ICAR

Kraków

Ocena pracodawcy 6/6

na podstawie 7905 ocen.

ICAR
67905

Opinie o ICAR

Pracodawco! Chcesz wiedzieć ile osób odwiedziło Twój profil?

Dbamy o każdą opinię, dlatego pracodawca nie może ich usuwać. Sprawdź, kiedy Twoja opinia łamie regulamin - więcej.

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie ICAR

Tomek

Panowie, co Was skłania do brania nowego tipo w lizingu, tak dobrze jest na taxi? Jak można jeździć nowym superbem w barbakanie? Rynek jest doszczętnie zepsuty, nie tylko przez szarą strefe, psują go również emeryci, których zadowoli obrót 2500, oni zapłacą zdrowotne i po sprawie, betony, którzy naciągają klientów. W aplikacjach co raz więcej chcą jakości, ale jak to zrobić za stawkę 2,30? Jaki sens ekonomiczny dla naszego portfela ma kupno auta za 40 tys.? Kiedy to się zwróci? Jakbym wiedział, że auto za 100 tys. się zarobi na siebie i przyniesie korzyść to bym kupił, na razie siedzę w moim aucie 15letnim aucie i nie mam wyjścia.

nowa lista

Hotel Wyspiański Westerplatte 15, Kraków • Hotel Polonia Basztowa 25, Kraków • andel's Hotel Cracow ul. Pawia 3, Kraków • Sheraton Krakow Hotel Powiśle 7, Kraków • Antique Apartments Plac Szczepański Pl. Szczepański 2/9, Kraków • Hotel Amber Garbarska 10, Kraków • Hotel Wawel ul. Poselska 22, Kraków • Hotel Kossak Plac Kossaka 1, Kraków • Hotel Europejski ul. Lubicz 5, Kraków • Old Time Hotel Szlak 33, Kraków • Hotel Pod Roza Florianska 14, Kraków • Hotel Matejko Plac Matejki 8, Kraków • Venetian House Market Square Aparthotel Rynek Główny 11, Kraków • Globus Dietla 91, Kraków • Niebieski Art Hotel & Spa Flisacka 3, Zwierzyniec, Kraków • Hotel Wentzl Rynek Główny 19, Kraków • Campanile Cracovie / Krakow ul. Sw. Tomasza 34, Kraków • Hotel Elektor Szpitalna 28, Kraków • Hotel Ester Szeroka 20, Kazimierz, Kraków • Hotel Maltański ul. Straszewskiego 14, Kraków • Hotel Grodek Na Grodku 4, Kraków • Classic Hotel Sw. Tomasza 32, Kraków • Hotel Copernicus ul. Kanonicza 16, Kraków • Hotel Fortuna Ul. Czapskich 5, Kraków • Park Inn Krakow Monte Cassino 2, Debniki, Kraków • Hotel Dwór Kościuszko Ul. Papiernicza 3, Pradnik Bialy, Kraków • Holiday Inn Krakow City Center ul. Wielopole 4, Kraków • Hotel Chopin Cracow Przy Rondzie 2, Grzegórzki, Kraków • Hotel Senacki Grodzka 51, Kraków • Best Western Premier Kraków ul. Opolska 14A, Pradnik Bialy, Kraków Red Brick Apartments Kurniki 3, Kraków • Hotel Astoria ul. Józefa 24, Kazimierz, Kraków • Novotel Krakow Centrum Ul. Tadeusza Kosciuszki 5, Zwierzyniec, Kraków • Hotel Secesja ul. Paulińska 24, Kazimierz, Kraków • Pałac Bonerowski Św. Jana 1, Kraków • Discover Cracow Angel City Szlak 50-77, Kraków • Novotel Krakow Bronowice Al. Armii Krajowej 11, Lobzów, Kraków • Atelier Aparthotel ul. Topolowa 40, Kraków • Crystal Suites Kochanowskiego 6, Kraków • Aparthotel Spatz Miodowa 11, Kazimierz, Kraków • Pollera ul. Szpitalna 30, Kraków Komorowski Luxury Guest Rooms Ul. Dluga 7, Kraków • Hotel Pod Wawelem pl. Na Groblach 22, Kraków Orbis Cracovia ul. Focha 1, Zwierzyniec, Kraków Ventus Rosa Apartments Biskupia 12, Kraków • Aneks Hotelu Kazimierz Miodowa 18, Kazimierz, Kraków • Alexander 2 ul. Zamenhofa 14, Kraków • Abella Guest Rooms & Apartments ul. Długa 48, Kraków • Atlantic Stradomska 15, Kraków Hotel David Ciemna 13, Kazimierz, Kraków • Hotel Amadeus ul. Mikolajska 20, Kraków • Hotel Alexander Garbarska 18, Kraków • Conrad Hotel Conrada 29, Bronowice, Kraków • Hotel Demel Głowackiego 22, Bronowice, Kraków • Hotel Swing Dobrego Pasterza 124, Pradnik Czerwony, Kraków • Hotel Kontrast Forteczna 22, Lagiewniki, Kraków • Hotel B.A.S. Żabiniec 16, Pradnik Bialy, Kraków • B&B Kolory Estery 10, Kazimierz, Kraków • Farmona Business & SPA ul. Jugowicka 10C, Lagiewniki, Kraków • Hotel Logos ul. Szujskiego 5, Kraków • Angel House 2 Świętego Sebastiana 20/5, Kraków • Benefis ul. Barska 2, Debniki, Kraków • Hotel Monika ul. Langiewicza 6, Pradnik Czerwony, Kraków • Alef Św. Agnieszki 5, Kraków • Globtroter Pl.Szczepanski 7/15, Kraków • Grand Felix Osiedle Złotej Jesieni 12, Kraków • Orbis Francuski Kraków ul. Pijarska 13, Kraków • Apartamenty TWW Tomasza ul. Tomasza 25, Kraków • Willa Kazimierz Grochowska 31, Pradnik Czerwony, Kraków • B&B La Fontaine Sławkowska 1, Kraków NF Hostel Westerplatte 7, Stare Miasto, Kraków • Hotel Apis Al. 29 Listopada 137, Pradnik Czerwony, Kraków Peregrinus Rooms & Apartments Zwierzyniecka 15, Kraków • Langiewicza Apartments Langiewicza 12, Pradnik Czerwony, Kraków • Accession B&B Garncarska 8/4, Kraków • Euro-Room Rooms&Apartments Ul.Wielopole 11/4, Kraków • Felix Osiedle Złotej Jesieni 15, Kraków • Apartamenty Straszewskiego Straszewskiego 24/6A, Kraków • Hotel Batory Guest Rooms 19 Soltyka Street, Kraków • Hotel Orient**** Sołtysowska 25 B, Kraków • Hotel Atrium ul. Krzywa 7, Kraków • Hotel Kazimierz Miodowa 16, Kazimierz, Kraków Hotel Ibis Krakow Centrum Syrokomli 2, Stare Miasto, Kraków Hotel Jan Grodzka 11, Kraków Hotel Fortuna Bis ul. Pilsudskiego 25, Kraków Hotel Express by Holiday Inn ul. Opolska 14, Lobzów, Kraków Hotel Start Kapelanka 60, Kraków • Hotel Eden ul. Ciemna 15, Kazimierz, Kraków • Hotel Kazimierz II Starowiślna 60, Kazimierz, Kraków • Hotel Mikołaj Mikołajska 30, Kraków • Hotel Wit Stwosz Mikołajska, Kraków • Hotel Delta ul. Mazowiecka 6, Lobzów, Kraków • W.M Hotel System Al. 29 Listopada 189, Pradnik Czerwony, Kraków • Hotel Platinium ul. Bieżanowska 66A, Kraków • Eva Księcia Józefa 24A, Zwierzyniec, Kraków • Hotel Rezydent 9 Grodzka Street, Kraków • Hotel Leopolis ul. Juliusza Lea 253 A, Bronowice, Kraków • Decameron Apartments Św.Filipa 8, Kraków • Florian Hotel Czerwonego Pradnika 19, Pradnik Czerwony, Kraków • Hotel Pugetow Starowislna 15a, Kraków • Hotel Petrus Pietrusinskiego 12, Debniki, Kraków • Crown Piast Hotel & Park ul. Radzikowskiego 109, Bronowice, Kraków • Panorama Hotel Lipinskiego 3/1, Lagiewniki, Kraków • Art Hotel Niebieski Kraków 3 Flisacka Street, Zwierzyniec, Kra

