajesz 30 pracowników z Filipin i pracujesz za 30). 1st line chyba całkiem już w Polsce zamknięty? Wszystko przeniosło się do Indii itp. Widzę, że koledzy z 2nd line też powoli znikają. Ogólnie, strasznie się patrzy. Fujitsu Battle Royale ???? Oprócz benefitów nie ma tutaj nic co mogłoby kogoś trzymać. Kiedyś było to fajne miejsce aby nabyć doświadczenie, a teraz nie można się nawet zatrudnić z wyjątkiem bardzo specyficznych pozycji... Projekty przenoszą się do tańszych krajów i wszyscy siedzą na benchu i czekają na skazanie. Mnie też obiecano gruszki na wierzbie i wyszło jak się spodziewano. Na prawde nie rozumiem kto tym zarządza i jak to jest opłacalne :/ Moje łączne zatrudnienie wynosi około roku, gdzie dobre 6 miesięcy nie mieli dla mnie NIC do pracy. Z jednej strony ich strata, z drugiej czuję że szkoda mojego czasu.

Bart
Pracownik

Cześć, Pracuje w Fujitsu od 6 lat, przepracowałem takie pozycje jak Service Desk Agent, Associate Engineer a teraz obecnie od ponad roku pracuje na 3 lini wsparcia IT. Engineer Na Service Desku wynagrodzenie było poprostu średnie, natomiast wiedza jaka od Ciebie wymagali była na bardzo małym poziomie i cały wkład treningu pozostał na barkach Service Desk Expertow i Managerow. Zatem mniejsze wynagrodzenie wypływa z mniejszych umiejętności IT. Natomiast na poziomie Service Desk Agenta możesz sobie to odbić praca nocna oraz praca nocną w weekendy(w łikend w ogóle się tam nic nie robi:) ) gdzie DO i Z worzą Cię taksówy na koszt firmy. ( pomimo ze jesteś na absolutnie najmniejszym stanowisku w firmie) Praca w nocy to również 20% więcej wynagrodzenia. A wtedy Hajski zgadzał. Dodatkowo nie oszukujmy się, w nocy nie wykonuje się pracy prawie w ogóle i odbiera się przez 5 dni roboczych 5 calli :) i robi się 10 tiksów. Co oznacza że, z 40 godzin pracy w tygodniu pracujesz 8 :) Jeśli chcesz się piąć dalej, oczywiście proponuje takie działy jak R&D oraz RIM. Czyli działy techniczne budowy aplikacji oraz zarzadzania chmurą lub system chmurą-on-premises czy zarządzaniem siecią. Wówczas na drugiej lini wsparcia będziesz pracował jako Associate Engineer, wtedy zajmujesz sie już nieco trudniejszymi tematami takimi jak: Failure of app installation, SCCM cache clean, windows update cache clean, hdd clean :D, uczestniczeniem w budowaniu globalnych polityk IT dla uzytkownika w technologi MS endpoint manager/Azure. Wynagrodzenie wacha się od 3600 do 4500 netto. Ale ja jako dosc wybitny pracownik (bez kozery) potrafilem wyciągać 7300 netto co jest około 10 500 brutto. ( A To nie jest nawet stanowisko Junior engineera) Gdy już będziesz miał zdolności aby wskoczyć na 3 linie, assesment jest organizowany w 2 tygodnie. Wtedy z Associate engineera wskoczysz na pozycje Technical Services Engineer. I tutaj kasa jest już naprawdę git. Na 3 lini wsparcia IT wymagane jest od Ciebie już dość dużo, natomiast imho wciąż uważam, że dostaje się nieco za duże pieniądze wobec Twojego stanowiska. Dodatkowo do stawki zaszeregowanej wlicza sie on-call czyli okolo 1200 zl netto więcej do Twojej stawki. Jak wspomniałem wcześniej na on-call ( co można porownac do dyżuru lekarskiego ) robi się już prawie nic : D Dlatego, ze systemy dobrze działają a customer na poziomie enterprise nie podnosi ticketow na levelu P1 lub P2 ITIL. A nawet jak to się zdarzy to nie dosyć ze dostajesz $$ za dyżur na on-call'u to równiez za interwencje. Wówczas możesz wyrobić np. dodatkowe 14 godzin które są opłacane intratnie. Co więcej, nie dosyć, ze dostaniesz hajs za godzine, hajs za interwencje to jeszcze management od strony Fujitsu lub do strony klienta potrafi dac Ci nagrode na poziomie kolejnego kapsla. Zatem wyciagasz od 6500 do 9000 net. na Junior engineerze : D W relacji do innych działów takich jak Service mgmt, Incident mgmt, problem mgmt czy HR to tak tam stawki podobno bywają naprawdę średnie. Ale Fujitsu to firma IT, zatem zawsze będzie pompowała kasę w ludzi z rdzenia tożsamości kompetencji firmy. Dodatkowe benefity: -sponsoring certyfikatów takich IT Az-900, SC-400, jakieś linuksowe których ja nigdy nie tykałem ( bez lojalki) - certyfikaty powyżej 10-15 tysięcy to już podejrzewam lojalka ( ale nie mam wiedzy) - Customerzy wysalają sami urządzenia, wiec kończysz z 5 laptopami, 6 komórkami, takimi jak iOS SE / Samsung S21/s20 - Standardowy sprzęt na 3 linii wsparcia to dwa duże LEDOwe minotpru z technologii z 2021-2022 , komp 32gb ram , external SSD 500gb, stacja dokujaca Co do mnie no ja już mam dość fajne umiejętności IT wiec celuje w oferty 18k+ ale naprawdę gdy pomyśle ze mam sie zażynać Azurem i Endpointem w innej firmie za te parę tysięcy więcej to Fujitsu to naprawdę spoko miejsce pracy. Ta firma przez ostatnie 5 lat również wewnętrznie zrobiła duży przeskok, przechodząc z starych on-premow które sypały jak domek z kart na chmurę lub system co-mgmt z łatwą dostępnością do federacji i które sypia się raz na rok co jest akceptowalne. Pozdrawiam, Bart

