Metro Warszawskie

Warszawa

Ocena pracodawcy 4/6

na podstawie 142 ocen.

Metro Warszawskie
4 142 6 1

Opinie o Metro Warszawskie

Pracodawco! Chcesz wiedzieć ile osób odwiedziło Twój profil?

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Metro Warszawskie

Natalia

@Pracownik, dziękuję za przedstawienie warunków jakie oferuje Metro Warszawskie na stanowisku dyżurnego stacji. Mógłbyś napisać coś na temat obowiązków jakie ma do wykonania pracownik zatrudniony w charakterze dyżurnego? Swego czasu, czytałam artykuł na ten temat, że jest to bardzo odpowiedzialna i wymagająca ciągłego skupienia praca. Czy rzeczywiście, tak to wygląda? Przybliż, proszę, szczegółowo obowiązki na tym stanowisku.

Natalia

@KLOCU, rozumiem. iż chciałeś przekazać informację o braku możliwości aplikowania do pracy w firmie Metro Warszawskie z zewnątrz? Często firma poszukuje pracowników na stanowisko dyżurnych stacji. Czy na to stanowisko mają szansę aplikować osoby bez doświadczenia? Czy również na to stanowisko należy posiadać doświadczenie jak w innych stanowiskach o których wspomniałeś? Napisz, proszę, coś na ten temat.

Pracownik
@Natalia 11.07.2018 08:06

Jak najbardziej zachęcam do aplikowania na ww stanowisko.Wymagania to wykształcenie min średnie,komunikatywność,odpowiedzialność,zorientowanie na klienta czyli pasażera.Kasa na początek może trochę słaba bo ok 3000 zł netto ale są podwyżki,nalicza się stażowe i w miarę szybko to rośnie.

Marek41

Witam, mam uprawnienia manewrowego i myślę nad pracą w metrze, znajdę tam pracę? Możecie coś podpowiedzieć?

Pracownik
@KLOCU 10.07.2018 17:47

Bzdura,bardzo dużo osób jest zatrudnianych z tzw ulicy,juz się nikt nie bawi i nie ryzykuje własnym tyłkiem za ludzi po znajomości szczególnie na odpowiedzialnych stanowiskach ruchowych związanych z bezpieczeństwem ruchu pociągów itp

Natalia

@Maryś Bardzo serdecznie Ci dziękuję za aktywne uczestnictwo w dyskusji i rzeczywistą pomoc innym użytkownikom forum. Nadal pracujesz w Metrze Warszawskim? Czy pracodawca wynagradza w jakiś sposób swoim pracownikom trudy tak odpowiedzialnej i niebezpiecznej, również dla zdrowia, pracy?

Pracownik
@Natalia 25.06.2018 11:21

Tak,jest płacony dodatek szkodliwy a także dyżurny stacji,dyżurny stacji i ruchu,dyspozytorzy i maszyniści(w trakcie zmiany przepisów)mają możliwość przejścia na emeryturę pomostową,gdyż pracodawca odprowadza składki na pomostówkę.

Natalia

@Polecam Dziękuję Ci za Twoje zdanie o pracy w Metrze Warszawskim. Zapewne informacja, którą przekazałeś przyda się osobom zainteresowanym tym pracodawcą. Czy wobec tego uważasz, że praca w tym miejscu będzie odpowiednia dla osób poszukujących swojej pierwszej pracy? @Alicja Poruszasz bardzo istotną kwestię. Ale może powinnaś skonsultować to po prostu z lekarzem - jak myślisz?

Jod
@Alicja 21.06.2018 12:51

Stacje transformatorowe, urządzenia zasilające pociągi, urządzenia GSM, urządzenia telekomunikacyjne i inne nie są źródeł promieniowania jonizującego. Są źródłem promieniowania niejonizującego. Jednak to promieniowanie też ma szkodliwe działanie na organizmy żywe. Np. w 2018 r. Amerykański Narodowy Program Toksykologii (NTP) stwierdził, że istnieją "wyraźne dowody", że niejonizujące promieniowanie spowodowało raka u szczurów płci męskiej podczas badań testowych w ramach dwuletniego badania. Natomiast źródłem promieniowania jonizującego może być Rad zwarty w betonie wraz kopalinami, użyty do budowy tunelów Metra Warszawskiego. Do tego raczej dochodzi hałas, podczas wjeżdżania pociągów metra W tak niesprzyjających raczej nie powinni pracować ludzie po 12 godzin, co patrze po wcześniejszych wpisach.

