ICAR

Kraków

Ocena pracodawcy 6/6

na podstawie 7894 ocen.

Opinie o ICAR

Dbamy o każdą opinię, dlatego pracodawca nie może ich usuwać. Sprawdź, kiedy Twoja opinia łamie regulamin - więcej.

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie ICAR

Mądrala

Jeśli icar by padał to nikt by o nim już tu nie pisał bo tak to działa. Dlaczego nikt nie pisze o barbakanie czy wawelu?? Bo nie ma o czym. Skoro nadal jest tak dużo wpisów zniechęcających do jakiejś sieci to oznaczać może tylko jedno, że Ci którzy w niej są nie chcą dodatkowej konkurencji ale nigdzie się z niej nie wybierają:) Ale przyłączam się do lamentu - icar już pada!! Tragedia jest w icarze!! Pytanie jest takie - jaki mogę mieć powód aby to pisać??? Pozdrawiam

Adam
@Mądrala 23.02.2018 20:02

Nikt nie pisze o wymienionych przez Ciebie korpo, bo to forum wymiany opinii o Icar :-) Masz rację, jest fantastycznie. Przyjdź, zarobisz kokosy

Byly icar - oszukany jak wielu
@Mądrala 23.02.2018 20:02

Prosta odpowiedz -kierowcy ktorzy zistali naciagnieci przez wlascicieli, wylozyli pieniadze I zaczeli tam hezdzic, sa wkurzeni , ze zostali oszukani, no nie ma zlecen. Rezygnuja z sieci I na fali wkurzenia oiszs jak jest naprawdebw srodku. Innymu slowy wlascicieli opowiadaja bajki, a sredni czas piracy nowego kierowcybw ice to obecnie okolo 3-4 miesiace. Odrabiaja straty zainwestowane, przywracaja auto do stanu z prized taxi I uciekaja.

Ivar jezdzacy w Uberze

Dzisiaj w poludnie na akejach gosc z icara (cennik na szybie) jechal jako Uber:) No to Sie zaczyna,jaj juz icar sie w dzien rozkleja any pracowac DLA Ubera, to ja nie Wien co tam w tej sieci sie juz music dziac? Chyba pads juz calkowicie.

Siergiej
@Ivar jezdzacy w Uberze 23.02.2018 16:52

No co się dzieje? Prezesi dopuszczają takà formę dorabiania do abonamentu :-) ale tylko dla wybrańców!!! Fiat Tipo ?

Krakowiak82

Kurw....... kiedy w końcu organy ścigania zajmą się szarą strefą plus eko bez licencji? Nieudolność władz państwowych jest zaskakująca. Precz z patologią typu uber, taxify i eko. Kara za każde bez licencji powinna być 100000 zł.

Andrzej
@Baloo 22.02.2018 11:52

na jaki niby przewóz osób miał icar licencje i kasy? co ty (usunięte przez administratora) dziecko? miliscie zwykłe szmaty chorągiewki na dachu a o kasach fiskalnych dowiedzieliscie się dopiero jak zaczeliscie zdawac egzaminy z topografi miasta, więc (usunięte przez administratora) dziecko głupot tylko idz sie pobawic klockiem, najlepiej swoim.

taxi
@Krakowiak82 20.02.2018 11:56

niech kaza taxiarzy z licencja krakowska za naciaganie klientow lub jazde okrezna bo to sa oszusci dopiero

Już nie icar72

Chyba już lepiej iść do 919 niż w Icar bo brak zleceń doskwiera potężnie. A jak zwykle prezesi problemu nie widzą

ququ
@Już nie icar72 22.02.2018 15:31

w 919 to samo!!! lipa

Uber wynosi się z Polski?

Amerykański startup, który za pomocą aplikacji łączy kierowców i pasażerów, niespodziewanie przenosi swoje biuro z Warszawy do Kijowa. Taką informację podał właśnie serwis Cashless.pl. „Kadra zarządzająca polskim oddziałem Ubera już znalazła lub właśnie szuka nowego zajęcia. Na przykład były szef marketingu w regionie trafił do Revoluta" - pisze w portalu Piotr Dziubak. PONIŻEJ DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU To zaskakująca informacja, ale – jak zapewniano nas w warszawskim oddziale Ubera – nie do końca prawdziwa. Uber nie opuszcza bowiem Polski – dalej ma tu świadczyć swoje usługi, pozostaną też biura w stolicy i w Krakowie. – To naturalny proces. Przenosimy część odpowiedzialną za wsparcie operacyjne dla regionu do Kijowa, ale pozostaje w Polsce wsparciu funkcjonalne – tłumaczy „Rzeczpospolitej" Magdalena Szulc, rzeczniczka Uber Polska. Według Cashless zarządzanie operacyjne regionem z poziomu Ukrainy pociągnie za sobą konieczność przeniesienia części pracowników z Polski do biura za naszą wschodnią granicę. Pracownicy ponoć otrzymali już porpozycję przeniesienia. RZECZPOSPOLITA Program PIT Rozlicz PIT z "Rzeczpospolitą" Pobierz bezpłatnie Nowy szef Ubera na nasz region to Białorusin Oleksiy Stakh. Od niedawna kieruje działalnością firmy w tej części Europy z centrali w Kijowie. Warszawa traci więc w strukturach Ubera na znaczeniu. Agencja Interfax-Ukraina cytowała Stakha, który miał powiedzieć, że wszyscy zatrudnieni przez Ubera z Centralnej i Wschodniej Europy przeniosą się do Kijowa. Cashless twierdzi, że w Polsce ma pozostać tylko dział odpowiadający za usługę UberEats. Magdalena Szulc to jednak dementuje. – Wielu pracowników tu zostaje, ja również nie przenoszę się na Ukrainę – zaznacza. Amerykańska firma tłumaczy, że zmiany to efekt dynamicznego rozwoju Ubera w Europie Środkowej i Wschodniej, a nie oznaka utraty znaczenia polskiego rynku. – Polska to wciąż największy rynek regionu dla Ubera – przekonuje Magdalena Szulc. – Zatrudniamy tu ponad 400 pracowników odpowiedzialnych za funkcjonowanie aplikacji w całej Europie Środkowo-Wschodniej – dodaje. Jak tłumaczy, teraz, w związku rozwojem w regionie, kilka ośrodków będzie pełnić strategiczne funkcje strategiczne. – Część zadań związanych ze wsparciem operacji została scentralizowana w Kijowie, inne, np. wsparcie funkcjonalne, czy wsparcie aplikacji Uber Eats, zostają w Warszawie – podkreśla Szulc. Centrala na Europę pozostaje w Amsterdamie. Dodatkowo w Krakowie działa Centrum Usług Biznesowych, które jest odpowiedzialne za wsparcie społeczności w regionie.

W Hiszpanii się da!

3 Europejski Trybunał Sprawiedliwości, smartfony, taksówki, uber, transportKontrowersyjny przewoźnik stracił właśnie swój koronny argument. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wydał długo oczekiwany wyrok ws. Ubera. Co zmienia on dla walczących o regulowanie Ubera taksówkarzy? Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu Wieloletni spór dobiega właśnie końca. Przewóz osób Uberem to usługa przewozu, a nie usługa elektroniczna, a więc nie ma przeszkód, by była traktowana tak samo jak przewozy taksówką - orzekł w środę TSUE. Sprawa Ubera do TSUE trafiła za sprawą hiszpańskich taksówkarzy ze stowarzyszenia Asociación Profesional Elite Taxi, którzy wnieśli do sądu w Barcelonie sprawę: ich zdaniem Uber dopuszczał się nieuczciwej konkurencji, prowadząc przewóz osób bez wymaganych prawem licencji. Sąd z kolei uznał spór za fundamentalny i przekazał go dalej - do TSUE. Kierowcy nie wierzą, że smog powodują samochody. Jednak dane nie oszukują Już w maju rzecznik generalny TSUE Maciej Szpunar, który opiniuje wpływające do Trybunału sprawy, zajął stanowisko: Uber powinien być traktowany jak korporacja taksówkarska, bo m.in. kontroluje jakość kursów i ustala ceny przejazdów. Zasadą jest, że wyroki TSUE w ponad 90 proc. pokrywają się z opiniami rzecznika. Tak było i w tym wypadku. Czytaj też: Uber pojedzie legalniej. Wprowadza kasy fiskalne i płatność gotówką, ale na początek tylko w Warszawie Uber bez kas i licencji W Polsce kierowcy Ubera nie stosują się do regulacji dotyczących przewozu osób, m.in. nie mają licencji i kas fiskalnych (poza niewielką grupą kierowców w Warszawie). Zdaniem taksówkarzy prowadzi to do nierównej konkurencji, w której nie mają szans z potężnym amerykańskim konkurentem, którego kierowcy nie tylko nie ponoszą wielu kosztów, ale - na dodatek - Uber dopłaca do kursów, dzięki czemu jego kierowcy mogą wykonywać kursy poniżej progu opłacalności. Z kolei taksówkarze muszą poruszać się w zakresie widełek ustalanych przez gminy. Odpowiedź Ubera? Zawsze ta sama: jest nie korporacją taksówkarską, bo nie prowadzi przewozu osób, lecz jedynie „dostawcą aplikacji”, z której kierowcy korzystają. Analogicznie działają korporacje myTaxi i iTaxi, a jednak do przepisów się stosują. Czytaj też: Państwo cenzuruje internet. Prawo do blokowania stron mają dostać KNF, UOKiK i UKE Wyrok TSUE wiążący Co oznacza wyrok? - Rozstrzygnięcie Trybunału będzie wiążące dla sądu, który skierował pytanie, ale również dla innych sądów rozstrzygających podobny problem. W wyroku Trybunał przedstawia wykładnię określonego przepisu prawa UE - dowiadujemy się w biurze prasowym Trybunału. TSUE wydaje się zbijać koronny argument Ubera: - Ma tymczasową wartość porządkującą, bo określa, czym świadczona przez Ubera usługa tak naprawdę jest. Do wyroku nie było jasności, czy narusza prawo, czy nie - tłumaczy mecenas Jacek Bienias z konsultingowej Grupy ECDDP. - Dotychczasowy argument Ubera, że świadczy usługę elektroniczną, jest nieaktualny, bo TSUE wypowiedział się jasno: to usługa przewozowa. Państwa UE różnie regulują rynki przewozu osób. W każdym z nich wyrok TSUE oznacza więc coś innego. Bienias: - Jeżeli w danym kraju przepisy precyzują, że na usługi przewozu trzeba mieć licencję, Uber będzie musiał je zdobyć i dostosować się do krajowej administracji - a nie na odwrót. W czerwcu polscy taksówkarze - wzorem kolegów z wielu innych państw - sparaliżowali Warszawę w proteście przeciwko opieszałości państwa: domagali się uporządkowania rynku przewozu osób. Zdaniem Bieniasa protesty taksówkarzy były nieskuteczne, bo ci nie dysponowali instrumentami prawnymi, które mogłyby w sposób jednoznaczny przesądzić o ich racji. W środę TSUE im ją przyznał. Czytaj też: Słabnie pozycja Ubera. Chiński rywal wejdzie na rynek meksykański Ustawa na rękę taksówkarzom? Jarosław Iglikowski ze związku zawodowego Warszawski Taksówkarz: - Byliśmy pewni, że decyzja TSUE pokryje się z opinią rzecznika generalnego. Zyskaliśmy oręż w walce z nieuczciwymi przewoźnikami, nie tylko Uberem, ale też np. Taxify. Czekamy teraz na reakcję ustawodawcy. Wyrok TSUE na pewno pomoże nam przekonać rząd co do ostatecznego kształtu ustawy. Prace nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym ciągną się kolejny rok. Trwają konsultacje. Projekt wielokrotnie - w zależności od układu sił - zmieniał swój kształt: raz sztywno regulował rynek, raz go liberalizował. Taksówkarze przekazali niedawno swoje argumenty premierowi Mateuszowi Morawieckiemu - za pośrednictwem jego ojca Kornela. Wcześniej jego stanowisko miało być bardziej przychylne Uberowi. Ostatecznego rozwiązania swojej sprawy doczekali się już za to m.in. taksówkarze w Wielkiej Brytanii, gdzie sąd apelacyjny uznał, że Uber nie jest dostawcą aplikacji, lecz pracodawcą - i powinien traktować kierowców jak pracowników, a nie jednoosobowe przedsiębiorstwa. A co na orzeczenie TSUE Uber? Wydał stanowisko: „Orzeczenie nie będzie miało wpływu na to, jak działamy w większości krajów UE, w których jesteśmy

Łukasz

Jako nieliczni w Polsce oferujemy przyciemnianie szyb w samochodzie metodą bezinwazyjną. Zaletą bezinwazyjnego przyciemniania szyb jest brak demontażu tapicerki oraz innych części pojazdu co ogranicza w znacznym stopniu wszelkiego rodzaju uszkodzenia. Ważnym aspektem tego rodzaju aplikacji jest brak utraty gwarancji w przypadku nowych samochodów. Zabieg jest szybki i bezpieczny. Dostępne 7 stopni przyciemnienia: 5 % przepuszczalności 15 % przepuszczalności 20 % przepuszczalności 30 % przepuszczalności 40 % przepuszczalności 50 % przepuszczalności 70 % przepuszczalności Przykładowe ceny Hatchbak - 3 szyby - od 300 zł Hatchback/Sedan/Kombi/Suv - 5 szyb - od 450 zł Hatchback/Sedan/Kombi/Suv- 7 szyb - od 500 Pas na szybie czołowej 100 zł Deaplikacja starej folii : 20 zł - szyby boczne ( od sztuki ) 40 zł - szyba tylna Używane przez nas folie posiadają certyfikaty oraz atesty spełniające wszelkie wymogi. Współpracujemy tylko i wyłącznie z producentami znanych i cenionych marek, którzy oferują kilkuletnią gwarancję na swoje produkty. Dajemy gwarancję na usługę oraz materiał. Nasze doświadczenie oraz szerokie grono zadowolonych klientów pozwoliło nam nawiązać współpracę z firmami z branży motoryzacyjnej, detailngowej jak i z samymi producentami samochodów. Posiadamy certyfikaty potwierdzające nasze umiejętności, a dziesiątki przyciemnionych samochodów i zadowolonych klientów są tego świadectwem. Ponadto świadczymy usługi w zakresie: -Zmiana koloru auta przy użyciu folii ( całkowita oraz częściowa) -Zabezpieczenie lakieru folią poliuretanową -Grafika na pojazdach ( folia zadrukowana) Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do nowego lokalu przy ul. Kapelanka 15E vis à vis Stacji kontroli pojazdów Kontakt: https://www.facebook.com/wrapcollabo/ email: info"małpa"wrapcollabo.com Tel: Przyciemnianie szyb: 797 277 266 Zmiana koloru: 608 387 575

Pawel

Nie no to juz przesada w tygodniu nie ma zlecen a teraz w weekend tez z czego mamy zaplacic zus, abonament, paliwo, rachunki?

Icar nr xxx
@Pawel 17.02.2018 21:35

Lipa straszna jest,na chleb nie ma,to koniec tej sieci,a prezesi dalej nic,tylko 500+,ale zaraz juz nikt im nie przyniesie,nie ma z czego uzbierac....

Stary

Zbliza sie koniec miesiaca 500zl za abonament do biura przynosic a to ze wogole nie ma zlecen nawet w weekend nikogo nie obchodzi

Legalne Taxi

Kilka dni temu widziałem jak Straż Graniczna kontrolowała autka ubera przy okazji legitymowali klientów. Myślę że chodziło o cudzoziemców pracujących nielegalnie. Inne służby nadal śpią i nie wiem czy to co widziałem to tylko niedopatrzenie ubera w stosunku do SG czy w końcu służby zaczynają pracować?

Antyuber
@Legalne Taxi 16.02.2018 22:00

Za kontrole powinni sie zabrac 2 lata temu,dzis będzie ciezko zlikwidowac uberka,strasznie sie to scierwo rozwinęło niszczac rynek taxi.....jest trochę pozno,tym bardziej,ze obecna władza niestety jest za uberem.....

Legalne Taxi
@Antyuber 17.02.2018 01:13

Po co likwidować wystarczy kontrolować i karać a sami się zlikwidują.

Tak swietnie w uberku?

Zadaje to pytanie bo ostatnio zaobserwowalem ciekawa sytuacje, czekajac na zlecenie na lotnisku i stojac na cpn przy lotnisku od strony myjni na wprost wypozyczalni samochodow procar podjechal wyrobnik ubera byl to starszy pan w czarnym renault nr rejestracyjny zaczynal sie na KMY dla zainteresowanych moge podac caly chodzil po terenie gdzie stoja auta firmy procar i kradl plyn do spryskiwaczy niemalze na oczach pracownikow , wiec ja sie pytam skoro w tym pseudo legalnym (usunięte przez administratora) jest tak wspaniale to kierowcow nie stac na plyn do spryskiwaczy za 15 zl? Cala sytuacje nagralem telefonem i wrzuce na youtuba i zachecam wszystkich pracujacych legalnie na taxi do tego aby wszystkie wystepy tego scierwa nagrywac i rozpowszechniac bo mysle ze to tez bedzie jedna z form z walka z ta zaraza!

uber lizbona

Uber w Lizbonie działa od 2014 roku i z każdym miesiącem zdobywa coraz większą popularność. Jest to dobra alternatywa dla tradycyjnych taksówek oraz dla osób lubiących tańsze przejazdy po mieście, czy nie lubiących korzystać z komunikacji miejskiej. W Lizbonie lub Porto Uber działa dość prężnie. Poniżej prezentujemy, jak uzyskać zniżkę do 5 € na pierwszą podróż wykorzystaniem aplikacji Uber, co często można oznaczyć nawet darmowy pierwszy przejazd w Lizbonie lub Porto. CO TO JEST UBER? Zacznijmy jednak od tego, czym jest Uber? Jest to platforma, która oferuje przejazdy po mieście (w Portugalii po Lizbonie i Porto głównie) łącząc pasażerów z kierowcami za pomocą specjalnej aplikacji w telefonie. Aplikację można ściągnąć tutaj: Android lub iOS. To co wyróżnia Ubera na tle innych tego typu aplikacji, to bardzo konkurencyjne ceny za przejazd (zdecydowanej niższe, niż tradycyjnych taksówek), możliwość bezgotówkowej płatności oraz bardzo duża dostępność kierowców. Gdy zamówimy przez Ubera przejazd, wyświetla nam się imię kierowcy, typ pojazdu i jego numer rejestracyjny, dzięki czemu mamy pewność, że wsiadamy do właściwego pojazdu. Opłata za przejazd jest naliczana automatycznie po zakończeniu przejazdu, a nasze konto jest obciążane zgodnie z wybranym sposobem płatności. Uber Lizbona Porto Portugalia darmowe przejazdy kod promocyjny opis jak korzystać Lisbon Lisabon Lisboa Portugal 2 DARMOWE PRZEJAZDY Z UBEREM W PORTUGALII Wyjazd do Lizbony lub Porto może być świetną okazją, by przetestować, jak działa Uber i dlaczego warto z niego korzystać. Wszystkie osoby, które chciałaby skorzystać z darmowego lub promocyjnego pierwszego przejazdu Uberem w Lizbonie mogą skorzystać z naszego zaproszenie do aplikacji. Jak to działa? Rejestrując się w aplikacji z naszego polecenie (link dostępny tutaj >>>) lub wpisując przy rejestracji kod 6a3n895sue można uzyskać pierwszy darmowy przejazd z Uberem w Portugalii (na bliskich odległościach) lub też zniżkę na przejazd do 5 € (zależne od kraju, w którym zarejestrowany jest numer telefonu). Jak skorzystać z darmowego/zniżkowego przejazdu w Lizbonie lub Porto z Uberem? Krok po kroku Ściągnij aplikację na swój telefon z Internetu: Android lub iOS. Zarejestruj się w aplikacji, należy podać imię i nazwisko oraz preferowaną formę płatności. Podaj kod promocyjny 6a3n895sue (Menu>Płatności>Dodaj kod promocyjny>wpisujemy 6a3n895sue) Gotowe, przyjemnych podróży! Uber Lizbona Porto Portugalia darmowe przejazdy kod promocyjny opis jak korzystać Lisbon Lisabon Lisboa Portugal 4 UBER W LIZBONIE Z każdym miesiącem Uber w Lizbonie jest coraz bardziej popularny, a o jego plusach świadczy coraz większa liczba osób, która korzysta z przejazdów z Uberem nie tylko w Lizbonie, ale również innych miastach na świecie, gdzie działa ta aplikacja. Korzystając z aplikacji nie musimy się obawiać nie uczciwych taksówkarzy, przepłaconych przejazdów lub tego, że taksówka nie przyjedzie na czas. Nie przypadkowo Uber cieszy się taką popularnością, mimo regularnych protestów tradycyjnych taksówkarzy w Lizbonie. Uber Lizbona Porto Portugalia darmowe przejazdy kod promocyjny opis jak korzystać Lisbon Lisabon Lisboa Portugal 2 Czy warto korzystać z Ubera w Lizbonie? Patrząc na ceny przejazdów w stosunku do tradycyjnych taksówek, to Uber wychodzi korzystniej. Dla przykładu oto ceny najpopularniejszych przejazdów tradycyjnymi taksówkami i Uberem: Lotnisko – Baixa: Tradycyjna taxi: ok. 12-14 €; Uber: 6-9 € Lotnisko – Chiado: Tradycyjna taxi: ok. 13-16 €; Uber: 8-11 € Baixa – dworzec autobusowy Sete Rios: Tradycyjna taxi: 6-8 €; Uber: 4-6 € Oriente – lotnisko: Tradycyjna taxi: 6-7 €; Uber: 3-5 € Jak widać przejazdy Uberem mają konkurencyjne ceny dla tradycyjnych taksówek w Lizbonie. Warto również nadmienić, że nie ma żadnego problemu, aby zamówić Ubera z lotniska w Lizbonie na przejazd do centrum lub innego miejsca w Lizbonie. Dodatkowym plusem są nowe samochody i mili kierowcy, w Lizbonie i Porto działa również Uber Green i Uber Black (podwyższony standard przejazdów dla wymagających klientów). Zarejestrować się w Uber można tutaj >>>

uber cd

3 Europejski Trybunał Sprawiedliwości, smartfony, taksówki, transportKontrowersyjny przewoźnik stracił właśnie swój koronny argument. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wydał długo oczekiwany wyrok ws. Ubera. Co zmienia on dla walczących o regulowanie Ubera taksówkarzy? Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu Wieloletni spór dobiega właśnie końca. Przewóz osób Uberem to usługa przewozu, a nie usługa elektroniczna, a więc nie ma przeszkód, by była traktowana tak samo jak przewozy taksówką - orzekł w środę TSUE. Sprawa Ubera do TSUE trafiła za sprawą hiszpańskich taksówkarzy ze stowarzyszenia Asociación Profesional Elite Taxi, którzy wnieśli do sądu w Barcelonie sprawę: ich zdaniem Uber dopuszczał się nieuczciwej konkurencji, prowadząc przewóz osób bez wymaganych prawem licencji. Sąd z kolei uznał spór za fundamentalny i przekazał go dalej - do TSUE. Kierowcy nie wierzą, że smog powodują samochody. Jednak dane nie oszukują Już w maju rzecznik generalny TSUE Maciej Szpunar, który opiniuje wpływające do Trybunału sprawy, zajął stanowisko: Uber powinien być traktowany jak korporacja taksówkarska, bo m.in. kontroluje jakość kursów i ustala ceny przejazdów. Zasadą jest, że wyroki TSUE w ponad 90 proc. pokrywają się z opiniami rzecznika. Tak było i w tym wypadku. Czytaj też: Uber pojedzie legalniej. Wprowadza kasy fiskalne i płatność gotówką, ale na początek tylko w Warszawie Uber bez kas i licencji W Polsce kierowcy Ubera nie stosują się do regulacji dotyczących przewozu osób, m.in. nie mają licencji i kas fiskalnych (poza niewielką grupą kierowców w Warszawie). Zdaniem taksówkarzy prowadzi to do nierównej konkurencji, w której nie mają szans z potężnym amerykańskim konkurentem, którego kierowcy nie tylko nie ponoszą wielu kosztów, ale - na dodatek - Uber dopłaca do kursów, dzięki czemu jego kierowcy mogą wykonywać kursy poniżej progu opłacalności. Z kolei taksówkarze muszą poruszać się w zakresie widełek ustalanych przez gminy. Odpowiedź Ubera? Zawsze ta sama: jest nie korporacją taksówkarską, bo nie prowadzi przewozu osób, lecz jedynie „dostawcą aplikacji”, z której kierowcy korzystają. Analogicznie działają korporacje myTaxi i iTaxi, a jednak do przepisów się stosują. Czytaj też: Państwo cenzuruje internet. Prawo do blokowania stron mają dostać KNF, UOKiK i UKE Wyrok TSUE wiążący Co oznacza wyrok? - Rozstrzygnięcie Trybunału będzie wiążące dla sądu, który skierował pytanie, ale również dla innych sądów rozstrzygających podobny problem. W wyroku Trybunał przedstawia wykładnię określonego przepisu prawa UE - dowiadujemy się w biurze prasowym Trybunału. TSUE wydaje się zbijać koronny argument Ubera: - Ma tymczasową wartość porządkującą, bo określa, czym świadczona przez Ubera usługa tak naprawdę jest. Do wyroku nie było jasności, czy narusza prawo, czy nie - tłumaczy mecenas Jacek Bienias z konsultingowej Grupy ECDDP. - Dotychczasowy argument Ubera, że świadczy usługę elektroniczną, jest nieaktualny, bo TSUE wypowiedział się jasno: to usługa przewozowa. Państwa UE różnie regulują rynki przewozu osób. W każdym z nich wyrok TSUE oznacza więc coś innego. Bienias: - Jeżeli w danym kraju przepisy precyzują, że na usługi przewozu trzeba mieć licencję, Uber będzie musiał je zdobyć i dostosować się do krajowej administracji - a nie na odwrót. W czerwcu polscy taksówkarze - wzorem kolegów z wielu innych państw - sparaliżowali Warszawę w proteście przeciwko opieszałości państwa: domagali się uporządkowania rynku przewozu osób. Zdaniem Bieniasa protesty taksówkarzy były nieskuteczne, bo ci nie dysponowali instrumentami prawnymi, które mogłyby w sposób jednoznaczny przesądzić o ich racji. W środę TSUE im ją przyznał. Czytaj też: Słabnie pozycja Ubera. Chiński rywal wejdzie na rynek meksykański Ustawa na rękę taksówkarzom? Jarosław Iglikowski ze związku zawodowego Warszawski Taksówkarz: - Byliśmy pewni, że decyzja TSUE pokryje się z opinią rzecznika generalnego. Zyskaliśmy oręż w walce z nieuczciwymi przewoźnikami, nie tylko Uberem, ale też np. Taxify. Czekamy teraz na reakcję ustawodawcy. Wyrok TSUE na pewno pomoże nam przekonać rząd co do ostatecznego kształtu ustawy. Prace nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym ciągną się kolejny rok. Trwają konsultacje. Projekt wielokrotnie - w zależności od układu sił - zmieniał swój kształt: raz sztywno regulował rynek, raz go liberalizował. Taksówkarze przekazali niedawno swoje argumenty premierowi Mateuszowi Morawieckiemu - za pośrednictwem jego ojca Kornela. Wcześniej jego stanowisko miało być bardziej przychylne Uberowi. Ostatecznego rozwiązania swojej sprawy doczekali się już za to m.in. taksówkarze w Wielkiej Brytanii, gdzie sąd apelacyjny uznał, że Uber nie jest dostawcą aplikacji, lecz pracodawcą - i powinien traktować kierowców jak pracowników, a nie jednoosobowe przedsiębiorstwa. A co na orzeczenie TSUE Uber? Wydał stanowisko: „Orzeczenie nie będzie miało wpływu na to, jak działamy w większości krajów UE, w których jesteśmy regul

uber

Uber został założony w 2009 roku przez Garretta Campę i Travisa Kalanicka i początkowo miał nazwę UberCab. Mobilna aplikacja Uber oficjalnie wystartowała w czerwcu 2010 roku i obejmowała tylko San Francisco. W sierpniu 2010 dyrektorem generalnym (CEO) spółki został Ryan Graves, który przyczynił się do promocji firmy w Stanach Zjednoczonych, co umożliwiło jej dobry start na rynkach zagranicznych. Ryan Graves dopracował także usługę mobilną Uber i zajmował się promocją tej usługi w innych miastach w USA. Później Ryan Graves odszedł ze stanowiska dyrektora CEO przekazując obowiązki Travisowi Kalanickowi, skupiając się na innych projektach. W kwietniu 2012 roku Uber przetestował w Chicago możliwość rezerwacji samochodów i kierowców, którzy nie byli zatrudnieni przez firmę Uber oraz którzy nie byli licencjonowanymi przewoźnikami. Takie usługi były o wiele tańsze od innych przewoźników działających w Chicago[4]. Samochody Początkowo kierowcy Ubera używali samochodów typu Lincoln Town Car, Cadillac Escalade, BMW serii 7 oraz Mercedes-Benz S550. Pojazdy firmy Uber były także znane jako czarne samochody (ang. black cars) – nazwa pochodzi od koloru samochodów Uber w Nowym Jorku[5]. Po 2012 roku Uber uruchomiło aplikacje UberX, która rozszerzała możliwość wyboru także o małe i ekologiczne samochody, takie jak Toyota Prius. Także w 2012 roku Uber anonsował plany rozbudowy aplikacji dla kierowców, którzy nie są licencjonowanymi taksówkarzami. Mniejsze samochody i niższe ceny za przejazd nimi pozwoliły Uberowi zyskać mniej zamożnych klientów, zwiększyć liczbę klientów stałych i znacząco zwiększyć wpływy w tym segmencie rynku[6]. W lipcu 2012 spółka weszła na giełdę londyńską z załogą ok. 90 kierowców „black carów”, przeważnie Mercedesów, BMW oraz Jaguarów[7]. 13 lipca z okazji Narodowego Miesiąca Lodów, Uber wystartował z „Uber Ice Cream”, czyli z dodatkiem, który pozwalał w siedmiu miastach wezwać samochód z lodami, a koszty tego były naliczane na rachunek użytkownika i częściowo stanowiły koszty przejazdu podczas późniejszego korzystania z usługi[8]. Począwszy od 3 lipca 2013 roku Uber wystąpił z ofertą UberCHOPPER. Polegała ona na przejeździe za $3000 z Nowego Jorku do The Hamptons za pomocą taksówki i śmigłowca[9]. Aplikacja Uber W celu skorzystania z usługi Uber trzeba pobrać aplikację mobilną z Google Play, App Store lub Windows Store oraz założyć konto. Aplikacja pozwala także śledzić pasażerom lokalizację zamówionego samochodu[5]. Pierwsza wersja tej aplikacji powstała na iPhone’y, ale po krótkim czasie wyszła również wersja dla urządzeń pracujących z systemem Android[10]. Początkowym pomysłem firmy Uber było tworzenie sieci dostępnych cenowo kierowców z samochodami klasy lux, których można byłoby szybko wynająć i zapłacić za ich usługi używając jedynie telefonu komórkowego. Uber jest globalną usługą, działa w 737 miastach w 84 krajach świata. Uber w Polsce Uber Poland Spółka z o.o. Forma prawna spółka z o.o. Data założenia 2013 Państwo Polska Siedziba 00-544 Warszawa ul. Wilcza 31/1a Numer KRS 0000490069 Prezes Karen Walker Kapitał zakładowy 5000 PLN Polski oddział Ubera został zarejestrowany w grudniu 2013 jako Uber Poland spółka z o.o.[11] 19 sierpnia 2014 roku Uber oficjalnie zaczął oferować swoje usługi w Warszawie[12]. W Polsce mogą z niego na razie korzystać mieszkańcy Warszawy (od sierpnia 2014 r.), Krakowa (od kwietnia 2015 r.)[13], Trójmiasta (od czerwca 2015 r.), Poznania (od listopada 2015 r.), Wrocławia (od listopada 2015 r.), Łodzi i Aglomeracji Śląskiej[14][15]. Kierowcy, którzy współpracują z Uberem, od lutego 2016 r. muszą przedstawić dowód prowadzenia działalności gospodarczej. Na polskim rynku Uber pełni rolę pośrednika między pasażerami a dostawcami usług transportowych[16]. Aplikacja spotkała się z krytyką ze strony Krajowej Izby Gospodarczej Taksówkarzy[17].

sum up

Na jaki rachunek bankowy są wypłacane środki z transakcji? Środki z transakcji są automatycznie wypłacane na rachunek bankowy wprowadzony podczas aktywacji konta. Może być to dowolny rachunek bankowy zarejestrowany na terenie Polski. Jak mogę zmienić dane rachunku bankowego? Jeżeli chcesz zmienić dane konta bankowego prosimy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta, wysyłając nam skan lub zdjęcie jednego z poniższych dokumentów na adres rejestracja@sumup.pl: Aktualny wyciąg z rachunku bankowego, na którym widnieje nazwa beneficjenta konta i numer konta Umowę zawartą z bankiem, na którym widnieje nazwa beneficjenta konta i numer konta Po weryfikacji przesłanych dokumentów, dane rachunku bankowego zostaną zaktualizowane. Czy środki z transakcji mogą być wypłacane na więcej niż jeden rachunek bankowy? Ze względów bezpieczeństwa tylko jedno konto bankowe może być przypisane do konta SumUp. Jeżeli potrzebujesz więcej niż jednego konta możesz przypisać każde kolejne konto SumUp do innego rachunku bankowego. Co się stanie jeżeli rachunek bankowy zostanie zamknięty, a nie poinformuje o tym SumUp? Jeżeli masz zamiar zamkną swoje konto bankowe, prosimy o kontakt z nami. Aktualne dane w systemie rozliczeń SumUp zagwarantują, że Twoje środki będą zawsze wypłacona terminowo. W przypadku gdy nie powiadomisz SumUp o zamknięciu konta, wypłaty środków mogą zostać odrzucone przez bank i wrócą do nas. Jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce, nasz Dział Obsługi Klienta skontaktuje się z Toba w celu potwierdzenie aktualnych danych bankowych.

strata

Typową sytuacją związaną z wypadkiem komunikacyjnym jest krótsza bądź dłuższa (w zależności od zakresu uszkodzeń pojazdu) niemożność korzystania przez poszkodowanego z własnego pojazdu. W przypadku, gdy uszkodzenie pojazdu nastąpiło z winy innego uczestnika ruchu drogowego pojawia się więc również pytanie w jaki sposób i czy w ogóle należy rekompensować taką stratę. Pojawiają się bowiem rozbieżne rozwiązania praktyczne tej kwestii. Ubezpieczyciele w większości przypadków nie informują poszkodowanego o prawie zwrotu kosztów najmu pojazdu zastępczego, bądź też wyraźnie wskazują na brak podstaw do tego typu rekompensaty. Ewentualna wypłata odszkodowania z tytułu poniesionych kosztów najmu pojazdu zastępczego jest dokonywana w odniesieniu do poszkodowanych będących przedsiębiorcami. Ubezpieczyciele często weryfikują ponadto przedstawione przez poszkodowanego rachunki za najem pojazdu zastępczego przyznając zwrot kosztów jedynie za okres tzw. technologicznego okresu naprawy pojazdu. W poniższym opracowaniu postaram się szczegółowo przeanalizować ten problem. Zakład ubezpieczeń, z którym sprawca wypadku drogowego zawarł umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych jest zobowiązany do naprawienia szkody wyrządzonej poszkodowanemu. Zgodnie z art. 34 ust 1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych[1], z ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przysługuje odszkodowanie, jeżeli posiadacz lub kierujący pojazdem mechanicznych są obowiązani do odszkodowania za wyrządzoną w związku z ruchem tego pojazdu szkodę, której następstwem jest śmierć, uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia bądź też utrata, zniszczenie lub uszkodzenie mienia. Art. 36 ust. 1 powołanej ustawy stanowi ponadto, iż odszkodowanie ustala się i wypłaca w granicach odpowiedzialności cywilnej posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym. Tym samym, w wyniku wystąpienia wypadku drogowego, zgodnie z zasadą pełnej kompensaty poniesionej szkody (art. 361 § 2 k.c.), poszkodowany może domagać się od zakładu ubezpieczeń, odszkodowania obejmującego nie tylko koszty naprawy samochodu, ale także koszty pokrycia wszelkich innych szkód, które powstały na skutek wystąpienia zdarzenia ubezpieczeniowego oraz kosztów, które poszkodowany poniósł na skutek wystąpienia zdarzenia i których nie musiałby ponosić, gdyby szkoda nie zaistniała. Szkoda jest uszczerbkiem w prawnie chronionych dobrach wyrażającym się w różnicy między stanem dóbr, jaki istniał i jaki mógłby następnie wytworzyć się w normalnej kolei rzeczy, a stanem, jaki powstał na skutek zdarzenia wywołującego zmianę w dotychczasowym stanie rzeczy, z którym to zdarzeniem ustawodawca wiąże powstanie odpowiedzialności odszkodowawczej (po raz pierwszy Sąd Najwyższy zaakceptował tzw. teorię różnicy w orzeczeniu z dnia 11 lipca 1957 r., 2 Cr 304/57, OSN 1958, poz. 56). Szkoda niewątpliwie ma charakter dynamiczny, a więc jej zakres może podlegać zmianom. Niejednokrotnie ujemne konsekwencje zdarzenia wywołującego szkodę przejawiają się nie tylko w dobrach, które zostały bezpośrednio naruszone, ale też w pozostałych dobrach przynależnych do danego podmiotu, ujemnie wpływając na całą sferę jego interesów. Ponadto szkoda może się zwiększać z upływem czasu, często bowiem jedne zdarzenia pociągają inne[2]. W doktrynie i orzecznictwie nie budzi obecnie wątpliwości, że koszty i wydatki poniesione w związku ze zdarzeniem wyrządzającym szkodę mogą być uznane za jedną z postaci szkody rzeczywistej. W piśmiennictwie podkreśla się, że pojęcie szkody obejmuje w szczególności wydatki poniesione w następstwie zdarzenia wywołującego szkodę. Uzasadnienie objęcia wydatków i kosztów pojęciem szkody, według stanowiska doktryny, wynika z obowiązującej na gruncie prawa polskiego koncepcji szkody różnicowej, zgodnie z którą szkodę stanowi różnica między stanem majątku poszkodowanego, który powstał po nastąpieniu zdarzenia powodującego uszczerbek, a stanem jaki by istniał, gdyby to zdarzenie nie nastąpiło. Wydatki zmierzające do ograniczenia lub wyłączenia szkody, byleby były celowe i wystarczająco uzasadnione, stanowią stratę, o której mowa w art. 361 § 2 k.c., gdyż prowadzą do zmniejszenia aktywów albo zwiększenia pasywów[3]. W piśmiennictwie istnieje zgodność poglądów co do tego, iż pozbawienie możliwości korzystania z przedmiotów majątkowych stanowi szczególny rodzaj szkody majątkowej, zwłaszcza wówczas, gdy przedmiot zaspokaja potrzeby, które mogą być zaspokojone zastępczo w drodze odpłatnego skorzystania z cudzej usługi lub najmu przedmiotu zastępczego[4]. Można tu również wskazać stanowisko prof. Tomasza Dybowskiego, który jednoznacznie stwierdził, iż szkoda w razie utraty możliwości korzystania z pojazdu obejmuje koszt wynajęcia pojazdu równorzędnego[5]. Kwestia uprawnienia poszkodowanego do najmu samochodu zastępczego na czas naprawy była ponadto wielokrotnie rozpoznawana przez Sąd Najwyższy, który potwierdzał prawo poszkodowanego do najmu pojazdu zastępczego. Stanowisko to wyrażone jest m.in

jak wystartować

Założenie własnej działalności dotyczącej przewozu osób taksówką może okazać się bardzo dobrym pomysłem na biznes. Przeczytaj w naszym artykule, jak zostać taksówkarzem! Jak zostać taksówkarzem - ogólna charakterystyka firmy TAXI Przewóz osób taksówką jest działalnością zarobkową, która polega na płatnym transporcie klientów samochodem osobowym w wyznaczane przez nich miejsce. Opłata za przejazd jest ustalona najczęściej na podstawie stawki za kilometr. Taksówka musi być przeznaczona do przewozu osób (nie więcej jednak niż 9 pasażerów z kierowcą) i ich bagażu podręcznego. Wstępne wymagania związane z prowadzeniem firmy TAXI Jakie wymagania musi spełnić przyszły taksówkarz? Osoba, która chce prowadzić firmę związaną z przewozem osób taksówką, musi: mieć ukończone 21 lat, posiadać prawo jazdy kat. B, mieć zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do pracy, o ukończeniu szkolenia z transportu drogowego lub posiadać pismo potwierdzające to, że przez pięć lat pracował jako kierowca, mieć tytuł prawny do dysponowania pojazdem, nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa umyślne przeciwko życiu i zdrowiu, wolności seksualnej i obyczajności, bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów lub środowisku. Ulga za zakup kasy fiskalnej w deklaracji VAT Koszty prowadzenia działalności we własnym mieszkaniu Formy opodatkowania - jaki rodzaj opodatkowania wybrać? Główne wymogi stawiane przedsiębiorcom starającym się o licencję to, jak widać, wymóg dobrej reputacji. Jeżeli kandydat na taksówkarza spełnia powyższe wymagania, musi dodatkowo uzyskać odpowiednią licencję. Radca gminy, która liczy powyżej 100 tys. mieszkańców, może wymagać od przedsiębiorcy zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, które zostało potwierdzone zdanym egzaminem, potwierdzającym znajomość topografii miejscowości oraz przepisów prawa miejscowego, przez przedsiębiorcę osobiście wykonującego przewozy (a także zatrudnionych przez niego kierowców). Dopuszczalne formy prowadzenia firmy TAXI Przyszły taksówkarz może wybrać każdy rodzaj działalności gospodarczej poza spółką partnerską. W Polsce można wybrać prowadzenie firmy w ramach jednoosobowej działalności, spółki cywilnej lub spółki handlowej. Spółki handlowe to spółki osobowe - spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna oraz kapitałowe - spółka z o.o. oraz spółka akcyjna. Najczęściej właściciele firm świadczącej przewóz osób taksówką decydują się na założenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Należy pamiętać, że każda forma prowadzenia działalności wymaga od przyszłego kierowcy taksówki spełnienia odpowiednich warunków. Jak założyć firmę TAXI?