Ostr
Pracownik
@Bart

Ale przyfantazjowałeś chłopie z tymi stawkami. Fuji to spoko firma, jest szacunek do pracownika, jest ok z prawem pracy, jest dobra atmosfera. Ale kasa jaką powiedziałeś to jest raczej w korpo na około (lub bankach czy softwarehousach). Zwłaszcza że od wirusa nie jest problemem znalezienie pracy zdalnej 100% gdzieś w Wwa czy Wro. Znam pracowników z różnych projektów i zespołów, z niektórymi mam bardzo dobre relacje i wiemy ile zarabiamy. Oncall: za tyle co powiedziałeś to trzeba albo mieć dyżur 2tyg w miesiącu albo mieć pożar na każdym oncallu. Fuji to dobra firma, podkreślam jeszcze raz. Ale brutto z netto to ci się pomieszało

Ein
Pracownik
@Bart

Zgadzam się z przedmówca prawie że wszystkim, oprócz oncalli Jest to temat dzielący ludzi w firmie, 12 zł za godzinę dyżuru to na obecne realia mało, sama stawka podobno nie zmieniła się od dawna Co do telefonów, wiele zależy od klientów, np pewno klienci w rejonie NWE, jeżeli nie zadzwonią chociaż raz w tygodniu, to potem chodzą smutni. Podsumowując, podnieście te stawki za oncalla.

Stefano
Pracownik
@Bart

1 kwietnia nie jest przypadkową datą tego komentarza, bo taki hajs to chyba jak masz drugą umowę na słupa i kasujesz hajs z dwóch etatów XD Pomijam historyjki o tonie sprzętów służbowych - na ten moment laptopy z plastiku który sypie się po roku. Dobra firma ale nie wybitna będąc szczerym, ma plusy i minusy, ostatnio niestety atmosfera na minus przez wieczne miękkości managementu wobec klientów i zmuszanie do wykonywania wszystkiego jako "best effort", a i team managerowie zatrudniani są z wątpliwymi umiejętnościami interpersonalnymi i bardzo złymi nawykami z poprzednich firm takich jak firma na A czy firma na C. Do tego przeciąganie aneksów, zaniżane ocen rocznych. Na plus prawo pracy, nawet żwawe HRy, nieźle wypadły roczne podwyżki (circa o wartości inflacji). Jest okej, fajny wpis w CV na przyszłość.