Maciek

Mój kolega pracuje w metrze jako maszynista (teoretycznie jako maszynista, w praktyce jako kierowca metra), sam chciałem się przyjąć i wysłałem CV, potem zaprosili mnie na rozmowę kwalifikacyjną ale po rozmowie zrezygnowałem, pewnie zapytacie czemu... 2900 brutto plus premia i dodatki śmiech na sali, praca po 8 godzin zmianowa w każdy dzień tygodnia w nocy też, wszystkie świątki piątki niedziele robisz, z tego co kolega mówił to tak naprawdę w metrze nie pracują maszyniści tylko prowadzący pojazdy metra , w związku z czym tak go zrobili w konia że o wcześniejszej emeryturze nawet nie ma co marzyć-robisz do 65 roku życia, nie to co na kolei, druga sprawa wzrok tak szybko siada od jazdy w tunelu że głowa mała - co niecałe 2 minuty wjeżdża się na stację i z ciemnego otoczenia robi się wam nagle jasno jak na dworzu, kolega zawsze miał dobry wzrok a teraz po kilku latach pracy czyta w okularach, dobrze że zrezygnowałem bo mam wzrok dobry i nie chcę go szybko stracić, inna sprawa - jak koleżka opowiadał - w lato jest tak duszno w kabinie że podobno często zdarzają się omdlenia maszynistów bo większość pociągów nie ma klimatyzacji w kabinie i trzeba z otwartymi oknami jeździć bo po prostu można się udusić (sam nie wierzyłem jak to słyszałem); chciałem tu pracować, w końcu każdego dnia za małolata jeździłem do szkoły metrem, ale w końcu się nie zgodziłem się za tą kasę, za duża odpowiedzialność przy zbyt małych pieniądzach żeby się tak poświęcić, ostatnio podobno przyjeli bardzo dużo młodych osób ale oni zaczynają odchodzić po roku dwóch latach pracy, z tego co wiem to można wyciągnąć po zdanym egzaminie 3300 zł pracując również w niedziele i noce, podwyżek nie ma dużych, ostatnio podobno 70 złotych brutto miesięcznie więcej płacą więc też śmiech na sali, szkolenie wstępne jest płatne i trwa 8 miesięcy, potem jest egzamin i to podobno nie jest egzamin państwowy tylko jakiś wewnętrzny więc niby 8 miesięcy szkolenia ale nie egzaminuje cię UTK tylko wyżej ułożeni w hierarchi pracownicy metra, też śmiech na sali, bo przecież zatrudniasz się jako maszynista to jak może cię egzaminować wewnętrzny pracownik metra nie mający nic wspólnego z UTK, inna sprawa - urlop, podobno jak koleżka mówi - nie ma żadnych dodatkowych dni urlopu za pracę w trudnych warunkach (tunel), normalnie 26 dni i ani jednego więcej, więc trzeba chodzić na L4, bo po prostu praca jest tak męcząca w tym tunelu, że inaczej nie da się odpocząć, inna sprawa - weekendy, praktycznie nie ma wolnych weekendów, widziałem grafik koleżki jak pracował w grudniu, nie miał żadnego wolnego weekendu w grudniu, tylko raz miał wolną niedzielę i to tak że w sobotę szedł na noc do pracy, potem w niedzielę schodził z pracy rano, niby niedziela wolna ale w poniedziałek od razu rano do pracy, ciągle się przestawia z trybu pracy porannej na nocną, też nie życie rozpisałem się trochę, ale też z nerwów piszę bo kupę czasu straciłem na tą rozmowę kwalifikacyjną (musiałem w pracy wziąć urlop), a jak się dowiedziałem na miejscu o warunkach, zarobkach i o tym że niby zatrudniają cię jako maszynistę a tak naprawdę byłbym zwykłym kierowcą kierujący pociągami metra bez przywilejów to podziękowałem, w tramwajach na dzień dobry po egzaminie masz 700-800 złotych więcej więc bez porównania, tam za szkolenie płacisz ale potem ci dużą część umarzają, skm również o wiele więcej na dzień dobry i robota spokojniejsza i przy naturalnym oświetleniu (słonecznym), szczerze mówiąc myślałem i zawsze wyobrażałem sobie że metro jest bardzie prestiżowe itd a tu robota jest extra odpowiedzialna za psie pieniądze, był podobno też ukrainiec na rozmowie kwalifikacyjnej (choć go nie widziałem, a może po prostu jego języka nie słyszałem) ale też zrezygnował jak się od koleżki dowiedziałem, multisportu nie ma jak tu czytałem nie wiem kto to wymyśla a mam info z pierwszej ręki, aa i jeszcze jakieś plusy: dają bilet miejski ztm ale trzeba odprowadzać od niego podatek dochodowy, pozdrawiam, udanego znalezienia pracy życzę

