METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.

NIP: 5262673576 KRS: 0000146121

Adres: Wilczy Dół 5, 02-798 Warszawa

3.7/5
Na podstawie 260 ocen

Opinie o METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.

Wyszukaj opinięsearch

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Metro Warszawskie sp. z o.o.

Pracownik firmy - Metro Warszawskie sp. z o.o.

27.11.2023 12:11

Czym zajmuje się Państwa firma?

Metro Warszawskie sp. z o.o.ikona wywiad

Metro Warszawskie Sp. z o.o. jest przede wszystkim przewoźnikiem, który obsługuje dla pasażerów linie podziemnej kolei w stolicy Polski. Spółka na bieżąco utrzymuje i eksploatuje infrastrukturę oraz tabor. W procesie inwestycyjnym pełnimy funkcję inwestora zastępczego, nadzorujemy prace budowlane przy rozbudowie sieci warszawskiego metra. Właścicielem udziałów Metra Warszawskiego jest miasto stołeczne Warszawa.

Jak duża jest Państwa firma?

Metro Warszawskie sp. z o.o.ikona wywiad

Aktualnie firma zatrudnia około 2,8 tysiąca pracowników, a główna siedziba znajduje się na Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach.

Jak wyglądały początki firmy?

Metro Warszawskie sp. z o.o.ikona wywiad

Historia firmy sięga korzeniami lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, gdy powołano do życia Dyrekcję Budowy Trasy Mostowej „Łazienkowskiej”. Spółka Metro Warszawskie jest jednym z następców prawnych tego przedsiębiorstwa. Przełomowa data w rozwoju firmy przypada na lata 80-te, gdy rozpoczyna się realizacja celu strategicznego, czyli budowy metra w Warszawie. Inwestycję nadzoruje wówczas Generalna Dyrekcja Budowy Metra. Współczesna spółka Metro Warszawskie to stabilne przedsiębiorstwo, dysponujące kilkudziesięcioletnim doświadczeniem z najważniejszych placów budów Warszawy.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Metro Warszawskie sp. z o.o.ikona wywiad

Spółka jest jedyną w Polsce firmą świadczącą usługi przewozu pasażerów metrem. W ramach systemu zarządzanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie stanowimy integralną część stołecznej komunikacji miejskiej. Współpracujemy z firmami polskimi i zagranicznymi między innymi w trakcie rozbudowy systemu metra w Warszawie, przy zakupie nowych pociągów pasażerskich czy podczas utrzymania i eksploatacji infrastruktury oraz taboru.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Metro Warszawskie sp. z o.o.ikona wywiad

Strukturę organizacyjną Metra Warszawskiego sp. z o.o. tworzy pięć pionów nadzorowanych przez poszczególnych Członków Zarządu. Prezes Zarządu czuwa nad pionem administracyjno-biurowym. W skład tego pionu wchodzi Biuro Kadr i Szkoleń oraz Biuro Zarządu. Nad drugim pionem czuwa Członek Zarządu ds. Wsparcia. Należy wymienić tutaj: Biuro Zamówień Publicznych, Biuro Zaopatrzenia i Gospodarki Magazynowej, Biuro Ochrony Środowiska, Biuro Administracyjno-Gospodarcze, Biuro ds. BHP, Biuro Informatyki oraz Biuro Ochrony Informacji i Obronności. Nad trzecim pionem czuwa Członek Zarządu ds. Ekonomiczno-Finansowych. Podlegają mu następujące działy: Finansowy, Księgowości Rozrachunkowo Kosztowej, Księgowości Materiałowej i Majątkowej oraz Biuro Kontrolingu, Biuro Najmu i Reklamy i Biuro Kosztorysów i Wycen. Opiekę nad kolejnym pionem sprawuje Członek Zarządu ds. Inwestycji. Do tego pionu należą działy: Przygotowania Inwestycji, Dokumentacji Przygotowawczej, Inwestycji Modernizacyjnych, Dokumentacji Kontraktowej, Kontroli Technicznej PK oraz dwa Działy Realizacji II Linii Metra. W skład tego pionu wchodzi również Biuro Geodezji i Nieruchomości oraz Biuro Analiz i Rozliczeń Inwestycji. Ostatnim pionem opiekuje się Członek Zarządu ds. Operacyjnych. Mamy tu cztery główne sekcje dotyczące Ochrony i Zarządzania Kryzysowego, Infrastruktury, Przewozów i Taboru. W pierwszej z nich znajdują się działy: Ochrony Metra, Ochrony Przeciwpożarowej, Analiz Bezpieczeństwa, Mechaniczny, Techniczny, Utrzymania STP. Do drugiej należą Dział Automatyki i łączności, Dział Elektrotrakcyjny oraz Dział Torowy. Trzecia sekcja składa się z działu Nadzoru Ruchu, Realizacji Przewozów, Stacji i Obsługi Pasażerów. Ostatnia sekcja to Dział Przeglądów, Dział Logistyki, Dział Technologiczny i Dział Remontów.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Metro Warszawskie sp. z o.o.ikona wywiad

