Wywiady Albeco Sp. z o.o.
Wywiad udzielony przez użytkownika Patrycja Smorawińska
Pracownik firmy - Specjalista ds. HR
Czym zajmuje się Państwa firma?
Spółka Albeco zajmuje się sprzedażą łożysk, smarów i narzędzi – w tym nagrzewnic i ściągaczy – oraz sprzedażą elementów techniki liniowej. Jesteśmy polską spółką, działającą od ponad 30 lat nie tylko na rynku krajowym, ale i na całym świecie. Centrala Spółki znajduje się w Plewiskach pod Poznaniem, ale posiadamy także dwa oddziały – w Olsztynie oraz Katowicach. W chwili obecnej zatrudniamy ponad 150 pracowników.
Jak wygląda struktura Państwa firmy?
Nasza struktura nie jest bardzo rozbudowana i składa się z kilku działów, m.in.: Techniki Liniowej, Sprzedaży, Księgowości, Zakupów, Kluczowych Klientów, Marketingu, IT oraz Magazyn. Każdy z działów ma ściśle określone zadania, które wypełnia w 100%. To dzięki pracownikom i ich staraniom jesteśmy liderem w swojej branży.
Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?
Jesteśmy firmą, która nieustannie się rozwija. Sukcesywnie poszerzamy nasz asortyment, a co za tym idzie, poszukujemy cały czas nowych pracowników. W bieżącym roku chcemy zwiększyć zatrudnienie o 5%. W chwili obecnej poszukujemy specjalistów do działu technicznego, gdzie wymagamy doświadczenia na stanowiskach inżynierskich, oraz specjalistów ds. eksportu, gdzie kluczowe znaczenie ma znajomość języka obcego.
Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie? Kto odpowiada za rekrutację?
Rekrutacją w naszej firmie zajmuje się kierownik działu,do którego poszukujemy pracownika. Rekrutacja odbywa się przy wsparciu działu HR. Początek rekrutacji w naszej firmie zawsze jest taki sam – publikujemy ogłoszenie. Później przystępujemy do analizy CV. Jeśli kandydat spełnia nasze oczekiwania, umawiamy się z nim na rozmowę. Pierwsza rozmowa odbywa się na miejscu w siedzibie i przeprowadza ją kierownik działu. W zależności od tego, na jakie stanowisko obecnie rekrutujemy, rozmowy prowadzone są w indywidualny sposób. Jeśli w danej rekrutacji poszukujemy inżynierów, to podczas rozmowy sprawdzamy wiedzę techniczną. Natomiast jeśli szukamy pracowników do działu eksportu, sprawdzamy umiejętności językowe. Podobnie w przypadku stanowisk halowych – tutaj liczy się dla nas język obcy oraz umiejętność posługiwania się pakietem Microsoft Office, z naciskiem na program Excel. Najczęściej rekrutujemy pracowników na stanowiska magazynowe i tutaj ważne jest dla nas doświadczenie oraz zaangażowanie do pracy. Jeżeli chodzi o pracę na magazynie w Albeco, to prosimy kandydatów o przesłanie krótkiego CV. Z wybranymi osobami kontaktujemy się telefonicznie. Podczas rozmowy z kierownikiem magazynu, kandydat może się dowiedzieć, na czym konkretnie będą polegały jego obowiązki służbowe. Generalnie rekrutacja obejmuje tylko jeden etap. Kandydat, który przejdzie pozytywnie proces rekrutacji, otrzymuje od nas propozycję pracy i zaproszenie do dołączenia do zespołu.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
Każdy nowy pracownik zaczyna pracę od dobrej kawy i od poznania załogi. Następnie poznaje specyfikę pracy, a także uczestniczy w licznych szkoleniach, które nie tylko pozwalają zapoznać się z naszym asortymentem, ale także zrozumieć specyfikę pracy każdego działu. Proces wdrożenia staramy się zamknąć w okresie jednego miesiąca pracy, ale oczywiście po tym okresie nowy pracownik w każdej chwili może liczyć na pomoc kolegów i koleżanek z działu, a także na pomoc swojego przełożonego.
W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?