Artur
@Maszynista 18.06.2018 00:53

No tylko się tam nie popłacz, ludzie mają racje, nie robicie nic wybitnego, chyba, że roszczeniowość i wywyższanie się, tak...w tym zarówno maszyniści jak i kierowcy są naprawdę nieźli.

Maryś

Alicjo, ehh, promieniowanie od trzeciej szyny prądowej jest ogromne, jest ono wyczuwalne najbardziej na przenośnych urządzeniach pomiarowych za każdym razem kiedy na danej sekcji prądowej rusza pociąg. Nawet bez obciążenia szyny promieniowanie z niej w odległości 10 metrów jest na tyle duże że przekracza stukrotnie promieniowanie anteny nadawczej w telefonie komórkowym podczas rozmowy przez 3g przyłożonej przy głowie obok ucha (normy eu). Trzeba też pamiętać że pociąg ma wiele silników 3x400 V ale wtedy promieniowanie z silników jest w największym stropniu przenoszone na maszyniste. Dodatkowo każdy podróżny ma telefon, dziś przeważnie z LTE, w tunelu jest 4G bodajże na 2100 lub 1800 MHz, można sobie wyobrazić ile fal jest w powietrzu kiedy 1500 ludzi z jednego tylko pociągu łączy się z antenami. Każdy pociąg posiada anteny wifi oraz anteny przytorowe do komunikacji z urządzeniami automatyki. Szczerze jeśli byłbym kobietą w ciąży nawet nie zastanawiałbym się, ponieważ 1 zł 25 groszy dodatku szkodliwego za każdą przepracowaną godzinę w tunelu nie jest warte utraty zdrowia/dziecka/możliwości rozrodczych. Promieniowanie elektromagnetycznie niestety jest jednym z najgorszych promieniowań jeśli chodzi o zdrowie rozrodcze. Jeśli chcesz dowiedzieć się w jakiej odległości od trzeciej szyny będzie Twoje potencjalne przyszłe stanowisko to dla uproszczenia szerokość peronu podziel przez 2. Drogi oddechowe też niestety dostają baty. Powietrze jest mocno zasyfione mieszanką wszystkiego i jest bardzo suche. Dodatkowo brak możliwości podnoszenia kariery zawodowej skutecznie odstrasza. Swoją drogą praca bardzo odpowiedzialna, związana bezpośrednio z bezpieczeństwem ludzi (reanimacje, sztuczne oddychanie etc). Jeśli jesteś na tym etapie życia, że już nie czujesz potrzeby zwiększania swoich kwalifikacji, lubisz monotonię i godzisz się z trybem pracy dzień/noc/wolne/wolne to polecam. Nie polecam za to chorować w tej pracy na stanowisku dyżurnego gdyż niestety ale od tego uzależniają podwyżki.

Alicja
@Maryś 21.06.2018 23:02

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Po większym zastanowieniu, biorąc za i przeciw doszłam do wniosku aby nie aplikować. Chociaż Twoja odpowiedź daje nadzieje, że pracują tam jeszcze normalni ludzie, co zapewniają byt jeszcze tej firmie.

