Opinie o F1RST KATOWICE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w Kraków

Poniżej przeczytasz opinie obecnych i byłych pracowników o firmie F1RST KATOWICE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ. Znajdziesz tutaj też opinie kandydatów do zatrudnienia w F1RST KATOWICE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ o przebiegu rozmowy kwalifikacyjnej.


Branże: Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami Kraków

Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o F1RST KATOWICE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w Kraków

Była/y pracownik/czka

CZĘŚĆ II Sytuacja 3: Sekretarka może nie zaakceptować oferty, bo coś jest nie tak z opisem, natomiast agent nie zawsze dostaje informację zwrotną (może jakoś szczególnie się nie spodobałam sekretarce, ale tak miałam). Jedyne co widzi agent to to, że oferta jest zaakceptowana lub nie, ale nie wie czy sekretarka już spojrzała na tę ofertę i jej nie zaakceptowała bo coś tam i na dodatek nie poinformowała, czy jeszcze nie spojrzała. Szczególnie przeraziła mnie sytuacja, kiedy dodałem ofertę i czekałem, aż sekretarka ją zaakceptuje, po jakimś czasie (dzień lub dwa) widzę, że nadal jest niezaakceptowana, oczywiście informacji zwrotnej nie dostałam/łem, coś tam pozmieniałam/łem i znowu wysłałam/łem na akceptację, ale nadal nic, po tygodniu w biurze zadałam/łem jej pytanie, że o co chodzi. Okazało się, że miał się ze mną kontaktować w tej sprawie prowadzący szkolenia agent, czego on nie zrobił, czyli przez cały tydzień wszyscy mieli to gdzieś. Agent skontaktował się ze mną dopiero jak do niego zadzwoniłem, na szybko powiedział co i jak mam poprawić, co i zrobiłam, ale nadal oferta miała status "niezaakceptowana". Znowuż dopiero po tygodniu jak byłam/łem w biurze dostałam/łem dokładną informację od osoby, która mnie rekrutowała co jest źle, z kolei ta osoba dostała tą informację od sekretarki, podkreślone wszystkie błędy i td. Nasuwa się pytanie, czy to było takie trudne, by powiedzieć mi to bezpośrednio? Sytuacja 4: Dostęp do POPa. POP to miejsce, w którym są oferty mieszkań ze wszystkich źródeł. Ponad miesiąc prosiłem sekretarkę o dostęp do tego POPa. Odpowiedź byłą jedna: nie mamy już wolnych kont. Super, nie mam dostępu do tego, co ma mi ułatwić życie i zaoszczędzić czas. W końcu pokierowała mnie do osoby, która mnie rekrutowała i ta osoba natychmiast załatwiła mi konto, było to konto osoby, która odeszła. Sytuacja 5: Mimo, że nie miałam/łem jakichś problemów z osobą, która mnie rekrutowała to jednak jest jedna dosyć kontrowersyjna sytuacja. Rzadko kiedy dzwoniłam/łem do tej osoby, bo zwykle rozmawialiśmy w biurze. Natomiast kiedyś zadzwoniłam/łem i ta osoba nie od razu mnie poznała, czyli nie zapisała mojego numeru telefonu. Ok, zdarza się, pewnie zapisała po rozmowie. Minęło trochę czasu, pożegnaliśmy się (odeszłam/odszedłem z Keller Williams) i podczas pożegnania ta osoba powiedziała, że nie należy usuwać numerów, bo to głupota, zawsze lepiej zachować, bo to w przyszłości może się przydać i td, mniej więcej tak to brzmiało. Po miesiącu zadzwoniłam/łem do tej osoby i oczywiście, że nie wiedziała z kim rozmawia. Usunęła mój numer, czy może nigdy nie zapisała? Tego nie wiem Dodatkowo chcę powiedzieć, że jeśli ktoś nie miał żadnego doświadczenia to niech nie liczy, że dokładnie go wszystkiego nauczą, bo po szkoleniu wstępnym będą szkolenia wspólne dla wszystkich (raz na dwa tygodnie lub czasami dwa tygodnie z rzędu) i na tych szkoleniach mówiliśmy np o księgach wieczystych i to było bardzo pomocne szkolenie, ale później skupiliśmy się na rynku pierwotnym, co było jeszcze jedną nowością dla mnie i co jedynie (według mnie) rozpraszało początkujących agentów, próbujących sobie poradzić z rynkiem wtórnym (jest to jedynie moja subiektywna opinia, mówię to co mnie spotkało, jeśli ktoś ma inną opinię na ten temat proszę się tym podzielić) Ciekawostka: Oddział krakowski jest nowym oddziałem, powstał w 2018 roku Kiedy tam pracowałam/łem było mniej więcej po równo agentów z doświadczeniem i bez. Na chwilę obecną (luty 2019) 7 osób odeszło, są wśród nich jak doświadczeni agenci (w tym osoba, która prowadziła szkolenie wstępne), tak i niedoświadczeni. Jakie są przyczyny? Nie wiem, wiem jedynie, że niektórzy pracują w innych biurach nieruchomości, niektórzy zmienili zawód , o niektórych nic nie wiem. Ile nas było w sumie nie powiem, ale to wszystko da się ocenić jak się samemu zobaczy ile pracowników liczy oddział. Zachęcam obecnych i byłych pracowników do zamieszczenia swoich opinii, żeby można byłoby ukształtować obiektywną opinię, a nie posługiwać się jedynie moją subiektywną.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Admin Nowy wpis
@Była/y pracownik/czka