Jesteśmy firmą, która dba o rozwój swoich pracowników. Stawiamy na liczne kursy i szkolenia. Każdy kierownik posiada dużą wiedzę techniczną, którą stale poszerza, a następnie przekazuje swoim podwładnym. W chwili obecnej dodatkowo umożliwiamy i finansujemy podnoszenie kwalifikacji językowych. Nasi pracownicy mogą rozwijać je za dzięki platformie Tutlo. Oczywiście praca to nie wszystko, dbamy o przyjazną atmosferę, na którą korzystnie wpływają różnego rodzaju spotkania. Regularnie odbywają się spotkania integracyjne, bierzemy też udział w różnych akcjach charytatywnych oraz imprezach sportowych, a niektóre z nich nawet sami organizujemy. Przykładami takich inicjatyw mogą być: wyzwanie rowerowe, które odbywa się co roku w okresie letnim, udział w BusinessRun, czy biegach ulicznych. Naszą coroczną tradycją są rodzinne wyjazdy majowe – pracownicy wraz ze swoimi rodzinami zapraszani są przez firmę w atrakcyjne miejsca w Polsce, gdzie razem się bawimy i zwiedzamy. Na przyjazną atmosferę wpływa też fakt, że mówimy do siebie po imieniu – niezależnie od zajmowanego stanowiska. Możemy się też pochwalić szeroką gamą benefitów – w tym ubezpieczeniami grupowymi czy prywatną opieką medyczną. Dbając o zdrowie naszych pracowników, co środę oferujemy im świeże owoce. Dużym atutem jest posiadany przez nas duży parking pracowniczy, dzięki któremu nikt nie ma problemów z parkowaniem. Lokalizacja naszej firmy jest na tyle dogodna, że osoby nieposiadające własnego auta mogą do nas dojechać komunikacją miejską.
Wywiad udzielony przez użytkownika Dawid
Pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Cześć, mam na imię Dawid, pracownikiem firmy Albeco jestem od 2007 roku.
Na jakim stanowisku pracujesz i na czym ono polega?
Pracuję na stanowisku kierownika magazynu. Do moich zadań należy zarządzaniem zespołem magazynierów, nadzór nad magazynem głównym oraz buforowymi, organizacja pracy i logistyki magazynowej.
Czy masz możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynika ta decyzja?
Nie mam możliwości pracy zdalnej z uwagi na procesy magazynowe, których nie da się wykonać na odległość. Konieczność nadzoru oraz bieżącego reagowania wymaga obecności na miejscu.
Jak długo pracujesz w tej firmie?
W firmie pracuję od 16 lat.
Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Pracę mogę polecić każdej osobie, która przede wszystkim chce pracować. Na pewno dobra kondycja fizyczna będzie atutem. Praca wymaga zaangażowania i zapoznania się z dość specyficznym asortymentem, ale dla osób chętnych nie powinno być to żadnym problemem.
Co najbardziej lubisz, a czego nie lubisz w tej firmie? Uzasadnij odpowiedź.
W pracy lubię: miłą atmosferę, zgrany, młody zespół, organizowane wyjazdy i wyjścia integracyjne dla pracowników oraz ich rodzin.
Jakie są możliwości rozwoju na aktualnym stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynika?
Jeżeli chodzi o rozwój, to zdarza się, że najbardziej wyróżniający się pracownicy mają możliwość awansu do innych działów. Mamy też szansę na rozwijanie się w pracy w magazynie i realizowanie zadań wymagających większego doświadczenia oraz wiedzy.
Jak wyglądają szkolenia w Twojej firmie? Czy są zaplanowane i jak często się odbywają? Jakich obszarów/ tematyki dotyczą? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynika? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?
W mojej firmie szkolenia odbywają się dość często, są zaplanowane oraz dotyczą szerokiego zakresu, który jest przedmiotem naszej pracy: są to zagadnienia dotyczące łożysk, smarów, akcesoriów łożyskowych.
Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynika?
W firmie panuje miła atmosfera, zespół magazynierów jest młody i zgrany.
Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzega warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodzi i co nie jest przestrzegane.
Warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy są przestrzegane i respektowane przez pracodawcę. Osoba zaczynająca pracę otrzymuje wszelkie niezbędne informacje o tym, co i jak ma wykonywać, i dalej te założenia są realizowane. Każdy wie, co należy do jego obowiązków, a co jest wykraczającym poza nie zadaniem dodatkowym.
Wywiad udzielony przez użytkownika Adrian
Pracownik firmy
Na jakim stanowisku pracujesz i na czym ono polega?
Pracuję na stanowisku Młodszego Specjalisty ds. Handlowych. Wspieram przedstawicieli handlowych z biura, m.in.: przygotowuję oferty i zakładam zlecenia. W dziale dodatkowo pełnię funkcję administracyjną oraz przeprowadzam inwentaryzację w niektórych składach konsygnacyjnych Albeco.
Czy masz możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynika ta decyzja?
Tak, mam możliwość pracy zdalnej. Od niedawna w naszej firmie obowiązuje regulamin i mam możliwość wykorzystania 24 takich dni w roku kalendarzowym. Można również ubiegać się o ciągłą pracę zdalną.
Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź.
To zależy. Pracę na magazynie poleciłbym tylko komuś, kto ma duży dystans do siebie, ma swoje zdanie, potrafi powalczyć o siebie i potrafi innych sprostować. W przeciwnym razie ktoś może czuć się źle w towarzystwie mało tolerancyjnych żartów. Pracę w biurze mogę polecić każdemu. Na początku jest dużo szkoleń, które przygotowują Cię do pracy na danym stanowisku, następnie stopniowo są przydzielane zadania i obowiązki.
Co najbardziej lubisz, a czego nie lubisz w tej firmie? Uzasadnij odpowiedź.
W mojej firmie najbardziej nie lubię spychologii oraz widocznej rywalizacji między działami. Pracujemy na jeden chleb, a nie zawsze można liczyć na wsparcie. To co lubię to wspólne, opłacane przez firmę wyjazdy i integracje, elastyczność i dobre warunki pracy: klimatyzowane pomieszczenia, czyste toalety, duży parking, dostępna herbata, kawa z ekspresu.
Jakie są możliwości rozwoju na aktualnym stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynika?
Niestety na moim stanowisku nie ma możliwości rozwoju. Wynika to ze struktury działu oraz powierzanych zadań. Nad nami jest tylko kierownik. Gdybym chciał awansować musiałbym ubiegać się o zmianę stanowiska i pracę w innym dziale.
Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynika?
Odnoszę wrażenie, że w firmie panuje neutralna atmosfera. Nie jest sztywno jak w dużych korporacjach, lecz coraz rzadziej jest czas i miejsce na żarty oraz swobodne rozmowy. Zawsze można kogoś spotkać i poplotkować przy kawie. Można również dostrzec, że tworzą się ekipy, pracownicy prywatnie się spotykają, a nawet tworzą się przyjaźnie.
Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzega warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodzi i co nie jest przestrzegane.
Ustalenia i zasady są raczej przestrzegane.
Wywiad udzielony przez użytkownika Paulina
Pracownik firmy
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Mam na imię Paulina i jestem absolwentką Italianistyki na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Chciałabym podzielić się z Państwem historią mojej pracy w Albeco sp. z o.o.
Na jakim stanowisku pracujesz i na czym ono polega?
Pracuję na stanowisku Młodszego Specjalisty ds. Eksportu. Zajmuję się obsługą klientów z zagranicy: przyjmowaniem zamówień, organizowaniem transportu, przygotowywaniem ofert, przyjmowaniem reklamacji.
Czy masz możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynika ta decyzja?
Tak, mam możliwość pracy zdalnej.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?
5000-6000zł brutto.
Jak długo pracujesz w tej firmie?
W firmie pracuję 1,5 roku.
Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Zdecydowanie poleciłabym pracę w tej firmie przyjacielowi. Mam tutaj możliwość rozwoju, wciąż uczę się nowych rzeczy, do tego mam kontakt z ludźmi z całego świata. W firmie panuje rodzinna, sympatyczna atmosfera, dzięki czemu przebywanie w biurze jest przyjemnością. Koleżanki i koledzy wykazują się serdecznością i służą pomocą w każdej sytuacji.
Co najbardziej lubisz, a czego nie lubisz w tej firmie? Uzasadnij odpowiedź.
W firmie najbardziej lubię skonkretyzowanie moich obowiązków. Wiem, co jest moim zadaniem i jakie są procedury ich wykonywania.
Jak wyglądają szkolenia w Twojej firmie? Czy są zaplanowane i jak często się odbywają? Jakich obszarów/ tematyki dotyczą? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynika? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?
W naszej firmie szkolenia prowadzone są cyklicznie, jest ich kilka w roku. Dotyczą tematyki technicznej i produktowej, dzięki czemu jeszcze bardziej zaznajamiamy się z produktami, które sprzedajemy.
Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynika?
Jestem bardzo zadowolona z atmosfery panującej w firmie. Jak wspominałam wcześniej, jest ona rodzinna i serdeczna. Liczba pracowników sprawia, że jesteśmy w stanie zapoznać się osobiście, a przebywanie we wspólnej przestrzeni i spotkania integracyjne sprawiają, że możemy się lepiej poznać i lepiej ze sobą czuć.
Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzega warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodzi i co nie jest przestrzegane.
Nie zauważyłam żadnych niezgodności w stosunku do ustaleń omawianych podczas pierwszego dnia pracy. Wszystko zostało jasno przedstawione i wytłumaczone, i jest to przestrzegane przez cały okres naszej współpracy.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę