Roberto

Normalna firma, dobry pracodawca tylko niektórym zabrakło chęci do pracy?

Pytanie Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 38 dni.
 Pytanie

Jak wygląda podstawa wynagrodzenia w Bus Janiso sp.j.?

kosa Nowy wpis
Były pracownik

Nie polecam tej firmy najgorsi kierowcy którzy jeżdżą jak tylko im sie podoba traktują ludzi jak bydło szefostwo ma wywalone na ludzi ogl firma której nie powinno być nie polecam z całego serca

Kic Nowy wpis
Klient

Busy nie jeżdżą zgodnie z rozkładem, kierowcy są nie mili i nie kulturalni.

Edyta Nowy wpis
@Kic

Przykro mi, że masz niemiłe doświadczenia w związku z firmą ale wydaje mi się, że lepiej by było takie zastrzeżenia kierować bezpośrednio do firmy. To jest forum pracownicze i głównie skupiamy się tutaj na tym by uzyskać jakieś informacje o pracy w danym miejscu. Jeśli zgłosisz problemy bezpośrednio firmie to masz większą szansę na to, że zostaną podjęte jakieś kroki w tym kierunku.

Roberto

Normalna firma, dobry pracodawca tylko niektórym zabrakło chęci do pracy?

XY
Były pracownik
 Pytanie
@Roberto

Chyba sobie kolego żartujesz w tym momencie... Chęci do pracy? ???????? Pracując w tej firmie to wszystkiego się odechciewa... Życzę powodzenia wszystkim kierowcom, zwłaszcza z Ukrainy którzy godzą się na pracowanie po 300-400 godzin miesięcznie, w dodatku za śmieszne pieniądze i jazdę wiecznie wbrew przepisom. O to jak fajnie tam jest wystarczy zapytać innych kierowców z Andrychowa i Wadowic, bo większość z nich miała styczność z tym dziad-transem.

1
gemius

Wyniki badania GEMIUS/PBI dla wybranych węzłów w Marcu 2021r.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 4 014 360
  2. linkedin.com 3 587 328
  3. olx.pl 3 276 288
  4. jooble.org 3 086 424
  5. pracuj.pl 3 054 024
Obiektywny
Pracownik

Ta firma to jedna wielka porażka większość kierowców pseudo uprawnienia zdali jeszcze za komuny i to jest jedyne osiągnięcie w ich marnym życiu. Ogólnie ubrani jak typowe buraki słoma z butów wystaje . Słownictwo ubogie zwykłe prostaki do innej roboty się nie nadają to na najniższych składkach jeżdżą i im pasuje. Jeden pluje przez okno drugi pali peta w czasie jazdy bo myśli że traktorem jedzie. Typowe lebry co do żadnej poważnej firmy się nie nadają

1
Śmieszek
Były pracownik

Banda wieśniaków którzy nie mają ani kultury zwykła patologia co w zakładach pracy do roboty się nie nadawali dostali bagaż w tej prowincjonalnej firemce

1
Kierowca
Pracownik

Chciałbym ostrzec wszystkich kolegów i koleżanki kierowców którzy chcieliby wybrać się pracować do tej firmy. Najlepiej w ogóle nie zaczynać swojej przygody na Słonecznej w Roczynach, bo jeździ się od rana do wieczora za marne pieniądze, w dodatku urlop nie jest płatny, bo rzekomo tam akurat się nie należy. (usunięte przez administratora)Jak już ktoś postawi na swoim to musi się zwolnić, bo jest nękany poprzez niewypłacanie wszystkich pieniędzy, wiecznie pretensje zwłaszcza ze strony pana Przemysława. Przykrym jest również fakt, że jak ktoś sam się zwalnia stamtąd to musi liczyć się z tym, że jeszcze przez długi czas pan Janiso zwłaszcza Przemysław będzie opowiadał różne niestworzone historie o kierowcach jacy to nie byli, a ponadto jest skłonny dzwonić nawet do innych firm, zwłaszcza przewozowych i opowiadać perfidne kłamstwa na temat swoich byłych pracowników.

Pytanie
 Pytanie

Czy wypłacają dodatkowe nagrody w Bus Janiso sp.j.?

XY
@Pytanie

Tam trzeba się pilnować żeby dostać to co się zarobi, a nie jakieś nagrody. Nie ma nawet takiej możliwości. "Nagrodą" są kwiatki które wychodzą praktycznie przy każdym rozliczeniu, bo właściwie zawsze brakuje od 100 do nawet 400 złotych. Nie można też przecież zarabiać nie wiadomo ile... ????‍♂️ Dodam też, że nie byłem jedyną osobą której kasa się nie zgadzała.

Znany

Witam, chciałem skomentować te brednie, nieprawde i fałszywe oszczerstwa na temat generała. Po pierwsze nie mam zastrzeżeń do tego gościa, jedyny taki miły i dobry dla ludzi. Nie mam do niego zastrzeżeń, a jeżdżę z nim od kilku lat.

5
Pogromca Magdy

A jak ta Magda wygląda

2
XY

Pracowałem kilkanaście miesięcy w tej firmie. O ile na początku nie było jakoś najgorzej, o tyle z miesiąca na miesiąc atmosfera między kierowcami, jak również na linii kierowca-zarząd firmy diametralnie się pogarszała. Od początku pracy tamże nie miałem właściwie swojej linii, jeździłem więc na każdej trasie, a po kilku miesiącach i wyrobieniu karty kierowcy również na trasie do Krakowa. Trudno w skrócie opisać to co się tam wyrabia, bo jak jednoznacznie stwierdziło wielu byłych już pracowników na ten temat można by napisać przynajmniej jedną książkę. Postaram się jednak streścić w kilku zdaniach to co się tam dzieje. I tak: generalnie istnieją dwie firmy, z których firma "Bus Janiso" obsługuje kursy w rel. Bielsko- Kraków i lokalną linię Wadowice- Kaczyna. Na tej pierwszej trasie kierowcy wynagradzani są na podstawie, tzw. prowizji. Wygląda to tak, że Twoje dzienne wynagrodzenie nie jest zależne od ilości przepracowanych godzin, ale od utargu który przywieziesz. Jeżeli nie uda Ci się przez cały dzień służby zarobić 800 zł to Twoja dniówka wynosi 180 zł. Jeżeli osiągniesz ten limit to dostajesz 200 zł, a potem każde kolejne 100 zł w utargu to 25 zł dla Ciebie (czyli de facto 25%, przy czym stawka zmienia się co 100 zł, więc jeżeli w utargu jest np. 870 zł to teoretycznie w dalszym ciągu otrzymujesz 200 zł wynagrodzenia). Osiągnięcie tych limitów jest jednak bardzo trudne, bowiem praktycznie przed każdym kursem krakowskiego busa od poniedziałku do soboty jedzie bus "Janiso" (tej teoretycznie drugiej firmy). Te jeżdżą w krótszych relacjach, tj. Bielsko- Andrychów i Andrychów- Wadowice, ale sukcesywnie podbierają pasażerów tym busom jadącym do Krakowa, więc jeśli coś weźmiesz to albo będą to ludzie do Krakowa, czy Wadowic z Bielska, albo po prostu masz szczęście, bo tamten nie zdążył przed Tobą i stąd masz pasażerów. Z Wadowic chwilę przed Tobą jedzie bus konkurencyjnej firmy którego odjazd uzależniony jest od Twojego przyjazdu, co w praktyce wygląda tak, że jedzie 2-3 min.przed Tobą, więc też trudno o jakiegokolwiek pasażera. W drugiej firmie obowiązuje stawka godzinowa, przy czym dla każdego kierowcy jest inna - w zależności od tego jak się dogadasz z szefową. Ubezpieczenie i składki odprowadzane jak w wielu zakładach pracy od najniższej krajowej, mimo, że zarabia się więcej. Trzeba też się pilnować z wypłatą i najlepiej zapisywać sobie godziny oraz wynagrodzenie przy systemie prowizji, bo dziwnym cudem praktycznie przy każdej wypłacie wynagrodzenie się nie zgadza (na minus). Kasa raczej zawsze na czas, tj. do 5-go każdego miesiąca, chyba, że ktoś robi "na czarno" to bierze dniówki. Praca przynajmniej po kilkanaście godzin dziennie, jednak tylko dla wytrwałych (są zmiany np.po 13, a nawet i 16 godzin, co analogicznie w przypadku jazdy do Krakowa wyklucza przepisową jazdę jeśli chodzi o czas pracy kierowcy). Urlop tylko wtedy jak mają za dużo kierowców, nie wtedy kiedy kierowca potrzebuje coś załatwić itp. Wieczne braki kadrowe. Grafik z dnia na dzień. Zdarzało się, że danego dnia o godz. 18:00 nie wiedziałeś jeszcze co będziesz jeździł kolejnego, ani tym bardziej w jakich godzinach. Busy w średnim stanie. Do Krakowa raczej stosunkowo nowe samochody, mało awaryjne, jednak na krótkich liniach stare, wysłużone pojazdy, do tego bardzo często nie do końca sprawne technicznie. Rozkładu w zasadzie nie ma, więc można jeździć jak komu pasuje (nie dot. kursów do Krakowa). Kierowcy robią sobie przerwy wtedy kiedy im odpowiada i w zasadzie nikt nie ma nad tym kontroli, tak samo zresztą jak nad przestrzeganiem rozkładu jazdy czy trasy przejazdu. Chory system sprzedaży biletów miesięcznych - jakieś durne karteczki ważne niby do 12. dnia każdego miesiąca. Nagminnie zdarza się jednak, że po tym terminie nadal nie ma biletów, w efekcie czego nierzadko dochodzi do konfliktów na linii kierowca- pasażer. Pani "dyspozytorka" potrafi tak rozdzielać prace kierowców, że jednego dnia kończy się pracę o 23 po np. 18 godzinach "walki", a kolejnego dnia trzeba wstawać już o 4 do pracy. Dodam jeszcze, że w wielu przypadkach jeździ się "tam i z powrotem", bo rozkład jest skonstruowany tak, że kierowcy nie mają odpowiednich przerw, a duże natężenie ruchu na drogach tylko pogarsza sprawę. Przewoźnik - mimo, że w umowie nie ma o tym mowy stosuje kary dla kierowców, np. 200 zł za opóźnienie. Jeśli ktoś się sam stamtąd zwalnia to musi się liczyć z tym, że będzie poniżany i upokarzany przez właścicieli w środowisku innych kierowców, także z konkurencyjnych firm przewozowych. Ogólnie rzecz biorąc nie polecam pracy w tej firmie. O tym, że nie jest tam dobrze świadczy po pierwsze fakt, że co chwilę ktoś się stamtąd zwalnia, a po drugie fakt ciągłych braków kadrowych. Jeśli już ktoś chce iść tam pracować to tylko na swoich zasadach. Polityka stosowana wewnątrz firmy bardzo szybko może zniechęcić potencjalnego kierowcę do pracy tamże, chyba, że ktoś jest gotowy pracować za trzech kierowców (w sensie po 300-400 godzin miesięcznie) lub dorywczo.