Od stycznia 2019 zmieniała się osoba głównego właściciela, stąd wiele kolejnych zmian. Branża pośrednictwa w obrocie nieruchomości nie jest profesją, w które każdy odniesie sukces.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Była/y pracownik/czka Nowy wpis
@Admin

To jest oczywiste, że nie każdy może odnieść sukces i dotyczy to nie tylko branży nieruchomości, a tak naprawdę każdej. Nie mówię, że moje niepowodzenie to wina Keller Williams, ja tylko opisuję to, co mnie spotkało. Proszę zwrócić uwagę na to, że połowa opisanych przeze mnie sytuacji dotyczy ludzkiego podejścia, które jest niezależne od branży

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Była/y pracownik/czka

CZĘŚĆ I Witam. Przez kilka miesięcy pracowałam/łem (ukrywam swoją płeć) w KW Prime (Keller Williams) i chcę podzielić się z wami tym co mnie spotkało. Keller Williams jest międzynarodową siecią biur nieruchomości, jest to franczyza, więc de facto jest to biura łączy jedynie przynależność do sieci, wewnętrzne przepisy i centrala w Katowicach. Na rozmowie kwalifikacyjnej pan, który mnie rekrutował dokładnie wszystko wytłumaczył, a mianowicie jak się zarabia i ile, na czym polega praca, jak funkcjonuje oddział, jakie są porządki. Był to pierwszy etap rekrutacji, miałam/łem się zastanowić przyjść na drugi etap rekrutacji. Na drugim etapie dostałem dużo papierków do przeczytania po czym miałam/łem je podpisać. Wszystko w tych papierach było przejrzyste, co też mi się spodobało. Nie będę wymieniać po kolei tych dokumentów, natomiast jest jedna rzecz, o której należy wspomnieć: jest to miesięczna opłata w wysokości 100 zł (jak później się okażę jest to kwota netto, czyli jeszcze należy dodać 23% podatku). Do momentu aż zaczniecie rekrutować pracowników (lub ich przyprowadzać, zapraszać i oni zaczną pracować w Keller Williams i zarabiać) to tak naprawdę płacicie za nic. Oprócz tej opłaty miesięcznej jest jeszcze opłata roczna w wysokości 200 zł, taka nazwa funkcjonuje w dokumentach, ale jak później się okażę jest to opłata wstępna i do niej należy dodać 23% podatku. Swoją pierwszą fakturę dostałam/łem po miesiącu i za dwa miesiące pracy miałem zapłacić prawie że 500 zł (dwie opłaty miesięczne + opłata roczna). Z tego co wiem na dzień dzisiejszy (luty 2019) nowy pracownik zanim zostanie zatrudniony musi zapłacić tę opłatę roczną. Pierwsze dni pracy: Zanim nowy pracownik zacznie jeździć po mieście i podpisywać umowy musi przejść trzydniowe szkolenie wstępne, które prowadzi działający agent. Należy wspomnieć, że Keller Williams słynie z bycia największą firmą szkoleniową i to jest prawda, bo jest to największe biuro nieruchomości na świeci, które zatrudnia bardzo dużo pracowników, natomiast nie zawsze bycie największym przekłada się na jakość. Na szkoleniu mówiliśmy o umowach, obiekcjach klientów, odgrywaliśmy scenki (rozmowy telefoniczne) i tutaj należy wytłumaczyć o co mi chodzi z tą jakością. Po tym szkoleniu nowy pracownik bez doświadczenia ma bardzo podstawową wiedzę, umie jedynie wypełnić umowę. Na szkoleniu nie mówiliśmy o sporządzaniu prawidłowego opisu mieszkania. Swój pierwszy opis sporządziłam/łem dosyć szybko (jakieś 2 godziny i to jest dobry wynik jak na pierwszy opis), po czym prowadzący szkolenie poprawił ten opis i wszystkie moje następne opisy robiłam/łem opierając się na schemacie pierwszego. Początkujący pracownik nie jest pilnowany, jedyny etap, na którym jest pilnowany to zamieszczenie oferty, bo zanim oferta zostanie aktywowana musi ja zaakceptować sekretarka. Dwa razy w tygodniu prowadzący szkolenie agent wyznacza po godzinie dla nowych agentów, którzy mogą podejść do niego ze swoimi problemami, natomiast nowy agent może nawet nie wiedzieć co robi źle i jakiej pomocy może potrzebować, a z racji tego, że nie jest ani pilnowany, ani sprawdzany (jedynie na etapie dodania oferty) to problemy, które istnieją mogą pozostać niewykryte. Agent w każdym momencie może poprosić o pomoc innych agentów i w sumie każdy po ludzku odpowie. Kontrowersyjne sytuacje, które mnie spotkały: Jako początkujący/a agent/tka potrzebowałam/łem szczególnej pomocy, wsparcia i td. Sytuacja 1: W pierwszym dniu poprosiłam/łem sekretarkę, żeby podała mi hasło do internetu, na co usłyszałam/łem: "Dostałaś/łeś "Pierwsze 90 dni agenta", to tam wszystko masz". Osobiście ja nie znoszę czegoś takiego, owszem dostałam/łem te "pierwsze 90 dni agenta" , ale czy to jest takie trudne, żeby po prostu powiedzieć, albo napisać na kartce jak ktoś prosi? Owszem, trzeba wiedzieć gdzie to jest i dobrze, że mnie o tym poinformowała, ale jeśli o coś się prosi, to po co odpowiadać tak, jakbyś chciała się tej osoby pozbyć? Sytuacja 2: Albo nawet sytuacje, mianowicie brak wystarczającej ilości aparatów. Dłużej pracujący agenci "przywłaszczyli" sobie niektóre aparaty, a nowi muszą cały czas się gdzieś spotykać na mieście, albo umawiać się w biurze, żeby sobie te aparaty przekazać i to ewidentnie minus. Należy poinformować, że Keller Williams zapewnia dostęp oczywiście do biura, do drukarki, do firmowych teczek, długopisów i kalendarzy (lub notesów). Natomiast nie zapewnia abonamentów, telefonów lub jeszcze czegoś innego jak robią to niektóre inne biura (nie mówię, że to jest minus, komu na czym zależy).