M
Były pracownik
@Bart

Nie wiem jak można pracować 6 lat i wciąż nie rozumieć czym jest on-call. On-call polega na stałej gotowości do pracy (jest to nawet ujęte w Kodeksie pracy), podjęcia akcji od razu gdy coś się dzieje. Więc to nie jest tak że się "nic nie robi". Poza tym to mocno zależy od zespołu i od technologii, bo niekiedy co weekend coś przestaje działać albo nie działa prawidłowo; i wtedy trzeba wiedzieć co robić, bo to właśnie za to płacą na tym stanowisku. Także np. jeśli ktoś ma nocne zmiany, to nie pracuje się tylko 8 godzin (sic!), tylko 40. A co do tych stawek to są one mocno zawyżone i wprowadzają w błąd. Nie ma opcji żeby tyle zarabiać w Fuji jako junior, chyba że: naprawdę brakuje ludzi i są w stanie tyle płacić i jeszcze rzucać bonusami żeby ktoś nie odszedł albo jest to tragiczny team gdzie ciągle coś się psuje, więc płacą za działanie.

Znam 'Barta'
Pracownik
 Pytanie
@M

(usunięte przez administratora) Fuji to spoko firma. Najbardziej lubię to, że słuchają ludzi. Jest full remote, były podwyżki o wysokości +- inflacji, jest dobra atmosfera, i generalnie warunki pracy są w porządku. Polecam. Ale opiniami kolegi 'barta' polecam się nie sugerować, bo 'bez kozery' ma to co powiedział tylko podzielić przez 2.

anonim
Inne
@Znam 'Barta'

Kolega wyżej bardzo podniósł te wynagrodzenia? Tak się zastanawiam jak to wygląda w rzeczywistości na wymienionych przez niego stanowiskach, a tutaj piszecie że nie do końca tak jednak jest. W jaki sposób firma słucha ludzi? Jest możliwość zgłaszania swoich sugestii, jeśli chodzi o pracę?

Hbdż
Pracownik
@anonim

Dawid tylko trochę podkolorował. Oncalle to trzeba podzielić przez 2, w pozostałych kwestiach pokolorował świat o kilkanaście (Max 20) %. Fujitsu jest dobrą, porządną firmą. Zapewnia narzędzia pracy, które są dobrej jakości, oferuje rynkowe wynagrodzenie - choć tu mam na myśli działy techniczne, i to od mida wzwyż,ponizej jest trudniej). Są też dodatki językowe. Certyfikaty też są dofinansowane, generalnie jest ok. Ludzie są fajni, HR pomocny, ale finansowo można znaleźć więcej.

Pracownik Nowy wpis
Pracownik
@anonim

Sporo zawyżył. :D Technical Services Engineer to stanowisko juniorskie na trzeciej linii i generalnie trzeba się liczyć ze stawką około 6-7 tys. brutto.

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

1etap to rozmowa z HR. 2 etap to techniczna i kilka soft skills z team leadem. Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole. Odpowiedź obiecują do maksymalnie 2 tygodni, ale niestety okazały się to puste słowa.

Pytania

Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole, gotowość do pracy na zmiany.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
Pytanie
 Pytanie

Jak ze studentami w Fujitsu Poland GDC? Chętnie zatrudniają?

TM
@Pytanie

Taaaak, studenci są w Fujitsu mile widziani. Organizowane są praktyki i staże, po których możliwe jest stałe zatrudnienie :) A jeśli ktos chciałby rozpocząć karierę w trakcie studiów, to firma ma fajne oferty również dla dla osób bez doświadczenia. Wszystkiego uczą na miejscu, każdy nowy pracownik przechodzi przez proces onbiardingu, który trwa, w zależności od projektu, od dwóch do czterech tygodni i polega na uczestnictwie w szkoleniach i shadowingach, tak, żeby wszystkiego szybko i sprawnie się nauczyć :)

6
Student
Kandydat
 Pytanie
@TM

Super to brzmi, ale dlaczego w praktyce nie ma żadnego odzewu na CV?

987
Pracownik
@Student

Teraz może być trochę poślizgu z rekrutacją, czeka się ciut dłużej niż zwykle. Ale cierpliwości, pewnie odezwą się do Ciebie niedługo. Mój kumpel czekał 5 miechów, ale dostał odpowiedź i już pracuje

jutro będzie futro
Kandydat
 Pytanie
@Student

mam to samo pytanie, czy przeprowadzane są rekrutacje, ponieważ jest zero odzewu ?

anonim
Inne

Przypuszczam, że na stronie firmy. Można tam znaleźć m.in. ogłoszenie, że szukają stażystów do recepcji albo konsultantów technicznych. To tylko kilka z ostatnio zamieszczonych ofert pracy. Pytanie, jak wygląda tu ścieżka rozwoju zawodowego. Może ktoś podzielić się swoimi obserwacjami?