Ogłoszenia o pracę zamieszczane są m.in. na stronie internetowej Metra Warszawskiego Sp. z o.o. Aplikacje można składać drogą elektroniczną bądź bezpośrednio zostawiając CV w skrzynce rekrutacyjnej w siedzibie Spółki na Stacji Techniczno–Postojowej Kabaty. Po analizie dokumentów aplikacyjnych wybrani kandydaci zapraszani są na spotkanie rekrutacyjne w siedzibie Spółki. Rekrutacje, w zależności od działu i stanowiska, prowadzone są jedno lub dwuetapowo.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w naszej firmie?

Metro Warszawskie sp. z o.o.ikona wywiad

Nowy pracownik w pierwszych dniach zostaje zapoznany z wewnętrznymi przepisami i procedurami oraz zakresem obowiązków na swoim stanowisku pracy. Odbywa również obowiązkowe w Metrze Warszawskim szkolenia. Pod opieką wykwalifikowanego personelu Spółki pracownik zapoznaje się ze specyfiką nowego miejsca pracy.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w najbliższym czasie?

Metro Warszawskie sp. z o.o.ikona wywiad

W związku z ciągłym rozwojem Metra Warszawskiego i otwarciem nowych stacji, na bieżąco realizowany jest proces rekrutacji pracowników. Oferty pracy dostępne są m.in. na stronie internetowej Spółki: www.metro.waw.pl (w zakładce praca i praktyki/oferty pracy).

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Metro Warszawskie sp. z o.o.ikona wywiad

Metro Warszawskie Sp. z o.o. zapewnia swoim pracownikom rozwój zawodowy poprzez organizowanie szkoleń i kursów wewnątrz firmy, jak i poprzez szkolenia zewnętrzne. Pracownicy uczestniczą w targach branżowych, konferencjach naukowych oraz spotkaniach technicznych, gdzie mają możliwość zapoznania się z nowinkami technicznymi między innymi w sektorze kolejowym i budowlanym.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Metro Warszawskie sp. z o.o.ikona wywiad

Plany rozwojowe są nastawione przede wszystkim na wygodę i potrzeby pasażerów. Aktualnie powstaje kolejny odcinek linii M2 – trzy nowe stacje na Bemowie i Stacja Techniczno-Postojowa Karolin. Na etapie prac przygotowawczych jest linia M3, która w pierwszym etapie obejmie budowę sześciu nowych stacji po praskiej stronie Wisły w Warszawie. Dostarczane są też na bieżąco nowoczesne pociągi.



Sivy
Inne

@Pracodawca Czy jest problem z braniem urlopu na stanowisku maszynisty? Czy początkujący maszynista wyciągnie 6000 na rękę?

maszynista Nowy wpis
Pracownik
@Sivy

Ja po 10 latach mam 6k

anonim
Inne

(usunięte przez administratora)

Pamiętamy
Były pracownik

Bezdomni koczują w metrze na wyraźne życzenie pasażerów, po skutecznej interwencji Gazety Wyborczej w tej sprawie. Kiedyś metro było całkowicie wolne od żuli i bezdomnych. Ale przeszkadzały wam zamknięte bramki przy wejściu na perony, kazaliście je otworzyć bo nie chciało wam się przykładać karty do czytnika. I Gazeta Wyborcza załatwiła wam otwarte bramki. Wraz z otwarciem bramek do ciepłych tuneli metra napłynęli żule i bezdomni, którym bardzo przypadły do gustu wygodne, wyściełane ciepłym i mięciutkim materiałem ławy w wagonach metra. I teraz, gdy już odkryli metro i jak do niego wejść bez biletu, nie ma legalnego sposobu na ich usunięcie. Podobnie jest w przypadku tramwajów. To na wyraźne życzenie pasażerów po głośnej interwencji Gazety Wyborczej miasto zrezygnowało z opłacania ochrony, która między innymi usuwała cuchnących kloszardów z wagonów tramwajowych. Pasażerowie pisali skargi, że "ochrona bije pasażerów" a sprytny bezdomny rzucał się na podłogę, darł się w niebogłosy i odstawiał takie przedstawienie jakby go przypalali gorącym żelazem. Więc teraz zgodnie z życzeniem, możecie cieszyć się towarzystwem brudnych, chorych i cuchnących bezdomnych, którzy nie chcą ani nie przyjmują żadnej kompleksowej pomocy, bo są zadowoleni ze sposobu w jaki egzystują. Więc szanowny panie Marku, pretensje może Pan mieć tylko do siebie, współpasażerów i ewentualnie niezależnych mediów, które słusznie są nazywane czwartą władzą.

Wartownik
Pracownik

Od razu widać że pisał to pracownik Metra z innego działu,który nie potrafi zająć się swoją ciężką pracą.Mam nadzieję że to nie dyżurny stacji :)

Nick Holmes Nowy wpis
Inne
@Wartownik

Dlaczego wartownik lub pracownik metra? Może zwykły pasażer (tak jak ja), który przez dziecięca chorobę lewicowości tak zwanej "warszawki" (przy czym nie chodzi tu o miejsce tylko o pewną grupę, tak dla uściślenia :) musi jeździć w brudzie i smrodzie? A może "warszawka" wzięłaby aromatycznych do siebie na kwatery, zaliczając progres w dziedzinie postępowości i jednocześnie dając (dosłownie) odetchnąć zwykłym ludziom?

comunity
Community notes
Zagłosuj i daj innym znać, czy zgadzasz się z autorem.
Kandydat Nowy wpis
Kandydat

Witam, czy w Metrze jest płacony dodatek stażowy( wysługa )?

kombo Nowy wpis
Pracownik
@Kandydat

Jest, ale liczony jest od "zera", czyli uznaje tylko czas przepracowany w Metrze. Poprzednie lata idą się...

Dyżurny stacji
Kandydat

Witam. Ktoś może przybliżyć jak wygląda praca dyżurnego stacji? Na jakie zarobki można liczyć? Po jakim czasie wchodzi się w tryb pracy zmianowej? Z góry dziękuję za odpowiedzi !

Specjalista ds. przetargów
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Rozmowa w standardowym składzie: kierownictwo spółki, bezpośredni przełożony oraz pracownik HR. Rozmowa trwała w okolicach 45min do 1h czasu. Otrzymałem zaproszenie na II spotkanie z działem kadr w zakresie ustalenie warunków zatrudnienia, co w zasadzie było tożsame z pozytywnym rezultatem rozmowy kwalifikacyjnej. Po II etapie dosyć długie oczekiwanie na wynik rekrutacji (ponad 2 tygodnie), zatem jest to mały problem komunikacyjny zauważony po stronie Pracodawcy. Kwestia dyspozycyjności i doskonalenia zawodowego przeważyła o wyniku rekrutacji :)

Pytania

Dotyczyły w dużej mierze znajomości ustawy PZP oraz sposobu organizacji pracy własnej w przedmiotowej komórce.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
Gasparo
Kandydat

Chciałbym się zapytać na jakie zarobki może liczyć dyżurny stacji metra, chodzi mi o Świerzą osobę która chciałaby rozpocząć pracę w metrze

Roger
Kandydat

Czy ktoś poleci pracę w zamówieniach publicznych?

