METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
5 200 6 1

Opinie o METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.

Ssakowicz

Pracownicy dzialu PRP traktuja metro hak prywatny folwark, instruktorow w metrze niema! Na kursie szkoli Cie maszynista. Jezdzis za nastawnikiem, maszynista siedzi z boku i sie przyglada, jedyna reakcja jaka moze podjac to wcisniecie ham.awaryjnego. Ci ,,instruktorzy" z dzialu PRP jedynie co robia na szkoleniu to przychodza i przeczytaja (nie wytłumaczą) przeczytaja instrukcje. Wiekszosc czyta ja zle (pozdrawiam Pana Stefana z sekcji szkolen) w zdaniu gdzie jest slowo ,,nie" poprostu go pomija co zmienia kompletnie sens zdania. Ci niby instruktorzy maja zero przygotowania pedagogicznego (moze,mooooooze maja wiedze, ale nie potrafia jej przekazac). Po zdanych egzaminach i wielkich trudach, trzeba sie przyszykowac, ze przez pierwsze lata wszystkie weekendy i swieta, oprocz jednej niedzieli w miesiacu trzeba zasuwac. W swieta wolne otrzymuja najpierw starzy pracownicy. Metro z organizacja pracy, szkolen, a nawet z ukladaniem grafikow, zatrzymalo sie w czasie w ktorym otwarto pierwsza stacje. Wieje komuna ;p Moje sugestie dla METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.: Zmienic kompletnie szkolenie

Tomasz
@Ssakowicz 06.01.2019 17:30

Ciekaw jestem jak wygląda szkolenie na dyżurnego ruchu?

Ssakowicz
@Tomasz 09.01.2019 21:09

Każdy wypowiada sie na temat, ktory zna osobiscie, co do szkolenia na dyzurnego niemam pojecia. Dzial PRP-chodzi o biuro bez maszynistow. MASZYNISCI bardzo fajni i zyczliwi.

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
pracodawca
Wywiad z Maszynistą-instruktorem Metra Warszawskiego

- Od jak dawna pracuje Pan w Metrze Warszawskim?


- W Metrze pracuję od 2005 roku. Obecnie jestem instruktorem maszynistów, ale zaczynałem tak jak reszta osób, jako kursant. Zostałem przyjęty na 6-miesięczny kurs, po zdanym egzaminie zostałem maszynistą, po 6 latach awansowałem na stanowisko starszego maszynisty. Od 2014
roku jestem instruktorem. 


- Skąd pomysł na to by zostać maszynistą?


- Od zawsze interesowałem się kolejnictwem, moi rodzice pracowali i nadal pracują na kolei. Tata był maszynistą, stąd też wzięło się zainteresowanie pracą w tej branży.


- Na czym polega praca instruktora?


- Moja praca polega przede wszystkim na szkoleniu maszynistów, nadzorowaniu ich pracy i wdrażaniu nowych pomysłów i modernizacji wspólnie z innymi działami. Zajmowałem się m.in. wdrożeniem i przeszkoleniem wszystkich maszynistów do pracy na pociągu Inspiro. Sam tą wiedzę zdobyłem na szkoleniu za granicą, ale także w Metrze Warszawskim podczas szkoleń prowadzonych przez zewnętrzne firmy.



- Jak wygląda proces rekrutacji na stanowisko maszynisty?


- Publikowane jest ogłoszenie o rozpoczęciu naboru na kurs na maszynistę taboru pasażerskiego. Po wstępnej selekcji nadesłanych aplikacji kandydaci zapraszani są na indywidualne rozmowy rekrutacyjne, podczas których przeprowadzany jest też test wiedzy ogólnej na temat Metra Warszawskiego. Wybrani kandydaci kierowani są na badania i po uzyskaniu pozytywnego orzeczenia lekarskiego dopuszczającego do pracy na tym stanowisku rozpoczynają pracę.


-
Kto może zostać maszynistą metra? Jakie wymagania stawiane są przed kandydatami?


- Wymagane jest minimum wykształcenie średnie techniczne, np.: ukończone technikum elektryczne, elektroniczne czy mechaniczne potwierdzone dyplomem. Osoby, które ukończyły technikum mechaniczne niekoniecznie muszą znać się na elektryce, ale w trakcie kursu mają właśnie okazję tę wiedzę uzupełnić. Wymagany jest także bardzo dobry stan zdrowia, ze względu na specyfikę pracy szczególnie ważny jest wzrok i słuch. Ważne jest także by kandydat mieszkał w Warszawie bądź okolicach, jest to istotne, ponieważ maszyniści pracują w trzy zmianowym trybie pracy a pierwsza zmiana może zaczynać się już od godziny 5:00 rano, jeśli maszynista musi przyjąć pociąg na terenie Stacji Techniczno Postojowej Kabaty. Liczą się także predyspozycje psychologiczne – maszynista powinien być opanowany i spokojny. Musi wykazać się podzielnością uwagi i umiejętnością podejmowania szybkich decyzji. Powyższe wymogi wynikają z wewnętrznych wymagań, jakie muszą spełnić pracownicy zatrudnieni na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego oraz prowadzeniem pojazdów kolejowych metra.


- Czy kobiety mogą zostać maszynistkami?


- Tak, oczywiście. W ogłoszeniach dotyczących naboru na to stanowisko umieszczamy informacje, że aplikacje kobiet są jak najbardziej mile widziane.


- Jak wygląda kurs na maszynistę?


-
Kurs na maszynistę taboru pasażerskiego trwa około 7 miesięcy. Przez ten czas kursanci dowiadują się jak funkcjonuje metro, poznają przepisy, a także uczą się prowadzić pociąg. Obecnie w Metrze Warszawskim mamy 4 typy pociągów i kursanci poznają je wszystkie. Pod okiem instruktora i innego maszynisty uczą się ich obsługi. Przed wyruszeniem na jazdy w tunelu kursanci zapoznają się z obsługą składów Inspiro dzięki specjalnemu symulatorowi. Zasiadając za pulpitem wirtualnego pociągu mogą przenieść się do tunelu I lub II linii i sprawdzić, co widzi maszynista jadąc do prawdziwych stacji. Później kursanci uczą się jak przyjąć pociąg na elektrowozowni mieszczącej się na warszawskich Kabatach. Znaczną część kursu poświęca się na jazdy na torze prób. Prowadzone są także nocne szkolenia w tunelu, gdzie wykonuje się manewry pociągami. Następnie odbywają się jazdy pod okiem maszynisty. Kursanci uczą się jeździć wszystkimi typami pociągów metra na I i II linii, późniejszy egzamin przeprowadzany jest na obydwu liniach.


- Jak wygląda część teoretyczna kursu?


- Każdy kurs prowadzony jest według programu szkolenia teoretycznego i praktycznego kandydatów na stanowisko maszynisty taboru pasażerskiego metra opracowanego przez kierującego przygotowaniem zawodowym. Konkretne zagadnienia i liczba godzin, jaką należy poświęcić na ich przyswojenie jest szczegółowo ustalana i rozpisywana. Wygląda to niemalże jak w szkole, gdzie ustala się plan zajęć i wypisuje się poszczególne przedmioty. U nas jest to m.in. elektryka, elektronika, automatyka, pneumatyka czy budowa taboru. Omawiane są wszystkie zagadnienia, z którymi podczas pracy może zetknąć się maszynista. To nie jest wiedza dotycząca tylko taboru, ale także otaczającej nas infrastruktury metra. Maszynista musi zdobyć wiedzę z tego zakresu, aby prowadząc później pociąg wiedzieć jak postąpić w nietypowych sytuacjach. Gdy dostanie polecenie od dyspozytora ruchu lub coś go zaniepokoi musi natychmiast podjąć odpowiednią decyzję zapewniającą bezpieczeństwo pasażerom. Maszynista musi znać także wszystkie przepisy, zarówno te dotyczące sygnalizacji jak i prowadzenia pojazdu. Kursanci otrzymują materiały, z którymi muszą się zapoznać. Ich wiedza jest na bieżąco sprawdzana, bowiem po każdym zakończonym bloku zajęć teoretycznych przeprowadzany jest egzamin wewnętrzny. Wykładowca, który omawiał dane zagadnienia przeprowadza „sprawdzian”, dzięki któremu wie, jakie kwestie należy ewentualnie powtórzyć tak, aby kursanci dobrze zdali późniejszy główny egzamin.



- Jak wygląda egzamin?


- Po 7 miesiącach kursant może podejść do egzaminu. Egzamin składa się z części teoretycznej (pisemnej i ustnej) oraz praktycznej. Po zdanym egzaminie przeprowadzana jest autoryzacja, szkolenie stanowiskowe i kursant dopuszczany jest do samodzielnej pracy.


- Czy po zdanym egzaminie otrzymuje się jakiś certyfikat?


- Tak, kursanci otrzymują prawo kierowania pociągami metra wydawane przez Metro Warszawskie i uzyskują prawo do samodzielnego kierowania taborem pasażerskim na obydwu liniach metra.


-
Jak wygląda praca maszynisty po zdanym egzaminie?


-
Maszyniści na początku trafiają do drużyny manewrowej, gdzie pod okiem instruktora pracującego na linii wdrażani są do samodzielnej pracy. Nie są rzucani na głęboką wodę, tzn. nie trafiają do drużyny jeżdżącej w godzinach szczytu. W tym czasie kursują bardziej doświadczeni maszyniści. Przez pierwszych kilka tygodni pracy maszynista wdraża się w tej drużynie manewrowej, gdzie prowadzi manewry pociągu na stacjach końcowych lub wykonuje podmiany potrzebne dla zapewnienia przerw fizjologicznych innym maszynistom. Po tym okresie czasu maszynista jest przepisywany rotacyjnie do różnych drużyn – manewrowych, szczytowych, całodobowych. Jest to praca w trybie trzy zmianowym po 8 godzin. Oczywiście maszynista nie prowadzi pociągu metra non stop 8 godzin. W czasie swojej pracy otrzymuje przerwę wykonywaną przez innego maszynistę. Każda drużyna ma swoją specyfikę wynikającą z rozkładu jazdy, jeden obieg może więc jeździć przez 6 godzin, inny przez 7 godzin. Ze względu na to, że metro kursuje przez cały rok praca odbywa się we wszystkie dni tygodnia, także te świąteczne. Maszyniści jeżdżą również w nocy, gdy pasażerowie śpią. Przeprowadzane są wtedy przejazdy techniczne oraz jazdy próbne. 


- Czy prowadzenie metra na I linii różni się od jazdy na II?


- Tak, to zupełnie inna specyfika pracy. Na pierwszej linii metra jest więcej obiegów, podróżuje nią więcej pasażerów, trasa jest dłuższa, a przede wszystkim jeżdżą nią wszystkie typy pociągu. Na drugiej linii jeździ tylko jeden rodzaj taboru, a trasa jest krótsza, co wiąże się z koniecznością częstszej zmiany kabin przez maszynistę. Jest także zupełnie inny system prowadzenia ruchu. Oczywiście kursanci przygotowywani są do pracy na obydwu liniach metra, poznają wszystkie rodzaje taboru pasażerskiego, by potem móc prowadzić i obsługiwać każdy z nich. Maszyniści mogą mieć swoje indywidualne preferencje jednak muszą znać i umieć obsługiwać tabor na każdej linii metra, aby nie utracić autoryzacji, staramy się je uwzględnić przy ustalaniu grafików. Zależy nam jednak na tym by doskonale znali specyfikę każdego pociągu, tak by w zależności od potrzeb bez problemu zasiąść w kabinie starszego modelu rosyjskiego czy najnowszego Inspiro. 


- Czasami słyszy się opinie, że metro jeździ samo i niedługo maszynista nie będzie potrzebny. Ile jest w tym prawdy?


- Maszynista „przyjmuje” pociąg ze stacji techniczno-postojowej, dopuszcza go do użytku i sprawdza wszystkie układy oraz systemy. Przed wyruszeniem na linię musi mieć pewność, że pojazd jest gotowy do bezpiecznej jazdy, bo to właśnie maszynista jest odpowiedzialny za jego przyjęcie i obsługę. To on podejmuje wszystkie decyzje i na bieżąco dba o płynny i punktualny przejazd oraz komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Wjeżdżając na stację metra musi mieć pewność, że pas bezpieczeństwa jest pusty i odpowiednio dopasowuje prędkość jazdy, tak by móc bezpiecznie zatrzymać pociąg. To on dba o to, żeby wymiana pasażerska przebiegła bezpiecznie i w miarę możliwości wszyscy zdążyli wsiąść. Decyduje o zamknięciu drzwi, co nie jest łatwe, kiedy pasażerowie wskakują po sygnale zamknięcia drzwi. Pociągi Inspiro są w pewnej części zautomatyzowane, ale to maszynista musi na bieżąco podejmować decyzje, reagować w nagłych sytuacjach i być w stałym kontakcie z dyspozytorem ruchu. Postępując zgodnie z przepisami i wytycznymi maszynista nie powinien odczuwać presji czy stresu związanego z przewozem dużej liczby osób. Oczywiście w godzinach szczytu ma świadomość, że w pociągu może być nawet ponad tysiąc pasażerów, ale maszyniści są przeszkoleni i świetnie sobie z tym radzą. 


- Dziękuję za poświęcony czas i rozmowę.
   
Roma

Za 3100 brutto+premia wykonywanie tak odowiedzialnej pracy jest skrajnie nieopłacalne, byłem maszynistą metra kilka lat.Dziś takie pieniądze można zarobić na pierwszym lepszym magazynie logistycznym. Poza tym pensja maszynisty jest strasznie nieuczciwie niska względem innych działów w metrze. Wyobraźcie sobie że moja pensja była o 200 złoty niższa od np przeciętnego warsztatowca. Ja podziękowałem bo ile można być tak traktowanym

Xxx
@Roma 03.01.2019 16:26

Racje ma dac.mu wódki

Xxx

Jeden wielki (usunięte przez administratora) praca popychacza a.nie masZynisty Co mógłby zrobić pracodawca aby poprawić atmosferę w firmie: Zleeee

bzyku

DYŻURNY STACJI ... napiszcie mi prosze cos wiecej o tym stanowistu

Syberian
@bzyku 17.12.2018 14:56

Po pół roku będziesz zarabiał ok. 3000 zł netto, przez ten czas umowa na okres próbny (3 m-ce) oraz umowa na rok. Podstawa obecnie to ok. 2500 brutto plus 40% premii plus dodatki za pracę w tunelu, w nocy, w dni świąteczne oraz dodatek za pracę w warunkach uciążliwych. Potem jeszcze trzynastka wypłacana w ratach miesięcznych i dodatek stażowy. Co roku jakaś niewielka podwyżka, premie przed świętami (w tym roku ponad 2 tys. netto), bony dla dzieci na święta. Jest też "grusza" - ok. 1000 zł. Pracujesz w systemie dzień-noc-wolne-wolne (kwartalne rozliczenie czasu pracy), co pozwala zaplanować czas wolny, gdyż możesz sobie wyliczyć jak będziesz pracował np. za rok 4 grudnia. Oprócz urlopu masz w każdym kwartale dodatkowe dni wolne wynikające z rozliczenia czasu pracy, co czasem daje nawet dwa tygodnie wolnego. Zakres obowiązków dość duży: generalnie odpowiadasz za: - monitorowanie prawidłowego działania różnych systemów i urządzeń na stacji; - nadzorowanie ekip pracujących w przerwach technicznych i podczas ruchu pasażerskiego; - monitorowanie stacji poprzez cctv; - szeroko pojęty ruch pasażerski na stacji (informowanie o opóźnieniach, reagowanie na uwagi pasażerów, pomaganie im itp.); - bezpieczeństwo na stacji (alarmy pożarowe, ewakuacje stacji, pierwszą pomoc w razie wypadków), reagowanie w sytuacjach kryzysowych bądź niebezpiecznych.; - utrzymanie czystości na stacji (poprzez zewnętrzne firmy); - oraz dosłownie wszystko, co wydarzy się na twojej stacji. Musisz znać wiele regulaminów i procedur, które - niestety - nie zawsze są jasne i jednoznaczne. Nie ma też procedur dla wielu ważnych potencjalnych wydarzeń, które mogą ci się zdarzyć, a które dzięki temu mogą być rozstrzygnięte tak, jak w danej chwili będzie wygodnie dla wizerunku Metra i osób za nie odpowiedzialnych. Niewątpliwie dużym plusem jest to, że - jak traktuje to wielu pracowników - jest to dyżur i jesteś tam po to, by reagować w sytuacjach stwarzających zagrożenie. Tak więc na codzień z pewnością nie ma dużo pracy. Ale zależy to również od stacji. Tak więc sama praca (moim zdaniem) - złoto. Na codzień rutynowe działania bez większego wysiłku, ale także - jeśli lubisz - adrenalina w sytuacjach kryzysowych. Niestety atmosfera bywa gęsta czasami. Oprócz narzekań innych pracowników, działasz też pod presją przełożonych, którzy nie zawsze stają po twojej stronie, działają raczej na zasadzie kija niż marchewki. Również system zarządzania pozostawia niesmak - zasmakujesz tu najlepszych kąsków lat 90-tych. Ale dużym plusem są też ludzie, z którymi bezpośrednio współpracujesz - jest naprawdę miła atmosfera, dużo życzliwości i pomocy.

bzyku
@Syberian 18.12.2018 09:40

pieknie dziekuje za obszerne wyjasnienie :) bo wymagania na to stanowisko maja bardzo male ... a ile trwa szkolenie ?

bzyku
@Syberian 18.12.2018 09:40

czyli praca po 12 godz dobrze rozumiem ?

Syberian
@bzyku 18.12.2018 16:44

Szkolenie takie stricte trwa ok. tygodnia, potem masz zmiany wspólnie z innymi dyżurnymi. Po trzech tygodniach pracujesz już samodzielnie. Zmiany są 12-godzinne, 7-19, 19-7.

Berv
@Syberian 19.12.2018 18:16

W wymaganiach na stanowisko dyżurnego wymagana jest I kategoria wzroku i słuchu? Tak mi się obiło o uszy. Krótko mówiąc ktoś z małą wadą np. wzorku nie ma szans na to stanowisko?

Syberian
@Berv 20.12.2018 09:31

Trudno mi powiedzieć. Jeśli masz wadę wzroku, ale masz okulary, to być może to przejdzie. Są dyżurni, którzy pracują w okularach.

Tomasz
@Berv 20.12.2018 09:31

U maszynistów niby tak, ale tutaj nie, bez przesady.

E.B
@bzyku 17.12.2018 14:56

Bardzo rozwijająca praca umysłowo i fizycznie szczególnie na stacjach gdzie jest pełno troli. Praca wprost wymarzona dla kobiet. Jedyny minus tej pracy to (usunięte przez administratora)ze strony wyższych stołków w tym dziale

DzikZPola

Proszę coś napisać o Straży Metra Warszawskiego? Mam KPOF i broń i zastanawiam się...

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
pracodawca
Bardzo nam miło powitać wszystkich użytkowników platformy GoWork.pl poszukujących informacji o pracy w naszym przedsiębiorstwie - Metro Warszawskie Sp. z o.o. Serdecznie dziękujemy za pozostawione przez Państwa opinie.
Serdecznie pozdrawiamy!

 
   
Pracownikx2

Każdego roku przecież ludzie odchodzą tylko wcześniej nikt o tym nie mówił bo na przykład odeszło 20 maszynistów a przyszło 60. A teraz nikt nie chce przyjść i mają problem kurs zrobić

cycu
@Pracownikx2 11.10.2018 13:44

każdego roku to może po jednej osobie się zwalniało. w tym roku to już inna bajka, bo jeśli zarobki w Warszawie poszły mocno w górę a w M na stanowisku maszynista dalej jest marnie i się tyle samo zarabia lub MNIEJ! niż na warsztacie (tak, tu nie ma pomyłki!) to nie ma się co dziwić, że ludzie odchodzą i chętnych nie ma. Kolega pracuje w Lidlu 2 lata i ma większą podstawę ode mnie (premie też ma), widać tu logikę? Dziękuję

Janek
@cycu 11.10.2018 22:17

To napisz też całą prawdę, że podwyżki są po nowym roku.

Cycu
@Janek 12.10.2018 16:52

Nie wiem kto to pisze, ale ten ktoś wyciera sobie ryja moim pseudonimem.

Janek
@Cycu 14.10.2018 20:16

Ale potwierdzasz, że będą podwyżki?

zajefajny
@Janek 12.10.2018 16:52

A gdzie jest napisane , że podwyżki są po nowym roku. Bo jakoś nie widziałem tego pisma? Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Janek
@zajefajny 27.11.2018 18:56

Że ty nie wiesz, to wcale nic nie znaczy.

Janek
@zajefajny 27.11.2018 18:56

i będą? Będą. Kto miał racje?