Robert

W innych miastach organizowane są protesty przeciwko nielegalnym syfem świadczącym te same usługi co ludzie pracującym na taxi a w Krakowie nic się nie dzieje, czemu tak jest ze nikt nie chce pokazać że nielegalna konkurencja zabiera im możliwość zarabiania na swoje rodziny. Od ludzi pracujących legalnie wymaga się licencji, badań lekarskich, egzaminu z topografi, płacenia zusow, skarbówki, wyższy składek OC, droższych przeglądów technicznych samochodów, płacenia abonamentow z racji przynależności do danej korporacji a ten (usunięte przez administratora) się rozrasta coraz bardziej, ukraińskie scierwo rozwala rynek pracy na taxi, pracując nielegalnie a właściciele na przyklad icara maja to w (usunięte przez administratora) a nie wiem jak to wygląda w innych korporacjach, moim zdaniem z racji prowadzenia działalności powinni też się tym zająć i pomóż ludziom którzy co miesiąc przynoszą im characz! Nie mam tu na myśli oszustów z Przewozu bo ci to tylko martwią się o swoje osrane (usunięte przez administratora) zleceń coraz mniej a oni przyjmują cały czas kierowców bo dla nich ważne jest aby oni mieli. Myślę że najwyższy czas ogłosić protest i pokazać swoje niezadowolenie i zablokować miasto a może władze dostrzega że to jest olbrzymi problem.

ekkko

W ramach posiadanego zezwolenia taksówkarz nie może wykonywać przewozu pasażerów poza obszarem objętym licencją. Kurs musi, co najmniej zaczynać się lub kończyć na obszarze objętym licencją – wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego. Policjanci przeprowadzili rutynową kontrolę taksówki marki Mercedes, w toku której ustalono, że kierujący ją mężczyzna posiadał jedynie promesę udzielenia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką w obrębie Warszawy, a także licencję na wykonywanie transportu drogowego taksówką, wystawioną przez burmistrza innej miejscowości. Na żądanie funkcjonariuszy rutynowo przedstawił prawo jazdy, dowód osobisty oraz dowód rejestracyjny wraz z polisą OC. Następnie Komendant Rejonowy Policji powołując się na przepisy ustawy o transporcie drogowym, nałożył na kierowcę karę pieniężną, w wysokości trzech tysięcy złotych, zarzucając mu wykonywanie transportu drogowego taksówką, bez wymaganej licencji. Wyjaśnił, że mężczyzna prowadząc transport za Warszawą jedynie na podstawie licencji na wykonywanie takiej działalności w innej miejscowości, wykroczył poza obszar objęty zezwoleniem. Taksówkarz odwołał się do Komendanta Stołecznego Policji. Podał, że prowadzi działalność gospodarczą i ma podpisaną umowę z korporacją, świadczącą usługi na terenie miasta Warszawy oraz okolic. W dniu przeprowadzonej kontroli wykonywał kurs z małej miejscowości do stolicy. Wskazał, iż dyspozytorka wiedząc, że jest on w pobliżu konkretnej ulicy w Warszawie, poprosiła go o przyjęcie pilnego zlecenia, które ostatecznie potwierdził. Po zrealizowaniu kursu czekała na niego już Straż Miejska i Policja, a obaj pasażerowie okazali się pracownikami konkurencyjnej korporacji taksówkowej. Mężczyzna dodał, że prowadzona przez niego działalność gospodarcza jest legalna i uczciwa, posiada licencję, badania i przeglądy, a z tytułu wykonywanej działalności opłaca podatki, składki ZUS a nawet ma zdany egzamin z topografii Warszawy. Zaznaczył również, że konieczność opłaty aż trzech tysięcy złotych, będzie się wiązało z koniecznością złożenia posiadanej licencji. Komendant utrzymał w mocy rozstrzygnięcie organu pierwszej instancji. Jego zdaniem szczebel rejonowy zasadnie stwierdził naruszenie ustawy o transporcie drogowym, a kara pieniężna za wykonywanie transportu taksówką bez licencji została nałożona prawidłowo. Komendant był zdania, że mężczyzna prowadząc działalność na terenie Warszawy, polegającą na wykonywaniu transportu drogowego taksówką, nie miał w dacie kontroli licencji, obejmującej ten obszar. W jego zezwoleniu teren zawężono jedynie do podwarszawskiej miejscowości i w żaden sposób nie rozszerzono na teren stolicy, zatem wykonywanie transportu na tym obszarze stanowiło wykonywanie transportu taksówką bez wymaganej licencji, a tym samym naruszało przepisów o transporcie drogowym. Sprawa trafiła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Sąd 10 września 2012 roku oddalił skargę taksówkarza. Zdaniem WSA licencja posiada zarówno charakter podmiotowy - jest udzielana konkretnemu przedsiębiorcy, jak i przedmiotowy - jest wydawana na ściśle określony pojazd oraz obszar. Zatem wykonywanie transportu drogowego taksówką poza obszarem objętym w dokumencie licencji narusza warunki określone w ustawie o transporcie, co stanowi przesłankę do nałożenia kary pieniężnej. Na koniec sąd odniósł się do zarzutu, który podniósł taksówkarz w skardze, polegający na naruszeniu przez Policję przepisu, pozwalającego na wykonywanie transportu drogowego poza obszarem wskazanym w licencji, jeśli przewóz ten odbywa się w drodze powrotnej lub w przypadku złożenia zamówienia przez klienta z innego obszaru. W ocenie WSA nie można było przyjąć, że mężczyzna w dniu kontroli przewoził osoby w drodze powrotnej z Warszawy do pobliskiej miejscowości, gdyż przyjęcie kursu od dyspozytora wiązało się z udaniem w zupełnie nowe miejsce w Warszawie znacznie oddalone od miejsca, w którym taksówkarz zakończył kurs: podwarszawska miejscowość – Warszawa. Taksówkarz złożył kasację do Naczelnego Sądu Administracyjnego. NSA 16 kwietnia 2014 roku potwierdził, że w dacie kontroli taksówkarz realizował konkretny przewóz drogowy taksówką po terenie Warszawy z ulicy na ulicę, w sytuacji gdy licencję posiadał tylko na obszar konkretnej podwarszawskiej gminy. Dodał, że przepis o transporcie drogowym dopuszcza wykonywanie przewozu z obszaru określonego w licencji poza ten obszar, lecz bez prawa świadczenia usług przewozowych poza obszarem określonym w tej licencji, chyba że przewóz ten wykonywany jest w drodze powrotnej lub w przypadku złożenia zamówienia przez klienta z innego obszaru. Sąd podkreślił na koniec, że w ramach posiadanego zezwolenia, brak jest podstaw do wykonywania przewozu pasażerów poza obszarem objętym licencją, w sytuacji gdy początek i koniec kursu znajduje się poza tym obszarem

mlaskot
@ekkko 18.05.2018 16:37

Większość kierowców Ubera nie ma zarejestrowanej działalności i nie mówię tu o licencjach. W chwili obecnej jest to szara strefa robiąca kasę na czysto. Moim zdaniem to zjawisko powinno się nazywać Uber Taxi. Bo to jednak jest firma świadcząca usługi typu TAXI. Pomysł jest świetny, ale dużo kasy ucieka jednak za granicę naszego kraju. A jest parę fajnych aplikacji na taksówki. Żeby nie było, sam jako kierowca taksówki. Używam (w przeciwieństwie do starszych kolegów) nowszych technologii - jeżdżę w stowarzyszeniu, na prywatnym telefonie i na wszystkich komunikatorach (prócz fb). Często działam w Blablacar, tylko że w razie ew wypadku (a w moim wieku człowiek dmucha na zimne) mam działalność gospodarczą, ubezpieczenie OC z wpisem TAXI, oraz NW dla świętego spokoju. Mam w aucie WIFI, bluetooth audio i 2A gniazda USB. I nie będę jeździć w Uberze

anonymous

Taksometry wrócą do przewoźników. "Musi być tak jak w sklepie" Jest zasilany słońcem i osiąga zawrotną prędkość. Niesamowity bolid polskich studentów Papieskie lamborghini ma nowego właściciela. Będzie można je wypożyczyć za "co łaska" Liczba fotoradarów może wkrótce wzrosnąć. "To nie są maszynki do zarabiania pieniędzy" Stare auta lądują w Polsce. Importujemy więcej niż przed rokiem Skokowy wzrost sprzedaży aut na prąd. Do realizacji rządowych obietnic jednak bardzo daleko - Nie wnikamy w technologię funkcjonowania, mówimy o tym, że muszą być równe szanse dla tych, którzy wożą i pośredniczą - podkreśla Jerzy Szmit, wiceminister budownictwa i infrastruktury. Jak dodaje, w przypadku wejścia nowych przepisów dla przewoźników, każdy będzie musiał mieć taksometr. - Musi być tak jak w sklepie, gdzie otrzymuje się paragon - wyjaśnia gość programu "Bilans" w TVN24 BiS. Przypomnijmy, że w ubiegły poniedziałek około 3 tysiące taksówek w Warszawie i kilkaset w trzech innych miastach - Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu - wzięło udział w proteście, który miał zwrócić uwagę na problem nielegalnych przewoźników. Nowe przepisy Protest taksówkarzy kosztował krocie Poniedziałkowy protest taksówkarzy przeciwko Uberowi kosztował warszawiaków co n... ZOBACZ WIĘCEJ » Tymczasem w trakcie prac w Komitecie Ekonomicznym Rady Ministrów jest projekt ustawy, która będzie regulowała kwestię przewozu pasażerów samochodami osobowymi. Zdaniem Jerzego Szmita projektowane przepisy wprowadzają równość wszystkich podmiotów zajmujących się przewozem pasażerskim samochodami osobowymi na terenie kraju. - Musi być zapewnione takie same opodatkowanie i takie same rozliczanie się z systemem składkowym - podkreśla gość Roberta Stanilewicza, jednocześnie zaznaczając, że resort nie chce wnikać w technologię funkcjonowania firm. - Aplikacje są stosowane również przez różne firmy, które są korporacjami taksówkarskimi i one funkcjonują normalnie - zwraca uwagę wiceminister infrastruktury.

Bezduszny

dobrze że ten kretyn który umieszcza tu te bzdety i próbuje zniszczyć to forum nie wie o nowym forum Icar na którym udzielają się użytkownicy tej sieci oraz innych :) napiszę tak: kij ci w oko wredny uju...

ja
@Bezduszny 18.05.2018 11:52

no to się załamałem!

Wacław

Nie wiem jak to się odbywa w wielkich miastach ale mogę podać przykład miasteczka 20 tyś. mieszkańców. Taksówek mamy całe 12 sztuk. Mój ojciec jako taksówkarz jeździ już 4 lata i nie wyobraża sobie sytuacji żeby przywłaszczyć sobie czyjąś zgubę. Często znajdywał telefony , portfele , zegarek a nawet ktoś zostawiał zakupy. Jeżeli kurs zamawiany był przez telefon to dzwonił i informował o zgubie. Jeśli ktoś wsiadł na postoju to zapamiętywał twarz i czekał aż właściciel zgłosi się po odbiór. To samo tyczy się cen za kurs. Jeśli będziesz oszukiwał i naciągał ludzi to nikt z miejscowych nie wsiądzie więcej do twojej taxi - a z samych przyjezdnych nie wyżyjesz pomocna (0) odpowiedz Pokaż starsze odpowiedzi (1) miszcz 09.05.2018 21:33 @Mireczek 10.04.2018 20:34 Niewielkie posiłki co 3-4 godziny pozwolą ci uniknąć napadów głodu i przybierania na wadze. Dieta powinna być lekkostrawna. Tłuszcze zwierzęce zastąp roślinnymi. Zawierają kwasy omega-3, które zmniejszają stan zapalny, występujący często w chorobie Hashimoto pomocna (0) odpowiedz Izabela 09.05.2018 20:05 @były ICAR Jak obecnie wygląda proces zatrudnienia w firmie ICAR? Jakie warunki musi spełnić pojazd i z jakimi się to wiąże kosztami? Obecnie wiele młodych osób dorabia jako taksówkarze. Są to często osoby, które traktują pracę na taksówce jako dodatkowe źródło zarobku, a czasem studenci, którzy chcieliby sobie również dorobić. Czy firma ICAR to dla nich dobry wybór? pomocna (0) odpowiedz Maniex Wawel taxi 07.05.2018 22:41 Nie wiem czemu ludzie pracujący na taxi pozwalają na to aby ktoś odbierał im możliwość zarabiania na siebie i swoje rodziny. Jest straszna mowa nienawiści jeśli chodzi o ludzi pracujących na taxi a ci ludzie chcą godnie żyć, musieli wykupić licencje, zdać egzamin z topografi, zainstalować urządzenia w samochodzie aby każdy przejazd był udokumentowany, założyć działalność gospodarczą, co miesiąc maja bardzo duże koszty w postaci abonamentu, ZUS, urzad skarbowowy, wyższe składki OC, droższy koszt przegladu technicznego samochodu i badania lekarskie. Ludzie nie rozumiejąc tego chwała nielegalne przejazdy a to nic innego jak cwaniactwo, pralnia pieniędzy i omijanie prawa przez niedoskonale przepisy. Myślę że już nadszedł czas aby ludzie pracujący na taxi pokazali że mają już dość tego! Najlepsza forma jest protest i zablokowanie miasta bo może wkoncu się ktoś obudzi i dostrzeże problemy ludzi uczciwie pracujących na taxi. Nie każdy taksuwkarz to (usunięte przez administratora) i oszust jak niektórzy wyrabiają o tych ludziach niesprawiedliwe oceny, Panowie ustalmy jakiś termin i zablokujmy miasto!!!!

Mario

Jak najdalej z tego S.Y.F.U. zwanym iCar i od tych szum.owin prezesów z koziej d.u.p.y.! iCar to nie taxi a iCaritas, tu nie zarobicie!

uczciwy
@Mario 16.05.2018 14:56

To ciebie ostatnio wywalono na zbity łeb za oszukiwanie klientów?

mel gibon

Większość kierowców Ubera nie ma zarejestrowanej działalności i nie mówię tu o licencjach. W chwili obecnej jest to szara strefa robiąca kasę na czysto. Moim zdaniem to zjawisko powinno się nazywać Uber Taxi. Bo to jednak jest firma świadcząca usługi typu TAXI. Pomysł jest świetny, ale dużo kasy ucieka jednak za granicę naszego kraju. A jest parę fajnych aplikacji na taksówki. Żeby nie było, sam jako kierowca taksówki. Używam (w przeciwieństwie do starszych kolegów) nowszych technologii - jeżdżę w stowarzyszeniu, na prywatnym telefonie i na wszystkich komunikatorach (prócz fb). Często działam w Blablacar, tylko że w razie ew wypadku (a w moim wieku człowiek dmucha na zimne) mam działalność gospodarczą, ubezpieczenie OC z wpisem TAXI, oraz NW dla świętego spokoju. Mam w aucie WIFI, bluetooth audio i 2A gniazda USB. I nie będę jeździć w Uberze

poprawny

Większość kierowców Ubera nie ma zarejestrowanej działalności i nie mówię tu o licencjach. W chwili obecnej jest to szara strefa robiąca kasę na czysto. Moim zdaniem to zjawisko powinno się nazywać Uber Taxi. Bo to jednak jest firma świadcząca usługi typu TAXI. Pomysł jest świetny, ale dużo kasy ucieka jednak za granicę naszego kraju. A jest parę fajnych aplikacji na taksówki. Żeby nie było, sam jako kierowca taksówki. Używam (w przeciwieństwie do starszych kolegów) nowszych technologii - jeżdżę w stowarzyszeniu, na prywatnym telefonie i na wszystkich komunikatorach (prócz fb). Często działam w Blablacar, tylko że w razie ew wypadku (a w moim wieku człowiek dmucha na zimne) mam działalność gospodarczą, ubezpieczenie OC z wpisem TAXI, oraz NW dla świętego spokoju. Mam w aucie WIFI, bluetooth audio i 2A gniazda USB. I nie będę jeździć w Uberze

tolii
@poprawny 10.04.2018 20:41

Pierwsza minuta i już zdanie kierowcy "klient może zażądać paragonu bla bla" Szanowny kierowco, paragonu klient nie ma prawa zażądać, prosić czy cokolwiek innego, wydanie paragonu jest PSIM OBOWIĄZKIEM taksówkarza. I powinno się odbywać bez mrugnięcia okiem kierowcy. I tyle w temacie uczciwości na dzień dobry

Mireczek

Nie wiem jak to się odbywa w wielkich miastach ale mogę podać przykład miasteczka 20 tyś. mieszkańców. Taksówek mamy całe 12 sztuk. Mój ojciec jako taksówkarz jeździ już 4 lata i nie wyobraża sobie sytuacji żeby przywłaszczyć sobie czyjąś zgubę. Często znajdywał telefony , portfele , zegarek a nawet ktoś zostawiał zakupy. Jeżeli kurs zamawiany był przez telefon to dzwonił i informował o zgubie. Jeśli ktoś wsiadł na postoju to zapamiętywał twarz i czekał aż właściciel zgłosi się po odbiór. To samo tyczy się cen za kurs. Jeśli będziesz oszukiwał i naciągał ludzi to nikt z miejscowych nie wsiądzie więcej do twojej taxi - a z samych przyjezdnych nie wyżyjesz

miszcz
@Mireczek 10.04.2018 20:34

Niewielkie posiłki co 3-4 godziny pozwolą ci uniknąć napadów głodu i przybierania na wadze. Dieta powinna być lekkostrawna. Tłuszcze zwierzęce zastąp roślinnymi. Zawierają kwasy omega-3, które zmniejszają stan zapalny, występujący często w chorobie Hashimoto

Izabela

@były ICAR Jak obecnie wygląda proces zatrudnienia w firmie ICAR? Jakie warunki musi spełnić pojazd i z jakimi się to wiąże kosztami? Obecnie wiele młodych osób dorabia jako taksówkarze. Są to często osoby, które traktują pracę na taksówce jako dodatkowe źródło zarobku, a czasem studenci, którzy chcieliby sobie również dorobić. Czy firma ICAR to dla nich dobry wybór?

Maniex Wawel taxi

Nie wiem czemu ludzie pracujący na taxi pozwalają na to aby ktoś odbierał im możliwość zarabiania na siebie i swoje rodziny. Jest straszna mowa nienawiści jeśli chodzi o ludzi pracujących na taxi a ci ludzie chcą godnie żyć, musieli wykupić licencje, zdać egzamin z topografi, zainstalować urządzenia w samochodzie aby każdy przejazd był udokumentowany, założyć działalność gospodarczą, co miesiąc maja bardzo duże koszty w postaci abonamentu, ZUS, urzad skarbowowy, wyższe składki OC, droższy koszt przegladu technicznego samochodu i badania lekarskie. Ludzie nie rozumiejąc tego chwała nielegalne przejazdy a to nic innego jak cwaniactwo, pralnia pieniędzy i omijanie prawa przez niedoskonale przepisy. Myślę że już nadszedł czas aby ludzie pracujący na taxi pokazali że mają już dość tego! Najlepsza forma jest protest i zablokowanie miasta bo może wkoncu się ktoś obudzi i dostrzeże problemy ludzi uczciwie pracujących na taxi. Nie każdy taksuwkarz to (usunięte przez administratora) i oszust jak niektórzy wyrabiają o tych ludziach niesprawiedliwe oceny, Panowie ustalmy jakiś termin i zablokujmy miasto!!!!

były ICAR
@Maniex Wawel taxi 07.05.2018 22:41

ludzi to nie interesuje. Ludzi interesuje jakość usługi, a UBER daje najlepszą i tyle.

Barbaruch

Jezdzi ktos w barbakanie? Kreci sie tam cosnie?

Robert

Kierowcy ubera to ukraiński scierwo, przynajmniej jest tak w Krakowie kompletnie nie znających miasta i nawet nie umiejacych często korzystać z nawigacji a do tego lamiacych wszelkie możliwe przepisy ruchu drogowego i co chwilę pytajacego jak ma jechać, totalna żenada i porażka i zero profesjonalizmu, myślą że poruszają się nieoznakowanymi samochodami to takie zachowanie na drodze to nic złego a gadanie że jest taniej to tylko głupie gadanie bo wcale nie jest taniej niż w popularnych sieciach taxi w krakowie, skorzystałem zaledwie trzy razy i nigdy więcej. Teraz w każdej taxi można zapłacić kartą więc,, innowacja ubera,, to nie jest dla mnie argumentem a nie muszę nikomu udostępniać moich danych i dostępu do kąta a w dobie przestępstw związanych z włamania na prywatne rachunki jest to istotne, dlaczego nikt o tym nie mówi że w uber bardzo często dochodzi właśnie do tego typu przestępstw! Uber oddaje pieniądze i sprawę zamiata pod dywan. Prowadzę własną działalność gospodarczą i wiem jakie koszty muszą ponosić ludzie prowadzący taka działalność, a uber to pralnia pieniędzy, cwaniactwo i omijanie przez niedoskonale przepisy prawa, myślę że każdy kto ma trochę rozumu w głowie widzi istotę problemu a najlepiej rozumieją to ludzie kurzy prowadzą jaka kolwiek działalność gospodarczą w tym kraju.

taki

Nie wiem jak to się odbywa w wielkich miastach ale mogę podać przykład miasteczka 20 tyś. mieszkańców. Taksówek mamy całe 12 sztuk. Mój ojciec jako taksówkarz jeździ już 4 lata i nie wyobraża sobie sytuacji żeby przywłaszczyć sobie czyjąś zgubę. Często znajdywał telefony , portfele , zegarek a nawet ktoś zostawiał zakupy. Jeżeli kurs zamawiany był przez telefon to dzwonił i informował o zgubie. Jeśli ktoś wsiadł na postoju to zapamiętywał twarz i czekał aż właściciel zgłosi się po odbiór. To samo tyczy się cen za kurs. Jeśli będziesz oszukiwał i naciągał ludzi to nikt z miejscowych nie wsiądzie więcej do twojej taxi - a z samych przyjezdnych nie wyżyjesz

UBER a licencje

UBER będzie jeździł jako TAXI i przewóz jednocześnie, a kierowcy i klienci będą mieli możliwość wyboru czy chcą danego dnia pracować jako TAXI czy jako przewóz. Licencje dla kierwców UBERa nie obligują ich do zakładania taksometrów. Chyba szykują się upadki lokalnych sieci taxi.

Adolf Hejter
@UBER a licencje 18.04.2018 11:19

widzisz jakie bajki opowiadasz dziecino? nawet nie znasz tematu...po pierwsze licencję dostaniesz dopiero wtedy gdy przedstawisz PAPIER o uzbrojeniu samochodu w taksometr plus dodatkowe badania techniczne taxi plus legalizacja taksometru. wiedz dziecko sio do przedszkola, pobaw się klockiem, może mama nie spuści wody...

UBER taxi

mnie cieszy, że w UBERze będzie można jeździć na taxi, bo chętnych do jeżdżenia na taxi coraz mniej, więc będą musiały firmy się starać o kierowców, jak chcą dostać jakiś grosz. UBER ma świetne rozwiązania - BRAK MIN, a w Warszawie wprowadzili możliwość płacenie gotówką, niedługo wprowadzają własne karty do opłat jak ktoś boi się płacić kredytową ogólnie same udogodnienia dla klientów i kierowców. Interesują mnie tylko stawki i opłaty ale skoro będą chcieli walczyć o kierowców, to w każdym mieście się dostosują. A i klienci UBERa to nie patologia jak w tanich liniach krakowskich. Wygląda na to, że problemy sieci taxi z UBERem dopiero się zaczynają, niedługo będzie taxi UBER i jakieś niedobitki typu ICAR, MEGA, itd. z FLOTĄ 50 aut:D Zaczyn się robić coraz ciekawiej!

taxi
@UBER taxi 20.04.2018 11:23

No uber się bardzo obecnie stara. Jaką prowizję wam zabierają?

Ja cek

To usłyszysz pierwszą opinię pozytywną - o taxówkach korporacji. Oni jak zechcą Cię oszukać albo zachowują się niekulturalnie to dzwonisz choćby przy nich na ten sam nr z którego zamawiałeś i składasz skargę, kulturalnie i dokładnie opisując sytuację. Kierowca nierzadko zostaje ukarany postojem ,,na słupie''. Zasada ,,współżycia'' z taxi jest prosta - nawet jak obok stoi rząd taxówek, to nie wsiadasz, ale dzwonisz na np telefon odczytany z koguta i mówisz, że obok stoi taka a taka taxówka, pytasz czy nie została zawieszona, a potem jedziesz. Chodzi o fakt zarejestrowania usługi i sprawdzenie, czy kierowca nie stoi ,,za karę''. Gdy zgłoszenie miało miejsce masz bata na kierowcę, jak wsiadasz bez zgłoszenia to jest ,,wolny rynek'' - czyli może pojechać dłuższą trasą, naliczyć wyższą stawkę, zachować się chamsko, a hajs wziąć dla siebie. Możesz oczywiście wsiąść, a potem w razie nieprzyjemności zadzwonić, tyle, że wtedy ryzykujesz, że taxówkasz nie był zobowiązany umową z firmą na kogucie. Podsumuję tak - bez zgłoszenia spotkałem się z samymi negatywnymi sytuacjami. Chamskie odzywki, odmowy, pobicie kolegi, stawki 30 zł/km itd. Ze zgłoszeniem najgorsze co mi się trafiło to pretensje na wstępie, że nie wyjaśniłem spedycji jak do mnie dojechać. (Co ja w lesie mieszkam? Jedno spojrzenie na deskę rozdzielczą - a no tak, koleś jest tak