Pracownik.

Sama jestem pracownikiem Metra Warszawskiego i uważam, że jest to dobra, stabilna praca. Patrząc na obecną sytuację na rynku to cieszę się, że tu pracuję. Bilet na 2 strefy, dodatki, 13-nastki, wczasy pod gruszą, socjale, premie (pewnie ktoś pomyśli, że małe, ale trzeba pamiętac o tym, że mogłoby ich w ogóle nie być), wyjazdy czy pikniki. Domyślam się, że jest pewna grupa osób, która będzie narzekać, ale najczęściej są to ludzie rozczeniowi i burzą się jak tylko przełożony będzie wymagał od nich czegokolwiek, nie mówię o niczym więcej niż to co mają w zakresie obowiązków. Ludzie uczciwi, którzy solidnie pracują i szanują pracę nie mają jakoś problemów z kierownictwem. W każdej pracy trzeba pracować i najbardziej zastanawia mnie to, dlaczego Ci co tak bardzo narzekają nadal tu pracują? Mi jakby było źle to już dawno zmieniłabym pracę a nie tylko narzekała na wszystko. Proszę sie zastanowić nad sobą i jeżeli nadal będziecie uważali, że metro jest tak złą firmą to poszukajcie sobie czegoś lepszego, tutaj nikt Was na siłę nie trzyma. Pamiętajcie o tym. Pozdrawiam.

Roman
@Pozdrawiam 18.06.2018 00:59

Fakt, wy nie macie wykształcenia i o to macie ból do reszty pracowników spółki. Ta pani ma racje, jak się nie podoba to won za bramę.

Pracownik cd.

Odnośnie maszynistów... Nie chcę żeby zabrzmiało to źle, ale proszę wziąć pod uwagę, że maszynista nie jeździ przez całe 8 godzin. Nie mówię, że jest to łatwa praca, ale jak już wypowiadacie się na ten temat i piszecie tylko o minusach to konsekwentnie wspomnijcie o plusach. Maszynista bierze szkodliwe i ma płacone wszystkie dodatki plus w nocy może skorzystać z pokoi hotelowych i po prostu może odpocząć czy się zdrzemnąć. Co do wcześniejszej emerytury to jak najbardziej jest taki przywilej. Proszę poczytać sobie uchwały i dopiero później wyrażać swoje zdanie a nie wprowadzać ludzi w błąd.

Maszynista
@Maszynista 18.06.2018 00:58

Co ty za głupoty wypisujesz. Co ma piernik do wiatraka.

Alicja

Zainteresowało mnie ogłoszenie Dyżurny Stacji. Ale podobno na tym stanowisku nie za bardzo chcą zatrudniają kobiety z uwagi, ponieważ jak zajdzie w ciążę, to jest ryzyko, że może poronić z uwagi na warunki szkodliwe (pole magnetyczne z szyny zasilającej metra) i trzeba ją przenosić gdzie indziej. Poza tym są jeszcze nadajnik GSM i inne urządzenie telekomunikacyjne w Metrze Warszawskim. Dziwne, że pasażerowie kobiety nie są o tym informowane. Pytanie czy wpływa to na powstawanie innych chorób tam u osób pracujących np. białaczka. Możecie potwierdzić lub zaprzeczyć tym informacją? Dziękuję.

tramwajarz

może ktoś zaznajomiony powiedzieć czy 5 tysi da się wyciągnąć jako maszynista np po roku pracy??

Maszynista
@tramwajarz 18.02.2018 16:38

5000 to zarabia maszynista pkp w cargo, który pracuje tam całe życie. Ogolnie nowy maszynista może liczyć na 3000 lub 3500 zł. Z lekkim stażem około 4000 zł w zależności od spółki.