Marcin 81

Witam.Dwa lata temu próbowałem sie dostać do działu torowego w metrze.Od dziesięciu lat pracuje jako monter na kolei także uważałem że mam szansę na dostanie tej pracy.Niestety nie doczekałem sie odzewu..Postanowiłem sprawdzić czemu tak się stało.Popytałem kilku osób i okazało sie że aby dostać się do tego działu trzeba zgłosić sie do(usunięte przez administratora).Jest on podobno główną osobą od przyjęć w tym dziale czym, chwali się do wszystkich..(usunięte przez administratora).Ściągnął już tam pół rodziny i wszystkich znajomych z miejscowości w której mieszka i dalej szuka chętnych.Najlepsze jest to że oni nie mają kompletnie nic wspólnego z tym zawodem..Jak to możliwe w dzisiejszych czasach!?Metro Warszawskie podobno cały czas się "rozwija" a jest tak że jeden zwykły pracownik decyduje o tym kto jest przyjęty do firmy.Kiedy składałem CV miałem nadzieję na zawodowy rozwój ale po tym jak dowiedziałem sie jak to wyglada nie chcę mieć nic wspólnego z tą firmą.Jestem z Warszawy i nie dowierzałem żę takie rzeczy mogą sie dziac w tak dużej spółce..Mam nadzieję żę ktoś tym sie zainteresuje i skończy ten proceder. Moje sugestie dla METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.: Nie polecam pracy w tej firmie.

Cycu
@Marcin 81 26.11.2018 15:22

> praca w MW > rozwój osobisty wybierz sobie którąś opcję

Artur
@Marcin 81 26.11.2018 15:22

W kiedyś była kontrola Państwowej Inspekcji Pracy, która stwierdziła że na stanowiskach pracy są zatrudniane osoby, które nie spełniają wymogów, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury "rozporządzenie odnośnie wymagań jakie powinny spełniać osoby na stanowiskach w zakresie bezpieczeństwa ruchu kolejowego", a po deregulacji zawodów wewnętrznych przepisów Metra Warszawskiego ( maszynista, dyżurny ruchu i itd.) I widać, że ta polityka nadal jest prowadzona, czyli układy i kolesiostwo. Czekać tylko jak kiedyś stanie się tragedia i do Metra Warszawskiego wejdzie Prokuratura. A sam osobiście wolę nie korzystać z usług Metra Warszawskiego.

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
pracodawca
@Artur 14.12.2018 12:12

Informujemy, że Pracownicy Metra Warszawskiego Sp. z o. o. zatrudnieni na stanowiskach związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego spełniają wymagania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Artur
@METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o. 14.12.2018 15:07

To bardzo dobrze, że procedury są u was przestrzegane, ponieważ żeby nie skończyło się tak jak pod Szczekocinami czy lot prezydencki do Smoleńska, bo za ignorancję płaci się wysoką cenę.

Marusia

Szkoda że są usuwane niektóre słowa,które bardzo dobrze opisują Metro Warszawskie. Wszyscy się zajmuje płacami,a (usunięte przez administratora)się szerzy.

Rico

Chciałem zostać maszynistą. Proponowana stawka na kursie: MINIMUM KRAJOWE, a stawka po kursie i egzaminach: NIEZNANA. Dziękuję bardzo. To w Biedrze czy innym Lidlu na dzień dobry masz większy start.

Janek
@Rico 01.12.2018 20:42

Powodzenia na kasie w Biedronce w takim razie. Idealny wpis do CV. Zero myślenia u ciebie, wiem, że na kursie zarabia się mało, ale ty się wtedy uczysz a nie pracujesz. Generujesz koszty dla firmy. Rozumiesz? Coś tu ściemniasz z tą nieznaną stawką, jak zawsze stawka jest podawana od razu podczas rozmowy o pracę.

Gregor
@Janek 02.12.2018 12:37

Zdecydowanie lepszym wpisem w CV będzie "Przestawianie nastawnikiem jazdy i znajomość szlaku tunelów metra". A stawka po kursie jest wiadoma, 3000-3050 brutto podstawy, ale nie zawsze jest podawana na starcie aby potencjalny kandydat nie uciekł za szybko.

Rico
@Janek 02.12.2018 12:37

Ściemnianie z nieznaną stawką - dobry bajer. Sherlocku Holmesie, gość który ze mną rozmawiał podał mi tylko stawkę na chwilę obecną. Zapytałem go o zarobki już po zaliczonych egzaminach - facet nie potrafił mi tego powiedzieć. Nie chce mi się dokładnie tłumaczyć przebiegu z rozmowy kwalifikacyjnej, wszak ja mam taki punkt widzenia, a ty masz swój punkt widzenia, no i na tym się skończy rozmowa.

Kris
@Rico 01.12.2018 20:42

Dziwne... Mi stawke podali, z zastrzeżeniem że z dużym prawdopodobieństwem do czasu zakończenia kursu będzie wyższa niż podają teraz bo najprawdopodobniej w między czasie będą podwyżki...

Janek
@Kris 02.12.2018 21:19

Czyli Rico ściemnia albo nie potrafi się upomnieć o swoje.

M
@Janek 04.12.2018 20:40

Mi też stawkę podali 3 koła brutto i jeszcze jakaś premia ale podobno mieli zakaz mówienia o stawkach i ta osoba ładny (usunięte przez administratora) dostała za to że podzieliła się z nami tą informacją Ogólnie to na warsztacie wyższe stawki mają więc byle do końca kursu a potem się okaże co dalej

Janek
@M 14.12.2018 11:43

To ciekawe co mówisz, na własnym przyszłym stanowisku (po kursie) twierdzisz, że był problem z poznaniem potencjalnego wynagrodzenia ale już wiesz gdzie zarabiają więcej. To ty się tam byłeś szkolić czy ganiać po warsztacie i wypytywać kto ma więcej, to się do warsztatu przyjmij skoro lepiej tam płacą·

zainteresowany

czy ktoś się orientuje i mógłby podpowiedzieć na temat zarobków mechanika taborowego?