tu stoję

To usłyszysz pierwszą opinię pozytywną - o taxówkach korporacji. Oni jak zechcą Cię oszukać albo zachowują się niekulturalnie to dzwonisz choćby przy nich na ten sam nr z którego zamawiałeś i składasz skargę, kulturalnie i dokładnie opisując sytuację. Kierowca nierzadko zostaje ukarany postojem ,,na słupie''. Zasada ,,współżycia'' z taxi jest prosta - nawet jak obok stoi rząd taxówek, to nie wsiadasz, ale dzwonisz na np telefon odczytany z koguta i mówisz, że obok stoi taka a taka taxówka, pytasz czy nie została zawieszona, a potem jedziesz. Chodzi o fakt zarejestrowania usługi i sprawdzenie, czy kierowca nie stoi ,,za karę''. Gdy zgłoszenie miało miejsce masz bata na kierowcę, jak wsiadasz bez zgłoszenia to jest ,,wolny rynek'' - czyli może pojechać dłuższą trasą, naliczyć wyższą stawkę, zachować się chamsko, a hajs wziąć dla siebie. Możesz oczywiście wsiąść, a potem w razie nieprzyjemności zadzwonić, tyle, że wtedy ryzykujesz, że taxówkasz nie był zobowiązany umową z firmą na kogucie. Podsumuję tak - bez zgłoszenia spotkałem się z samymi negatywnymi sytuacjami. Chamskie odzywki, odmowy, pobicie kolegi, stawki 30 zł/km itd. Ze zgłoszeniem najgorsze co mi się trafiło to pretensje na wstępie, że nie wyjaśniłem spedycji jak do mnie dojechać. (Co ja w lesie mieszkam? Jedno spojrzenie na deskę rozdzielczą - a no tak, koleś jest tak (usunięte przez administratora) że nie potrzebuje nawigacji..) ( ͡° ͜ʖ ͡°)

lubię
@tu stoję 10.04.2018 20:31

Podsumuję tak - bez zgłoszenia spotkałem się z samymi negatywnymi sytuacjami. Chamskie odzywki, odmowy, pobicie kolegi, stawki 30 zł/km itd. Ze zgłoszeniem najgorsze co mi się trafiło to pretensje na wstępie, że nie wyjaśniłem spedycji jak do mnie dojechać. (Co ja w lesie mieszkam? Jedno spojrzenie na deskę rozdzielczą

:-)))

Bez strefy???No to już mam czym jechać na Riwierę Bałtycką z całą familią.Taniej niż Pendolino.

brawo
@:-))) 20.04.2018 07:44

love uber

UBER taxi

od kiedy będzie można w UBERze jeździć jako TAXI? Wiadomo już coś na ten temat?

ubek
@UBER taxi 19.04.2018 14:17

Już nie długo. 1,30 zł/km + 15 zł czasówka.Taryf nocnych i pozamiejskich brak. Prowizja 25% z obrotu a nie haracz 500 zł.

taxi

Działalność gospodarcza nie jest wymagana bo można jeździć tak jak obecnie w uberze pod firmą słup. Aby jeździć na licencji taxi, kierowca musi mieć zdany egzamin 156 zł + 250 zł za obowiązkowe szkoleni, badania lekarskie 300 zł ,taksometr 3500 zł, przegląd pojazdu taxi 40 zł, zwyżka za oc pojazdu, kogut taxi 250 zł. Twoje bajeczki o przewozie osób i wyborze formy opowiadaj dzieciom w przedszkolu.

06.09.2001r....

Art. 5a. 1. Podjęcie i wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego wymaga uzyskania odpowiedniej licencji wspólnotowej, na zasadach określonych w: 1) rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1072/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczącym wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych, zwanym dalej „rozporządzeniem (WE) nr 1072/2009”, lub 2) rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r. w sprawie wspólnych zasad dostępu do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 561/2006, zwanym dalej „rozporządzeniem (WE) nr 1073/2009”. 2. Licencji wspólnotowej udziela się przedsiębiorcy, jeżeli posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego. Art. 5b. 1. Podjęcie i wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób: 1) samochodem osobowym, 2) pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, 3) taksówką – wymaga uzyskania odpowiedniej licencji. 2. Podjęcie i wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wymaga uzyskania odpowiedniej licencji. 3. Licencji, o której mowa w ust. 1 i 2, udziela się na czas oznaczony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek strony. Art. 5c. 1. Licencji, o której mowa w art. 5b ust. 1 pkt 1 i 2, udziela się przedsiębiorcy, jeżeli: 1) członkowie organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzające spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzące działalność gospodarczą: ©Kancelaria Sejmu s. 12/164 2018-02-13 a) nie zostały skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwa karne skarbowe lub przestępstwa umyślne: przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, środowisku lub warunkom pracy i płacy albo inne mające związek z wykonywaniem zawodu, b) nie wydano im prawomocnego orzeczenia zakazującego wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego; 2) przynajmniej jedna z osób zarządzających przedsiębiorstwem lub osoba zarządzająca w przedsiębiorstwie transportem drogowym legitymuje się certyfikatem kompetencji zawodowych; 3) znajduje się on w sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości: a) 9000 euro – na pierwszy pojazd samochodowy przeznaczony do transportu drogowego, b) 5000 euro – na każdy następny pojazd samochodowy przeznaczony do transportu drogowego; 4) w stosunku do zatrudnionych przez niego kierowców, a także innych osób niezatrudnionych przez tego przedsiębiorcę, lecz wykonujących osobiście przewóz na jego rzecz, nie orzeczono zakazu wykonywania zawodu kierowcy; 5) posiada on tytuł prawny do dysponowania pojazdem lub pojazdami samochodowymi spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami prawa o ruchu drogowym, którymi transport drogowy ma być wykonywany. 2. Licencji, o której mowa w art. 5b ust. 2, udziela się przedsiębiorcy, jeżeli: 1) spełnia wymagania, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2; 2) znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 euro. 3. Wymóg, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 i ust. 2 pkt 2, potwierdza się: 1) rocznym sprawozdaniem finansowym; 2) dokumentami potwierdzającymi: a) dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,

nowy
@06.09.2001r.... 17.04.2018 15:35

no to otwieram działalność ,zakładam taksometr i witamy sie na postoju taxi

UBER a licencje

Ciekawe rzeczy się dzieją. Po wejściu przepisów: kierowcy TAXI: muszą posiadać licencję i działalność gospodarczą kierowcy UBER: muszą posiadać licencje i działalność gospodarczą Tym samy na rynku obie "sieci" będą działały już na takich samych warunkach i nikt nie będzie poszkodowany. Ale dalej robi się BARDZO CIEKAWIE: To, że kierowcy UBERa będą musieli mieć licencje nie oznacza, że muszą niszczyć auta taksometrami i wpisami do dowodu rejestracyjnego ale MOŻE kto chce. UBER uruchamia tradycyjną sieć taxi i jednocześnie będą przewozy jak obecnie - jest ukłon w stronę klientów, dzięki czemu przyciągnął jeszcze więcej klientów, którzy dotychczas preferowali tradycyjne taxi. Klient w aplikacji będzie miał opcję wyboru TAXI UBER, PRZEWÓZ UBER. MOŻLIWOŚCI DLA KIEROWCÓW: kierowcy będą mieli do wyboru możliwość jeżdżenia jako taxi UBER, dzięki czemu będą mieli możliwość korzystania z bus pasów i wjeżdżania do stref (co może być opłacalne w dzień) . Ale też będą mogli jeździć jak teraz bez koguta taxi i korzystać z dynamicznych stawek, co się może bardziej opłacać w nocy i zwłaszcza w weekendy. Co więcej kierowcy posiadający taksometry będą mogli jeździć jako TAXI i jako przewóz, jak komu wygodniej. Inna prowizja będzie za zlecenia TAXI, a inna za zlecenia PRZEWÓZ. Tym samym w weekendy spora część kierowców pewnie schowa koguta aby korzystać ze stawek dynamicznych. Rynek sam się wyreguluje. Nadchodzi już powolny koniec małych lokalnych sieci taxi typu ICAR, MEGA itd. To tak jak by porównać sprzedawcę warzyw (ICAR) z hipermarktetem (UBER).