8
Dariusz
@XY

Dzięki za szczegółową opinię na temat warunków zatrudnienia, a w szczególności wynagrodzenia. Piszesz, że grafik pracy jest ustalany z dnia na dzień i jest to oczywiście duża niedogodność. Czy nie ma możliwości zorganizowania czasu pracy tak, żeby zmiany Ci odpowiadały i żebyś miał odpowiednie przerwy pomiędzy jazdami w terenie?

2
XY
@Dariusz

Teoretycznie zanim przyjąłem się tam do pracy to miałem obiecane, że będę jeździł w te dni i te kursy które mi odpowiadają. Wprawdzie moja dyspozycyjność była w zasadzie bez ograniczeń, więc praktycznie na początku jeździłem codziennie od poniedziałku do piątku, bodajże w co drugą sobotę, a po wyrobieniu karty kierowcy to i nawet codziennie. Nie powiem, bo w miarę mi to odpowiadało, przy czym bardzo często byłem kierowany na kursy które kompletnie mi nie pasowały, a które trzeba było jeździć od 05:15 do 20 z groszami. To zdecydowanie za długo, zwłaszcza, że cała trasa miała około 40 km, więc jeździło się bez przerw w te i z powrotem. Po kilku miesiącach jednak przestali w ogóle liczyć się z moim zdaniem... Na prośbę o wolne słyszałem, że nie da się, bo nie ma kierowców itd. i właśnie dlatego też niejednokrotnie kończyło się pracę o 23, a zaczynało kolejnego dnia o 4. Do tego trzeba było doliczyć dojazd do miejsca zamieszkania, więc już w ogóle tragicznie to wyglądało. Tak jak wcześniej wspominałem- jeśli ktoś już tak bardzo chce tam iść pracować to albo na własnych zasadach (jedna linia w określone dni), albo tylko na zasadzie dorobienia. Choć tak czy tak nie polecam pracy tamże, bo jest wiele innych ciekawszych miejsc w których pracodawca szanuje pracownika. Dla przykładu. Ostatnio jeden Ukrainiec usłyszał, że jak mu coś nie pasuje to może pakować walizki i wracać na Ukrainę. To nie jest poważne tak traktować ludzi. Pozdrawiam.