Kamieniarz
@zainteresowany 04.12.2018 22:15

3200 brutto + 40% premii

Jurek
@Kamieniarz 05.12.2018 22:56

Hej. Pilna sprawa. Ile dają na święta?

Jurek

Witam jakie są świadczenia socjalne w MW i w jakiej wysokości

Jurek

Staram się o pracę w Metrze. Zrobiłem rozpoznanie i muszę powiedzieć, że nie jest tak kiepsko w porównaniu z innymi firmami w Warszawie. Mam tu na myśli przemysł ciężki. Jak dostanę tę robotę to będę się cieszył bo teraz zarabiam 2380 na rękę po 21 latach.

zajefajny
@Jurek 10.11.2018 21:10

To chyba w sklepie rybnym w Pociejowie dolnym pracujesz

Jurek
@zajefajny 27.11.2018 18:53

nie w sklepie rybnym tylko w bilfingerze

Pracownik

Jak na razie firma stabilna.

Pracownik

Bardzo stabilny pracodawca

Gostek

Tak się z ciekawości spytam. Czy na stanowisku "maszynisty" pracowała lub pracuje kobieta? Sporo jest jeszcze "maszynistów" którzy zaczynali w 1995r? Ogólnie myślałem, że praca tam jest bardziej prestiżowa i więcej można zarobić niż w TW czy MZA. Kiedyś składałem CV tam ale nikt nie odpowiedział.

Janusz
@Gostek 03.12.2018 23:45

W TW dają sporo więcej, a w porównaniu do MZA zarobki podobne

Pracownik

No tak,tylko jaka jest jakość tego narybku?Z urzędu pracy?Jak zwykle kilku zrezygnuje na samym kursie jak zasięgnie opinii maszynistów, prawdziwych opinii oczywiście i kilku będzie miało wywalone aby brać kasę na kursie tylko i przy egzaminie się zwolni po pierwszej porażce lub nawet do niego nie podchodząc.Skutek będzie taki,że zwolni się więcej maszynistów niż przyjdzie nowych.Pytanie do ciebie szanowny Pracodawco,czy nie lepiej jako jedyna tego typu firma w Polsce dbać o prestiż,o pracownika,dobrze zapłacić i mieć w swoich szeregach wyszkolonych wysokiej jakości specjalistów?Co wpływa na profesjonalizm i jakość obsługi pasażera ,co najważniejsze bezpieczeństwo! Tworzy się oszczędności na pracownikach pierwszej linii,prosty przykład i już pomijam wzrastającą rotację wśród maszynistów bo drodzy Pasażerowie zaczyna was wozić już byle kto,malarz tynkarz akrobata.Ale oszczędności już widać po tym,że na każdej stacji nie ma stałej obsady Strażnika MW co skutkuje obniżeniem bezpieczeństwa pasażerów np w razie bójki awantury itp zawsze był strażnik,który ma środki by zadziałać czyli paralizator np i odpowiednie przeszkolenie a teraz w razie co to woła się Policję z miasta bo dyżurny stacji nie ma obowiązku tu zadziałać bo jak?I słusznie.Maszynista też do awantury nie wyjdzie.Nie dba się o szeregowych i zaznaczę najważniejszych pracowników bo najważniejsze jest wtykanie swoich na bezproduktywne stanowiska by kaska była a idea i działania firmy są na samym końcu wykonywane w żenujący sposób.(usunięte przez administratora)

Janek
@Pracownik 27.11.2018 01:44

A kto jest w tym gronie najważniejszych pracowników? Oprócz wartowników SOM?

Pracownik
@Janek 27.11.2018 16:58

Dyspozytor,Dyżurny stacji, Maszynista i cały serwis na STP to właśnie Ci ludzie mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo w MW

Janek

Ja tam jestem zadowolony z pracy, zarobki przyzwoite, przełożeni w porządku, dobry socjal, dodatki: wczasy pod gruszą, bilet na dwie strefy, premie itd Nie rozumiem tych, którzy tak narzekają na tę firmę. Może zwolnili ich za pijaństwo i dlatego teraz tak wypisują bzdury.

Nick
@Janek 18.09.2018 21:46

Popieram, rób swoje, a takich nieudaczników i narzekaczy jak "Metro" jest pełno w każdej firmie.

Metro
@Nick 23.09.2018 20:26

A takich frajerów jak ty jeszcze więcej☺

Nick
@Metro 25.09.2018 13:12

Bardzo ładnie obrażasz kolegów z pracy.

Malone
@Janek 18.09.2018 21:46

Ten sam kiep-styl juz był w innym komentarzu. Kiepie, nie udzielaj sie juz.

Tomasz
@Janek 18.09.2018 21:46

Ma pan rację, zgadzam się w stu procentach. Mało jest takich firm, gdzie można liczyć na uczciwe wynagrodzenie i przywileje, które pan wymienił.

Heniek
@Janek 18.09.2018 21:46

Za pijaństwo nie zwalniają. Pij więc ile wlezie

zajefajny
@Janek 18.09.2018 21:46

Mi tam też pasuje

aguleg

Witam,pracuję w MW od kilku lat,ogólnie na pracę nie narzekam,pensja na czas,dodatki,da się zyć,boli mnie jedynie fakt że nie można dociekać swoich racji,nie mówię tu o kierownictwie,Prezesie,tylko o brygadzistach,brygadzistkach,którzy myślą że mają wyższe stanowisko od Prezesa,ludzie są faworyzowani ,przez takie osoby przy czym inne dostają przysłowiowo w tyłek,nie chcą się odzywać bo pózniej takie osoby się mszczą na tych co za dużo mówią,przekonałam si eo tym na własnej skórze,wydaję mi się ze momentami podchodzi to pod (usunięte przez administratora),pytanie co z tym zrobić??????

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
pracodawca
@aguleg 09.11.2018 12:00

W nawiązaniu do wpisu, prosimy o skontaktowanie się z Biurem Kadr w celu wyjaśnienia opisanej przez Panią sytuacji.

aguleg
@METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o. 13.11.2018 13:54

Nie będę się kontaktować z BK bo to nic nie pomoże,weźcie się w końcu za to jak pracownik jest traktowany przez swojego niby przełożonego(brygadziste)dzieje się tak na STP.

FREE

A w (usunięte przez administratora)główne idee to: (usunięte przez administratora), umundurowanie, inspektorowanie. A właściwie jakie obowiązki ma tam inspektor. Sprawdzać czy polary pod mundurem nosimy? Dba w ten sposób o bardzo pozytywny wizerunek firmy. Opowieść czas zacząć.

Dream

Witam aplikowałem na stanowisko maszynisty jak jest przewidywany czas na odezwanie się pracodawcy. Pytaniem się zeby jeśli się nie dostanę to za długo nie robić sobie nadziej.

Zawiedziony
@Dream 05.11.2018 18:54

dość szybko powinnni sie odedzwać w grudniu zaczyna sie kurs , ale nik niechce przychodzić za te piniądze ale to twoj wybor.

Janek
@Zawiedziony 12.11.2018 18:30

HAHAHA...ciekawe opowiadasz bajki, jak kilka wpisów wyżej czytamy, że 1000 aplikacji przyszło.

Zawiedziony
@Janek 20.11.2018 23:55

Może być napisane nawet i 5000 i ty w to wierzysz ? po prostu szok , 14 osób było a do grudnia jeszcze się wykruszy jak poznają opinie maszynistów.

Janek
@Zawiedziony 21.11.2018 09:17

No tak, bo cwaniaki będą brednie opowiadać, byle tylko nikt młody, ogarnięty i chętny do pracy się przyjął. Brawo. Potem głupie posty tu będą, że ludzie nie chcą pracować

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
pracodawca
Informujemy, że w miniony poniedziałek została zatrudniona pierwsza grupa przyszłych Maszynistów Metra Warszawskiego.

Rekrutacja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Wyboru dokonaliśmy z ponad tysiąca nadesłanych aplikacji.

Obecnie trwa nabór kolejnej grupy do zatrudnienia. Rozpoczęcie kursu planowane jest na początek grudnia.

Zachęcamy do zapoznania się z naszymi aktualnymi ofertami pracy znajdującymi się na stronie internetowej Metra Warszawskiego Sp. z o.o.
   
Przyjęty

Chodzą słuchy że było aż tylu chętnych że trzeba była z urzędu pracy ludzi przyjąć więc nie tędy droga do informowania internautów. Zamiast konkurować ze spółkami kolejowymi i bić się o pracownika to bierzecie ludzi z łapanki, którzy pracą na szynach nigdy nie byli zainteresowani.

Janek
@Przyjęty 18.11.2018 21:29

I dobrze, że z urzędu pracy, nowi, nie zepsuci roszczeniami ludzie, którzy chcą pracować.

Aqua

Jestem zawiedziona tutejszymi ludźmi pracującymi na metrze. Będąc pierwszy raz w Warszawie, napotkałem bardzo nie miłych panów, którzy nie potrafią zrozumieć "turystow". Piękne miasto ale to tyle Moje sugestie dla METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.: Zmienić obsługę

Basia_86
@Aqua 12.11.2018 11:41

Bo ci ludzie mający bezpośredni kontakt z "ruchem" i z pasażerami czyli: dyżurni stacji, wartownicy SMW i maszyniści pociągów metra zarabiają najmniejsze pieniądze w przełożeniu na wykonywane obowiązki więc też i takie zachowania. Nie ma się Pani czemu dziwić. Jak chce Pani zaznać lepszych wrażeń może się Pani spotkać z pracownikami z biura, co za takie same pieniądze wykonują 5x mniej pracy. Zdecydowanie odniesie Pani wtedy lepsze wrażenia.

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
pracodawca
@Aqua 12.11.2018 11:41

Szanowna Pani, Jeżeli zachowanie naszych pracowników wzbudziło Pani niezadowolenie, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Pasażerów Metra Warszawskiego Sp. z o. o.

Zawiedziony

I lipa panowie niestety wygrał Trzaskowski i nic w metrze się nie zmieni . metro dalej będzie w stagnacji. Dobrze chociaż że lewy przetarg z nowymi pociągami anulowano. Niestety ci co decydują o zakupie pociągów to albo są niepełnosprawni umysłowo (ludzie z Excela), albo niewiedzą jak działa pociąg.