taxi
@taxi 18.04.2018 11:26

Działalność gospodarcza nie jest wymagana bo można jeździć tak jak obecnie w uberze pod firmą słup. Aby jeździć na licencji taxi, kierowca musi mieć zdany egzamin 156 zł + 250 zł za obowiązkowe szkoleni, badania lekarskie 300 zł ,taksometr 3500 zł, przegląd pojazdu taxi 40 zł, zwyżka za oc pojazdu, kogut taxi 250 zł. Twoje bajeczki o przewozie osób i wyborze formy opowiadaj dzieciom w przedszkolu.

ICAR a czytniki kart

W ICAR chcą na siłę wprowadzać czytniki kart kosztem kierowców, przez co kierowcy którzy nie mają czytników są pomijani w otrzymywaniu zleceń. Płacą tyle samo co inni czyli 500 zł a zleceń nie dostają. Jako że w ICAR czytniki kart ma około 20% kierowców, można się spodziewać, że jeśli taka sytuacja się utrzyma, to z ICARa znowu odejdzie 50-80 osób na koniec miesiąca. Już teraz jest wszystkich około 350 już z weekendowymi. Jak widać ludzie nie kupują czytników kart bo nie ma zleceń.

Piotruś

1) oznaczenie przedsiębiorcy, jego adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania; 2) adres siedziby przedsiębiorcy, o której mowa w art. 5 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1071/2009; 3) informację o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) albo numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), jeżeli są wymagane; 4) numer identyfikacji podatkowej (NIP); 5) określenie rodzaju transportu drogowego; 6) określenie rodzaju i liczby pojazdów samochodowych, które przedsiębiorca będzie wykorzystywał do wykonywania transportu drogowego; 7) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem, o której mowa w art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 albo osoby, o której mowa w art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009; 8) określenie liczby wypisów z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub z licencji wspólnotowej; 9) w przypadku licencji wspólnotowej – określenie czasu, na który ma być ona udzielona. 3. Do wniosku o udzielenie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego dołącza się: 1) oświadczenie osoby zarządzającej transportem następującej treści: „Oświadczam, że zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 będę pełnić rolę zarządzającego transportem” oraz kopię certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby albo oświadczenie osoby uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy, że spełnia warunki, o których mowa w art. 4 ust. 2 lit. c rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, oraz kopię certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby; ©Kancelaria Sejmu s. 17/164 2018-02-13 2) dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009; 3) oświadczenie przedsiębiorcy, że dysponuje bazą eksploatacyjną wraz ze wskazaniem adresu bazy, jeżeli adres ten jest inny niż adres wskazany zgodnie z ust. 2 pkt 1; 4) oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 5 ust. 2 pkt 2, lub oświadczenie o zamiarze współpracy z osobami niezatrudnionymi przez przedsiębiorcę, lecz wykonującymi osobiście przewóz na jego rzecz, spełniającymi warunki, o których mowa w art. 5 ust. 2 pkt 2; 5) dowód uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wypisów z tego zezwolenia; 6) informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą osoby: a) będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, b) prowadzącej działalność gospodarczą – w przypadku innego przedsiębiorcy, c) zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy – o niekaralności za przestępstwa w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, wymienione w art. 5 ust. 2a; 7) oświadczenie osób, o których mowa w pkt 6, o niekaralności za poważne naruszenie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, w tym najpoważniejsze naruszenie określone w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 4. Do wniosku o udzielenie licencji wspólnotowej dołącza się: 1) kopię zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego; 2) zaświadczenie wystawione przez organ, który wydał zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o liczbie pojazdów dla których został udokumentowany wymóg zdolności finansowej, zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1071/20

6.09.2001r....

l) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r. w sprawie wspólnych zasad dostępu do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006, m) ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe, n) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 i 2056), o) ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, p) ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2017 r. poz. 1840), r) ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2012 r. poz. 1155, z 2013 r. poz. 567 oraz z 2016 r. poz. 2206), s) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o systemie tachografów cyfrowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 891), t) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017 r. poz. 149 i 60), u) ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. z 2015 r. poz. 1048 oraz z 2016 r. poz. 1948), w) ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U z 2016 r. poz. 1867, 1920 i 1954 oraz z 2017 r. poz. 60 i 730), wa) ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978), x) ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1834, 1948 i 1954), y) wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych w zakresie przewozu drogowego; 23) osoba niepełnosprawna i osoba o ograniczonej sprawności ruchowej – osobę niepełnosprawną i osobę o ograniczonej sprawności ruchowej w rozumieniu art. 3 lit. j rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczącego praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 (Dz. Urz. UE L 55 z 28.02.2011, str. 1). ©Kancelaria Sejmu s. 10/164 2018-02-13 Rozdział 2 Zasady podejmowania i wykonywania transportu drogowego Art. 5. 1. Podjęcie i wykonywanie transportu drogowego, z zastrzeżeniem art. 5b ust. 1 i 2, wymaga uzyskania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającym dyrektywę Rady 96/26/WE, zwanym dalej „rozporządzeniem (WE) nr 1071/2009”. 2. Zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego udziela się przedsiębiorcy, jeżeli: 1) spełnia wymagania określone w rozporządzeniu (WE) nr 1071/2009; 2) w stosunku do zatrudnionych przez przedsiębiorcę kierowców, a także innych osób niezatrudnionych przez przedsiębiorcę, lecz wykonujących osobiście przewóz na jego rzecz, nie orzeczono zakazu wykonywania zawodu kierowcy. 2a. Za przestępstwa w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 w zakresie spełniania wymogu dobrej reputacji uznaje się przestępstwa umyślne określone w: 1) art. 173–175, art. 178–180, art. 189a, art. 218–221, art. 296–306 i art. 308 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2016 r. poz. 1137, z późn. zm.3) ); 2) art. 586–589 ustawy z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1577); 3) art. 522 i art. 523 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 2171, 2260 i 2261 oraz z 2017 r. poz. 791); 4) art. 53–64 i art. 68 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2017 r. poz. 783 i 1458); 5) art. 399 i art. 400 ustawy z dnia 15 maja 2015 r