Pracownik
Pracownik
@anonim

Obecnie nie szukają prawie nikogo. Wielu pracowników jest na "benchu". Nie nastawiałabym się obecnie na szybki rozwój (sama korzystałam dopóki było można, zamiast narzekać i co roku awansowałam). Dla początkujących nie ma póki co miejsca. To będzie trudny rok.

Staś
Inne
@Pracownik

Serio? Widziałem kilka nowych ofert między innymi na stanowisko Senior Business Analyst. Pisząc o braku możliwości rozwoju masz na myśli że wprowadzili oszczędności i nie wysyłają na szkolenia? Chce aplikować tylko wolałbym jasną sytuacje co do ścieżki kariery a ty wspominasz o trudnym roku. Powiesz co konkretnie się dzieje?

Pracownik
Pracownik
 Pytanie
@Staś

Przepraszam za uogólnienie. Nie mam pojęcia co się dzieje w finanasach na Składowej. To jest osobna spółka FJ. Powinnam dodać, że nie szukają na stanowiska techniczne (a przynajmniej nie tak jak kiedyś). Na brak możliwości rozwoju może narzekać osoba, która nie potrafi się dostosować do rynku pracy. Naprawdę nie czytałeś o cięciach w innych firmach?

A
Inne

Nie warto, brak progresu, brak szkoleń. Przeleżeni zbyt mlodzi i bez doświadczenia. Brak zrozumienia dla osób uczących. No a stawka praktycznie minimalna.

Daria
Kandydat
 Pytanie

No jaką pensję brutto można liczyć w Fujitsu na stanowisku Service process controller?

6
Yajk
Pracownik
@Daria

Wszystko zależy od projektu, do którego się trafi. Ale obstawiam, że na ten moment około 6tys brutto powinno być

fffew
Kandydat
 Pytanie

a ile wynosi teraz podstawa dla SDA ?

Anna
Inne
@Yajk

A na jakich projektach zarabia się najwięcej? Te 6k to jest sama podstawa? Czy oprócz tego płacą jeszcze jakieś dodatki albo mają wachlarz benefitów? Możesz jeszcze napisać ile średnio trwa jeden projekt?

Fuji
Inne
@Daria

Nie chce podawac stawki, ale wiecej niz minimalna.... dodatkowe kilka stówek do ręki. Szalu nie ma ale pewnie zależy od projektu i doświadczenia.

Qwerty
Były pracownik
@Daria

Nie wiem co za bzdury ktoś pisze o 6k na tym stanowisku. 4800 brutto na koniec 2k23 to może teraz podwyższyli do 5000.

anonim
Inne
@Qwerty

Co roku dają w takim razie podwyżki? Ktoś napisał, że dają więcej niż minimalna o kilka stówek. Tylko jak bym chciał znać konkretne kwoty, bo dla jednej osoby ta wartość może być spoko, a dla drugiej już nie. Jakie projekty są tu lepiej płatne?

Jason
Kandydat
 Pytanie

Próbuję złożyć aplikację do Fujitsu i na końcu jest esignature, jak to przejść? Jak to obejść? Czy to podpis kwalifikowany? Nie mogę złożyć cv przez ten esignature. @Pracodawca

anonim
Inne

Czyli jako nowy pracownik firmy mam szanse liczyć na dobre szkolenie wprowadzające? Mam sporo doświadczenia ale każda firma inaczej działa. SSC - Financial Controller (HQ), ogłoszenie nieaktualne ale firma szukała wielu kandydatów więc doślę swoje dokumenty. Praca zdalna i hybrydowa, czy na czas takiego wdrożenia trzeba pracować stacjonarnie w biurze? Okres próbny na jaki czas?

Ola
Kandydat
 Pytanie

GL accountant 12K brutto realne w tej firmie?

Banan
Były pracownik
 Pytanie

Pracowałem na stanowisku Service Process Controller i nie polecam nikomu. Zapewne praca na tym stanowisku trochę się różni w zależności od tego, na jakiego klienta się trafi, ale u tego, gdzie ja trafiłem, było piekło. Dlaczego? No więc tak. Po pierwsze była to praca zmianowa, 24/7. W teorii management pytał, jakie zmiany będą nam pasować w danym tygodniu. W praktyce prawie nigdy nie uwzględniał naszych preferencji. Co z tego, że prosiłem o zmiany popołudniowe, albo nocne, jak dostawałem prawie ciągle poranne? Z kolei osoby, które wolały poranne, dostawały popołudniowe, gdzie tu logika? Bardzo skrupulatnie pilnowano wyznaczonych przez państwo obowiązkowych 35h wolnych w tygodniu i 11h wolnych między zmianami. Co oznaczało, że nagminnie trafiały się tygodnie, gdzie nie było dwóch dni pracy wolnego, bo żeby zachować 35h przerwy można mieć zmianę jednego dnia na rano, potem mieć tylko jeden dzień wolnego i następnego dnia iść na popołudniówkę lub nockę. Tak samo z tymi 11h, przecież to żaden problem, jak pracownik przyjdzie na popołudniówkę, a następnego dnia na rano. To że w te 11h nie ma czasu na za wiele poza spaniem, myciem i jedzeniem nikogo nie obchodziło. Ale ok, to jeszcze mały problem, bo jak napisałem, wszystko było zgodnie z prawem. Większym problemem była sama praca. Gdy przyszedłem, nie wiedziałem nic, ani o pracy, ani o danym service desku. Pracowałem kiedyś w SD, ale nie w tym dziale. Liczyłem na jakieś porządne szkolenia, ale nie. Weź sobie dokumentację i ucz się sam, bo nikt nie ma czasu, by wdrażać nowych. A uczenie się z dokumentacji to nie to samo, co zobaczenie, jak ktoś robi coś w praktyce, więc było mi naprawdę ciężko i w kołko słyszałem, że coś robię źle i czemu się nie pytam kolegów i koleżanek, jak to powinno być zrobione? Otóż pytałem się, ale albo nie mieli czasu na wytłumaczenie, albo sami nie wiedzieli, bo tak samo jak ja musieli się uczyć na własną rękę. Management z miesiąca na miesiąc zwalał na kontrolerów coraz więcej swoich obowiązków. Wychodziło na to, że robiliśmy tak naprawdę część managerskiej roboty, oczywiście za pensję kontrolerską. Obiecywano nam full HO, przez jakiś czas tak było, a potem nagle komuś się uwidziało, że mamy przychodzić dwa razy w miesiącu do biura. Ktoś powie, że dwa razy w miesiącu to jest super mało i nie ma co narzekać. Tylko że jak oferują Ci najpierw jakieś warunki, a potem to zmieniają wg swojego widzimisię to jest to niezbyt fajne, szczególnie dla osób, które nigdy by się nie zatrudniły w tej firmie wiedząc o tym, ze względu na absolutnie złe dojazdy od miejsca zamieszkania (mówię też o sobie, ale nie tylko). Co więcej obowiązkiem jeżdżenia do biura objęte były tylko osoby zameldowane w Łodzi, więc jak ktoś w dziale był spoza miasta to już go to nie dotyczyło, co można uznać za dyskryminację. Wszystko niby dlatego, żeby poprawić komunikację, bo jak będziemy się widzieć na żywo to będziemy mogli lepiej ogarniać swoje zadania. Taa... Jak przyjeżdżałeś do biura, a i tak większość osób była na HO, to co to niby dawało? (Nie jestem zupełnym przeciwnikiem pracy hybrydowej, obecnie też mam taką, ale w miejscu, gdzie od razu byłem o tym poinformowany i gdzie faktycznie w dzień, jak idę do biura to w biurze są prawie wszyscy, więc ma to sens pod tym względem komunikacyjnym.) Management składał się z trzech osób, gdzie managerka, która w teorii była odpowiedzialna za kontrolerów, miała najmniej do powiedzenia, jakby się bała pozostałej dwójki. To ona powinna o nas decydować, a w praktyce pozostała dwójka (odpowiedzialna za agentów SD) narzucała nam swoje widzimisię. Inna managerka była zwyczajnie chamska i niemiła dla wszystkich. O byle co się wyzłośliwiała. Jej zdanie było zawsze najważniejsze i nie słuchała nikogo. Najgorsze jednak bylo ogólne traktowanie pracowników, znaczy to, że jak ktoś coś zrobił nie tak to była straszna afera, ale jak ktoś robił coś dobrze to nikt tego nie zauważał. Jakieś docenienie pracowników, pochwała? Nic, zero. Team w sumie też nie był zbyt zgrany, bo każdy narzekał i każdy miał dosyć tej roboty, ale żeby się jakoś zgrać i wspólnie powalczyć o lepsze warunki? Zapomnijcie. Ta praca przysporzyła mi bardzo dużo stresu. Zachowałem kontakt z jednym innym kontrolerem i ponoć jest teraz jeszcze gorzej. Coraz więcej obowiązków i wspaniałe zmiany, jak 12h (6-18) 01.01. Co do pensji to pewnie ze względu na podwyżkę minimalnej coś się w 2024 zmieniło, ale w 2023 było to 4800 zł brutto. Bardzo mało jak na taki stres i ilość obowiązków. Tyle dobrego, że za nocki były ekstra hajsy.