Miekiszon
Pracownik

Czy dyzyrny stacji także ma minimalna plus 40% po szkoleniu plus 8 na 13tke?

Ikses
Kandydat

Czy w metrze pracują osoby z takich miast jak Wołomin, Zielonka? I czy są osoby uczące się weekendowo?

Bobo
Pracownik
@Ikses

Ludzie dojeżdżają nawet 80 km jak ktoś chce pracować to będzie pracować

Chętny
Kandydat

Jaka jest stawka po skończeniu kursu i zaczęciu pracy samodzielnie? Jakie są stawki dalsze wynikające od stażu? Ile firma płaci podczas szkolenia?

Kink
Kandydat

Ile może dostać na rękę mechanik taboru bądź ślusarz?

Cs
Inne
@Kink

4350brutto+40%premi+8.5%premia tzw.trzynastka

Mateusz
Inne
@Cs

A ile malarz płytkarz, premie od 4 miesiąca, plus bilet roczny za złotówkę i dofinansowanie do wydarzeń kulturalnych 90 zł miesięcznie ?

Chudy
Inne

Dzień dobry. Jak wyglądają badania psycho na stanowisko maszynisty?

Lebul
Pracownik

widzę że coś jest nie tak w firmie i szukam info gdzie i jak zgłaszać . do firmy raczej nie pojdę . jakaś ustawa jest czy coś ?

Perpe
Pracownik

Dla tych co się zastanawiają nad praca na stanowisku maszynisty metra a tak naprawdę prowadzącego pojazdy kolejowe metra bo może ona być postrzegana jako dobra praca ze względu na prestiż pracy w komunikacji to tłumacze. Wynagrodzenia z samej pensji z premią dla nowego po 26 r.z. to nie wyjdzie 5 tysi jeśli kogoś to zadowala to będzie ok a są też dodatki za pracę w tunelu, w nocy, za warunki uciążliwe i w święta. Atmosfera w pracy bardzo różna, potrafią robić utrudnienia na plus że teraz nie zaglądają do kabin szukając braku krawatu czy słuchawki w uchu żeby zabrać premie. Kolejnym czynnikiem może być stabilność zatrudnienia o ile przejdzie się kurs który trwa pół roku. Na awans nie ma co liczyć, zostaje tunel do emerytury bo awans dostają ludzie mający wujków w firmie. Ogłoszenie o pracę jest cały rok ale ludziom z biura w tym dziale pasuje to że są braki bo dzięki temu ustalają tak grafiki żeby chodzić na nadgodziny w niedzielę bo nawet limity nadgodzin wyczerpują na samych niedzielach zakręcając sobie 3 kółka i do domu a inni jeżdżą bez przerw 5h albo z 40 min przerwami na całą zmianę. Często można przyjść na dodatkowe dni i wyprowadzać pociągi żeby dorobić do pensji to na plus jak ktoś potrzebuje. Ich nie interesuje to jak się pracuje w tunelu tylko własne wynagrodzenie. Mam nadzieję że trochę przybliżylem jak wygląda praca

Sebson
Inne
@Perpe

Czyli te niecałe 5 tysi to już ze wszystkimi dodatkami typu premia ,tunel,noce?a jakie jest wynagrodzenie przez okres szkolenia czyli jak piszesz pół roku i czy odbywa się w stałych godzinach czy zmianowych?

Bolo
Kandydat
@Perpe

A jak ze wzrokiem? Bo słyszałem, że maszynista to tak średnio 5-6 lat pracy i już wzrok siada. Ale generalnie trochę kiepska kasa jak za taką pracę i to w Warszawie i to w jedynym metrze w Polsce xD

Goscnarozmowie
Kandydat
@Sebson

Z rozmowy z pracodawcą wynika, że zarobki oscyluja między 5000 a 6000tys na reke 3600 miesięcznie na rękę przez okres kursu, 5-6msc

Stępień
Kandydat

Jak noszę bryle, to przejdę badania lekarskie? Wiem, że maszynistom na kolei obniżyli wymagania dotyczące wzroku, a jak jest tutej?