Michał

Hej też chciałbym się dostać do metra czekam na odzew. Czytam wasze opinie i trochę mój zapał zmalał. Kumpel który tam pracuje opowiadał o duzo większych zarobkach Ale też o możliwości rozwoju. Podobno nawet ostatnio w kwietniu pracownicy byli na tygodniowym szkoleniu za granicą, za co też dostali dodatkową kasę. Czy byłby w stanie mi ktoś potwierdzić to info. Pozdrawiam

Polecam
@Michał 02.05.2018 16:01

Praca ciężka. Zarobisz 3500. Jeżeli dla Ciebie to większe zarobki, a jazdę na okrągło w tunelu nazywasz rozwojem to będziesz zadowolony.

KPOF

Jak sytuacja wygląda w Straży Metra Warszawskiego, po nowych zmianach? Ile dostanie młody strażnik? Jaki social? Czy warto?

Natalia

@Wiktor Może zechciałbyś w paru zdaniach napisać coś o pracy w Metrze Warszawskim? Czy nadal jesteś tam zatrudniony? Bardzo zachęcam Cię do ciągłego, aktywnego uczestnictwa w dyskusji na tym wątku, ponieważ uwagi w niej zawarte mogą przyczynić się do pomocy osobom, które chcą tam aplikować.

Natalia

@Daro Czy zatem już udało Ci się podjąć ostateczną decyzję? Będziesz aplikował do firmy Metro Warszawskie? Proponuję, abyś na bieżąco informował użytkowników forum o swoich zamiarach, ponieważ w ten sposób pomożesz niektórym z nich.

Natalia

@Pracownik. Bardzo Ci dziękuję za to, że postanowiłaś podzielić z innymi użytkownikami forum swoim zdaniem na temat pracy w Metrze Warszawskim. Jak pewnie się domyślasz - pomożesz w ten sposób osobom, które chcą zaczerpnąć informacji o tym pracodawcy. Wnioskuję, że pracujesz jako maszynista. Jak długo jesteś zatrudniona na tym stanowisku? Co mogłabyś jeszcze dodać o specyfice pracy w tej firmie?

Natalia

@Zainteresowany Oczywiście, Metro Warszawskie prowadzi obecnie procesy rekrutacyjne. Na dwóch bardziej znanych serwisach z ofertami pracy widziałam sporo ogłoszeń. Jednak również na ich oficjalnej stronie internetowej http://www.metro.waw.pl/praca-i-praktyki-w-metrze na bieżąco dodawane są nowe oferty. Poszukują między innymi mechanika taboru, elektryka, hydraulika, malarza, itp. Jeśli zdecydujesz się do nich wysłać CV, daj znać innym użytkownikom forum z przebiegu rekrutacji. @Neutralny Pamiętaj, że na forum publicznym obowiązuje regulamin https://www.gowork.pl/regulamin , gdzie jest napisane, że nie należy używać tutaj wulgarnego słownictwa ani nikogo obrażać.

Zainteresowany

Czy firma prowadzi aktualnie rekrutacje i na jakie stanowiska?

Mietek

Maszyniści to kolejna roszczeniowa grupa, wiecznie niezadowolona, jak wam nie pasuje, to zmieńcie pracę. Ktoś wam każe tu pracować? Tacy wykwalifikowani pracownicy, ze świetnym wykształceniem znajdą pracę wszędzie.

KLOCU
@Mietek 16.03.2018 11:50

Panie Mietku, niestety nie ma tak prosto. Uprawnienia maszynistów metra NIE SĄ honorowane w innych miejscach, więc o pojeżdżeniu SKM można zapomnieć.

Zainteresowany

Podpowiedzcie czy firma prowadzi jakieś rekrutacje?

tak
@Zainteresowany 19.04.2018 21:11

http://www.metro.waw.pl/praca-i-praktyki-w-metrze

gigant

W dziale dyżurnych stacji i w dziale wartowników służby SOM panuje mobbing.Jeśli się sprzeciwiasz i masz coś do powiedzenia znajdą na ciebie sposób,albo sam się zwolnisz albo oni cię zwolnią bo umiejętnie coś wyszukają na ciebie.Oprócz tego ,że jesteś popychadłem dla przełożonych to jesteś również popychadłem dla pasażerów.Jeśli umiejętnie strzelasz z ucha to może dostaniesz lepszy stołek.Najgorsze że często dostają je osoby które nie znają jeszcze dobrze tej pracy ale za to mogą stosować niemal gestapowskie metody a góra im przyklaskuje.Inne działy w metrze mają o niebo lepiej.