Marcin

W miarę dobre zarobki to może są ale w działach mało odpowiedzialnych. Niestety na stanowiskach mocno odpowiedzialnych stawki są żenująco niskie, nieswpółmierne do wykonywanej pracy. Nie dziwne też że i nie ma chętnych do wykonywania takiej pracy, choć nie jest to tak rozpowszechniana informacja jak np. o brakach zatrudnienia w komunikacji autobusowej. Również nie widać też na horyzoncie żadnej poprawy, wszak nikt tu nie pracuje dla pasji.

MARIUSZ P
@Marcin 04.11.2018 20:56

A które to są działy "mało odpowiedzialne"?

Majster

Aplikuje na stanowisko ślusarz, mam doświadczenie i uprawnienia. Na ile mogę liczyć pensji na tym stanowisku ? Ktoś coś ?

majster

Jak wyglądają zarobki na stanowisko ślusarza ? Ktoś coś ? Bo mama zamiar aplikować ale nie chce stracić swojego czasu za 3000 brutto

Cycek

W miarę dobre zarobki to może są ale w działach mało odpowiedzialnych. Niestety na stanowiskach mocno odpowiedzialnych stawki są żenująco niskie, nieswpółmierne do wykonywanej pracy. Nie dziwne też że i nie ma chętnych do wykonywania takiej pracy, choć nie jest to tak rozpowszechniana informacja jak np. o brakach zatrudnienia w komunikacji autobusowej. Również nie widać też na horyzoncie żadnej poprawy, wszak nikt tu nie pracuje dla pasji.

Pracownik

Metro jako firma zamieściła odpowiedz na zamieszczone komentarze no ale cóż mają napisać?Maszynistów odchodzi bardzo dużo w ostatnim roku ze względu na bardzo małe zarobki bo jeżeli taki maszynista dostaje ok 3300 zł i to już netto to trochę słabo a odpowiedzialność potężna.Na tramwajach warszawskich zarabia się znacznie lepiej.Jak się przechodzi przez biurowce to tylko na drzwiach tabliczki Kierownik,zastępca kierownika,jeden kierownik ma kilku zastępców od niczego to o czym my mówimy?Rozrost dziwnych stanowisk w biurze jest potężny i na to są pieniądze a dla ludzi odpowiedzialnych za bezpośrednią obsługę pasażerów i bezpieczeństwo nie ma pieniędzy czyli dla maszynistów ,dyżurnych stacji,dyspozytorów,strażników MW.Układziki i kolesiostwo to priorytet w MW. Jakby zwolnić pół biura to by kasa była na wszystko i reszta by się wzięła do roboty i firma działała by znacznie lepiej.

Natalia

@Maryś Bardzo serdecznie Ci dziękuję za aktywne uczestnictwo w dyskusji i rzeczywistą pomoc innym użytkownikom forum. Nadal pracujesz w Metrze Warszawskim? Czy pracodawca wynagradza w jakiś sposób swoim pracownikom trudy tak odpowiedzialnej i niebezpiecznej, również dla zdrowia, pracy?

Pracownik
@Natalia 25.06.2018 11:21

Tak,jest płacony dodatek szkodliwy a także dyżurny stacji,dyżurny stacji i ruchu,dyspozytorzy i maszyniści(w trakcie zmiany przepisów)mają możliwość przejścia na emeryturę pomostową,gdyż pracodawca odprowadza składki na pomostówkę.

Syberian
@Pracownik 15.07.2018 07:06

Są dodatki, owszem, ale wydaje mi się, że za pracę w warunkach uciążliwych, a nie szkodliwych.

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
pracodawca
Szanowni Państwo,

Na wstępie chcielibyśmy podziękować  za zamieszczanie opinii i komentarzy.

Analizując wcześniejsze komentarze, chcielibyśmy przedstawić kilka faktów.

W latach 2017-2018, czyli w skali niemal dwóch lat, w dziale zatrudniającym maszynistów z różnych przyczyn zakończyło zatrudnienie 16 osób, przy zatrudnieniu w dziale oscylującym w liczbie blisko 300 osób.

Obecnie w związku z rozbudową II linii i ciągłym rozwojem firmy trwa nabór na kurs Maszynistów.
Z uwagi na specyfikę zawodu rekrutacja jest stosunkowo długa (rozmowy, badania),
a skompletowanie grupy osób, aby kurs mógł się rozpocząć wymaga czasu.

Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą pracy, a wszelkie wątpliwości kandydatów rozwiejemy podczas rozmów rekrutacyjnych.

Serdecznie pozdrawiamy.
   

Zostaw opinię o METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o. - Warszawa

 

Zostaw nam swoje dane kontaktowe.

Zachęcamy do podzielenia się swoimi pozytywnymi wrażeniami na temat pracodawcy.
Każda rekomendacja jest motywacją i wyróżnieniem dla firmy. Pamiętaj, że Twoja opinia ma znaczenie.

Twój komentarz zostanie zweryfikowany pod kątem prawnym i poprosimy Cię o pisemne potwierdzenie opinii.

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia wyrażenia opinii o firmie (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - wykonanie umowy) oraz gdy dotyczy, w celu weryfikacji udzielonej opinii o firmie (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony cel tj. kontakt w sprawie wyjaśnienia naruszenia) oraz wysyłki powiadomień na temat wskazanej firmy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - zgoda). Zgoda może być w dowolnym momencie wycofana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajduje się w Regulaminie.

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.