anonim
Inne

W internecie znalazłam ofertę na staż w dziale księgowości/controllingu. Czytam, że jest to praca w niepełnym wymiarze godzin. To ile godzin maksymalnie można wziąć miesięcznie? Bo jedyne, co doczytałam to o minimalnej ilości godzin dziennie (4h). Ale rozumiem, że weekend wolny? :) Skoro jest to staż, to rozumiem, że wypłata nie będzie najwyższych lotów. Dacie znać, ile się dostaje? Tak mniej więcej. Choćby stawkę za godzinę podajcie :D

anonim
Inne

Cześć. Junior Technical Security Architect to może pracować zdalnie? Chcę się upewnić, bo tak mi tylko odpowiada, a ktoś tu właśnie pisał w komentarzach , że pracował w ten sposób. Tylko znowu jak patrzę w głoszenie to nic tam nie pisze o tym konkretnie, więc no nie wiem po prostu.

Darek
Pracownik
@anonim

Nie. Firma nie udziela juz zezwolen na prace zdalnie gdyz zbyt duzo osob naduzywalo ten opcji i okazywalo sie ze w czasie rpacy nie pracuja z zajmuja sie np obiadem albo czym innym. Firma nie miala kontroli nad tym i zostalo to zlikwidowane. Pracownicy sa proszeni do pracy z biura gdzie manager ma praktyczne sposoby na kontrole nad pracownikiem i zapewnienie wlasciwej jakosci pracy za ktora firma placi duze pieniadze.

Pracownik
Pracownik
@Darek

Bzdura jest oficjalnie hybryda i większość ludzi pracuje zdalnie. Manager ma prawo wezwać ale to chyba rzadkość.

Bianka
Inne
@Pracownik

No ale to może zależy od działu? Może jedni mogą hybrydowo pracować, a inni tylko stacjonarnie? Dajmy na to, w dziale marketingu czy PR jest opcja hybrydy, czy nie? A wiecie w jakich działach wcale nie można zdalnie gdzie jest tylko opcja stacjonarna?

Renata
Kandydat
 Pytanie

Zostałam polecona do pracy ale moja aplikacja od 2 miesięcy na stronie Fujitsu ma status under consderation i nic nie słychać. Słyszałam od kolegi ,że w ciągu dwóch dni ktoś się ze mną skontaktuje. Jeśli nie odpowiadam pracodawcy może zmienić status mojej aplikacji jako unsuccessful. Jestem ciekawa czy taka praktyka jest w tej firmie normalna ? Słyszałam od kolegi ,że w firmie Fujitsu są bardzo wysokie standardy (zachodnie) Nie wiem co o tym myśleć ale na zachodzie takie firmy przynajmniej w ciągu dwóch tygodni komunikują czy kandydatura będzie rozpatrywana czy też nie. Ne wygląda to profesjonalnie już nie wspominając o tych standardach.

huadgal
Kandydat
@Renata

U mnie sytuacja wygląda podobnie. Od 23.03 Under consideration na stanowisko SDA z językiem angielskim. Brak odzewu, znajomy pytał i nikt nie wie nawet z kim się skontaktować w tej sprawie...

Kasia
Pracownik
@Renata

Zluzuj majty. Firma ma bardzo duzo kandydatów i nie na kazda aplikacje jest w stanie odpowiedziec. To normalne. Do tego moga byc braki kadrowe.

Giorgio
Kandydat

Your requirements: - Excellent English and speaker (at least C1 level). - Previous experience as a Team Manager/Lead in IT Infrastructure Area. - Excellent interpersonal and operational skills. - Excellent people management skills Logical and Analytical approach. - Knowledge of the ITIL. - Service.Support standards & practices. I met all your requirements. Nevertheless, my application got rejected.

cebulak
Inne
@Giorgio

Just ebcause you met the reuirements doesn't mean your salary expectation was accepted. You might also have not fit into company's culture .