Cycu
@Patrycja 15.02.2018 22:36

"zglosic gdzie trzeba" HAHAHAHAHA Koleżanka chyba nie zna znaczenia słowa "kolesiostwo". Życzę powodzenia w zgłoszeniu... no chyba, że mówimy o zgłaszaniu wyżej niż praca, ale to już wyższa szkoła jazdy i warto dowody zbierać, no i oczywiście to też jest loteria (uda się czy nie).

Gość

Z tego co czytam dużo lepiej jest w Tramwajach niż w metrze. Rozwazalem przejście Ale widzę tyłka nie urywa.

Były pracownik
@pracownik MW 01.04.2018 20:18

Nie zdziwię się jak jakiś pracownik Metra Warszawskiego sam rzuci się pod pociąg metra.

Natalia

Metro Warszawskie ciągle się dynamicznie rozwija - w związku z trwającą budową drugiej linii rośnie również prestiż firmy. Aktualnie prowadzone są liczne rekrutacje do rozmaitych działów (Link możecie znaleźć tutaj: http://www.metro.waw.pl/praca-i-praktyki-w-metrze). Jak dotąd opinie o pracy w metrze były różne, dlatego wszystkich obecnych, byłych lub przyszłych pracowników zapraszam do komentowania - wasza opinia może przesądzić o tym czy ktoś zdecyduje się przesłać swoją aplikację.

Wrona
@Kruk 16.03.2018 02:52

Podaj konkretne przykłady, ciekaw jestem jak to funkcjonuje.

anonymous

Orientuje sie ktos ile zarabia ślusarz w metrze?

g.a.
@anonymous 26.02.2018 13:25

około 3 k neto

Bogdan

Je też pracuje od dłuższego czasu w Metrze Warszawskim i jestem zadowolony. Firma się rozwija - przebywają nowe stacje metra. Najbardziej z żoną jesteśmy związani z firmą przez kasę zapomogowo-pożyczkową.

Dawid

Metro Warszawskie jako pracodawca ma opinię bardzo dobrą. Ideałów nie ma, więc jak komuś nie odpowiada niech zmieni pracę.

Rolly
@Dawid 14.12.2017 18:08

Pieprzysz

Włodek

Oj Ludziska byście się wstydzili narzekać ciągle na to metro, co się tyczy dyżurnych i somu, to wejście się za robotę a nikt nie będzie się was czepiał.

Zainteresowany

Czy dzwonili już do kogoś z ostatniej rekrytacji na maszynistę?

X.
@Patrycja 15.02.2018 22:33

Olbrzymim błędem jest traktowanie wszystkich kandydatów jak bezrobotnych. Nie zawsze jest tak, że każdy może wziąć sobie wolne z dnia na dzień.

anonymous

Jesli bedziesz wchodzil w (usunięte przez administratora) oraz kablowal na kolegow a dodatkowo kochal pociagi metra to moze po kilku latach pracy osiagniesz 4500 do reki. Ja tyram 12 i mam do lapki 4300

sylvia

Ja pracuję i jestem zadowolona. Warunki finansowe może nie powalają na kolana, ale jest ok, jest stabilizacja i dobry socjal. Jak ktoś myśli że tu się pierdzi w stołek to jest w wielkim błędzie, Pracy jest dużo, ale nie ma stresu, przełożeni wymagający ale w porządku. Jak tu ktoś wcześniej pisał o zatrudnianiu po znajomości, to może kiedyś tak było, ale czasy te już dawno się skończyły wraz z odejściem pewnej osoby z biura kadr i szkoleń... Jak się komuś nie podoba, nie musi tu aplikować a tym bardziej pracować... Ja polecam.

Patrycja
@sylvia 10.02.2018 20:57

Kogo masz na mysli?

Zostaw opinię o Metro Warszawskie - Warszawa

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Metro Warszawskie