Wywiady Przedsiębiorstwo Handlowo-Produkcyjne Rolserwis S.A.
Wywiad udzielony przez użytkownika Adrianna Król
Pracownik firmy - Główny specjalista ds. marketingu
Czym zajmuje się Państwa firma?
Jesteśmy firmą, której fundamenty wywodzą się z branży rolniczej — od ponad 30 lat rozwijamy się i udoskonalamy nasze usługi, aby sprostać oczekiwaniom rolników. Przedsiębiorcę rolnego obsługujemy kompleksowo. Oferujemy sprzedaż zarówno ciągników, jak i maszyn rolniczych, ich serwis oraz części zamienne. W ofercie posiadamy również nawozy mineralne, środki ochrony roślin i materiał siewny.
W jakich miastach Państwo działacie?
Na ten moment posiadamy cztery oddziały, ale wierzymy, że to nie koniec. Nasze placówki znajdują się w: Płocku, Kaliszu, Kutnie i Osięcinach. Zatrudniamy około 70 osób. Nieustannie dążymy do tego, aby jak najlepiej zaspokajać potrzeby współczesnych rolników, dlatego rozbudowujemy naszą ofertę. Podnosimy także kompetencje zespołu — nasi pracownicy uczestniczą w wielu specjalistycznych szkoleniach.
Jak wyglądały początki Państwa firmy?
Pomysł powołania firmy pojawił się w głowach założycieli po wizycie na Zachodzie Europy w 1989 roku. Osoby pracujące wówczas w POM-ie, doskonale znające potrzeby rolnictwa, zobaczyły, jak wygląda rynek maszyn rolniczych w tamtym regionie. Poznały działania firm w zakresie dystrybucji i obsługi posprzedażowej maszyn. Odkryły także potrzebę przeniesienia tych rozwiązań na rynek polski. Po zebraniu funduszy wśród założycieli powołano firmę Rolserwis Spółka Akcyjna.
Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?
Branża należy do złożonych, zarówno z perspektywy konkurencyjności, jak i wszelkich obostrzeń prawnych. Na rynku jest wiele innych firm o podobnym profilu działalności, ale niewiele może poszczycić się tak długą i stabilną historią jak Rolserwis. Współpracujemy z renomowanymi markami (Grupa Azoty, Anwil, New Holland, Kuhn, Unia). Podlegamy pod regulacje polskie oraz europejskie a dzięki temu stajemy się coraz bardziej wyspecjalizowani i wystandaryzowani w naszej codziennej pracy.
Jak wygląda struktura Państwa firmy?
Podstawą naszej działalności jest sprzedaż. Oznacza to, że duża część naszej załogi pracuje właśnie w tym segmencie. Są to zarówno doradcy terenowi, jak i osoby pracujące stacjonarnie. Od lat prowadzimy również serwisy mechaniczne i to w tym dziale mamy najliczniejszą załogę. W związku z globalnym rozwojem rozbudowujemy również nasze “back office”, czyli dział księgowy, marketing oraz administrację.
Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?
Nad procesem rekrutacji opiekę sprawuje dedykowana osoba, która zapoznaje się z każdym przesłanym CV, po czym rekomenduje potencjalnych kandydatów. Po wstępnej ocenie kompetencji kandydatów, wybrane osoby zapraszamy na rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzane przez bezpośrednich przełożonych. Cenimy sobie umiejętności spoza rubryki “doświadczenie”, dlatego chętnie zapoznajemy się z sekcją “O mnie” umieszczoną w CV.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
Od wielu lat staramy się, żeby onboarding przebiegał profesjonalnie, nie pozostawiamy nowego pracownika samemu sobie. Plan wdrożenia jest opracowany, tak aby nowa osoba poznała cały zespół, sedno pracy oraz uzupełniła ewentualne braki kompetencji. Kładziemy duży nacisk na to, żeby nowo zatrudnione osoby czuły się pewnie, więc jeżeli pracownik jest gotowy pytać, to zawsze staramy się znaleźć odpowiedź.
W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?
Każdego roku prowadzimy szkolenia stacjonarne i zdalne. Są to nasze wewnętrzne szkolenia handlowe, sesje coachingowe oraz spotkania umożliwiające podnoszenie kompetencji z zakresu umiejętności miękkich. Nasi pracownicy mogą także brać udział w zewnętrznych szkoleniach sprzedażowych, produktowych (prowadzonych przez dostawców), czy technicznych (skierowanych między innymi do serwisantów).
Nigdy nie brałem udziału w żadnym szkoleniu.
Pracodawca
Jako pracodawca zapewniamy dostęp do szkoleń - przykładem są najbliższe: marcowe szkolenie z umiejętności handlowych dla nowych pracowników, czy cykliczne szkolenia produktowe działu nawozowego.
Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w najbliższym czasie?
W związku z tym, że czynnie rozbudowujemy nasze oddziały, to z pewnością będziemy poszukiwać osób do pracy w serwisie ciągników i maszyn rolniczych. Aktualnie poszukujemy także kandydatów na stanowisko doradcy agrotechnicznego, ponieważ mocno rozbudowujemy tę gałąź kompetencji. Zapraszamy do zapoznania się z aktualnymi naborami na stronie rolserwis.pl/praca
Jakie macie Państwo plany rozwojowe?
Ktoś, kto nie patrzy w przód, nigdy do przodu nie pójdzie, dlatego oczywiście nasze plany rozwojowe są szeroko zakrojone. Nieustannie rozbudowujemy placówki stacjonarne, poszukujemy nowych możliwości oraz inwestujemy w potencjał ludzki.
Podziel się wiedzą o zarobkach w firmie Przedsiębiorstwo Handlowo-Produkcyjne Rolserwis S.A..
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę