Wiesz, na czym polega ubytek słuchu? Definicja powie Ci, że to zaburzenie funkcjonowania narządu słuchu przejawiające się nieprawidłowym przewodzeniem lub odbiorem dźwięków.
Ale czym naprawdę może być ubytek słuchu dla Pacjenta?
- Samotnością
- Wyizolowaniem
- Wstydem
- Obniżonym nastrojem albo depresją
- Zależnością od innych
- Podejrzliwością
Wyobraź sobie, że jesteś w stanie to zmienić. Możesz przywrócić w życiu osoby niesłyszącej równowagę i spokój, zakończyć samotność i wyizolowanie z codziennego życia, dać swobodny kontakt z innymi – rozmowę z sąsiadką, dziećmi, zabawę z wnukami. Dzięki Twojej pracy ludzie z ubytkiem słuchu staną się niezależni – zrobienie zakupów na targu przestanie być stresujące, a umówienie wizyty do lekarza nie sprawi już żadnych trudności. Twoja pomoc sprawi, że oglądanie telewizji, koncerty i spektakle teatralne znów staną się źródłem przyjemności, a uczestniczenie w spotkaniach w gronie przyjaciół będzie czynne i pełne. Najprościej – podarujesz osobom niedosłyszącym radość słyszenia – najważniejszą wartość pracy w Słuchmedzie. Dzięki największej w Polsce sieci salonów akustyki słuchu jesteśmy zawsze blisko Pacjentów. Twój salon jest wyposażony w wysokiej jakości sprzęt diagnostyczny. Do dyspozycji masz najwyższej jakości urządzenia wspomagające słuch – oferujesz Pacjentom najlepsze możliwe rozwiązania.
Chcesz się włączyć w naszą misję?
Praca z Pacjentem to duże wyzwanie. Wymaga cierpliwości, empatii i zrozumienia potrzeb osób niedosłyszących – najczęściej starszych. Nasi Pacjenci to osoby mające szereg problemów w kontakcie z otoczeniem. Wymagają zrozumienia i szczególnego traktowania w kontakcie osobistym i zdalnym.
Protetyk słuchu
Protetyk słuchu dzięki swojemu wykształceniu i wiedzy rozwiązuje problemy osób niedosłyszących. Do głównych zadań należy rozpoznanie problemu słuchowego Pacjenta, uzgodnienie potrzeb słuchowych i dobór optymalnego rozwiązania – aparatów słuchowych.
W ramach swoich czynności protetyk słuchu przede wszystkim:
- wykonuje specjalistyczne badania słuchu,
- rozpoznaje problemy i potrzeby słuchowe Pacjenta,
- wykonuje czynności związane z doborem pomocy słuchowych – przede wszystkim aparatów słuchowych,
- wykonuje czynności administracyjne związane ze sprzedażą pomocy słuchowych,
- realizuje obsługę posprzedażową,
- bierze udział w akcjach promujących Słuchmed.
Ale przede wszystkim – tak jak każdy z nas – ma na celu dobro Pacjenta i traktuje go indywidualnie.
Asystent ds. protetyki słuchu
Asystent ds. protetyki słuchu pomaga pacjentom w zakresie diagnostyki zaburzeń słuchu oraz poszukuje rozwiązań problemów z niedosłuchem. Po przeszkoleniu asystent może samodzielnie wykonywać badania słuchu. Jeśli chce poszerzyć swoje umiejętności – może aplikować do szkoły/uczelni kształcącej w zawodzie protetyka słuchu.
Czym zajmuje się na co dzień:
- wykonuje specjalistyczne badania słuchu,
- rozpoznaje problemy i potrzeby słuchowe Pacjenta,
- prezentuje rozwiązania pozwalające polepszyć słuch pacjenta,
- wykonuje czynności związane z doborem pomocy słuchowych – przede wszystkim aparatów słuchowych,
- realizuje obsługę posprzedażową,
- bierze udział w akcjach promujących Słuchmed.
Specjalista ds. obsługi pacjenta
Specjalista ds. obsługi pacjenta jest pierwszą osobą, którą spotyka Pacjent w salonie akustyki słuchu. Jest twarzą i głosem firmy – to od niego zależy pierwsze wrażenie.
Czym zajmuje się na co dzień:
- kontaktuje się telefonicznie z Pacjentami w zakresie umawiania ich na badania słuchu,
- zarządza kalendarzem salonu akustyki słuchu – we współpracy z protetykiem słuchu i Działem Zdalnej Obsługi Pacjenta,
- słucha Pacjenta i odczytuje jego potrzeby – wita i organizuje jego czas w salonie,
- dba o dobry osobisty i telefoniczny kontakt z Pacjentem,
- wspiera i bierze czynny udział w akcjach marketingowych,
- uzupełnia i aktualizuje dane w systemie obsługi pacjenta,
- obsługuje program sprzedażowy,
- pokazuje i udziela porad, jak dbać o aparaty słuchowe,
- oferuje i sprzedaje akcesoria do aparatów słuchowych,
- dba o stan magazynu, aby nie zabrakło tego, co chcemy zaoferować Pacjentom,
- dba o widoczny, rozpoznawalny i spójny wizerunek salonu,
- organizuje pracę salonu tak, żeby działał sprawnie,
- odbiera paczki, obsługuje korespondencję i dokumenty księgowe.
Konsultant ds. obsługi pacjenta
Dział Zdalnej Obsługi Pacjenta – to do tego zespołu przekierowywane są połączenia, których nie możesz odebrać (np. dlatego, że zajmujesz się Pacjentem). Pracownicy tego działu umawiają wizyty w Twoim kalendarzu. Konsultant ds. obsługi pacjenta kontaktuje się bezpośrednio z naszymi obecnymi i przyszłymi Pacjentami. Zachęca do wykonania profilaktycznych badań słuchu i umawia wizyty do salonów akustyki słuchu. Jest doradcą i odpowiada na pytania Pacjentów dotyczące naszej oferty. Pracuje zdalnie – wykorzystuje do kontaktu telefon, czat oraz e-mail. To bardzo odpowiedzialne zadanie wspierające pracę salonów akustyki słuchu. Przy pierwszorazowym kontakcie telefonicznym to od niego zależy, jaką opinię o Słuchmedzie będzie miał Pacjent.
Rejestratorka medyczna
Praca rejestratorki ma kluczowe znaczenie w Centrach Medycznych Słuchmed. Jest pierwszą osobą, z którą rozmawia Pacjent – osobiście lub telefonicznie. Rejestratorka organizuje przyjęcia Pacjentów do poszczególnych poradni, zarządza dokumentacją medyczną, a także wspiera lekarzy, diagnostów i pielęgniarki pracujących w Centrach.