Jasełko
Były pracownik

Dużo widzę krytycznych opinii, więc coś dla przeciwwagi ;) pracowałam w Fujitsu 2 lata (zdalnie, biuro w Łodzi, dział zarządzania projektami, odeszłam w 2023) i byłam bardzo zadowolona - odeszłam głównie z powodu zarobków, które były niższe niż rynkowe na moim stanowisku. ALE dla mnie i tak była to opłacalna podróż, bo wchodziłam do branży IT. Wielka szkoda, że kiedy się już mocno doszkolilam i certyfikowałam, to nie została zrewaloryzowana stawka, żeby doskoczyła do rynkowej. Zostałabym wtedy chyba do emerytury. Dobre strony: - management (TL): miałam 3 managerów i każdy bardzo spoko, przy czym jeden wybitny. Profesjonalizm, trzymanie struktury, wsparcie w trudnych sytuacjach, ludzka komunikacja, walka o swojego człowieka. Super. - spoko sprzęt do pracy (laptop, monitor, telefon) - możliwość awansu - osobiście dostałam 2 podwyżki, raz skutecznie zawalczylam o awans, ścieżkę kariery ukształtowałam niestandardowo ze wsparciem TL - mega ludzie. Pracowałam w wielu miejscach, w Fujitsu pracują naprawdę spoko osoby. Wiadomo, na projektach różnie, ale wewnętrznie nie spotkałam ani jednej osoby, która robiłaby jakieś krzywe akcje. Bardzo mi pasowała kultura organizacji i ogólny klimat. - przejrzyste procesy i ludzie ciągle pracujący nad ich usprawnianiem+ sprawna komunikacja wewnątrz firmy. Podobno kiedyś było z tym róznie, teraz naprawdę działa. - spoko benefity: Multisport, wczasy pod grusza itp (chociaż enel-med to porażka, nie można się dostać do lekarza i nie rozumiem, czemu mają z nimi nadal umowę) - szybki i przyjemny proces rekrutacji - szkolenia spoko, można sugerować, co by się chciało i jest trochę dostępnych Słabsze strony - wynagrodzenie :((( - niektóre procesy z nadmierną kontrola 10 szczebli managementu

Marle
Kandydat
@Jasełko

- zarządzanie projektem - dopiero wchodziłaś do branży IT no i niechcący zamiast łubudubu napisałaś prawdziwą opinię

Pytanie
 Pytanie

Jak długo trwa proces awansu w Fujitsu Poland GDC?

FujiWorker
Pracownik
 Pytanie

No to tak... Rekrutacja na SDA? Trwała realnie od marca do czerwca. Poszedłem z polecenia, w marcu złożyłem CV i zero odzewu, złożenie CV z innego maila automatycznie odrzuciło, bo to była kopia 1:1 poprzedniego. Wreszcie znajomy napisał do managera, który napisał do osoby z HRu odpowiadającej za tę rekrutację. Odzew miał być tego samego dnia, minęły 3 dni i wreszcie telefon. Mojego nikt nie odbierał. Udało się wszystko przyspieszyć i assessment miałem na 1 czerwca. Urządzenia obecnie to Fujitsu Lifebooki U-Series 7512. Za pierwszym razem dostałem 16GB RAMu, ale był problem z baterią - wymieniono od ręki, tym razem z 32GB więc sprzęt na plus. Poza tym IT w Fujitsu to (usunięte przez administratora)ze względu na fakt, że za pomoc techniczną odpowiada GDC na Filipinach, które nie umie zrozumieć najprostszych rzeczy oraz robi o wszystko problemy, włącznie z wyłączaniem VPNa mimo bycia na exception list. HR? Poza procesem rekrutacji i marnym tłumaczeniem, że niby zły numer w CV, co nie jest prawdą, to naprawdę zorganizowany i szybki team. AskHR to bajka w przeciwieństwie do AskIT. Możliwości rozwoju spore, wynagrodzenie średnie i to tak mocno, a przynajmniej na najniższych szczeblach, za to darmowy EnelMed, Multisport dostępny i parę pierdół. Szkolenia za darmo jeśli nie macie kosy z managerem i wpisze was w wydatki u Project Managera. Ogólnie polecam na praktyki i pierwsze kroki w IT.

Gabi
Kandydat
@FujiWorker

Ale co to jest ten assessment w tej firmie? To etap rekrutacji czy co? Nie rozumiem na czym to polega, jak wygląda, to jest zdalne i ile czasu na takie coś trzeba poświęcić?

Zuza
Kandydat

Security Operator, chciałabym spróbować swoich sił na tym stanowisku. Powie ktoś coś na temat panującej atmosfery pracy w firmie? Można liczyć na pomoc zespołu? Chętnie się dowiem czegoś na temat zarobków, zapewne zależne są od doświadczenia i kwalifikacji ale moze ktoś się orientuje przynajmniej w widełkach?