3
Edyta
@XY

A nadal w Bus Janiso mają ten warunek, że trzeba mieć minimum 24 lata? Czy już nie praktykują tego? Chodzi o uzyskanie kwalifikacji.

ja

Kierowca jest wulgarny w stosunku do pasażerów. Nie respektuje biletów z kasy i rozmawia przez telefon całą drogę, używając przy tym niecenzuralnego słownictwa.

Ja

Jadę z Krakowa i odczucia z jazdy są jak na poziome jazdy taczka z metalowym kole przypuszczam że nawet na tej taczce byłoby wygodniej zero dbałości o klienta komfort na poziomie sredniowiecza

Ja

To jest porażka zero komfortu

FC styks

Jednym słowem firma Janiso wielka porażka A lektura przeczytana bardzo ciekawa

2
Karolina

Beznadziejna linia. Kierowcy nie potrafią jeździć, opóźnienia w tej beznadziejnej firmie to normalna sytuacja, na zwrócenie uwagi kierowcy ze opóźnienie to już blisko godzina odpowiada bezczelnie że to nie jego wina i że jak nie pasuje to można wysiąsc. Czysta komedia. Niepoważne podejście do klienta, brak odpowiedzi na skargi na stronie Janiso. Odradzam korzystania z tych polaczen zwłaszcza żywiec Kraków

XD
@Karolina

Ty umiesz jeździć

Kbk
 Rekomendacja

*dramat i to straszny...

Kbk
 Rekomendacja

Ta firma to jakiś żart. Niektóre busy w ogóle nie przyjeżdżają mimo tego zo są na rozkładzie. W zimie radze wybrać pociąg lub innego przewoźnika. Z łatwością to można zrobić z pomocą strony jak dojadę. Zamiast marznac poczekają Państwo może chwilę dłużej w domu ale unikna problemu. Firma temat...

milencjo

Pomimo tego, ze pojazdy maja naprawdę dobre, to w kierowcach nie ma za grosz kultury i rozsądku. W trakcje jazdy piszą SMS-y, rozmawiają przez telefon używając przy tym tak perfidnej „łaciny” ze z dzieckiem w okresie powtarzania wszystkiego co usłyszy, lepiej nie jeździć. Wypuszcza ludzi stojąc w korku nie zatrzymując się na przystanku, przez co nie zabiera ludzi, którzy na tymże przystanku czekają. Gdy w tym samym korku, metr od przystanku chce się wsiąść zamyka drzwi. Firma przyjazna klientowi, nasz klient nasz pan - na pewno nie Janiso!!!

Turystyka

Bus janiso to jakaś kpina. Ich pseudo kierowcy z najwyższym poziomem chamstwa, wyłączaja silnik pojazdu podczas jazdy, piszący sms i rozmawiający całą podróży przez telefon, narażają pasażerów na niebezpieczeństwo , zabierają do pojazdu tyle osób ile chcą, mimo że jeszcze są wolne miejsca. Ich motto to (usunięte przez administratora) i totalny brak kultury.

1
kierowca

Dodaj treść twojego wpisu TRAGEDIA - Zwłaszcza kierowca busa KN 84485 w dniu 24.10. godz.15 . Bezczelny , wpycha się na siłę jakby był pojazdem uprzywilejowanym, wygraża , zagraża bezpieczeństwu na drodze. Proszę coś z tym wreszcie zrobić. !!!! Tak nisko upadła firma przewozowa. Do tego ta naklejka na busie POLUB NAS śmiechu warte.

Beata
@kierowca

@kierowca Wszelkie niedogodności należy kierowcy do Bus Janiso, wtedy może wpłynie to na usługi tej firmy. Ile zarabia kierowca w tym miejscu?

Zostaw merytoryczną opinię o Bus Janiso sp.j. - Roczyny

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej

gemius

Wyniki badania GEMIUS/PBI dla wybranych węzłów w Marcu 2021r.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 4 014 360
  2. linkedin.com 3 587 328
  3. olx.pl 3 276 288
  4. jooble.org 3 086 424
  5. pracuj.pl 3 054 024
Bus Janiso sp.j.
1/5 Na podstawie 9 ocen.
  • Zobacz wywiad
  • Słoneczna 26
    34-120 Roczyny
  • NIP: 5512615262 REGON: 122596107 KRS: 0000423697
Bus Janiso sp.j.