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Admin Nowy wpis
@Była/y pracownik/czka

Należy na wstępnie odnieść się do faktu, że agenci w Keller Williams to nie są pracownicy. Agenci działają na podstawie umów o współpracy pomiędzy podmiotami gospodarczymi. W związku z tym Keller Williams nie zatrudnia osób a współpracuje z nimi pomagając im w rozwoju własnego biznesu. Agent powinien posiadać własny telefon, aparat fotograficzny (lub korzystać z fotografa) oraz własny samochód. Opłata miesięczna i roczna nie jest za nic ale właśnie za wymienione przez Ciebie dostępy IT, za biuro, materiały marketingowe oraz szkolenia (ktoś poświęca swój czas aby je poprowadzić).

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Były pracownik/pracowniczka Nowy wpis
@Admin

To może po kolei. 1)Agenci w Keller Williams są pracownikami Keller Williams, wiążą ich stosowne umowy gdzie to jest wprost napisane. Poza tym, jeśli Keller Williams tylko pomaga agentom, a w żaden sposób ich nie zatrudnia to dlaczego jest określony procent pobierany za usługę pośrednictwa poniżej którego agentowi nie wolno zejść? Dlaczego są obowiązkowe spotkania dla wszystkich "nie"pracowników? Dlaczego pod koniec tygodnia trzeba było wysyłać sprawozdanie ile umów się podpisało?(może tego już nie ma, bo przy mnie się pojawiło i nie wiem na ile to było przestrzegane). Dlaczego agenci przedstawiali się jako agenci Keller Williams, a nie jako niezależni agenci (podmioty gospodarcze)? 2) O aparatach, telefonach i td wspomniałam/łem tylko dlatego, że niektóre firmy z branży nieruchomości zapewniają tego typu rzeczy, więc uważam za stosowne o tym poinformować. Nie mówię, że brak tychże telefonów i td to coś złego, nie mówię też, że jest to zaleta, każdy to oceni na podstawie własnych doświadczeń lub potrzeb. 3) W dokumentach, które trzeba podpisać na wstępie jest wprost napisane za co są te opłaty i nie ma tam ani jednego słowa o IT, biurze, materiałach marketingowych, szkoleniach. Jak w każdym biurze nieruchomości tak i w Keller Williams agent dzieli się prowizją uzyskaną od korzystającego z usługi pośrednictwa, informacje o tym można znaleźć w ogłoszeniach o pracy zamieszczonych przez Keller Williams. To w takim razie należy rozumieć, że pieniądze uzyskane przez biuro po podzieleniu się z agentem to kolejne opłaty za dostęp do biura i td? Może niektóre rzeczy faktycznie uległy zmianie, jeśli tak to proszę mnie poprawić.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna

Zostaw merytoryczną opinię o F1RST KATOWICE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - Kraków

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie
F1RST KATOWICE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
0/5 Na podstawie 0 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
F1RST KATOWICE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Przejdź do nowych opinii