terminal

1. W Aplikacji SumUp możesz zobaczyć, że transakcja przebiegła pomyślnie. Transakcja została zatwierdzona przez bank w czasie rzeczywistym. 2. Jeżeli przyjęta została płatność za pomocą karty kredytowej, informacja o karcie jest najpierw przekazana do systemu płatności kartą (MasterCard / Visa / American Express) i następnie do banku Twojego klienta. Jeśli przyjęta została płatność za pomocą karty debetowej, informacja o karcie jest przekazywana bezpośrednio do banku klienta, dlatego wypłata środków za transakcje wykonane kartami kredytowymi jest szybsza. Ponadto, bank klienta określa szybkość wypłaty. 3. SumUp otrzymuje środki, potrąca prowizję za transakcje i przelewa pozostałą kwotę w terminie 5-7 dni roboczych. Wieczorem tego samego dnia otrzymasz wiadomość e-mail z zestawieniem transakcji. Możesz wygenerować zestawienia ponownie oraz sprawdzić status wypłaty Twoich środków przy użyciu Panelu Użytkownika (sumup.me) w dowolnym momencie . 4. Otrzymujesz środki na swój rachunek bankowy. W tytule przelewu oraz w zestawieniu transakcji możesz znaleźć indywidualne PID (Payout ID - Identyfikator Wypłaty), które może pomóc Ci w organizowaniu swoich płatności. Przykładowe PID widoczne na zestawieniu transakcji: . Możesz sprawdzać status Twoich wypłat środków 24 godziny na dobę w indywidualnym Panelu Użytkownika. Zaloguj się do Panelu Użytkownika przy użyciu adresu e-mail oraz hasła Twojego konta SumUp na stronie sumup.me. Tutaj możesz sprawdzić listę swoich transakcji oraz datę wypłaty środków zaznaczoną na zielono

Icarek543

W iCar już totalna patologia - zleceń brak. A te chciwe prezesy jeszcze nowych przyjmują. Z.j.e.b.a.l.i. rynek a teraz sami padają!!!

Do icarek543
@Icarek543 15.02.2018 20:00

Lepiej sie przyzwyczaj bo lepiej nie bedzie! Za to bedziesz mial piekny nowy terminal i bedziesz dumny z pracy icar jak ten matolki co pisza nizej jak to sa (usunięte przez administratora) zadowoleni z pracy w tym (usunięte przez administratora) o nicku icarowiec i Bartek!!!

GAP

Krakowscy taksówkarze mają kolejny pomysł na walkę z Uberem - firmą parataksówkarską, której działalność budzi wątpliwości prawne. Podstawowe zarzuty dotyczą braku paragonów i tradycyjnych licencji taksówkarskich wydawanych przez miasto. Z Uberem walczyli już urzędnicy i policja, a sąd wydał wyroki skazujące. Amerykańska firma ma się jednak dobrze. Rzeczniczka przedsiębiorstwa chwali się nawet, że w całej Polsce kilkaset tysięcy osób korzysta z usług Ubera. Taksówkarze prowadzący tradycyjną działalność postanowili zatem wymierzyć sprawiedliwość na własną rękę.

Szu123321
@GAP 15.02.2018 14:40

Prosze kolegow z gapa o kontakt

działalność taxi

Jednorazowe środki z urzędu pracy na otwarcie działalności Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przyznane osobie bezrobotnej, absolwentowi centrum integracji społecznej, absolwentowi klubu integracji społecznej, o których mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, opiekunowi, osobie podlegającej ubezpieczeniu społecznemu rolników, z którą stosunek pracy lub stosunek służbowy został rozwiązany z przyczyn dotyczących zakładu pracy i która nie jest uprawniona do zasiłku - w wysokości określonej w umowie, nie wyższej jednak niż 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia. Przyznawanie środków na podjęcie działalności gospodarczej regulują: ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1380). Osoby ubiegające się o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej oświadczają m. in., że: nie otrzymały bezzwrotnych środków Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych środków publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej; nie posiadały wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku jego posiadania – zakończyły działalność gospodarczą w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku; w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej nie podejmą zatrudnienia; w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku nie były karane za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny; zobowiązują się do prowadzenia działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy od dnia jej rozpoczęcia oraz nieskładania w tym okresie wniosku o zawieszenie jej wykonywania; nie złożyły do innego starosty wniosku o przyznanie dofinansowania lub przyznanie jednorazowo środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej; w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku: nie odmówiły bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy lub innej formy pomocy określonej w ustawie oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a ustawy, nie przerwały z własnej winy szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a ustawy, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie, po skierowaniu podjęły szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie; spełniają warunki określone w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1). Środki są udzielane zgodnie z przepisami tego rozporządzenia. Osoby, które otrzymają jednorazowo środki na podjęcie działalności gospodarczej obowiązane są dokonać zwrotu otrzymanych środków wraz z odsetkami ustawowymi w terminie 30 dni od dnia otrzymania wezwania, w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez okres krótszy niż 12 miesięcy albo naruszenia innych warunków umowy o przyznanie jednorazowo środków (dofinansowania) na podjęcie działalności gospodarczej.

dofinansowanie

Sieć taxi nie będzie miała problemu z dofinansowaniem.Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością m.in. zakupu nowego sprzętu, rozbudową infrastruktury (głównie mały lub średni przedsiębiorca). Takie wydatki nie muszą się wiązać z dużymi innowacjami, ale pozwalają rozszerzać produkcję czy zakres usług. Wpływają też pozytywnie na konkurencyjność firmy. Środki dostępne są głównie w formie pożyczek. Będziesz musiał je zwrócić, ale dostaniesz je łatwiej niż w banku, a warunki spłaty będą korzystniejsze. Jeśli będziesz jednak chciał wziąć kredyt w banku, to wtedy Fundusze Europejskie też mogą Ci pomóc. Jak? Dając poręczenie (gwarancję spłaty) takiemu bankowi w Twoim imieniu.

dofinansowanie

Aktualne programy dotacyjne z funduszy unijnych ukierunkowane są głównie na mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (konkursy dotacyjne poszczególnych województw). Dokładne informacje o terminach, wymaganych dokumentach można uzyskać w punktach informacyjnych funduszy europejskich, które działają w każdym mieście wojewódzkim. Programy wojewódzkie to oczywiście nie koniec możliwości. Na poziomie krajowym działają programy dotacji na określone działania.

wypłata środków

1. W Aplikacji SumUp możesz zobaczyć, że transakcja przebiegła pomyślnie. Transakcja została zatwierdzona przez bank w czasie rzeczywistym. 2. Jeżeli przyjęta została płatność za pomocą karty kredytowej, informacja o karcie jest najpierw przekazana do systemu płatności kartą (MasterCard / Visa / American Express) i następnie do banku Twojego klienta. Jeśli przyjęta została płatność za pomocą karty debetowej, informacja o karcie jest przekazywana bezpośrednio do banku klienta, dlatego wypłata środków za transakcje wykonane kartami kredytowymi jest szybsza. Ponadto, bank klienta określa szybkość wypłaty. 3. SumUp otrzymuje środki, potrąca prowizję za transakcje i przelewa pozostałą kwotę w terminie 5-7 dni roboczych. Wieczorem tego samego dnia otrzymasz wiadomość e-mail z zestawieniem transakcji. Możesz wygenerować zestawienia ponownie oraz sprawdzić status wypłaty Twoich środków przy użyciu Panelu Użytkownika (sumup.me) w dowolnym momencie . 4. Otrzymujesz środki na swój rachunek bankowy. W tytule przelewu oraz w zestawieniu transakcji możesz znaleźć indywidualne PID (Payout ID - Identyfikator Wypłaty), które może pomóc Ci w organizowaniu swoich płatności. Przykładowe PID widoczne na zestawieniu transakcji: . Możesz sprawdzać status Twoich wypłat środków 24 godziny na dobę w indywidualnym Panelu Użytkownika. Zaloguj się do Panelu Użytkownika przy użyciu adresu e-mail oraz hasła Twojego konta SumUp na stronie sumup.me. Tutaj możesz sprawdzić listę swoich transakcji oraz datę wypłaty środków zaznaczoną na zielono po prawej stronie.

taxify

Taxify rozpoczął działalność w Krakowie. To drugie polskie miasto, w którym jest dostępna ta estońska aplikacja do zamawiania przewozów. Z okazji uruchomienia swoich usług w stolicy Małopolski, Taxify wprowadził dla klientów promocję na przejazdy w wysokości 50 proc. Dodatkowo zrezygnował z dynamicznych cen, które pojawiają się w momencie, gdy zwiększa się popyt na usługi. Natomiast od kierowców świadczących usługi z wykorzystaniem aplikacji, pobierana jest prowizja w wysokości 15 proc. (dla porównania - Uber pobiera 25 proc.). Jak deklaruje Taxify, zgłosiło się już kilkuset kierowców do obsługi przewozów. Czym jest Taxify? Taxify to platforma kojarząca kierowców i pasażerów, umożliwiająca zamawianie pojazdów za pomocą specjalnej aplikacji na smartfony. Najbardziej znaną firmą, która działa w tym modelu jest amerykański Uber.

Maniex

Wlasciciele icara po raz kolejny okazali sie pozbawionymi swojej godnosci nienazartymi chamami!!! Przy tak slabym ruchu gdzie problemem jest zarobic na oplaty i rodzine wymyslaja sobie te gowniane terminale platnicze i po przymuszeniu do ich zakupienia podnosza cene z 200 zl na 250 zl, jak wam niewstyd !!! Zima sie konczy wiec pewnie chcecie zarobic na nowe felgi do waszych nowiutkich mercedesow!!! Zal mi was ze traktujecie w ten sposob ludzi ktorzy musza (usunięte przez administratora) na wasze obsrane dupska!!!!!! Icar jest jak tytanic pomalu idzie na dno wiec panowie wymyslili sposob na dorobienie, koniec jest nieunikniony i mysle ze przy tak taniej pseudo legalnej konkurencji jest to kwestia czasu, a panowie wlasciciele co? Zamiast pomoc ludziom kturzy na nich (usunięte przez administratora) i prubowac walczyc z uberem tym nowym gownem i exo wymyslaja sobie sposob na dodatkowa kase!!!! Zal mi was jestescie jak hieny pozbawione godnosci i przyzwoitosci!!!

Bartex
@DoBartex 15.02.2018 12:59

Matołem jesteś raczej ty skoro jeździsz w sieci w której nie opłaca ci się jeździć:) Nie widzisz braku logiki w tym co piszesz.Jak byś był takim znawcą ekonomii to doradzał byś teraz w np orlenie a nie jeździł w sieci w której ci się nie opłaca jeździć:))) Geniusz ze schizofrenią zaglądający innym w portfel :) Ot cały ty.....

Do Bartex
@Bartex 15.02.2018 14:25

Pomysl kretynie zanim cos zaczniesz odszczekiwac!!! Koncze z tym syfem i namawiam innych bo i car jest dla takich magikow jak ty, pewnie grasz w pile razem z prezesami i dostajesz zlecenia poza terminalem i dlatego tak chwalisz!!! Powtazam wiecej takich pseudo zadowolonych to bedzie jeszcze gorzej i mysle ze komus wytykasz ze nie jest mistrzem ekonomi ale ty raczej tez nim nie jestes! Nie wszyscy kierowcy jak ty liza (usunięte przez administratora) na przewozie i wystarczy porozmawiac z chlopakami uczciwie chcacymi zarabiac i wszyscy zauwazaja ze jest zle tylko ty matole opowiadasz jak jest swietnie , wiec nie ujadaj tu jak pies jak nie wiesz o czym gadasz!!! Napisz swoj numer boczny jak jestes taki odwazny chetnie spotkam sie z toba i powiem ci w twarz co mysle o tobie i twojego podejscia do problemu!!!

Mundek

Taką pierdołą się urodziłeś?. Omal nie spadłem z krzesła czytając ten wpis :) A kto dzisiaj stał na postoju głupolu?

Bajki

opowiada bajki... o wielkich obrotach... myśli, że uwierzysz... że jesteś idiota...

Raport

Skoro chcesz być wiarygodny i obracać cyframi,to wklej raporty z tych samych pięciu miesięcy co taryfiarz. Wklejasz - jesteś wiarygodny, nie wklejasz, to znaczy że jesteś tylko małym kłamczuszkiem i naganiaczem :)

Plotkara

podobno to ty masz wielkie hemoroidy ale podobno mniejsze niż pryszcze i podobno robicie po 12 tysięcy obrotu podobno.

justin

Podpinam się do pytania:) oraz czy orientujecie się gdzie najlepiej teraz wziąć terminal? Lepiej wychodzi z wyższym oprocentowaniem a własny czy umowa np a 2 lata ale niższa prowizja + wymagany jakiś obrót ? Rozglądam się cały czas ale nie wiem na co najlepiej się zdecydować. a jak rozliczać napiwki ? ' do 20 zł prosze' a tu 18,18 zł na paragonie? Normalnie nabijacie to na terminal jako 20 czy zostawiacie kwotę jak na paragonie ? Zastanawiam się jak na to patrzy US ...

Pomocny
@justin 14.02.2018 11:44

Podobno w pko jest dobra oferta

??
@justin 14.02.2018 11:44

"Obrażasz nie tylko mnie ale też gościa który wcześniej wyraził swoją opinię. " . przecież ten niby gość wcześniej to również ty! myślisz że masz do czynienia z przygłupami swojego pokroju!? i jeszcze jedno.ciebie obrazić sie nie da bo to sama prawda tyle że dla ciebie bolesna hehehehe

TaxiFy

Taxify rozpoczął działalność w Krakowie. To drugie polskie miasto, w którym jest dostępna ta estońska aplikacja do zamawiania przewozów. Z okazji uruchomienia swoich usług w stolicy Małopolski, Taxify wprowadził dla klientów promocję na przejazdy w wysokości 50 proc. Dodatkowo zrezygnował z dynamicznych cen, które pojawiają się w momencie, gdy zwiększa się popyt na usługi. Natomiast od kierowców świadczących usługi z wykorzystaniem aplikacji, pobierana jest prowizja w wysokości 15 proc. (dla porównania - Uber pobiera 25 proc.). Jak deklaruje Taxify, zgłosiło się już kilkuset kierowców do obsługi przewozów. Czym jest Taxify? Taxify to platforma kojarząca kierowców i pasażerów, umożliwiająca zamawianie pojazdów za pomocą specjalnej aplikacji na smartfony. Najbardziej znaną firmą, która działa w tym modelu jest amerykański Uber.

Może Kredyt?

Szanowni Państwo, Jednym z największych utrudnień dla osób prowadzących działalność w zakresie przewozu osób np. działalność taksówek osobowych, jest utrudniony dostęp do uzyskania finansowania. Brak możliwości otrzymania kredytu jest ogromnym hamulcem dla realizacji swoich potrzeb prywatnych i/lub potrzeb związanych z prowadzoną działalnością. Doskonale to rozumiemy i wiemy jak wygląda Państwa praca, oraz ile mogą wynosić rzeczywiste dochody. Stąd też tak skonstruowaliśmy ofertę byście mogli Państwo otrzymać kredyt na prostych zasadach i bez zbędnych formalności. Jak to zrobić? Wystarczy, że do wstępnej decyzji przedstawią nam Państwo podstawowe dokumenty w zależności od formy rozliczeń z U.S., a my przeprowadzimy analizę i po pozytywnej decyzji zaproponujemy możliwą do uzyskania kwotę kredytu. Dokumenty, o które prosimy: Ryczałt: - Kopia rocznego zeznania podatkowego za ostatni zakończony rok obrotowy wraz z załącznikami i potwierdzeniem złożenia dokumentu w Urzędzie Skarbowym. - Po pozytywnej decyzji dla kredytu powyżej 30.000 PLN – Zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS i US Karta podatkowa: - Decyzja dotycząca ustalenia stawki karty podatkowej na rok bieżący - Po pozytywnej decyzji dla kredytu powyżej 30.000 PLN – Zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS i US Atuty naszej oferty: - kredyt bankowy - nawet do 100.000 PLN (w zależności od zdolności kredytowej) - dogodnie dopasowana wysokość rat – długi okres kredytowania - bez zabezpieczeń i poręczycieli - analiza na skanach w/w dokumentów - błyskawiczna decyzja – natychmiast po wprowadzeniu wniosku do systemu Zapraszam do skorzystania z naszej propozycji. Aby uzyskać dodatkowe informacje o ofercie banku, proszę o kontakt telefoniczny: +48 533 358 001 lub wysłanie sms-a o treści „TAXI”. Przedstawione informacje nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, oraz nie stanowią przyrzeczenia udzielenia kredytu. Decyzja o udzieleniu kredytu musi być poprzedzona analizą zdolności kredytowej przeprowadzoną przez bank na podstawie przedłożonych dokumentów i uzyskanych informacji.

Z innej beczki

Kilkoro krakowskich taksówkarzy postanowiło zawiązać Grupę AntyPrzewozową, czyli nieformalną grupę, której celem jest walka z Uberem. Po pierwsze chcą informować o tym, że amerykańska firma przewozowa nie do końca działa w zgodzie z polskimi przepisami, a po drugie chcą łapać "uberowców" na gorącym uczynku. "Polega to na tym, że zamawiamy kierowcę i jeśli przejazd nie zostaje sfiskalizowany, wzywamy odpowiedni organ policji" - mówi Mariusz, który należy do Grupy AntyPrzewozowej. Czyli krótko mówiąc – jedna osoba zamawia taksówkę i wybiera kurs do wskazanego miejsca. Jeśli nie otrzyma paragonu – a nie otrzyma, ponieważ kierowcy ubera wysyłają mailem faktury zamiast paragonu – wzywa znajomych, którzy czekają niedaleko i blokują przejazd takiemu kierowcy. Wtedy dzwonią po policję.

Krakusik

W icar już totalna patologia w południe w tygodniu na strefach 247 samochodów a zleceń brak. A oni jeszcze nowych przyjmują hahaha . Im zawsze mało hajsu. Sieć pada.

gołąbek

mam nadzieję że Raś i Czerwiec udławią się tymi terminalami :)

Icar
@gołąbek 14.02.2018 14:33

Niech sobie sami zamontuja w swych limuzynach te terminale i woza patologie!!!

gołąbek

Po pierwsze: to nie ma nic wspólnego z ekologią, lecz z ochroną środowiska - a to nie to samo. Proszę sprawdzić definicje tych pojęć. DFziennikarze4 przodują w używaniu pojęć, których nie znają. Po drugie: w gniazdkach nie mamy od dawna 220V, lecz 230V. Niestety - ale cena nowych akumulatorów niszczy cały efekt taniej jazdy i nie ma sensu ekonomicznego

elkonrado

Zgodnie z treścią przepisu art. 304 § 1 Kodeksu postępowania karnego, każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub policję. Użyte określenie oznacza, iż jest to moralny obowiązek każdego praworządnego człowieka. Z uwagi na to, iż jest to moralny obowiązek zgodnie z art. 243 Kodeks Postępowania Karnego – osoba ta została ujęta gdyż Złamała prawo w zakresie : art. 111 Ustawy o podatku od towarów i usług (brak kasy fiskalnej), art. 18 ust 4b Ustawy o transporcie drogowym (przepis mówiący o zawodach regulowanych w tym taxi), art. 60 Kodeksu wykroczeń (jeśli rzeczywiście nie ma licencji w trakcie jazdy dobrze go w jakiś subtelny sposób podpytać).

SM
@elkonrado 27.01.2018 17:25

wystarczy żeby straż miejska pilnowała wjazdu do strefy i nie potrzebny gap

maru986

Spoko, spoko tylko jeszcze jednej istotnej kwestii nikt nie porusza. Chyba świadomie, a chodzi o ogrzewanie w samochodzie. Niestety żyjemy w klimacie, w którym jest to niezbędne, zwłaszcza zimą. Silnik spalinowy dostarcza nam ciepło jako produkt uboczny, a silnik elektryczny?? Czyli zanim ruszymy i odjedziemy, to pewnie połowa energii pójdzie na ogrzanie wnętrza. Więc jeśli ma być ekologicznie i elektrycznie, to tylko trolejbus;)

elektro
@maru986 08.02.2018 19:09

na taxi jest taki ruch ,że nie będziesz stał i marznął tylko cały czas jeździsz

jak

Możliwe są 2 formy pracy taksówkarza: samodzielna lub w korporacji. Praca na własną rękę zmusza taksówkarza do samotnego poszukiwania klientów. Można zdobyć kilku stałych zleceniodawców, można też cierpliwie czekać na postoju. Ulubione miejsca wszystkich taksówkarzy to dworce, okolice lotnisk, lokalizacje atrakcyjne turystycznie. Drugą opcją prowadzenia działalności taksówkowej może być przyłączenie się do korporacji. Praktycznie w każdym większym mieście działa kilka Stowarzyszeń Taksówkarzy.

benten
@jak 13.02.2018 22:53

czyli tzw beton?

oc/ac

Ciekawe jak ubezpieczą flotę taksówek.Kierowcy będą im rozbijać te auta na potęgę.Składka po roku zabierze cały zysk.Do taxi jest dodatkowa opłata.

Stachu
@flinta 12.02.2018 13:39

Po co Mongoły z Przewóz spamują to forum?!

Taka niestety prawda
@Stachu 13.02.2018 07:39

Jak to po co? Co raz więcej niezadowolonych kierowców wyraża tu swoją opinię, a nagonić trzeba jakoś świeżych jelonków.

uprawnienia

Przed rozpoczęciem świadczenia usług przewozu taksówką trzeba zarejestrować prowadzenie działalności gospodarczej, a następnie uzyskać licencję na określony pojazd i obszar obejmujący: gminę, gminy sąsiadujące lub miasto. Licencję na obszar gminy udziela wójt, burmistrz albo prezydent miasta. Natomiast w sprawie licencji na obszar gmin sąsiadujących decyzję administracyjną wydaje: wójt, burmistrz lub prezydent miasta, który jest właściwy dla miejsca zamieszkania albo siedziby przedsiębiorcy. Z kolei licencję na obszar miasta stołecznego Warszawy wydaje prezydent Warszawy. Aby otrzymać licencję należy złożyć wniosek na piśmie i oznaczyć w nim: przedsiębiorcę, wskazać jego adres albo siedzibę, podać numer w rejestrze przedsiębiorców albo w ewidencji działalności gospodarczej, a także określić rodzaj, zakres i obszar wykonywanej działalności. Wnioskodawca podaje również czas, na jaki licencja ma być udzielona oraz rodzaj i liczbę samochodów, którymi dysponuje. Oprócz wniosku przedsiębiorca dostarcza organowi licencyjnemu następujące dokumenty: odpis z rejestru przedsiębiorców albo z ewidencji działalności gospodarczej, kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej REGON, kserokopię zaświadczenia o nadaniu identyfikacji podatkowej NIP, kserokopię certyfikatu kompetencji zawodowych przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie, zaświadczenie z rejestru skazanych o niekaralności, dokumenty potwierdzające spełnienie warunków wymaganych od przedsiębiorcy. Przyszły taksówkarz musi więc przedstawić zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzone zdanym egzaminem. Gdyby zaś wnioskodawca miał co najmniej pięcioletnią praktykę w zawodzie w zakresie wykonywania transportu drogowego taksówką osobową, to musi wówczas przedłożyć dokumenty potwierdzające tę praktykę. Chodzi tutaj o zaświadczenie z urzędu skarbowego. Wymagana jest ponadto kserokopia świadectwa kwalifikacji, które zostało określone w przepisach prawa o ruchu drogowym lub badania lekarskie, czyli orzeczenie lekarza stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy. Potrzebne jest też badanie psychologiczne potwierdzone orzeczeniem stwierdzającym brak przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy. Samozatrudniony taksówkarz musi złożyć również kserokopię krajowego dokumentu dopuszczającego pojazd do ruchu z napisem taksówka osobowa oraz świadectwo legalizacji taksometru. Gdy wnioskodawca nie jest właścicielem pojazdu, to powinien przedstawić dokument potwierdzający prawo dysponowania nim. Potrzebne jest też oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców, którzy spełniają warunki przewidziane w ustawie. Taksówkarz, który otrzymał licencję, nie może jej odstąpić innej osobie, ponieważ wówczas organ licencyjny ma prawo ją cofnąć. Nie wolno przenosić uprawnień wynikających z licencji na osobę trzecią. W razie likwidacji przedsiębiorstwa taksówkarz musi złożyć w organie licencyjnym oświadczenie o zaprzestaniu wykonywania działalności przewozu osób taksówką.

działalność

To rodzaj prowadzenia działalności, którą, jak sama nazwa wskazuje, wykonuje się samodzielnie. Jednoosobowa działalność oznacza, że firma posiada tylko jednego właściciela. Nie jest to ograniczenie, jeśli chodzi o możliwość zatrudniania pracowników. Nie wymaga się od przedsiębiorcy kapitału założycielskiego, a przyszły taksówkarz nie musi prowadzić pełnej księgowości. Dla małych przedsiębiorstw przewidziano możliwość prowadzenia księgowości uproszczonej do chwili, gdy obroty nie przekroczą 1 200 000 euro (według kursu z 30 września roku poprzedniego). Warto założyć jednoosobową działalność gospodarczą z powodu możliwości korzystania z ulg i dotacji. Początkujący taksówkarz może np. opłacać składki ZUS w niższej, preferencyjnej stawce przez pierwsze 24 miesiące prowadzenia firmy lub też wykorzystać unijną pomoc de minimis.

jak zostać taksówkarzem

Założenie własnej działalności dotyczącej przewozu osób taksówką może okazać się bardzo dobrym pomysłem na biznes. Przeczytaj w naszym artykule, jak zostać taksówkarzem! Jak zostać taksówkarzem - ogólna charakterystyka firmy TAXI Przewóz osób taksówką jest działalnością zarobkową, która polega na płatnym transporcie klientów samochodem osobowym w wyznaczane przez nich miejsce. Opłata za przejazd jest ustalona najczęściej na podstawie stawki za kilometr. Taksówka musi być przeznaczona do przewozu osób (nie więcej jednak niż 9 pasażerów z kierowcą) i ich bagażu podręcznego. Wstępne wymagania związane z prowadzeniem firmy TAXI Jakie wymagania musi spełnić przyszły taksówkarz? Osoba, która chce prowadzić firmę związaną z przewozem osób taksówką, musi: mieć ukończone 21 lat, posiadać prawo jazdy kat. B, mieć zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do pracy, o ukończeniu szkolenia z transportu drogowego lub posiadać pismo potwierdzające to, że przez pięć lat pracował jako kierowca, mieć tytuł prawny do dysponowania pojazdem, nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa umyślne przeciwko życiu i zdrowiu, wolności seksualnej i obyczajności, bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów lub środowisku.  Ulga za zakup kasy fiskalnej w deklaracji VAT Koszty prowadzenia działalności we własnym mieszkaniu Formy opodatkowania - jaki rodzaj opodatkowania wybrać? Główne wymogi stawiane przedsiębiorcom starającym się o licencję to, jak widać, wymóg dobrej reputacji. Jeżeli kandydat na taksówkarza spełnia powyższe wymagania, musi dodatkowo uzyskać odpowiednią licencję. Radca gminy, która liczy powyżej 100 tys. mieszkańców, może wymagać od przedsiębiorcy zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, które zostało potwierdzone zdanym egzaminem, potwierdzającym znajomość topografii miejscowości oraz przepisów prawa miejscowego, przez przedsiębiorcę osobiście wykonującego przewozy (a także zatrudnionych przez niego kierowców). Dopuszczalne formy prowadzenia firmy TAXI Przyszły taksówkarz może wybrać każdy rodzaj działalności gospodarczej poza spółką partnerską. W Polsce można wybrać prowadzenie firmy w ramach jednoosobowej działalności, spółki cywilnej lub spółki handlowej. Spółki handlowe to spółki osobowe - spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna oraz kapitałowe - spółka z o.o. oraz spółka akcyjna. Najczęściej właściciele firm świadczącej przewóz osób taksówką decydują się na założenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Należy pamiętać, że każda forma prowadzenia działalności wymaga od przyszłego kierowcy taksówki spełnienia odpowiednich warunków. Jak założyć firmę TAXI?

alternatywy

Podatnicy powinni pamiętać, że amortyzacja samochodu występuje w przypadku środków lokomocji będących ich własnością lub współwłasnością. Jednak własność nie jest jedynym sposobem zapewnienia sobie narzędzi w działalności gospodarczej. Alternatywą dla nabycia pojazdu i związanej tym amortyzacji może być leasing operacyjny lub najem długookresowy. Pamiętać przy tym należy, że ekonomiczna atrakcyjność zarówno zakupu pojazdu, jak i pozyskania go w drodze leasingu, czy najmu powinna uwzględniać także kwestię optymalizacji podatkowej. Dlatego przed zdecydowaniem się na zakup auta albo skorzystania z ofert licznych firm leasingowych warto przeanalizować wszystkie koszty, a także możliwe do wykorzystania metody amortyzacji

ograniczenie

Warto wspomnieć o jeszcze jednej bardzo ważnej kwestii. Ustawodawca przewidział szereg wyjątków dla samochodów osobowych w przyjętych regulacjach wobec pozostałych środków transportu sposobów amortyzacji. Wyłączona została metoda degresywna, a także jednorazowa amortyzacja. Ponadto, co zostało wskazane powyżej, amortyzacja w stawkach indywidualnych może dotyczyć wyłącznie pojazdów używanych lub ulepszonych. Należy przez to rozumieć, że wobec nowych samochodów osobowych, w których podatnik nie przeprowadził ulepszeń równych, co najmniej 20 procent ich wartości początkowej, możliwe jest zastosowanie wyłącznie metody liniowej oraz przyśpieszonej. Przy czym tą drugą metodę można zastosować wyłącznie w przypadku używania samochodów osobowych intensywniej od warunków standardowej eksploatacji lub w warunkach wymagających szczególnej sprawności. Jeżeli przedsiębiorca nie zdecyduje się na ulepszenie nowego środka lokomocji lub zakup auta używanego, a nie będą istniały podstawy do zastosowania metody przyśpieszonej, wobec samochodu osobowego pozostanie mu wyłącznie skorzystanie z metody liniowej. Najważniejszym jednak ograniczeniem jest limitowanie odpisów amortyzacyjnych tych pojazdów. Odpisy z tytułu amortyzacji samochodu osobowego nie mogą bowiem przekraczać łącznie równowartości kwoty 20 000 euro. Oznacza to, że podatnik nabywający samochód, którego cena jest wyższa od wspomnianej wartości, nie będzie mógł zaliczyć w koszty podatku wydatków na jego zakup ponad tą kwotę.

stawka

Istnieje także możliwość indywidualnego ustalenia stawki amortyzacji rocznej przez samego podatnika. Ustawodawca wskazał przy tym minimalne okresy amortyzacji przy zastosowaniu tej stawki. Dla samochodów okres ten nie może być krótszy niż 30 miesięcy. Czyli podatnik ma prawo do samodzielnego określenia stawki, ale sam okres amortyzacji pojazdu nie może trwać krócej niż 30 miesięcy. Możliwość zastosowania indywidualnych stawek została przewidziana dla używanych, a także ulepszonych środków trwałych. Za samochód używany należy uznać środek lokomocji, który przed nabyciem przez podatnika był wykorzystywany co najmniej przez okres sześciu miesięcy. Natomiast ulepszony, jeżeli przed wprowadzeniem do ewidencji wydatki poniesione przez podatnika na ich ulepszenie stanowiły co najmniej 20 procent wartości początkowej.