6.09.2001r

15) przewoźnik drogowy – przedsiębiorca uprawniony do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego; 16) zagraniczny przewoźnik drogowy – zagraniczny przedsiębiorca uprawniony do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego na podstawie przepisów obowiązujących w państwie, w którym znajduje się jego siedziba; 17) licencja – decyzja administracyjna wydana przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego lub określony w ustawie organ samorządu terytorialnego, uprawniająca do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego; 18) zezwolenie – decyzja administracyjna wydana przez ministra właściwego do spraw transportu, Głównego Inspektora Transportu Drogowego lub określony w ustawie organ samorządu terytorialnego, uprawniająca przewoźnika drogowego do wykonywania określonego rodzaju transportu drogowego; 19) zezwolenie zagraniczne – dokument otrzymany na podstawie umowy międzynarodowej od właściwego organu innego państwa lub organizacji międzynarodowej przez właściwy organ Rzeczypospolitej Polskiej przekazywany przewoźnikowi drogowemu i upoważniający go do wykonywania międzynarodowego transportu drogowego, jednokrotnie lub wielokrotnie, do lub z terytorium państwa określonego w zezwoleniu lub tranzytem przez jego terytorium; 19a) formularz jazdy – dokument wydawany na podstawie art. 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r. w sprawie wspólnych zasad dostępu do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 (Dz. Urz. UE L 300 z 14.11.2009, str. 88, z późn. zm.) oraz na podstawie umowy w sprawie międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerów autokarami i autobusami (Umowa INTERBUS), sporządzonej w Brukseli dnia 11 grudnia 2000 r. (Dz. U. z 2003 r. poz. 1076); 20) certyfikat kompetencji zawodowych – dokument potwierdzający posiadanie kwalifikacji i wiedzy niezbędnych do podjęcia i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego; 21) (uchylony) ©Kancelaria Sejmu s. 8/164 2018-02-13 21a) baza eksploatacyjna – miejsce wyposażone w odpowiedni sprzęt techniczny i urządzenia techniczne umożliwiające prowadzenie działalności transportowej w sposób zorganizowany i ciągły, w skład której wchodzi co najmniej jeden z następujących elementów: miejsce postojowe, miejsce załadunku, rozładunku lub łączenia ładunków, miejsce konserwacji lub naprawy pojazdów; 22) obowiązki lub warunki przewozu drogowego – obowiązki lub warunki wynikające z przepisów ustawy oraz: a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym (Dz. Urz. L 370 z 31.12.1985, str. 21), b) (uchylona) c) (uchylona) d) (uchylona) e) (uchylona) f) (uchylona) g) rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie ochrony zwierząt podczas transportu i związanych z tym działań oraz zmieniające dyrektywy 64/432/EWG i 93/119/WE oraz rozporządzenia (WE) nr 1255/97 (Dz. Urz. L 3 z 05.01.2005, str. 1–44), h) rozporządzenia (WE) nr 561/2006, i) rozporządzenia (WE) nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów (Dz. Urz. L 190 z 12.07.2006, str. 1–98), j) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającego dyrektywę Rady 96/26/WE (Dz. Urz. L 300 z 14.11.2009, str. 51–71), k) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1072/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczącego wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych (Dz. Urz. L 300 z 14.11.2009, str. 72–87)

6.09.2001r

U S T AWA z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym

Jaklub
@6.09.2001r 17.04.2018 15:27

d) nie jest przewozem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie usług turystycznych; 5) niezarobkowy krajowy przewóz drogowy – przewóz na potrzeby własne wykonywany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 6) niezarobkowy międzynarodowy przewóz drogowy – przewóz na potrzeby własne wykonywany z przekroczeniem granicy Rzeczypospolitej Polskiej; 6a) przewóz drogowy – transport drogowy lub niezarobkowy przewóz drogowy, a także inny przewóz drogowy w rozumieniu przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. UE L 102 z 11.04.2006, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem (WE) nr 561/2006”; [7) przewóz regularny – publiczny przewóz osób i ich bagażu w określonych odstępach czasu i określonymi trasami, na zasadach określonych w ustawie i w ustawie z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1983);] 7a) (uchylony) 8) linia komunikacyjna – połączenie komunikacyjne na określonej drodze między przystankami wskazanymi w rozkładzie jazdy, po której odbywają się regularne przewozy osób; 8a) przystanek – miejsce przeznaczone do wsiadania lub wysiadania pasażerów na danej linii komunikacyjnej, oznaczone w sposób określony w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, z informacją o rozkładzie jazdy, z uwzględnieniem godzin odjazdów środków transportowych przewoźnika drogowego uprawnionego do korzystania z tego miejsca; Nowe brzmienie pkt 7 w art. 4 wejdzie w życie z dn. 1.01.2019 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1342 oraz z 2017 r. poz. 2371). ©Kancelaria Sejmu s. 6/164 2018-02-13 9) przewóz regularny specjalny – niepubliczny przewóz regularny określonej grupy osób, z wyłączeniem innych osób; 10) przewóz wahadłowy – wielokrotny przewóz zorganizowanych grup osób tam i z powrotem, między tym samym miejscem początkowym a tym samym miejscem docelowym, przy spełnieniu łącznie następujących warunków: a) każda grupa osób przewiezionych do miejsca docelowego wraca do miejsca początkowego, b) miejsce początkowe i miejsce docelowe oznaczają odpowiednio miejsce rozpoczęcia usługi przewozowej oraz miejsce zakończenia usługi przewozowej, z uwzględnieniem w każdym przypadku okolicznych miejscowości leżących w promieniu 50 km; 11) przewóz okazjonalny – przewóz osób, który nie stanowi przewozu regularnego, przewozu regularnego specjalnego albo przewozu wahadłowego; 12) przewóz kabotażowy – przewóz wykonywany pojazdem samochodowym zarejestrowanym za granicą lub przez przedsiębiorcę zagranicznego między miejscami położonymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 13) transport kombinowany – przewóz rzeczy, podczas którego samochód ciężarowy, przyczepa, naczepa z jednostką ciągnącą lub bez jednostki ciągnącej, nadwozie wymienne lub kontener 20-stopowy lub większy korzysta z drogi w początkowym lub końcowym odcinku przewozu, a na innym odcinku z usługi kolei, żeglugi śródlądowej lub transportu morskiego, przy czym odcinek morski przekracza 100 km w linii prostej; odcinek przewozu początkowego lub końcowego oznacza przewóz: a) pomiędzy punktem, gdzie rzeczy są załadowane, i najbliższą odpowiednią kolejową stacją załadunkową dla odcinka początkowego oraz pomiędzy najbliższą odpowiednią kolejową stacją wyładunkową a punktem, gdzie rzeczy są wyładowane, dla końcowego odcinka lub b) wewnątrz promienia nieprzekraczającego 150 km w linii prostej ze śródlądowego lub morskiego portu załadunku lub wyładunku; 14) międzynarodowy transport kombinowany – transport kombinowany, podczas którego następuje przekroczenie granicy Rzeczypospolitej Polskiej;

Zostaw opinię o ICAR - Kraków

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie ICAR