@pracodawca
Kandydat

Przy tak małym bezrobociu to z szacunku dla kandydatów powinniście podawać stawki jakie możecie zaproponować. Wiem , że dochodzą zmienne ale jakas kwota na umowie chyba będzie. Czasy się zmieniaja i to raczej powinna być norma

Jbl
Kandydat
@@pracodawca

Nie chcą podawać stawke ,bo są poprostu żenujące pieniądze u nich. Dziwie się,że tam ludzie pracują u nich....

Rzl
Kandydat

Jakiś czas temu kandydowałem na elektryka trakcji. Miła Pani skontaktowała się ze mną telefonicznie, zapraszając na rozmowę. Zapytałem jakie są widełki wynagrodzenia, Pani stwierdziła, że nie może podać tylko sprawdzi czy może spełnić moje oczekiwania. W obecnych czasach uważam, że 10K brutto, czyli jakieś 6K „na rękę” to nie są wygórowane wymagania, zważając na umiejętności zawodowe, uprawnienia, doświadczenie… Dobrze, że zapytałem inaczej straciłbym pół dnia na rozmowę, po której dowiedziałbym się, że otrzymam 4-5k netto. Szanowni Państwo, szanujcie pracowników i specjalistów. Ich czas. Podwajacie widełki wynagrodzenia w ogłoszeniu i naprawdę niech zacznie do Was docierać, że mamy rok 2024, a nie 2004, kiedy to 4-5k netto było b. dobrym wynagrodzeniem. Pozostaję z poważaniem, — Raziel d’Slv

Bolo
Kandydat
@Rzl

4-5k dla pracownika wykwalifikowanego? Kiepsko to pewnie mechanik ma podobnie albo jeszcze mniej :/

Perwol
Kandydat

Widziałem ogłoszenie na mechanika w Metrze, powie ktoś coś z grubsza o tym stanowisku i zarobkach? Na Gwiazdkę są jakieś paczki/ premie? Warto się w to pchać? I czy przyjmują hobbystów/ majsterkowiczów bez kierunkowego wykształcenia? Pozdrawiam

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.

Pracodawca

@Perwol

Miło nam, że jest Pan zainteresowany ofertą pracy w Metrze Warszawskim. Szczegółowe warunki zatrudnienia omawiane są podczas rozmowy rekrutacyjnej. Zapraszamy do zapoznania się z treścią ogłoszenia na stronie www.metro.waw.pl i przesłanie aplikacji na adres [email protected] Biuro Kadr i Szkoleń Metro Warszawskie Sp. z o.o.

Poli
Inne

Czy jest możliwość pracować jako maszynista metra tylko na ranna zmianę?

Beckenbauer
Kandydat

Widziałem, że Metro szuka maszynistów, można się zgłosić bodajże do 2 sierpnia. Ile dostaje taki maszynista? Jak wygląda system wynagrodzenia?

ania
Inne
@Beckenbauer

Na nauce zarobki niewiele powyżej minimalnej, po zdaniu licencji i praktyki ok. 6000zł brutto z dodatkami.

Paweł
Pracownik
@Beckenbauer

Nie czytaj głupot,tu nie ma żadnej licencji tylko świadectwo. Kasę dostajesz dużo wyższą niż najniższa krajowa kurs około 6,7 miesięcy i potem egzaminy.

elektryk
Kandydat

Ile może zarobić elektryk w metrze? Jest ścieżka kariery zawodowej? Odbywają się jakieś szkolenia lub dopłaty do studiów?

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.

Pracodawca

@elektryk

Miło nam, że jest Pan zainteresowany ofertą pracy w Metrze Warszawskim. Szczegółowe warunki zatrudnienia omawiane są podczas rozmowy rekrutacyjnej. Zapraszamy do zapoznania się z treścią ogłoszenia na stronie www.metro.waw.pl i przesłanie aplikacji na adres [email protected] Biuro Kadr i Szkoleń Metro Warszawskie Sp. z o.o.

Ja
Kandydat

Do mnie po pół roku się odezwali

banerbaner

Zostaw merytoryczną opinię o METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o. - Warszawa

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.?
    +
  • Jakie są opinie pracowników o pracy w METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.?
    +
  • Jak wygląda rekrutacja do firmy METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.?
    +