Maro

Wydatek na nabycie samochodu, zarówno osobowego, jak i ciężarowego nie będzie stanowił zatem kosztu podatkowego, gdyż jako wydatek na zakup środka trwałego podlega wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodu podatnika. Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorca nabywający środek trwały nie będzie mógł rozliczyć kosztów podatkowych z tytułu jego zakupu. Rozliczenie takie będzie jednak możliwe w drodze odpisu amortyzacyjnego, a więc w efekcie dokonywania amortyzacji pojazdu. Amortyzacja jest zatem określonym przez ustawodawcę sposobem uwzględnienia wydatków na nabycie bądź wytworzenie środków trwałych, w kosztach uzyskania przychodów przez podmioty płacące podatki. To właśnie poprzez amortyzację samochodu przedsiębiorstwo będzie mogło zaliczyć wartość wydatku przeznaczonego na zakup pojazdu w koszty podatkowe. Zaliczenie to będzie następowało przez odpis amortyzacyjny, który jest częścią ustalonej wartości auta, uznawaną zgodnie z przepisami ustaw podatkowych za odpowiadającą zużyciu danego pojazdu w czasie. Innymi słowy amortyzacja to przyjęte przez ustawodawcę zużycie środka lokomocji w danym okresie czasu, a odpis amortyzacyjny odpowiada wartości zużycia pojazdu w danym czasie. Natomiast przyjmowane zużycie w czasie zależy od rodzaju środka trwałego oraz zastosowanej metody amortyzacji.

metoda przyśpieszona
@Maro 13.02.2018 22:44

Kolejną z możliwych metod jest metoda przyśpieszona, przewidziana dla środków transportu używanych intensywniej w odróżnieniu od warunków standardowej eksploatacji lub wymagających szczególnej sprawności. Należy podkreślić, że jej zastosowanie jest uzależnione od wspomnianych warunków. Ponadto podatnik w związku z ich wystąpieniem oraz ustaniem ma odpowiednio możliwość do jej zastosowania, a więc przejścia na nią z metody liniowej lub rezygnacji, co następuje poprzez powrót do metody liniowej. Jak wskazuje nazwa tej metody zakłada ona szybsze zużycie środków trwałych, a więc większą wysokość stawek amortyzacji w okresie występowania intensywnej eksploatacji lub warunków wymagających szczególnej sprawności pojazdów. W okresie występowania wspomnianych okoliczności stawka amortyzacji ulega podwyższeniu o współczynnik nie większy niż 1,4. Czyli następuje wzrost stawki rocznej wobec samochodów do 28 procent. Za samochody wymagające szczególnej sprawności technicznej uznaje się pojazdy wykorzystywane na trzy zmiany, wykorzystywane w warunkach terenowych, leśnych lub pod powierzchnią ziemi. Drugą możliwość zastosowania opisywanej metody daje sytuacja intensywniejszej eksploatacji pojazdu w stosunku do normalnie przyjętych standardów. Należy przez to rozumieć, że sama eksploatacja odbywa się w warunkach normalnych (np. zwykłym ruchu drogowym), ale ma większy wymiar, na co mogą wskazywać ponadprzeciętny przebieg pojazdu osiągnięty w danym czasie.

metoda jednorazowa
@metoda przyśpieszona 13.02.2018 22:47

Szczególną metodę amortyzacji, przewidzianą dla nowych przedsiębiorców oraz tzw. małych podatników, stanowi tzw. metoda jednorazowa. Odznacza się ona jednorazowym ujęciem wydatków na zakup środka trwałego w kosztach, a więc dokonywana jest przez jeden odpis amortyzacyjny, obejmujący całą wartość wydatku. Do jej zastosowania są uprawnieni podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą w danym roku oraz tzw. mali podatnicy, a więc ci, których przychody ze sprzedaży nie przekroczyły w poprzednim roku podatkowym równowartości 1,2 miliona euro. Pozostali podatnicy niestety nie będą uprawnieni do skorzystania z dobrodziejstw tej metody. Należy także wskazać na dalsze ograniczenia jej stosowania. Przede wszystkim wyłączona jest jednorazowa amortyzacja samochodu osobowego, natomiast nie ma przeszkód, aby jednorazowy odpis zastosować wobec pozostałych kategorii pojazdów. Z tym, że ujęcie wydatków w kosztach nie może przekraczać równowartości 50 000 euro w roku podatkowym, co stanowi kwotowy, roczny limit odpisu amortyzacyjnego jednorazowego dla podatnika. Większej wartości odpisów amortyzacyjnych podatnik nie zastosuje. Ponadto skorzystanie z tej metody stanowi pomoc publiczną uznawaną za pomoce de minimis w ujęciu prawa Unii Europejskiej. Dla sektora transportu drogowego wartość takiej pomocy na trzy lata nie może przekroczyć 100 000 euro.

amortyzacja

W zależności od profilu aktywności gospodarczej oraz stanowiska osoby wykorzystującej samochód, wśród przedsiębiorców można spotkać wszelkie kategorie pojazdów. Konieczność wykorzystywania tych środków transportu nie może budzić wątpliwości, a wydatki ponoszone na ich nabycie są ekonomicznie uzasadnionym kosztem po stronie podmiotu gospodarczego. Jednak rozliczenie tego wydatku jako kosztu podatkowego na gruncie ustaw o podatku dochodowym nie jest sprawą prostą i wymaga znajomości zasad amortyzacji. W zależności od profilu aktywności gospodarczej oraz stanowiska osoby wykorzystującej samochód, wśród przedsiębiorców można spotkać wszelkie kategorie pojazdów. Konieczność wykorzystywania tych środków transportu nie może budzić wątpliwości, a wydatki ponoszone na ich nabycie są ekonomicznie uzasadnionym kosztem po stronie podmiotu gospodarczego. Jednak rozliczenie tego wydatku jako kosztu podatkowego na gruncie ustaw o podatku dochodowym nie jest sprawą prostą i wymaga znajomości zasad amortyzacji. Uwzględniając nałożone przez ustawodawcę ograniczenia w tym zakresie należy przeanalizować, czy faktycznie zakup samochodu będzie dla danego stanowiska w przedsiębiorstwie najbardziej racjonalny ekonomicznie.

środek trwały
@amortyzacja 13.02.2018 22:43

Zasadą jest, że podatnik prowadzący działalność gospodarczą, niezależenie od formy prawnej jej prowadzenia, od dochodu odlicza wydatki poniesione w celu uzyskania przychodu, jego zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Powyższa zasada została przez ustawodawcę wyrażona w art. 22 ust. 1 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: Ustawa o PIT) oraz art. 15 ust. 1 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: Ustawa o CIT). Jednakże w obu aktach prawodawca zdecydował o wyłączeniu pewnych kategorii wydatków z kosztów podatkowych, mimo że służą one uzyskaniu przychodu. Katalogi wyłączeń znajdują się odpowiednio w art. 16 Ustawy o PIT i art. 23 Ustawy o CIT i wymieniają w obu przypadkach wydatki na nabycie środków trwałych. Natomiast środkami trwałymi są (zgodnie z art. 22a Ustawy o PIT oraz art. 16a Ustawy o CIT), stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania: 1. budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością, 2. maszyny, urządzenia i środki transportu, 3. inne przedmioty o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy leasingu operacyjnego. Zatem środkami trwałymi są środki transportu, nabyte przez podatnika i będące jego własnością lub współwłasnością, a przewidziany przez podatnika okres ich używania na potrzeby prowadzonej działalności jest dłuższy niż rok. Środki transportu zostały wyszczególnione przez ustawodawcę w grupie 7 Klasyfikacji Środków Trwałych. Wymienia ona w szczególności pojazdy mechaniczne, a wśród nich: samochody osobowe, samochody ciężarowe, ciągniki, przyczepy, naczepy.

icar najlepszy

Przetestowaliśmy krakowskie taksówki! ICAR najlepszy!! Trzy trasy. Krótka, bo licząca 2,4 km, średnia: 4,5 km i najdłuższa licząca 16,6 km. Dwie korporacje taksówkarskie: Barbakan, Radio Taxi "Dwójki" oraz iCar zajmujący się przewozem osób Pierwszy kurs z al. Pokoju 1 na pl. Wolnica. Wybór pada na "Dwójki". - Taksówka będzie za pięć minut - mówi dyspozytorka. Po pięciu minutach nie przyjeżdża, ale dostajemy telefon z centrali.  - Kierowca miał awarię. Wysyłamy drugiego - słyszymy w słuchawce. Czekamy kolejne pięć minut. Wreszcie wskakujemy do auta. Na pl. Wolnica docieramy po 11 minutach. Koszt: 13 zł.  Barbakan przyjeżdża błyskawicznie, bo po dwóch minutach od zamówienia. Nic dziwnego, są największą siecią w Małopolsce, zrzeszającą ponad 600 taksówkarzy. Trasę pokonujemy w 12 minut, płacąc również 13 zł.  i  Car proponuje podwiezienie na pl. Wolnica za 11 zł. Klient dowiaduje się o cenie przy zamawianiu taksówki i "na bank" nie zapłaci grosza więcej. iCar nie jest jednak doskonały. - Od piątku wieczorem do niedzieli może być problem z dojazdem - nie ukrywa pani z centrali. Można czekać nawet 40 minut albo usłyszeć, że nie ma wolnych aut.  Jedziemy Barbakanem z ul. Bożego Ciała 1 na lotnisko. Taksówka jest w trzy minuty po zamówieniu. - Za chwilę przekroczymy strefę i będzie obowiązywać stawka 4,6 zł za kilometr - informuje nas taksówkarz w okolicach Przegorzał. Po 23 minutach docieramy do celu i płacimy 68 zł. W "Dwójkach" 64 zł po pięciu minutach oczekiwania na samochód. Znów cenowo najlepszy jest iCar. Żądają 49 zł.  Z ul. Kałuży 1 chcemy się dostać na al. Pokoju 1. Dwie minuty czekamy na taksówkę Barbakanu. Przejazd przez coraz bardziej zakorkowane ulice trwa kwadrans. Cena: 17 zł. Tę samą trasę z kierowcą "Dwójek" pokonujemy w 18 minut, płacąc 18 zł. iCar wziąłby za taki kurs 16 zł. Pojazdy tej firmy nie mogą jednak wjechać do strefy B, a kierowcy nie mają licencji taksówkarzy.

Zostaw opinię o ICAR - Kraków

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie ICAR