Piotrekpl2001
Kandydat
 Pytanie
@Zuza

Na jakie wynagrodzenie może liczyć Security Operator z doświadczeniem na podobnym stanowisku u konkurencji?

Antosia
Inne
@Piotrekpl2001

No ciekawe, nie też interesuje ta posada. Poza kasą, wiecie coś o zmianach? Jest to praca na jednej zmianie? Czy więcej tego jest? I czy jesli jest zmiana nocna lub weekendowa to i kasa jest wtedy lepsza?

huadgal
Kandydat
 Pytanie

Prawie miesiąc temu (23.03.2023) wysłałem poprzez portal rekrutacyjny swoją aplikację na stanowisko Service Desk Agent with English. Od tamtego czasu aplikacja posiada status "Under consideration" i brak jakiegokolwiek odzewu z Państwa strony. Jednocześnie ogłoszenie zdążyło zniknąć oraz pojawić się ponownie trzykrotnie. W tej sytuacji brakuje informacji jaki status otrzymuje aplikacja odrzucona w aktualnym procesie rekrutacyjnym lub z kim mógłbym się skontaktować w celu uzyskania jakichkolwiek informacji.

Pracodawca

@huadgal

Dziękujemy za opinię. Jest ona bardzo cenna dla poprawy procesu rekrutacji. Pragniemy jednak przypomnieć, że kontaktujemy się jedynie z wybranymi kandydatami spełniającymi wymagania stanowiska. Aktualne otwarcia polecamy śledzić bezpośrednio na naszej stronie internetowej. Od teraz usprawniliśmy nasz system rekrutacyjny i osoby, które nie będą brane pod uwagę w danym procesie rekrutacyjnym dostaną notyfikację mailową

NICK
Kandydat
@Fujitsu Poland GDC

Dziwne ze firma ktora oferuje uslugi informatyczne nie moze rozwiazac problemu w procesie rekrutacji. Brak szacunku do pracownikow i widoczne za duzo chetnych

Xavier
Kandydat
@Fujitsu Poland GDC

Proszę zdecydowanie poprawić proces rekrutacji, ponieważ odświeżanie tych samych ofert pracy i automatyczne odrzucanie kandydatów bez zapoznania się z CV to sztuczna rekrutacja. Owszem jest informacja, że kontaktujecie się z wybranymi kandydatami, którzy spełniają kryteria. Spelniałem wszystkie wymagania i to z nawiazką, pomimo tego otrzymałem automatyczną odmowę! Żałosne. Brak profesjonalizmu.

Lara
Kandydat
@Xavier

A długo czekałeś na tę informację odnośnie odmowy? Uzasadniono jakoś dlaczego nie przeszedłeś dalej? Po tym jak złożyłeś cv odświeżono to ogłoszenie?

Zdegustowany
Kandydat
@Fujitsu Poland GDC

Mam wrażenie, że HR w waszej firmie nie istnieje. Najlepszym tego przykładem jest przypięte tutaj ogłoszenie sprzed roku. Po kilku aplikacjach moich znajomych spróbowałem sam. Zarówno ja jak i moi aplikujący znajomi nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi, nawet automatycznej przez kilka miesięcy, a status w systemie po jakimś czasie zmieniał się na "Not Retained", bez powiadomienia, trzeba było się zalogować żeby to sprawdzić. I mimo, że wiem że ilość kandydatów jest ogromna to trudno uwierzyć, że nikt z naszego grona, z naprawdę bogatym doświadczeniem, nie "pasował" przynajmniej na tyle by zaprosić go na rozmowę. Może spróbujcie zacząć czytać CV zamiast używać ATSów. Albo po prostu napiszcie w ogłoszeniach, że zbieracie dane kandydatów, bo może kiedyś jakiś klient akurat takiej osoby będzie potrzebował.

Zostaw merytoryczną opinię o Fujitsu Poland GDC - Łódź

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Fujitsu Poland GDC?

    Zobacz opinie na temat firmy Fujitsu Poland GDC tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 98.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Fujitsu Poland GDC?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 45, z czego 5 to opinie pozytywne, 20 to opinie negatywne, a 20 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Fujitsu Poland GDC?

    Kandydaci do pracy w Fujitsu Poland GDC napisali 3 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Fujitsu Poland GDC
Przejdź do nowych opinii